quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:16 schreef assepoes het volgende:@grobbenkuiken: Ik heb iid een moestuin. Je hebt er ongeveer 6 uur werk aan per week. Soms meer in de tijd dat je moet oogsten of zaaien, soms ook minder in de winter. Het is erg leuk om te doen.
[snip] indrukwekkend lijstje [/snip]
Interessant Assepoes! En wat een opbrengst.
![]()
Tuinier jij op klei- of zandgrond? Wat voor meststoffen gebruik je, verse mest of de gangbare tuincentrum varianten?
Ik weet, het zijn een hoop vragen maar ik heb me nu echt voorgenomen met ingang van volgend seizoen een volkstuintje erbij te huren. Circa 6 uur per week moet goed te doen zijn, zeker omdat ik van plan ben een dagje minder in de week te gaan werken.
![]()
Nog een kleine update uit de postzegeltuin:
Het knopje in de Robinia Pseudoacacia Umbraculifera (aka omgekeerde pleeborstel) is uitgebarsten tot mijn grote vreugde.
![]()
De rozemarijn bloeit en bloeit en bloeit.............zeer tot genot van rondzoemende bijen, hommels en aanverwant spul:
![]()
De sieruien doen flink hun best. De knoppen schieten per dag meer dan een centimeter omhoog. Eigenlijk gaat alles op dit moment ongelooflijk hard. Als je een uurtje stil in de tuin zit 'hoor' je de planten bijna groeien:
![]()
In de postzegeltuin is een klein strookje schaduw waar onder meer de Vinca Major dankbaar gebruik van maakt:
![]()
Tot slot een potje met koriander zaailingen. De basilicum zaailingen zijn eergisteren door een slijmige onverlaat, die zijn weg de pot in had gevonden, dusdanig uitgedund dat ze niet meer leuk te fotograferen zijn.
![]()
![]()
Update van de postzegelkwekerij:
Van de 6 zaadjes van de Madamme Jeanette pepertjes zijn er vier opgekomen. Nicotinia's in overvloed. De Klimmende Winde's staan in de tuin, de Nepeta's staan in de startblokken evenals de Citroenmelisse. De Paprika's ala Veersesmurf hebben een eigen grote pot en doen het prima, alhoewel ze een beetje hekel hebben aan te felle zon op dit moment.
Vandaag gezaaid in van die handige tuincentrum trays (het onderstel waar de te verkopen planten instaan): 12x margriet, 30x zeepkruid en 30x kruipend gipskruid. In de volle grond grootbloemig vlas gezaaid. Ben benieuwd.
Tot slot, het lijkt wel of we dit jaar de lente een beetje overgeslagen hebben en na alle kou direct de zomer ingeschoten zijn! Al meer dan een week geen spatje regen bij deze temperaturen. Droog is het hier, kurkdroog!
Afijn, ik sproei regelmatig, maar zo min mogelijk.
*stuur eens een fijn intens regenbuitje naar Noord-Holland*