Om het eenvoudig te houden, kunnen het ook nog 48 andere mogelijkheden zijn:quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik ga proberen te voorspellen wat er wel kan door de genen die ik kan zien, en de genen die ik erbij gok.
Ik ga nu een nestje gokken (met alle genen véél te keurig verdeeld);
Kitten 1: aaDDLlssXoY- Kortharig zwart katertje
Kitten 2: AaDDLlSsXoY- Kortharig zwart katertje met streepjes en ongeveer de helft wit
Kitten 3: aaDDLlSsXOXo Kortharig zwart/rood tortiepoesje met ongeveer de helft wit
Kitten 4 :AaDDLlSSXOXo Kortharig zwart/rode tortietabbypoesje met veel wit (type Xena)
En dan wordt het vanaf nu dus weer rustig afwachten... Wat duurt wachten toch soms langquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Dat waren maar vier van de mogelijkheden hoor, waarschijnlijk zijn er 12 mogelijkheden (ik gok erop dat pa tabby is, als pa geen tabby is 6, als hij wel tabby is en verdunning draagt 24, en als hij ook nog eens langhaar draagt 48)
Vanmiddag maar niet doen danquote:Op maandag 3 april 2006 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Niet vanmiddag, niet vanmiddag, niet vanmiddag, niet vanmiddag (herhaal 10x)
Al vrij langquote:Op maandag 3 april 2006 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Hoe lang roep je trouwens al: lang kan het niet meer duren?
Inderdaad, ik blijf maar kijken naar wonderschone Pluim en die lieve papapoes.quote:
Yeps, ik hep een wepkem, maar die doet het niet. ElisaB en wepkems is géén combiquote:
Of ze heeft gewoon ongecontroleerd geplastquote:Op maandag 3 april 2006 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oe! Gutteguttegut! D'r water is mss wel gebroken!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook geloof ikquote:Ik grijp elke kans tot hysterisch doen aan.
Ik weet het niet zeker. Er is een aantal gegadigden, maar die kunnen ook net zo makkelijk weer afvallen. We moeten maar even zien hoe het loopt.quote:Op maandag 3 april 2006 11:44 schreef ymme het volgende:
Alle kittens, zijn toch al vergeven
Dit vind ik dan zo jammer. Als ik de voorspelling lees, wil ik alle kittens hebben
Tuurlijk; je komt maar hoorquote:Op maandag 3 april 2006 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Die grasfoto!
Kan ik niet door jou geadopteerd worden en ook zo mijn leven slijten Elisab?![]()
Hij is liever dan Pluim (echt een braafje en een enorme kroel), een stuk minder pienter (soms denk ik echt dat ie geestelijk een beetje minder-valide is) en een beetje bangig.quote:Broerlief mag er trouwens ook zijn!
Tot dag 67 ongeveer toch?quote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Saffier het volgende:
Is Pluis onder controle van de dierenarts? Katten mogen nl niet te lang 'over tijd' lopen nl, ivm de gezondheid van moeder en kinderen
Twee weken geleden zijn we op controle geweest. Toen was alles helemaal prima. Ik moet zeggen dat ik Pluim nu ook nog erg tierig vind. Zodra ze zich verontrustend gaat gedragen, zal ik zeker een medisch geschoolde laten kijken of alles nog wel klopt.quote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Saffier het volgende:
Is Pluis onder controle van de dierenarts? Katten mogen nl niet te lang 'over tijd' lopen nl, ivm de gezondheid van moeder en kinderen
Tot maximaal 70 dagen las ik. Je zal nog zien dat Pluim er 72 van maaktquote:Op maandag 3 april 2006 12:30 schreef Xanthe het volgende:
Tot dag 67 ongeveer toch?
Had het al even nagekeken dat het meestal tussen de 56 en 67 dagen was , met een gemiddelde van 63 dagen. En natuurlijk heb je altijd uitschietersquote:Op maandag 3 april 2006 12:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tot maximaal 70 dagen las ik. Je zal nog zien dat Pluim er 72 van maakt
Plekje is weer opgedroogdquote:Op maandag 3 april 2006 12:46 schreef rena het volgende:
O wat leukEen live bevalling? Of is er verder nog niks aan de hand?
Prachtige kat trouwens![]()
Heb ik een antwoord opquote:Op maandag 3 april 2006 13:13 schreef innepin het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk doen met de kittens?Allemaal houden?
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:21 schreef ElisaB het volgende:
Zeker niet verkopen! Er staan al wat vrienden te trappelen om er eentje te komen uitzoeken. Dat vinden we op zich prima. Het zal er ook een beetje vanaf hangen hoeveel het er worden. Het lijkt me namelijk erg gezellig er zelf ook één of twee te houden. En als er meer overblijven (in het onwaarschijnlijke geval dat ze een nestje van meer dan 6 produceert bijvoorbeeld), dan houden we die gewoon ook
mwuhquote:Op maandag 3 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
En bedankt deedeetee
* Brighteyes voelt zich een beetje weeiig...
Nee joh!quote:Op maandag 3 april 2006 15:55 schreef deedeetee het volgende:
mwuh![]()
Ik heb een zeer net verslag gegeven van de te verwachte geboorte, daarbij heb ik rekening gehouden met mensen die niet tegen bloederige nare details kunnen dacht ik.
Heb ik me dus vergist, sowwy![]()
![]()
Dat vind ik nou ook. Maar 9 weken! En dan zit alles waar het moet zitten en werkt zo het moet werken (normaalgesproken that is). Vergelijk dat eens met een mens of een olifantquote:Op maandag 3 april 2006 16:23 schreef Serendips het volgende:
Ongelooflijk dat een moederpoes maar 9 weken nodig heeft om 3 ot 6 kittens tot levensvatbare wezentjes te ontwikkelen, dan duurt het toch behoorlijk lang bij mensenkinderen...
typisch jaquote:Op maandag 3 april 2006 16:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook. Maar 9 weken! En dan zit alles waar het moet zitten en werkt zo het moet werken (normaalgesproken that is). Vergelijk dat eens met een mens of een olifant
Gelukkig (voor iedereen) zijn onze kids er niet zo mee bezig. Ze vragen zich wel eens af of er nog iets staat te gebeuren, maar ze zijn lang niet zo ongeduldig als mn beeb en ik
Ik dénk dat ik urenlang ademloos kan kijken naar een bevallende Pluim. Ik wéét dat ik er niets van wil missen. Ik vréés dat ze het gewoon zal doen als ik lig te slapen. Zo is Pluim wel
Die van Pluim zijn écht groot. Toen ze niet zwanger was heb ik ze zelfs nooit gevoeld. Maar nuquote:Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef frontignan het volgende:
ik heb vandaag even een foto gemaakt van bel dr buik,en de tepels zijn erg groot dat ik het knippen niet nodig vind
zijn ze bij pluim ook zo
[afbeelding]
Auwquote:Op maandag 3 april 2006 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik hou nu nog meer van Pluim
Mijn nagel is eraf gehaald.
ja pluim gaat bella voor dus dan kan bel lvan pluim horen hoe het gaatquote:Op maandag 3 april 2006 20:00 schreef Miss_B het volgende:
Jeej een nieuw topic alweer!! Nou voor dit topic vol is zijn er dus kleine Pluimpjes bij gekomen... (hopelijk)![]()
Pff... wat een spanning allemaal zeg..
Bella gaat ook al lekker hard zo..!!
hoopt stiekem dat ze in het weekend bevalt Bella, want dan ben ik thuis en dan kan ik heeeeeeeeeeel misschien erna (als ik Carla lief aan kijk) eens komen kijken naar het nieuw geboren grut
quote:Op maandag 3 april 2006 21:37 schreef ElisaB het volgende:
Al je Bella d'r 06-je even geeft, zal ik vragen of Pluim na afloopt belt
Schattigquote:Op maandag 3 april 2006 21:40 schreef frontignan het volgende:
hihi das goed kunnen ze samen wat afspreken
misschien kunnen ze ook samen eens op elkaars grut passen als ze willen uitgaan![]()
Ik ook, maar dat had niets met jou te maken hoorquote:Op maandag 3 april 2006 22:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
(ik was ervan overtuigd dat ze die kids wel even tijdens mijn afwezigheid zou werpen.)
Toch ziet het er best sneu uit. Het is dat je weet dat het hoort, maar anders is het pretty impressive al dat bloed. Ik kan prima tegen bloed (normaalgesproken in elk geval) dus het komt vast wel goedquote:Voor de liefhebbers van bloed, placenta's etc staat hier een foto van een net geworpen dEUSje inclusief zijn placenta. Ik heb ook nog een foto waar hij nog in z'n vlies zat, maar die staat niet op deze computer)
Heb ik ook gelezen. Vroeg me af of mijn vingers nou zoveel viezer zijn dan de voortanden van Pluim. Maar wellicht heefdt het ook te maken met moeders-eigen en vreemd.quote:Ik hoor vaak dat het wanneer hulp met de navelstreng nodig is, het het beste is om die met je nagels te scheuren. Op een mailinglist waar ik zit, zit ook dr Susan Little, en zij hamert erop de navelstreng te ontsmetten door hem in een oplossing van 2% jodium te dopen (dit is nog erg onbekend maar zou wel erg veel infecties schelen).
Maar jij draagt andere bacterïen bij je. De kleintjes komen uit het lichaam van Pluim , dus aan die van Pluim zijn ze * gewend * misschien dat dát ook een rol speelt ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:49 schreef ElisaB het volgende:
Heb ik ook gelezen. Vroeg me af of mijn vingers nou zoveel viezer zijn dan de voortanden van Pluim. Maar wellicht heefdt het ook te maken met moeders-eigen en vreemd.
Welnee.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:09 schreef ElisaB het volgende:
Dat van dat desinfecteren hè. Zou dat ook moeten als de moeder zelf de navelstreng doorknaagt?
Geen idee, ik heb destijds gewoon dettol gebruikt om het werphok te wassen en verder niks. Aan dat luchtje was de hond al gewend want ik had daar van te voren al mee zitten soppen.quote:En ruikt dat niet heel erg sterk (zo sterk dat moeder dr kind het nest uit duwt omdat de lucht haar niet aanstaat)? En ze bedoelen hier zeker niet de jodium die wij voor onszelf gebruiken?
Dat ontsmetten moet eigenlijk altijd, omdat kittens besmet kunnen raken via de vagina van de moeder. http://www.catvet.homestead.com/Strep.html. Mooie link gevonden over geboorte in het algemeen, inclusief foto's van poezen die kittens uit vruchtvliezen halen http://www.kattenencyclopedie.com/index.php?menuid=29&pageid=121, daar wordt ook alleen gesproken over ontsmetten met jodium. Ik denk dat je wel gewone Betadine kunt verdunnen, Mimosa had twee weken na haar sterilisatie haar onderhuidse hechtingen losgetrokken, en toen zei de dierenarts dat ik gewoon Betadine 1:10 (in dit geval 2:100) verdund mocht gebruiken om de wond te ontsmetten. Vraag het desnoods even na bij de dierenarts.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:09 schreef ElisaB het volgende:
En? En? En? ... Pluim komt amper meer van dr plek, maar verder nix, noppes, nada hoor
Dat van dat desinfecteren hè. Zou dat ook moeten als de moeder zelf de navelstreng doorknaagt? En ruikt dat niet heel erg sterk (zo sterk dat moeder dr kind het nest uit duwt omdat de lucht haar niet aanstaat)? En ze bedoelen hier zeker niet de jodium die wij voor onszelf gebruiken?
Ik word er al bijna helemaal zenuwachtig van
Dank beiden!quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Dat ontsmetten moet eigenlijk altijd, omdat kittens besmet kunnen raken via de vagina van de moeder. http://www.catvet.homestead.com/Strep.html. Mooie link gevonden over geboorte in het algemeen, inclusief foto's van poezen die kittens uit vruchtvliezen halen http://www.kattenencyclopedie.com/index.php?menuid=29&pageid=121, daar wordt ook alleen gesproken over ontsmetten met jodium. Ik denk dat je wel gewone Betadine kunt verdunnen, Mimosa had twee weken na haar sterilisatie haar onderhuidse hechtingen losgetrokken, en toen zei de dierenarts dat ik gewoon Betadine 1:10 (in dit geval 2:100) verdund mocht gebruiken om de wond te ontsmetten. Vraag het desnoods even na bij de dierenarts.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Poesje
On topic filmpje om de tijd te doden.
Jouw poes is tenminste nog stoer!quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef ElisaB het volgende:
Het laatste nieuws...
... Pluim is uitgeteld:
[afbeelding]
Zo heeft ze een hele poos gelegen. Zeker lekker voor haar rug of zo. Zie je die dikke tepel
Ik hoop het nietquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:24 schreef Aventura het volgende:
Het arme beestje...ervaren poezen een bevalling net zo pijnlijk als mensen trouwens?
