abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36478545

High Definition & Multichannel Audio

In deze topic draait het om het optimaliseren van de audiovisuele beleving bij console gaming. Het optimaal benutten van de mogelijkheden die je console te bieden heeft en het volledig tot hun recht laten komen van de games. Hiervoor heb je de juiste apparatuur nodig en dat kan een aardige investering zijn, maar dan heb je ook wat!

HDTV

Bij high definition draait alles om de betere beeldkwaliteit. Hogere resoluties, hoger contrast, helderdere kleuren en hogere verversingsfrequenties. Na jarenlang opgescheept te hebben gezeten met de ouderwetse PAL en NTSC standaarden is het nu tijd voor de volgende stap.

HD-ready

Hoewel HDTV's in Japan en de VS al aardig aan het inburgeren zijn, staat deze standaard in Europa nog in de kinderschoenen. Tv-zenders laten voorlopig nog op zich wachten, maar tv-fabrikanten hebben de eerste stap al gezet. "HD-ready" tv's zijn hier inmiddels al volop verkrijgbaar. Het verschil tussen een "HD-ready" tv en volwaardige HDTV is dat een HDTV ook een ingebouwde tuner moet hebben om tv-uitzendingen in high definition te kunnen ontvangen. Een tv moet aan de volgende eisen voldoen om het "HD-ready" logo te mogen dragen.
  • Het scherm heeft het breedbeeld formaat met een aspectratio van 16:9.
  • Het scherm heeft minimaal 720 fysieke beeldlijnen.
  • Het scherm accepteert de volgende ingangssignalen:
    - Een resolutie van 1280x720 pixels op 50Hz en 60Hz progressive (720p)
    - Een resolutie van 1920x1080 pixels op 50Hz en 60Hz interlaced (1080i)
  • Het apparaat kan deze ingangssignalen ontvangen via de volgende interfaces:
    - Component
    - HDMI/DVI
  • De DVI of HDMI ingang moet "content protection" ondersteunen (HDCP).

High Definition Console Gaming

Hoewel de oudere consoles in mindere mate ook ondersteuning bieden voor high definition, is het eigenlijk pas de nieuwste generatie consoles die er echt van gaat profiteren. En dan met name de Xbox 360 van Microsoft en de Playstation 3 van Sony. Ze zijn volledig geoptimaliseerd voor de HD-resoluties en alle games die op deze consoles gaan verschijnen maken daar gebruik van.

De Playstation 3 ondersteunt 720p, 1080i en 1080p.
    De Xbox 360 ondersteunt 720p en 1080i.

Andere High Definition Media Op Consoles

Blu-Ray is in eerste instantie ontwikkeld om films in high definition op te kunnen slaan en de films op BD-video zullen veelal opgeslagen worden in het 1080p formaat.

De Playstation 3 krijgt ook de functie van BD-video speler.

High Definition Interfaces & Bijbehorende Kabels

Uiteraard vereisen high definition beelden geschikte interfaces en kabels en kun je je console niet zomaar met een simpele composite kabel high definition beelden weer laten geven. Om je console high definition beelden naar een geschikt scherm te laten sturen kun je de volgende drie verschillende kabels gebruiken.

• Component
    De component kabels bestaan uit 3 kabels om het beeld over te dragen, deze zijn vaak vergezeld door 2 audiokabels. Componentkabels geven analoog beeld door volgens het "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" principe, waarbij Y de helderheidscomponent, Cb/Pb de kleurcomponent voor blauw en Cr/Pr het kleurcomponent voor rood zijn. Omdat bij component het signaal van digitaal naar analoog en van RGB naar "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" omgezet moet worden en vervolgens weer andersom vindt er enig kwaliteitsverlies plaats.

De Playstation 3 zal met dezelfde componentkabel werken die al voor de Playstation 2 verkrijgbaar is.
    Bij de Xbox 360 wordt de componentkabel standaard meegeleverd, beschik je over een "Core System", dan kun je uiteraard een optionele kabel aanschaffen.

• VGA
    De aloude bekende VGA interface die talloze resoluties en frequenties ondersteunt. Een analoge interface die een RGB signaal biedt. Vrij veel HDTV's en "HD-ready" tv's hebben naast component en HDMI ook een VGA ingang. Hiermee kun je de tv's ook vaak op hun native resolutie aansturen. Afhankelijk van je tv en de instellingen van de console kàn een VGA-kabel een beter beeld geven dan component kabels. Uiteraard is de VGA kabel ook uitermate geschikt om je console op een computermonitor aan te sluiten om, bij gebrek aan HDTV, toch te kunnen genieten van de hogere resoluties die de console biedt.

Voor de Playstation 3 is er nog geen VGA-kabel aangekondigd.
    Voor de Xbox 360 is er een VGA-kabel beschikbaar zijn. Er zijn hiermee naast 720p en 1080i ook nog andere VGA-resoluties in te stellen.

• High Definition Multimedia Interface
    Ofwel HDMI?, dè nieuwe standaard voor beeld en geluidsoverdracht. In tegenstelling tot component is HDMI volledig digitaal. Het beeldsignaal van HDMI is gebaseerd op en compatible met DVI. HDMI is in staat om ongecomprimeerd digitaal beeld tot maximaal 1080p te transporteren tussen bron en weergever. Omdat alle HDTV's de beelden toch al digitaal verwerken en de bronnen uiteraard ook digitaal zijn, biedt HDMI verreweg de beste kwaliteit. Om BD-video's optimaal te benutten is HDMI vereist.

De Playstation 3 versie met 60GB harde schijf heeft een standaard HDMI uitgang die tot 1080p gaat.
    De Xbox 360 ondersteunt vooralsnog geen HDMI.

Multichannel Audio Console Gaming

De digitale surroundformaten "Dolby Digital" en "DTS" zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor bioscoopfilms en later geïntroduceerd in de huiskamer met de komst van DVD. "Dolby Digital" biedt hooguit 5.1 discrete geluidskanalen. "DTS" gaat tot maximaal 6.1 en ondersteunt hogere bitrates. De huidige consoles maken al gebruik van multichannel audio en de nieuwe consoles ondersteunen uiteraard ook discrete surroundformaten.

Sommige Playstation 2 games hebben pre-mixed "Dolby Digital" 5.1 geluid bij FMV's en enkele games ondersteunen real time "DTS". De Playstation 3 gaat real time "Dolby Digital" 5.1 en "DTS" ondersteunen in z'n games.
    De Xbox was de eerste console die real time "Dolby Digital" 5.1 ondersteunde en vele games bieden deze optie. De Xbox 360 ondersteunt real time "Dolby Digital" 5.1 in al z'n games.

Andere Multichannel Audio Media Op Consoles

DVD-Video is natuurlijk een van de bekendste en populairste dragers van "Dolby Digital" en "DTS" geluid. BD-video gaat nog een stapje verder met de nieuwe HD-surround formaten "Dolby Digital Plus", "Dolby True HD" en "DTS-HD". Deze nieuwe formaten bieden een nog hogere geluidskwaliteit dan hun voorgangers en gaan op BD-video tot 7.1 discrete kanalen. De eerste receivers/versterkers die deze nieuwe formaten ondersteunen moeten echter nog aangekondigd worden. En dan is er nog de "Super Audio CD". Sony en Philips hebben dit samen geïntroduceerd als de opvolger van de CD, maar enig succes blijft uit. Hoe dan ook biedt ook SACD multichannel geluid van hoge kwaliteit in het "Direct Stream Digital" formaat.

De Playstation 2 speelt DVD-video af en kan zowel "Dolby Digital" als "DTS" bitstreams doorvoeren. De Playstation 3 kan DVD-video en BD-video afspelen. Bij het afspelen van DVD-video en BD-Video zal de Playstation 3 "Dolby Digital" en "DTS" bitstreams doorvoeren. De Playstation 3 zal ook SACD's af kunnen spelen.
    De Xbox speelt DVD-video af en kan zowel "Dolby Digital" als "DTS" bitstreams doorvoeren. De Xbox 360 kan uiteraard ook DVD-video afspelen en daarbij "Dolby Digital" en "DTS" bitstreams doorvoeren.

Multichannel Audio Interfaces & Bijbehorende Kabels

Om te kunnen genieten van Dolby Digital en/of DTS geluid heb je een AV-receiver of versterker nodig met een geschikte surround-decoder en het juiste aantal speakers uiteraard. Home cinema setjes bieden vaak ook uitkomst en er zijn ook eenvoudige speakersetjes met decoder beschikbaar. Het is maar net wat je er aan wilt uitgeven. Om je console hierop aan te sluiten kun je de volgende kabels gebruiken.

• S/PDIF Optical
    Ookwel bekend als "Toslink". Een optische digitale kabel die een gecodeerde "Dolby Digital"- of "DTS"-bitstream, maar ook stereo PCM geluid kan transporteren.

Zowel de Playstation 2 als de Playstation 3 hebben een standaard optische uitgang, zodat je de optische kabel direct op het apparaat zelf kunt aansluiten.
    Om de Xbox met de optische kabel te verbinden heb je de losverkrijgbare "advanced scart cable" nodig. Bij deze kabel zit een kastje met optische uitgang, waar je de optische kabel in kunt steken. Bij de Xbox 360 kun je de optische kabel aansluiten op de connector van de componentkabel of scartkabel die in de console steekt.

• High Definition Multimedia Interface
    HDMI ondersteunt tot 8 ongecomprimeerde geluidskanalen van 24bit met een samplefrequentie van 192KHz. Maar ook bitstreams voor "Dolby Digital" en "DTS". HD-formaten "Dolby Digital Plus", "Dolby True HD" en "DTS-HD" kunnen enkel over HDMI en niet over S/PDIF. Binnenkort kunnen we receivers verwachten die het beeld over een HDMI kabel kunnen doorlussen naar de tv en zelf de audio bitstream eruit halen en decoderen. Ook voor multichannel SACD's is HDMI de enige mogelijke digitale verbinding.

De Playstation 3 versie met 60GB harde schijf heeft een standaard HDMI uitgang.

Finetunen

Als alles eenmaal aangesloten is kan het nooit kwaad om te experimenteren met de instellingen van de console, het scherm en/of de versterker, de plaatsing van de speakers, enz. En hier ervaringen uitwisselen natuurlijk!

High Definition Links

• AACS - Officiële website
  • HDMI - Officiële website
  • Blu Ray Disc Associasion - Officiële website

Multichannel Audio Links

• Dolby - Officiële website
  • DTS - Officiële website
  • Super Audio CD - Officiële website

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04

(OP)

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 09-05-2006 16:35:37 ]
  • pi_36478625
    Blijft een mooie OP, even een vraagje wellicht overbodig maar toch. Ik hoor weleens verhalen dat de tv's die microsoft gebruikt voor de demopods (X360) niet goed ingesteld staan oid. Nu is mijn vraag, is er ook een linkje of enige andere informatie over hoe je het beste je hd ready tv kan instellen icm met je X360? Ben benieuwd, misschien valt er nog wat te tweaken of beter in te stellen.

pi_36481029
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 23:04 schreef Fillipe het volgende:
    Ik hoor weleens verhalen dat de tv's die microsoft gebruikt voor de demopods (X360) niet goed ingesteld staan oid. Nu is mijn vraag, is er ook een linkje of enige andere informatie over hoe je het beste je hd ready tv kan instellen icm met je X360? Ben benieuwd, misschien valt er nog wat te tweaken of beter in te stellen.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat het schakelaartje van de component-kabel op HD staat. Ik geloof dat dat hetgene was wat winkeliers nog wel eens vergaten bij demopods.

Verder zijn er natuurlijk verschillende instellingen van verschillende tv's en de instellingen van de xbox 360 zelf natuurlijk. Een standaard oplossing voor het beste beeld is moeilijk te geven. Sommige LCD-tv's met VGA ingang geven een beter resolultaat als je een de VGA-kabel gebruikt, bij andere tv's volstaat de componentkabel. Sommige tv's hebben meer instellingsmogelijkheden dan anderen, enz.

Mijn tip is om in ieder geval zo min mogelijk "beeldverbeterings-opties" van je tv te gebruiken en het signaal in z'n "puurste" vorm te laten. Dit geeft uiteindelijk meestal het beste resultaat.
    pi_36483698
    Nogmaals mijn dilemma uit het ps3 topic (sorry voor het dubbel-posten):

Ik sta bijna op het punt om een plasma tv in huis te halen, mijn 12 jaar oude tv begint echt af te takelen en is te klein voor de woonkamer geworden. Panasonic heeft net een nieuw model op de markt, met zeer goede revieuws en een erg goede prijs. Ik vraag me wel af of deze geschikt is om straks de ps3 op aan te sluiten, hij is namelijk 'maar' HD-Ready (max resolutie: 1024 x 768). Mijn keuze gaat naar plasma omdat ik ook veel films kijk, en plasma beter natuur-getrouw weergeeft t.o.v. lcd. Toch begin ik mijn twijfels te krijgen... kan iemand adviseren?

Model:
    http://www.kieskeurig.nl/(...)C125712D004437F1.htm
      donderdag 30 maart 2006 @ 07:31:16 #5
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_36483715
    Ik zal zo'n model nooit aanschaffen als je daadwerkelijk in HD wil gamen straks met de Ps3. Ik kan je helaas geen beter model adviseren omdat ik me er zelf niet echt in verdiep .
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_36483907
    Mijn budget laat het voorlopig niet toe om een true HD tv aan te schaffen. De meeste LCD tv's van rond de ¤2000 hebben ook maar een resolutie van ± 1366 x 768. Die voldoen in principe dus ook niet? En lijkt het erop dat daadwerkelijk alle spellen en films richting 1920 × 1080 gaan, of gaat het een tijdje duren voordat die resolutie berijkt is?
    pi_36487710
    Het verschil tussen een "HD-ready" tv en volwaardige HDTV is dat een HDTV ook een ingebouwde tuner moet hebben om tv-uitzendingen in high definition te kunnen ontvangen.

Uhm kan iemand me dat goed uitleggen?
    ik denk nu dat, een HD-Ready tv, wel een ingebouwde tuner heeft?
    sorry snap dat niet zo, en wil binnekort wel een HDTv kopen, 1tje van Samsung
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
    pi_36487758
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 08:06 schreef NutKees het volgende:
    Mijn budget laat het voorlopig niet toe om een true HD tv aan te schaffen. De meeste LCD tv's van rond de ¤2000 hebben ook maar een resolutie van ± 1366 x 768. Die voldoen in principe dus ook niet? En lijkt het erop dat daadwerkelijk alle spellen en films richting 1920 × 1080 gaan, of gaat het een tijdje duren voordat die resolutie berijkt is?
    probeer deze site eens?
    hier

Staan leuke tv's en sommige zijn niet eens zo duur

Als je er niks aan hebt, sorry dan
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    pi_36489203
    Na flink te hebben rondgeneusd op het home theatre en tweakers forum, heb ik (bijna) besloten om de aanschaf van een nieuw toestel nog een tijdje uit te stellen. HD staat hier nog redelijk in de kinderschoenen en de hele hetze moet blijkbaar nog gaan losbarsten. Erg jammer aangezien ik echt toe ben aan een nieuwe tv, maar nog een half tot heel jaartje wachten is blijkbaar absoluut niet onverstandig.
    pi_36500145
    quote:
    Het scherm moet minimaal 720 fysieke beeldlijnen hebben om HD-ready te zijn. 1366x768 voldoet aan die eis. 1024x768 ook (er worden vreemdgenoeg geen eisen gesteld aan het horizontale aantal pixels). Persoonlijk zou ik echter nooit een scherm met een resolutie van 1024x768 aanschaffen.

Niet alle spellen zullen in 1920x1080 gaan draaien (misschien voorlopig zelfs een kleine minderheid), maar zo'n beetje alle BD-video's zullen de resolutie van 1920x1080 krijgen.

Het is dat je huidige tv het aan het begeven is, maar ik zou niet voor die 1024x768 plasma gaan. LCD tv's krijgen ook steeds betere kleuren, omdat de backlight technieken steeds beter worden.
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 12:43 schreef NutKees het volgende:
    Na flink te hebben rondgeneusd op het home theatre en tweakers forum, heb ik (bijna) besloten om de aanschaf van een nieuw toestel nog een tijdje uit te stellen. HD staat hier nog redelijk in de kinderschoenen en de hele hetze moet blijkbaar nog gaan losbarsten. Erg jammer aangezien ik echt toe ben aan een nieuwe tv, maar nog een half tot heel jaartje wachten is blijkbaar absoluut niet onverstandig.
    Dat bedoel ik!
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 11:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
    Het verschil tussen een "HD-ready" tv en volwaardige HDTV is dat een HDTV ook een ingebouwde tuner moet hebben om tv-uitzendingen in high definition te kunnen ontvangen.

Uhm kan iemand me dat goed uitleggen?
    ik denk nu dat, een HD-Ready tv, wel een ingebouwde tuner heeft?
    sorry snap dat niet zo, en wil binnekort wel een HDTv kopen, 1tje van Samsung
    Een HD-Ready tv heeft ook een ingebouwde tuner, maar die is alleen geschikt voor het analoge PAL-signaal waar tv's al 50 jaar lang gebruik van maken. Een volwaardige HDTV beschikt over een digitale tuner en kan tv-uitzendingen van 720p en 1080i ontvangen en verwerken.

Er is voor zover ik weet in ieder geval één in Europa verkrijgbare tv aangekondigd met zo'n ingebouwde digitale HD-tuner.
    pi_36504610
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 18:44 schreef P-Style het volgende:
    Niet alle spellen zullen in 1920x1080 gaan draaien (misschien voorlopig zelfs een kleine minderheid), maar zo'n beetje alle BD-video's zullen de resolutie van 1920x1080 krijgen.

Het is dat je huidige tv het aan het begeven is, maar ik zou niet voor die 1024x768 plasma gaan. LCD tv's krijgen ook steeds betere kleuren, omdat de backlight technieken steeds beter worden.
    Ik was me er al erg op aan het verheugen, maar bij deze zie ik er definitief van af. Ik wil straks per-sé een 1920x1080 tv die alle signalen aankan: TRUE HDTV-1080p en niet minder. Die Ps3 en BD films moeten wel optimaal benut worden, anders ga ik spijt krijgen. Zo lees je ook hier en daar dat niet alle (betaalbare) 1920x1080 lcd's daadwerkelijk 1080p aan kunnen, maar dat ze maximaal 1080i accepteren mits correct aangestuurd. Hopen dat het oude beestje nog even blijft leven.
    pi_36504894
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 21:04 schreef NutKees het volgende:
    Ik wil straks per-sé een 1920x1080 tv die alle signalen aankan: TRUE HDTV-1080p en niet minder. Die Ps3 en BD films moeten wel optimaal benut worden, anders ga ik spijt krijgen.
    Zo zie ik het dus ook! Daarbij stel ik als extra eis dat 'ie enigszins betaalbaar moet zijn (hóóguit ¤2000,-)... dus het kan nog wel even duren voordat ik er een aanschaf.
    pi_36510401
    Grundig LXW 82 7505, ik heb m vandaag bij de MediaMarkt bekeken en ik vond de kwaliteit toch wel erg strak voor een TV met zulke lage specificaties (volgens jullie) hoor! Ze draaiden er een DVD van Monsters & Co op en zeker op een metertje afstand echt prima beeld.

Stel dat ik 'm morgen wil halen (actie loopt nog een dag), waar moet ik dan vooral op letten wat ie nodig heeft? Aansluitingen en andere dingen. Ik wil iig mn DVD/home cinema set erop aan sluiten en mn Xbox 360. Hopelijk wat tips
    quote:
    Diagonale: 32"/81cm • Auflösung: 1366x768 (WXGA) • Format: 16:9 • Helligkeit: 450cd/m² • Kontrast: 700:1 • Reaktionszeit: 16ms • Betrachtungswinkel (h/v): 170°/170° • Anschlüsse: DVI, 3x SCART, VGA, S-Video, Composite Video • Stromverbrauch: 129W • Maße (BxHxT): 91.5x57x25cm • Gewicht: 17kg
    http://www.conrad.de/script/grundig_amira_32.sap
    voor wat meer specificaties

Ik vraag me alleen af of ie wel 60 hrtz ondersteund en alle goede ingangen heeft die ik nodig heb.

[ Bericht 13% gewijzigd door devv05 op 30-03-2006 23:42:41 ]
    pi_36512115
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 23:29 schreef devv05 het volgende:
    Grundig LXW 82 7505...
    Nou, ten eerste is hij niet HD-ready (uitgaande van de specs waar je naar linkt). Hij heeft ook géén component ingang. Er zit een VGA-ingang op, maar ik weet niet tot welke resoluties hij gaat via de VGA-ingang (de VGA-input zou tot 1360x768 kunnen gaan maar dat hoeft niet per se).

Om eerlijk te zijn heb ik een beetje m'n twijfels bij dit scherm als je'm voor je xbox 360 zou gaan gebruiken.
    pi_36512358
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 00:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou, ten eerste is hij niet HD-ready (uitgaande van de specs waar je naar linkt). Hij heeft ook géén component ingang. Er zit een VGA-ingang op, maar ik weet niet tot welke resoluties hij gaat via de VGA-ingang (de VGA-input zou tot 1360x768 kunnen gaan maar dat hoeft niet per se).

Om eerlijk te zijn heb ik een beetje m'n twijfels bij dit scherm als je'm voor je xbox 360 zou gaan gebruiken.
    1.366x768 staat gewoon in de specs, is dat oke dan?. En is dat VGA een nadeel dan, heb je component echt nodig? Hij is trouwens wel degelijk HD Ready, staat in de Media Markt folder en ik neem aan dat ze daar niet over liegen. Anders had ik er idd niet eens over hoeven denken. Staat hier trouwens ook nog eens.

Maar wat is precies het nadeel dan? Waar twijfel je door... Ik twijfel alleen door die 50 hertz, want ik heb echt PAL-60 nodig, en door die component aansluiting al weet ik niet wat het nadeel van VGA is.

Is er eventueel een alternatief in de prijsklasse tot 1000 euro?

[ Bericht 6% gewijzigd door devv05 op 31-03-2006 00:49:12 ]
    pi_36513390
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 00:36 schreef devv05 het volgende:
    1.366x768 staat gewoon in de specs, is dat oke dan?. En is dat VGA een nadeel dan, heb je component echt nodig? Hij is trouwens wel degelijk HD Ready, staat in de Media Markt folder en ik neem aan dat ze daar niet over liegen. Anders had ik er idd niet eens over hoeven denken. Staat hier trouwens ook nog eens.

[afbeelding]

Maar wat is precies het nadeel dan? Waar twijfel je door... Ik twijfel alleen door die 50 hertz, want ik heb echt PAL-60 nodig, en door die component aansluiting al weet ik niet wat het nadeel van VGA is.

1366x768 wordt gebruikt bij zo'n beetje alle LCD-tv's (ook bij degene voor de "HD-ready generatie". Dat is de resolutie van het paneel. Maar dat betekent niet per se dat het paneel op die resolutie aangestuurd kan worden.

Wat dat HD-ready betreft ging ik uit van specs in de link die je eerder gaf. Maar ik had het mis. Ik heb nog even op de site van Grundig zelf gekeken en hij's inderdaad HD-ready. Het schijnt dat component via de VGA-ingang gaat (waar je een adapterkabeltje voor nodig hebt, weet alleen niet of die meegeleverd wordt).

Maargoed... hij IS dus HD-ready en dat betekent automatisch dat 'ie 720p en 1080i op zowel 50Hz als 60Hz ondersteunt. Eigenlijk heb ik nu dus niks meer aan te merken op dit scherm.

Oh ja... als je dit scherm dan neemt, dan moet je je Xbox 360 natuurlijk instellen op 720p en dan is er geen sprake meer van PAL60.
    pi_36513600
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 00:36 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dit niks?

of deze?

of toch die?
    pi_36515157
    quote:
    Reaktionszeit: 16ms
    Reactietijd van 8ms is ook niet onverstandig als je er veel op gaat gamen.
    pi_36520705
    Ik ben vandaag nog een keer geweest om te besluiten en heb 'm niet gekocht om twee redenen:

- Hij was toch niet écht HD Ready. Dat wil zeggen, hij ondersteund wel HDTV maar had maar 1 van de 2 benodigde ingangen om het officiele naampje te mogen dragen
    - Maar belangrijker en wat me eerder nog niet opgevallen was, bij snelle bewegingen trilde er duidelijk een lijn bovenin beeld, vrij storend. Zwarttinten waren overigens wel erg mooi en de rest van het beeld ook scherp.

Jammer dus, nu maar op zoek naar een alternatief voor onder de 1000 euro. Als iemand iets weet dan hoor ik het graag. Die drie van Nick-Gizmo vallen erbuiten, want ik wil wel minstens 80 cm. Ik heb daar 66 cm gezien ook voor mooie prijzen maar dat is gewoon te klein.
    pi_36528631
    Heb ik het verkeerd als ik zeg dat BD de PS3 qua games een enorme voorsprong geeft op de Xbox360 vanwege de ruimte op de schijf? Als je een BD ten volste, of zelfs maar voor de helft, gebruikt hoe kun je dat spel dan in hemelsnaam goed overzetten naar de X360 die werkt met dvd's?
    pi_36530016
    Xbox360 krijgt HD-DVD uitbreiding die ze altijd zouden kunnen gebruiken mocht het nodig zijn. Maar ik zie in de toekomst ook wel gebeuren dat games niet meer op een gewone DVD passen, al zeggen ze nu nog dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Maar zit je niet een beetje in het verkeerde topic?
    pi_36530384
    Nee hoor, het gaat hier ook over HD en de mogelijkheden. Maar ik zal eens kijken wat voor andere topics hier over gaan.

Anyway, zelfs een HD-DVD heeft niet dezelfde capaciteit.
    pi_36530670
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:05 schreef -scorpione- het volgende:
    Heb ik het verkeerd als ik zeg dat BD de PS3 qua games een enorme voorsprong geeft op de Xbox360 vanwege de ruimte op de schijf? Als je een BD ten volste, of zelfs maar voor de helft, gebruikt hoe kun je dat spel dan in hemelsnaam goed overzetten naar de X360 die werkt met dvd's?
    BD-ROM heeft een voordeel als het aankomt op FMV's in 1920x1080-resolutie. Verder hebben de games zelf voorlopig eigenlijk nog wel genoeg aan de ruimte die DVD-ROM biedt. Het is ook zo dat games steeds minder gebruik maken van FMV's en steeds meer gebruik maken van real-time filmpjes, omdat de graphics toch steeds beter worden. En het scheelt weer ruimte!

Dus wat dat betreft hééft de grotere ruimte die BD-ROM biedt wel voordelen... maar de vraag is hoevaak er straks van die extra ruimte gebruik wordt gemaakt!
      maandag 3 april 2006 @ 12:14:35 #24
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_36603740
    Nou, ik heb deze Samsung LE32M61B

en als ik hier 1980x1080 filmpjes op draai die je bij microsoft http://www.microsoft.com/(...)contentshowcase.aspx kan downloaden ziet het er echt zo onwijs superstrak uit, niet normaal, het verschil tussen een echte 1080p of mijn 720p zie ik wel, maar is in mijn ogen maar zeer miniscuul. Ik draai de filmpjes dan ook via mijn xbox360, dus echt ultieme kwaliteit.

Tegen de tijd dat de echte HDTV's betaalbaar zijn, en in nederland ook uitzendingen in HD formaat worden uitgezonden, dan is de mijne alweer verouderd, en koop ik wel weer een nieuwe, want mensen die denken dat ze hier over een half jaar veel verder zijn, wil ik ze graag uit die droom halen.
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
    pi_36643720
    Hoppa, we hebben zojuist een Essent demo-standaard met Samsung HD-decoder ( de 360) en een samsung 32R71 ontvangen.

D'r draait momenteel een demo op van HD1, en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit via zowel component als HDMI prima is, alleen zit er wel relatief vaak storing/artifacten in.
    Scheren is voor schapen!
    pi_36654548
    Ik heb al weer een paar jaar een sacd installatie met alles er op en er aan.

Ben er erg blij mee, vooral oude opnames komen weer tot leven. Je hoort dingen die je vroeger niet hoorde.

Oude analoge opnames worden in dit format overgezet en het resultaat mag er zijn

vergelijk bv eens de cd versie van "Kind of Blue" - Miles Davis met de sacd multichannel versie

ongelovelijk.. de beleving is totaal anders..

je hebt wel een goede installatie nodig om sacd tot zijn recht te laten komen, maar het is echt de moeite waard
    pi_36668067
    Is dit een goede HDTV?

Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm)

Bij Postbank nu 1049 euro

Specificaties

Graag advies, ook met name gericht op films en gaming
    pi_36668408
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 11:51 schreef devv05 het volgende:
    Is dit een goede HDTV?

Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm)

[afbeelding]

Bij Postbank nu 1049 euro

Specificaties

Graag advies, ook met name gericht op films en gaming
    Tja uh... wat valt erover te zeggen? Het is gewoon een nette HD-ready tv van Philips met voldoende aansluitmogelijkheden.
    pi_36668577
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Tja uh... wat valt erover te zeggen? Het is gewoon een nette HD-ready tv van Philips met voldoende aansluitmogelijkheden.
    Nou ja, dat is een beetje wat ik wilde horen, of de specs goed zijn allemaal en of er nadelen aan zitten Prijs/kwaliteit van 1049 euro voor dat ding is wel netjes toch?
    pi_36668844
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:07 schreef devv05 het volgende:
    Nou ja, dat is een beetje wat ik wilde horen, of de specs goed zijn allemaal en of er nadelen aan zitten Prijs/kwaliteit van 1049 euro voor dat ding is wel netjes toch?
    Ik vind het een heel mooi prijsje voor dat scherm! Hij is gewoon... lekker compleet. Ook netjes dat er 2 HDMI ingangen opzitten bijv. Dat zie je nog niet zo vaak tegewoordig.
      woensdag 5 april 2006 @ 13:32:16 #31
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_36671378
    Zeker mooi prijsje, niks mis mee
    GamerTag
    pi_36671550
    Zo dat is ook niet duur. Dacht dat Philips lcd tv's altijd vrij duur waren.

Sinds wanneer zit de Postbank in de tv's .
    pi_36671780
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
    Zo dat is ook niet duur. Dacht dat Philips lcd tv's altijd vrij duur waren.

Sinds wanneer zit de Postbank in de tv's .
    Ze hebben tegenwoordig een voordeelwinkel waar Postbankleden tegen kortingen allerlei producten aan kunnen schaffen, waaronder dus o.a. lcd tv's, home cinema spul en Fatboys
    pi_36671856
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:42 schreef devv05 het volgende:
    Ze hebben tegenwoordig een voordeelwinkel waar Postbankleden tegen kortingen allerlei producten aan kunnen schaffen, waaronder dus o.a. lcd tv's, home cinema spul en Fatboys
    Ik zie het ja. Erg nette aanbieding en dan ook nog een Philips .
    pi_36672231
    Ja, weet bijna zeker dat ik 'm eerdaags ga bestellen, de 81 cm versie dan
      woensdag 5 april 2006 @ 13:58:00 #36
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_36672345
    quote:
    Het zijn vooral (alleen maar nog!) films die in 1080p komen.
    Devvers hebben zelf aangegeven dat een game op 1080p (nu) niet te doen is.
    Ga er maar van uit, ook op de ps3, dat het nagenoeg allemaal 720p is.
    Dus tenzij je BR of HD-DVD films wil gaan kijken is dat "true HDTV" echt nog overbodig.
    -
    pi_36672431
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef devv05 het volgende:
    Ja, weet bijna zeker dat ik 'm eerdaags ga bestellen, de 81 cm versie dan
    Verstandig. 32" vind ik persoonlijk ook fijner dan 26".
      woensdag 5 april 2006 @ 14:01:52 #38
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_36672498
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Verstandig. 32" vind ik persoonlijk ook fijner dan 26".
    37" is nog fijner. .
    -
    pi_36672528
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
    37" is nog fijner. .
    Ja 42" 1080p is het fijnste.

Totdat je de prijs ziet .
    pi_36672811
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja 42" 1080p is het fijnste.

Totdat je de prijs ziet .
    Alleen jammer dat het erop lijkt dat blu-ray / hd-dvd voor 1080i gaan.
    1080p is geen internationale standaard.. en zeker in Europa voorlopig niet gangbaar.
    pi_36673106
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:09 schreef InsertCredit het volgende:
    1080p is geen internationale standaard.. en zeker in Europa voorlopig niet gangbaar.
    1080p is gewoon een van de drie standaarden binnen HDTV. De PS3 kan toch maximaal 2 1080p beeldschermen aan.
    pi_36673165
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

1080p is gewoon een van de drie standaarden binnen HDTV. De PS3 kan toch maximaal 2 1080p beeldschermen aan.
    Dat laatste mag zo zijn, het blijft cru als hdfilms straks max op 1080i verschijnen..
      woensdag 5 april 2006 @ 14:20:43 #43
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_36673221
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je dus echt he-le-maal niets aan als je games in 720p zijn. .
    Of je moet een fil om 2 schermen willen zien
    -
    pi_36673276
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:19 schreef InsertCredit het volgende:
    Dat laatste mag zo zijn, het blijft cru als hdfilms straks max op 1080i verschijnen..
    Nah ja 1080i is natuurlijk ook netjes. Ik heb weleens een 1080i docu bekeken op mijn lcd tv en dat ziet er echt haar strak uit.

1080p zal nog wel even op zich laten wachten. Laat staan dat het ooit mainstream wordt.
    pi_36673495
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nah ja 1080i is natuurlijk ook netjes. Ik heb weleens een 1080i docu bekeken op mijn lcd tv en dat ziet er echt haar strak uit.

1080p zal nog wel even op zich laten wachten. Laat staan dat het ooit mainstream wordt.
    Klopt, alhoewel ik liever 720p dan 1080i zie. ( rustiger beeld en minder gevoelig voor snelle bewegingen )
    Scheelt ook behoorlijk in de aanschafkosten, als je ziet wat een beetje degelijk 1080p scherm nog kost
    pi_36673959
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:09 schreef InsertCredit het volgende:
    Blu-Ray films kun je gerust in 1080p verwachten. Televisie uitzendingen in HD zullen voorlopig hooguit in 1080i uitgezonden worden om bandbreedte te besparen.
    pi_36674345
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Blu-Ray films kun je gerust in 1080p verwachten. [...]
    Ik hoop het, maar op de CeBit kon geen van de producenten uitsluitsel geven of blu-ray danwel hd-dvd het als standaard gaat gebruiken.
    De eerste hd-dvd brander firmware ondersteunt iig nog geen 1080p output.

Nouja 't blijft koffiedik kijken tot Sony met meer info komt.
    pi_36682626
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:14 schreef masterdave het volgende:
    Nou, ik heb deze Samsung LE32M61B [afbeelding]

en als ik hier 1980x1080 filmpjes op draai die je bij microsoft http://www.microsoft.com/(...)contentshowcase.aspx kan downloaden ziet het er echt zo onwijs superstrak uit, niet normaal, het verschil tussen een echte 1080p of mijn 720p zie ik wel, maar is in mijn ogen maar zeer miniscuul. Ik draai de filmpjes dan ook via mijn xbox360, dus echt ultieme kwaliteit.

