abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:48:12 #121
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37506465
Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_37506945
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:48 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
Ik zou niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Anders zou je het scherm van een laptop ook niet dicht kunnen klappen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:13:07 #123
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37507177
Logica idd, dan kan ik morgen mooi m'n Samsung 32R71 ophalen
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_37508962
Een samsung 32R71 in doos valt in de meeste auto's ook nog wel te vervoeren op de achterbank, dus dan kan ie zelfs "rechtop" vervoerd worden.
Scheren is voor schapen!
pi_37583329
Voor degene die net als ik het probleem hebben dat ze meerdere component uitgangen hebben (in mijn geval Xbox 360 en mn dvd speler) en maar 1 component ingang op de televisie kan ik het volgende melden.

Ik heb via deze website een component kabel (19 euro) en een spitter besteld (die van 40 euro ofzo) en het werkt echt perfect. Kwaliteitsverlies is er nauwelijks of valt (mij) niet op. Je kunt er vier apparaten via component op aan sluiten, en component out sluit je aan op je tv. Zitten vier knopjes op het kastje en zo kun je switchen tussen de apparaten, ideaal vind ik.

Overigens is die webshop ook prima, binnen 1 dag mn bestelling binnen en je mag nog achteraf (in het geval van accepgiro) betalen ook.
pi_37588282
Die component switch die je nu hebt, welk merk & type is dat precies?
Scheren is voor schapen!
pi_37591298
De bovenste op de site die ik gaf, deze dus:

Het is een Hama YUV-Selector
YUV A/V-Umschaltpult AV-760
pi_37712370
Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer
Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_37712573
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:07 schreef thomasss het volgende:
Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer
Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
De rood-wit-gele stekker geeft de slechtste beeldkwaliteit van alle mogelijke kabels die je kunt gebruiken. Deze ondersteunt dan ook geen HD-signaal. Ook scart ondersteunt geen HD-signalen.

De deelkabel met rood, groen en blauwe tulpstekkertjes (component) is inderdaad degene die je moet gebruiken Zou je misschien het typenummer van je tv kunnen geven?
pi_37713127
Ja, het is de Philips 32 PF 5320 / 5310
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_37739064
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:36 schreef thomasss het volgende:
Ja, het is de Philips 32 PF 5320 / 5310
Ok! Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.

Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes." De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.

En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.

Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:

Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
pi_37742357
Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
pi_37742604
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:03 schreef GioStyle het volgende:
Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
Ja. Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:18:15 #134
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_37742661
Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
pi_37742739
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef capibar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.

Heb je een typenummer ofzo? (...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens )
pi_37742742
waarschijnlijk moet je em los kopen
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:29:08 #137
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_37742861
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.

Heb je een typenummer ofzo? (...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens )
Ik zal even kijken...
Deze is het: http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-32X70BU&catid=132
pi_37742887
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja. Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:32:50 #139
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37742952
Vreemd... ik krijg m'n 32R71 niet in de game modus... de optie blijft grijs en kan 'm niet aanpassen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik gebruik de xbox componentenkabel.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_37742956
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:30 schreef GioStyle het volgende:
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.
Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).

720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
pi_37744116
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).

720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
Ok, bedankt voor je informatie. Ik ben benieuwd hoe mooi HD is.
pi_37748279
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ok! Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.

Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes." De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.

En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.

Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:
[afbeelding]
Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ja over het algemeen wel Heb nu ff geen tijd om alles te bekijken, maar morgen bekijk ik ff of alles is gelukt, bedankt tot zo ver!

edit;
Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:

Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg

Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?

[ Bericht 11% gewijzigd door thomasss op 12-05-2006 12:16:27 (toevoeging) ]
- Noel Gallagher
pi_37788540
*schopt
- Noel Gallagher
pi_37794592
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef thomasss het volgende:
Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:

[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06195/P1010203.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg

Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?
Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
pi_37795560
weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
pi_37795592
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen
- Noel Gallagher
pi_37796504
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:44 schreef menesis het volgende:
weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef thomasss het volgende:
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen
Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:19:10 #148
100496 H.Flick
Turn-based
pi_37798425
Ik kan hier in Schiedam volgens mij het WK niet in HD-kwaliteit krijgen . Best balen.
pi_37815062
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
[..]

Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
Is deze (http://www.mcsnet.nl/nl/p_183.html) trouwens die mini jack -> cinch ??

Oke dan weet ik dat ook Dan zal ik die onderdelen wel bestellen, laat ik het wel weten als alles goed werkt.. En voor een versterker moet ik mn pa overhalen, die hdtv is ook van mn ouders;)

[ Bericht 5% gewijzigd door thomasss op 14-05-2006 15:51:17 ]
- Noel Gallagher
pi_37852872
IMAX HD films (720p) zien er trouwens wel ubervet uit op een HD-ready TV (op mn Samsung 26R51 iig)
Zijn WMV HD films, ik speel ze af op mn 360 via een media center PC. Damn, wat een scherpe kleuren, wat een detail in het beeld
Zie je bijvoorbeeld een beeld van een koraalrif, net levensecht, zo scherp. Daarna weer normale film op DVD gekeken, viel toch weer ff tegen qua detail
Hier een hele zooi linkjes naar voorbeeld materiaal.
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')