Dat zou een wonder zijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:07 schreef sophie24 het volgende:
ik heb vanacht zelfs over Pluim gedroomd! dat ze eindelijk bevallen was van half oranje, half zwarte kittens
Ohquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:52 schreef Alicey het volgende:
Doffy noemt mij altijd Liesje, dus ik moest echt even nadenken.
Welja, meteen 5 en meteen midden in de nacht.quote:
Ow, ik mag je zo graagquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:30 schreef ElisaB het volgende:
Welja, meteen 5 en meteen midden in de nacht.
Rewimo houdt van me
Nou daar ga ik voor!quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef ElisaB het volgende:
Wie het goed heeft (of er het dichtste bij zit) die krijgt natuurlijk een prachtige prijs. Wat te denken van een mooie ingelijste foto van de eerste moederkoek
Ik heb een stukje gelezen, een banaan gegeten en me daarna nog eens lekker omgedraaidquote:Op woensdag 5 april 2006 07:41 schreef Rewimo het volgende:
En, wat is er gebeurd om half 3 vannacht?
Weet je dat er sommige fundamentalisten zijn (in de VS uiteraard) die stempel afdrukken maken van dat bloederige ding om in te lijsten?quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef ElisaB het volgende:
Wie het goed heeft (of er het dichtste bij zit) die krijgt natuurlijk een prachtige prijs. Wat te denken van een mooie ingelijste foto van de eerste moederkoek
Ieks....quote:Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je dat er sommige fundamentalisten zijn (in de VS uiteraard) die stempel afdrukken maken van dat bloederige ding om in te lijsten?
quote:Op woensdag 5 april 2006 10:50 schreef ElisaB het volgende:
Ieks....
Onze lieve heer heeft rare kostgangers
quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef ElisaB het volgende:
Ik durf al bijna niet twee keer per dag te melden dat er nog nix aan de hand isquote:Op woensdag 5 april 2006 10:34 schreef Saffier het volgende:
Pluim houd de gemoederen wel bezig hier op fok! Maarre wat dacht je van meldplicht? En omdat het bij katten wat sneller gaat (meestal) dan bij mensen, een meldplicht van elke 3 uur graag
Ik snap uberhaupt niet dat ze nog vooruit komt. Mên wat is ze dik! Ik hoop voor haar dat het vandaag gaat gebeuren. Ze is zo klein, en dan die pootjes... Ze stort er bijna doorheen joh! Als die kleintjes eruit zijn, blijft er niets van Pluim overquote:Op woensdag 5 april 2006 10:43 schreef Ieneminie het volgende:
Ok, ik ga voor zaterdag op zondag rond een uur of 6 's nachts, en dan 3 kittens!
(en dan maar hopen dat Pluim ondertussen niet door haar pootjes zakt van al dat gewicht dat ze mee moet slepen...)
quote:Op woensdag 5 april 2006 10:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik bij het normale deel hoor![]()
Stempelafdrukken? Vertel, vertel!! Hoe moet ik me dat voorstellen? Spletsen ze de moedahkoek op een stuk papier en laten ze dat drogen? In dat geval lijkt lamineren me zo gek nog nietquote:Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet je dat er sommige fundamentalisten zijn (in de VS uiteraard) die stempel afdrukken maken van dat bloederige ding om in te lijsten?
Na een paar weekjes zijn het wel lieve haarballetjes.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neen, niks * geworpen * het zijn geen pluimballen![]()
![]()
We hoeven ons tijdens de urenlange bevalling in elk geval niet te vervelen beebquote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pokkehontas het volgende:
Stempelafdrukken? Vertel, vertel!! Hoe moet ik me dat voorstellen? Spletsen ze de moedahkoek op een stuk papier en laten ze dat drogen? In dat geval lijkt lamineren me zo gek nog niet![]()
Of moeten we nog even naar de knip- en plakshop voor hobbymaterialen?
Psies! Gezellig, kunnen we alvast met de geboortekaartjes beginnenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
We hoeven ons tijdens de urenlange bevalling in elk geval niet te vervelen beeb
Ja, dat dus idd!quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pokkehontas het volgende:
Stempelafdrukken? Vertel, vertel!! Hoe moet ik me dat voorstellen? Spletsen ze de moedahkoek op een stuk papier en laten ze dat drogen? In dat geval lijkt lamineren me zo gek nog niet![]()
Mwoah... het hangt er een beetje vanaf... je kan er mss ook gewoon een leuk soepje van koken?quote:Of moeten we nog even naar de knip- en plakshop voor hobbymaterialen?