Tegen de tijd dat de echte HDTV's betaalbaar zijn, en in nederland ook uitzendingen in HD formaat worden uitgezonden, dan is de mijne alweer verouderd, en koop ik wel weer een nieuwe, want mensen die denken dat ze hier over een half jaar veel verder zijn, wil ik ze graag uit die droom halen.
    Je draait de filmpjes op je XBOX360 en ze zijn van ultieme kwaliteit, maar die XBOX 360 heeft toch helemaal geen HDMI? HOe krijg je het beeld dan op je tv in HD kwaliteit?
    pi_36682724
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 18:27 schreef menesis het volgende:

[..]

Je draait de filmpjes op je XBOX360 en ze zijn van ultieme kwaliteit, maar die XBOX 360 heeft toch helemaal geen HDMI? HOe krijg je het beeld dan op je tv in HD kwaliteit?
    via de component kabel...
    Scheren is voor schapen!
    pi_36687153
    Hoe sluit ik mn DVD en 360 straks allebei aan dan? 360 via component, en dvd?
    pi_36687430
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 20:36 schreef devv05 het volgende:
    Hoe sluit ik mn DVD en 360 straks allebei aan dan? 360 via component, en dvd?
    Het zou mooi zijn als je een DVD-speler had met HDMI-uitgang. Of je gebruikt je 360 natuurlijk als dvd-speler.
    pi_36687572
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als je een DVD-speler had met HDMI-uitgang. Of je gebruikt je 360 natuurlijk als dvd-speler.
    360 als dvdspeler zuigt, bovendien is het een home cinema set. Moet even nakijken of ie HDMI uitgang heeft, zou het werkelijk waar niet weten.

edit: composite, scart en component aansluiting heb ik op mn dvd speler. betekent dat, dat ik de hele tijd kabeltjes moet verwisselen? Zijn er niet 2 component aansluitingen op die TV's? Of is er nog een andere oplossing?

Zitten die component aansluitingen eigenlijk achterop de tv?

[ Bericht 12% gewijzigd door devv05 op 05-04-2006 20:51:52 ]
    pi_36687826
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef devv05 het volgende:
    Zijn er niet 2 component aansluitingen op die TV's?
    Niet op die Phlips waar je naar gelinkt hebt.
    pi_36687892
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 20:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet op die Phlips waar je naar gelinkt hebt.
    Das kut Maar SCART voor DVD en Component voor 360, is dat erg veel verschil? Of ik stop in allebei de apparaten een component kabel en doe 1x per week dat ik dvd-speler gebruik ff omwisselen. Die TV heeft er trouwens wel gewoon 1 toch?
    quote:
    Connectivity
    • Extern 1 SCART: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
    • Extern 2 SCART: CVBS in/uit, S-video in, Audio
    L/R
    • Andere aansluitingen: IEC75-antenne
    • Aansluitingen aan de voor- en zijkant: CVBS in,
    Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio L/R in
    • Aantal SCARTS: 2
    • Extern 4: YPbPr
    • Extern 5: HDMI
    • Extern 6: HDMI
    Welke is die component dan?
    pi_36688160
    quote:
    Extern 4: YPbPr
    da's je component.

en daar zijn dus switch-boxes voor;

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html
    Scheren is voor schapen!
    pi_36688250
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

da's je component.

en daar zijn dus switch-boxes voor;

Relaxed, zo'n ding moet ik hebben dan. Scheelt het nog in kwaliteit of werkt dat prima verder?
    pi_36688295
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 21:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Relaxed, zo'n ding moet ik hebben dan. Scheelt het nog in kwaliteit of werkt dat prima verder?
    geen idee, ik kwam 'm tegen op internet, maar heb 'm zelf (nog) niet.
    Scheren is voor schapen!
    pi_36688376
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 21:03 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

geen idee, ik kwam 'm tegen op internet, maar heb 'm zelf (nog) niet.
    Nahja, de kwaliteit is ongetwijfeld beter dan scart.
    pi_36688474
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 21:05 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nahja, de kwaliteit is ongetwijfeld beter dan scart.
    Op mijn CRT kan ik het verschil iig duidelijk zien, (progressive) component is strakker dan (RGB)Scart.
    Scheren is voor schapen!
    pi_36689014
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 21:08 schreef paarse_paashaas het volgende:
    Op mijn CRT kan ik het verschil iig duidelijk zien, (progressive) component is strakker dan (RGB)Scart.
    Precies. Component heeft inderdaad het voordeel dat het progressive ondersteunt in tegenstelling to Scart.
    pi_36689546
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 21:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Component heeft inderdaad het voordeel dat het progressive ondersteunt in tegenstelling to Scart.
    Dat geloof ik. Maar ik bedoelde meer of er kwaliteitsverlies was als je de componentsplit, en hoe dit verhield tegenover Scart.
    pi_36704642
    Help! Heb net m'n Philips 23PF5321 binnen, heb het beeld op mijn Xbox 360 op HDTV weten te zetten middels de DVI-I ingang, maar ik heb geen geluid! Iemand enig idee hoe ik het geluid ook werkende kan krijgen ? De televisie heeft een opening voor DVI Audio in, maar is het niet mogelijk om het geluid gewoon via die rode en witte kabel te laten verlopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Slofsky op 06-04-2006 13:19:54 ]
    pi_36707051
    Oh heb het al, met een verloopstekkertje m'n tulpjes op de jack van de DVI audio aan kunnen sluiten .

[ Bericht 47% gewijzigd door Slofsky op 06-04-2006 14:52:46 ]
    pi_36709997
    Xbox 360 kon je toch alleen aansluiten dmv component zeiden jullie hier?

Wat is trouwens het verschil met de Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm)? Die wil ik gaan kopen, dus ben erg benieuwd naar jouw ervaring
    pi_36712059
    Jup ik heb de component-kabels in een (bij Philips meegeleverde) DVI-I converter gestoken, waardoor de Philips televisies van kleiner dan 26 inch (die niet over een component-ingang beschikken) toch gebruik kunnen maken van de HDTV kwaliteiten van de 360 .

Edit: Overigens heb ik de 23PF5321, afgezien van de afmeting en de ingangen dus exact dezelfde televisie. Ben enorm tevreden over de beeldkwaliteit, zelfs het geluid valt me 100% mee . Er is ook erg veel in te stellen, van beeldverhouding tot kleurcompensatie, compleet naar je smaak af te stemmen.
    pi_36712454
    Super. Alleen die DVI-I converter heb ik dus niks aan met mn 32 inch, dan zal ik toch zo'n component splitter nodig hebben.
    pi_36715298
    Omdat je meerdere component-aansluitingen nodig hebt neem ik aan? Je kan alsnog 1 van die component-signalen omzetten naar DVI-I, spaart je weer gezeur met omzetten van knopjes etc.
    pi_36716849
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 18:27 schreef Slofsky het volgende:
    Omdat je meerdere component-aansluitingen nodig hebt neem ik aan? Je kan alsnog 1 van die component-signalen omzetten naar DVI-I, spaart je weer gezeur met omzetten van knopjes etc.
    Ja, ik wil mn 360 en DVD speler allebei aansluiten. Maar heb maar 1 component ingang op mn tv en geen DVI op mn 360 of DVD speler. Dus kwam iemand in dit topic met een component splitter. Hoe kan ik 1 van die signalen omzetten naar DVI-I dan? Dat kon toch maar met een bepaald aantal inch?
    pi_36717244
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:15 schreef devv05 het volgende:
    Ja, ik wil mn 360 en DVD speler allebei aansluiten. Maar heb maar 1 component ingang op mn tv en geen DVI op mn 360 of DVD speler. Dus kwam iemand in dit topic met een component splitter. Hoe kan ik 1 van die signalen omzetten naar DVI-I dan? Dat kon toch maar met een bepaald aantal inch?
    De tv die jij op het oog hebt, heeft omdat 'ie 2 losse HDMI ingangen en 1 component ingang heeft geen DVI-I ingang (zoals de kleinere modellen die wel hebben). De enige compontent ingang mogelijkheid die jij dus hebt is... de component ingang.
    pi_36717379
    er komt een hdmi adapter (zijn er al maar duur) waar je al je hdmi apparaten op aansluit en via 1 hdmi doorlust naar de tv

nadeel daarvan : WEER een afstandsbediening
    pi_36717628
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:31 schreef patmannl het volgende:
    er komt een hdmi adapter (zijn er al maar duur) waar je al je hdmi apparaten op aansluit en via 1 hdmi doorlust naar de tv

Lijkt me vreemd, aangezien je dan met eventuele met HDCP beveiligde uitzendingen zit. die zou zo'n kastje niet zomaar door (mogen) lussen.
    Scheren is voor schapen!
    pi_36717654
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:31 schreef patmannl het volgende:

Toekomstige AV-receivers en -versterkers zullen ook meerdere HDMI-bronnen kunnen doorlussen naar je tv. En ze coderen gelijk het multichannel audio signaal wat over de HDMI kabel gaat.

2 vliegen in 1 klap. Nadeel daarvan: Voorlopig nog niet veel beschikbaar. En je moet dan natuurlijk wel aan een nieuwe AV-receiver/versterkter toezijn en willen betalen.
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:38 schreef paarse_paashaas het volgende:
    Lijkt me vreemd, aangezien je dan met eventuele met HDCP beveiligde uitzendingen zit. die zou zo'n kastje niet zomaar door (mogen) lussen.
    Het HDMI-signaal, inclusief HDCP wordt gewoon doorgelust. Geen enkel probleem dus. Pas als het kastje het HDCP-signaal eruit zou kunnen filteren zit (de fabrikant van) het kastje met een probleem.
    pi_36717703
    Pff, wat een ingewikkeld gedoe zeg Ik ga wel voor een component splitter, klinkt het eenvoudigst
    pi_36717740
    ik werk zelf bij een elektronica gigant en wij gebruiken deze adapters al om meerdere apparaten door te lussen dit zijn samsung adapters en ben nog geen problemen tegengekomen met coderingen misschien met sateliet uitzendingen maar dvd en pc geen probleem
    pi_36717744
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:41 schreef devv05 het volgende:
    Ik ga wel voor een component splitter, klinkt het eenvoudigst
    Het is tevens je enige mogelijkheid.
    pi_36718183
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:27 schreef P-Style het volgende:

[..]

De tv die jij op het oog hebt, heeft omdat 'ie 2 losse HDMI ingangen en 1 component ingang heeft geen DVI-I ingang (zoals de kleinere modellen die wel hebben). De enige compontent ingang mogelijkheid die jij dus hebt is... de component ingang.
    Ouch my bad, ging er van uit dat de grotere modellen ook wel over een DVI-I ingang zouden beschikken .
    pi_36718695
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 19:42 schreef patmannl het volgende:
    ik werk zelf bij een elektronica gigant en wij gebruiken deze adapters al om meerdere apparaten door te lussen dit zijn samsung adapters en ben nog geen problemen tegengekomen met coderingen misschien met sateliet uitzendingen maar dvd en pc geen probleem
    Bedoel je nou die component splitter of iets anders?
    pi_36894516
    Ik zag net in de krant een advertentie staan.

26" HD-Ready JVC TV voor 800 euro.
    32" HD-Ready Samsung TV voor 1100 euro.

Die dingen dalen rap in prijs.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_36912042
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 18:19 schreef peristilius het volgende:
    Ik zag net in de krant een advertentie staan.

26" HD-Ready JVC TV voor 800 euro.
    32" HD-Ready Samsung TV voor 1100 euro.

Die dingen dalen rap in prijs.
    Hier hebben ze het zeker over de LE32T51B of niet? De T versie is dan weer matig vind ik voor gamen, met een responsetijd van 12ms, daar doe ik het niet voor.
    GamerTag
      maandag 17 april 2006 @ 13:30:03 #80
    67128 capibar
    Ondertitels zijn overschat.
    pi_37030426
    Ik zoek een goede 37" HDtv.
    Welke moet ik kopen?
      maandag 17 april 2006 @ 13:32:33 #81
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_37030503
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:30 schreef capibar het volgende:
    Ik zoek een goede 37" HDtv.
    Welke moet ik kopen?
    Geen. Koop je nu een HDready tv, dan ben je genaait als er echte HD signalen beschikbaar komen.

Lees:
    geen 1080p
    Geen HD signaal decoder

IMO moet je wachten.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      maandag 17 april 2006 @ 13:38:39 #82
    67128 capibar
    pi_37030657
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:32 schreef BMH het volgende:

[..]

Geen. Koop je nu een HDready tv, dan ben je genaait als er echte HD signalen beschikbaar komen.

Lees:
    geen 1080p
    Geen HD signaal decoder

IMO moet je wachten.
    Daar heb ik geen zin in.
    pi_37030726
    Als je ouders echt geld hebben moet je ze een Philips Ambilight aansmeren.

Zoiets
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
      maandag 17 april 2006 @ 13:46:33 #84
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_37030868
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:41 schreef peristilius het volgende:

[afbeelding]

Zoiets
    Ambilight.. Serieus... Licht op je muur?
    pi_37030910
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:32 schreef BMH het volgende:

Lees:
    geen 1080p
    Geen HD signaal decoder

IMO moet je wachten.
    Op 1080p kan je waarschijnlijk nog wel even wachten voordat het mainstream wordt. Mocht het überhaupt ooit mainstream worden.

Daarnaast word je helemaal niet genaaid als je nu een HD ready tv koopt. Om HD signalen te ontvangen hoef je alleen een HD tuner erbij te kopen.
      maandag 17 april 2006 @ 13:48:30 #86
    67128 capibar
    pi_37030913
    quote:

[afbeelding]

Zoiets
    Mwa, dat licht zal wel leuk zijn in het begin, maar ik neem aan dat het irritant wordt?
      maandag 17 april 2006 @ 13:49:41 #87
    67128 capibar
    pi_37030934
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Op 1080p kan je waarschijnlijk nog wel even wachten voordat het mainstream wordt. Mocht het überhaupt ooit mainstream worden.

Daarnaast word je helemaal niet genaaid als je nu een HD ready tv koopt. Om HD signalen te ontvangen hoef je alleen een HD tuner erbij te kopen.
    Wat ik heb gelezen op specialistische fora, is dat 1080P nooit mainstream zal worden, om dat het simpelweg veel te veel bandbreedte kost, en het verschil niet zo heel groot is.
    pi_37031023
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:48 schreef capibar het volgende:

[..]

Mwa, dat licht zal wel leuk zijn in het begin, maar ik neem aan dat het irritant wordt?
    Het schijnt best tof te zijn, irritant lijkt het me sowieso niet.
    Maar de schermen van die TV's zijn gewoon erg goed.
      maandag 17 april 2006 @ 13:53:09 #89
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_37031033
    En als je toch geen console gaat kopen die 1080P uitzend, fuck het dan .
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      maandag 17 april 2006 @ 13:53:21 #90
    67128 capibar
    pi_37031041
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:52 schreef peristilius het volgende:

[..]

Het schijnt best tof te zijn, irritant lijkt het me sowieso niet.
    Maar de schermen van die TV's zijn gewoon erg goed.
    En deze samsung?
    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40r71b.asp
    pi_37031100
    quote:
    Ziet er ook goed uit, hoge contrast ratio, lage respons tijd. Alleen de resolutie is wat minder dan die van de Philips, maar het is wel gewoon 720p.
      maandag 17 april 2006 @ 13:56:31 #92
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_37031138
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
    En als je toch geen console gaat kopen die 1080P uitzend, fuck het dan .
    Ook leuk dat nog geen enkele televisie werkelijk 1080p kan uitzenden Ontvangen wel, maar uitzenden nog niet.
    pi_37031207
    quote:

[afbeelding]

Zoiets
    Dat vraag ik me dus af bij dat model.
    quote:
    True HD LCD-weergave, 1920x1080p
    Je zou zeggen deze kan 1080p aan maar als je dan naar de specificaties kijkt:
    quote:
    Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
    Dan gaat het niet hoger dan 1080i.
    pi_37031280
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat vond ik inderdaad ook al vreemd.
    Waarschijnlijk bedoelen ze gewoon dat de max. resolutie 1920x1080 is en dat hij progressive scan ondersteunt, maar niet per se tegelijk.
      maandag 17 april 2006 @ 14:00:28 #95
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_37031281
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hij kan dus 1080p signalen ontvangen, maar niet uitzenden. Is haast bij alle tv's zo.
    pi_37031339
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 14:00 schreef BMH het volgende:

[..]

Hij kan dus 1080p signalen ontvangen, maar niet uitzenden. Is haast bij alle tv's zo.
    Maar ze zeggen juist dat de schermresolutie 1920x1080p is, dat lijkt me weinig met de ontvangst te maken hebben.
      maandag 17 april 2006 @ 14:05:13 #97
    67128 capibar
    pi_37031436
    Even voor de goede orde; elke 1080i tv kan 720p afspelen?
      maandag 17 april 2006 @ 14:06:14 #98
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_37031472
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 14:05 schreef capibar het volgende:
    Even voor de goede orde; elke 1080i tv kan 720p afspelen?
    Ja. Al gaat hij wel de resolutie extrapoleren naar 1920x1080.
    pi_37031910
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 14:00 schreef peristilius het volgende:
    Dat vond ik inderdaad ook al vreemd.
    Waarschijnlijk bedoelen ze gewoon dat de max. resolutie 1920x1080 is en dat hij progressive scan ondersteunt, maar niet per se tegelijk.
    Het lijkt me dan geen native 1080p scherm maar gewoon een 1080i scherm. Niet verkeerd natuurlijk .
    pi_37037763
    LCD-panelen zélf zijn altijd progressief. Het ligt er alleen aan wat de ontvanger aan kan qua signalen.
    pi_37088924
    quote:
    Don't buy a 1080p telly, warns consultant

There is no such thing

By Nick Farrell: woensdag 19 april 2006, 08:05
    PETER PUTMAN, a consultant for Roam Consulting is warning punters not to buy televisions being flogged as 1080p resolution.

Writing in his bog, Putman says that despite huge amounts of advertising for 1080p tellies and similar products people are not getting a true 1080p format.

Putman said that there is a 1080p/24 production format in wide use for prime time TV shows and some feature films. But these programs must be converted to 1080i/30 before airing on any terrestrial, satellite, or cable TV network.

While 1080p/24 could be broadcast as a digital signal, none of the consumer HDTV sets out there would support the non-standard horizontal scan rate required and it flickers too much anyway.

Live HDTV is captured, edited, and broadcast as 1080i/30 and there are no off-the-shelf broadcast cameras that can handle 1080p/60 with fast picture refresh rates, he added.

Putman said that Blu-ray and HD-DVD is also unlikely to manage 1080i either. Most HDTV sets run their horizontal scan at a constant 33.8 kHz, which is what’s needed for 1080i (or 540p). 1080p scans pictures twice as fast at 67.6 kHz. But most of today’s HDTVs don’t even support external 720p signal sources, which requires a 44.9 kHz higher scan rate.

He said that you should not blame HDTV manufacturers for this oversight. They are only supporting the 1080 format in actual use, 1920x1080i. This is a legacy digital format that has its roots in the older Japanese MUSE analog HDTV format of the 1980s.

He said that as a result to show 1080i signals most consumer HDTVs convert the content by chucking most of the code into a dustbin. This is ok because the resulting 540p image is fine for CRT HDTV sets.

But if you stick a 540p signal on a 1080p display it looks awful. More here. µ
    pi_37092263
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 10:32 schreef Retuobak het volgende:
    PETER PUTMAN's verhaal.
    Hmmm die vent is niet helemaal duidelijk waar hij het over heeft. Er zijn meerdere video-formaten met een resolutie van 1920x1080. De progressive formaten 1080p/24, 1080p/30 en 1080p/60 en het interlaced 1080i/60 signaal (1080i/30 is eigenlijk 1080i/60 maar de afzonderlijke fields, waar er 60 van zijn, zitten zo in elkaar gewoven dat je in feite 30fps overhoudt.)

En dan heb je nog het verschil tussen de beeldformaten zèlf en de uitzend-formaten voor televisie-uitzendingen. Volgens mij heeft die kerel het dus vooral over televisie-uitzendingen, die inderdaad (nog) niet in 1080p formaat beschikbaar zijn. De huidige 1080p tv's zullen nooit televisie-uitzendingen in 1080p weergeven, omdat de uitzendingen zelf in 1080i uitgezonden worden.

Het komt er in ieder geval op neer dat je altijd heel goed naar de werkelijke specs moet kijken voordat je een tv aanschaft en dat termen als 1080p inderdaad ook voor promotie gebruikt worden, terwijk de tv er niet altijd volledig aan zal voldoen.

Nu er steeds meer 1080p-bronnen komen zullen steeds meer tv's in ieder geval via HDMI wel 1080p-signalen accepteren. Wat in het geval van consolegaming het belangrijkste is. Maar mocht je een 1080p tv willen dan kan het inderdaad geen kwaad om hier nog even mee te wachten.
      woensdag 26 april 2006 @ 01:00:34 #103
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37300662
    De tijd is voor mij ook aangebroken om voor m'n 360 een HDreadyTV te halen en ik wil zo rond de 1200 uitgeven. Op Daggla's aanraden ben ik op dit model uitgekomen:

http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=21527&ref=2

en ik heb van meerdere personenen inmiddels positieve verhalen gehoord over dit model. Moet ik voor dit model gaan of weet iemand iets beters in deze prijsklasse?
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_37308370
    Is de Samsung 32R71 niet wat voor je?
    Is met een beetje zoeken ook wel rond de 1200 te krijgen, heeft zelfs een speciale game-instelling (voor de 360) en is toch iets gerenomeerder qua merk dan BenQ.
    Scheren is voor schapen!
      donderdag 27 april 2006 @ 01:27:50 #105
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37333149
    Bedankt voor de tip, morgen even wat research plegen.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37336267
    Die Philips van die Postbank actie waarvan ik al eens een link gegeven heb is ook een optie en kan zeer goed met die andere twee mee. Actie loopt wel bijna af dus mocht je daartoe beslissen dan moet je wel snel zijn.
    pi_37346553
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 12:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hmmm die vent is niet helemaal duidelijk waar hij het over heeft. Er zijn meerdere video-formaten met een resolutie van 1920x1080. De progressive formaten 1080p/24, 1080p/30 en 1080p/60 en het interlaced 1080i/60 signaal (1080i/30 is eigenlijk 1080i/60 maar de afzonderlijke fields, waar er 60 van zijn, zitten zo in elkaar gewoven dat je in feite 30fps overhoudt.)

En dan heb je nog het verschil tussen de beeldformaten zèlf en de uitzend-formaten voor televisie-uitzendingen. Volgens mij heeft die kerel het dus vooral over televisie-uitzendingen, die inderdaad (nog) niet in 1080p formaat beschikbaar zijn. De huidige 1080p tv's zullen nooit televisie-uitzendingen in 1080p weergeven, omdat de uitzendingen zelf in 1080i uitgezonden worden.

Het komt er in ieder geval op neer dat je altijd heel goed naar de werkelijke specs moet kijken voordat je een tv aanschaft en dat termen als 1080p inderdaad ook voor promotie gebruikt worden, terwijk de tv er niet altijd volledig aan zal voldoen.

Nu er steeds meer 1080p-bronnen komen zullen steeds meer tv's in ieder geval via HDMI wel 1080p-signalen accepteren. Wat in het geval van consolegaming het belangrijkste is. Maar mocht je een 1080p tv willen dan kan het inderdaad geen kwaad om hier nog even mee te wachten.
    Precies.
    Zoals ik een tijdje geleden al aangaf hebben 1080p schermen amper nut.

Het tot stand komen van een standaard hangt af van datgene waar de massa gebruik van maakt; televisie en films.
    De hd-dvd brander en software waar ik mee mag stoeien gaan maar tot 1080i en alles duidt erop dat blu-ray dat ook als standaard gaat nemen.

't lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat de ps3 in staat zal zijn om het 1080p-signaal als standaard erdoor te krijgen.
    Ik moet zelfs nog zien dat de ps3 daadwerkelijk alles op progressive door gaat geven..
    pi_37347135
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 15:31 schreef InsertCredit het volgende:
    Precies.
    Zoals ik een tijdje geleden al aangaf hebben 1080p schermen amper nut.

Het tot stand komen van een standaard hangt af van datgene waar de massa gebruik van maakt; televisie en films.
    De hd-dvd brander en software waar ik mee mag stoeien gaan maar tot 1080i en alles duidt erop dat blu-ray dat ook als standaard gaat nemen.

't lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat de ps3 in staat zal zijn om het 1080p-signaal als standaard erdoor te krijgen.
    Ik moet zelfs nog zien dat de ps3 daadwerkelijk alles op progressive door gaat geven..
    De PS3 zal wel gewoon 1080p ondersteunen en BD-video wordt zeer waarschijnlijk ook 1080p (en dan in de 1080p/24 variant). 1080p wordt uiteindelijk wel standaard, de vraag is alleen hoe lang het gaat duren voordat de meerderheid van de apparaten ermee overweg kan.
    pi_37358851
    Ik heb mn LCD tv binnen Bevalt prima, al is het beeld via de kabel low-res dat merk je nu pas echt. Heb 1 satelliet kanaal en dat is een wereld van verschil. Wel nog 2 vraagjes;

- Welke kabel heb ik nodig voor DVD --> LCD TV via composite?
    - Ik heb wel 2 HDMI ingangen op mn tv maar helaas geen uitgang op mn 360 of DVD speler dus ik zal beide met composite moeten doen. Waar vind ik zo'n splitter en werkt dat echt goed?
    pi_37377465
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef devv05 het volgende:
    Ik heb mn LCD tv binnen Bevalt prima, al is het beeld via de kabel low-res dat merk je nu pas echt. Heb 1 satelliet kanaal en dat is een wereld van verschil. Wel nog 2 vraagjes;

- Ik heb wel 2 HDMI ingangen op mn tv maar helaas geen uitgang op mn 360 of DVD speler dus ik zal beide met composite moeten doen. Waar vind ik zo'n splitter en werkt dat echt goed?
    Niemand? Lokale electronica boer zei dat zoiets niet bestaat maar heb wel linkje op inet gezien al...
    pi_37379076
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 14:55 schreef devv05 het volgende:

[..]

Niemand? Lokale electronica boer zei dat zoiets niet bestaat maar heb wel linkje op inet gezien al...

ja die dus, die ook al eerder in t topic stond.

En ik werk bij zo'n electronica boer, en geen van onze leveranciers heeft zoiets in het pakket.
    Scheren is voor schapen!
    pi_37379284
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef devv05 het volgende:

Ik hoop dat je "component" bedoelt in plaats van "composite", want "composite" geeft het meest waardeloze signaal van allemaal.
    pi_37379779
    quote:
    Opvolger hd-tv nu al gepresenteerd

Vrijdag 28 april 2006, 11:46 - Terwijl de meeste mensen nog niet eens over een hd-tv beschikken, is in Japan al de mogelijke opvolger opgedoken.

De techniek wordt ultra high-definition tv, genoemd en beschikt over een verbeterde beeldkwaliteit. Het scherm heeft een resolutie van 7.680 bij 4.320 waardoor er 33 miljoen pixels op je scherm worden getoond. Ter vergelijking: dat zijn er zestien keer meer dan de hoogste resolutie van een hd-tv.

Naast de hoge beeldkwaliteit ondersteunt het scherm ook nog eens 22 kanalen geluid; wat het volgens de producten ideaal maakt voor bioscopen en theaters. Verwacht overigens niet dat de schermen snel in productie worden genomen. NHK, het bedrijf achter de techniek verwacht dat ultra high-definition tv in 2025 pas in de winkels zal liggen. [eind]
    http://www.webwereld.nl/a(...)l-gepresenteerd.html
    Het duurt nog even maar dan heb je ook wat .
    pi_37381297
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik hoop dat je "component" bedoelt in plaats van "composite", want "composite" geeft het meest waardeloze signaal van allemaal.
    Ja uiteraard bedoel ik dat
    quote:
    4-voudige component video switch met stereo audio met vergulde aansluitingen en handmatige schakeling.

Prijs: 39,99 euro
    quote:
    2 voudige actieve HDTV Component Video splitter voor het aansluiten van 2 apparaten met vergulde component video aansluitingen naar uw beamer, plasma scherm of (LCD) Televisie.

Alle aansluitingen zijn verguld
    Geschikt voor hoge bandbreedtes dus voor ieder component video signaal
    Evt ook geschikt voor composiet video of coaxiale spdif digitale audio
    Geschikt voor langere afstanden
    Inclusief voeding

Prijs: 79 euro

Zou dat echt gaan werken zonder al teveel kwaliteitsverlies? Iemand ervaring mee? En welke van de 2 zou ik dan beter kunnen nemen? Ik wil dus gewoon component splitten, want anders moet ik elke keer de kabels verwisselen wat zeer irritant is. Wat is overigens het nut van 2 HDMI ingangen als bijna geen een apparaat een HDMI uitgang heeft?

----

En even over een gewone component kabel:

hier staan er een heleboel maar zou niet weten welke dan goed is?

Die lijkt me wel oke voor nog geen twintig euro? High Quality met 75 Ohm oaxkabel Videokabel dubbel afgeschermd met vergulde tulp/cinch stekkers.

En een component video YUV scart adapter levert dat nog voordeel op ten op zichte van gewoon SCART?

Sorry van de vele vragen

[ Bericht 3% gewijzigd door devv05 op 28-04-2006 16:59:50 ]
      vrijdag 28 april 2006 @ 21:20:09 #115
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37388930
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 12:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
    Is de Samsung 32R71 niet wat voor je?
    Is met een beetje zoeken ook wel rond de 1200 te krijgen, heeft zelfs een speciale game-instelling (voor de 360) en is toch iets gerenomeerder qua merk dan BenQ.
    Wat is dat voor iets, die speciale game instelling? Ik zag vandaag tijdens het rondkijken in de winkel een gamepad logo op een andere Samsung HDTV dus ik vroeg een of andere vrouw die daar werkte waar het voor diende.... krijg ik gewoon doodserieus het antwoord

"Ja dat is een aansluiting waar je een joypad in kunt stoppen"

Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37389232
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 16:54 schreef devv05 het volgende:
    Zou dat echt gaan werken zonder al teveel kwaliteitsverlies? Iemand ervaring mee? En welke van de 2 zou ik dan beter kunnen nemen? Ik wil dus gewoon component splitten, want anders moet ik elke keer de kabels verwisselen wat zeer irritant is.
    Het kwaliteitsverlies zal wel meevallen. Als het überhaupt al opvalt.
    quote:
    Wat is overigens het nut van 2 HDMI ingangen als bijna geen een apparaat een HDMI uitgang heeft?
    Het nut is het voorbereid zijn op de toekomst waarin steeds meer apparaten een HDMI uitgang krijgen. HD-filmbronnen vereisen sowieso HDMI om van de volledige resolutie te kunnen genieten.
    quote:
    Die lijkt me wel oke voor nog geen twintig euro? High Quality met 75 Ohm oaxkabel Videokabel dubbel afgeschermd met vergulde tulp/cinch stekkers.
    Lijkt mij ook goed genoeg.
    quote:
    En een component video YUV scart adapter levert dat nog voordeel op ten op zichte van gewoon SCART?
    Niet echt.
    quote:
    Sorry van de vele vragen
    Geen probleem.
    pi_37389261
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef HAL9000S het volgende:
    "Ja dat is een aansluiting waar je een joypad in kunt stoppen"

Deskundig personeel daaro.
      vrijdag 28 april 2006 @ 21:38:51 #118
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37389443
    Kun je nou je 360 direct aansluiten op je HDTV, met een VGA ingang + kabel? Of kan ik beter een componentenkabel gebruiken?

[ Bericht 19% gewijzigd door HAL9000S op 28-04-2006 21:48:12 ]
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37390266
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 21:38 schreef HAL9000S het volgende:
    Kun je nou je 360 direct aansluiten op je HDTV, met een VGA ingang + kabel? Of kan ik beter een componentenkabel gebruiken?
    Wat "beter" is verschilt per tv. Eigenlijk zou je het allebei eens uit moeten proberen, maar over het algemeen zou de componentkabel moeten voldoen.
    pi_37416571
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat is dat voor iets, die speciale game instelling?
    dan worden de kleuren enzo geoptimaliseerd voor het gamen (voor die tv vooral x360)
      woensdag 3 mei 2006 @ 11:48:12 #121
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37506465
    Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37506945
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 11:48 schreef HAL9000S het volgende:
    Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
    Ik zou niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Anders zou je het scherm van een laptop ook niet dicht kunnen klappen.
      woensdag 3 mei 2006 @ 12:13:07 #123
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37507177
    Logica idd, dan kan ik morgen mooi m'n Samsung 32R71 ophalen
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37508962
    Een samsung 32R71 in doos valt in de meeste auto's ook nog wel te vervoeren op de achterbank, dus dan kan ie zelfs "rechtop" vervoerd worden.
    Scheren is voor schapen!
    pi_37583329
    Voor degene die net als ik het probleem hebben dat ze meerdere component uitgangen hebben (in mijn geval Xbox 360 en mn dvd speler) en maar 1 component ingang op de televisie kan ik het volgende melden.

Ik heb via deze website een component kabel (19 euro) en een spitter besteld (die van 40 euro ofzo) en het werkt echt perfect. Kwaliteitsverlies is er nauwelijks of valt (mij) niet op. Je kunt er vier apparaten via component op aan sluiten, en component out sluit je aan op je tv. Zitten vier knopjes op het kastje en zo kun je switchen tussen de apparaten, ideaal vind ik.

Overigens is die webshop ook prima, binnen 1 dag mn bestelling binnen en je mag nog achteraf (in het geval van accepgiro) betalen ook.
    pi_37588282
    Die component switch die je nu hebt, welk merk & type is dat precies?
    Scheren is voor schapen!
    pi_37591298
    De bovenste op de site die ik gaf, deze dus:

Het is een Hama YUV-Selector
    YUV A/V-Umschaltpult AV-760
    pi_37712370
    Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer
    Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
    Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
    Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_37712573
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 17:07 schreef thomasss het volgende:
    Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer
    Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
    Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
    Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
    De rood-wit-gele stekker geeft de slechtste beeldkwaliteit van alle mogelijke kabels die je kunt gebruiken. Deze ondersteunt dan ook geen HD-signaal. Ook scart ondersteunt geen HD-signalen.

De deelkabel met rood, groen en blauwe tulpstekkertjes (component) is inderdaad degene die je moet gebruiken Zou je misschien het typenummer van je tv kunnen geven?
    pi_37713127
    Ja, het is de Philips 32 PF 5320 / 5310
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_37739064
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 17:36 schreef thomasss het volgende:
    Ja, het is de Philips 32 PF 5320 / 5310
    Ok! Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.

Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes." De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.

En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.

Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:

Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
    pi_37742357
    Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
    pi_37742604
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:03 schreef GioStyle het volgende:
    Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
    Ja. Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
      donderdag 11 mei 2006 @ 18:18:15 #134
    67128 capibar
    pi_37742661
    Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
    pi_37742739
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef capibar het volgende:
    Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
    Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.

Heb je een typenummer ofzo? (...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens )
    pi_37742742
    waarschijnlijk moet je em los kopen
      donderdag 11 mei 2006 @ 18:29:08 #137
    67128 capibar
    pi_37742861
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.

Heb je een typenummer ofzo? (...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens )
    Ik zal even kijken...
    Deze is het: http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-32X70BU&catid=132
    pi_37742887
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja. Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
    Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.
      donderdag 11 mei 2006 @ 18:32:50 #139
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_37742952
    Vreemd... ik krijg m'n 32R71 niet in de game modus... de optie blijft grijs en kan 'm niet aanpassen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik gebruik de xbox componentenkabel.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_37742956
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:30 schreef GioStyle het volgende:
    Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.
    Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).

720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
    pi_37744116
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).

720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
    Ok, bedankt voor je informatie. Ik ben benieuwd hoe mooi HD is.
    pi_37748279
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ok! Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.

Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes." De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.

En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.

Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:
    [afbeelding]
    Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
    Ja over het algemeen wel Heb nu ff geen tijd om alles te bekijken, maar morgen bekijk ik ff of alles is gelukt, bedankt tot zo ver!

edit;
    Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:

Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
    Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
    http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg

Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?

[ Bericht 11% gewijzigd door thomasss op 12-05-2006 12:16:27 (toevoeging) ]
    - Noel Gallagher
    pi_37788540
    *schopt
    - Noel Gallagher
    pi_37794592
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef thomasss het volgende:
    Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:

[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06195/P1010203.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
    Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
    http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg

Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?
    Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
    pi_37795560
    weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
    pi_37795592
    quote:
    Op zaterdag 13 mei 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
    En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
    Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen
    - Noel Gallagher
    pi_37796504
    quote:
    Op zaterdag 13 mei 2006 19:44 schreef menesis het volgende:
    weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
    Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
    quote:
    Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef thomasss het volgende:
    En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
    Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen
    Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
      zaterdag 13 mei 2006 @ 21:19:10 #148
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_37798425
    Ik kan hier in Schiedam volgens mij het WK niet in HD-kwaliteit krijgen . Best balen.
    pi_37815062
    quote:
    Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
    [..]

Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
    Is deze (http://www.mcsnet.nl/nl/p_183.html) trouwens die mini jack -> cinch ??

Oke dan weet ik dat ook Dan zal ik die onderdelen wel bestellen, laat ik het wel weten als alles goed werkt.. En voor een versterker moet ik mn pa overhalen, die hdtv is ook van mn ouders;)

[ Bericht 5% gewijzigd door thomasss op 14-05-2006 15:51:17 ]
    - Noel Gallagher
    pi_37852872
    IMAX HD films (720p) zien er trouwens wel ubervet uit op een HD-ready TV (op mn Samsung 26R51 iig)
    Zijn WMV HD films, ik speel ze af op mn 360 via een media center PC. Damn, wat een scherpe kleuren, wat een detail in het beeld
    Zie je bijvoorbeeld een beeld van een koraalrif, net levensecht, zo scherp. Daarna weer normale film op DVD gekeken, viel toch weer ff tegen qua detail
    Hier een hele zooi linkjes naar voorbeeld materiaal.
    Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
    pi_37858107
    Voor degene met een Xbox 360; er komt waarschijnlijk een mogelijkheid om je Xbox 360 console via HDMI aan te sluiten.

bron
      maandag 15 mei 2006 @ 23:51:20 #152
    46416 _.-Chicken-._
    kip, kippen, kipst.
    pi_37864278
    Ik heb een hd-tv, en heb nu een x360 met component - en VGA-kabel. Zelf heb ik de tv nu aangesloten op de VGA-kabel om dat dit het scherpste beeld geeft, maar de kleuren zijn wel minder vol.

Geeft zo'n HDMI-kabel nou 'en scherp beeld', 'en goeie kleuren'?
    There is only one way to save our city, KIP.
      maandag 22 mei 2006 @ 22:12:12 #153
    148586 Wii
    BELIEVE!
    pi_38102736
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
    http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.html

HDCP van uitstel komt afstel.
    Mooi. Het was dan ook wel een erg controversiële maatregel!
      maandag 22 mei 2006 @ 22:23:42 #155
    61587 Retuobak
    My oh my!
    pi_38103147
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
    http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.html

HDCP van uitstel komt afstel.

PS3 tard pack unfucked.
    pi_38212440
    niet echt HD maar met RGB scart speel je dan in 480P of 576P of i ?
      donderdag 25 mei 2006 @ 21:49:17 #157
    148586 Wii
    BELIEVE!
    pi_38212526
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
    iig interlaced, geen progressive. Over de res. durf ik eig niets te zeggen.
    Wii
    pi_38220628
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
    Altijd interlaced inderdaad, zoals Wii zegt. RGB scart ondersteunt zowel PAL als NTSC frequenties (de PAL en NTSC kleurenindelingen worden genegeerd aangezien alles over RGB gaat). Bij NTSC (60Hz) worden er 480 beeldlijnen gebruikt en als je je games op 60Hz speelt is er dus sprake van 480i. Bij PAL (50Hz) heb je 576 beeldlijnen tot je beschikking (hoewel voor PAL geoptimaliseerde PS2 games daar maar 512 van gebruiken) en is er dus sprake van 576i.

Het ligt dus maar net aan je frequentie-instellingen. 480i bij 60Hz en 576i bij 50Hz.
    pi_38246066
    Ik ben van plan om de Toshiba 32WL66Z aan te schaffen, mede omdat de prijs kwaliteit schijnbaar goed is en er 2 hdmi aansluitingen op zitten. Denken jullie dat dit een goede lcd is om straks de ps3 op aan te sluiten? Een andere keuze is misschien de 32 inch dell W3202MC. Wat zouden jullie doen? En is het niet zo dat bij een 32 inch waarschijnlijk weinig verschil is te zien tussen 720p en 1080p?
    pi_38342139
    Ik heb een Philips LCD TV die PIP ondersteunt, ik krijg het alleen niet aan de gang.

In de handleiding staat:
    quote:
    Met de PIP functionaliteit kunt u een PIP-scherm weergeven van de PC of van een HD-toestel terwijl u naar een televisieprogramma kijkt.

Om een PIP-scherm van HD-toestellen weer te geven moet u het volgende doen:

De HDMI 1- of HDMI 2-aansluiting MOET verbonden worden aan de HDMI-uitgang van het HD-toestel.
    Maar ik snap het dus niet. Wat heb ik nou precies nodig, naast mn LCD TV, om PIP te gebruiken dan? In het softwaremenu van mn TV staat wel de optie PIP op uitgeschakeld, maar als ik die wil veranderen staat er niet beschikbaar. Maar de TV kan het dus in ieder geval wel.
      maandag 29 mei 2006 @ 20:02:07 #161
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38343128
    Je kunt alleen PIP gebruiken als een van de signalen via de HDMI-aansluiting of de PC-aansluiting komt. Je kunt dus niet 2 TV programma's via de kabel bekijken.

Mijn Samsung heeft precies hetzelfde.
      maandag 29 mei 2006 @ 20:03:00 #162
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38343151
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 21:15 schreef rogier83 het volgende:
    Ik ben van plan om de Toshiba 32WL66Z aan te schaffen, mede omdat de prijs kwaliteit schijnbaar goed is en er 2 hdmi aansluitingen op zitten. Denken jullie dat dit een goede lcd is om straks de ps3 op aan te sluiten? Een andere keuze is misschien de 32 inch dell W3202MC. Wat zouden jullie doen? En is het niet zo dat bij een 32 inch waarschijnlijk weinig verschil is te zien tussen 720p en 1080p?
    Het verschil tussen 720p & 1080p zal wel net zo groot zijn als 480p & 720p. Helaas bestaan er nog geen tv's waar je eind dit jaar 1080p op kunt krijgen (correct me if im wrong).

En als je een game in 1080p draait zul je dat wel gaan merken kwa framerate. De meeste (ps3 & 360) games zijn immers geoptimaliseerd voor 720p.
    pi_38344840
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 20:02 schreef H.Flick het volgende:
    Je kunt alleen PIP gebruiken als een van de signalen via de HDMI-aansluiting of de PC-aansluiting komt. Je kunt dus niet 2 TV programma's via de kabel bekijken.

Mijn Samsung heeft precies hetzelfde.
    Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.

Hoe sluit je uberhaupt een tv-signaal aan via HDMI?
    pi_38345598
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 20:53 schreef devv05 het volgende:
    Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.

Hoe sluit je uberhaupt een tv-signaal aan via HDMI?
    Het is meer dat je naar een tv-programma kan kijken, terwijl je met je HDMI- of VGA-bron (console of PC bijv.) bezig bent. Voor PiP met meerdere tv programma's heb je een tv met 2 tuners nodig. En die zijn er ook al, maar vrij prijzig.

Hoe het straks zal gaan met digitale tuners en digitale tv uitzendingen en PiP weet ik nog niet.
    pi_38347739
    Zelfs met console (geen HDMI uitgang) heb je er dan niks aan, zelfde geldt voor DVD. Dat hele PIP is dus eigenlijk nutteloos.
    pi_38351517
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 21:58 schreef devv05 het volgende:
    Dat hele PIP is dus eigenlijk nutteloos.
    Tja... maar dat is het sowieso!
      maandag 29 mei 2006 @ 23:07:08 #167
    148586 Wii
    BELIEVE!
    pi_38351743
    Ach, PIP kan soms handig zijn om bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd in de gaten te houden als je een dvd aan t kijken bent, of aan t gamen. maar ik gebruik 't ook amper.
    Wii
      dinsdag 30 mei 2006 @ 21:04:36 #168
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38386137
    Vraagje, ik heb een Samsung LE26M51B en wil daar een PS2 op aan gaan sluiten. Na wat research ben ik erachter gekomen dat het beeld op een LCD TV naar is. Dit vanwege kartelranden door de resolutie van de tv.

Ik weet ook nu dat ik een SCPH-50001 model nodig heb, of een slimline. Dit gezien dat beide een Progressive scan optie hebben en ook op component kan worden ingesteld.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe ziet het eruit?

Alvast bedankt.
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
    pi_38386299
    Hallo,

ik wil een XBOX 360 aansluiten op een TFT monitor (24"). Ik wil daarbij mijn spellen fullHD spelen (820i). De monitor moet ik nog aanschaffen.
    Een HDreadyTV is natuurlijk ook mogelijk maar je kuntdan niet de resolutie van 820i halen. De echte FullHD TV's zijn echter niet te betalen.

Het probleem is: welke aansluitkabels moet ik gebruiken voor XBOX 360 naar monitor?
    Ik heb begrepen dat de Microsoft HD VGA kabel maximaal 720p aankan dus die valt af.
    Zou een componentkabel voldoende zijn ? Zo ja, dan moet ik dus ook een monitor hebben met componentingang. Of zijn er weer omzetters van component naar VGA of DVI ?

Of is het verschil tussen 820i en 720p zo klein dat ik net zo goed een HDready TV kan kopen ?

Wie weet raad ?

Met vriendelijke groet,

Cecodeel
    pi_38387088
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:08 schreef Cecodeel het volgende:
    [...]
    Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.
    pi_38387402
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Robhimself.2 het volgende:
    Vraagje, ik heb een Samsung LE26M51B en wil daar een PS2 op aan gaan sluiten. Na wat research ben ik erachter gekomen dat het beeld op een LCD TV naar is. Dit vanwege kartelranden door de resolutie van de tv.

Ik weet ook nu dat ik een SCPH-50001 model nodig heb, of een slimline. Dit gezien dat beide een Progressive scan optie hebben en ook op component kan worden ingesteld.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe ziet het eruit?

Alvast bedankt.
    Er zijn slechts enkele PS2 games die daadwerkelijk progressive scan ondersteunen. De SCPH-50000 en slimline modellen ondersteunen progressive scan bij DVD-playback, maar dit geldt enkel voor NTSC DVD's.

Je kunt de componentkabel kopen voor je PS2, maar houdt er rekening mee dat je altijd kartels zult zien vanwege de geringe resolutie van de PS2.
    pi_38387545
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:01 schreef Cecodeel het volgende:
    Hallo,

ik wil een XBOX 360 aansluiten op een TFT monitor (24"). Ik wil daarbij mijn spellen FullHD spelen (1080i). De monitor moet ik nog aanschaffen. Ik heb de Acer AL2423Ws op het oog (850 Euro)
    Een HDreadyTV is natuurlijk ook mogelijk maar je kunt dan niet de resolutie van 1080i halen.
    De echte FullHD TV's zijn echter niet te betalen.

Het probleem is: welke aansluitkabels moet ik gebruiken voor XBOX 360 naar monitor?
    Ik heb begrepen dat de Microsoft HD VGA kabel maximaal 720p aankan dus die valt af.
    Zou een componentkabel voldoende zijn ? Zo ja, dan moet ik dus ook een monitor hebben met componentingang (heeft de Acer dus niet). Of zijn er weer omzetters van component naar VGA of DVI ?

Of is het verschil tussen1080i en 720p zo klein dat ik net zo goed een HDready TV kan kopen ?

Klopt het dat de meeste XBOX 360 spellen in 720Pi draaien? (Heb ergens gelezen).
    IIk heb 4 spellen en die kunnen alle vier op 1080i draaien (staat op de doos).

Wie weet raad ?

Met vriendelijke groet,

Cecodeel
    Het klopt inderdaad dat de meeste games op 720p draaien. Je kunt je Xbox 360 alleen met de VGA kabel verbinden met je monitor en met de VGA-kabel ondersteunt de Xbox 360 de volgende resoluties:

640x480
    848x480
    1024x768
    1280x720
    1280x768
    1280x1024
    1360x768

[ Bericht 11% gewijzigd door P-Style op 30-05-2006 21:56:10 ]
    pi_38390727
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:25 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.
    Ik bergijp dit niet InsertCredit.
    Waarom staat er dan op de doos waar het spel in zit zowel 720p als 1080i ?
    Als dit werkelijk zo is koop ik een HDReady TV.

Cecodeel
    pi_38392180
    Xbox 360 ondersteunt 480p, 720p en 1080i

Mijn HDTV draait ook op 1080i
    pi_38392340
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:02 schreef devv05 het volgende:
    Xbox 360 ondersteunt 480p, 720p en 1080i

Mijn HDTV draait ook op 1080i
    Duur grapje zeker, een FullHDTV ?
    Zie je veel verschil tussen 720p en 1080i ?
    pi_38392761
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:05 schreef Cecodeel het volgende:

[..]

Duur grapje zeker, een FullHDTV ?
    Zie je veel verschil tussen 720p en 1080i ?
    Volgens mij heb ik niet zo'n echte FullHDTV hoor, maar hij draait gewoon op 1080i hier. Ik heb de Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm) voor 1050 euro gekocht

specificaties

Verschil tussen 720p en 1080i zie je overigens wel duidelijk ja. In het Xbox 360 dashboard al, die letters en het menu is gewoon haarscherp op 1080i.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:30:43 #177
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38393609
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:33 schreef P-Style het volgende:

[..]

Er zijn slechts enkele PS2 games die daadwerkelijk progressive scan ondersteunen. De SCPH-50000 en slimline modellen ondersteunen progressive scan bij DVD-playback, maar dit geldt enkel voor NTSC DVD's.

Je kunt de componentkabel kopen voor je PS2, maar houdt er rekening mee dat je altijd kartels zult zien vanwege de geringe resolutie van de PS2.
    De 360 ziet er op SCART nog verdomd goed uit op PAL-50 (net gechecked). PAL 60 is not done.
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    pi_38393702
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:30 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

De 360 ziet er op SCART nog verdomd goed uit op PAL-50 (net gechecked). PAL 60 is not done.
    Hoezo PAL 60 not done? Sommige games eisen PAL 60, anders werken ze niet. Op PAL 60 ziet het er ook prima uit hoor, alleen het verschil met HDTV is wel levensgroot.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:34:48 #179
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38393770
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:33 schreef devv05 het volgende:

[..]

Hoezo PAL 60 not done? Sommige games eisen PAL 60, anders werken ze niet. Op PAL 60 ziet het er ook prima uit hoor, alleen het verschil met HDTV is wel levensgroot.
    Fucked up beeld (onleesbare letters en wazig beeld), maar de PS2 eist geen PAL60.... Ik leen er wel 1 van een vriend om te kijken.

Heb net mijn 2 jaar oude Panasonic 70cm CRT aan mn ouders gegeven
    pi_38393843
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Fucked up beeld (onleesbare letters en wazig beeld), maar de PS2 eist geen PAL60.... Ik leen er wel 1 van een vriend om te kijken.

Heb net mijn 2 jaar oude Panasonic 70cm CRT aan mn ouders gegeven
    Ik bedoelde dat sommige 360 games PAL 60 eisen. Maar ik heb niet of nauwelijks verschil gezien tussen PAL 50 en 60 op een normale breedbeeld televisie.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:43:21 #181
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38394152
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:36 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat sommige 360 games PAL 60 eisen. Maar ik heb niet of nauwelijks verschil gezien tussen PAL 50 en 60 op een normale breedbeeld televisie.
    I know
    pi_38394444
    Ik heb gister de demo van Hitman gedownload op marktplaats maar als ik die wil spelen begint hij te zeiken dat ik mijn instellingen moet wijzigen naar PAL-60 terwijl ik dat nergens kan wijzigen. Betekent dat ik die games niet kan spelen ofzo?
    pi_38394618
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik heb gister de demo van Hitman gedownload op marktplaats maar als ik die wil spelen begint hij te zeiken dat ik mijn instellingen moet wijzigen naar PAL-60 terwijl ik dat nergens kan wijzigen. Betekent dat ik die games niet kan spelen ofzo?
    Heb je een HDTV? Zo niet, dan kan het gewoon bij systeeminstelling, daar bij beeld PAL-60 kiezen.

Als je wel een HDTV hebt dan kun je het inderdaad niet kiezen. Wat je dan moet doen is de switch van HDTV even uitzetten op de kabel die van je 360 naar HDTV loopt. Dan kun je 'm van PAL 50 naar PAL 60 zetten via het systeem menu. Vervolgens HDTV weer aanswitchen en het zou moeten werken.
    pi_38394668
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:54 schreef devv05 het volgende:
    Heb je een HDTV? Zo niet, dan kan het gewoon bij systeeminstelling, daar bij beeld PAL-60 kiezen.

Als je wel een HDTV hebt dan kun je het inderdaad niet kiezen. Wat je dan moet doen is de switch van HDTV even uitzetten. Dan kun je 'm van PAL 50 naar PAL 60 zetten via het systeem menu. Vervolgens HDTV weer aanswitchen en het zou moeten werken.
    Ja ik heb een HDTV. Dat zal ik dan eens proberen. Bedankt .
    pi_38400531
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef devv05 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik niet zo'n echte FullHDTV hoor, maar hij draait gewoon op 1080i hier. Ik heb de Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm) voor 1050 euro gekocht

[afbeelding]

specificaties

Verschil tussen 720p en 1080i zie je overigens wel duidelijk ja. In het Xbox 360 dashboard al, die letters en het menu is gewoon haarscherp op 1080i.
    Mooie TV. Ziet er goed uit.
    Het is een HD Ready TV, dus maximaal 1366 x 768.
    Blijkbaar kan die TV dus de aangeboden resolutie van 820i (1920 x 1080) van de XBOX zodanig omzetten naar 1366 x 768 dat er toch een kwaliteitsverbetering optreedt.

Dat maakt die TV voor mij een zeer interessante optie.
    Hoe heb je hem aangesloten op je XBOX ?

Groet,

Cecodeel
    pi_38401620
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:09 schreef Cecodeel het volgende:

[..]

Mooie TV. Ziet er goed uit.
    Het is een HD Ready TV, dus maximaal 1366 x 768.
    Blijkbaar kan die TV dus de aangeboden resolutie van 820i (1920 x 1080) van de XBOX zodanig omzetten naar 1366 x 768 dat er toch een kwaliteitsverbetering optreedt.

Dat maakt die TV voor mij een zeer interessante optie.
    Hoe heb je hem aangesloten op je XBOX ?

Groet,

Cecodeel
    Hij is aangesloten via de standaard Xbox component kabel die bij de Xbox 360 premium zit.
      woensdag 31 mei 2006 @ 13:26:28 #187
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38407288
    Damn die philips HD(ready) tv is 2x zo goedkoop als mijn EDTV . De prijzen dalen zo snel. Maar toch koop ik nog geen HDtv.. Zeker geen HDready tv. Ik wacht tot er meer hd signalen zijn zodat je er voordeel aan hebt, en niet alleen nadelen zoals nu (kep geen 360).
    pi_38416326
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 13:26 schreef BMH het volgende:
    Damn die philips HD(ready) tv is 2x zo goedkoop als mijn EDTV . De prijzen dalen zo snel. Maar toch koop ik nog geen HDtv.. Zeker geen HDready tv. Ik wacht tot er meer hd signalen zijn zodat je er voordeel aan hebt, en niet alleen nadelen zoals nu (kep geen 360).
    Gewoon een jaartje wachten tot hd-dvd danwel blu-ray materiaal fatsoenlijk te leveren is.
    Zijn de 1080p modellen tenminste ook betaalbaar geworden.
    pi_38548185
    Ik ga voor mijn studie een onderzoek houden over HDTV. Aangezien dit een verzameling van HDTV eigenaren is wil ik de link naar mijn enquête hier even spammen .

HDTV is de toekomst (enquête)
    pi_38605854
    Namens mijn vriendje:

Hallo mensen,

Even wat advies graag. Heb een xbox 360 en wil nu natuurlijk ook een HD-ready-TV. Niet alleen voor de xbox 360 natuurlijk. Wil ook digitale TV gaan nemen. Met een analoog signaal heb je er niet zoveel aan weet ik zelf. Ben zelf vanavond eens even gaan koekeloeren bij de Mediamark in Den Haag en zag daar twee LCD's die ik wel mooi vond. Ten eerste de Philips 32PF5321 en ten tweede de Thomson 32LB130S5.

Is dit wat voor de xbox360 en digitale TV? Of zeggen jullie neem in de prijsklasse van 1300 euro iets anders? Uw hulp gaarne.
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 21:21:38 #191
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38605896
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 21:20 schreef imago het volgende:
    Namens mijn vriendje:

Hallo mensen,

Even wat advies graag. Heb een xbox 360 en wil nu natuurlijk ook een HD-ready-TV. Niet alleen voor de xbox 360 natuurlijk. Wil ook digitale TV gaan nemen. Met een analoog signaal heb je er niet zoveel aan weet ik zelf. Ben zelf vanavond eens even gaan koekeloeren bij de Mediamark in Den Haag en zag daar twee LCD's die ik wel mooi vond. Ten eerste de Philips 32PF5321 en ten tweede de Thomson 32LB130S5.

Is dit wat voor de xbox360 en digitale TV? Of zeggen jullie neem in de prijsklasse van 1300 euro iets anders? Uw hulp gaarne.
    Arma?
    pi_38606208
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 21:21 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Arma?
    SSSSHHHHHT!
    pi_38606897
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 21:20 schreef imago het volgende:
    Namens mijn vriendje:

Hallo mensen,

Ik heb de Philips 32PF5321 en vind de kwaliteit super. Recensies liegen er ook niet om zie hier en boven in dit topic wordt er ook over gesproken.

Enige kanttekening; ik heb 'm gekocht voor 1050 euro (actie en exclusief verzendkosten), dat is wel een erg groot verschil met de 1300 euro die jij noemt.
    pi_38607589
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 21:44 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik heb de Philips 32PF5321 en vind de kwaliteit super. Recensies liegen er ook niet om zie hier en boven in dit topic wordt er ook over gesproken.

Enige kanttekening; ik heb 'm gekocht voor 1050 euro (actie en exclusief verzendkosten), dat is wel een erg groot verschil met de 1300 euro die jij noemt.
    Ik dacht al dat het een super tv was. Heb 8 jaar bij Staffhorst/RAF gewerkt en heb er toch een neusje voor. ;-) Dat prijsverschil boeit me eigenlijk niet veel. Denk dat dit hem gaat worden dan.
    pi_38607881
    Was alleen bij de mediamarkt 1299,- incl wk actie. Die actie kunnen ze dan in hun kont schuiven. Ze geven hem maar mooi mee voor die prijs.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 22:04:52 #196
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38607921
    Ik vind dat echt een lage actie van de Mediamarkt .
    pi_38608018
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
    Ik vind dat echt een lage actie van de Mediamarkt .
    pi_38611954
    Maar mensen, meer tips mogen hoor. Ik ga voor de philips maar mocht iemand een ander idee hebben dan hoor ik dat graag.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:31:07 #199
    148586 Wii
    BELIEVE!
    pi_38634229
    Persoonlijk vind ik de Panasonic 32LX60 een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben. Is ook wel voor ¤1299 te vinden.
    Wii
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:49:22 #200
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38634887
    Persoonlijk zou ik alles wat LCD + HD-ready is negeren Sorry hoor, maar een interlaced tv signaal ge-extrapoleerd naar 720p ziet er niet uit
      donderdag 8 juni 2006 @ 14:15:29 #201
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_38656021
    Samsung LE32M60B, das de master LCD-TV in z'n prijsklasse. me broer heeft een 1080p scherm van philips(zijn er wel degelijk), maar met de 360 zie ik geen verschil,hij heeft een 37" dus het detail is groter en duidelijker, maar mooier beeld kan ik niet zeggen. Wel iets vloeiender beeld, maar ja...6ms..
    GamerTag
    pi_38656187
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:15 schreef masterdave het volgende:
    me broer heeft een 1080p scherm van philips(zijn er wel degelijk),
    welke dan ?

zover ik weet hebben ze alleen 1080i panelen
      donderdag 8 juni 2006 @ 15:33:40 #203
    148586 Wii
    BELIEVE!
    pi_38658891
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:15 schreef masterdave het volgende:
    Samsung LE32M60B, das de master LCD-TV in z'n prijsklasse. me broer heeft een 1080p scherm van philips(zijn er wel degelijk), maar met de 360 zie ik geen verschil,hij heeft een 37" dus het detail is groter en duidelijker, maar mooier beeld kan ik niet zeggen. Wel iets vloeiender beeld, maar ja...6ms..
    Als je de 39pf9830 bedoelt, die kan geen 1080p signalen verwerken, en verder zou ik niet weten welke 1080p panelen philips levert.
    Wii
    pi_38658980
    Heb er niet echt verstand van hoe het werkt verder, maar ik heb mijn Xbox 360 gewoon op 1080p ingesteld en dat werkt prima en vind ik er beter uitzien dan 720 op mijn Philips 32pf nog wat. Dus ik vind het allemaal wel best zo
      donderdag 8 juni 2006 @ 15:40:24 #205
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38659151
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef devv05 het volgende:
    Heb er niet echt verstand van hoe het werkt verder, maar ik heb mijn Xbox 360 gewoon op 1080p ingesteld en dat werkt prima en vind ik er beter uitzien dan 720 op mijn Philips 32pf nog wat. Dus ik vind het allemaal wel best zo
    Xbox 360 ondersteund geen 1080p. En je moet niet boven de standaardresolutie van de scherm gaan zitten.

En je weet dat de framerate van games lager zijn op 1080i?
      donderdag 8 juni 2006 @ 15:55:11 #206
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_38659757
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Wii het volgende:

[..]

Als je de 39pf9830 bedoelt, die kan geen 1080p signalen verwerken, en verder zou ik niet weten welke 1080p panelen philips levert.
    je hebt gelijk, heeft ie me mooi voor gek gehouden, ik zit ff te kijken, en kan dit vinden

http://www.hdtvuk.tv/2005/12/philips_explain.html
    GamerTag
    pi_38659838
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 15:40 schreef BMH het volgende:

[..]

Xbox 360 ondersteund geen 1080p. En je moet niet boven de standaardresolutie van de scherm gaan zitten.

En je weet dat de framerate van games lager zijn op 1080i?
    Je kunt toch echt kiezen uit 420, 780 en 1080 bij de dashboard settings. Van de framerate wist ik niet, maar is me ook nog nooit opgevallen.
      donderdag 8 juni 2006 @ 16:03:31 #208
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38660050
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 15:57 schreef devv05 het volgende:

[..]

Je kunt toch echt kiezen uit 420, 780 en 1080 bij de dashboard settings. Van de framerate wist ik niet, maar is me ook nog nooit opgevallen.
    420p 720p of 1080i.

PS3 kan 1080p (progressive). Helaas zijn er nog geen tv's die ATM 1080p kunnen weergeven.
    pi_38660326
    Oh, oke. Is dat verschil tussen interlaced en progressive zo groot? Ik vind het er prima uitzien en thats good enough for me
      donderdag 8 juni 2006 @ 16:45:45 #210
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38661803
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 16:10 schreef devv05 het volgende:
    Oh, oke. Is dat verschil tussen interlaced en progressive zo groot? Ik vind het er prima uitzien en thats good enough for me

Pregressive is idd veel mooier. Maar bij 1080i liggen de lijnen weer dichter bij elkaar dan bij 720p waardoor het verschil haast niet te zien is.

Maar note wel dat de hogere resolutie zorgt voor een slechtere framerate bij sommige games.
    pi_38691759
    - Edit: Kan me niet voorstellen dat het hier om een legale release gaat. -

[ Bericht 26% gewijzigd door P-Style op 09-06-2006 16:54:35 ]
    pi_38899911
    Even niet over games, maar dvd met een HDTV.

Als ik op mn Xbox 360 speel is het verschil tussen een normale tv en HDTV echt verbluffend. Bij DVD valt me dit echter nog behoorlijk tegen, veel verschil is er niet te zien. Het is wel iets mooier enzo, maar bij lange na niet zoals het digitale beeld van de Xbox 360.

Beide heb ik aangesloten via component, dus dat mag geen verschil maken. Is het verschil bij DVD gewoon niet zo groot, of moet ik wellicht nog ergens iets anders instellen of veranderen? Want bij de Xbox 360 vond ik het verschil eerst ook niet zo groot, tot ik 'm even van 420i naar 1080p zette
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:04:21 #213
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38899958
    Ik denk dat je moet wachten op Blu-Ray of HD-DVD. DVD's hebben nou eenmaal geen resolutie van 720p of 1080p.
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:05:55 #214
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38900009
    Zojuist de SCART plug van de PS2 uit mijn Samsung LE26M51B getrokken en deze vervangen voor een component kabel. DAMN! wat een verschil!!! GT4 en Tourist Trophy ondersteunen Progressive Scan en man o man wat ziet het er mooi uit.

Mijn 360 is nu losgekoppeld, omdat ik maar 1 component aansluiting heb. Zijn hier hoge kwaliteit splitters voor?
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:07:06 #215
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_38900051
    Imo is de kwaliteit van dvd niet voldoende om prachtig beeld op een hd-tv te laten zien. Wel aardig enzo, maar niet top.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:08:28 #216
    82851 beterebeek
    Erik van Beek
    pi_38900112
    Wat is het beste programma om HD videomateriaal mee te bewerken?

Groet,
    Erik
    pi_38900944
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef Robhimself.2 het volgende:
    Zojuist de SCART plug van de PS2 uit mijn Samsung LE26M51B getrokken en deze vervangen voor een component kabel. DAMN! wat een verschil!!! GT4 en Tourist Trophy ondersteunen Progressive Scan en man o man wat ziet het er mooi uit.

Mijn 360 is nu losgekoppeld, omdat ik maar 1 component aansluiting heb. Zijn hier hoge kwaliteit splitters voor?
    Yep, ik heb een splitter die perfect werkt en zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Je kunt er 4 component apparaten op aan sluiten en het werkt ideaal.

hier te vinden

Het gaat om de 4-voudig component video switch van 39,99 euro.

pi_38900975
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef Cheiron het volgende:
    Imo is de kwaliteit van dvd niet voldoende om prachtig beeld op een hd-tv te laten zien. Wel aardig enzo, maar niet top.
    Ik zie weinig verschil tussen scart op een normale tv en component op HDTV. Valt me toch wel tegen van DVD.
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:30:44 #219
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38901183
    De resolutie van de DVD gaat niet opeens omhoog als je hem via component afspeelt. Het enige verschil zou kunnen zijn dat de DVD in 480p ipv 480i afgespeeld wordt, maar dan moet de DVD dat wel ondersteunen.

720p en 1080i/p zie je volgens mij nooit op DVD omdat het gewoonweg niet past om een paar uur HD-materiaal op een DVD te zetten.
    pi_38901710
    Oke, dan is het inderdaad wachten op Blu-Ray of HD-DVD, wel jammer Maakt HDMI nog verschil? En toch vreemd dat Xbox 360 games (ook DVD) dan wel helemaal in HD zijn. Al is dat natuurlijk weer geen videomateriaal, maar toch.
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:46:10 #221
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_38901988
    Een andere optie is natuurlijk om HD-materiaal via internet op te zoeken en dat vervolgens via mediacenter connect op je TV af te spelen. Zo volg ik ook allerlei Amerikaanse series in 720p.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 09:02:09 #222
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_38909569
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:46 schreef H.Flick het volgende:
    Een andere optie is natuurlijk om HD-materiaal via internet op te zoeken en dat vervolgens via mediacenter connect op je TV af te spelen. Zo volg ik ook allerlei Amerikaanse series in 720p.
    Doe je dat via de xbox360, of met je eigen mediacenter? want via de 360 krijg ik het niet voor elkaar om avi bestanden af te spelen, wat ik toch wel heel jammer vind.
    GamerTag
    pi_38910880
    Voor mij geen optie. Ik zal helaas moeten wachten
      vrijdag 16 juni 2006 @ 10:25:25 #224
    143940 Cubewoods
    Chi-Town's God
    pi_38911316
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:02 schreef masterdave het volgende:

[..]

Doe je dat via de xbox360, of met je eigen mediacenter? want via de 360 krijg ik het niet voor elkaar om avi bestanden af te spelen, wat ik toch wel heel jammer vind.
    http://www.runtime360.com/

Hoi.
    "so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
    -Revolutionary Immortal Technique
      vrijdag 16 juni 2006 @ 11:16:31 #225
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_38912466
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:26 schreef devv05 het volgende:

[..]

Yep, ik heb een splitter die perfect werkt en zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Je kunt er 4 component apparaten op aan sluiten en het werkt ideaal.

hier te vinden

[afbeelding]
    Nice! Thanx a million.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 11:24:08 #226
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38912653
    4-voudig component video switch lijkt mij ook wel wat.. Allen gaat dit wel veel geld kosten. En ik weet niet of de kwaliteit wel goed blijft.

Ik heb nu me progressive DVD speler met monster component kabels aan me tv hangen... Als ik zo'n switch koop moet ik nog zo'n monster component kabel erbij kopen
    pi_38914118
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:26 schreef devv05 het volgende:

[..]

hier te vinden

[afbeelding]
    Dat ding heb ik ook thuis staan, ideaal apparaatje, alleen erg gammel uitgevoerd vind ik. Beetje jammer voor dat geld.
    Scheren is voor schapen!
    pi_38919974
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef BMH het volgende:
    4-voudig component video switch lijkt mij ook wel wat.. Allen gaat dit wel veel geld kosten. En ik weet niet of de kwaliteit wel goed blijft.

Ik heb nu me progressive DVD speler met monster component kabels aan me tv hangen... Als ik zo'n switch koop moet ik nog zo'n monster component kabel erbij kopen
    Kwaliteit blijft goed hoor. Verschil is echt niet te zien. 40 Euro vind ik overigens echt niet duur voor zo'n ding. Bij de MediaMarkt probeerden ze me al een componentkabel van 85 euro aan te smeren Die heb ik bij diezelfde winkel voor 19 euro gehaald.
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:19 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Dat ding heb ik ook thuis staan, ideaal apparaatje, alleen erg gammel uitgevoerd vind ik. Beetje jammer voor dat geld.
    Hij is wel een klein beetje gammel ja. Maar staat hier gewoon bovenop mn DVD speler en het werkt perfect verder. Ziet er ook niet verkeerd uit ofzo, zolang je er niet mee gaat gooien kan er weinig mee gebeuren
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:29:33 #229
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38920627
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:11 schreef devv05 het volgende:

[..]

Kwaliteit blijft goed hoor. Verschil is echt niet te zien. 40 Euro vind ik overigens echt niet duur voor zo'n ding. Bij de MediaMarkt probeerden ze me al een componentkabel van 85 euro aan te smeren Die heb ik bij diezelfde winkel voor 19 euro gehaald.
    Ik kan het verschil tussen component kabel van 19 euro en iets als dit:

zeker wel zien.
    pi_39236667
    Heeft iemand toevallig ervaring met de volgende tv: http://www.redcoon.nl/redcoon/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=Kieskeurig&productId=7463

Hij is HD-Ready, heeft de goede resolutie, is 81cm, 8ms response, heeft een goede contrastratio (5000:1) en ziet er strak uit, zoals alle samsung tv's. Verder is ook HDMI en andere aansluitingen aanwezig..Webwinkel heb ik gevonden via kieskeurig, is de goedkoopste uit de lijst..
      maandag 26 juni 2006 @ 01:43:54 #231
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_39237026
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:29 schreef CySt het volgende:
    Heeft iemand toevallig ervaring met de volgende tv: http://www.redcoon.nl/redcoon/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=Kieskeurig&productId=7463

[afbeelding]
    Hij is HD-Ready, heeft de goede resolutie, is 81cm, 8ms response, heeft een goede contrastratio (5000:1) en ziet er strak uit, zoals alle samsung tv's. Verder is ook HDMI en andere aansluitingen aanwezig..Webwinkel heb ik gevonden via kieskeurig, is de goedkoopste uit de lijst..
    Ja die TV heb ik ook, prima apparaat
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_39237305
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:43 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja die TV heb ik ook, prima apparaat
    Geen kinderziektes oid? Is het beeld ook mooi helder?
      maandag 26 juni 2006 @ 02:00:43 #233
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_39237334
    Nee bij mij werkt alles prima en met de helderheid van het beeld zit het wel goed Ben er echt zeer tevreden over, het enige nadeel is het geluid van de TV zelf... dat is wat minder maar goed te verhelpen.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_39237346
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 02:00 schreef HAL9000S het volgende:
    Nee bij mij werkt alles prima en met de helderheid van het beeld zit het wel goed Ben er echt zeer tevreden over, het enige nadeel is het geluid van de TV zelf... dat is wat minder maar goed te verhelpen.
    Idd.. Klik

.

Anyway, thnx voor je reactie. Ik was sowiezo van plan om voor een Samsung te gaan, qua design de beste en wat betreft deze TV zitten de specs ook goed . Ik wilde eigenlijk meteen voor een plasma gaan, maar om die in 720p te krijgen zit je al gauw tegen de 2500 euro.. Plasma zijn er wel vanaf 1250 euro van Samsung, 107 cm, maar dan krijg je PAL resolutie. Vanaf 1600 euro krijg je 1024x768 resolutie (niet eens breedbeeld!). De levensduur is natuurlijk ook een negatieve factor, net zoals stroomverbuik. De kwaliteit van het beeld is wel excellent.
      maandag 26 juni 2006 @ 02:24:57 #235
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_39237608
    Waarom in vredesnaam een Sony home cinema set als je zo'n beedscherm ook kunt betalen...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_39237920
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 02:24 schreef Skull-splitter het volgende:
    Waarom in vredesnaam een Sony home cinema set als je zo'n beedscherm ook kunt betalen...
    Wat is er mis met de Sony Home Cinema? Ik heb deze gekozen, aangezien het een prima DVD recorder bevat met 160gb en Timeshift. Mijn huidige DVDrecorder is hoognodig toe aan vervanging..

Overigens, kan iemand het verschil ontdekken tussen de Samsung LE32R71B en LE32R72B? Ik vergelijk ze met elkaar, maar kan geen enkel verschil ontdekken. Die webwinkel zegt dat de R71 niet HD-Ready is en de R72 wel en die is dan ook 32 euro duurder, terwijl Samsung zegt dat ze allebei HD-ready zijn. Ik zie echt totaal geen verschil:
    - R71: http://www.samsung.com/nl(...)?page=Specifications
    - R72: http://www.samsung.com/nl(...)?page=Specifications

En dan hebben we nog de LE32M51B, voor dezelfde prijs als de R72. Het design is anders (mooier imo), de contrast is lager (3000:1, is dat merkbaar?). Samsung zegt niet dat hij HDTV-Ready is, de webwinkel van wel. Welke van de schermen is beter en waarom?

- http://www.samsung.com/nl(...)?page=Specifications

Verder, als je een HD-Ready tv neemt, betekent dat dan dat je wel HDTV resoluties kunt uitsturen over de DVI en dat je TV dat dan ook aankan? (Mits je videokaart het aankan, in mijn geval wel)

Bedankt!

[ Bericht 19% gewijzigd door CySt op 26-06-2006 04:57:23 ]
      maandag 26 juni 2006 @ 10:38:08 #237
    12888 Skull-splitter
    pi_39241495
    Sony staat tot HiFi als Lada tot sportwagen...
    pi_39244023
    verschil tussen de R71 en R72?

Enkel 't kleurtje van die rand onderaan; Donkerblauw of zilver.
    Scheren is voor schapen!
    pi_39245960
    De LE32M51B is gewoon HD-ready. Die heb ik namelijk .

Welke je moet kiezen tsja de R71B/72B is wel een nieuwer model dan de 32M51B. Dus je zou zeggen dat de techniek weer verder is verbeterd. Gewoon in een winkel gaan kijken dat is meestal het beste.
    pi_39248757
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 10:38 schreef Skull-splitter het volgende:
    Sony staat tot HiFi als Lada tot sportwagen...
    Kun je ook met onderbouwende argumenten komen? Wat raad jij dan aan? Bose? Pioneer?
    pi_39248942
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef paarse_paashaas het volgende:
    verschil tussen de R71 en R72?

Enkel 't kleurtje van die rand onderaan; Donkerblauw of zilver.
    Een opvolgend typenummer alleen maar voor een randje? Lijkt me sterk, maargoed. Ik heb inmiddels Samsung gemaild. Blijkbaar is hun website niet zo compleet als ze denken .
      maandag 26 juni 2006 @ 14:16:36 #242
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_39249097
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef CySt het volgende:

[..]

Geen kinderziektes oid? Is het beeld ook mooi helder?
    Ik heb deze tv ook, en ben er altijd heel blij mee geweest, en nu nog steeds, maar de vorige keer gingen we voetbal kijken bij mij thuis, en moest Nederland spelen en speelde ze in het knal oranje, ik moet zeggen dat die die kleur een beetje heel lelijk en felle kleur weergaf, zag er niet echt mooi uit.
    GamerTag
    pi_39249195
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ik heb deze tv ook, en ben er altijd heel blij mee geweest, en nu nog steeds, maar de vorige keer gingen we voetbal kijken bij mij thuis, en moest Nederland spelen en speelde ze in het knal oranje, ik moet zeggen dat die die kleur een beetje heel lelijk en felle kleur weergaf, zag er niet echt mooi uit.
    Had je je verzadiging wel goed staan dan? Heb je nog geprobeerd een beetje met de instellingen te spelen? En om welke tv ging het precies, ik heb er namelijk meerdere genoemd. Thnx voor je reactie.
    pi_39249221
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef masterdave het volgende:

[..]

Als je een televisie krijgt moet je ook direct de kleuren goed afstellen, die staan nooit behoorlijk. Je gaat me niet vertellen dat de shirts per definitie knaloranje zijn op die TV.
      maandag 26 juni 2006 @ 14:21:27 #245
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_39249277
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:19 schreef CySt het volgende:

[..]

Had je je verzadiging wel goed staan dan? Heb je nog geprobeerd een beetje met de instellingen te spelen? En om welke tv ging het precies, ik heb er namelijk meerdere genoemd. Thnx voor je reactie.
    Ik heb de LE32M61B, maar al die Samsungs zijn qua techniek bijna hetzelfde, De M versies dan, de versie daaronder wordt wel iets minder, vooral de T versie. Maar ik heb een hoop lopen kloten met van alles en nog wat, kreeg het niet mooi. Maar dat is de enige keer dat het me opviel, maar was er niet blij mee, aangezien de hele keet vol zat, en ik trots WAS op me schermpie totdat iedereen begon te zeiken dat ze pijn aan de ogen kregen van de felle kleuren.
    GamerTag
      maandag 26 juni 2006 @ 14:22:50 #246
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_39249329
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je een televisie krijgt moet je ook direct de kleuren goed afstellen, die staan nooit behoorlijk. Je gaat me niet vertellen dat de shirts per definitie knaloranje zijn op die TV.
    Nee nee, alleen die keer, maar toen waren het ook echt van die knaloranje tenue's wat ze aanhadden.
    GamerTag
    pi_39249350
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:21 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ik heb de LE32M61B, maar al die Samsungs zijn qua techniek bijna hetzelfde, De M versies dan, de versie daaronder wordt wel iets minder, voor de T versie. Maar ik heb een hoop lopen kloten met van alles en nog wat, kreeg het niet mooi. Maar dat is de enige keer dat het me opviel, maar was er niet blij mee, aangezien de hele keet vol zat, en ik trots WAS op me schermpie totdat iedereen begon te zeiken dat ze pijn aan de ogen kregen van de felle kleuren.
    Wat is nou de oploping van TV's qua recentheid dan? Ik zou zeggen oplopend, M, R, T, maar volgens jou dus niet?
      maandag 26 juni 2006 @ 14:24:39 #248
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_39249392
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:23 schreef CySt het volgende:

[..]

Wat is nou de oploping van TV's qua recentheid dan? Ik zou zeggen oplopend, M, R, T, maar volgens jou dus niet?
    Qua recentheid redelijk gelijk, qua kwaliteit T, R, M.
    GamerTag
    pi_39249513
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:24 schreef masterdave het volgende:

[..]

Qua recentheid redelijk gelijk, qua kwaliteit T, R, M.
    Toch grappig dan dat de T versies stukken goedkoper zijn en dat Samsung de M en R meteen als eerste op zijn pagina weergeeft.. De LE32T51B heeft bijvoorbeeld ook maar een contrast van 2000:1, in tegenstelling op de R71/72 die een contrast van 5000:1 hebben..
    pi_39249602
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:23 schreef CySt het volgende:

[..]

De R serie die je hier boven ziet is nu de nieuwste te krijgen van samsung , eind deze maand komt de M71

de bovenstaande R is dus nieuwer dan de M51 en M61
    pi_39249642
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:27 schreef CySt het volgende:

[..]

Toch grappig dan dat de T versies stukken goedkoper zijn en dat Samsung de M en R meteen als eerste op zijn pagina weergeeft.. De LE32T51B heeft bijvoorbeeld ook maar een contrast van 2000:1, in tegenstelling op de R71/72 die een contrast van 5000:1 hebben..
    Grappig? Dat is toch logica om je topproducten in de spotlights te zetten
    En dat 5000:1 contrast is dynamisch, komt neer op zo'n 800-1000:1 normaal denk ik
    pi_39249709
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:29 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

De R serie die je hier boven ziet is nu de nieuwste te krijgen van samsung , eind deze maand komt de M71

de bovenstaande R is dus nieuwer dan de M51 en M61
    Zoiets vermoedde ik al, gezien de prijs en contrasthoogte..
    pi_39249740
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

En dat 5000:1 contrast is dynamisch, komt neer op zo'n 800-1000:1 normaal denk ik
    Je wilt dus zeggen dat, dat de beste producten zijn uit de LE32 serie? (De R versies dus?)

Maar er is nu nog steeds geen duidelijk verschil tussen de R71 en R72, behalve het randje onderaan de TV, weet iemand of er wel degelijk een technisch verschil is?
    pi_39249937
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:32 schreef CySt het volgende:

[..]

Je wilt dus zeggen dat, dat de beste producten zijn uit de LE32 serie? (De R versies dus?)

Maar er is nu nog steeds geen duidelijk verschil tussen de R71 en R72, behalve het randje onderaan de TV, weet iemand of er wel degelijk een technisch verschil is?
    Jij zei M en R Qua kwaliteit is T het minst, R (Rome) is "middenmoot" en de M (Milano) serie is de top-of-the-line zegmaar

Het is wel zo dat er in de M-serie nog M71 moet uitkomen dacht ik. Voorlopig zijn de R71/72 de nieuwste dacht ik.
    pi_39250037
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:37 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

Jij zei M en R Qua kwaliteit is T het minst, R (Rome) is "middenmoot" en de M (Milano) serie is de top-of-the-line zegmaar

Het is wel zo dat er in de M-serie nog M71 moet uitkomen dacht ik. Voorlopig zijn de R71/72 de nieuwste dacht ik.
    Dus, LE32M61B is momenteel de beste (Hoewel Samsung hem pas op de 2e pagina displayed) en de LE32R71/72 zijn dan als volgende de besten?

Overgiens is de M71 wel al uit voor de 40" schermen, echter nog niet voor de 32" inderdaad.
      maandag 26 juni 2006 @ 14:51:08 #256
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_39250383
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

Is dit een wilde gok, of kan je dit onderbouwen, want wat is het verschil dan tussen dynamisch en normaal? Vriend van me heeft een 1200:1 LG scherm, maar met spellen bijvoorbeeld is die VEEL donkerder als bij mij. Dus die 5000:1 doet wel degelijk iets.
    GamerTag
      maandag 26 juni 2006 @ 15:30:40 #257
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_39251692
    Contrastratio is toch gebaseerd op gokwerk van de fabrikant.. Er is immers geen echte test voor schermen om het contrast te bereken.. Enige manier om te weten of het een goed contrast heeft is om em daadwerkelijk in actie te zien
    pi_39252069
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:40 schreef CySt het volgende:

[..]

Dus, LE32M61B is momenteel de beste (Hoewel Samsung hem pas op de 2e pagina displayed) en de LE32R71/72 zijn dan als volgende de besten?

Overgiens is de M71 wel al uit voor de 40" schermen, echter nog niet voor de 32" inderdaad.
    De nieuwe R serie kan meer kleuren weergeven dan de M61 dus ik zou voor de nieuwe R gaan of wachten op de nieuwe M die wel een prijsklasse hoger is
    pi_39253841
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

De nieuwe R serie kan meer kleuren weergeven dan de M61 dus ik zou voor de nieuwe R gaan of wachten op de nieuwe M die wel een prijsklasse hoger is
    Ok thnx for the Heads Up. .

Toch lijkt de M61 meer features te hebben..
    pi_39254221
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 14:51 schreef masterdave het volgende:

[..]

Is dit een wilde gok, of kan je dit onderbouwen, want wat is het verschil dan tussen dynamisch en normaal? Vriend van me heeft een 1200:1 LG scherm, maar met spellen bijvoorbeeld is die VEEL donkerder als bij mij. Dus die 5000:1 doet wel degelijk iets.
    Dynamisch contrast heeft te maken het kunnen regelen van de backlight. dus bij heldere scene's word de lichtsterkte opgeschroeft, en bij donkere scene's terug geschroeft.

En een LCD scherm dat te donker staat? dan is ie gewoon slecht afgesteld.
    Scheren is voor schapen!
      maandag 26 juni 2006 @ 16:35:27 #261
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_39254457
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 16:30 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Dynamisch contrast heeft te maken het kunnen regelen van de backlight. dus bij heldere scene's word de lichtsterkte opgeschroeft, en bij donkere scene's terug geschroeft.

Dynamisch contrast kan ook voor problemen zorgen. Als je een shot hebt met veel felle kleuren (wit) en een klein donker gebied, dan zal het donkere gebied ook lichter worden.. De tv kan namelijk niet iedere pixel afzonderlijk feller of zwakker maken.
    pi_39707946
    heeft er iemand ervaring met deze monitor?

Medion MD 30004

[afbeelding]
    https://www.medionshop.nl/?areaID=42AEE75B9FD53C73E10000000A00005A&productID=42AEE75B9FD53C73E10000000A00005A442BBA85BAE34CB4E10000000A00004B

ik heb al op diverse forums gezocht, maar kreeg geen ervaringen gevonden

[ Bericht 1% gewijzigd door gonzo1979 op 10-07-2006 23:32:26 ]
    <a href="http://www.vacantphotography.nl" rel="nofollow" target="_blank">Vacant Photography</a>
      dinsdag 11 juli 2006 @ 09:51:28 #263
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_39714919
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 23:25 schreef gonzo1979 het volgende:
    heeft er iemand ervaring met deze monitor?

Medion MD 30004

-URL-

ik heb al op diverse forums gezocht, maar kreeg geen ervaringen gevonden
    Medion. Zegt genoeg imo.
    pi_39760283
    tja je weet niet, zo natuurlijk zomaar kunnen dat ze eens een keer wat goeds van de band hebben laten rollen
    <a href="http://www.vacantphotography.nl" rel="nofollow" target="_blank">Vacant Photography</a>
      woensdag 12 juli 2006 @ 18:11:06 #265
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_39761061
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 17:42 schreef gonzo1979 het volgende:
    tja je weet niet, zo natuurlijk zomaar kunnen dat ze eens een keer wat goeds van de band hebben laten rollen
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 18:04 schreef pkwarts het volgende:

doe normaal.
      maandag 24 juli 2006 @ 20:28:46 #266
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_40143133
    Heb nu mijn Dell Ultrasharp 2405 aangesloten op een Xbox 360 met een vga kabel. Alles ziet er nu verdomd verlicht uit vergeleken met component.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      dinsdag 25 juli 2006 @ 10:39:04 #267
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_40159524
    Halo werkt niet op een Xbox 360 met vga kabel.
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      woensdag 26 juli 2006 @ 00:49:04 #268
    46727 masterdave
    Topic Killer
    pi_40186950
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 16:30 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

slecht afgesteld? weet jij uberhaupt wel wat contrastwaarde inhoudt? hoe hoger het contrast, hoe zwarter zwart is, dus als het al een beetje donker is bij een tv met laag contrast, dan laat ie nog maar 1 kleur zien, wat dus lijkt alsof het helemaal donker wordt, hij heeft namelijk helderheid,contrast op 100% staan maar blijft gewoon fokking donker, zijn er weet nie hoelang mee bezig geweest, aangezien het op mijn scherm er gewoon netjes uitziet.

Overigens staat mijn dynamische contrast uit, want dat is echt pokkeirritant dat lichter en donker worden telkens.
    GamerTag
    pi_40348855
    Krijg net een mailing van Media Markt, de Samsung LE26R51B voor ¤666

Bij BCC ben je voor dezelfde TV ¤899 kwijt Misschien dat ik hem ga halen, is nog steeds veel geld maar mijn 'oude' tv is ook nog wel wat waard
    pi_40350460
    HDTV is sooooooooo worth it. Maarja, ik zou wel minimaal voor 32" gaan. Maar dat is een persoonlijke keuze.
    pi_40350726
    Ik heb nu een 70cm BB TV, dat vind ik wel meer dan genoeg Deze is dan ietsje kleiner, 66cm, maar dat vind ik meer dan genoeg

32" wordt een beetje duur.
      maandag 31 juli 2006 @ 13:41:17 #272
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40350780
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:30 schreef devv05 het volgende:
    HDTV is sooooooooo worth it. Maarja, ik zou wel minimaal voor 32" gaan. Maar dat is een persoonlijke keuze.
    Het is het zoooo waard? Het enige wat je nu kunt kijken in HD is de Xbox 360 & 3 bagger tv zenders.

Als ik HD ga, ga ik ook echt HD (1080p).
      maandag 31 juli 2006 @ 13:42:16 #273
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40350819
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 20:28 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Heb nu mijn Dell Ultrasharp 2405 aangesloten op een Xbox 360 met een vga kabel. Alles ziet er nu verdomd verlicht uit vergeleken met component.
    Dell heeft sowieso niet de beste kleuren. Zwart neigt vaak naar groen etc
    pi_40350976
    HDready is wel genoeg voorlopig , 720p matriaal ziet er uit
    pi_40351230
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef BMH het volgende:

[..]

Het is het zoooo waard? Het enige wat je nu kunt kijken in HD is de Xbox 360 & 3 bagger tv zenders.

Ik gebruik 'm dan ook voornamelijk voor Xbox 360

1080p heb je (nu) pas echt helemaal niks aan, en is verschrikkelijk duur. Bovendien kan ik het me scherper haast niet voorstellen.
    pi_40351260
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:39 schreef Kremers het volgende:
    Ik heb nu een 70cm BB TV, dat vind ik wel meer dan genoeg Deze is dan ietsje kleiner, 66cm, maar dat vind ik meer dan genoeg

32" wordt een beetje duur.
    Oke Hangt er ook vanaf hoever je van de TV zit. Mijne staat een aantal metertjes verderop, kleiner dan 32" zou dan niet heel prettig zijn.
      maandag 31 juli 2006 @ 20:53:38 #277
    12888 Skull-splitter
    pi_40363683
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef BMH het volgende:
    Zere schenen-schop-tijd: 1080P is net zo HD als 720P. Tuurlijk, tis mooi en prachtig, maar ga niet zielig lopen doen over een paar pixels meer waar je voorlopig niets aan hebt.

Je zou ook kunnen wachten op de ideale resolutie (meervoud van 1080 en 720 zodat je geen pixels verloren laat gaan maar gewoon 3x3 voor een pixel kun nemen)...
    pi_40431707
    Ik heb mijn Xbox360 nu aan een Samsung 940MW hangen en ik moet zegggen echt een super beeld pffff
      donderdag 3 augustus 2006 @ 09:44:59 #279
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_40441778
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zere schenen-schop-tijd: 1080P is net zo HD als 720P. Tuurlijk, tis mooi en prachtig, maar ga niet zielig lopen doen over een paar pixels meer waar je voorlopig niets aan hebt.

Je zou ook kunnen wachten op de ideale resolutie (meervoud van 1080 en 720 zodat je geen pixels verloren laat gaan maar gewoon 3x3 voor een pixel kun nemen)...
    Tis niet alleen de resolutie, dus natuurlijk een combinatie van zaken. Zo heb ik een hekel aan LCD beeld (ghosting, lag & contrast), en kocht ik mijn 480p plasma net voor het 1080i model uitkwam... Ik wacht liever op een echte 1080p SED scherm. Veel beter contrast, geen lag en waarschijnlijk zijn er rond die tijd veel meer HD signalen.
    pi_41009577
    ff schoppen voor een vraag. Winkel gooit de Samsung LE-27T51 in de aanbieding voor ¤579. Is dit een goede HD-TV om aan te schaffen voor mij met een beperkt budget?
    <@Richardfun> top Morthill ^O^
    <@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
      zondag 20 augustus 2006 @ 21:07:37 #281
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_41009931
    quote:
    Op zondag 20 augustus 2006 20:58 schreef Morthill het volgende:
    ff schoppen voor een vraag. Winkel gooit de Samsung LE-27T51 in de aanbieding voor ¤579. Is dit een goede HD-TV om aan te schaffen voor mij met een beperkt budget?
    Heb je zelf al beetje uitgezocht op Google? Er zijn zat reviews. Bij aanschaf van een TV zou ik het niet laten afhangen van een paar forumusers.
    pi_41010131
    quote:
    Op zondag 20 augustus 2006 21:07 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Heb je zelf al beetje uitgezocht op Google? Er zijn zat reviews. Bij aanschaf van een TV zou ik het niet laten afhangen van een paar forumusers.
    Denk je echt dat ik het puur op jullie aan laat komen, de google reviews zijn ok tot goed, ik ga morgen bij de winkel langs om te kijken hoe hij dvd's af speelt, maar ik wil gewoon veel info en advies voor ik een flinke aankoop doe.
    pi_41017296
    Ik moet zeggen dat die prijzen steeds mooier worden Die Samsung is een scherm dat aan alle HD-Ready eisen voldoet en dus prima geschikt voor de HD-consoles. Ik ga niet teveel uitspraken doen over de kwaliteit van dit scherm (ik heb 'm zelf immers niet ) maar wat ik wel weet is dat die Samsung schermen behoorlijk populair zijn. En ik heb ook het idee (aan de hand van deze topicreeks) dat veel Fok!kers die op zoek waren naar een HD-Ready scherm uiteindelijk een Samsung hebben gekocht en daar erg tevreden over zijn.

Verder is 27" wat mij betreft een prima formaat, zolang je er niet àl te ver vanaf zit.
    pi_41021891
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 00:42 schreef P-Style het volgende:
    Ik moet zeggen dat die prijzen steeds mooier worden Die Samsung is een scherm dat aan alle HD-Ready eisen voldoet en dus prima geschikt voor de HD-consoles. Ik ga niet teveel uitspraken doen over de kwaliteit van dit scherm (ik heb 'm zelf immers niet ) maar wat ik wel weet is dat die Samsung schermen behoorlijk populair zijn. En ik heb ook het idee (aan de hand van deze topicreeks) dat veel Fok!kers die op zoek waren naar een HD-Ready scherm uiteindelijk een Samsung hebben gekocht en daar erg tevreden over zijn.

Verder is 27" wat mij betreft een prima formaat, zolang je er niet àl te ver vanaf zit.
    Ik heb nu 28" breedbeeld tv waar ik tevreden over ben. Gewoon prima tv zonder enige problemen. Qua formaat hoef ik ook niet meer, dus 27" is een prima keuze in dat opzicht.
      maandag 21 augustus 2006 @ 19:45:04 #285
    12888 Skull-splitter
    pi_41039234
    Voor mij zou 32 inch echt de minimum zijn, ik wil een 37 inch, misschien 42 als het kan...
      maandag 21 augustus 2006 @ 20:23:56 #286
    50150 Pugsley
    Mr. Smarty Man
    pi_41040590
    Ik was toch benieuwd of iemand hier toevallig weet hoe ik het geluid van m'n ps2 over m'n 5.1 set verdeeld krijg. Punt is namelijk dat deze set geen digitale uit- of ingang kent. Alleen aansluitingen voor scart en speakers. Bestaat er een mogelijk om deze aansluiting naar de tv dan om te leiden ofzo? Ik hoor het graag, alvast bedankt.
    Zo gaat dat tegenwoordig...
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:23:29 #287
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_41053293
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 20:23 schreef Pugsley het volgende:
    Ik was toch benieuwd of iemand hier toevallig weet hoe ik het geluid van m'n ps2 over m'n 5.1 set verdeeld krijg. Punt is namelijk dat deze set geen digitale uit- of ingang kent. Alleen aansluitingen voor scart en speakers. Bestaat er een mogelijk om deze aansluiting naar de tv dan om te leiden ofzo? Ik hoor het graag, alvast bedankt.
    nee.
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:32:42 #288
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_41054771
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 19:13 schreef GokuSFE het volgende:
    IMAX HD films (720p) zien er trouwens wel ubervet uit op een HD-ready TV (op mn Samsung 26R51 iig)
    Zijn WMV HD films, ik speel ze af op mn 360 via een media center PC. Damn, wat een scherpe kleuren, wat een detail in het beeld
    Zie je bijvoorbeeld een beeld van een koraalrif, net levensecht, zo scherp. Daarna weer normale film op DVD gekeken, viel toch weer ff tegen qua detail
    Hier een hele zooi linkjes naar voorbeeld materiaal.
    COOOOOOOOL!
    www.wmvhd.com kende ik al, maar die anderen nog niet.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_41408879
    Ik loop al diverse weken forums af te lopen wbt de kld32v2000 van sony. Vind echter maar weinig mensen die een Sony LCD tv hebben. Op kieskeurig krijgt hij goed reviews en 2 weken geleden is hij verkozen tot LCD van het jaar door EIWA.

Hier misschien iemand die er eentje heeft ?
    pi_41410860
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 09:44 schreef BMH het volgende:

[..]

Tis niet alleen de resolutie, dus natuurlijk een combinatie van zaken. Zo heb ik een hekel aan LCD beeld (ghosting, lag & contrast), en kocht ik mijn 480p plasma net voor het 1080i model uitkwam... Ik wacht liever op een echte 1080p SED scherm. Veel beter contrast, geen lag en waarschijnlijk zijn er rond die tijd veel meer HD signalen.
    Ik ga ook voor 1080p, gaat perfect zijn om de PS3 op aan te sluiten
    PSN id: NL_SToRM
    pi_41587416
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ik ga ook voor 1080p, gaat perfect zijn om de PS3 op aan te sluiten
    tja, misschien dat Sony de PS3 idd nog released voordat HDTV achterhaald is.
    Scheren is voor schapen!
      vrijdag 8 september 2006 @ 01:21:33 #292
    12888 Skull-splitter
    pi_41605121
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 15:30 schreef BMH het volgende:
    Contrastratio is toch gebaseerd op gokwerk van de fabrikant.. Er is immers geen echte test voor schermen om het contrast te bereken.. Enige manier om te weten of het een goed contrast heeft is om em daadwerkelijk in actie te zien
    Naar mijn weten is het niets meer dan het aantal verschillende waarden aan licht per pixel dat kan worden weergegeven, waar men echter niet bij 0 (zwart) begint.
      Moderator maandag 11 september 2006 @ 10:19:28 #293
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_41699516
    Hmm, ik heb een Marantz AV4600 receiver. Daarnaast heb ik ook een Xbox classic. Om het geluid goed aan te kunnen sluiten heb ik een tijd geleden zo'n speciale kabel gekocht waar een vertakking inzat voor naar de versterker. Vervolgens heb ik de versterker zo ingesteld dat hij dus input kreeg van de xbox. In de settings van de xbox heb ik bij geluid '5.1' aangezet.

Mijn verwachting was dat dat de manier was om 5.1 geluid te krijgen. Het vervelende is nu dat ik dat dus niet heb. De versterker geeft aan maar 2 kanaals geluid binnen te krijgen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb al gekeken of ik toevallig een game aan het doen was waar geen 5.1 geluid aanwezig was, maar de gespeelde games hebben dat volgens mij allemaal. In dit geval was het Panzer Dragoon: Orta, maar bv ook X-Men: Legends en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Weet iemand wat ik fout doe?
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_41699640
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef CoolGuy het volgende:
    Hmm, ik heb een Marantz AV4600 receiver. Daarnaast heb ik ook een Xbox classic. Om het geluid goed aan te kunnen sluiten heb ik een tijd geleden zo'n speciale kabel gekocht waar een vertakking inzat voor naar de versterker. Vervolgens heb ik de versterker zo ingesteld dat hij dus input kreeg van de xbox. In de settings van de xbox heb ik bij geluid '5.1' aangezet.

Mijn verwachting was dat dat de manier was om 5.1 geluid te krijgen. Het vervelende is nu dat ik dat dus niet heb. De versterker geeft aan maar 2 kanaals geluid binnen te krijgen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb al gekeken of ik toevallig een game aan het doen was waar geen 5.1 geluid aanwezig was, maar de gespeelde games hebben dat volgens mij allemaal. In dit geval was het Panzer Dragoon: Orta, maar bv ook X-Men: Legends en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat voor vertakking heb je het over bij die kabel?
    Sluit je het wel aan via een optische kabel of heb je toch 2 tulpstekkertjes? In het laatste geval is het niet meer dan logisch dat je geen 5.1 geluid eruit krijgt.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      Moderator maandag 11 september 2006 @ 10:36:52 #295
    16180 crew  CoolGuy
    pi_41699888
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 10:25 schreef Tain het volgende:

[..]

Wat voor vertakking heb je het over bij die kabel?
    Sluit je het wel aan via een optische kabel of heb je toch 2 tulpstekkertjes? In het laatste geval is het niet meer dan logisch dat je geen 5.1 geluid eruit krijgt.
    Ik heb het uiteraard wel aangesloten via een optische kabel
    pi_41700422
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 10:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bij mij werkt het wel heel goed, maar ik heb wel een 360, weet niet of dat uitmaakt.
    GamerTag
    pi_41703879
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 10:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan zou het gewoon meteen moeten werken, maar heb geen idee wat er bij jou verkeerd gaat
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      Moderator maandag 11 september 2006 @ 13:21:26 #298
    16180 crew  CoolGuy
    pi_41704098
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 13:12 schreef Tain het volgende:

[..]

Dan zou het gewoon meteen moeten werken, maar heb geen idee wat er bij jou verkeerd gaat
    Nee ik weet het ook niet. Nu moet ik zeggen dat ik nooit echt in de settings heb gekeken van de xbox. Ik heb daar wel ergens ingesteld dat hij 5.1 geluid moet leveren als dat aanwezig is, maar ik las hier dat je op 2 plaatsen in je xbox het geluid kunt instellen? Ik heb dat dus maar op 1 plaats gedaan..
      maandag 11 september 2006 @ 19:59:44 #299
    12888 Skull-splitter
    pi_41716541
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef CoolGuy het volgende:

Xbox zonder DVD opstarten, naar settings -> sound gaan en daar aanvinken dat ie Dolby Digital en DTS door moet geven. In je reciever instellen op welke poort ie is aangesloten en dat je daar de boel automatisch wil laten verwerken door je receiver en dan zou je gewoon 5.1 moeten hebben in nagenoeg alle spellen en films...
    pi_41739616
    Ik vind het allemaal heel ingewikkelt, dus en vraagje. Wat is volgens jullie (de mensen die weten waar ze het over hebben ) op het moment de beste 32" HD-Ready tv van rond de 1000-1200 euro? Voor gebruikt met voornamelijk de Xbox 360 en in de toekomst HD-DVD en mischien de PS3. Dus moet niet zoveel ghosting hebben dat het er onspeelbaar van word en mooi goed beeld, het liefst ook redelijk mooi design. Ben namelijk in oktober (13 okt) en heb geld gespaard en kan samen met geld dat ik ga krijgen een nieuwe tv kopen. (Kan dus eventueel ook een tv zijn die voor die tijd uit komt )
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:55:15 #301
    12888 Skull-splitter
    pi_41746375
    Gewoon naar de winkel gaan en rondkijken. Smaak is subjectief. Ik weet iig dat ik voor de 37" BenQ ga, maar ik denk dat legio gebruikers hier gewoon een Samsung hebben staan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')