abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36833558
Nee, de foto's moeten nog komen, maar als ik ze heb, komen ze zeker hier te staan
pi_36837337
Heeft imand misschien een idee waar je goedkoop bamboestokken/tonkinstokken kan kopen van minimaal 2.40 m? Ik heb bij een aantal tuincentra gekeken, maar ik vond ze daar erg duur.

Vandaag heb ik de afrikaantjes verspeend. Dat was een behoorlijke klus, aangezien ik ze weer veel te dicht bij elkaar had gezaaid, maar ik denk wel dat ze aan gaan slaan.
pi_36841137
Grobbenkuiken zie dat jij ook last hebt van mos in de tuin.. (op die foto van viooltje). Heb hier vanochtend ook weer een "lading" weggehaald. Hoe kun je dit voorkomen?
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_36862351
Heb nog een vraag waar Veersesmurf of iemand anders misschien een antwoord op weet.

Deze foto is vanmiddag genomen, de katjes zijn zo goed als uitgebloeid. Wanneer moet ik 'm snoeien? Nu al, of in het najaar?
Vorig jaar is dit boompje helemaal niet gesnoeid.

pi_36865308
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:11 schreef Nilasha het volgende:
Grobbenkuiken zie dat jij ook last hebt van mos in de tuin.. (op die foto van viooltje). Heb hier vanochtend ook weer een "lading" weggehaald. Hoe kun je dit voorkomen?
Wist ik het maar Nilasha. Mijn 'cunning plan' is alles te laten begroeien met planten die ik liever zie dan mos.
Toen ik vorig jaar in mijn huisje kwam wonen lag er een 'gazonnetje' wat bestond uit tien grassprieten en ettelijke vierkante meters mos. Eerst dacht ik dat het aan de afwatering lag, maar dat bleek niet het geval te zijn. Het internet heeft ook nog geen uitsluitsel kunnen bieden. De meeste mossen houden niet van kalk, maar volgens mij lijdt het postzegeltuintje niet echt aan kalkgebrek. Misschien kan jij een lading kalk door de grond werken op een mossige plek en kijken of dat de mosgroei tegengaat? Als het werkt kan je de rest van de tuin onder handen nemen. Let op, sommige tuinplanten hebben een hekel aan kalk.

Mos heeft ook zijn leuke kanten. Vorige week kwamen een stel meesjes 'inkopen' doen bij de postzegel. Ze nestelen in een nestkastje twee huizen verderop. De meesjes probeerden zoveel mogelijk mos in hun snaveltjes naar het nest te vervoeren. Elke keer als ze een nieuw stukje mos wilden oppikken, viel er een ander stukje uit de snavel. Ik zou kunnen zweren dat een meesje er behoorlijk frusti van werd.

Wat betreft jouw snoei vraag, als het boompje een Salix caprea Pendula is, moet je deze na de bloei flink terugsnoeien, bijna tot op de stam.
pi_36879417
Mijn zelfde boompje is op dit moment helemaal kort gesnoeid (vorig najaar gedaan).
pi_36884339
En loopt ie nu niet uit dan??
pi_36892094
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef Nilasha het volgende:
Heb nog een vraag waar Veersesmurf of iemand anders misschien een antwoord op weet.

Deze foto is vanmiddag genomen, de katjes zijn zo goed als uitgebloeid. Wanneer moet ik 'm snoeien? Nu al, of in het najaar?
Vorig jaar is dit boompje helemaal niet gesnoeid.

[afbeelding]
Ik heb hem ook, op het plantenkaartje staat snoeien na de bloei.
pi_36911321
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:07 schreef Nilasha het volgende:
En loopt ie nu niet uit dan??
Hij begint nu langzaam aan.
Heb ik het fout gedaan dan??
pi_36918024
Oh nee, maar ik dacht even dat ie niet meer uitliep omdat je zei dat ie op dit moment nog helemaal kort gesnoeid was. Hij heeft ook nog geen katjes gehad dan zeker.. Dat is wel jammer.

Weet niet of je het fout gedaan hebt, wist, tot aantal dagen terug, zelf niet eens wanneer het boompje gesnoeid moest worden.. Maar uitbovenstaande reacties blijkt dat in het voorjaar het beste is.

Hoop dat je boompje weer mooi uitloopt!
pi_36919875
Dat hoop ik ook. Want ik heb hem vorig jaar pas gekocht.
pi_36940235
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:49 schreef Koningin het volgende:
Dat hoop ik ook. Want ik heb hem vorig jaar pas gekocht.
Het gaat pas fout als het boompje naar de boompjeshemel gaat na jouw snoeibeurt.
Als het boompje weer uitloopt zal het wel meevallen, maar verwacht geen bloei dit jaar.

Vraagje, ik heb in het najaar een pseudoacacia umbraculifera geplant. Zo'n bolboompje die een beetje op een toiletborstel lijkt. Al vrij snel was het blad verdwenen. Nu kijk ik dagelijks naar de takken maar ik zie geen knop, nakkes, nada! Ik heb al eens voorzichtig aan de schors boven de ent gekrabbeld, en daar zit leven in. Ook in de 'sprietjes'. Maar ik zie geen knop, laat staan een schuivende knop.

Wie heeft dit boompje ook en hoe staat hij/zij/het er bij jullie bij?
pi_36953804
Als ik dit weekend tijd heb, dan ga ik eens aan de voortuin beginnen.
Ben trouwens bang dat ik ook de lavendel te kort afgeknipt heb..........volgens mij heb ik in het najaar een of andere snoei-woede gehad ofzo....
pi_36958584
Smurf is weer terug uit Ierland 11 dagen weg geweest en mijn plantjes zijn ontzettend gegroeid. Alleen jammer dat mijn wonderboopjes uit Litouwen slap hangen en waarschijnlijk dood gaan we zullen zien.

Ow, en van mijn paprika's is meer dan 90% uitgekomen dit heb ik nog nooit gehad. Ik ben nu nog te gaar om foto's te schieten en te uploaden, maar ze komen er binnenkort aan. Het is voorjaar
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:22:02 #75
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_36987303
Ik heb voor het eerst plantjs gezaaid in van de bakjes ervoor (trots is op zichzelf)

Ik hoop ze eind mei begin juni in de tuin te kunnen zetten.

Ik heb Hemelroosjes, Lindheimer's prachtkaars en Satijnbloek gezaaid. Iemand nog tips hoe en wat?

Hemelroosjes

Lindheimer's prachtkaars

Satijnbloemen

Mijn schoonmoeder had er over om (niet dicht) boterhamzakjes eroverheen te zetten. Je had ook bakjes die een soort broeikas maakten, maar die waren erg duur en dit is de eerste keer dat ik iets probeer, misschien vind ik er geen hol aan en is het de laatste keer. Al heb ik zo'n vermoeden dat dit een grote hobby van mij gaat worden en we hebben een behoorlijke tuin waarin ik me in mei helemaal ga uitleven. Het thema wordt romantisch maar dat is wel te zien aan de soort bloemen die ik gekozen heb.
pi_36987798
De zakjes zijn een goed idee, zo doe ik het ook altijd, dan gaat het lekker broeien en ontkiemen ze sneller

Oh en lavendel snoeien?? Had dat gemoeten dan

De prunus heeft knopjes en de kerria al bloemetjes
Ik heb wat takjes op water binnengezet :

Prunus

Kerria

[ Bericht 35% gewijzigd door Blues op 15-04-2006 19:46:21 ]
pi_36989067
Ja hiero

Vandaag hebben we de tuin helemaal gedaan helemaal leuk geworden enzo ( foto's zsm )
We hadden alleen 1 nadeel katten-poep, heel veel katten-poep! Ik heb weleens van die korrels gestrooid, maar die zijn na een regenbui weer weg dus dat houd geen stand in Nederland
Wat is nou de beste manier om dit tegen te gaan? (koffiedik is geen optie, we drinken Senseo )

Kom maar op met de tipsies
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_36990706
Beakertje

Er was bij kassa meen ik, een test over alle kattenwerende middeltjes voor in de tuin... dat werkte dus niet, ze trippelden of sprongen er zo overheen

Hier wel wat goeie tips

http://users.skynet.be/ho(...)%20met%20planten.htm
pi_36993451
Bluezz

Echt waar Ghehehehehe die beesten zijn ook zo slim

Ik ga de link maar even volgen en hopen dat er wat bruikbare opstaan

Morgen foto's van onze nieuwe tuin!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37000453
Silmarwen, Gaura lindheimerii is ZO mooi!! Goede keuze!

Ik ben gisteren heerlijk de hele dag in de tuin bezig geweest. Zal vandaag even wat foto's maken. Onder meer van mijn bloeiende perzikboompje!

Veel tuinplezier iedereen. Vandaag wordt volgens mij weer een goede dag!! (behalve als je in Limburg woont.
pi_37005581
Een stukje van onze tuin

Beetje de schutting op-leuken

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37040646
Ik heb vandaag de hele dag lopen verticuteren, lekker zonder t-shirt. Ben wel beetje verbrand nou, maar ik was al lang blij dat ik het volhield. Was zaterdag naar In Qontrol geweest en mijn energiepijl was daarmee behoorlijk gezakt!
Ach....alles is gelukt. Jammer dat mijn camera kapot is, anders hadden jullie wat foto's kunnen zien...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_37082533
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 20:23 schreef Beaker het volgende:
Ja hiero

Vandaag hebben we de tuin helemaal gedaan helemaal leuk geworden enzo ( foto's zsm )
We hadden alleen 1 nadeel katten-poep, heel veel katten-poep! Ik heb weleens van die korrels gestrooid, maar die zijn na een regenbui weer weg dus dat houd geen stand in Nederland
Wat is nou de beste manier om dit tegen te gaan? (koffiedik is geen optie, we drinken Senseo )

Kom maar op met de tipsies
De beste tip is zelf een poezenbeest aan de familie toevoegen.
Het postzegeltuintje heeft ook last van kattenschijt, maar de overlast neemt af door de kale grond te laten begroeien. Katten schijten minder snel op begroeide aarde. Minder vriendelijk maar wel afdoende zijn sateprikkers geplaatst op strategische plekken, gemengd met wat koffiedrap, kattenschrik (anti-kat korrels) op de plek waar ze de tuin binnenkomen en een supersoker voor het geval dat.

Owh ja, foto's? Graag meer!
pi_37104284
Kattenpoep is echt iets waar ik van kan balen. En bij mijn nieuwe tuin is er nog heeeel veel zwarte grond. Eén grote kattenbak zeg maar.

Ik heb nog even wat foto's gemaakt. Zoals je ziet begint mijn kale nieuwbouwtuin steeds groener te worden! Nogmaals excuses voor de kwaliteit van de foto's. Camera is antiek en de fotograaf ongetalenteerd
Oh ja..en het waaide! (zoals altijd hier ) Maar goed, men wil foto's? Men krijgt foto's!

De Magnolia stellata is deze week gaan bloeien! Mooi hè?

De Prunus persica (perzikenboompje) "Melred" bloeit ook alsof z'n leven er vanaf hangt.

Wazige foto, maar het gaat even om de kleur van het uitlopende blad van deze japanse esdoorn "Orange dream"

Nieuw blad aan de Malus evereste

Een sering die d'r zin in heeft!

Mijn nieuwbouwtuintje!

En nog een keer uit een andere hoek.

Magnolia liliflora nigra.

Deze helleborus gaat maar door.

Epimedium, oftewel elfenbloem...

Nog een keer een overzichtje, maar dan vanaf de voor/zijkant

Een lekker zonnig, windstil zitje.

GROEN!!
pi_37120869
Wat een mooie foto's allemaal! Dit weekend schijnt het eindelijk mooi weer te worden dus ik ben in ieder geval buiten te vinden!

Van mijn vriendje heb ik een mini kasje gekregen, echt heel leuk. Nu heb ik een aantal plantjes die ik gezaaid heb en die al behoorlijk groot zijn (Geraniums, violen). Zou ik die, in dat kasje buiten kunnen zetten? Of ik dat toch nog wel erg koud? Kan ze eventueel ook snachts naar binnen halen. Of ik iedere keer verhuizen ook weer heel slecht? Buiten krijgen de plantjes veel meer zon dan binnen dus vandaar dat ik ze buiten wil zetten. Bovendien wil ik natuurlijk gebruik maken van het kasje
pi_37138183
Ik heb mijn plantjes al buiten gezet onder plastic. Een deel daarvan heb ik zelfs al zonder plastic buiten staan. (Na een tijdje onder plastic te hebben gestaan). Dus ik denk dat het wel kan.

Violen kunnen over het algemeen ook wel een beetje kou verdragen, dus dat moet zeker goed gaan.
pi_37172750
Niemand die vandaag met het mooie weer in de tuin bezig is geweest? Zelf heb ik van mijn lieve moeder bloemetjes gekregen en deze geplant. Ziet er meteen een stuk vrolijker uit! Zal morgen wat fotos maken.

Geniet van het mooie weekend!
pi_37173539
Ben niet in de tuin bezig geweest want moest gewoon werken, maar er zijn vandaag wel hele mooie tulpen open gegaan. Ze hebben echt een geweldig mooie fuchsia kleur. Zal morgen ook even een foto maken.
pi_37193108
Heb vandaag even wat foto's in de tuin gemaakt.

Tulpjes.

Geen idee wat voor plant dit is, maar vind 'm wel mooi!

Heide bloeit mooi nu.

Prunus begint ook te bloeien!
pi_37194210
De tuin van Beaker en Crook gaat ook eindelijk los dankzij de zon van de afgelopen dagen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')