Als je wilt komen eten, mag je dat ook gewoon vragen hoorquote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Mwoah... het hangt er een beetje vanaf... je kan er mss ook gewoon een leuk soepje van koken?
Ik word vegetarier denk ikquote:Op woensdag 5 april 2006 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
http://www.geocities.com/virtualbirth/placenta.html
Men spreek over Placenta Prints en Membrane Art!
Oh, en iets verderop staan de recepten!
Doen! Daar maak je vast vrienden meequote:Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
*ophoudt met topic vervuiling...
Mss een topicje openen in OUD...
Dit wordt een heel creatief topic zoquote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pokkehontas het volgende:
Of moeten we nog even naar de knip- en plakshop voor hobbymaterialen?
In dat geval schuif ik mijn gok gewoon door naar vannachtquote:Op woensdag 5 april 2006 10:17 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een stukje gelezen, een banaan gegeten en me daarna nog eens lekker omgedraaid
Bij deze verdeel ik de taken: Pokkehontas gaat creatief doen met moederkoek, dan zorg ik wel voor koffie en broodjesquote:Op woensdag 5 april 2006 11:50 schreef Rewimo het volgende:
Dit wordt een heel creatief topic zoMisschien nog wat pootafdrukjes eromheen? *vingerverf aanschaffen dus maar*
Alweer fout,quote:Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Na een paar weekjes zijn het wel lieve haarballetjes.
Ze heeft het nog gedaan ookquote:Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh help! Het kan nog erger.
Bestel je eigen Blessed Babe Placenta Print Kit ®![]()
*ophoudt met topic vervuiling...
Mss een topicje openen in OUD...
*probeert zich te herinneren hoe die hype met knippen en plakken en plakboeken enzo ook alweer heet....verder dan quilten kom ik niet. Maar dat is het niet, dat weet ik dan wél weer*quote:Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij deze verdeel ik de taken: Pokkehontas gaat creatief doen met moederkoek, dan zorg ik wel voor koffie en broodjes
quote:Op een gegeven moment krijgt de poes weeën en persweeën. Zorg dat je rustig bij de poes zit, en dat je goed gewassen en gedesinfekteerde handen hebt. Na eventjes zie je een vlies komen met hierin een hoofdje (in sommige gevallen zie je een staartje: stuitligging). Na een paar maal persen komt er een kitten met een vlies daaromheen ter wereld. Zorg dat moeders in de kist/doos blijft! Soms is het vlies niet gebroken en komt het kitten in het vlies naar buiten. Wanneer er geen beweging in zit, komt het wel eens voor dat moeder aan zo’n kitten geen aandacht besteedt, terwijl het toch niet dood hoeft te zijn. Maak in zo’n geval snel het vlies stuk en haal het kitten eruit. Meestal neemt moederpoes het dan wel weer over.
Ze zal het kitten nu helemaal schoonwassen en droog likken. Hierdoor wordt meteen ook de ademhaling gestimuleerd. Alleen ingrijpen als moeder niets met het kitten doet. Ze zal de navelstreng ook zelf doorbijten. Als moeder de navelstreng niet doorbijt, mag je helpen door met je nagels ongeveer 3 cm vanaf de buik van het kitten de navelstreng door te knijpen. Pas op niet trekken, dit veroorzaakt een navelbreuk. Het beste is om een navelstrengklem erop te zetten en dan aan de kant van de placenta de navelstreng met een gedesinfecteerde scherpe schaar af te knippen. Schaar desinfekteren als volgt: eerst handen wassen en dan de schaar daarna desinfecteren met 70% alcohol of Betadine jodium 10%. Dit desinfecteren moet je op het laatste moment doen anders heeft het geen zin.
Moeder eet de placenta op, dit is heel erg belangrijk voor haar voedingsstoffen en de melkproductie. Als moeder rustig is, kruipt het kitten waarschijnlijk direct naar de tepel. De allereerste melk is zeer belangrijk voor het kitten (colostrum). Indien de weeën doorgaan zonder dat er een kitten geboren wordt, wacht dan niet te lang ( niet langer dan een uur ) maar schakel een dierenarts in. Tel bij ieder kitten of er een placenta is meegekomen. Zo niet, dan moeten deze later alsnog allemaal komen. Gebeurt dit niet na enkele uren na de bevalling, schakel dan eveneens een dierenarts in. Kortom, bij twijfel over het welzijn van de moederpoes of 1 van de kittens, gelijk een dierenarts laten komen!
NA DE GEBOORTE:
Zorg voor veel rust in de kraamkamer, en ontvang de eerste 14 dagen geen gasten. Als de kittens door de verzorger worden opgepakt om te wegen of om het nest te verschonen moeten altijd eerst de handen gewassen worden met een desinfecterende zeep (Unicura). Ga niet zelf de navelstreng verwijderen!! Laat de natuur z'n gang gaan: de navelstreng verdwijnt vanzelf.
De moederpoes heeft de eerste dagen na de bevalling nog wat afscheiding. Hou in de gaten dat deze afscheiding niet vies gaat ruiken. Als dit het geval is neem contact op met je dierenarts. Let ook goed op dat moeder wel naar de kattenbak gaat. Sommige moeders willen hun nest niet verlaten om de bak te gebruiken. Zet moeder dan gewoon een keer op de bak, en zet deze in de buurt van de werpdoos of werpkist. Ook in de gaten houden dat moeder niet teveel haar nest verlaat: kittens raken dan onderkoeld.
Eten en drinken voor moeder dicht in de buurt zetten. Ze kan dan zorgeloos van haar broodnodige voeding genieten. Geef hoogwaardige voeding, en melk (Lactol, KMR of Litterlac - zie hieronder) en/of Nutrix pap aangemaakt met deze melk. Zorg in ieder geval voor voldoende drinken. Gedurende de zoogperiode kun je moeder eventueel kittenbrokjes als extra bijvoeding geven. Daar zit meer vet in, dus zorgt voor meer energie.
Je ging zelfs quoten met [img]quote:
Je was niet snel genoegquote:
Jeetje hahahahahahaquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef ElisaB het volgende:
Het laatste nieuws...
... Pluim is uitgeteld:
[afbeelding]
Zo heeft ze een hele poos gelegen. Zeker lekker voor haar rug of zo. Zie je die dikke tepel
Voorlopig heeft ze nog erg veel interesse voor de pasta op tafel, dus echt geconcentreerd op de bevalling kan ik haar nog niet noemen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:39 schreef coolbabe het volgende:
Heeft ze ook weeen voor zover je kunt zien ElisaB? Dit zou best het begin kunnen zijn
Ignorance is bliss in dit soort gevallen volgens mij. Dat denk ik ook iedere keer wanneer ik en smakelijk verhaal in [OUD] heb gelezen trouwens.;)quote:Op woensdag 5 april 2006 18:38 schreef Brighteyes het volgende:
Iek... ik word nerveus van dat stuk van jou Bluezz!
of gewoon nog ff moed ineten voor het zware werkquote:Op woensdag 5 april 2006 20:20 schreef Rewimo het volgende:
Als ze zich nog voor eten interesseert gebeurt er voorlopig nog niks hoor
of je zit er 2 weken naast, en ze blijkt een héél groot nest te gaan werpenquote:Op woensdag 5 april 2006 21:29 schreef ElisaB het volgende:
Pluim is gewoon graag goed voorbereid denk ik; hapje eten, beetje tukken
Ze is gewoon... nee, niet ze is gewoon, maar ze is gewoon. Ik weet het niet meer hoor; misschien zitten we er dan tóch twee weken naast. Neh... dat kan toch helemaal niet. Ze ontploft bijna
Ik hou het op vrijdagmorgen om 02:15, drie stuks in totaal
Ik hou het op zaterdagmorgen tussen 00:00 en 06:00, vier stuksquote:Op woensdag 5 april 2006 21:29 schreef ElisaB het volgende:
Ik hou het op vrijdagmorgen om 02:15, drie stuks in totaal
Ja papa kat, die is helemaal geweldigquote:Op woensdag 5 april 2006 22:33 schreef Nilasha het volgende:
Komt er stiekum nog een foto van het papakatje??
Je hebt een nieuwe foto van papapoes en daar kom je nu pas mee?quote:Op woensdag 5 april 2006 22:46 schreef ElisaB het volgende:
Owkee, gisteren pappa-poes nog een paar keer op de foto gezet; ff verkleinen en uploaden!
Ogenblikje
Ze moesten nog van de cam, op de pc, via Irfan, naar Photobucket.... en ik ben ook geen 20 meerquote:
Woei, mooi stripverhaalquote:Op woensdag 5 april 2006 23:03 schreef ElisaB het volgende:
Ze moesten nog van de cam, op de pc, via Irfan, naar Photobucket.... en ik ben ook geen 20 meer
Het is helaas amper te fotograferen, maar het is een gezellig en schattig gezichtquote:
storendquote:Op donderdag 6 april 2006 07:22 schreef ElisaB het volgende:
Vanmorgen bij het opstaan, stonden er maar twee katten aan de slaapkamerdeur te wachten, in plaats van de gebruikelijke drie. Ik helemaal in de stretzz. Maar Pluim was gewoon wat langzamer en zat om de hoek te gapen.
Samenvattend: wie op vannacht gegokt heeft, heeft niet gewonnen
Wat een zoetjesquote:Op donderdag 6 april 2006 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe lang moeten we nog wachten op schattige kitten-foto's!
Hier alvast eentje om het ongeduld een klein beetje te verminderen:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 april 2006 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe lang moeten we nog wachten op schattige kitten-foto's!
Hier alvast eentje om het ongeduld een klein beetje te verminderen:
[afbeelding]
Heb je dat al aan Pluim verteld?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:08 schreef ElisaB het volgende:
De enige nacht die niet goed zou uitkomen, is komende nacht. Zal je net zien
quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Rewimo het volgende:
Hee pssst, Pluim... hoor eens...
Ik ben bang van welquote:Op donderdag 6 april 2006 10:46 schreef ymme het volgende:
Oh dit wordt spannend.
Vrijdag nacht rond 3 uur (dus de nacht van donderdag op vrijdag)
Zou ik gelijk krijgen![]()
We hebben op je gewachtquote:Op donderdag 6 april 2006 10:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Oeh, dat ik dit nu pas lees...kittens op komst!
Zo zijn we hè; ElisaB, je denkt ook aan allesquote:Op donderdag 6 april 2006 12:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha lief! Laat maar komen danGeef aanstaande mams maar een knufje van me
Neuh 't word óf morgen óf zondag, toch ??quote:Op donderdag 6 april 2006 12:11 schreef ElisaB het volgende:
Zal Pluim zo in het voorbijgaan even lekker stevig kroelen (misschien helpt het de weeen op gang te brengen).
Het wordt óf als ik straks even op visite ben, óf aankomende nacht, omdat dat zo slecht uitkomtquote:Op donderdag 6 april 2006 12:14 schreef deedeetee het volgende:
Neuh 't word óf morgen óf zondag, toch ??![]()
Oeh, ik mag oppassenquote:Op donderdag 6 april 2006 10:43 schreef ElisaB het volgende:
![]()
Pas op hoor, anders moet jij hier het eerste weekend oppassen en dan zul je zien dat de helft van de poesjes met de hand gevoed moet worden
quote:Op donderdag 6 april 2006 16:31 schreef Rewimo het volgende:
Hee, pssst, Pluim... vannacht hè? Je weet wat we hebben afgesproken. Het komt het vrouwtje niet goed uit, dus ga je gang![]()
Zeker welquote:Op donderdag 6 april 2006 16:31 schreef Rewimo het volgende:
Hee, pssst, Pluim... vannacht hè? Je weet wat we hebben afgesproken. Het komt het vrouwtje niet goed uit, dus ga je gang![]()
lekker nietquote:Op donderdag 6 april 2006 17:40 schreef ymme het volgende:
psst ik heb gegokt op vanacht. Dus doe me een lol pluim![]()
Pluim is een kleintje. Toen ze bij ons kwam, was ze ongeveer een jaar (geloof ik) en woog ze 1,6kg. Volgens de DA was ze afgelopen december prima in model en toen woog ze dus precies een kilo meer. Het is vooral veel haarquote:Op donderdag 6 april 2006 13:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik gok drie poesjes over twee dagen (als ik goed geteld heb is dat bij dekking 29 jan dag 67, ietsje laat maar OK) Kan je haar niet eens wegen, dat kun je misschien meer een educated guess maken (is ook fijn om een idee te hebben hoeveel stuks er uit moeten bij de bevalling, vergeet trouwens ook niet op te letten of er wel bij elk kitten een placenta uit komt.).
