Ik had wat zaadjes gezaaid en daar zijn 7 plantjes uitgekomen. Toen ze ongeveer 6 cm waren heb ik ze allemaal in een eigen potje gezet en vanaf toen zijn ze ontzettend gaan groeien. Ik ben erg benieuwd hoeveel groter het plantje nog gaat worden want ik heb werkelijk geen ideequote:Op maandag 24 april 2006 10:54 schreef Koningin het volgende:
Vriendinnie, dat tomatenplantje is dat van 1 stekkie??
Dan moet ik op zoek naar wat potten denk ik (en in de toekomst wat meer bewaren).
Ik ben ook benieuwd. Ik wil ze morgenavond gaan verstekken.quote:Op maandag 24 april 2006 10:56 schreef vriendinnie het volgende:
[..]
Ik had wat zaadjes gezaaid en daar zijn 7 plantjes uitgekomen. Toen ze ongeveer 6 cm waren heb ik ze allemaal in een eigen potje gezet en vanaf toen zijn ze ontzettend gaan groeien. Ik ben erg benieuwd hoeveel groter het plantje nog gaat worden want ik heb werkelijk geen idee
Meegenomen van de straat in Utregquote:Op maandag 24 april 2006 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een leuk stoeltje Bluezz!
Oh zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:08 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, lavendel groeit hier wel goed. Maar op dit moment zal het niet bloeien, tenzij je het bloeiend koopt.
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:04 schreef Sorbootje het volgende:
Meermeermeermeermeermeer!!!!!!!!!!!!!!
Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo tuinliefhebbers![]()
Een vraagje van een student-zonder-veel-geld die een tuin-zonder-zon heeft
Ik heb ongeveer 2x2 meter "tuin" die structureel jaren verwaarloosd is en die 2 maand geleden van een dikke laag bladeren is bevrjid en nu staat te springen om wat leuks.
Ik had al bedacht dat ik er gewoon een hele berg potten in ga zetten, vooral omdat onduidelijk is hoe lang ik er woon en ik wil mijn plantjes wel weer mee kunnen nemen natuurlijk.
Alleen - ik heb absoluut geen verstand van planten.
Mijn vraag is dus: welke planten kunnen het een beetje leuk doen in volledige schaduw?
Er komt echt geen licht want we zitten midden in Hilversum onder hele hoge bomen, en de avondzon komt niet over het schuurtje heen.. dus schaduw it is, and always will be
Alle advies is welkom, en een beetje goedkoop aan te schaffen plantjes hebben natuurlijk de voorkeur(potten heb ik zat, die komen morgen van m'n ouders' stulpje naar Hilversum)
Kruiden vind ik trouwens erg leuk, maar doen die het een beetje zonder zon?
Ik had er bij moeten vermelden dat ik een hekel heb aan varensquote:Op zondag 30 april 2006 14:56 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
Snel klaar ben je met varens (ook nog eens goedkoop), qua kruiden vragen de meeste bekenden om zon maar toch zijn er een paar die in de schaduw ook doen, denk dan vrouwenmantel, lievevrouwebedstro, hondsdraf, sleutelbloem, dus de minder populaire soorten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |