Zie je wel dat je hebt gekekenquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Om bij te komen van Corry:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Het neo-conservatisme is anders een aardig krachtige leer en aangezien hier in Nederland alles komt overwaaien uit Amerika is er best een redelijke kans dat 1 van de 3 grote partijen in NL zich ontwikkeld tot neo-conservatieve partij, met als grootste kanshebbers het CDA en de PvdA. Net zoals de kans bestaat dat de gehele Republican Party deze denkwijze overneemt (al is dat natuurlijk niet echt waarschijnlijkquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vertrouw die neocons anders ook voor geen meter, het lijkt wel op de ZOVEELSTE uitvoering van de gnostiek, geen wonder dat dat JP II dacht dat Bush de antichrist was.
Dat werd ook na de val vh sovjet-communisme gedacht. Onder Clinton hadden ze bijvoorbeeld nauwelijks macht of invloed en haalde ze alleen met allerlei bizarre beschuldigingen het nieuws. Iets wat enkel in het voordeel van Bill bleek te zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik meende juist dat het over zijn hoogtepunt heen was.
Is het ook maar wolffke mag wel hopen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik meende juist dat het over zijn hoogtepunt heen was.
Titty squeezing time.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Ik mag het toch niet hopen, het zijn net communisten, maar dan zonder dat ze nog moeite doen om een schijnbaar sociaal gezicht op te houden. Met wat conservatisme is niets mis, maar de neocons hangen een nieuw soort maakbaarheidsgeloof aan, en wellicht, maar dat is meer TRU stof, zijn ze ook nog ten diepste antichristelijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het neo-conservatisme is anders een aardig krachtige leer en aangezien hier in Nederland alles komt overwaaien uit Amerika is er best een redelijke kans dat 1 van de 3 grote partijen in NL zich ontwikkeld tot neo-conservatieve partij, met als grootste kanshebbers het CDA en de PvdA. Net zoals de kans bestaat dat de gehele Republican Party deze denkwijze overneemt (al is dat natuurlijk niet echt waarschijnlijk).
Ze hebben anders ook wel wat linkse trekjes.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:29 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zie neocons als morele totalitairen, voor de rest verschillen ze niet zo veel met de rest van rechts.
Het is maar wat je onder secularisering verstaat, de meeste Christenen zijn wel voor een stevige scheiding tussen kerk en staat, dat corrumpeert het geloof niet, en het voorkomt dat de ene religie de ander overheerst, dat heeft niet zoveel met de zuilen te maken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
misschien een erg late constatering, maar hoe komt het eigenlijk dat het CDA voor secularisering kan zijn? Je zou zeggen dat die partij juist de zuilen wil optrekken in plaats van afbreken.
Links heeft ook een kamp van morele totalitairen. Maar goed, buiten het morele totalitarisme is neoconservatisme gewoon rechts.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ze hebben anders ook wel wat linkse trekjes.
LOLquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:07 schreef Floripas het volgende:
Libertariers zijn vast ook tegen bondage.
Ik vind dit toch wel een matige vergelijking. Niet alleen vanwege de verschillende situationele factoren, maar ook de leer is volstrekt anders. Je zou net zo goed gematigde conservatieven en sociaal-liberalen kunnen koppelen, aangezien beide groepen (in de regel) op een niet dwangmatige methode hun ideologische overtuigingen opleggen. Het enige opmerkelijke is de linkse achtergrond van veel neocons. Sociaal-liberalisme en gematigd conservatisme hebben een vergelijkbare aantrekkingskracht op elkaar niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ze hebben anders ook wel wat linkse trekjes.
Nee, ik denk niet dat neocons "gewoon rechts" zijn buiten hun rotsvaste geloof in hun morele overtuiging. Dit komt door het trotskistische aspect van neo-conservatisme. Als de VS geen averij in Irak had opgelopen, hadden Syrië, Libië, Iran, Noord-Korea of zelfs Egypte niet meer bestaan in de huidige vorm.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Links heeft ook een kamp van morele totalitairen. Maar goed, buiten het morele totalitarisme is neoconservatisme gewoon rechts.
Je wil dus zeggen dat neocons geen wetgeving willen hebben over morele vrijheden als homoseksualiteit, abortus, bepaald drugsgebruik en al dat soort persoonlijke aangelegenheden (schijnen ze family values te noemen *ril*quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat neocons "gewoon rechts" zijn buiten hun rotsvaste geloof in hun morele overtuiging. Dit komt door het trotskistische aspect van neo-conservatisme.
Nou, je zult ervoor wel een lijntje met profeet Pim hebben, maar ik zou dat soort voorspellingen niet durven maken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als de VS geen averij in Irak had opgelopen, hadden Syrië, Libië, Iran, Noord-Korea of zelfs Egypte niet meer bestaan in de huidige vorm.
Ontken ik dat dan?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je wil dus zeggen dat neocons geen wetgeving willen hebben over morele vrijheden als homoseksualiteit, abortus, bepaald drugsgebruik en al dat soort persoonlijke aangelegenheden (schijnen ze family values te noemen *ril*) ?
Dat was inderdaad een beetje voorbarig, maar dat alle genoemde landen op de targetlist staan, lijkt mij overduidelijk.quote:Nou, je zult ervoor wel een lijntje met profeet Pim hebben, maar ik zou dat soort voorspellingen niet durven maken.
Dio, time to go.quote:You are the strongest chain
And not just some reflection
So never hide again
You are the driver
You own the road
You are the fire go on explode
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |