abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37980371
Het regent bij ons lekker door

Die tom. plantjes moet je idd wel even stutten met stokken, ze kunnen flink groeien!
pi_37980595
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:10 schreef Bluezz het volgende:
Het regent bij ons lekker door

Die tom. plantjes moet je idd wel even stutten met stokken, ze kunnen flink groeien!
OK, dank je wel.
*op zoek gaat naar stokken....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:17:25 #183
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38030022
Zoals beloofd nog wat pics van mijn tuin. Heb maar een tuin van 25 vierkante meter, inclusief terras, dus veel kan d'r niet op.

Clematis 'Ernest Markham'

Liatris Spicata

Lupinus

Salix

De kwaliteit is niet super. Het begint nu net wat koudjes te worden, en foto's maken met een telefoon en met alleen een korte broek en t-shirt is niet echt plezierig. Op dit moment hou ik vooral mijn Lupinus en Clematis in de gaten, want die groeien echt als kool. In de Lupinus zitten nu zo'n 7/8 flinke knoppen, waarvan ik denk dat die binnen 2/3 weken zullen bloeien. De Liatris begint ook flink te komen, maar heb d'r nog geen knoppen in gezien.

Een nog wat oudere foto van mijn voortuin:

Hier staan onder ander aan de linkerkant een Cytisus, Ilex en een Chamecyparis in, en onzichtbaar wat Heide en een Skimmia.

Aan de linkerkant:

Een Salix weer, maar toch een andere, een rondje Lavendula en een kwartslag met Primula's, die inmiddels alweer uitgebloeid en verwijderd zijn. In de hoek bij het kaartje staat een Hortensia, en die is nu ook weer flink omhoog geschoten. Nu zo'n 40 cm hoog.

Verder is de smet in mijn achtertuin de "schutting" aan de rechterkant van mijn achtertuin. Hier staat een of andere half vergane rietmat die ik zo snel mogelijk weg wil hebben.

De buurman doet geen zak aan zijn tuin zoals ook wel te zien is . Dat boompje in zijn tuin is net 2,5 meter hoog, maar bedekt zowat de hele tuin van hem. Zoals ook wel te zien is, is die schutting dus echt helemaal verrot. Palen kan je zo heen en weer bewegen en die rietmatten zelf zitten ook voor geen meter vast meer. Bij een windje zoals we gisteren dus hadden, flikken die dingen echt heen en weer. Aangezien hij hem echt niet weg wilt hebben, maar ik d'r niet langer tegenaan wil kijken, ben ik van plan om d'r wat stevige palen voor te zetten en daar een gietijzeren hek tussen stoppen van 1.80 meter hoog. Daarvoor wil ik dan verschillende soorten Klimop planten, zodat je een leuke bonte mengelmoes krijgt.

Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_38048781
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:17 schreef Xebber het volgende:
Aangezien hij hem echt niet weg wilt hebben, maar ik d'r niet langer tegenaan wil kijken, ben ik van plan om d'r wat stevige palen voor te zetten en daar een gietijzeren hek tussen stoppen van 1.80 meter hoog. Daarvoor wil ik dan verschillende soorten Klimop planten, zodat je een leuke bonte mengelmoes krijgt.
Goed idee Xebber. De beste schuttingen zijn de schuttingen die je (bijna) niet ziet.

Vandaag was een aardig tuindagje. Geen regen, weinig wind en een hoop uitgestelde klusjes te doen.
Even foto's uploaden voor een update uit de postzegeltuin.
pi_38052155
Lekker weer vandaag! Ideaal om meters stenen randjes te leggen, met stoeptegels te zeulen en wat zaaigoed in de volle grond te zetten. Althans, tot een uurtje geleden. Toen werd het me te nat.

Dit keer een rondje met een thema: wat groeit er nu, wat bloeit bijna, wat bloeit er nu en wat is uitgebloeid? Ja, dit is een natuurlijk een flauw excuus voor een kleine foto-spam

Beginnen we met wat er groeit.
Het nieuwe blad van de ijzervaren:

Mijn laatste aanwinst, een Photinia (thnx Sorbootje!)

In de volle grond staan wat planten die in de postzegelkwekerij als zaadje zijn begonnen, onder andere Nepeta en Cerinthe. Als je goed kijkt zie je dat de Cerinthe last heeft van jeugdpuistjes.

In wat bakken staan zaailingen van vaste en tweejarigen die later dit jaar de tuin in gaan. Margrieten, kruipend zeepkruid, kruipend gipskruid en dubbelbloemige akelei.

Over naar de leukere beelden, wat bloeit er bijna?

De Sieruien, Vingerhoedskruid en Juffertje in het groen.

Op dit moment bloeien de akelei, het zandkruid en de Houstonia uitbundig.

De Helleborus en het Wildemanskruid stoppen al hun energie in het vormen van nakomelingen.

In de kruidentuin beginnen de korianderzaailingen op koriander te lijken. De laatste vijf Basilicum zaailingen zijn buiten bereik van de vraatzuchtige slakken gezet. Iets zegt me dat ik de hosta's uit de supermarkt vooral in de supermarkt moet laten staan.

De rozemarijn is bijna uitgebloeid, maar de tijm neemt het stokje over. Als je met je hand door het struikje gaat, ruikt het heerlijk.

Einde van de fotospam.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:16:14 #186
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38054559
Geweldige foto's weer

Binnekort als het wat droger is maar weer is door de tuin met de digicam
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_38116308
Leuke foto's!!!

Ik heb nu echt de balen van de regen Het wordt tijd dat het zonnetje weer gaat schijnen.
pi_38145509
Over schuttingen, volgens de rijdende rechter moet je dat samen regelen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:58:02 #189
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38152698
?
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:20:11 #190
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38157340
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:58 schreef Veersesmurf het volgende:
?
Zie mijn bericht hierboven
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:32:01 #191
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38159928
aha, nu leg ik de link wel (net niet )
pi_38162743
Echt balen. Vandaag naar de praxis gegaan voor leuke viootjes. Helaas had "onze" Praxis ze niet binnen gekregen.

Door de vele regen van de afgelopen dagen ben ik ook niet naar de moestuin geweest. Als ik weer een keer ga zal ik foto's maken.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:16:03 #193
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38164146
Het is inderdaad bagger. Wil ook graag mijn voortuin weer eens doen, maar die zit op het noorden, en dus vrijwel geen zon. Tuin droogt dus heel langzaam op, terwijl het onkruid welig tiert.

Troosteloos! Ook van het weekend zal het wel weer niets worden.
pi_38164587
M'n hond vreet elk jaar m'n plantjes op Ik kan d'r 's zomers moeilijk elke seconde in de gaten houden als de achterdeur open staat. Vorig jaar heeft ze m'n lelies gesloopt en ik zie het dit jaar somber in voor m'n stokroosjes en m'n aardbeienplant...

Eén van m'n lelies van vorig jaar:
Tap tap tap
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:12:17 #195
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38195747
Aanlijnen op een stuk gras of terras?
pi_38196413
Nee, dan kan ze niet naar binnen als ze het te heet krijgt.
Ik denk dat ik er gewoon iets omheen ga spannen ofzo zodat ze er niet langs kan.
Tap tap tap
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:01:17 #197
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38203283
Aanlijnen bij de deur dan? Met uiteraard ruim voldoende bewegingsmogelijkheden.
pi_38204891
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:01 schreef Xebber het volgende:
Aanlijnen bij de deur dan? Met uiteraard ruim voldoende bewegingsmogelijkheden.
Dat is misschien een optie. Ik heb de aardbeienplant nu iig alvast in een hanging basket gedaan.
Tap tap tap
pi_38225545
Eindelijk was het een paar uurtjes achter elkaar droog. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt!

Blauwe regen op stam. Het heeft de afgelopen dagen zo hard gewaaid dat hij helemaal omver was gewaaid (door z'n zware kroon. ) Hij heeft nu extra steun gekregen.

Judasboom... die is ZO mooi

Judasboom en Blauwe regen

Ridderspoor

Clematis

Akelei

Deze iris heb ik gekocht als een donkerrode iris. Althans, als ik het tuincentrum moest geloven... ik zie er toch echt weinig rood in...jij?

En nog een akeleitje

En m'n anananananananasplant gaat bloeien, ik vind hem steeds minder lelijk worden. Misschien wordt het nog wel wat tussen ons.

En nog een akelei

En nog een clematis
pi_38225640
Op de achtergrond zie je bij die ene foto van judasboom en wisteria trouwens slingers en een vlag vanwege trouwende straatgenoten. En nu heb ik plaatsvervangende zenuwen omdat ik zelf over een maand ook ga trouwen. Heeft geen bal met tuinieren te maken, maar ik moest et even kwijt.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:36:38 #201
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38227699
Hoe kunnen jouw clematissen nu al zo vroeg bloeien? Heb je ze niet gesnoeid of zo? Mijn clematis heb ik eind maart tot zo'n 30 cm boven de grond gesnoeid, en begint nu flink uit te lopen, maar bloemen? Nee, laat staan knoppen.

vrijdag 26 mei 2006 @ 13:58:56 #202
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38230467
Sommige clematissen bloeien nu, anderen pas in augustus. Maar volgens mij zie ik vanaf hier op die foto een bloem zitten, of niet?

Geweldige foto's Sorbootje! En die Judasboom is inderdaad mooi!
pi_38231883
Ik vind die Ananasplant geweldig Sorbootje!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:07:12 #204
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38241202
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:58 schreef Veersesmurf het volgende:
Sommige clematissen bloeien nu, anderen pas in augustus. Maar volgens mij zie ik vanaf hier op die foto een bloem zitten, of niet?

Geweldige foto's Sorbootje! En die Judasboom is inderdaad mooi!
Da's het kaartje

Mijne bloeit inderdaad in de zomer/nazomer.
pi_38241954
Ik ben zo vrij geweest een eigen topic in te richten voor mijn toekomstige (zie het aantal dagen in mijn avatar) tropische tuin.

Mijn tropische tuin in Indonesie
pi_38250492
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:07 schreef Xebber het volgende:

[..]

Da's het kaartje

Mijne bloeit inderdaad in de zomer/nazomer.
Euhm, ik kan me vergissen maar volgens mij bedoelde Veersesmurf dat hij een knopje zag op jouw foto. Dat dacht ik ook. Iets rechts van het midden.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 03:24:19 #207
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_38258215
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:56 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Euhm, ik kan me vergissen maar volgens mij bedoelde Veersesmurf dat hij een knopje zag op jouw foto. Dat dacht ik ook. Iets rechts van het midden.
Over het algemeen lopen celmatissen eerst een meter of wat uit, voordat ze knoppen ontwikkelen. Aangezien mijn foto van dicht bij de grond gemaakt is, en jij een hoogte ziet van maximaal 40 cm, kunnen daar simpelweg geen knoppen gevormd zijn
pi_38293534
Ben even eigenwijs, maar mijn clematissen bloeien allemaal en de meesten zijn nog geen meter hoog
  zondag 28 mei 2006 @ 13:50:46 #209
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_38299047
Dit is een grootbloemige clematis, deze bloeien zoiezo (bijna) altijd later in het jaar trouwens...
pi_38473789
Ik ga nú de tuin in met m'n camera. Eens kijken of ik nog bloemetjes kan vinden die nog niet op de foto staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')