Ik zou niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Anders zou je het scherm van een laptop ook niet dicht kunnen klappen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:48 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
De rood-wit-gele stekker geeft de slechtste beeldkwaliteit van alle mogelijke kabels die je kunt gebruiken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:07 schreef thomasss het volgende:
Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer![]()
Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
Ok!quote:
Ja.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:03 schreef GioStyle het volgende:
Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef capibar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
Ik zal even kijken...quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.
Heb je een typenummer ofzo?(...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens
)
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja.Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:30 schreef GioStyle het volgende:
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.![]()
Ok, bedankt voor je informatie.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).
720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
Ja over het algemeen welquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ok!Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.
Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes."De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.
En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.
Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:
[afbeelding]
Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef thomasss het volgende:
Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06195/P1010203.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg
Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:44 schreef menesis het volgende:
weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef thomasss het volgende:
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen![]()
Is deze (http://www.mcsnet.nl/nl/p_183.html) trouwens die mini jack -> cinch ??quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
[..]
Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |