welke dan ?quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:15 schreef masterdave het volgende:
me broer heeft een 1080p scherm van philips(zijn er wel degelijk),
Als je de 39pf9830 bedoelt, die kan geen 1080p signalen verwerken, en verder zou ik niet weten welke 1080p panelen philips levert.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:15 schreef masterdave het volgende:
Samsung LE32M60B, das de master LCD-TV in z'n prijsklasse. me broer heeft een 1080p scherm van philips(zijn er wel degelijk), maar met de 360 zie ik geen verschil,hij heeft een 37" dus het detail is groter en duidelijker, maar mooier beeld kan ik niet zeggen. Wel iets vloeiender beeld, maar ja...6ms..
Xbox 360 ondersteund geen 1080p. En je moet niet boven de standaardresolutie van de scherm gaan zitten.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:35 schreef devv05 het volgende:
Heb er niet echt verstand van hoe het werkt verder, maar ik heb mijn Xbox 360 gewoon op 1080p ingesteld en dat werkt prima en vind ik er beter uitzien dan 720 op mijn Philips 32pf nog wat. Dus ik vind het allemaal wel best zo
je hebt gelijk, heeft ie me mooi voor gek gehouden, ik zit ff te kijken, en kan dit vindenquote:Op donderdag 8 juni 2006 15:33 schreef Wii het volgende:
[..]
Als je de 39pf9830 bedoelt, die kan geen 1080p signalen verwerken, en verder zou ik niet weten welke 1080p panelen philips levert.
Je kunt toch echt kiezen uit 420, 780 en 1080 bij de dashboard settings. Van de framerate wist ik niet, maar is me ook nog nooit opgevallen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:40 schreef BMH het volgende:
[..]
Xbox 360 ondersteund geen 1080p. En je moet niet boven de standaardresolutie van de scherm gaan zitten.
En je weet dat de framerate van games lager zijn op 1080i?
420p 720p of 1080i.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:57 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je kunt toch echt kiezen uit 420, 780 en 1080 bij de dashboard settings. Van de framerate wist ik niet, maar is me ook nog nooit opgevallen.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:10 schreef devv05 het volgende:
Oh, oke. Is dat verschil tussen interlaced en progressive zo groot? Ik vind het er prima uitzien en thats good enough for me
Yep, ik heb een splitter die perfect werkt en zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Je kunt er 4 component apparaten op aan sluiten en het werkt ideaal.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef Robhimself.2 het volgende:
Zojuist de SCART plug van de PS2 uit mijn Samsung LE26M51B getrokken en deze vervangen voor een component kabel. DAMN! wat een verschil!!!GT4 en Tourist Trophy ondersteunen Progressive Scan en man o man wat ziet het er mooi uit.
Mijn 360 is nu losgekoppeld, omdat ik maar 1 component aansluiting heb. Zijn hier hoge kwaliteit splitters voor?
Ik zie weinig verschil tussen scart op een normale tv en component op HDTV. Valt me toch wel tegen van DVD.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef Cheiron het volgende:
Imo is de kwaliteit van dvd niet voldoende om prachtig beeld op een hd-tv te laten zien. Wel aardig enzo, maar niet top.
Doe je dat via de xbox360, of met je eigen mediacenter? want via de 360 krijg ik het niet voor elkaar om avi bestanden af te spelen, wat ik toch wel heel jammer vind.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:46 schreef H.Flick het volgende:
Een andere optie is natuurlijk om HD-materiaal via internet op te zoeken en dat vervolgens via mediacenter connect op je TV af te spelen. Zo volg ik ook allerlei Amerikaanse series in 720p.
http://www.runtime360.com/quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:02 schreef masterdave het volgende:
[..]
Doe je dat via de xbox360, of met je eigen mediacenter? want via de 360 krijg ik het niet voor elkaar om avi bestanden af te spelen, wat ik toch wel heel jammer vind.
Nice! Thanx a million.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
Yep, ik heb een splitter die perfect werkt en zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Je kunt er 4 component apparaten op aan sluiten en het werkt ideaal.
hier te vinden
Het gaat om de 4-voudig component video switch van 39,99 euro.
