Heerlijk, Lente!
Een kleine update vanuit de postzegeltuin te Noord-Holland.
Ik had wat zorgen over de enige boom die afgelopen herfst in de postzegel was geplant. Alles volgens het 'boekje' gedaan, maar binnen twee weken zat er geen blaadje meer aan mijn bolacacia. Van de week zag ik de eerste knop(pen) in het boompje.
![]()
Tinus wilde niet wakker worden, maar het mooie weer van gisteren en vandaag was net genoeg om de luie Tinus in beweging te zetten.
![]()
De helleborussen verbloeien van wit met een zweempje roze naar groen. Ik wacht geduldig op het zaad.
![]()
De helleborus op 10 april:
![]()
Dezelfde helleborus vandaag:
![]()
De vaste planten gaan de afgelopen dagen als een speer! Welkom terug Campanula Lactiflora, Salvia Uliginosa, Passiflora en Astrantia.
Astrantia (Zeeuws Knoopje):
![]()
De lavendel loopt uit:
![]()
Op de postzegelkwekerij is de lente ook aangebroken. De pronkerwten zijn het huis uit geschopt, evenals de Nepeta, Cosmea, Cerinthe, Marjoraan, Wilde Wingerd en de Citroenmelisse. De Cerinthe en de pronkerwten hebben een nieuw onderkomen gevonden, de rest blijft een beetje in de buurt van de, door de baas aangewezen, puberale hangplek:
![]()
De paprikaatjes hebben nog even respijt. Elk plantje heeft zijn eigen plekje en het overschot is liefdevol door familieleden geadopteerd.
![]()
Tijd om de vrijgekomen ruimte te vullen met nieuwe zaailingen! Ha!
Nicotinia's en Madame Jeanette pepertjes uit de toko. Ben benieuwd.