abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37267704
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een leuk stoeltje Bluezz!
Meegenomen van de straat in Utreg

Enneh ik heb bijna mijn hele leven alleen balkons gehad, en die waren zeker zo gezellig als mijn tuin nu hoor

En mijn gras moet dood
pi_37268103
Lavendel.............Eh, normaal bloeitt dat niet eens in de Provence, laat staan hier!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_37268310
Lavendel gaat hier goed hoor
De kleine plantjes die ik al jaren had staan op een klein balkonnetje doen het hier super... ik heb ze vanmiddag toevallig " gescheurd " en op een ander beter plekkie gezet

Ow en mijn winde die ik van shmoops heb gekregen is helemaal verpest en dood... er dacht hier iemand dat het een kattebak was
  dinsdag 25 april 2006 @ 02:08:18 #104
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_37268415
Ohhhh, wat een leuk topic dit zeg!
Mijn balkon is nu nog een triestige vertoning. Maar morgen ga ik denk ik maar eens wat leuke plantjes kopen... dit topic is zeer nuttig voor tips, gaaf hoor!
pi_37268422
Ja, lavendel groeit hier wel goed. Maar op dit moment zal het niet bloeien, tenzij je het bloeiend koopt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_37268440
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 02:08 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, lavendel groeit hier wel goed. Maar op dit moment zal het niet bloeien, tenzij je het bloeiend koopt.
Oh zo
Nee idd, mijn lavendel begint wel nieuwe blaadjes en scheutjes te krijgen maar bloeien nog niet.
Wel die van de foto, maar die is gekregen
pi_37268511
Bluez, je foto is Kuiflavendel, Lavendula Stoechas.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_37268515
Ja, in die pot idd, leuk spul
pi_37269186
En lavendel ruikt vooral zo vreselijk lekker!

Vandaag wordt het warm...waarom ben ik nou niet vrij? Ik wil de tuin in!!

Bluezz wat zonde van je winde!
pi_37271160
Ja mijn lavendel heeft nog niet eens nieuwe scheutjes, dus ik hoef de hoop daarvoor nog niet op te geven?

De rest van de tuin staat gigantisch in bloei! Mijn clemtais heeft wel honderd bloemen!
pi_37272046
Ik heb mijn lavendel te kort gesnoeid.......ze waren zo groot geworden, dat ik flink bezig ben geweest.
Nu komen er pas heel langzaam wat kleine scheutjes in...
pi_37320556
Als er nu 'pas' langzaam kleine scheutjes inkomen heb je hem niet te kort gesnoeid hoor. Wanneer hij te kort gesnoeid zou zijn zou er nu helemaal niks meer uitlopen
Lavendel loopt niet zo heel snel uit, bij ons ziet het heggetje naast het huis ook nog bijna kaal, terwijl hij toch echt weer schitterend gaat bloeien dit jaar (hoop ik)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_37326044
Heerlijk, Lente!

Een kleine update vanuit de postzegeltuin te Noord-Holland.

Ik had wat zorgen over de enige boom die afgelopen herfst in de postzegel was geplant. Alles volgens het 'boekje' gedaan, maar binnen twee weken zat er geen blaadje meer aan mijn bolacacia. Van de week zag ik de eerste knop(pen) in het boompje.

Tinus wilde niet wakker worden, maar het mooie weer van gisteren en vandaag was net genoeg om de luie Tinus in beweging te zetten.

De helleborussen verbloeien van wit met een zweempje roze naar groen. Ik wacht geduldig op het zaad.

De helleborus op 10 april:

Dezelfde helleborus vandaag:

De vaste planten gaan de afgelopen dagen als een speer! Welkom terug Campanula Lactiflora, Salvia Uliginosa, Passiflora en Astrantia.

Astrantia (Zeeuws Knoopje):

De lavendel loopt uit:

Op de postzegelkwekerij is de lente ook aangebroken. De pronkerwten zijn het huis uit geschopt, evenals de Nepeta, Cosmea, Cerinthe, Marjoraan, Wilde Wingerd en de Citroenmelisse. De Cerinthe en de pronkerwten hebben een nieuw onderkomen gevonden, de rest blijft een beetje in de buurt van de, door de baas aangewezen, puberale hangplek:

De paprikaatjes hebben nog even respijt. Elk plantje heeft zijn eigen plekje en het overschot is liefdevol door familieleden geadopteerd.

Tijd om de vrijgekomen ruimte te vullen met nieuwe zaailingen! Ha!
Nicotinia's en Madame Jeanette pepertjes uit de toko. Ben benieuwd.

pi_37326600
Leukleukleukleukleukleukleuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En

Meermeermeermeermeermeer!!!!!!!!!!!!!!
pi_37328010
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:04 schreef Sorbootje het volgende:
Meermeermeermeermeermeer!!!!!!!!!!!!!!

Tsja, op dit moment kan ik je niet echt veel meer laten zien dan het huidige onderkomen van de uit huis verbannen probleem-pubers: Lathyrus en Cerinthe. Beiden hebben het naar hun zin maar de tijd zal leren of ze op hun eigen pootjes kunnen staan.

Lathyrus:

Cerinthe:

Wordt vervolgd................
pi_37370964
Leuke foto's Grobbenkuiken! Maar waarom zijn jou paprika's al verder dan die van mij *jaloers

Ik baal er nog steeds van dat mijn cam. kapot is, maar zodra hij gemaakt is komt me er toch een fotoshoot aan
pi_37410425
Hallo tuinliefhebbers

Een vraagje van een student-zonder-veel-geld die een tuin-zonder-zon heeft

Ik heb ongeveer 2x2 meter "tuin" die structureel jaren verwaarloosd is en die 2 maand geleden van een dikke laag bladeren is bevrjid en nu staat te springen om wat leuks.

Ik had al bedacht dat ik er gewoon een hele berg potten in ga zetten, vooral omdat onduidelijk is hoe lang ik er woon en ik wil mijn plantjes wel weer mee kunnen nemen natuurlijk.

Alleen - ik heb absoluut geen verstand van planten.
Mijn vraag is dus: welke planten kunnen het een beetje leuk doen in volledige schaduw?
Er komt echt geen licht want we zitten midden in Hilversum onder hele hoge bomen, en de avondzon komt niet over het schuurtje heen.. dus schaduw it is, and always will be

Alle advies is welkom, en een beetje goedkoop aan te schaffen plantjes hebben natuurlijk de voorkeur (potten heb ik zat, die komen morgen van m'n ouders' stulpje naar Hilversum)

Kruiden vind ik trouwens erg leuk, maar doen die het een beetje zonder zon?
pi_37426742
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo tuinliefhebbers

Een vraagje van een student-zonder-veel-geld die een tuin-zonder-zon heeft

Ik heb ongeveer 2x2 meter "tuin" die structureel jaren verwaarloosd is en die 2 maand geleden van een dikke laag bladeren is bevrjid en nu staat te springen om wat leuks.

Ik had al bedacht dat ik er gewoon een hele berg potten in ga zetten, vooral omdat onduidelijk is hoe lang ik er woon en ik wil mijn plantjes wel weer mee kunnen nemen natuurlijk.

Alleen - ik heb absoluut geen verstand van planten.
Mijn vraag is dus: welke planten kunnen het een beetje leuk doen in volledige schaduw?
Er komt echt geen licht want we zitten midden in Hilversum onder hele hoge bomen, en de avondzon komt niet over het schuurtje heen.. dus schaduw it is, and always will be

Alle advies is welkom, en een beetje goedkoop aan te schaffen plantjes hebben natuurlijk de voorkeur (potten heb ik zat, die komen morgen van m'n ouders' stulpje naar Hilversum)

Kruiden vind ik trouwens erg leuk, maar doen die het een beetje zonder zon?
Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.
pi_37428003
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:56 schreef Msx-Hinter het volgende:

[..]

Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.
Ik had er bij moeten vermelden dat ik een hekel heb aan varens sorry.

Ben nu zover dat ik potten in de tuin heb, stekjes hosta en vrouwenmantel van m'n moeder heb geplant en bewaterd, en volgend weekend maar eens langs een kweker ga - kijken wat ze daar hebben voor een schaduwtuintje Hondsdraf is wel een goede tip! Leuk plantje.
Maar echt eetbare kruiden kan ik dus wel vergeten? (Tijm, basilicum, die dingetjes)

Maar meer tips zijn altijd welkom!
  zondag 30 april 2006 @ 15:57:30 #120
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37428104
Tijm doet wel in de schaduw hoor, volgens mij. Evenals bieslook.

Wat je ook kan doen is wat kruiden voor het raam zetten (ik neem aan dat je wel een raam hebt ergens...) omdat kruiden over het algemeen toch niet zo groot worden
pi_37431346
quote:
Op zondag 30 april 2006 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]
Maar meer tips zijn altijd welkom!
Citroenmelisse zou je kunnen proberen. Het is gemakkelijk op te kweken uit zaad, de blaadjes geuren naar citroen als ze gekneusd worden. Je kan het blad gebruiken door een fruitsalade of bij kip.
Munt is ook een optie. Eigenlijk willen bijna alle kruiden zon of halfschaduw, zeker de mediterrane soorten. Een kruidentuin en diepe schaduw gaan niet samen.

Is een Fatsia Japonica (vingerplant) in een grote pot iets voor jouw postzegeltje? De plant is bekend als kamerplant, maar doet het prima buiten in de diepe schaduw en kan misschien een leuke combinatie vormen met de hosta.

quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:14 schreef Veersesmurf het volgende:
Leuke foto's Grobbenkuiken! Maar waarom zijn jou paprika's al verder dan die van mij *jaloers

Ik baal er nog steeds van dat mijn cam. kapot is, maar zodra hij gemaakt is komt me er toch een fotoshoot aan

Elke dag een uurtje muziek en regelmatig de plantjes uitlaten doet wonderen, evenals een verhaaltje voor het slapen gaan.

Wanneer doet je cam het weer? Ik wacht op een ouderwetse foto spam!

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbenkuiken op 30-04-2006 18:24:47 ]
pi_37431882
Vingerplant, dat ziet er wel leuk uit Maar eens op zoek hier bij een kweker/tuincentrum iets.

Ik heb trouwens ontdekt dat er een deel van de tuin is wat wèl eventjes zon krijgt .
Maar: is eventjes (zeg - 3 uur per dag, mits niet bewolkt) genoeg voor planten die 'halfschaduw' nodig hebben? (Zoals die kruiden dus?) Hier een plaatje van hoe het ongeveer verdeeld is:

Ik vind dat hele tuiniergedoe wel leuk trouwens, ik hoop dat de stekjes die ik van m'n moeder mee heb gekregen het goed gaan doen. Vooral de klimop onderaan de muur van het schuurtje! Het is nu zo'n lelijk bakstenen geval, daar moet gauw wat groen op

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2006 19:07:28 ]
pi_37434131
Kijk hier eens, je vindt er vast iets leuks!
http://home.planet.nl/~mezze/tuin/schaduw/intro/intro.htm
pi_37520761
Lieve tuinliefhebbers, help ons eens met deze prangende vraag
Die hoge bloemen (gevelbeplanting)
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:56:47 #125
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37522841
oef wat een heerlijk weer ineens! op het moment ben ik bij ons thuis een terras(je) aan het leggen samen met pa. Het is bijna af
pi_37525194
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:56 schreef Veersesmurf het volgende:
oef wat een heerlijk weer ineens! op het moment ben ik bij ons thuis een terras(je) aan het leggen samen met pa. Het is bijna af
Grobs wacht nog steeds geduldig op de mega-super fotospam!
pi_37525815
Het is al zooo lekker bezig hier in de tuin, alles wat vorig jaar nog iel was, heeft zich lekker uitgebreidt
Geen tijd om foto's te schieten, morgen werken en vrijdag een week weg... dus als ik thuiskom hoop ik dat alles nog leeft
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:04:11 #128
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_37530300
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:14 schreef Bluezz het volgende:
Lieve tuinliefhebbers, help ons eens met deze prangende vraag
Die hoge bloemen (gevelbeplanting)
Ja hoor, dat is stokroos, zeker weten!

[ Bericht 2% gewijzigd door madelief68 op 04-05-2006 00:12:39 ]
allesj komt goet - najib amhali
pi_37534581
ZOMER!!!!!

Ik ga NU foto's maken in de tuin, want ochtendlicht is zo mooi. En vanavond zal ik proberen ze hier te laten zien.

Fijne dag iedereen! Geniet ervan!
pi_37535050
Heerlijk zeg, dit weer! Het liefst zou ik de hele dag op mn balkon bezig zijn maar helaas moet ik maandag mijn scriptie inleveren

Sorbootje, ik kijk uit naar je foto's!
pi_37541718
Ik ben daarnet bezig geweest om een appelboom te verwijderen. Het is alleen het onderste deel dat er nog staat, maar ik krijg het niet gedaan. Het resultaat tot nu toe is een gat in de grond en kapotte handen. De stam beweegt een beetje maar is niet van plan eruit te komen. Grrr.
pi_37552328
Assepoes, is het een grote appelboom geweest? Kon wel eens een ondoenlijke klus zijn!

Hier zijn mijn fotootjes.

De meeste foto's heb ik vanochtend vroeg gemaakt. Een paar foto's een uurtje geleden.

Het blad van Geranium phaeum 'Samobor'

Dit is de Ananasplant die ik tot nu toe vooral vreemd vind en ook een beetje lomp. Misschien moet de liefde groeien?

Lief phloxje

Klimmende winde

Mooie esdoorn

Andere mooie esdoorn

Ook mooie esdoorn...Japanse

Nog één!

Mijn onverwoestbare viooltjes

Amelanchier alnifolia 'Obelisk' (krentenboompje)

Buurman Joep slaat het allemaal vermoeid gade
pi_37556364
Die Ananasplant heeft wel iets! Misschien niet subtiel maar toch duidelijk aanwezig met een exotisch tintje. Graag meer foto's van deze exotische dame gedurende de komende maanden.
*Grobs kijkt lief*

Wat staat jouw Winde er mooi bij. Die van mij staat nog in de zaaipotjes en de blaadjes willen nog niet echt. Ze zijn een beetje frommelig met een gelige teint. Dit weekend gaan ze de tuin in, als ze niet willen, hebben ze pech.

Hulp gevraagd!
Morgen ga ik op jacht naar een struik met de volgende eigenschappen:
* liefst wintergroen
* aangenaam voor het oog in alle seizoenen
* volwassen hoogte circa 2 meter
* standplaats zon/halfschaduw
* niet kieskeurig qua bodem (arme zandgrond)

Doel: de kliko's en de compostbak verbergen achter de struik.

Suggesties?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:45:13 #134
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37557747
Een ordinaire rodo?

*straks foto's van de tuin, eindelijk
pi_37557986
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Een ordinaire rodo?
Niet kieskeurig qua grondsoort! Ik tuinier in een zandbak.
quote:
*straks foto's van de tuin, eindelijk
Leuk!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:53:44 #136
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37558067
Een rodo kan juist goed tegen zandgrond volgens mij

*smurf tuinierd op stadsgrond met daaronder Zeeuwse klei.
pi_37558280
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef Veersesmurf het volgende:

Is een tikkie zuur en een gebrek aan humus ook geen probleem?
*Grobs duikt de boekjes in*
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:12:17 #138
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37561064
Zo dan, eindelijk de fotoshoot uit onze tuin

Het was vandaag weer schitterend weer, en het terras is afgemaakt. Echt een goede foto kon ik er niet van maken omdat overal grid op ligt, dus die houden jullie van me tegoed.
Vergeef me de misschien wat rare zinnen of verkeerde plantennamen, ik heb van 9 tot 9 gewerkt en zit nu rijkelijk aan het bier

Een pot met tulpen, narcissen en blauwe druifjes, waarvan de narcissen zijn uitgebloeid.

Eerste bloesem van de Malus naast het huis.

Foto van naast het huis.

Tulp.

Nog een tulp.

Op de tafel staan de viooltjes nog steeds te bloeien.

De enige bloem van de Camellia die dit jaar voor het eerst bloeit, waarschijnlijk omdat hij in zure grond is gezet

Ik weet niet wat dit is, maar het lijkt wel op een viooltje (meerjarig) We hebben ze in verschillende kleuren.

Hier nog zo'n 'viooltje'.

En hier nog 1.

Pieris met nieuw blad.

Euphorbia in bloei.

Tulp.

Bakruutjes ook nog steeds volop in bloei.

En hier nog eentje.

Bloeiende judaspenning.

In de Geranium komen ook gestaag wat bloemetjes.

Vergeetmijnietjes. Ik ben er totaal geen fan van, maar als ze dan eenmaal even bloeien zijn ze ook wel leuk.

Blauwe druifjes.

Gevulde kleine narcissen.

Nog een tulp.

Een pioenroos die vol knoppen zit.

De kiwi hangt helemaal vol met bloesem.

Wat zaaigoed dat buiten is gezet in het zonnetje.

Nog meer zaaigoed, voornamelijk pepers en parika's.

Een lapje met aardbeien, hopelijk krijgen we er weer net zo veel als vorig jaar. Verse aardbeien zijn

Broeibak met snijsla etc.

Rode bessen.

De tuin zoals hij er vanmiddag uitzag toen we bezig waren.

Op de voorgrond longkruid daarachter een bolgewas (kan even niet op de naam komen)

Slecht te zien op de foto, maar de rode kornoelje loopt weer schitterend uit met fris groen blad op de rode scheuten.

De pruimen hebben nog nooit zo in bloesem gestaan.

Onze kat ligt lekker in het zonnetje onder de kamperfoelie. Hij is de enige die er op kan zitten/liggen omdat het bankje zowat instort

Wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. In de rechterhoek was een stuk tuin dat moeilijk te onderhouden was. Daar hebben we nu een terrasje gelegd in het heerlijke weer van de afgelopen dagen.

Zo zag het er eerst uit. Er stonden nog een Amelanchier en Forsythia, maar die zijn in de winter verhuisd.

Zand erin en aantrillen.

Tegels en kopplestones leggen.

De laatste bandjes aan het zetten met pa die een belachelijk hoedje op heeft vanwege de zon

Zo zag het er vanmiddag uit. Inmiddels zijn de tegels en bandjes geslepen en ligt alles erin. Omdat er grid overheen gestrooid is kun je het verband van de kopplestones nog niet zien, dat komt van de zomer wel.

Nou...jullie wilden foto's, dan krijgen jullie foto's 1 van mijn grootste posts ooit volgens mij maar goed, veel plezier ermee!
pi_37561497
Veersesmurf, dank voor de mega-super-fotospam! Leuk!
pi_37564432
Veerse Smurf: wat je denkt dat viooltjes zijn, zijn volgens mij violieren en die ruiken heerlijk!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_37564670
Smurf

Die poes op het bankje
pi_37567005
Grobbenkuiken. Ik zal de ontwikkeling van de ananasplant op de voet volgen.
Suggestie voor die struik: Photinia x fraseri 'Red Robin'

Smurf... Thanks voor de foto's krijg weer helemaal zin de tuin in te gaan.
pi_37567900
Sorbootje en Smurf, geweldig leuke foto's allebei! Leuk aan dit weer is dat mensen zin krijgen om in de tuin aan de gang te gaan en wij daarom veel mooie foto's mogen bewonderen

Heb zelf ook nog even wat foto's gemaakt van mijn, al zeg ik het zelf, opgefleurde balkonnetje:

Wat zaailingen die lekker van de zon staan te genieten:

Zonnebloemen die echt ontzettend hard groeien:

Bak met hangbloemen, nu nog erg kaal maar wordt echt een bloemenzee

En de hoekjes van mijn balkon heb ik opgevuld met deze vrolijkheid:

Ik heb de zomer in mijn bol
pi_37568497
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef Veersesmurf het volgende:

Ja en nee..
Een Rhodo kan het wel doen op zandgrond maar dan moet er wel wat humeuze stof aanwezig zijn..
Het best doen ze het op rijke humeuze bosgrond. Met vooral veel bladafval er in..
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:17:56 #145
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_37568915
Mijn zaailingen komen ook allemaal uit Ik zal vanavond eens kijken of ik foto's online kan zetten. Gisteren begonnen aan onze al 15 jaar lang verwaarloosde tuin. PFff wat een werk, vandaag ga ik met de voortuin aan de slag, dat is toch het eerste wat mensen zien als ze bij je komen.

Hoe weet je of je zaailingen sterk genoeg zijn om in de tuin te overleven?
pi_37570265
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:17 schreef Silmarwen het volgende:
Mijn zaailingen komen ook allemaal uit Ik zal vanavond eens kijken of ik foto's online kan zetten. Gisteren begonnen aan onze al 15 jaar lang verwaarloosde tuin. PFff wat een werk, vandaag ga ik met de voortuin aan de slag, dat is toch het eerste wat mensen zien als ze bij je komen.

Hoe weet je of je zaailingen sterk genoeg zijn om in de tuin te overleven?
Dat ligt er aan wat voor zaailingen het zijn
pi_37570989
Mijn grote trots

Hij staat met mijn verjaardag (20 mei) 1 jaar in de vaste grond.
Heb hem een paar weken geleden een beetje bijgeknipt maar veel hoefde er niet te gebeuren. Het heeft z'n mest gehad... De eenkhoorn is mij heilig

pi_37573120
Wat een leuke buxuseekhoorn! Altijd als ik dat soort dingen probeer knip ik scheef en blijft er een sneu buxusfrummeltje over

Hier wat foto's van het studentenschaduwtuintje! En vanmorgen belde m'n moeder met het heuglijke nieuws dat ze voor mij naar de kweker is geweest en over 1,5 week een hele berg 1jarige bloemige plantjes komt brengen! Kleur!!

Verder heeft de hosta er zin in, is m'n vrouwenmantel van de verhuizing van Kampen naar Hilversum bekomen en zien de klimopjes er niet geheel stervend uit.. dus er is nog hoop
Ik heb ook her en der wat zaadjes gezaaid voor bloemen die in augustus uit moeten komen, dus ik hoop dat dat gaat werken! (Speciaal uitgezocht op schaduw )

En die groene bolletjes zijn cadeautjes van alle bomen waar we dus onder zitten ik geloof dat ze nu ongeveer opgehouden zijn met uitvallen - kunnen we eindelijk weer in de tuin zitten!
Als ik dat de afgelopen paar dagen probeerde zat ik binnen een kwartier onder een dikke laag groene bolletjes... die ook nog eens ontzettend plakten .

Maar goed, dit is het dus - my very first eigen tuintje!
Het lijkt misschien niks maar ik vind het leuk.
pi_37573262
De buxus komt van een kweker af.
Hij is al een paar jaar oud. Die man knipt uit de losse hand dus niet door middel van een buxus laten groeien in een vorm van gaas.

Deze zijn dus ook wat aan de prijzige kant en niet overal te koop. Maar het kwaliteit verschil zie je op het blote oog
pi_37580583
Jeetje wat een mooie foto's weer allemaal. Ik ga ook maar eens foto's maken van de leukere stukken in de tuin. Het meeste is nu een zooitje.

@sorbootje: De stam vd de appelboom heeft een omtrek van 43 cm. Dus volgens mij wel redelijk dik.
Ik heb geen idee hoe de wortel lopem. Da's wel jammer.
pi_37584078
Wat een heerlijk topic is dit !

Ik zit echt te genieten van al die vrolijke foto's van alle tuinen, tuintjes en balkonnetjes.
*Keep them coming*

Vanochtend was ik bij het tuincentrum met het vaste voornemen alleen een kleine struik te kopen om de kliko's te verbergen plus een berg potgrond.
De struik is een Photinia fraseri Red Robin geworden, thnx Sorbootje!

Het probleem van Grobs in een tuincentrum is dat ze echt vreselijk hebberig wordt en megalomane visioenen krijgt van de mogelijkheden van de postzegeltuin.

Kortom, de achterbak van de PC-Hoofttractor puilde uit. De Photinia werd geleverd met een hoogte van 1,5 meter, een struik waar je U tegen zegt.
100 Liter potgrond stond ook nog op het boodschappenlijstje.
Op het lijstje stonden zeer zeker niet niet:

3 zilverkaarsen
3 giga vorstbestendige potten
1 wisteria (bedekking voor meters kale schutting)
1 clematis Miss Bateman (nog meer meters kale schutting)
3 Huislook (ter aanvulling van de goed groeiende 6 pollen die al op het meest zonnige plekje in de tuin staan)
1 doornloze braam
2 Liatris (ter aanvulling van de goed groeinde pol die er al staat).
1 prachtige mini akelei in bloei (wit)
1 pot langzaam werkende kunstmestkorrels

Pffffffffff, morgen planten, jippie!
En foto's maken natuurlijk.
pi_37588788

De beruchte appelboom

De kat.

Mooi bosviooltje uit de moestuin gehaald.

victor minor?

Longkruid?

???

Victor Major?

De courgetplantje, die als het goed is morgen de grond in gaan.

Afrikaantjes tegende aaltjes en andere zaailingen.

Onze kat op zoek naar een lekker plekje om zijn grote boodschap te doen.
pi_37589731
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:06 schreef assepoes het volgende:

[afbeelding]

victor minor?
Vinca Minor, wit.
quote:
[afbeelding]

Longkruid?
Pulmonaria
quote:
Wildemanskruid, oftewel Pulsatilla.
quote:
[afbeelding]

Victor Major?
Vinca Major.

Leuke foto's Assepoes.
Begrijp ik goed dat jij een volkstuintje hebt? Hoeveel tijd ben jij daar per week aan kwijt? Wat verbouw jij zoal en hoe is de opbrengst?

Vlak bij mijn huis ligt een volkstuincomplex en ik overweeg volgend jaar een stukje te huren. Vandaar de vragen.
  zondag 7 mei 2006 @ 14:26:43 #154
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37627618
Op die foto lijkt het wel alsof die appelboom een penwortel heeft assepoes Voor de rest erg veel leuke foto's, vooral die van het zaaigoed!
pi_37635323
Nog steeds is de temperatuur heerlijk. Jammer alleen dat het hier in Friesland zo hard waait dat heel veel planten gewoon kapot waaien.

Toch een leuk tuindagje!

Morgen ga ik naar de keukenhof. Daar heb ik kaarten voor gewonnen. Eens kijken of we daar wat inspiratie op kunnen doen!

Vandaag in eigen tuin druk aan het wieden geweest. En natuurlijk nog een paar fotootjes geschoten.

De ananasplant is weer een beetje gegroeid.

De eerste akelei heeft zich geopend en is meteen schandalig mooi!

Wieden werd wat lastig, de emmer was bezet...

Perenboom

Geranium renardii

Malus liset

Ben even de naam kwijt... Lief bloempje
  zondag 7 mei 2006 @ 19:43:46 #156
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37637025
Die ananasplant (Eucomis bicolor) wordt straks echt heel leuk!

Vandaag was het hier de hele dag erg bewolkt, ik heb dan ook lekker een dagje binnen gezeten omdat ik dat een hele week niet meer had gedaan. Morgen moet ik weer naar school. Wat zal ik blij zijn als ik over 2 maanden mijn diploma binnen heb, dan kan ik full-time hovenieren
pi_37691885
Nog twee maandjes doorbijten dus. En wil je dan voor jezelf beginnen? Of dat toch nog maar liever niet?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:46:28 #158
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37698431
Voorlopig nog even niet. Eerst maar is wat van de wereld zien. Ik wil gaan reizen en werken tegelijk in verschillende delen van de wereld

Als ik een jaartje of 35-40 ben wil ik denk ik wel een eigen bedrijf.
pi_37706697
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:43 schreef Veersesmurf het volgende:
Die ananasplant (Eucomis bicolor) wordt straks echt heel leuk!

Vandaag was het hier de hele dag erg bewolkt, ik heb dan ook lekker een dagje binnen gezeten omdat ik dat een hele week niet meer had gedaan. Morgen moet ik weer naar school. Wat zal ik blij zijn als ik over 2 maanden mijn diploma binnen heb, dan kan ik full-time hovenieren
Da's een leuk vooruitzicht
Heb je al ergens een baan?
pi_37728580
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.

Wat de opbrengst betreft. Ik heb meestal:

bieslook
knoflook
aantal kilo's uien
~6 kilo rabarber,
~3 kilo tuinbonen ( ik pluk ze erg jong, want dan vind ik ze het lekkerst)
~9 kilo sperzie bonen
~15 kilo snijbonen
~12 kroppen bindsla
~6 kroppen ijsbergsla
aardig wat pluksla
~ 3 kilo aardbeien
aantal kilo's tomaten
~10 komkommers (uit de kas)
~2 meloenen (uit de kas)
~2 pompoenen
~6 kroppen andijvie
aantal kilo's spruitjes
~16 venkelknollen
aantal kilo's bietjes
boerenkool
brocolli (die is nog niet 1 jaar, van de 3 jaar dat ik een moestuin heb, goed gelukt)
~5 courgettes per week(verschillende soorten, nl geel, groen, wittig met groene strepen)
aantal kilo's verschillende soorten bessen

Ik zal wel het een en ander vergeten zijn, maar dan heb je iig een eerst indruk.

[ Bericht 2% gewijzigd door assepoes op 11-05-2006 23:13:33 ]
pi_37730376
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.

Wat de opbrengst betreft. Ik heb meestal:

~6 kilo rabarber,
~3 kilo tuinbonen ( ik pluk ze erg jong, want dan vind ik ze het lekkerst)
~9 kilo sperzie bonen
~15 kilo snijbonen
~12 kroppen bindsla
~6 kroppen ijsbergsla
aardig wat pluksla
~ 3 kilo aardbeien
aantal kilo's tomaten
~10 komkommers (uit de kas)
~2 meloenen (uit de kas)
~2 pompoenen
~6 kroppen andijvie
aantal kilo's spruitjes
~16 venkelknollen
aantal kilo's bietjes
boerenkool
brocolli (die is nog niet 1 jaar, van de 3 jaar dat ik een moestuin heb, goed gelukt)
~5 courgettes per week(verschillende soorten, nl geel, groen, wittig met groene strepen)
aantal kilo's verschillende soorten bessen

Ik zal wel het een en ander vergeten zijn, maar dan heb je iig een eerst indruk.
Wat leuk Assepoes! Zou het leuk vinden om eens wat foto's van je moestuin te zien
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:43:01 #162
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37733321

Hoe heet deze plant van thecrook?

Heb zelf een tuintje van 20 vierkante meter of zo, en alles komt weer op. Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan schieten! In ieder geval ben ik blij dat mijn Clematis 'Ernest Markham' weer opkomt! En de Lupinus groeit ook weer als kool.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_37749458
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:

[snip] indrukwekkend lijstje [/snip]
Interessant Assepoes! En wat een opbrengst. Tuinier jij op klei- of zandgrond? Wat voor meststoffen gebruik je, verse mest of de gangbare tuincentrum varianten?
Ik weet, het zijn een hoop vragen maar ik heb me nu echt voorgenomen met ingang van volgend seizoen een volkstuintje erbij te huren. Circa 6 uur per week moet goed te doen zijn, zeker omdat ik van plan ben een dagje minder in de week te gaan werken.

Nog een kleine update uit de postzegeltuin:

Het knopje in de Robinia Pseudoacacia Umbraculifera (aka omgekeerde pleeborstel) is uitgebarsten tot mijn grote vreugde.

De rozemarijn bloeit en bloeit en bloeit.............zeer tot genot van rondzoemende bijen, hommels en aanverwant spul:

De sieruien doen flink hun best. De knoppen schieten per dag meer dan een centimeter omhoog. Eigenlijk gaat alles op dit moment ongelooflijk hard. Als je een uurtje stil in de tuin zit 'hoor' je de planten bijna groeien:

In de postzegeltuin is een klein strookje schaduw waar onder meer de Vinca Major dankbaar gebruik van maakt:

Tot slot een potje met koriander zaailingen. De basilicum zaailingen zijn eergisteren door een slijmige onverlaat, die zijn weg de pot in had gevonden, dusdanig uitgedund dat ze niet meer leuk te fotograferen zijn.

Update van de postzegelkwekerij:
Van de 6 zaadjes van de Madamme Jeanette pepertjes zijn er vier opgekomen. Nicotinia's in overvloed. De Klimmende Winde's staan in de tuin, de Nepeta's staan in de startblokken evenals de Citroenmelisse. De Paprika's ala Veersesmurf hebben een eigen grote pot en doen het prima, alhoewel ze een beetje hekel hebben aan te felle zon op dit moment.
Vandaag gezaaid in van die handige tuincentrum trays (het onderstel waar de te verkopen planten instaan): 12x margriet, 30x zeepkruid en 30x kruipend gipskruid. In de volle grond grootbloemig vlas gezaaid. Ben benieuwd.

Tot slot, het lijkt wel of we dit jaar de lente een beetje overgeslagen hebben en na alle kou direct de zomer ingeschoten zijn! Al meer dan een week geen spatje regen bij deze temperaturen. Droog is het hier, kurkdroog!
Afijn, ik sproei regelmatig, maar zo min mogelijk.

*stuur eens een fijn intens regenbuitje naar Noord-Holland*

pi_37753088
Dat buitje komt rond het weekend heb ik vernomen.
pi_37813929

Tropisch achtertuintje.

Meer te zien op m'n site www.anaxotic.nl ( vind het nogal lomp om hier 26 foto's te plaatsen )
pi_37814213
Prachtig weer allemaal, ik moet mijn laterus verzetten, de winde is dus half opgevreten, uitgegraven door Xena, dus op die plek tegen de oude schutting komen deze volhouders die gestaag groeien. Tijdens mijn vak. is het lekker gegroeid allemaal, leuk thuiskomen
De meidoorn begint ook goed rood te worden en de kerria heeft het alweer bijna gehad.
Foto's volgen vanmiddag

Heeft iemand een antwoord op Welke klimplant kan ik het beste nemen? ?
  zondag 14 mei 2006 @ 16:22:53 #167
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37817432
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:43 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]

Hoe heet deze plant van thecrook?

Heb zelf een tuintje van 20 vierkante meter of zo, en alles komt weer op. Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan schieten! In ieder geval ben ik blij dat mijn Clematis 'Ernest Markham' weer opkomt! En de Lupinus groeit ook weer als kool.
Niemand?
pi_37819804
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef Koningin het volgende:
Dat buitje komt rond het weekend heb ik vernomen.

*Grobs gaat de tuinslang weer uitrollen*
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:22 schreef Xebber het volgende:

[..]

Niemand?
Sorry, ik kom niet verder dan Tuin3.jpg
  zondag 14 mei 2006 @ 18:03:41 #169
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37820355
Is het geen Picea glauca? Ik zeg maar wat hoor, coniferen zijn niet mijn sterkste punt

*smurf heeft heel veel in tuinen gewerkt maar heeft nergens foto's van
pi_37844868
Ik ga NU foto's maken
  maandag 15 mei 2006 @ 17:11:51 #171
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37849599
en ze daarna uploaden uiteraard
pi_37850935
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga NU foto's maken
Ik zit al de hele middag te wachten...
pi_37853361
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:04 schreef vriendinnie het volgende:

Ik zit al de hele middag te wachten...
Mijn pc is gister gecrashed, dus ik ben met vanalles bezig... maar hier dan de beloofde fotootjes
Langzaam wordt de tuin een beetje voller

pi_37860132
Eindelijk foto's.

Op foto nr.1 zie ik op de achtergrond lathyrus geloof ik maar wat staat ervoor?
pi_37861093
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Eindelijk foto's.

Op foto nr.1 zie ik op de achtergrond lathyrus geloof ik maar wat staat ervoor?
Lathyrus idd, (van shmoops haar zaadjes ) ervoor... tja, dat weet ik niet meer.. het zijn mooie bloemen, ook als snijbloemen te gebruiken, ik heb ze vorig jaar gekocht. Groot wit/paarsig, het lijkt op ijsbloem maar dan groter. Lekker duidelijk
Ik neem meteen een foto zodra er iets uit is
pi_37862760
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Groot wit/paarsig, het lijkt op ijsbloem maar dan groter. Lekker duidelijk
Ik neem meteen een foto zodra er iets uit is
Geen idee wat je bedoelt! We zien met spanning de foto's tegemoet.

In de Zaanstreek zijn vanavond wat verdwaalde regendruppels gevallen en dat mag ook wel eens na meer dan twee weken droogte. Helaas is het bij die paar verdwaalde druppels gebleven.
Ik wil een buitje!
pi_37868282
Hier in Fryslân was er wel sparke van een echt buitje, maar nog niet genoeg voor m'n uitgedroogde tuintje!
pi_37934680
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hier in Fryslân was er wel sparke van een echt buitje, maar nog niet genoeg voor m'n uitgedroogde tuintje!
Grobs heeft vanavond weer de tuinslang uitgerold.
Alles is hier gort-droog en de goed doorlatende zandgrond helpt niet mee.
Gelukkig komt er nu serieuze nattigheid deze kant op als ik het weerbericht mag geloven.

Morgen ben ik een dagje vrij, yippie! Kan ik eindelijk de citroenmelisse en de marjoraan gaan planten.

Ik vind het heerlijk om te zien hoe mijn paar vierkante metertjes stof/zand langzamerhand aan het veranderen zijn in een tuin. Alles is nog een beetje jong maar in mijn fantasie zie ik de tuin van volgend jaar al.

Afijn, als het niet te nat is morgen weer een update uit de postzegeltuin.
pi_37955118
Wij hebben vannacht 10 mm regen gehad! alleen te hopen dat het morgen en overmorgen niet regent, want dan zit ik de hele dag in de tuin
pi_37979739
Het heeft hier (Limburg) echt 3 nachten achter elkaar heel hard geregend.....kan ik weer beginnen met vegen en alles netjes maken.......

Mijn tomatenplantjes zijn aardig aan het groeien. Ik neem aan dat ze nu wel naar buiten kunnen?
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Worden ze groot (stok er langs zetten ofzo)?
pi_37980371
Het regent bij ons lekker door

Die tom. plantjes moet je idd wel even stutten met stokken, ze kunnen flink groeien!
pi_37980595
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:10 schreef Bluezz het volgende:
Het regent bij ons lekker door

Die tom. plantjes moet je idd wel even stutten met stokken, ze kunnen flink groeien!
OK, dank je wel.
*op zoek gaat naar stokken....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:17:25 #183
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38030022
Zoals beloofd nog wat pics van mijn tuin. Heb maar een tuin van 25 vierkante meter, inclusief terras, dus veel kan d'r niet op.

Clematis 'Ernest Markham'

Liatris Spicata

Lupinus

Salix

De kwaliteit is niet super. Het begint nu net wat koudjes te worden, en foto's maken met een telefoon en met alleen een korte broek en t-shirt is niet echt plezierig. Op dit moment hou ik vooral mijn Lupinus en Clematis in de gaten, want die groeien echt als kool. In de Lupinus zitten nu zo'n 7/8 flinke knoppen, waarvan ik denk dat die binnen 2/3 weken zullen bloeien. De Liatris begint ook flink te komen, maar heb d'r nog geen knoppen in gezien.

Een nog wat oudere foto van mijn voortuin:

Hier staan onder ander aan de linkerkant een Cytisus, Ilex en een Chamecyparis in, en onzichtbaar wat Heide en een Skimmia.

Aan de linkerkant:

Een Salix weer, maar toch een andere, een rondje Lavendula en een kwartslag met Primula's, die inmiddels alweer uitgebloeid en verwijderd zijn. In de hoek bij het kaartje staat een Hortensia, en die is nu ook weer flink omhoog geschoten. Nu zo'n 40 cm hoog.

Verder is de smet in mijn achtertuin de "schutting" aan de rechterkant van mijn achtertuin. Hier staat een of andere half vergane rietmat die ik zo snel mogelijk weg wil hebben.

De buurman doet geen zak aan zijn tuin zoals ook wel te zien is . Dat boompje in zijn tuin is net 2,5 meter hoog, maar bedekt zowat de hele tuin van hem. Zoals ook wel te zien is, is die schutting dus echt helemaal verrot. Palen kan je zo heen en weer bewegen en die rietmatten zelf zitten ook voor geen meter vast meer. Bij een windje zoals we gisteren dus hadden, flikken die dingen echt heen en weer. Aangezien hij hem echt niet weg wilt hebben, maar ik d'r niet langer tegenaan wil kijken, ben ik van plan om d'r wat stevige palen voor te zetten en daar een gietijzeren hek tussen stoppen van 1.80 meter hoog. Daarvoor wil ik dan verschillende soorten Klimop planten, zodat je een leuke bonte mengelmoes krijgt.

pi_38048781
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:17 schreef Xebber het volgende:
Aangezien hij hem echt niet weg wilt hebben, maar ik d'r niet langer tegenaan wil kijken, ben ik van plan om d'r wat stevige palen voor te zetten en daar een gietijzeren hek tussen stoppen van 1.80 meter hoog. Daarvoor wil ik dan verschillende soorten Klimop planten, zodat je een leuke bonte mengelmoes krijgt.
Goed idee Xebber. De beste schuttingen zijn de schuttingen die je (bijna) niet ziet.

Vandaag was een aardig tuindagje. Geen regen, weinig wind en een hoop uitgestelde klusjes te doen.
Even foto's uploaden voor een update uit de postzegeltuin.
pi_38052155
Lekker weer vandaag! Ideaal om meters stenen randjes te leggen, met stoeptegels te zeulen en wat zaaigoed in de volle grond te zetten. Althans, tot een uurtje geleden. Toen werd het me te nat.

Dit keer een rondje met een thema: wat groeit er nu, wat bloeit bijna, wat bloeit er nu en wat is uitgebloeid? Ja, dit is een natuurlijk een flauw excuus voor een kleine foto-spam

Beginnen we met wat er groeit.
Het nieuwe blad van de ijzervaren:

Mijn laatste aanwinst, een Photinia (thnx Sorbootje!)

In de volle grond staan wat planten die in de postzegelkwekerij als zaadje zijn begonnen, onder andere Nepeta en Cerinthe. Als je goed kijkt zie je dat de Cerinthe last heeft van jeugdpuistjes.

In wat bakken staan zaailingen van vaste en tweejarigen die later dit jaar de tuin in gaan. Margrieten, kruipend zeepkruid, kruipend gipskruid en dubbelbloemige akelei.

Over naar de leukere beelden, wat bloeit er bijna?

De Sieruien, Vingerhoedskruid en Juffertje in het groen.

Op dit moment bloeien de akelei, het zandkruid en de Houstonia uitbundig.

De Helleborus en het Wildemanskruid stoppen al hun energie in het vormen van nakomelingen.

In de kruidentuin beginnen de korianderzaailingen op koriander te lijken. De laatste vijf Basilicum zaailingen zijn buiten bereik van de vraatzuchtige slakken gezet. Iets zegt me dat ik de hosta's uit de supermarkt vooral in de supermarkt moet laten staan.

De rozemarijn is bijna uitgebloeid, maar de tijm neemt het stokje over. Als je met je hand door het struikje gaat, ruikt het heerlijk.

Einde van de fotospam.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:16:14 #186
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38054559
Geweldige foto's weer

Binnekort als het wat droger is maar weer is door de tuin met de digicam
pi_38116308
Leuke foto's!!!

Ik heb nu echt de balen van de regen Het wordt tijd dat het zonnetje weer gaat schijnen.
pi_38145509
Over schuttingen, volgens de rijdende rechter moet je dat samen regelen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:58:02 #189
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38152698
?
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:20:11 #190
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38157340
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:58 schreef Veersesmurf het volgende:
?
Zie mijn bericht hierboven
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:32:01 #191
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38159928
aha, nu leg ik de link wel (net niet )
pi_38162743
Echt balen. Vandaag naar de praxis gegaan voor leuke viootjes. Helaas had "onze" Praxis ze niet binnen gekregen.

Door de vele regen van de afgelopen dagen ben ik ook niet naar de moestuin geweest. Als ik weer een keer ga zal ik foto's maken.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:16:03 #193
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38164146
Het is inderdaad bagger. Wil ook graag mijn voortuin weer eens doen, maar die zit op het noorden, en dus vrijwel geen zon. Tuin droogt dus heel langzaam op, terwijl het onkruid welig tiert.

Troosteloos! Ook van het weekend zal het wel weer niets worden.
pi_38164587
M'n hond vreet elk jaar m'n plantjes op Ik kan d'r 's zomers moeilijk elke seconde in de gaten houden als de achterdeur open staat. Vorig jaar heeft ze m'n lelies gesloopt en ik zie het dit jaar somber in voor m'n stokroosjes en m'n aardbeienplant...

Eén van m'n lelies van vorig jaar:
Tap tap tap
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:12:17 #195
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38195747
Aanlijnen op een stuk gras of terras?
pi_38196413
Nee, dan kan ze niet naar binnen als ze het te heet krijgt.
Ik denk dat ik er gewoon iets omheen ga spannen ofzo zodat ze er niet langs kan.
Tap tap tap
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:01:17 #197
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38203283
Aanlijnen bij de deur dan? Met uiteraard ruim voldoende bewegingsmogelijkheden.
pi_38204891
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Xebber het volgende:
Aanlijnen bij de deur dan? Met uiteraard ruim voldoende bewegingsmogelijkheden.
Dat is misschien een optie. Ik heb de aardbeienplant nu iig alvast in een hanging basket gedaan.
Tap tap tap
pi_38225545
Eindelijk was het een paar uurtjes achter elkaar droog. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt!

Blauwe regen op stam. Het heeft de afgelopen dagen zo hard gewaaid dat hij helemaal omver was gewaaid (door z'n zware kroon. ) Hij heeft nu extra steun gekregen.

Judasboom... die is ZO mooi

Judasboom en Blauwe regen

Ridderspoor

Clematis

Akelei

Deze iris heb ik gekocht als een donkerrode iris. Althans, als ik het tuincentrum moest geloven... ik zie er toch echt weinig rood in...jij?

En nog een akeleitje

En m'n anananananananasplant gaat bloeien, ik vind hem steeds minder lelijk worden. Misschien wordt het nog wel wat tussen ons.

En nog een akelei

En nog een clematis
pi_38225640
Op de achtergrond zie je bij die ene foto van judasboom en wisteria trouwens slingers en een vlag vanwege trouwende straatgenoten. En nu heb ik plaatsvervangende zenuwen omdat ik zelf over een maand ook ga trouwen. Heeft geen bal met tuinieren te maken, maar ik moest et even kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')