Die 2.6 kilo, was dat helemaal voor de zwangerschap of tijdens ? Ik vind het zo licht, ik had me Pluim als grote poes voorgesteld.
quote:Op donderdag 6 april 2006 18:01 schreef Alicey het volgende:
* Alicey gaat voor een zesling zaterdagochtend.
Welnee, dan wordt het eerder * arme ElisaB * 't risico zit er in dat er dan bijgevoerd moet worden met een flesjequote:
quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:55 schreef frontignan het volgende:
ik ga voor zaterdag en ik denk ook 5 kittens![]()
Ik ook!quote:
De laatste week zien ze er erg breed en bobbelig uit. Je begint je dan af te vragen of dat wel goed gaat,zó breed worden ze, maar dat is normaal hoor. Ik vind 't dan altijd knap om te zien hoe ze zich * naast * hun buik nog weten neer te leggenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:12 schreef ElisaB het volgende:
Als je ziet wat ze meesleept op die kleine pootjes. Ze is nog wel alert, maar staat niet meer overal steeds vooraan.
Tuurlijk is dat normaal.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:37 schreef ElisaB het volgende:
Dus het is ook normaal dat ze een beetje slomig worden?
Wat een teleurstelling dan hèquote:Op donderdag 6 april 2006 21:51 schreef inkie1010 het volgende:
Poeh elke keer als ik zie dat de laatste post van ElisaB is denk ik dat ze er zijn
Tsja... ik kreeg de miniatuurtjes er bij het huwelijk gratis bij, dus die ervaring heb ik niet gehad. Ik weet wel bijvoorbeeld weer heel goed hoe je schoenen moet poetsenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Tss, ik ben een week in het ziekenhuis gaan liggen voor ik ging bevallen... Natuurlijk word je sloom als je op alle dag loopt![]()
Tijd voor een kitten-bevalling-meetingquote:
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Stevig wrijven met de kat over de schoenen
Geloof niet dat ze er * is * ze moest vandaag toch immers 600 km rijden ??? Dat doet ze vast niet met een laptop op schoot.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:27 schreef Saffier het volgende:
ElisaB, kom eens melden??
ach zo lang je maar niet op pluim valt is er weinig aan de hand tochquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:02 schreef ElisaB het volgende:
Nou ja, ik heb het niet helemaal goed geformuleerd: ik heb het thuis druk en de beeb moet 600km rijden
Het goede nieuws is dat we prima hebben geslapenHet slechte nieuws is dat als je op vannacht gegokt had, dat je niet gewonnen hebt
Owja en ik ben gisteren van de trap gelazerd en nu heb ik een zere arm (lekker belangrijk, maar we moeten dit topic toch volleuteren).
Jij ook al ??quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:02 schreef ElisaB het volgende:
Owja en ik ben gisteren van de trap gelazerd en nu heb ik een zere arm (lekker belangrijk, maar we moeten dit topic toch volleuteren).
Zo niet, dan ziet het er in ieder geval vrolijk uitquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:40 schreef Raissa het volgende:
Wij willen kittens, kittens, kittens!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In de hoop dat dit helpt...
wordt toch echt het volgende topic lijkt me zoquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:40 schreef Raissa het volgende:
Wij willen kittens, kittens, kittens!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In de hoop dat dit helpt...
Dat kan het liefste eerder in de zwangerschap, dan is de buik zachter, met drie weken kunnen er een soort van " hazelnootjes" gevoeld worden, met 4 weken is dat al moeilijker en daarna word de buik blijkbaar te hard.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:55 schreef Raissa het volgende:
Kan de dierenarts trouwens niet voelen hoeveel kittens er (ongeveer) in de buik van Pluim zitten?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelfs mijn versgebakken brood heeft een kattenvorm![]()
[afbeelding]
Als dit geen teken aan de wand is.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
Dan help ik ook mee met puffen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:01 schreef Rewimo het volgende:
Pluim wil eerst een derde topic, dat zei ik toch al!
Geweldigquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
quote:
Broodbakmachinequote:
nopequote:Op zaterdag 8 april 2006 00:08 schreef Brighteyes het volgende:
Doe mij ook zo'n boterhammetje!![]()
En? Nog ontwikkelingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |