quote:
Op maandag 10 april 2006 14:24 schreef Nilasha het volgende:Heb net even lekker geshopt bij het tuincentrum en allerlei nieuwe plantjes gekocht.. En nu gaat het regenen!!
![]()
Hopelijk kan ik ze morgen dan wel planten als het droog is.
Heb onder andere deze gekocht:
Pieris japonica Prelude
[
afbeelding]
Die is mooi!
![]()
Die bloeit toch nu?
Ik heb vorige week een heerlijk ouderwetse Viburnum Tinus gekocht, maar die staat nog steeds in de knop.
![]()
Jammer dat het nu van dat kwakkelweer is. Als de zon schijnt, waait het hier te hard en als de zon achter een wolkendek schuil gaat is het eigenlijk te koud om een uurtje aangenaam in de aarde te wroeten. Dus ik heb nog maar eens een rondje met het fototoestel gemaakt.
Buiten vandaag, tussen de wolken en de buitjes door.
De helleborusbloem van 2 april vandaag:
![]()
De Vinca Minor is uit haar winterslaap ontwaakt:
![]()
De vroeg gezaaide lathyrus odoratus en de cerinthe staan af te harden:
![]()
Mieren slepen het zaad van het viooltje tricolor overal heen. Ik vind het best.
![]()
![]()
Ondertussen binnen op de postzegelkwekerij achter een groot raam op het zuiden.
Overzicht kwekerij:
![]()
Paprika ala Veersesmurf
![]()
:
![]()
Marjoraan en Citroenmelisse voorgezaaid voor gebruik in de keuken. Buiten staan al tijm, rozemarijn en bieslook.
![]()
![]()
Twee dagen gelden heb ik 6x wilde wingerd (Ipomea Tricolor) in bekertjes gezaaid. Volgens mij wordt het een monster
![]()
, maar dat geeft niet want ik heb veel schutting waar een eenjarige zich op mag uitleven.
![]()
Tot slot een plaatje van het compostvat.
![]()
Onze zuiderburen hebben het een stuk beter voor elkaar, daar kan je een compostvat van de gemeente betrekken en zelfs nog lessen volgen in het composteren bij de gemeentelijke compostmeester.
![]()
Dit alles ter bevordering van het thuis composteren ipv het afval door de gemeente te laten verwerken. Tsja, daar zit wat in.
![]()
![]()
Het zwarte goud in wording
![]()
:
![]()
Jemig, wat een lange post is dit geworden. Nou ja, ik hoop maar dat jullie net zo genieten van de foto's als ik van al jullie foto's doe.