Meegenomen van de straat in Utregquote:Op maandag 24 april 2006 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een leuk stoeltje Bluezz!
Oh zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:08 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, lavendel groeit hier wel goed. Maar op dit moment zal het niet bloeien, tenzij je het bloeiend koopt.
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:04 schreef Sorbootje het volgende:
Meermeermeermeermeermeer!!!!!!!!!!!!!!
Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo tuinliefhebbers![]()
Een vraagje van een student-zonder-veel-geld die een tuin-zonder-zon heeft
Ik heb ongeveer 2x2 meter "tuin" die structureel jaren verwaarloosd is en die 2 maand geleden van een dikke laag bladeren is bevrjid en nu staat te springen om wat leuks.
Ik had al bedacht dat ik er gewoon een hele berg potten in ga zetten, vooral omdat onduidelijk is hoe lang ik er woon en ik wil mijn plantjes wel weer mee kunnen nemen natuurlijk.
Alleen - ik heb absoluut geen verstand van planten.
Mijn vraag is dus: welke planten kunnen het een beetje leuk doen in volledige schaduw?
Er komt echt geen licht want we zitten midden in Hilversum onder hele hoge bomen, en de avondzon komt niet over het schuurtje heen.. dus schaduw it is, and always will be
Alle advies is welkom, en een beetje goedkoop aan te schaffen plantjes hebben natuurlijk de voorkeur(potten heb ik zat, die komen morgen van m'n ouders' stulpje naar Hilversum)
Kruiden vind ik trouwens erg leuk, maar doen die het een beetje zonder zon?
Ik had er bij moeten vermelden dat ik een hekel heb aan varensquote:Op zondag 30 april 2006 14:56 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.
Citroenmelisse zou je kunnen proberen. Het is gemakkelijk op te kweken uit zaad, de blaadjes geuren naar citroen als ze gekneusd worden. Je kan het blad gebruiken door een fruitsalade of bij kip.quote:Op zondag 30 april 2006 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Maar meer tips zijn altijd welkom!
quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:14 schreef Veersesmurf het volgende:
Leuke foto's Grobbenkuiken! Maar waarom zijn jou paprika's al verder dan die van mij*jaloers
![]()
Ik baal er nog steeds van dat mijn cam. kapot is, maar zodra hij gemaakt is komt me er toch een fotoshoot aan![]()
Grobs wacht nog steeds geduldig op de mega-super fotospam!quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:56 schreef Veersesmurf het volgende:
oef wat een heerlijk weer ineens!op het moment ben ik bij ons thuis een terras(je) aan het leggen samen met pa. Het is bijna af
![]()
Ja hoor, dat is stokroos, zeker weten!quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:14 schreef Bluezz het volgende:
Lieve tuinliefhebbers, help ons eens met deze prangende vraag
Die hoge bloemen (gevelbeplanting)
Niet kieskeurig qua grondsoort! Ik tuinier in een zandbak.quote:
Leuk!quote:*straks foto's van de tuin, eindelijk![]()
Is een tikkie zuur en een gebrek aan humus ook geen probleem?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Een rodo kan juist goed tegen zandgrond volgens mij
*smurf tuinierd op stadsgrond met daaronder Zeeuwse klei.
Ja en nee..quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Een rodo kan juist goed tegen zandgrond volgens mij
*smurf tuinierd op stadsgrond met daaronder Zeeuwse klei.
Dat ligt er aan wat voor zaailingen het zijnquote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:17 schreef Silmarwen het volgende:
Mijn zaailingen komen ook allemaal uitIk zal vanavond eens kijken of ik foto's online kan zetten. Gisteren begonnen aan onze al 15 jaar lang verwaarloosde tuin. PFff wat een werk, vandaag ga ik met de voortuin aan de slag, dat is toch het eerste wat mensen zien als ze bij je komen.
Hoe weet je of je zaailingen sterk genoeg zijn om in de tuin te overleven?
Vinca Minor, wit.quote:
quote:
Wildemanskruid, oftewel Pulsatilla.quote:
Vinca Major.quote:
Da's een leuk vooruitzichtquote:Op zondag 7 mei 2006 19:43 schreef Veersesmurf het volgende:
Die ananasplant (Eucomis bicolor) wordt straks echt heel leuk!
Vandaag was het hier de hele dag erg bewolkt, ik heb dan ook lekker een dagje binnen gezeten omdat ik dat een hele week niet meer had gedaan. Morgen moet ik weer naar school. Wat zal ik blij zijn als ik over 2 maanden mijn diploma binnen heb, dan kan ik full-time hovenieren![]()
Wat leuk Assepoes! Zou het leuk vinden om eens wat foto's van je moestuin te zienquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.
Wat de opbrengst betreft. Ik heb meestal:
~6 kilo rabarber,
~3 kilo tuinbonen ( ik pluk ze erg jong, want dan vind ik ze het lekkerst)
~9 kilo sperzie bonen
~15 kilo snijbonen
~12 kroppen bindsla
~6 kroppen ijsbergsla
aardig wat pluksla
~ 3 kilo aardbeien
aantal kilo's tomaten
~10 komkommers (uit de kas)
~2 meloenen (uit de kas)
~2 pompoenen
~6 kroppen andijvie
aantal kilo's spruitjes
~16 venkelknollen
aantal kilo's bietjes
boerenkool
brocolli (die is nog niet 1 jaar, van de 3 jaar dat ik een moestuin heb, goed gelukt)
~5 courgettes per week(verschillende soorten, nl geel, groen, wittig met groene strepen)
aantal kilo's verschillende soorten bessen
Ik zal wel het een en ander vergeten zijn, maar dan heb je iig een eerst indruk.
Interessant Assepoes! En wat een opbrengst.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.
[snip] indrukwekkend lijstje [/snip]
Niemand?quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:43 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Hoe heet deze plant van thecrook?
Heb zelf een tuintje van 20 vierkante meter of zo, en alles komt weer op. Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan schieten! In ieder geval ben ik blij dat mijn Clematis 'Ernest Markham' weer opkomt! En de Lupinus groeit ook weer als kool.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef Koningin het volgende:
Dat buitje komt rond het weekend heb ik vernomen.
Sorry, ik kom niet verder dan Tuin3.jpgquote:
Mijn pc is gister gecrashed, dus ik ben met vanalles bezig... maar hier dan de beloofde fotootjesquote:Op maandag 15 mei 2006 18:04 schreef vriendinnie het volgende:
Ik zit al de hele middag te wachten...![]()
Lathyrus idd, (van shmoops haar zaadjesquote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Eindelijk foto's.![]()
![]()
Op foto nr.1 zie ik op de achtergrond lathyrus geloof ik maar wat staat ervoor?
Geen idee wat je bedoelt!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Groot wit/paarsig, het lijkt op ijsbloem maar dan groter. Lekker duidelijk
Ik neem meteen een foto zodra er iets uit is
Grobs heeft vanavond weer de tuinslang uitgerold.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hier in Fryslân was er wel sparke van een echt buitje, maar nog niet genoeg voor m'n uitgedroogde tuintje!
OK, dank je wel.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:10 schreef Bluezz het volgende:
Het regent bij ons lekker door
Die tom. plantjes moet je idd wel even stutten met stokken, ze kunnen flink groeien!
Goed idee Xebber. De beste schuttingen zijn de schuttingen die je (bijna) niet ziet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:17 schreef Xebber het volgende:
Aangezien hij hem echt niet weg wilt hebben, maar ik d'r niet langer tegenaan wil kijken, ben ik van plan om d'r wat stevige palen voor te zetten en daar een gietijzeren hek tussen stoppen van 1.80 meter hoog. Daarvoor wil ik dan verschillende soorten Klimop planten, zodat je een leuke bonte mengelmoes krijgt.
Zie mijn bericht hierbovenquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:58 schreef Veersesmurf het volgende:
?
Dat is misschien een optie. Ik heb de aardbeienplant nu iig alvast in een hanging basket gedaan.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Xebber het volgende:
Aanlijnen bij de deur dan? Met uiteraard ruim voldoende bewegingsmogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |