abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37584078
Wat een heerlijk topic is dit !

Ik zit echt te genieten van al die vrolijke foto's van alle tuinen, tuintjes en balkonnetjes.
*Keep them coming*

Vanochtend was ik bij het tuincentrum met het vaste voornemen alleen een kleine struik te kopen om de kliko's te verbergen plus een berg potgrond.
De struik is een Photinia fraseri Red Robin geworden, thnx Sorbootje!

Het probleem van Grobs in een tuincentrum is dat ze echt vreselijk hebberig wordt en megalomane visioenen krijgt van de mogelijkheden van de postzegeltuin.

Kortom, de achterbak van de PC-Hoofttractor puilde uit. De Photinia werd geleverd met een hoogte van 1,5 meter, een struik waar je U tegen zegt.
100 Liter potgrond stond ook nog op het boodschappenlijstje.
Op het lijstje stonden zeer zeker niet niet:

3 zilverkaarsen
3 giga vorstbestendige potten
1 wisteria (bedekking voor meters kale schutting)
1 clematis Miss Bateman (nog meer meters kale schutting)
3 Huislook (ter aanvulling van de goed groeiende 6 pollen die al op het meest zonnige plekje in de tuin staan)
1 doornloze braam
2 Liatris (ter aanvulling van de goed groeinde pol die er al staat).
1 prachtige mini akelei in bloei (wit)
1 pot langzaam werkende kunstmestkorrels

Pffffffffff, morgen planten, jippie!
En foto's maken natuurlijk.
pi_37588788

De beruchte appelboom

De kat.

Mooi bosviooltje uit de moestuin gehaald.

victor minor?

Longkruid?

???

Victor Major?

De courgetplantje, die als het goed is morgen de grond in gaan.

Afrikaantjes tegende aaltjes en andere zaailingen.

Onze kat op zoek naar een lekker plekje om zijn grote boodschap te doen.
pi_37589731
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:06 schreef assepoes het volgende:

[afbeelding]

victor minor?
Vinca Minor, wit.
quote:
[afbeelding]

Longkruid?
Pulmonaria
quote:
Wildemanskruid, oftewel Pulsatilla.
quote:
[afbeelding]

Victor Major?
Vinca Major.

Leuke foto's Assepoes.
Begrijp ik goed dat jij een volkstuintje hebt? Hoeveel tijd ben jij daar per week aan kwijt? Wat verbouw jij zoal en hoe is de opbrengst?

Vlak bij mijn huis ligt een volkstuincomplex en ik overweeg volgend jaar een stukje te huren. Vandaar de vragen.
  zondag 7 mei 2006 @ 14:26:43 #154
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37627618
Op die foto lijkt het wel alsof die appelboom een penwortel heeft assepoes Voor de rest erg veel leuke foto's, vooral die van het zaaigoed!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_37635323
Nog steeds is de temperatuur heerlijk. Jammer alleen dat het hier in Friesland zo hard waait dat heel veel planten gewoon kapot waaien.

Toch een leuk tuindagje!

Morgen ga ik naar de keukenhof. Daar heb ik kaarten voor gewonnen. Eens kijken of we daar wat inspiratie op kunnen doen!

Vandaag in eigen tuin druk aan het wieden geweest. En natuurlijk nog een paar fotootjes geschoten.

De ananasplant is weer een beetje gegroeid.

De eerste akelei heeft zich geopend en is meteen schandalig mooi!

Wieden werd wat lastig, de emmer was bezet...

Perenboom

Geranium renardii

Malus liset

Ben even de naam kwijt... Lief bloempje
  zondag 7 mei 2006 @ 19:43:46 #156
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37637025
Die ananasplant (Eucomis bicolor) wordt straks echt heel leuk!

Vandaag was het hier de hele dag erg bewolkt, ik heb dan ook lekker een dagje binnen gezeten omdat ik dat een hele week niet meer had gedaan. Morgen moet ik weer naar school. Wat zal ik blij zijn als ik over 2 maanden mijn diploma binnen heb, dan kan ik full-time hovenieren
pi_37691885
Nog twee maandjes doorbijten dus. En wil je dan voor jezelf beginnen? Of dat toch nog maar liever niet?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:46:28 #158
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37698431
Voorlopig nog even niet. Eerst maar is wat van de wereld zien. Ik wil gaan reizen en werken tegelijk in verschillende delen van de wereld

Als ik een jaartje of 35-40 ben wil ik denk ik wel een eigen bedrijf.
pi_37706697
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:43 schreef Veersesmurf het volgende:
Die ananasplant (Eucomis bicolor) wordt straks echt heel leuk!

Vandaag was het hier de hele dag erg bewolkt, ik heb dan ook lekker een dagje binnen gezeten omdat ik dat een hele week niet meer had gedaan. Morgen moet ik weer naar school. Wat zal ik blij zijn als ik over 2 maanden mijn diploma binnen heb, dan kan ik full-time hovenieren
Da's een leuk vooruitzicht
Heb je al ergens een baan?
pi_37728580
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.

Wat de opbrengst betreft. Ik heb meestal:

bieslook
knoflook
aantal kilo's uien
~6 kilo rabarber,
~3 kilo tuinbonen ( ik pluk ze erg jong, want dan vind ik ze het lekkerst)
~9 kilo sperzie bonen
~15 kilo snijbonen
~12 kroppen bindsla
~6 kroppen ijsbergsla
aardig wat pluksla
~ 3 kilo aardbeien
aantal kilo's tomaten
~10 komkommers (uit de kas)
~2 meloenen (uit de kas)
~2 pompoenen
~6 kroppen andijvie
aantal kilo's spruitjes
~16 venkelknollen
aantal kilo's bietjes
boerenkool
brocolli (die is nog niet 1 jaar, van de 3 jaar dat ik een moestuin heb, goed gelukt)
~5 courgettes per week(verschillende soorten, nl geel, groen, wittig met groene strepen)
aantal kilo's verschillende soorten bessen

Ik zal wel het een en ander vergeten zijn, maar dan heb je iig een eerst indruk.

[ Bericht 2% gewijzigd door assepoes op 11-05-2006 23:13:33 ]
pi_37730376
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:
@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.

Wat de opbrengst betreft. Ik heb meestal:

~6 kilo rabarber,
~3 kilo tuinbonen ( ik pluk ze erg jong, want dan vind ik ze het lekkerst)
~9 kilo sperzie bonen
~15 kilo snijbonen
~12 kroppen bindsla
~6 kroppen ijsbergsla
aardig wat pluksla
~ 3 kilo aardbeien
aantal kilo's tomaten
~10 komkommers (uit de kas)
~2 meloenen (uit de kas)
~2 pompoenen
~6 kroppen andijvie
aantal kilo's spruitjes
~16 venkelknollen
aantal kilo's bietjes
boerenkool
brocolli (die is nog niet 1 jaar, van de 3 jaar dat ik een moestuin heb, goed gelukt)
~5 courgettes per week(verschillende soorten, nl geel, groen, wittig met groene strepen)
aantal kilo's verschillende soorten bessen

Ik zal wel het een en ander vergeten zijn, maar dan heb je iig een eerst indruk.
Wat leuk Assepoes! Zou het leuk vinden om eens wat foto's van je moestuin te zien
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:43:01 #162
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37733321

Hoe heet deze plant van thecrook?

Heb zelf een tuintje van 20 vierkante meter of zo, en alles komt weer op. Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan schieten! In ieder geval ben ik blij dat mijn Clematis 'Ernest Markham' weer opkomt! En de Lupinus groeit ook weer als kool.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_37749458
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:

[snip] indrukwekkend lijstje [/snip]
Interessant Assepoes! En wat een opbrengst. Tuinier jij op klei- of zandgrond? Wat voor meststoffen gebruik je, verse mest of de gangbare tuincentrum varianten?
Ik weet, het zijn een hoop vragen maar ik heb me nu echt voorgenomen met ingang van volgend seizoen een volkstuintje erbij te huren. Circa 6 uur per week moet goed te doen zijn, zeker omdat ik van plan ben een dagje minder in de week te gaan werken.

Nog een kleine update uit de postzegeltuin:

Het knopje in de Robinia Pseudoacacia Umbraculifera (aka omgekeerde pleeborstel) is uitgebarsten tot mijn grote vreugde.

De rozemarijn bloeit en bloeit en bloeit.............zeer tot genot van rondzoemende bijen, hommels en aanverwant spul:

De sieruien doen flink hun best. De knoppen schieten per dag meer dan een centimeter omhoog. Eigenlijk gaat alles op dit moment ongelooflijk hard. Als je een uurtje stil in de tuin zit 'hoor' je de planten bijna groeien:

In de postzegeltuin is een klein strookje schaduw waar onder meer de Vinca Major dankbaar gebruik van maakt:

Tot slot een potje met koriander zaailingen. De basilicum zaailingen zijn eergisteren door een slijmige onverlaat, die zijn weg de pot in had gevonden, dusdanig uitgedund dat ze niet meer leuk te fotograferen zijn.

Update van de postzegelkwekerij:
Van de 6 zaadjes van de Madamme Jeanette pepertjes zijn er vier opgekomen. Nicotinia's in overvloed. De Klimmende Winde's staan in de tuin, de Nepeta's staan in de startblokken evenals de Citroenmelisse. De Paprika's ala Veersesmurf hebben een eigen grote pot en doen het prima, alhoewel ze een beetje hekel hebben aan te felle zon op dit moment.
Vandaag gezaaid in van die handige tuincentrum trays (het onderstel waar de te verkopen planten instaan): 12x margriet, 30x zeepkruid en 30x kruipend gipskruid. In de volle grond grootbloemig vlas gezaaid. Ben benieuwd.

Tot slot, het lijkt wel of we dit jaar de lente een beetje overgeslagen hebben en na alle kou direct de zomer ingeschoten zijn! Al meer dan een week geen spatje regen bij deze temperaturen. Droog is het hier, kurkdroog!
Afijn, ik sproei regelmatig, maar zo min mogelijk.

*stuur eens een fijn intens regenbuitje naar Noord-Holland*

pi_37753088
Dat buitje komt rond het weekend heb ik vernomen.
pi_37813929

Tropisch achtertuintje.

Meer te zien op m'n site www.anaxotic.nl ( vind het nogal lomp om hier 26 foto's te plaatsen )
pi_37814213
Prachtig weer allemaal, ik moet mijn laterus verzetten, de winde is dus half opgevreten, uitgegraven door Xena, dus op die plek tegen de oude schutting komen deze volhouders die gestaag groeien. Tijdens mijn vak. is het lekker gegroeid allemaal, leuk thuiskomen
De meidoorn begint ook goed rood te worden en de kerria heeft het alweer bijna gehad.
Foto's volgen vanmiddag

Heeft iemand een antwoord op Welke klimplant kan ik het beste nemen? ?
  zondag 14 mei 2006 @ 16:22:53 #167
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37817432
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:43 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]

Hoe heet deze plant van thecrook?

Heb zelf een tuintje van 20 vierkante meter of zo, en alles komt weer op. Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan schieten! In ieder geval ben ik blij dat mijn Clematis 'Ernest Markham' weer opkomt! En de Lupinus groeit ook weer als kool.
Niemand?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_37819804
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef Koningin het volgende:
Dat buitje komt rond het weekend heb ik vernomen.

*Grobs gaat de tuinslang weer uitrollen*
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:22 schreef Xebber het volgende:

[..]

Niemand?
Sorry, ik kom niet verder dan Tuin3.jpg
  zondag 14 mei 2006 @ 18:03:41 #169
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37820355
Is het geen Picea glauca? Ik zeg maar wat hoor, coniferen zijn niet mijn sterkste punt

*smurf heeft heel veel in tuinen gewerkt maar heeft nergens foto's van
pi_37844868
Ik ga NU foto's maken
  maandag 15 mei 2006 @ 17:11:51 #171
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_37849599
en ze daarna uploaden uiteraard
pi_37850935
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga NU foto's maken
Ik zit al de hele middag te wachten...
pi_37853361
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:04 schreef vriendinnie het volgende:

Ik zit al de hele middag te wachten...
Mijn pc is gister gecrashed, dus ik ben met vanalles bezig... maar hier dan de beloofde fotootjes
Langzaam wordt de tuin een beetje voller

pi_37860132
Eindelijk foto's.

Op foto nr.1 zie ik op de achtergrond lathyrus geloof ik maar wat staat ervoor?
pi_37861093
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Eindelijk foto's.

Op foto nr.1 zie ik op de achtergrond lathyrus geloof ik maar wat staat ervoor?
Lathyrus idd, (van shmoops haar zaadjes ) ervoor... tja, dat weet ik niet meer.. het zijn mooie bloemen, ook als snijbloemen te gebruiken, ik heb ze vorig jaar gekocht. Groot wit/paarsig, het lijkt op ijsbloem maar dan groter. Lekker duidelijk
Ik neem meteen een foto zodra er iets uit is
pi_37862760
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Groot wit/paarsig, het lijkt op ijsbloem maar dan groter. Lekker duidelijk
Ik neem meteen een foto zodra er iets uit is
Geen idee wat je bedoelt! We zien met spanning de foto's tegemoet.

In de Zaanstreek zijn vanavond wat verdwaalde regendruppels gevallen en dat mag ook wel eens na meer dan twee weken droogte. Helaas is het bij die paar verdwaalde druppels gebleven.
Ik wil een buitje!
pi_37868282
Hier in Fryslân was er wel sparke van een echt buitje, maar nog niet genoeg voor m'n uitgedroogde tuintje!
pi_37934680
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hier in Fryslân was er wel sparke van een echt buitje, maar nog niet genoeg voor m'n uitgedroogde tuintje!
Grobs heeft vanavond weer de tuinslang uitgerold.
Alles is hier gort-droog en de goed doorlatende zandgrond helpt niet mee.
Gelukkig komt er nu serieuze nattigheid deze kant op als ik het weerbericht mag geloven.

Morgen ben ik een dagje vrij, yippie! Kan ik eindelijk de citroenmelisse en de marjoraan gaan planten.

Ik vind het heerlijk om te zien hoe mijn paar vierkante metertjes stof/zand langzamerhand aan het veranderen zijn in een tuin. Alles is nog een beetje jong maar in mijn fantasie zie ik de tuin van volgend jaar al.

Afijn, als het niet te nat is morgen weer een update uit de postzegeltuin.
pi_37955118
Wij hebben vannacht 10 mm regen gehad! alleen te hopen dat het morgen en overmorgen niet regent, want dan zit ik de hele dag in de tuin
pi_37979739
Het heeft hier (Limburg) echt 3 nachten achter elkaar heel hard geregend.....kan ik weer beginnen met vegen en alles netjes maken.......

Mijn tomatenplantjes zijn aardig aan het groeien. Ik neem aan dat ze nu wel naar buiten kunnen?
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Worden ze groot (stok er langs zetten ofzo)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')