quote:Don't buy a 1080p telly, warns consultant
There is no such thing
By Nick Farrell: woensdag 19 april 2006, 08:05
PETER PUTMAN, a consultant for Roam Consulting is warning punters not to buy televisions being flogged as 1080p resolution.
Writing in his bog, Putman says that despite huge amounts of advertising for 1080p tellies and similar products people are not getting a true 1080p format.
Putman said that there is a 1080p/24 production format in wide use for prime time TV shows and some feature films. But these programs must be converted to 1080i/30 before airing on any terrestrial, satellite, or cable TV network.
While 1080p/24 could be broadcast as a digital signal, none of the consumer HDTV sets out there would support the non-standard horizontal scan rate required and it flickers too much anyway.
Live HDTV is captured, edited, and broadcast as 1080i/30 and there are no off-the-shelf broadcast cameras that can handle 1080p/60 with fast picture refresh rates, he added.
Putman said that Blu-ray and HD-DVD is also unlikely to manage 1080i either. Most HDTV sets run their horizontal scan at a constant 33.8 kHz, which is what’s needed for 1080i (or 540p). 1080p scans pictures twice as fast at 67.6 kHz. But most of today’s HDTVs don’t even support external 720p signal sources, which requires a 44.9 kHz higher scan rate.
He said that you should not blame HDTV manufacturers for this oversight. They are only supporting the 1080 format in actual use, 1920x1080i. This is a legacy digital format that has its roots in the older Japanese MUSE analog HDTV format of the 1980s.
He said that as a result to show 1080i signals most consumer HDTVs convert the content by chucking most of the code into a dustbin. This is ok because the resulting 540p image is fine for CRT HDTV sets.
But if you stick a 540p signal on a 1080p display it looks awful. More here. µ
Hmmm die vent is niet helemaal duidelijk waar hij het over heeft. Er zijn meerdere video-formaten met een resolutie van 1920x1080. De progressive formaten 1080p/24, 1080p/30 en 1080p/60 en het interlaced 1080i/60 signaal (1080i/30 is eigenlijk 1080i/60 maar de afzonderlijke fields, waar er 60 van zijn, zitten zo in elkaar gewoven dat je in feite 30fps overhoudt.)quote:Op woensdag 19 april 2006 10:32 schreef Retuobak het volgende:
PETER PUTMAN's verhaal.
Precies.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm die vent is niet helemaal duidelijk waar hij het over heeft. Er zijn meerdere video-formaten met een resolutie van 1920x1080. De progressive formaten 1080p/24, 1080p/30 en 1080p/60 en het interlaced 1080i/60 signaal (1080i/30 is eigenlijk 1080i/60 maar de afzonderlijke fields, waar er 60 van zijn, zitten zo in elkaar gewoven dat je in feite 30fps overhoudt.)
En dan heb je nog het verschil tussen de beeldformaten zèlf en de uitzend-formaten voor televisie-uitzendingen. Volgens mij heeft die kerel het dus vooral over televisie-uitzendingen, die inderdaad (nog) niet in 1080p formaat beschikbaar zijn. De huidige 1080p tv's zullen nooit televisie-uitzendingen in 1080p weergeven, omdat de uitzendingen zelf in 1080i uitgezonden worden.
Het komt er in ieder geval op neer dat je altijd heel goed naar de werkelijke specs moet kijken voordat je een tv aanschaft en dat termen als 1080p inderdaad ook voor promotie gebruikt worden, terwijk de tv er niet altijd volledig aan zal voldoen.
Nu er steeds meer 1080p-bronnen komen zullen steeds meer tv's in ieder geval via HDMI wel 1080p-signalen accepteren. Wat in het geval van consolegaming het belangrijkste is.Maar mocht je een 1080p tv willen dan kan het inderdaad geen kwaad om hier nog even mee te wachten.
De PS3 zal wel gewoon 1080p ondersteunen en BD-video wordt zeer waarschijnlijk ook 1080p (en dan in de 1080p/24 variant). 1080p wordt uiteindelijk wel standaard, de vraag is alleen hoe lang het gaat duren voordat de meerderheid van de apparaten ermee overweg kan.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:31 schreef InsertCredit het volgende:
Precies.
Zoals ik een tijdje geleden al aangaf hebben 1080p schermen amper nut.
Het tot stand komen van een standaard hangt af van datgene waar de massa gebruik van maakt; televisie en films.
De hd-dvd brander en software waar ik mee mag stoeien gaan maar tot 1080i en alles duidt erop dat blu-ray dat ook als standaard gaat nemen.
't lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat de ps3 in staat zal zijn om het 1080p-signaal als standaard erdoor te krijgen.
Ik moet zelfs nog zien dat de ps3 daadwerkelijk alles op progressive door gaat geven..
Niemand? Lokale electronica boer zei dat zoiets niet bestaat maar heb wel linkje op inet gezien al...quote:Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef devv05 het volgende:
Ik heb mn LCD tv binnenBevalt prima, al is het beeld via de kabel low-res dat merk je nu pas echt. Heb 1 satelliet kanaal en dat is een wereld van verschil. Wel nog 2 vraagjes;
- Welke kabel heb ik nodig voor DVD --> LCD TV via composite?
- Ik heb wel 2 HDMI ingangen op mn tv maar helaas geen uitgang op mn 360 of DVD speler dus ik zal beide met composite moeten doen. Waar vind ik zo'n splitter en werkt dat echt goed?
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.htmlquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Niemand? Lokale electronica boer zei dat zoiets niet bestaat maar heb wel linkje op inet gezien al...
Ik hoop dat je "component" bedoelt in plaats van "composite", want "composite" geeft het meest waardeloze signaal van allemaal.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef devv05 het volgende:
Ik heb mn LCD tv binnenBevalt prima, al is het beeld via de kabel low-res dat merk je nu pas echt. Heb 1 satelliet kanaal en dat is een wereld van verschil. Wel nog 2 vraagjes;
- Welke kabel heb ik nodig voor DVD --> LCD TV via composite?
- Ik heb wel 2 HDMI ingangen op mn tv maar helaas geen uitgang op mn 360 of DVD speler dus ik zal beide met composite moeten doen. Waar vind ik zo'n splitter en werkt dat echt goed?
http://www.webwereld.nl/a(...)l-gepresenteerd.htmlquote:Opvolger hd-tv nu al gepresenteerd
Vrijdag 28 april 2006, 11:46 - Terwijl de meeste mensen nog niet eens over een hd-tv beschikken, is in Japan al de mogelijke opvolger opgedoken.
De techniek wordt ultra high-definition tv, genoemd en beschikt over een verbeterde beeldkwaliteit. Het scherm heeft een resolutie van 7.680 bij 4.320 waardoor er 33 miljoen pixels op je scherm worden getoond. Ter vergelijking: dat zijn er zestien keer meer dan de hoogste resolutie van een hd-tv.
Naast de hoge beeldkwaliteit ondersteunt het scherm ook nog eens 22 kanalen geluid; wat het volgens de producten ideaal maakt voor bioscopen en theaters. Verwacht overigens niet dat de schermen snel in productie worden genomen. NHK, het bedrijf achter de techniek verwacht dat ultra high-definition tv in 2025 pas in de winkels zal liggen. [eind]
Ja uiteraard bedoel ik datquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik hoop dat je "component" bedoelt in plaats van "composite", want "composite" geeft het meest waardeloze signaal van allemaal.
quote:4-voudige component video switch met stereo audio met vergulde aansluitingen en handmatige schakeling.
Prijs: 39,99 euro
quote:2 voudige actieve HDTV Component Video splitter voor het aansluiten van 2 apparaten met vergulde component video aansluitingen naar uw beamer, plasma scherm of (LCD) Televisie.
Alle aansluitingen zijn verguld
Geschikt voor hoge bandbreedtes dus voor ieder component video signaal
Evt ook geschikt voor composiet video of coaxiale spdif digitale audio
Geschikt voor langere afstanden
Inclusief voeding
Prijs: 79 euro
Wat is dat voor iets, die speciale game instelling? Ik zag vandaag tijdens het rondkijken in de winkel een gamepad logo op een andere Samsung HDTV dus ik vroeg een of andere vrouw die daar werkte waar het voor diende.... krijg ik gewoon doodserieus het antwoordquote:Op woensdag 26 april 2006 12:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
Is de Samsung 32R71 niet wat voor je?
Is met een beetje zoeken ook wel rond de 1200 te krijgen, heeft zelfs een speciale game-instelling (voor de 360) en is toch iets gerenomeerder qua merk dan BenQ.
Het kwaliteitsverlies zal wel meevallen. Als het überhaupt al opvalt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:54 schreef devv05 het volgende:
Zou dat echt gaan werken zonder al teveel kwaliteitsverlies? Iemand ervaring mee? En welke van de 2 zou ik dan beter kunnen nemen? Ik wil dus gewoon component splitten, want anders moet ik elke keer de kabels verwisselen wat zeer irritant is.
Het nut is het voorbereid zijn op de toekomst waarin steeds meer apparaten een HDMI uitgang krijgen.quote:Wat is overigens het nut van 2 HDMI ingangen als bijna geen een apparaat een HDMI uitgang heeft?
Lijkt mij ook goed genoeg.quote:Die lijkt me wel oke voor nog geen twintig euro? High Quality met 75 Ohm oaxkabel Videokabel dubbel afgeschermd met vergulde tulp/cinch stekkers.
Niet echt.quote:En een component video YUV scart adapter levert dat nog voordeel op ten op zichte van gewoon SCART?
Geen probleem.quote:Sorry van de vele vragen
quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef HAL9000S het volgende:
"Ja dat is een aansluiting waar je een joypad in kunt stoppen"
Wat "beter" is verschilt per tv. Eigenlijk zou je het allebei eens uit moeten proberen, maar over het algemeen zou de componentkabel moeten voldoen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:38 schreef HAL9000S het volgende:
Kun je nou je 360 direct aansluiten op je HDTV, met een VGA ingang + kabel? Of kan ik beter een componentenkabel gebruiken?
dan worden de kleuren enzo geoptimaliseerd voor het gamen (voor die tv vooral x360)quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wat is dat voor iets, die speciale game instelling?
Ik zou niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Anders zou je het scherm van een laptop ook niet dicht kunnen klappen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:48 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand of je een LCD scherm ook gewoon plat mag leggen in je auto tijdens het vervoer? Hoorde dat dat bij een plasma scherm nogal wat problemen kan opleveren.
De rood-wit-gele stekker geeft de slechtste beeldkwaliteit van alle mogelijke kabels die je kunt gebruiken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:07 schreef thomasss het volgende:
Ik heb een probleem en zie door de bomen het bos niet meer![]()
Heb het topic wel doorgelezen maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik heb sinds kort een xbox360 en aangesloten op mn philips hdtv. Echter, de kwaliteit komt niet helemaal goed over. Hij is nu aangesloten via de scart-kabel, dus met die rood-wit-gele-stekker. Aan diezelfde kabel zit ook nog een soort deelkabel met groen, blauw en rood. Ik neem aan dat deze voor hdtv zijn. Maar moet ik dan een converter kopen en zoja wat voor een?
Verder zitten er op die tv 2 scartaansluiten, roodwitgeel-aansluiting en nog een soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes.
Ok!quote:
Ja.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:03 schreef GioStyle het volgende:
Kan je met de PS3 op een Loewe - Individual 32 Selection op HD gamen?
Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef capibar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar binnenkort komt de JVC lcdtv binnen, hij heeft een vga ingang, dus ik kan mijn computer ermee verbinden, maar het kabeltje ervoor, is dat bijgeleverd?
Ik zal even kijken...quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen domme vraag, maar onmogelijk om antwoord op te geven als we niet weten over welke JVC tv je het hebt.
Heb je een typenummer ofzo?(...en je kunt zelf natuurlijk ook effe op de JVC site kijken trouwens
)
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja.Die Loewe Individual 32 is een HD-ready tv.
Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:30 schreef GioStyle het volgende:
Stiekem wist ik dit al. Maar nu de moeilijkere vraag: Weet jij ook op welke resolutie? Ik heb wel de specs gelezen, maar daar staat 1366x768, wat neerkomt op 720p, dus 1080i kan hij niet aan? Of hoe zit dat? Ben nogal een leek op dit gebied en wil graag mijn kennis uitbreiden.![]()
Ok, bedankt voor je informatie.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hij ondersteunt zowel 720p als 1080i, maar kan eigenlijk geen van beide signalen 1 op 1 weergeven. 720p signalen zal 'ie iets omhoog scalen (waarbij er pixels bij worden "verzonnen") en 1080i signalen zal 'ie eerst deinterlacen en vervolgens naar beneden scalen (waarbij er pixels worden weggelaten).
720p beelden zullen waarschijnlijk beter tot hun recht komen op deze tv dan 1080i beelden.
Ja over het algemeen welquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ok!Ik heb even naar de specificaties gekeken en als het goed is, is er een "DVI-I-naar-YPbPr-kabel" meegeleverd bij de tv.
Deze kabel heb je nodig om je Xbox 360 op je tv aan te sluiten. De DVD-I kant van deze kabel moet je in je tv prikken in de connector die jij omschrijft als "soort van vga aansluiting, maar dan met meer langwerpige gaatjes."De andere kant, de YPbPr kant dus, moet je verbinden met de rode, groene en blauwe tulpjes van je Xbox 360 AV-kabel.
En dan heb je beeld. Vergeet ook niet om het schakelaartje op de plug van de AV-kabel die in de console steekt op HD te zetten.
Voor geluid heb je een dergelijk "mini jack -> cinch" adaptertje nodig:
[afbeelding]
Die prik je in het kleine gaatje in je tv naast de DVI-I ingang en aan de andere kant verbindt je hem met het rode en witte tulpje van je Xbox 360 AV-kabel die aan de deelkabel zitten samen met het gele tulpje.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef thomasss het volgende:
Heb net dus weer ff gekeken, en ik ben er achter gekomen dat ik niet die DVI-I-naar-YPbPr-kabel heb meegekregen, maar een ander soort kabel, namelijk deze:
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06195/P1010203.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ook heb ik zo'n VGA-DVI, die staat ook op de foto.
Maar waar ik aan zat te denken, ik kan toch ook een verloop stekker kopen als deze?
http://www.mcsnet.nl/medi(...)_component_video.jpg
Om dan vervolgens die DVI-VGA aan te sluiten op mn tv, vervolgens die VGA-BlauwGroenRood er op aan te sluiten, dan die verloopstekker, en daarop die 3 pluggen van mn xbox kabel? Die Rood + Wit voor mn geluid doe ik dan aan de zijkant van mn tv.. kan dat zo?
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het wordt wel een hele lange ketting die je dan aan elkaar rijgt, maar dat lijkt me wel de oplossing ja.
Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:44 schreef menesis het volgende:
weet iemand dat? als je nu digitale tv neemt van een willekeurig bedrijf is dat dan 720p/i of 1080p/i ?
Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef thomasss het volgende:
En dat met die rood-wit tulpen ook gewoon? Die kan ik dus gewoon in de zijkant stoppen, waar die ingangen zitten voor rood-wit-geel, zodat ik geluid krijg? Of moet ik die plug kopen, die je eerst zei?
Ik ga iig die verloopplug van rood-blauw-groen kopen![]()
Is deze (http://www.mcsnet.nl/nl/p_183.html) trouwens die mini jack -> cinch ??quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je met "willekeurig bedrijf" een kabelbedrijf bedoelt dan is dat meestal nog gewoon PAL dus hooguit 576p en waarschijnlijk zelfs 576i.
[..]
Met het geluid zal waarschijnlijk niet lukken, omdat de connectors aan de zijkant een ander ingangskanaal is dat de DVI-I + mini-jack ingang aan de achterkant. Voor het beste geluid sluit je je console natuurlijk aan op een versterker/receiver.
Mooi. Het was dan ook wel een erg controversiële maatregel!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.htmlHDCP
van uitstel komt afstel.
quote:Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.htmlHDCP
van uitstel komt afstel.
iig interlaced, geen progressive. Over de res. durf ik eig niets te zeggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
niet echt HD maar met RGB scart speel je dan in 480P of 576P of i ?
Altijd interlaced inderdaad, zoals Wii zegt. RGB scart ondersteunt zowel PAL als NTSC frequenties (de PAL en NTSC kleurenindelingen worden genegeerd aangezien alles over RGB gaat). Bij NTSC (60Hz) worden er 480 beeldlijnen gebruikt en als je je games op 60Hz speelt is er dus sprake van 480i. Bij PAL (50Hz) heb je 576 beeldlijnen tot je beschikking (hoewel voor PAL geoptimaliseerde PS2 games daar maar 512 van gebruiken) en is er dus sprake van 576i.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
niet echt HD maar met RGB scart speel je dan in 480P of 576P of i ?
Maar ik snap het dus niet. Wat heb ik nou precies nodig, naast mn LCD TV, om PIP te gebruiken dan? In het softwaremenu van mn TV staat wel de optie PIP op uitgeschakeld, maar als ik die wil veranderen staat er niet beschikbaar. Maar de TV kan het dus in ieder geval wel.quote:Met de PIP functionaliteit kunt u een PIP-scherm weergeven van de PC of van een HD-toestel terwijl u naar een televisieprogramma kijkt.
Om een PIP-scherm van HD-toestellen weer te geven moet u het volgende doen:
De HDMI 1- of HDMI 2-aansluiting MOET verbonden worden aan de HDMI-uitgang van het HD-toestel.
Het verschil tussen 720p & 1080p zal wel net zo groot zijn als 480p & 720p. Helaas bestaan er nog geen tv's waar je eind dit jaar 1080p op kunt krijgen (correct me if im wrong).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:15 schreef rogier83 het volgende:
Ik ben van plan om de Toshiba 32WL66Z aan te schaffen, mede omdat de prijs kwaliteit schijnbaar goed is en er 2 hdmi aansluitingen op zitten. Denken jullie dat dit een goede lcd is om straks de ps3 op aan te sluiten? Een andere keuze is misschien de 32 inch dell W3202MC. Wat zouden jullie doen? En is het niet zo dat bij een 32 inch waarschijnlijk weinig verschil is te zien tussen 720p en 1080p?
Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:02 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt alleen PIP gebruiken als een van de signalen via de HDMI-aansluiting of de PC-aansluiting komt. Je kunt dus niet 2 TV programma's via de kabel bekijken.
Mijn Samsung heeft precies hetzelfde.
Het is meer dat je naar een tv-programma kan kijken, terwijl je met je HDMI- of VGA-bron (console of PC bijv.) bezig bent. Voor PiP met meerdere tv programma's heb je een tv met 2 tuners nodig. En die zijn er ook al, maar vrij prijzig.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:53 schreef devv05 het volgende:
Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.
Hoe sluit je uberhaupt een tv-signaal aan via HDMI?
Tja... maar dat is het sowieso!quote:Op maandag 29 mei 2006 21:58 schreef devv05 het volgende:
Dat hele PIP is dus eigenlijk nutteloos.
Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:08 schreef Cecodeel het volgende:
[...]
Er zijn slechts enkele PS2 games die daadwerkelijk progressive scan ondersteunen. De SCPH-50000 en slimline modellen ondersteunen progressive scan bij DVD-playback, maar dit geldt enkel voor NTSC DVD's.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Robhimself.2 het volgende:
Vraagje, ik heb een Samsung LE26M51B en wil daar een PS2 op aan gaan sluiten. Na wat research ben ik erachter gekomen dat het beeld op een LCD TV naar is. Dit vanwege kartelranden door de resolutie van de tv.
Ik weet ook nu dat ik een SCPH-50001 model nodig heb, of een slimline. Dit gezien dat beide een Progressive scan optie hebben en ook op component kan worden ingesteld.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe ziet het eruit?
Alvast bedankt.
Het klopt inderdaad dat de meeste games op 720p draaien. Je kunt je Xbox 360 alleen met de VGA kabel verbinden met je monitor en met de VGA-kabel ondersteunt de Xbox 360 de volgende resoluties:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:01 schreef Cecodeel het volgende:
Hallo,
ik wil een XBOX 360 aansluiten op een TFT monitor (24"). Ik wil daarbij mijn spellen FullHD spelen (1080i). De monitor moet ik nog aanschaffen. Ik heb de Acer AL2423Ws op het oog (850 Euro)
Een HDreadyTV is natuurlijk ook mogelijk maar je kunt dan niet de resolutie van 1080i halen.
De echte FullHD TV's zijn echter niet te betalen.
Het probleem is: welke aansluitkabels moet ik gebruiken voor XBOX 360 naar monitor?
Ik heb begrepen dat de Microsoft HD VGA kabel maximaal 720p aankan dus die valt af.
Zou een componentkabel voldoende zijn ? Zo ja, dan moet ik dus ook een monitor hebben met componentingang (heeft de Acer dus niet). Of zijn er weer omzetters van component naar VGA of DVI ?
Of is het verschil tussen1080i en 720p zo klein dat ik net zo goed een HDready TV kan kopen ?
Klopt het dat de meeste XBOX 360 spellen in 720Pi draaien? (Heb ergens gelezen).
IIk heb 4 spellen en die kunnen alle vier op 1080i draaien (staat op de doos).
Wie weet raad ?
Met vriendelijke groet,
Cecodeel
Ik bergijp dit niet InsertCredit.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:25 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.
Duur grapje zeker, een FullHDTV ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:02 schreef devv05 het volgende:
Xbox 360 ondersteunt 480p, 720p en 1080i
Mijn HDTV draait ook op 1080i
Volgens mij heb ik niet zo'n echte FullHDTV hoor, maar hij draait gewoon op 1080i hier. Ik heb de Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm) voor 1050 euro gekochtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:05 schreef Cecodeel het volgende:
[..]
Duur grapje zeker, een FullHDTV ?
Zie je veel verschil tussen 720p en 1080i ?
De 360 ziet er op SCART nog verdomd goed uit op PAL-50 (net gechecked). PAL 60 is not done.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er zijn slechts enkele PS2 games die daadwerkelijk progressive scan ondersteunen. De SCPH-50000 en slimline modellen ondersteunen progressive scan bij DVD-playback, maar dit geldt enkel voor NTSC DVD's.
Je kunt de componentkabel kopen voor je PS2, maar houdt er rekening mee dat je altijd kartels zult zien vanwege de geringe resolutie van de PS2.
Hoezo PAL 60 not done? Sommige games eisen PAL 60, anders werken ze niet. Op PAL 60 ziet het er ook prima uit hoor, alleen het verschil met HDTV is wel levensgroot.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:30 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
De 360 ziet er op SCART nog verdomd goed uit op PAL-50 (net gechecked). PAL 60 is not done.
Fucked up beeld (onleesbare letters en wazig beeld), maar de PS2 eist geen PAL60.... Ik leen er wel 1 van een vriend om te kijken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:33 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hoezo PAL 60 not done? Sommige games eisen PAL 60, anders werken ze niet. Op PAL 60 ziet het er ook prima uit hoor, alleen het verschil met HDTV is wel levensgroot.
Ik bedoelde dat sommige 360 games PAL 60 eisen. Maar ik heb niet of nauwelijks verschil gezien tussen PAL 50 en 60 op een normale breedbeeld televisie.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Fucked up beeld (onleesbare letters en wazig beeld), maar de PS2 eist geen PAL60.... Ik leen er wel 1 van een vriend om te kijken.
Heb net mijn 2 jaar oude Panasonic 70cm CRT aan mn ouders gegeven
I knowquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat sommige 360 games PAL 60 eisen. Maar ik heb niet of nauwelijks verschil gezien tussen PAL 50 en 60 op een normale breedbeeld televisie.
Heb je een HDTV? Zo niet, dan kan het gewoon bij systeeminstelling, daar bij beeld PAL-60 kiezen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb gister de demo van Hitman gedownload op marktplaats maar als ik die wil spelen begint hij te zeiken dat ik mijn instellingen moet wijzigen naar PAL-60 terwijl ik dat nergens kan wijzigen. Betekent dat ik die games niet kan spelen ofzo?
Ja ik heb een HDTV. Dat zal ik dan eens proberen. Bedanktquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:54 schreef devv05 het volgende:
Heb je een HDTV? Zo niet, dan kan het gewoon bij systeeminstelling, daar bij beeld PAL-60 kiezen.
Als je wel een HDTV hebt dan kun je het inderdaad niet kiezen. Wat je dan moet doen is de switch van HDTV even uitzetten. Dan kun je 'm van PAL 50 naar PAL 60 zetten via het systeem menu. Vervolgens HDTV weer aanswitchen en het zou moeten werken.
Mooie TV. Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik niet zo'n echte FullHDTV hoor, maar hij draait gewoon op 1080i hier. Ik heb de Philips 32-inch breedbeeld LCD TV (32PF5321) (81 cm) voor 1050 euro gekocht
[afbeelding]
specificaties
Verschil tussen 720p en 1080i zie je overigens wel duidelijk ja. In het Xbox 360 dashboard al, die letters en het menu is gewoon haarscherp op 1080i.
Hij is aangesloten via de standaard Xbox component kabel die bij de Xbox 360 premium zit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:09 schreef Cecodeel het volgende:
[..]
Mooie TV. Ziet er goed uit.
Het is een HD Ready TV, dus maximaal 1366 x 768.
Blijkbaar kan die TV dus de aangeboden resolutie van 820i (1920 x 1080) van de XBOX zodanig omzetten naar 1366 x 768 dat er toch een kwaliteitsverbetering optreedt.
Dat maakt die TV voor mij een zeer interessante optie.
Hoe heb je hem aangesloten op je XBOX ?
Groet,
Cecodeel
Gewoon een jaartje wachten tot hd-dvd danwel blu-ray materiaal fatsoenlijk te leveren is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:26 schreef BMH het volgende:
Damn die philips HD(ready) tv is 2x zo goedkoop als mijn EDTV. De prijzen dalen zo snel. Maar toch koop ik nog geen HDtv.. Zeker geen HDready tv. Ik wacht tot er meer hd signalen zijn zodat je er voordeel aan hebt, en niet alleen nadelen zoals nu (kep geen 360).
Arma?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:20 schreef imago het volgende:
Namens mijn vriendje:
Hallo mensen,
Even wat advies graag. Heb een xbox 360 en wil nu natuurlijk ook een HD-ready-TV. Niet alleen voor de xbox 360 natuurlijk. Wil ook digitale TV gaan nemen. Met een analoog signaal heb je er niet zoveel aan weet ik zelf. Ben zelf vanavond eens even gaan koekeloeren bij de Mediamark in Den Haag en zag daar twee LCD's die ik wel mooi vond. Ten eerste de Philips 32PF5321 en ten tweede de Thomson 32LB130S5.
Is dit wat voor de xbox360 en digitale TV? Of zeggen jullie neem in de prijsklasse van 1300 euro iets anders? Uw hulp gaarne.
Ik heb de Philips 32PF5321 en vind de kwaliteit super. Recensies liegen er ook niet om zie hier en boven in dit topic wordt er ook over gesproken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:20 schreef imago het volgende:
Namens mijn vriendje:
Hallo mensen,
Even wat advies graag. Heb een xbox 360 en wil nu natuurlijk ook een HD-ready-TV. Niet alleen voor de xbox 360 natuurlijk. Wil ook digitale TV gaan nemen. Met een analoog signaal heb je er niet zoveel aan weet ik zelf. Ben zelf vanavond eens even gaan koekeloeren bij de Mediamark in Den Haag en zag daar twee LCD's die ik wel mooi vond. Ten eerste de Philips 32PF5321 en ten tweede de Thomson 32LB130S5.
Is dit wat voor de xbox360 en digitale TV? Of zeggen jullie neem in de prijsklasse van 1300 euro iets anders? Uw hulp gaarne.
Ik dacht al dat het een super tv was. Heb 8 jaar bij Staffhorst/RAF gewerkt en heb er toch een neusje voor. ;-) Dat prijsverschil boeit me eigenlijk niet veel. Denk dat dit hem gaat worden dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:44 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik heb de Philips 32PF5321 en vind de kwaliteit super. Recensies liegen er ook niet om zie hier en boven in dit topic wordt er ook over gesproken.
Enige kanttekening; ik heb 'm gekocht voor 1050 euro (actie en exclusief verzendkosten), dat is wel een erg groot verschil met de 1300 euro die jij noemt.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind dat echt een lage actie van de Mediamarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |