abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36506385
Om bij te komen van Corry:

donderdag 30 maart 2006 @ 21:49:16 #202
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36506415
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[afbeelding]
Zie je wel dat je hebt gekeken
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:49:32 #203
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36506421
hmmm.......
pi_36506552
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zie je wel dat je hebt gekeken
Nee, de naam is voldoende.
pi_36506568
quote:

[afbeelding]

She's so hot!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:56:32 #206
93744 Finder_elf_towns
pi_36506677
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vertrouw die neocons anders ook voor geen meter, het lijkt wel op de ZOVEELSTE uitvoering van de gnostiek, geen wonder dat dat JP II dacht dat Bush de antichrist was.
Het neo-conservatisme is anders een aardig krachtige leer en aangezien hier in Nederland alles komt overwaaien uit Amerika is er best een redelijke kans dat 1 van de 3 grote partijen in NL zich ontwikkeld tot neo-conservatieve partij, met als grootste kanshebbers het CDA en de PvdA. Net zoals de kans bestaat dat de gehele Republican Party deze denkwijze overneemt (al is dat natuurlijk niet echt waarschijnlijk ).

[ Bericht 20% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-03-2006 22:09:30 ]
pi_36506766
Ik meende juist dat het over zijn hoogtepunt heen was.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:00:38 #208
93744 Finder_elf_towns
pi_36506840
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat werd ook na de val vh sovjet-communisme gedacht. Onder Clinton hadden ze bijvoorbeeld nauwelijks macht of invloed en haalde ze alleen met allerlei bizarre beschuldigingen het nieuws. Iets wat enkel in het voordeel van Bill bleek te zijn.
pi_36506855
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Is het ook maar wolffke mag wel hopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:06:28 #210
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36506988
misschien een erg late constatering, maar hoe komt het eigenlijk dat het CDA voor secularisering kan zijn? Je zou zeggen dat die partij juist de zuilen wil optrekken in plaats van afbreken.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36507127
quote:

[afbeelding]
Titty squeezing time.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36507516
Bavaria-reclame .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36507899
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het neo-conservatisme is anders een aardig krachtige leer en aangezien hier in Nederland alles komt overwaaien uit Amerika is er best een redelijke kans dat 1 van de 3 grote partijen in NL zich ontwikkeld tot neo-conservatieve partij, met als grootste kanshebbers het CDA en de PvdA. Net zoals de kans bestaat dat de gehele Republican Party deze denkwijze overneemt (al is dat natuurlijk niet echt waarschijnlijk ).
Ik mag het toch niet hopen, het zijn net communisten, maar dan zonder dat ze nog moeite doen om een schijnbaar sociaal gezicht op te houden. Met wat conservatisme is niets mis, maar de neocons hangen een nieuw soort maakbaarheidsgeloof aan, en wellicht, maar dat is meer TRU stof, zijn ze ook nog ten diepste antichristelijk.
pi_36507965
Ik zie neocons als morele totalitairen, voor de rest verschillen ze niet zo veel met de rest van rechts.
pi_36508309
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:29 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zie neocons als morele totalitairen, voor de rest verschillen ze niet zo veel met de rest van rechts.
Ze hebben anders ook wel wat linkse trekjes.
pi_36508408
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
misschien een erg late constatering, maar hoe komt het eigenlijk dat het CDA voor secularisering kan zijn? Je zou zeggen dat die partij juist de zuilen wil optrekken in plaats van afbreken.
Het is maar wat je onder secularisering verstaat, de meeste Christenen zijn wel voor een stevige scheiding tussen kerk en staat, dat corrumpeert het geloof niet, en het voorkomt dat de ene religie de ander overheerst, dat heeft niet zoveel met de zuilen te maken.
pi_36508450
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Links heeft ook een kamp van morele totalitairen. Maar goed, buiten het morele totalitarisme is neoconservatisme gewoon rechts.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:42:36 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36508525
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:07 schreef Floripas het volgende:
Libertariers zijn vast ook tegen bondage.
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:43:49 #219
93744 Finder_elf_towns
pi_36508579
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik vind dit toch wel een matige vergelijking. Niet alleen vanwege de verschillende situationele factoren, maar ook de leer is volstrekt anders. Je zou net zo goed gematigde conservatieven en sociaal-liberalen kunnen koppelen, aangezien beide groepen (in de regel) op een niet dwangmatige methode hun ideologische overtuigingen opleggen. Het enige opmerkelijke is de linkse achtergrond van veel neocons. Sociaal-liberalisme en gematigd conservatisme hebben een vergelijkbare aantrekkingskracht op elkaar niet.
pi_36508716
Is ''agnosis'''een acceptabel woord?
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:49:35 #221
93744 Finder_elf_towns
pi_36508850
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Links heeft ook een kamp van morele totalitairen. Maar goed, buiten het morele totalitarisme is neoconservatisme gewoon rechts.
Nee, ik denk niet dat neocons "gewoon rechts" zijn buiten hun rotsvaste geloof in hun morele overtuiging. Dit komt door het trotskistische aspect van neo-conservatisme. Als de VS geen averij in Irak had opgelopen, hadden Syrië, Libië, Iran, Noord-Korea of zelfs Egypte niet meer bestaan in de huidige vorm.
pi_36509196
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat neocons "gewoon rechts" zijn buiten hun rotsvaste geloof in hun morele overtuiging. Dit komt door het trotskistische aspect van neo-conservatisme.
Je wil dus zeggen dat neocons geen wetgeving willen hebben over morele vrijheden als homoseksualiteit, abortus, bepaald drugsgebruik en al dat soort persoonlijke aangelegenheden (schijnen ze family values te noemen *ril* ) ?
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als de VS geen averij in Irak had opgelopen, hadden Syrië, Libië, Iran, Noord-Korea of zelfs Egypte niet meer bestaan in de huidige vorm.
Nou, je zult ervoor wel een lijntje met profeet Pim hebben, maar ik zou dat soort voorspellingen niet durven maken.
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:01:14 #223
93744 Finder_elf_towns
pi_36509384
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:57 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je wil dus zeggen dat neocons geen wetgeving willen hebben over morele vrijheden als homoseksualiteit, abortus, bepaald drugsgebruik en al dat soort persoonlijke aangelegenheden (schijnen ze family values te noemen *ril* ) ?
Ontken ik dat dan?
quote:
Nou, je zult ervoor wel een lijntje met profeet Pim hebben, maar ik zou dat soort voorspellingen niet durven maken.
Dat was inderdaad een beetje voorbarig, maar dat alle genoemde landen op de targetlist staan, lijkt mij overduidelijk.
pi_36509410
quote:
You are the strongest chain
And not just some reflection
So never hide again

You are the driver
You own the road
You are the fire go on explode
Dio, time to go.
pi_36509440
Mooi.. rechts en links in sc zijn het met elkaar eens dat neo-conservatisme bullshit is.
pi_36509537
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ontken ik dat dan?
quote:
[..] niet dwangmatige methode hun ideologische overtuigingen opleggen.
De punten die ik noem zijn er voorbeelden, zelfs speerpunten van voor het neoconservatisme in de VS. Wetwetwetwetwet.
pi_36510227
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:06 schreef RichardQuest het volgende:

De punten die ik noem zijn er voorbeelden, zelfs speerpunten van voor het neoconservatisme in de VS. Wetwetwetwetwet.
Je punt is ?
Neo-conservatisme is gewoon conservatisme, zelfs christelijk conservatisme.. maar dan met een nieuwe naam ?
Dat moreel totalitairisme van je snap ik niet...
pi_36510247
Hardcore foto fuck Deel 2

Wreed uit je dak!
pi_36510274
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik vind dit toch wel een matige vergelijking. Niet alleen vanwege de verschillende situationele factoren, maar ook de leer is volstrekt anders. Je zou net zo goed gematigde conservatieven en sociaal-liberalen kunnen koppelen, aangezien beide groepen (in de regel) op een niet dwangmatige methode hun ideologische overtuigingen opleggen.
Politiek gezien zouden die ook best een coalitie kunnen vormen, zoals in het verlden dat wel tussen de PvdA en CDA is gebeurt (1989-1994) dus zo vergezocht is dat niet eens.
quote:
Het enige opmerkelijke is de linkse achtergrond van veel neocons. Sociaal-liberalisme en gematigd conservatisme hebben een vergelijkbare aantrekkingskracht op elkaar niet.
Er zijn er wel meer, en dan doel ik vooral op het missionaire aspect, het maakbaarheidsgeloof en, als die link met Strauss zou kloppen, het geloofsvijandig karakter.

Maar goed, de aap komt gauw genoeg uit de mouw, we zien het vanzelf wel, maar ik zet er mijn kaarten niet op.
pi_36510275
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je punt is ?
Neo-conservatisme is gewoon conservatisme, zelfs christelijk conservatisme.. maar dan met een nieuwe naam ?
Dat moreel totalitairisme van je snap ik niet...
Zaken die niets met andere mensen te maken hebben gaan zitten reguleren, dat noem ik moreel totalitarisme.
pi_36510426
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef RichardQuest het volgende:

Zaken die niets met andere mensen te maken hebben gaan zitten reguleren, dat noem ik moreel totalitarisme.
??? ik ben niet zo helder, want ik volg het niet.
Opmerkingen dat neoconservatisme anti-christelijk en trotskistisch is verwarren me ook totaal.
We hebben toch over hetzelfde amerikaanse rechts conservatisme ?
pi_36510551
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

??? ik ben niet zo helder, want ik volg het niet.
Opmerkingen dat neoconservatisme anti-christelijk en trotskistisch is verwarren me ook totaal.
We hebben toch over hetzelfde amerikaanse rechts conservatisme ?
Yep.

(leuke docu op 1)
pi_36510792
quote:
Some distinguishing aspects of a Straussian approach to political philosophy

1) A return to treating old books seriously, reading them slowly and with an effort to understand them as their authors did, rather than as History does.

(2) A recognition of the political nature of philosophy, that most philosophers who wrote did so with a political purpose.

(3) A recognition that the greatest thinkers often wrote with both exoteric and esoteric teachings, either out of fear of persecution or a general desire to present their most important teachings to those most receptive to them. This leads to an attempt to discern the esoteric teachings of the great philosophers from the clues they left in their writings for careful readers to find.

(4) A recognition of the dangers that historicism, relativism, eclecticism, scientism, and nihilism pose to philosophy and to Western culture generally, and an effort to steer philosophy away from these devastating influences through a return to the seminal texts of Western thought.

(5) Careful attention paid to the dialogue throughout the development of Western culture between its two points of departure: Athens and Jerusalem. The recognition that Reason and Revelation, originating from these two points respectively, are the two distinct sources of knowledge in the Western tradition, and can be used neither to support nor refute the other, since neither claims to be based on the other's terms.

(6) A constant examination of the most drastic of philosophic distinctions: that between the Ancients and the Moderns. An attempt to better understand philosophers of every age in relation to this distinction, and to learn everything that we as moderns can learn about ourselves by studying both eras.
Over Leo Strauss, godfather van neoconservatisme
Ik zie geen trotskisme of antichristelijkheid in deze methodiek
Ronald Reagan, de christen, was toch neo-conservatief? Waar zit het trotskistische in hem ?
pi_36510983
Ik ben ook niet meer al te helder, want ik ben erg moe, maar ik geef je wel vier bronnen die allemaal weer wat anders zeggen over het neoconservatisme: Ryan3, Sjun, Wikipedia en een christen uit de VS. Genoeg te kiezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 30-03-2006 23:59:55 ]
pi_36511304
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:41 schreef Bluesdude het volgende:
Over Leo Strauss, godfather van neoconservatisme
Ik zie geen trotskisme of antichristelijkheid in deze methodiek
Ronald Reagan, de christen, was toch neo-conservatief? Waar zit het trotskistische in hem ?
Het zou er dus op neerkomen dat Strauss gelooft dat er weliswaar geen god(en) bestaan, maar dat de massa's dom gehouden moeten worden en dat daarom religie in stand gehouden moet blijven. Dus wel de structuren handhaven, maar niet meer geloven in het hart (waar hebben we dat toch eerder gehoord)

Maar ik geloof het wel, ik ga naar knorrestein.
pi_36511373
Hoe heet toch dat enorm lekkere wijf van Flikken? .
pi_36511517

Toedels.

[ Bericht 33% gewijzigd door RichardQuest op 31-03-2006 00:09:13 ]
pi_36511734
quote:
’Zalm mag Westerscheldetunnel nog niet verkopen’

AMSTERDAM (ANP-AFX) - Minister Zalm van Financiën krijgt vooralsnog geen toestemming van de Tweede Kamer om de Westerscheldetunnel te verkopen. Dat schrijft het NRC Handelsblad donderdag.
Met uitzondering van de VVD willen alle fracties meer inzicht krijgen in de gevolgen van de privatisering van de verbinding tussen Zuid-Beveland en Zeeuws-Vlaanderen. De tunnel is drie jaar geleden in gebruik genomen. De aanleg kostte 700 miljoen euro. Vastgelegd werd dat er gedurende 30 jaar tol geheven wordt om de kosten terug te verdienen.
Zalm weigert in te gaan op het verzoek van de Kamer om inzicht te verstrekken in de berekeningen die aan de voorgenomen verkoop van de tunnel ten grondslag liggen. Deze informatie zou het biedingsproces kunnen beïnvloeden en daarmee de belangen van de Staat schaden. De Staat is voor 95 procent eigenaar van de tunnel, de resterende 5 procent is in handen van de provincie Zeeland.
http://www.dft.nl/nieuws/(...)en%E2%80%99.html?rss

jammer voor Belgie, ze zullen dus nog even moeten wachten
pi_36511854
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:59 schreef Johan_de_With het volgende:
zakjap?
pi_36512019
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

zakjap?
nee
pi_36512054
Documenataire over Sharon, op 3.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:29:12 #242
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36512367
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het zou er dus op neerkomen dat Strauss gelooft dat er weliswaar geen god(en) bestaan, maar dat de massa's dom gehouden moeten worden en dat daarom religie in stand gehouden moet blijven. Dus wel de structuren handhaven, maar niet meer geloven in het hart (waar hebben we dat toch eerder gehoord)

Maar ik geloof het wel, ik ga naar knorrestein.
De kerken een leidende rol in 'de moraal' toebedelen is niet anti-christelijk, integendeel eerder.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:46:16 #244
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36512601
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36512622
Eey sjors hoe was je ouderavond ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36512643
''Fokke en Sukke werken in Euro-Disneyland'' was grappiger. .
pi_36513380

DEDICATION HONORS NUDE BRITNEY SPEARS GIVING BIRTH
Pop-Star’s Pregnancy Idealized In Brooklyn ‘Monument to Pro-Life’

BROOKLYN (March 22, 2006) --- A nude Britney Spears on a bearskin rug while giving birth to her firstborn marks a ‘first’ for Pro-Life. Pop-star Britney Spears is the “ideal” model for Pro-Life and the subject of a dedication at Capla Kesting Fine Art in Brooklyn’s Williamsburg gallery district, in what is proclaimed the first Pro-Life monument to birth, in April.

Dedication of the life-sized statue celebrates the recent birth of Spears’ baby boy, Sean, and applauds her decision of placing family before career. “A superstar at Britney’s young age having a child is rare in today’s celebrity culture. This dedication honors Britney for the rarity of her choice and bravery of her decision,” said gallery co-director, Lincoln Capla. The dedication includes materials provided by Manhattan Right To Life Committee.

“Monument to Pro-Life: The Birth of Sean Preston,” believed Pro-Life’s first monument to the ‘act of giving birth,’ is purportedly an idealized depiction of Britney in delivery. Natural aspects of Spears’ pregnancy, like lactiferous breasts and protruding naval, compliment a posterior view that depicts widened hips for birthing and reveals the crowning of baby Sean’s head.

The monument also acknowledges the pop-diva’s pin-up past by showing Spears seductively posed on all fours atop a bearskin rug with back arched, pelvis thrust upward, as she clutches the bear’s ears with ‘water-retentive’ hands.

“Britney provides inspiration for those struggling with the ‘right choice’,” said artist Daniel Edwards, recipient of a 2005 Bartlebooth award from London’s The Art Newspaper. “She was number one with Google last year, with good reason --- people are inspired by the beauty of a pregnant woman,” said Edwards.

Capla Kesting denies the statue was developed from a rumored bootleg Britney Spears birth video. The artist admits to using references that include the wax figure of a pole-dancing Britney at Las Vegas’ Madame Tussauds and ‘Britney wigs’ characterizing various hairstyles of the pop-princess from a Los Angeles hairstylist. And according to gallery co-director, David Kesting, the artist studied a bearskin rug from Canada “to convey the commemoration of the traditional bearskin rug baby picture.”

An appropriate location for permanent installation of “Monument to Pro-Life” by Mother’s Day is being sought by the gallery.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 02:52:59 #248
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36514613
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:59 schreef Johan_de_With het volgende:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36514628
Speciaal voor Floripas: ontdek uw mening, doe de test!
2 testen, eigenlijk.

1: politiek kompas 6 pagina's met stellingen, redelijk breed, iets genuaceerde antwoordmogelijkheden.
quote:
In the introduction, we explained the inadequacies of the traditional left-right line. If we recognise that this is essentially an economic line it's fine, as far as it goes. We can show, for example, Stalin, Mao Tse Tung and Pol Pot, with their commitment to a totally controlled economy, on the hard left. Socialists like Mahatma Gandhi and Robert Mugabe would occupy a less extreme leftist position. Margaret Thatcher would be well over to the right, but further right still would be someone like that ultimate free marketeer, General Pinochet. That deals with economics, but the social dimension is also important in politics. That's the one that the mere left-right scale doesn't adequately address. So we've added one, ranging in positions from extreme authoritarian to extreme libertarian.

Both an economic dimension and a social dimension are important factors for a proper political analysis. By adding the social dimension you can show that Stalin was an authoritarian leftist (ie the state is more important than the individual) and that Gandhi, believing in the supreme value of each individual, is a liberal leftist. While the former involves state-imposed arbitary collectivism in the extreme top left, on the extreme bottom left is voluntary collectivism at regional level, with no state involved. Hundreds of such anarchist communities exisited in Spain during the civil war period

You can also put Pinochet, who was prepared to sanction mass killing for the sake of the free market, on the far right as well as in a hardcore authoritarian position. On the non-socialist side you can distinguish someone like Milton Friedman, who is anti-state for fiscal rather than social reasons, from Hitler, who wanted to make the state stronger, even if he wiped out half of humanity in the process.
Het resultaat staat in deze matrix:

Test nr 2:
De meest interessante test: morele keuzes en vrijheden
quote:
This test is (or at least tries to be) a different political test. Most tests assess your opinion by questioning your stance on political issues. This test explains why you think what you think by mapping your personal moral system. Moral views are the major factors that influence political opinions. Every political stance can be explained by one's moral position on the inner value of human beings and their role in society.
Leuk van deze site is de uitgebreide overzichten van allerlei indelingen op de getoonde schaal. Voorbeeld:politieke ideologieen op deze schaal:

de grote godsdiensten op deze schaal:

Maar ook verdeling van de antwoorden ingedeeld naar nationaliteit van de testdeelnemers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')