Lekker weer vandaag!
![]()
Ideaal om meters stenen randjes te leggen, met stoeptegels te zeulen en wat zaaigoed in de volle grond te zetten. Althans, tot een uurtje geleden. Toen werd het me te nat.
Dit keer een rondje met een thema: wat groeit er nu, wat bloeit bijna, wat bloeit er nu en wat is uitgebloeid?
Ja, dit is een natuurlijk een flauw excuus voor een kleine foto-spam
Beginnen we met wat er groeit.
Het nieuwe blad van de ijzervaren:
![]()
Mijn laatste aanwinst, een Photinia (thnx Sorbootje!)
![]()
In de volle grond staan wat planten die in de postzegelkwekerij als zaadje zijn begonnen, onder andere Nepeta en Cerinthe. Als je goed kijkt zie je dat de Cerinthe last heeft van jeugdpuistjes.
![]()
![]()
![]()
In wat bakken staan zaailingen van vaste en tweejarigen die later dit jaar de tuin in gaan. Margrieten, kruipend zeepkruid, kruipend gipskruid en dubbelbloemige akelei.
![]()
Over naar de leukere beelden, wat bloeit er bijna?
De Sieruien, Vingerhoedskruid en Juffertje in het groen.
![]()
![]()
![]()
Op dit moment bloeien de akelei, het zandkruid en de Houstonia uitbundig.
![]()
![]()
![]()
![]()
De Helleborus en het Wildemanskruid stoppen al hun energie in het vormen van nakomelingen.
![]()
![]()
In de kruidentuin beginnen de korianderzaailingen op koriander te lijken. De laatste vijf Basilicum zaailingen zijn buiten bereik van de vraatzuchtige slakken gezet. Iets zegt me dat ik de hosta's uit de supermarkt vooral in de supermarkt moet laten staan.
![]()
De rozemarijn is bijna uitgebloeid, maar de tijm neemt het stokje over. Als je met je hand door het struikje gaat, ruikt het heerlijk.
![]()
Einde van de fotospam.