[afbeelding]
Dat ding heb ik ook thuis staan, ideaal apparaatje, alleen erg gammel uitgevoerd vind ik. Beetje jammer voor dat geld.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
Yep, ik heb een splitter die perfect werkt en zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Je kunt er 4 component apparaten op aan sluiten en het werkt ideaal.
hier te vinden
Het gaat om de 4-voudig component video switch van 39,99 euro.
[afbeelding]
Kwaliteit blijft goed hoor. Verschil is echt niet te zien. 40 Euro vind ik overigens echt niet duur voor zo'n ding. Bij de MediaMarkt probeerden ze me al een componentkabel van 85 euro aan te smerenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef BMH het volgende:
4-voudig component video switch lijkt mij ook wel wat.. Allen gaat dit wel veel geld kosten. En ik weet niet of de kwaliteit wel goed blijft.
Ik heb nu me progressive DVD speler met monster component kabels aan me tv hangen... Als ik zo'n switch koop moet ik nog zo'n monster component kabel erbij kopen
Hij is wel een klein beetje gammel ja. Maar staat hier gewoon bovenop mn DVD speler en het werkt perfect verder. Ziet er ook niet verkeerd uit ofzo, zolang je er niet mee gaat gooien kan er weinig mee gebeurenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dat ding heb ik ook thuis staan, ideaal apparaatje, alleen erg gammel uitgevoerd vind ik. Beetje jammer voor dat geld.
Ik kan het verschil tussen component kabel van 19 euro en iets als dit:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kwaliteit blijft goed hoor. Verschil is echt niet te zien. 40 Euro vind ik overigens echt niet duur voor zo'n ding. Bij de MediaMarkt probeerden ze me al een componentkabel van 85 euro aan te smerenDie heb ik bij diezelfde winkel voor 19 euro gehaald.
Ja die TV heb ik ook, prima apparaatquote:Op maandag 26 juni 2006 01:29 schreef CySt het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met de volgende tv: http://www.redcoon.nl/redcoon/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=Kieskeurig&productId=7463
[afbeelding]
Hij is HD-Ready, heeft de goede resolutie, is 81cm, 8ms response, heeft een goede contrastratio (5000:1) en ziet er strak uit, zoals alle samsung tv's. Verder is ook HDMI en andere aansluitingen aanwezig..Webwinkel heb ik gevonden via kieskeurig, is de goedkoopste uit de lijst..
Geen kinderziektes oid? Is het beeld ook mooi helder?quote:Op maandag 26 juni 2006 01:43 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja die TV heb ik ook, prima apparaat
Idd.. Klikquote:Op maandag 26 juni 2006 02:00 schreef HAL9000S het volgende:
Nee bij mij werkt alles prima en met de helderheid van het beeld zit het wel goedBen er echt zeer tevreden over, het enige nadeel is het geluid van de TV zelf... dat is wat minder maar goed te verhelpen.
Wat is er mis met de Sony Home Cinema? Ik heb deze gekozen, aangezien het een prima DVD recorder bevat met 160gb en Timeshift. Mijn huidige DVDrecorder is hoognodig toe aan vervanging..quote:Op maandag 26 juni 2006 02:24 schreef Skull-splitter het volgende:
Waarom in vredesnaam een Sony home cinema set als je zo'n beedscherm ook kunt betalen...
Kun je ook met onderbouwende argumenten komen? Wat raad jij dan aan? Bose? Pioneer?quote:Op maandag 26 juni 2006 10:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Sony staat tot HiFi als Lada tot sportwagen...
Een opvolgend typenummer alleen maar voor een randje? Lijkt me sterk, maargoed. Ik heb inmiddels Samsung gemaild. Blijkbaar is hun website niet zo compleet als ze denkenquote:Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef paarse_paashaas het volgende:
verschil tussen de R71 en R72?
Enkel 't kleurtje van die rand onderaan; Donkerblauw of zilver.
Ik heb deze tv ook, en ben er altijd heel blij mee geweest, en nu nog steeds, maar de vorige keer gingen we voetbal kijken bij mij thuis, en moest Nederland spelen en speelde ze in het knal oranje, ik moet zeggen dat die die kleur een beetje heel lelijk en felle kleur weergaf, zag er niet echt mooi uit.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:58 schreef CySt het volgende:
[..]
Geen kinderziektes oid? Is het beeld ook mooi helder?
Had je je verzadiging wel goed staan dan? Heb je nog geprobeerd een beetje met de instellingen te spelen? En om welke tv ging het precies, ik heb er namelijk meerdere genoemd. Thnx voor je reactie.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ik heb deze tv ook, en ben er altijd heel blij mee geweest, en nu nog steeds, maar de vorige keer gingen we voetbal kijken bij mij thuis, en moest Nederland spelen en speelde ze in het knal oranje, ik moet zeggen dat die die kleur een beetje heel lelijk en felle kleur weergaf, zag er niet echt mooi uit.
Als je een televisie krijgt moet je ook direct de kleuren goed afstellen, die staan nooit behoorlijk. Je gaat me niet vertellen dat de shirts per definitie knaloranje zijn op die TV.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ik heb deze tv ook, en ben er altijd heel blij mee geweest, en nu nog steeds, maar de vorige keer gingen we voetbal kijken bij mij thuis, en moest Nederland spelen en speelde ze in het knal oranje, ik moet zeggen dat die die kleur een beetje heel lelijk en felle kleur weergaf, zag er niet echt mooi uit.
Ik heb de LE32M61B, maar al die Samsungs zijn qua techniek bijna hetzelfde, De M versies dan, de versie daaronder wordt wel iets minder, vooral de T versie. Maar ik heb een hoop lopen kloten met van alles en nog wat, kreeg het niet mooi. Maar dat is de enige keer dat het me opviel, maar was er niet blij mee, aangezien de hele keet vol zat, en ik trots WAS op me schermpie totdat iedereen begon te zeiken dat ze pijn aan de ogen kregen van de felle kleuren.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:19 schreef CySt het volgende:
[..]
Had je je verzadiging wel goed staan dan? Heb je nog geprobeerd een beetje met de instellingen te spelen? En om welke tv ging het precies, ik heb er namelijk meerdere genoemd. Thnx voor je reactie.
Nee nee, alleen die keer, maar toen waren het ook echt van die knaloranje tenue's wat ze aanhadden.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je een televisie krijgt moet je ook direct de kleuren goed afstellen, die staan nooit behoorlijk. Je gaat me niet vertellen dat de shirts per definitie knaloranje zijn op die TV.
Wat is nou de oploping van TV's qua recentheid dan? Ik zou zeggen oplopend, M, R, T, maar volgens jou dus niet?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:21 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ik heb de LE32M61B, maar al die Samsungs zijn qua techniek bijna hetzelfde, De M versies dan, de versie daaronder wordt wel iets minder, voor de T versie. Maar ik heb een hoop lopen kloten met van alles en nog wat, kreeg het niet mooi. Maar dat is de enige keer dat het me opviel, maar was er niet blij mee, aangezien de hele keet vol zat, en ik trots WAS op me schermpie totdat iedereen begon te zeiken dat ze pijn aan de ogen kregen van de felle kleuren.
Qua recentheid redelijk gelijk, qua kwaliteit T, R, M.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:23 schreef CySt het volgende:
[..]
Wat is nou de oploping van TV's qua recentheid dan? Ik zou zeggen oplopend, M, R, T, maar volgens jou dus niet?
Toch grappig dan dat de T versies stukken goedkoper zijn en dat Samsung de M en R meteen als eerste op zijn pagina weergeeft.. De LE32T51B heeft bijvoorbeeld ook maar een contrast van 2000:1, in tegenstelling op de R71/72 die een contrast van 5000:1 hebben..quote:Op maandag 26 juni 2006 14:24 schreef masterdave het volgende:
[..]
Qua recentheid redelijk gelijk, qua kwaliteit T, R, M.
De R serie die je hier boven ziet is nu de nieuwste te krijgen van samsung , eind deze maand komt de M71quote:Op maandag 26 juni 2006 14:23 schreef CySt het volgende:
[..]
Wat is nou de oploping van TV's qua recentheid dan? Ik zou zeggen oplopend, M, R, T, maar volgens jou dus niet?
Grappig? Dat is toch logica om je topproducten in de spotlights te zettenquote:Op maandag 26 juni 2006 14:27 schreef CySt het volgende:
[..]
Toch grappig dan dat de T versies stukken goedkoper zijn en dat Samsung de M en R meteen als eerste op zijn pagina weergeeft.. De LE32T51B heeft bijvoorbeeld ook maar een contrast van 2000:1, in tegenstelling op de R71/72 die een contrast van 5000:1 hebben..
Zoiets vermoedde ik al, gezien de prijs en contrasthoogte..quote:Op maandag 26 juni 2006 14:29 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
De R serie die je hier boven ziet is nu de nieuwste te krijgen van samsung , eind deze maand komt de M71
de bovenstaande R is dus nieuwer dan de M51 en M61
Je wilt dus zeggen dat, dat de beste producten zijn uit de LE32 serie? (De R versies dus?)quote:Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef GokuSFE het volgende:
[..]
Grappig? Dat is toch logica om je topproducten in de spotlights te zetten
En dat 5000:1 contrast is dynamisch, komt neer op zo'n 800-1000:1 normaal denk ik
Jij zei M en Rquote:Op maandag 26 juni 2006 14:32 schreef CySt het volgende:
[..]
Je wilt dus zeggen dat, dat de beste producten zijn uit de LE32 serie? (De R versies dus?)
Maar er is nu nog steeds geen duidelijk verschil tussen de R71 en R72, behalve het randje onderaan de TV, weet iemand of er wel degelijk een technisch verschil is?
Dus, LE32M61B is momenteel de beste (Hoewel Samsung hem pas op de 2e pagina displayed) en de LE32R71/72 zijn dan als volgende de besten?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:37 schreef GokuSFE het volgende:
[..]
Jij zei M en RQua kwaliteit is T het minst, R (Rome) is "middenmoot" en de M (Milano) serie is de top-of-the-line zegmaar
Het is wel zo dat er in de M-serie nog M71 moet uitkomen dacht ik. Voorlopig zijn de R71/72 de nieuwste dacht ik.
Is dit een wilde gok, of kan je dit onderbouwen, want wat is het verschil dan tussen dynamisch en normaal? Vriend van me heeft een 1200:1 LG scherm, maar met spellen bijvoorbeeld is die VEEL donkerder als bij mij. Dus die 5000:1 doet wel degelijk iets.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef GokuSFE het volgende:
[..]
Grappig? Dat is toch logica om je topproducten in de spotlights te zetten
En dat 5000:1 contrast is dynamisch, komt neer op zo'n 800-1000:1 normaal denk ik
De nieuwe R serie kan meer kleuren weergeven dan de M61 dus ik zou voor de nieuwe R gaan of wachten op de nieuwe M die wel een prijsklasse hoger isquote:Op maandag 26 juni 2006 14:40 schreef CySt het volgende:
[..]
Dus, LE32M61B is momenteel de beste (Hoewel Samsung hem pas op de 2e pagina displayed) en de LE32R71/72 zijn dan als volgende de besten?
Overgiens is de M71 wel al uit voor de 40" schermen, echter nog niet voor de 32" inderdaad.
Ok thnx for the Heads Up.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
De nieuwe R serie kan meer kleuren weergeven dan de M61 dus ik zou voor de nieuwe R gaan of wachten op de nieuwe M die wel een prijsklasse hoger is
Dynamisch contrast heeft te maken het kunnen regelen van de backlight. dus bij heldere scene's word de lichtsterkte opgeschroeft, en bij donkere scene's terug geschroeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:51 schreef masterdave het volgende:
[..]
Is dit een wilde gok, of kan je dit onderbouwen, want wat is het verschil dan tussen dynamisch en normaal? Vriend van me heeft een 1200:1 LG scherm, maar met spellen bijvoorbeeld is die VEEL donkerder als bij mij. Dus die 5000:1 doet wel degelijk iets.
Dynamisch contrast kan ook voor problemen zorgen. Als je een shot hebt met veel felle kleuren (wit) en een klein donker gebied, dan zal het donkere gebied ook lichter worden.. De tv kan namelijk niet iedere pixel afzonderlijk feller of zwakker maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:30 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dynamisch contrast heeft te maken het kunnen regelen van de backlight. dus bij heldere scene's word de lichtsterkte opgeschroeft, en bij donkere scene's terug geschroeft.
En een LCD scherm dat te donker staat? dan is ie gewoon slecht afgesteld.
Medion. Zegt genoeg imo.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:25 schreef gonzo1979 het volgende:
heeft er iemand ervaring met deze monitor?
Medion MD 30004
-URL-
ik heb al op diverse forums gezocht, maar kreeg geen ervaringen gevonden
quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:42 schreef gonzo1979 het volgende:
tja je weet niet, zo natuurlijk zomaar kunnen dat ze eens een keer wat goeds van de band hebben laten rollen
quote:
slecht afgesteld? weet jij uberhaupt wel wat contrastwaarde inhoudt? hoe hoger het contrast, hoe zwarter zwart is, dus als het al een beetje donker is bij een tv met laag contrast, dan laat ie nog maar 1 kleur zien, wat dus lijkt alsof het helemaal donker wordt, hij heeft namelijk helderheid,contrast op 100% staan maar blijft gewoon fokking donker, zijn er weet nie hoelang mee bezig geweest, aangezien het op mijn scherm er gewoon netjes uitziet.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:30 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dynamisch contrast heeft te maken het kunnen regelen van de backlight. dus bij heldere scene's word de lichtsterkte opgeschroeft, en bij donkere scene's terug geschroeft.
En een LCD scherm dat te donker staat? dan is ie gewoon slecht afgesteld.
Het is het zoooo waard? Het enige wat je nu kunt kijken in HD is de Xbox 360 & 3 bagger tv zenders.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:30 schreef devv05 het volgende:
HDTV is sooooooooo worth it. Maarja, ik zou wel minimaal voor 32" gaan. Maar dat is een persoonlijke keuze.
Dell heeft sowieso niet de beste kleuren. Zwart neigt vaak naar groen etcquote:Op maandag 24 juli 2006 20:28 schreef Sharkdoggie het volgende:
Heb nu mijn Dell Ultrasharp 2405 aangesloten op een Xbox 360 met een vga kabel. Alles ziet er nu verdomd verlicht uit vergeleken met component.
Ik gebruik 'm dan ook voornamelijk voor Xbox 360quote:Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Het is het zoooo waard? Het enige wat je nu kunt kijken in HD is de Xbox 360 & 3 bagger tv zenders.
Als ik HD ga, ga ik ook echt HD (1080p).
Okequote:Op maandag 31 juli 2006 13:39 schreef Kremers het volgende:
Ik heb nu een 70cm BB TV, dat vind ik wel meer dan genoegDeze is dan ietsje kleiner, 66cm, maar dat vind ik meer dan genoeg
32" wordt een beetje duur.
Zere schenen-schop-tijd: 1080P is net zo HD als 720P. Tuurlijk, tis mooi en prachtig, maar ga niet zielig lopen doen over een paar pixels meer waar je voorlopig niets aan hebt.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef BMH het volgende:
Als ik HD ga, ga ik ook echt HD (1080p).
Tis niet alleen de resolutie, dus natuurlijk een combinatie van zaken. Zo heb ik een hekel aan LCD beeld (ghosting, lag & contrast), en kocht ik mijn 480p plasma net voor het 1080i model uitkwam... Ik wacht liever op een echte 1080p SED scherm. Veel beter contrast, geen lag en waarschijnlijk zijn er rond die tijd veel meer HD signalen.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zere schenen-schop-tijd: 1080P is net zo HD als 720P. Tuurlijk, tis mooi en prachtig, maar ga niet zielig lopen doen over een paar pixels meer waar je voorlopig niets aan hebt.
Je zou ook kunnen wachten op de ideale resolutie (meervoud van 1080 en 720 zodat je geen pixels verloren laat gaan maar gewoon 3x3 voor een pixel kun nemen)...
Heb je zelf al beetje uitgezocht op Google? Er zijn zat reviews. Bij aanschaf van een TV zou ik het niet laten afhangen van een paar forumusers.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:58 schreef Morthill het volgende:
ff schoppen voor een vraag. Winkel gooit de Samsung LE-27T51 in de aanbieding voor ¤579. Is dit een goede HD-TV om aan te schaffen voor mij met een beperkt budget?
Denk je echt dat ik het puur op jullie aan laat komen, de google reviews zijn ok tot goed, ik ga morgen bij de winkel langs om te kijken hoe hij dvd's af speelt, maar ik wil gewoon veel info en advies voor ik een flinke aankoop doe.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:07 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Heb je zelf al beetje uitgezocht op Google? Er zijn zat reviews. Bij aanschaf van een TV zou ik het niet laten afhangen van een paar forumusers.
Ik heb nu 28" breedbeeld tv waar ik tevreden over ben. Gewoon prima tv zonder enige problemen. Qua formaat hoef ik ook niet meer, dus 27" is een prima keuze in dat opzicht.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:42 schreef P-Style het volgende:
Ik moet zeggen dat die prijzen steeds mooier wordenDie Samsung is een scherm dat aan alle HD-Ready eisen voldoet en dus prima geschikt voor de HD-consoles. Ik ga niet teveel uitspraken doen over de kwaliteit van dit scherm (ik heb 'm zelf immers niet
) maar wat ik wel weet is dat die Samsung schermen behoorlijk populair zijn. En ik heb ook het idee (aan de hand van deze topicreeks) dat veel Fok!kers die op zoek waren naar een HD-Ready scherm uiteindelijk een Samsung hebben gekocht en daar erg tevreden over zijn.
Verder is 27" wat mij betreft een prima formaat, zolang je er niet àl te ver vanaf zit.
nee.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:23 schreef Pugsley het volgende:
Ik was toch benieuwd of iemand hier toevallig weet hoe ik het geluid van m'n ps2 over m'n 5.1 set verdeeld krijg. Punt is namelijk dat deze set geen digitale uit- of ingang kent. Alleen aansluitingen voor scart en speakers. Bestaat er een mogelijk om deze aansluiting naar de tv dan om te leiden ofzo? Ik hoor het graag, alvast bedankt.
COOOOOOOOL!quote:Op maandag 15 mei 2006 19:13 schreef GokuSFE het volgende:
IMAX HD films (720p) zien er trouwens wel ubervet uit op een HD-ready TV (op mn Samsung 26R51 iig)![]()
Zijn WMV HD films, ik speel ze af op mn 360 via een media center PC. Damn, wat een scherpe kleuren, wat een detail in het beeld![]()
![]()
Zie je bijvoorbeeld een beeld van een koraalrif, net levensecht, zo scherp. Daarna weer normale film op DVD gekeken, viel toch weer ff tegen qua detail![]()
Hier een hele zooi linkjes naar voorbeeld materiaal.
Ik ga ook voor 1080p, gaat perfect zijn om de PS3 op aan te sluitenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
[..]
Tis niet alleen de resolutie, dus natuurlijk een combinatie van zaken. Zo heb ik een hekel aan LCD beeld (ghosting, lag & contrast), en kocht ik mijn 480p plasma net voor het 1080i model uitkwam... Ik wacht liever op een echte 1080p SED scherm. Veel beter contrast, geen lag en waarschijnlijk zijn er rond die tijd veel meer HD signalen.
tja, misschien dat Sony de PS3 idd nog released voordat HDTV achterhaald is.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik ga ook voor 1080p, gaat perfect zijn om de PS3 op aan te sluiten![]()
Naar mijn weten is het niets meer dan het aantal verschillende waarden aan licht per pixel dat kan worden weergegeven, waar men echter niet bij 0 (zwart) begint.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:30 schreef BMH het volgende:
Contrastratio is toch gebaseerd op gokwerk van de fabrikant.. Er is immers geen echte test voor schermen om het contrast te bereken.. Enige manier om te weten of het een goed contrast heeft is om em daadwerkelijk in actie te zien
Wat voor vertakking heb je het over bij die kabel?quote:Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik heb een Marantz AV4600 receiver. Daarnaast heb ik ook een Xbox classic. Om het geluid goed aan te kunnen sluiten heb ik een tijd geleden zo'n speciale kabel gekocht waar een vertakking inzat voor naar de versterker. Vervolgens heb ik de versterker zo ingesteld dat hij dus input kreeg van de xbox. In de settings van de xbox heb ik bij geluid '5.1' aangezet.
Mijn verwachting was dat dat de manier was om 5.1 geluid te krijgen. Het vervelende is nu dat ik dat dus niet heb. De versterker geeft aan maar 2 kanaals geluid binnen te krijgen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb al gekeken of ik toevallig een game aan het doen was waar geen 5.1 geluid aanwezig was, maar de gespeelde games hebben dat volgens mij allemaal. In dit geval was het Panzer Dragoon: Orta, maar bv ook X-Men: Legends en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb het uiteraard wel aangesloten via een optische kabelquote:Op maandag 11 september 2006 10:25 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat voor vertakking heb je het over bij die kabel?
Sluit je het wel aan via een optische kabel of heb je toch 2 tulpstekkertjes? In het laatste geval is het niet meer dan logisch dat je geen 5.1 geluid eruit krijgt.
Bij mij werkt het wel heel goed, maar ik heb wel een 360, weet niet of dat uitmaakt.quote:Op maandag 11 september 2006 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard wel aangesloten via een optische kabel![]()
Dan zou het gewoon meteen moeten werken, maar heb geen idee wat er bij jou verkeerd gaatquote:Op maandag 11 september 2006 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard wel aangesloten via een optische kabel![]()
Nee ik weet het ook niet. Nu moet ik zeggen dat ik nooit echt in de settings heb gekeken van de xbox. Ik heb daar wel ergens ingesteld dat hij 5.1 geluid moet leveren als dat aanwezig is, maar ik las hier dat je op 2 plaatsen in je xbox het geluid kunt instellen? Ik heb dat dus maar op 1 plaats gedaan..quote:Op maandag 11 september 2006 13:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan zou het gewoon meteen moeten werken, maar heb geen idee wat er bij jou verkeerd gaat
Xbox zonder DVD opstarten, naar settings -> sound gaan en daar aanvinken dat ie Dolby Digital en DTS door moet geven. In je reciever instellen op welke poort ie is aangesloten en dat je daar de boel automatisch wil laten verwerken door je receiver en dan zou je gewoon 5.1 moeten hebben in nagenoeg alle spellen en films...quote:Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik heb een Marantz AV4600 receiver. Daarnaast heb ik ook een Xbox classic. Om het geluid goed aan te kunnen sluiten heb ik een tijd geleden zo'n speciale kabel gekocht waar een vertakking inzat voor naar de versterker. Vervolgens heb ik de versterker zo ingesteld dat hij dus input kreeg van de xbox. In de settings van de xbox heb ik bij geluid '5.1' aangezet.
Mijn verwachting was dat dat de manier was om 5.1 geluid te krijgen. Het vervelende is nu dat ik dat dus niet heb. De versterker geeft aan maar 2 kanaals geluid binnen te krijgen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb al gekeken of ik toevallig een game aan het doen was waar geen 5.1 geluid aanwezig was, maar de gespeelde games hebben dat volgens mij allemaal. In dit geval was het Panzer Dragoon: Orta, maar bv ook X-Men: Legends en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Weet iemand wat ik fout doe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |