abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 11:50:17 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36668047
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pokkehontas het volgende:
Stempelafdrukken? Vertel, vertel!! Hoe moet ik me dat voorstellen? Spletsen ze de moedahkoek op een stuk papier en laten ze dat drogen? In dat geval lijkt lamineren me zo gek nog niet

Of moeten we nog even naar de knip- en plakshop voor hobbymaterialen?
Dit wordt een heel creatief topic zo Misschien nog wat pootafdrukjes eromheen? *vingerverf aanschaffen dus maar*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 11:50:53 #152
13151 crew  Rewimo
pi_36668060
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:17 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een stukje gelezen, een banaan gegeten en me daarna nog eens lekker omgedraaid
In dat geval schuif ik mijn gok gewoon door naar vannacht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:00:05 #153
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36668336
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:50 schreef Rewimo het volgende:
Dit wordt een heel creatief topic zo Misschien nog wat pootafdrukjes eromheen? *vingerverf aanschaffen dus maar*
Bij deze verdeel ik de taken: Pokkehontas gaat creatief doen met moederkoek, dan zorg ik wel voor koffie en broodjes
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:18:30 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36668927
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Na een paar weekjes zijn het wel lieve haarballetjes.
Alweer fout, het zijn metéén al lieve haarballetjes
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_36669231
Ik ga nu sporten, waag het niet pluim om nou te gaan bevallen

Ik ben denk ik tegen 15.00 uur weer terug, houdt daar rekening mee he
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 12:52:32 #156
13151 crew  Rewimo
pi_36670047
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh help! Het kan nog erger.
Bestel je eigen Blessed Babe Placenta Print Kit ®

*ophoudt met topic vervuiling...
Mss een topicje openen in OUD...
Ze heeft het nog gedaan ook Wat te doen met de placenta na de bevalling?
pi_36670134
wat een schat van een kat zeg!

Ik wacht ook nog steeds op de trageeeeeeeeeeee bevalling van mijn kat hier
*Zucht ut uit*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:49 #158
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36670196
Volgens mij zijn die beesten zodanig stronteigenwijs dat ze het toch stiekem 's nachts gaan doen .

En dan kom je de volgende ochtend de kamer in en is het "miauw" x 5 .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36670198
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Bij deze verdeel ik de taken: Pokkehontas gaat creatief doen met moederkoek, dan zorg ik wel voor koffie en broodjes
*probeert zich te herinneren hoe die hype met knippen en plakken en plakboeken enzo ook alweer heet....verder dan quilten kom ik niet. Maar dat is het niet, dat weet ik dan wél weer*
Kortom, the usual.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:21:37 #160
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36670994
scrapbookkunst
Pluim schiet es op jah!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:12:26 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36672912
Pluim helpt deze?
En ik ben nog steeds voor de meldplicht hoor!
Heeft Pluim al een nestje (al dan niet zelf gemaakt) waarin ze straks kan bevallen? En je hebt idd heeeeeeele dikke kans dat je er niet bij bent straks. Poezen houden nogal van hun privacy tijdens bevallingen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_36677108
Ik ga voor drie kittens, zaterdagmiddag 12.00. Kittens Pluim
Trust me, I know what I'm doing.
pi_36677667
Meisjes

* Bluezz gokt op vrijdagmiddag 16.00 Cup-a-Poes tijd 4 stuks
  woensdag 5 april 2006 @ 17:36:13 #164
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36681271
Er is iets raars aan de hand... Pluim lijkt een beetje een opgezette achterkant te hebben; alsof ze net een dikke staart heeft gehad en deze bij het kontje nog een beetje nasuddert...

Het zal me benieuwen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:37:01 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36681298
Spannend !
  woensdag 5 april 2006 @ 17:38:01 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36681332
Een opgezette achterkant
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:39:04 #167
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36681362
Heeft ze ook weeen voor zover je kunt zien ElisaB? Dit zou best het begin kunnen zijn
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36681545
Ik word er zenuwachtig van
quote:
Op een gegeven moment krijgt de poes weeën en persweeën. Zorg dat je rustig bij de poes zit, en dat je goed gewassen en gedesinfekteerde handen hebt. Na eventjes zie je een vlies komen met hierin een hoofdje (in sommige gevallen zie je een staartje: stuitligging). Na een paar maal persen komt er een kitten met een vlies daaromheen ter wereld. Zorg dat moeders in de kist/doos blijft! Soms is het vlies niet gebroken en komt het kitten in het vlies naar buiten. Wanneer er geen beweging in zit, komt het wel eens voor dat moeder aan zo’n kitten geen aandacht besteedt, terwijl het toch niet dood hoeft te zijn. Maak in zo’n geval snel het vlies stuk en haal het kitten eruit. Meestal neemt moederpoes het dan wel weer over.
Ze zal het kitten nu helemaal schoonwassen en droog likken. Hierdoor wordt meteen ook de ademhaling gestimuleerd. Alleen ingrijpen als moeder niets met het kitten doet. Ze zal de navelstreng ook zelf doorbijten. Als moeder de navelstreng niet doorbijt, mag je helpen door met je nagels ongeveer 3 cm vanaf de buik van het kitten de navelstreng door te knijpen. Pas op niet trekken, dit veroorzaakt een navelbreuk. Het beste is om een navelstrengklem erop te zetten en dan aan de kant van de placenta de navelstreng met een gedesinfecteerde scherpe schaar af te knippen. Schaar desinfekteren als volgt: eerst handen wassen en dan de schaar daarna desinfecteren met 70% alcohol of Betadine jodium 10%. Dit desinfecteren moet je op het laatste moment doen anders heeft het geen zin.

Moeder eet de placenta op, dit is heel erg belangrijk voor haar voedingsstoffen en de melkproductie. Als moeder rustig is, kruipt het kitten waarschijnlijk direct naar de tepel. De allereerste melk is zeer belangrijk voor het kitten (colostrum). Indien de weeën doorgaan zonder dat er een kitten geboren wordt, wacht dan niet te lang ( niet langer dan een uur ) maar schakel een dierenarts in. Tel bij ieder kitten of er een placenta is meegekomen. Zo niet, dan moeten deze later alsnog allemaal komen. Gebeurt dit niet na enkele uren na de bevalling, schakel dan eveneens een dierenarts in. Kortom, bij twijfel over het welzijn van de moederpoes of 1 van de kittens, gelijk een dierenarts laten komen!

NA DE GEBOORTE:
Zorg voor veel rust in de kraamkamer, en ontvang de eerste 14 dagen geen gasten. Als de kittens door de verzorger worden opgepakt om te wegen of om het nest te verschonen moeten altijd eerst de handen gewassen worden met een desinfecterende zeep (Unicura). Ga niet zelf de navelstreng verwijderen!! Laat de natuur z'n gang gaan: de navelstreng verdwijnt vanzelf.

De moederpoes heeft de eerste dagen na de bevalling nog wat afscheiding. Hou in de gaten dat deze afscheiding niet vies gaat ruiken. Als dit het geval is neem contact op met je dierenarts. Let ook goed op dat moeder wel naar de kattenbak gaat. Sommige moeders willen hun nest niet verlaten om de bak te gebruiken. Zet moeder dan gewoon een keer op de bak, en zet deze in de buurt van de werpdoos of werpkist. Ook in de gaten houden dat moeder niet teveel haar nest verlaat: kittens raken dan onderkoeld.
Eten en drinken voor moeder dicht in de buurt zetten. Ze kan dan zorgeloos van haar broodnodige voeding genieten. Geef hoogwaardige voeding, en melk (Lactol, KMR of Litterlac - zie hieronder) en/of Nutrix pap aangemaakt met deze melk. Zorg in ieder geval voor voldoende drinken. Gedurende de zoogperiode kun je moeder eventueel kittenbrokjes als extra bijvoeding geven. Daar zit meer vet in, dus zorgt voor meer energie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 17:48:52 #169
13151 crew  Rewimo
pi_36681625
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik word er zenuwachtig van
Je ging zelfs quoten met [img]

Go Pluim

Een voor elk kitten
pi_36681674
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:48 schreef Rewimo het volgende:

Je ging zelfs quoten met [img]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 18:02:51 #171
13151 crew  Rewimo
pi_36682019
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:50 schreef Bluezz het volgende:
Je was niet snel genoeg
  woensdag 5 april 2006 @ 18:08:12 #172
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36682166
En?
pi_36682234
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef ElisaB het volgende:
Het laatste nieuws...

... Pluim is uitgeteld:

[afbeelding]

Zo heeft ze een hele poos gelegen. Zeker lekker voor haar rug of zo. Zie je die dikke tepel
Jeetje hahahahahaha
#geen
pi_36682273
Oeeee wat spannend zeg!!!!

Go Pluim, go Pluim!!!
#geen
  woensdag 5 april 2006 @ 18:38:40 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36682949
Iek... ik word nerveus van dat stuk van jou Bluezz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')