Officiële website van de Nurburgringquote:Algemeen
Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürburgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife.
De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 16 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept.....
Bron: Ring-World.nl
Welke users komen we wellicht tegen in de vangrail dit jaar?quote:Wat nu als je onverhoopt toch van de baan af gaat en je komt in aanraking met de vangrail? De kosten gaan in dat geval hard omhoog. Je moet betalen voor het afslepen, manuren, auto-inzet van de marshalls, de vangrail en een eventuele noodzakelijke baansluiting. De eenheidsprijzen waren in 2004 als volgt:
kosten manuur: 60 Euro
kosten inzet streckensicherung-auto: 36 Euro per uur
vangrail per strekkende meter: 40 Euro
vangrail-paaltje: 45 Euro
afsleepkosten: 175 Euro
eventueel noodzakelijke baansluiting indien politie ter plaatse moet komen: 1.350 Euro per uur
Een lichte aanraking met de vangrail kan al aardig in de papieren lopen. Hierna volgt een rekenvoorbeeld waarbij een auto de vangrail raakt over een afstand van 10 meter op een lokatie waar de vangrail 2-hoog is: twee mannen gedurende 45 minuten (90 Euro) + 45 minuten auto (27 Euro) + 20 meter vangrail + 2 paaltjes (890 Euro) + afsleepkosten (175 Euro) brengt een kostenplaatje met zich mee van zo'n 1200 Euro! Zoals je ziet kunnen de kosten hoog oplopen. Des te meer reden om voorzichtig te doen bij het rijden op de Ring.
Welke dan wel? Dat zei je toch zelf.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef jackson het volgende:
Hahaha! Nou... de meeste auto's van dat lijste gaan de ring niet op
TvP
Hmm, zou kunnen dat je dan Mercy_symbol en aanhang daar treft.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef Boink het volgende:
van 19 tot 21 mei zijn wij als het meezit aanwezig om mensen op de kieker te zetten
Met die mensen gaan we er wel heen vaak ja. Maar niet de ring zelf op. De prelude en BMW zulen er wellicht wel op gaanquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:32 schreef worldpimber het volgende:
Welke dan wel? Dat zei je toch zelf.
Als die BMW nog af komt voor 2011quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef daNpy het volgende:
*meld.
Dit jaar weer ringen met de DAF en de BMW
Mooi, dan kan je me die beloofde klap op m'n bek gevenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
![]()
mijn datum van ringen is de 1e week van mei![]()
Hahahahaquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef worldpimber het volgende:
Disclaimer: Tis niet de bedoeling hier te slowchatten, daar zijn 2 andere topics voor.![]()
Ik heb een hekel aan regen na 3uur rijdenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Blerfaap het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal pas in mei die kant op:?
Ik zit al vanaf oktober te wachten tot ik weer kan rijden op de ring.........
neej dat bepalen de mods, net als in het vorige topic!!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hahahaha
Bepaal jij datEr is maar 1 Ring-topic.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:31 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!
Zolang er gewoon ontopic gepost gaat worden no problem!
ik ook, vooral omdat ik met de motor de baan op ga.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:15 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan regen na 3uur rijden![]()
Ah ja, laat die nep-motorrijders dit topic maar hebbenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:26 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
neej dat bepalen de mods, net als in het vorige topic!!!
[..]
iik sssla je mmet liefde vvvoor je bek hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:48 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Mooi, dan kan je me die beloofde klap op m'n bek geven
heb je een keer echt zelf ergens ervaring mee opgedaan ga je het nog ontkennen ookquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, infuus ben je ik inmiddels toch wel gewend. Lekker vloeibaar eten naar binnen werken
Jij op de ring...... don't wanna miss that
Sjah, met de motor wil ik gewoon maximaal kunnen gaan... en dan heb je toch echt plakbandjes met een goede temperatuur nodig. Plus dat ik een hele week wil gaan en nou ben ik niet bepaald school en werkloos. Zomervakantie komt dan het best uitquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Blerfaap het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal pas in mei die kant op:?
Ik zit al vanaf oktober te wachten tot ik weer kan rijden op de ring.........
Je werkt er?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:05 schreef Don_Tom het volgende:
Irritant van die mensen die autos in de prak rijden.... zondag nog een half uur staan vlaggen bij een in de prak gereden wrx sti bij Bergwerk...
Vergeet niet pics te maken om dit topic op te fleurenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
![]()
mijn datum van ringen is de 1e week van mei![]()
Nee, maar je moet elkaar een beetje helpen he, zeker als je als eerste aankomt. Een soort "ongeschreven regel", hoewel niet iedereen zich hier aan houdtquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:10 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je werkt er?
En SHE, moest je nu ook nog dik betalen voor schade die je had aangericht op de baan e.d.?
Is heel erg verschillend per bocht/sectie. Op sommige stukken zie je al wat er gaat gebeuren, dus hier kun je toch met een leuke snelheid door de bocht, wat je op de openbare weg zeker niet zou doen. Op andere stukken zie je niet wat er bijvoorbeeld na een heuvel komt, of kun je niet door de bocht kijken, hier is het verstandig om gewoon eerst lekker rustig aan te doen. In elk geval is het erg kicken de eerste keer!! (en de 2e keer, en de 3e keer, etc etcquote:Op donderdag 30 maart 2006 00:42 schreef aKra het volgende:
Stomme vraag, maar vast vaker gesteld, hoe is het om voor de eerste keer op de ring te rijden? Rij je dan echt ontzettend langzaam omdat je niet weet wat er komt of is het tenminste nog wel een beetje circuit gevoel/snelheid? (In elk geval niet boven je remvermogen rijden).
LOL, zo ging het bij mij ongeveer ook. Ik mocht overigens ZELF de auto bergen op verzoek!quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:18 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nee, maar je moet elkaar een beetje helpen he, zeker als je als eerste aankomt. Een soort "ongeschreven regel", hoewel niet iedereen zich hier aan houdt. De sti was gecrashed bij het uikomen bergwerk, dus dat is vragen om problemen aangezien het een blinde bocht is. Daarom maar even naar beneden gelopen met een geel hesje om het opkomende verkeer te waarschuwen (althans, mij bijrijder dan, ik ben bij de auto gebleven). Na een tijdje kwam eindelijk de streckensicherung, maar die hadden dus geen zin om hem af te lossen en bleven liever met 3 man bij het ongeluk om op te ruimen en papieren in te vullen.... ook belangrijk opzich, maar wel een beetje jammer hoe dat ging. De auto was al afgesleept voordat wij daar weg waren.
OMG, zelfs in het buitenland ben je niet veilig voor die paupersquote:
En door dit soort figuren is de baan vaak een paar uur per dag dichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
EN ja...het is gewoon veel te aantrekkelijk om daar helemaal los te gaan. Zeker als de adrenaline eenmaal door je aderen pompt ben je geneigd om alles los te gooien...dat houd in, met links bijremmen, met rechts continu op gas
Helaas ben ik nog niet op F1 niveau en dus heb je weleens een gevalletje zelfoverschatting![]()
Toch ben ik wel jaloers....ik wil ook![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:52 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Sjah, met de motor wil ik gewoon maximaal kunnen gaan... en dan heb je toch echt plakbandjes met een goede temperatuur nodig. Plus dat ik een hele week wil gaan en nou ben ik niet bepaald school en werkloos. Zomervakantie komt dan het best uit
Tis ook best ver/duur, samen met wat circuitdagen vind ik het wel goed zo
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:04 schreef Blerfaap het volgende:
Btw, zet in de TS ff m'n motor erbij.
Je mag 1x raden, anders wil ik m'n steppies terug![]()
mooi hequote:
Bocht door kunnen kijken wil niet zeggen dat je maximaal kanquote:En maximaal is echt niet dat ik met 230 per uur gemiddeld de ronden op gaat. Als je een bocht door kan kijken kan je toch maximaal gaan? Daar gaat het om, niet dat ik met een volle broek niet platter durf omdat het een half uur geleden heeft geregend oid.
Maximaal is relatief
quote:Wat was het ook alweer, een ZX-10 2004
Er is een verschil tussen (te) behouden rijden en als een mongool in de eerste kms al in de vangrail te raken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:41 schreef SHE het volgende:
Zeg...ik had er al 15 keer x gem 8 ronden opzitten toen het me overkwam..niet iedereen die een ongeluk krijgt daar, zit te freewheelen.
Kan gewoon gebeuren..1 sec onachtzaamheid en je bent daar de lul.
En als je op NBR niet wil blazen, wat doe je er dan? Een behouden rit kun je ook gewoon op een willekeurige snelweg hebben hoor..het lijkt me niet meer dan logisch dat je juist daar eerder de grenzen van zowel je machine als jezelf opzoekt.
Wel 14.gif roepen maar geen PI's gebruikenquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:50 schreef daNpy het volgende:
Whehe
Je hebt al veel meer rondes gereden dan ik, dus respect hoor [14.gif]
Boeiendquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:25 schreef jackson het volgende:
[..]
Wel 14.gif roepen maar geen PI's gebruiken
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind dat ze alle vrouwen op de Ring moeten verbieden, behalve Sabine.
Is al begonnenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:16 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Ik wil binnenkort voor de 1e keer naar de ring![]()
heb al 100en filmpjes bekeken, en met forza heb ik er al 1023 ronden opzitten...![]()
wanneer begint het "seizoen" weer?
Waarom, omdat je het lullig vindt als blijkt dat er nog meer vrouwen zijn die jou het stront voor de ogen rijden?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Eigenlijk zou het niet zo gek zijn om racelicenties verplicht te stellen, maar dan verliest de Ring wel de status: tolweg. En dat vink wel zo handig voor de verzekering (een klein deukje kost bij mijn auto al kapitalen...).quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:17 schreef Googolplexian het volgende:
Slimmer is diezelfde Sabine te laten beslissen wie er wel en niet op de baan mogen.
Vrouwen hebben doorgaans een veel beter inschattingsvermogen van kunnen.
Ben vanavond wezen karten met 3 andere ringers en m'n vriendin, maar ze heeft ons allemaal het stront voor de ogen geredenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik wist dat er vroeg in het seizoen ook een GP-strecke opening was, maar die komt te vroeg. De auto moet nog compleet uitgelijnd + uitgewogen worden, onderhoudsbeurt is nodig, en de remmen moeten rondom vervangen worden + klauwen een revisie...quote:Op zondag 2 april 2006 00:56 schreef Don_Tom het volgende:
Morgen (zondag) is trouwens de grandprix-strecke (ofwel het moderne grandprix circuit) geopend voor publiek! Vandaag ook, maar daar ben ik wellicht wat laat mee![]()
Is dat trouwens ergens terug te vinden op één of andere kalender wanneer ze dat doen?quote:Op zondag 2 april 2006 00:56 schreef Don_Tom het volgende:
Morgen (zondag) is trouwens de grandprix-strecke (ofwel het moderne grandprix circuit) geopend voor publiek! Vandaag ook, maar daar ben ik wellicht wat laat mee![]()
Wordt aangekondigd op www.nuerburgring.de maar meestal niet zo ver van te voren als de touristenfahrten op de nordschleife, waar het hele jaarschema al van bekend is.quote:Op zondag 2 april 2006 13:00 schreef mbvt het volgende:
[..]
Is dat trouwens ergens terug te vinden op één of andere kalender wanneer ze dat doen?
nog geweest vh weekend Tom?quote:Op zondag 2 april 2006 22:44 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Wordt aangekondigd op www.nuerburgring.de maar meestal niet zo ver van te voren als de touristenfahrten op de nordschleife, waar het hele jaarschema al van bekend is.
Yep, gisteren 12 rondjes gedaan, had er eigenlijk meer willen doen maar mijn klepstoters tikten nogal als hij warm werd (hebben ze vaker last van), moet nodig de olietemp. meter installeren (niet dat het helpt verder), eventueel een oliekoeler of misschien zijn de klepstoters gewoon verrot. Olie zat er in elk geval genoeg in.quote:
rij ik dan niet gigantisch voor lul in een 1.3 liter colt?quote:Op maandag 10 april 2006 17:43 schreef Don_Tom het volgende:
Passenger laps betaal je niet voor, is een kwestie van een praatje maken met mensen op de parkeerplaats. Uiteraard staat het je vrij iemand daarna op een colaatje te trakteren bij de grune holle(restaurant op de parkeerplaats).
Ook met een mitsubishi colt is het leuk om op de ring te rijden, voor het "circtuit-gevoel" heb je niet perse een snelle auto nodig. Bovendien is het ook niet erg verstandig om als beginner meteen in een m3 erop te gaan ofzo, of je moet je zelf goed in kunnen houden.
quote:Op maandag 10 april 2006 23:07 schreef daNpy het volgende:
Motorrijders, die moesten ze verbieden.
Dat zou natuurlijk super zijn !quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan jij geen gesponsorde kilometers rijden voor Alf?![]()
slechts een idee
Voor lul rij je niet zo snel daar, zolang je maar netjes rechtshoud en je knipperlicht aanzet als er sneller verkeer achter je komt. Ik heb zelfs wel eens een camper ingehaald, en dit weekend reden er 3 autos met een skibox op het dak. Ook rijdt er een vaste tourbus op de ring. Porsches en ferrari's die door iedereen met een beetje meer ervaring worden ingehaald zou dan nog eerder voor schut zijn, ware het niet dat dit aan de orde van de dag is (gisteren nog diverse porsches ingehaald).quote:Op maandag 10 april 2006 23:01 schreef Driverrrr het volgende:
[..]
rij ik dan niet gigantisch voor lul in een 1.3 liter colt?
En is het niet super irritant voor mensen met een E30 etc.?
In hoeverre zijn die bosjosti's je dan tot last op de Ring reljosti?quote:Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef daNpy het volgende:
Kijken of je nogpost als zo'n bosjosti hem op je motorkap legt.
En maar huilen dat ze onzichtbaar zijn en autorijders goed moeten uitkijken:
Wat is dit nou daNpy...quote:Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef daNpy het volgende:
Kijken of je nogpost als zo'n bosjosti hem op je motorkap legt.
En maar huilen dat ze onzichtbaar zijn en autorijders goed moeten uitkijken:
Volgens mij is dat in elk geval minder snel dan het ronderecord op 4.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:14 schreef Googolplexian het volgende:
wat is eigenlijk het ronderecord op twee wielen?
Klopt... ik weet geen tijden maar er zijn weinig idioten die hun 2-wiel kanon over de ring gooien om nu eens een dikke tijd neer te zetten. Ik zal het eens een keer opzoeken of er wat over te vinden isquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:22 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in elk geval minder snel dan het ronderecord op 4.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:14 schreef Googolplexian het volgende:
wat is eigenlijk het ronderecord op twee wielen?
http://www.motorrad-bild.de/ta_sport/nuerburgring.htmquote:Helmut Dähne in 7:49,71 Minuten um den Ring - kein Biker war je schneller!
Uhm... ? Zat hoor. Of in elk geval, waren er zatquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:25 schreef jackson het volgende:
[..]
Klopt... ik weet geen tijden maar er zijn weinig idioten die hun 2-wiel kanon over de ring gooien om nu eens een dikke tijd neer te zetten. Ik zal het eens een keer opzoeken of er wat over te vinden is
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Bijna allemaal zich kapot gereden daar..
Niet?quote:
Nee, maar de toppers rijden zich wel kapot. Daar heb je wat aan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk dat Helmut Dahne of Joerund nu niet echt gemiddelde bosjosti's waren...
Maffe toevallighedenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja.. toevallig
Die 2e wist ik jah.. maar wist er uit mijn hoofd ofzo geen ronde tijden vanquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:48 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Uhm... ? Zat hoor. Of in elk geval, waren er zatBijna allemaal zich kapot gereden daar..
Twee hele grote namen zijn/waren iig:
-Helmut Dahne
-Jorund Seim ( http://www.joerundseim.com )
jij hoeft je alleen nog maar lichamelijk dood te rijdenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Niet?
Zit te popelen om jou ook in dat lijstje te zettenMaar dan onder n00b's/wannabe's die zich te pletter hebben gereden natuurlijk. Duurt niet zo heel lang meer denk ik.
Ringtaxi is ook niet super snel natuurlijk. Heb nog een video dat ze er met een subaru achter zitten.... en dan ook de hele ronde. Niet echt een standaar impreza maar tochquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Sneller dan de Ringtaxi in elk geval
Zo rond de 8 minuten..
Jaja... maar met 4man erin enzo.... you get the point. Het is bij te houden... net als die kerel met zijn rooie 360 die altijd achter Sabine aantraptquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:22 schreef Rietvaerder het volgende:
8 minuten is toch aardig snel anders. Zonder het GP circuit dan.
Jaja... maar met 4man erin enzo.... you get the point. Het is bij te houden... net als die kerel met zijn rooie 360 die altijd achter Sabine aantraptquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:22 schreef Rietvaerder het volgende:
8 minuten is toch aardig snel anders. Zonder het GP circuit dan.
Is ook niet gek als je haar op maandag met porsche over de ring ziet vlammen... die maakt zoveel km's daar....quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Mij lukt het in elk geval niet
Maar met klanten erin.. ja, natuurlijk nemen ze dan een stuk minder risico's. Maar de Ringtaxi met alleen Sabine er in... dat gaat toch aardig hardZijn er maar weinig die Sabine dan kunnen bijhouden.
Bovenstaande.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:13 schreef Don_Tom het volgende:
Ik wil niet zover gaan om te zeggen dat brommers in het algemeen verboden moeten worden, maar er zijn toch wel heel veel bij die het concept "opzij gaan" niet zo goed begrepen hebben![]()
Het probleem is dat een brommer gewoon sneller is op een recht stuk, dus daar kun je meestal niet voorbij, maar dan wel gewoon in de weg blijven rijden in de bochten. Dan wil je hem na de bocht inhalen en dan trekt ie zn gas weer even los, volgende bocht zelfde verhaal, etc etc. Zo blijf je dan een halve ronde achter zo'n k%tbrommer hangen! Dit weekend weer te vaak meegemaakt helaas, dus moet ff de frustratie kwijt. Overigens geldt dit niet voor de "vaste" ringers op een brommer, maar die zijn meestal sowiso sneller...
Klopt, maar dit is ook niet onaardig om te zienquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:31 schreef jackson het volgende:
[..]
Is ook niet gek als je haar op maandag met porsche over de ring ziet vlammen... die maakt zoveel km's daar....
De Ring is ook geen circuit waar je wedstrijdjes doet met elkaar... het is geen plek om te laten zien dat jij sneller bent dan een ander of om bepaalde tijd te halen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:13 schreef Don_Tom het volgende:
Ik wil niet zover gaan om te zeggen dat brommers in het algemeen verboden moeten worden, maar er zijn toch wel heel veel bij die het concept "opzij gaan" niet zo goed begrepen hebben![]()
Het probleem is dat een brommer gewoon sneller is op een recht stuk, dus daar kun je meestal niet voorbij, maar dan wel gewoon in de weg blijven rijden in de bochten. Dan wil je hem na de bocht inhalen en dan trekt ie zn gas weer even los, volgende bocht zelfde verhaal, etc etc. Zo blijf je dan een halve ronde achter zo'n k%tbrommer hangen! Dit weekend weer te vaak meegemaakt helaas, dus moet ff de frustratie kwijt. Overigens geldt dit niet voor de "vaste" ringers op een brommer, maar die zijn meestal sowiso sneller...
Wie weet zien we elkaar wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:44 schreef daNpy het volgende:
Tuurlijk niet
@Rietvaerder, wij gaan met een Swiftje, zwarte MR2 en zwarte Supra, allen NL platen
Zie http://www.nuerburgring.d(...)enfahrten/index.htmlquote:Freitag, 14.04.2006 von 11:00 Uhr bis 19:30 Uhr
je moet uitgaan van 4rondekaart om te berekenen na hoeveel rondjes je de kaart eruit hebt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Reken maar uit... 16 euro rondje Ring. 56 euro 4 rondjes Ring, 108 euro 8 rondjes Ring, 195 euro 15 rondjes Ring en 305 euro 25 rondjes Ring
Jaarkaart is 798 euro...
quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:34 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je mag gewoon toegeven dat je helemaal geen GSR hebt gekocht hoor
Werkte pappa niet mee![]()
Je moet je tijdsinstellingen van je cam wel goed zetten, want die foto is gemaakt op 2-12-2005quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:57 schreef Rietvaerder het volgende:
>> http://www.globalsuzuki.com/gsr/index.html
Colors: Metallic Mat Black
Beetje zonde om hiermee het topic te verpesten dus laat maar zitten rietje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He! Dit is gewoon traditie ja?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef ThaFreak het volgende:
worldpimber en Rietvaerder beide kappen met dit gezeik en het boeit me geen flikker wie er begonnen is oid!
Gewoon beide kappen, volgende berichten worden gewoon verwijderd en direct notes ervoor!
Op de ring race ik met niemand, daar is het niet het circuit voor en zeker niet tijdens de TF. Ik bedoel alleen dat het heel irritant is dat er mensen zijn die de baan op gaan met een minachting of desintresse voor de gedragsregels en dus niet aan de kant gaan (of links inhalen, etc), deze mensen horen imo niet tussen de touristenfahrers te rijden maar gewoon lekker op een race-circuit ofzo.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:46 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
De Ring is ook geen circuit waar je wedstrijdjes doet met elkaar... het is geen plek om te laten zien dat jij sneller bent dan een ander of om bepaalde tijd te halen.
De Ring is er om lekker te genieten van de mooie bochtenKan frustrerend zijn als iemand in de weg rijdt, dat ben ik met je eens.
Maar de Ring is er voor iedereen dus het blijft een beetje geven en nemen..... en vervolgens afstand houden
In zo'n situatie hanteer ik meestal maar de gezegde "leven en laten leven"Het volgende rondje zal wel rustiger zijn denk ik dan altijd maar
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef daNpy het volgende:
Als we je niet aanrijden, zullen we hallo zeggen, oke Rietvaardert?![]()
Klopt als een bus... die welliswaar niet op de Ring moeten komenquote:Op woensdag 12 april 2006 00:14 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Op de ring race ik met niemand, daar is het niet het circuit voor en zeker niet tijdens de TF. Ik bedoel alleen dat het heel irritant is dat er mensen zijn die de baan op gaan met een minachting of desintresse voor de gedragsregels en dus niet aan de kant gaan (of links inhalen, etc), deze mensen horen imo niet tussen de touristenfahrers te rijden maar gewoon lekker op een race-circuit ofzo.
"leven en laten leven", daar ben ik het juist helemaal mee eens! En daar hoor het opzij gaan voor sneller verkeerd dus bij
En toch blijf ik het wel een hilarisch gezicht vinden, waar ter wereld zie je nou een bus bejaarden op een racecircuit terwijl ze met 200 km/h worden ingehaaldquote:Op woensdag 12 april 2006 10:59 schreef daNpy het volgende:
Maar er zeker wel rijden... vol bejaarden![]()
die bus is wel irritant hoor.......op veel plekken kom je er echt niet langs met de auto.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:59 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
En toch blijf ik het wel een hilarisch gezicht vinden, waar ter wereld zie je nou een bus bejaarden op een racecircuit terwijl ze met 200 km/h worden ingehaald![]()
![]()
(gelukkig weet de bus wat rechtshouden is)
Klopt, gelukkig ben ik hem tot nu toe alleen maar tegen gekomen op kesselchen, tussen flugplatz en schwedenkreuz of dat soort makkelijke plaatsenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:49 schreef Blerfaap het volgende:
[..]
die bus is wel irritant hoor.......op veel plekken kom je er echt niet langs met de auto.
Met de motor heb je al moeite om er langs te komen.
Denk oa. aan hatzenbach
truequote:Op woensdag 12 april 2006 17:20 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig ben ik hem tot nu toe alleen maar tegen gekomen op kesselchen, tussen flugplatz en schwedenkreuz of dat soort makkelijke plaatsen
Maar ik heb sowiso liever iemand voor me die veel langzamer is (zoals de bus) dan iemand die net een fractie langzamer is, haalt toch wat makkelijker in.
Gaat Stephane dan eindelijk zijn auto kwijtraken?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:20 schreef jpjedi het volgende:
Donderdag ga ik kijken voor een AUDI Coupe GT welke al circuit klaar is met rollbar frame etc.. Dan gaan we dit weekend al testen als alles goedloopt al ben ik meer fan van een doordeweekse dag.
Stephane... klinkt bekend. Zit hij ook op 8200RPM toevallig ?!quote:Op donderdag 20 april 2006 13:33 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Gaat Stephane dan eindelijk zijn auto kwijtraken?![]()
ja die ja met die roadster brabus idd..kijken of het wat is vanavond die GT..leuk om te beginnen met de auto lijkt me.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:36 schreef jackson het volgende:
[..]
Stephane... klinkt bekend. Zit hij ook op 8200RPM toevallig ?!
Als ik alle comments op nurburgring.nl lees over die auto moet het inderdaad een prima auto voor weinig zijn!quote:Op donderdag 20 april 2006 17:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ja die ja met die roadster brabus idd..kijken of het wat is vanavond die GT..leuk om te beginnen met de auto lijkt me.
Ze zijn normaal nooit de hele week overdag open hoor, alleen eventjes aan het eind van de middag/begin van de avond en meestal maandag overdag.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Volgens de planning op de site van de Ring zijn ze volgende week doordeweeks pas om 17:15 open.. behalve op vrijdag om 15:15.
In hoeverre klopt dit nu? Want ik zie vaak zat overdag doordeweeks op de ringcam mensen rijden. En nee, dat zijn geen races of fabrikanten
Ik wou nameljik komende week ff gaan...
Hoorde al van JP dat ik (ook) hier bekend was, dus gelijk maar even topic opgezochtquote:Op donderdag 20 april 2006 17:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ja die ja met die roadster brabus idd..kijken of het wat is vanavond die GT..leuk om te beginnen met de auto lijkt me.
Klopt idd volgens de openingstijden. Maar waarom zie je dan zo vaak overdag doordeweeks zo vaak toeristen op de webcam?quote:Op donderdag 20 april 2006 21:55 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Ze zijn normaal nooit de hele week overdag open hoor, alleen eventjes aan het eind van de middag/begin van de avond en meestal maandag overdag.
Kijk wat is de wereld klein he Stephane?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:45 schreef Stephane het volgende:
[..]
Hoorde al van JP dat ik (ook) hier bekend was, dus gelijk maar even topic opgezochtDe Audi is vandaag aan de keuring onderworpen. De jongens laten morgen weten hoe ze hem vinden. Ik wacht het rustig even af.
Momenteel rijd ik trouwens ook hiermee rond (Brabus heb ik ook nog):
[afbeelding]
Alleen toen ik afgelopen maandag terugkwam van de Ring is er bij het rode (!!!) verkeerslicht 5km van mijn huis iemand achterop mij geklapt. Nu last van mijn nek, dus voorlopig even rustig aan doen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tnx, nuttige gifjes.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:25 schreef Googolplexian het volgende:
heb hier trouwens wat nur-spul ge-upped (komt uiteindelijk meer):
http://www.wachabase.com/temp/nur
open dir
check de PDFquote:Op donderdag 20 april 2006 23:40 schreef Tommie84 het volgende:
[..]
Tnx, nuttige gifjes.
Ik ga binnenkort voor het eerst naar de ring toe, met m'n Prelude.
Ik kan niet wachten.![]()
OK, JP. Groeten aan Lies dan ook! Ik was al in de war met al die JP'squote:Kijk wat is de wereld klein he Stephane?Zoals ik al zei, zelfs op fok ben je bekend
Je zal wel geen idee hebben welke JP hier nu weer op Fok! zit maar ik ben de JP van Lies zeg maar
![]()
Auto heeft de " keuring" goed doorstaan en morgen bel ik je ff zoals besproken.![]()
Groeten terugquote:Op donderdag 20 april 2006 23:53 schreef Stephane het volgende:
[..]
OK, JP. Groeten aan Lies dan ook!
Die dingen hebben ik wel zien rijden op een maandag een keer vorig jaar. Zijn 8 cilinders toch in tegenstelling tot de "gewone" M3 met 6 pitters erin.( nieuwe model gaat wel 8 cilinder wordenquote:
Dank je, Lies. Het gaat nu redelijk OK, maar ik heb er wel de hele tijd last van.quote:Groeten terugEnne balen voor van je nek! Beterschap!
Dan mag je wel reserveren, want volgensmij is dat ding alweer helemaal afgeboektquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:14 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ga dit jaar ook, maar niet zelf op de baan. Ik wil meerijden met de ring-taxi
Dames gaan voorquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:21 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dan mag je wel reserveren, want volgensmij is dat ding alweer helemaal afgeboekt
Dankquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
http://ring-taxi.bmw-moto(...)de/buchen/index.html
Dan ga ik volgend jaar welquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Je moet minimaal een jaar van tevoren boeken.
En vrouwen kunnen beter mee in de Ringtaxi gaan dan zélf over de Ring rijden ja![]()
mag zoveel niet...echt streng zijn ze er niet mee.. vorige week zaterdag nog een M5 gezien met de camera in statief op de hoedenplank.quote:Op zondag 23 april 2006 19:15 schreef bosnerd het volgende:
je mag officieel geen filmpjes maken vanuit de auto op de ring he, voor het geval men het nog niet wist(kan je toegangsverbod oid voor krijgen)
Tja, als mensen toch stug links blijven rijden...quote:Op zondag 23 april 2006 21:41 schreef Don_Tom het volgende:
Je mag ook niet rechts inhalen, valt me tegen dat Sabine dat toch nog 2x doet in deze ronde!
Dat viel mij dit weekend op van de M5 waar Sabine in reed (weet niet of je dat bedoelt ?! heb et filmpje nog niet gezien). Ze eet altijd bij een restaurantje waar wij ook altijd zitten en kwam aanrijden en hoorde die remmen echt piepenquote:
ligt eraan hoe oud het filmpje is. Paar jaar geleden mocht je namelijk zowel links als rechts inhalenquote:Op zondag 23 april 2006 21:41 schreef Don_Tom het volgende:
Je mag ook niet rechts inhalen, valt me tegen dat Sabine dat toch nog 2x doet in deze ronde!
gaat het er dan niet vooral om dat mensen de camera in de hand houden?quote:Op zondag 23 april 2006 19:15 schreef bosnerd het volgende:
je mag officieel geen filmpjes maken vanuit de auto op de ring he, voor het geval men het nog niet wist(kan je toegangsverbod oid voor krijgen)
Ze willen geen ongelukken e.d. op video hebben of andere ellende. Gaat volgens mij niet zo zeer over de veiligheid. In de tijd (vorig jaar) dat ze er streng op controleerde werden ook video's op statief "verwijderd" meen ik.quote:Op maandag 24 april 2006 10:25 schreef gias het volgende:
[..]
gaat het er dan niet vooral om dat mensen de camera in de hand houden?
om te voorkomen dat hij bij een botsing door de auto vliegt enzo.
jah klopt, maar goed.....heb hier ook een aantal filmpjes van ongelukken gefilmd door toeschouwers.quote:Op maandag 24 april 2006 10:36 schreef jackson het volgende:
[..]
Ze willen geen ongelukken e.d. op video hebben of andere ellende. Gaat volgens mij niet zo zeer over de veiligheid. In de tijd (vorig jaar) dat ze er streng op controleerde werden ook video's op statief "verwijderd" meen ik.
Ik vind dat ze enorm schokkerig rijd in dit filmpje. Ze lijkt hier niet op een zelfverzekerde getrainde rijdster ... ze stuitert heen en weer, is onrustig ... Ik had meer verwacht van haar!quote:Op zondag 23 april 2006 04:25 schreef gias het volgende:
hier nog een filmpje van sabine achtervolgt door een Gt3
denk dat het meer komt doordat je de auto zo ziet werken, dat het onrustig overkomt?quote:Op maandag 24 april 2006 12:40 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Ik vind dat ze enorm schokkerig rijd in dit filmpje. Ze lijkt hier niet op een zelfverzekerde getrainde rijdster ... ze stuitert heen en weer, is onrustig ... Ik had meer verwacht van haar!
Powerslides jongenquote:Op maandag 24 april 2006 12:40 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Ik vind dat ze enorm schokkerig rijd in dit filmpje. Ze lijkt hier niet op een zelfverzekerde getrainde rijdster ... ze stuitert heen en weer, is onrustig ... Ik had meer verwacht van haar!
Heeft te maken met 3 dingen begreep ik altijd waarvan 2 er eigenlijk hetzelfde zijn:quote:Op maandag 24 april 2006 10:36 schreef jackson het volgende:
[..]
Ze willen geen ongelukken e.d. op video hebben of andere ellende. Gaat volgens mij niet zo zeer over de veiligheid. In de tijd (vorig jaar) dat ze er streng op controleerde werden ook video's op statief "verwijderd" meen ik.
Jah.. lijkt me een duidelijk verhaalquote:Op maandag 24 april 2006 14:08 schreef PNG het volgende:
1) Filmpjes van crashes e.d. werden verkocht en kwamen op de TV
2) Slecht voor imago en voortbestaan ring als er overal foto's/filmpjes rondzwerven van ongelukken.
3) Mensen gingen juist door die onboardcam "kijk mij eens een supertijd rijden" op film vastleggen wat zou leiden tot meer ongelukken.
Moeten we dat nog uitleggenquote:Op woensdag 26 april 2006 11:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Ach, wat is het verschil.
Beetje naar het weer gekeken of kan je dat niet echt boeien?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:36 schreef Don_Tom het volgende:
Ik ga aanstaande zondag en maandag, zijn er nog meer mensen hier die dan komen?
holy crap 8-11 graden en sneeuw?!?!quote:Op woensdag 26 april 2006 14:39 schreef jackson het volgende:
[..]
Beetje naar het weer gekeken of kan je dat niet echt boeien?
Ik denk rond de 9 minuten BTG. MAar misschien dat je met google wat kan vinden..quote:Op donderdag 27 april 2006 20:25 schreef Toxic_nl het volgende:
Weet iemand toevallig hoelang zo'n ritje in de Ring-Taxi duurt? En hoe dood je na afloop bent?![]()
![]()
Klopt, dit gaat zeker onder de 9min. Als ik zou moeten schatten zou ik zeggen 8:30-8:40.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:09 schreef Don_Tom het volgende:
Dat moet toch zeker onder de 9 minuten BTG gaan, ik heb hem althans nog nooit ingehaald
Hmm is wel superzonde van je poen! Maar goed, word je ook wel snel wagenziek als je dan al over je nek gaat.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:03 schreef Rietvaerder het volgende:
9 ~ 10 minuten.
En heb redelijk vaak de Taxi zien stoppen om mensen te laten kotsen... dus
hmmmmmm .... misschien, misschienquote:Op vrijdag 28 april 2006 23:57 schreef Tommie84 het volgende:
28 Mei ga ik waarschijnlijk voor de eerste keer naar de Ring. Nog mensen van hier die dan ook gaan?
Verkeerde gequote?quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:39 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje bekijk zijn er echt veel motorrijders die denken dat ze snel zijn en totaal niet weten wat er om hun heen gebeurd![]()
Zijn engelsen voornamelijk die denken alleen op de wereld te zijnquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:39 schreef BaraCuda het volgende:
Als ik dat filmpje bekijk zijn er echt veel motorrijders die denken dat ze snel zijn en totaal niet weten wat er om hun heen gebeurd![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:20 schreef daNpy het volgende:
Huh? Goingin (Seat Ibiza Cupra, 156pk) doet er maar ietsjes meer dan 9 minuten over
"Bridge to Gantry"quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:57 schreef daNpy het volgende:
De 2 bruggen geloof ik. Zijn van die bruggen gemaakt van driehoek verbindingen, die ze ook gebruiken om lampshows e.d. aan op te hangen.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:41 schreef Sjoewe het volgende:
Nagekeken, rondje BTG met redelijk veel verkeer @ 8:40 min
quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:27 schreef jackson het volgende:
[..]
Klopt, dit gaat zeker onder de 9min. Als ik zou moeten schatten zou ik zeggen 8:30-8:40.
28 Mei!quote:Op maandag 1 mei 2006 14:05 schreef Viper_74 het volgende:
Ik ben trouwens wel voor om iig een keer te gaan kijken. Is er een groep die binnenkort gaat ?
Is al zolang ik er kom en dat is ongeveer 5 jaar... Volgens mij al veel langer ook.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:04 schreef Viper_74 het volgende:
Lol, ja ik las ergens dat het nu officieel een 'tolweg' is en geen racecircuit.
Tja maar de grens tussen een groot vermoeden en bewijs is soms heel klein
Niet iedereenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:35 schreef daNpy het volgende:
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen moet gewoon werken
Donderdag lijkt me nog niet zoveel aan de hand? Althans, zal sowieso wel wat drukker zijn ivm vakanties. Maar vind het verstandig dat-ie dicht gaat van het weekend. Anders gaan er waarschijnlijk heeel veel mensen die de GP bezoeken eens "voor de gein" het circuit op. Terwijl ik denk dat de mensen die er nu heen gaan er tenminste vantevoren over hebben nagedacht! De combinatie: heeeeel druk + geen ervaring/flauw benul van 't circuit = ongelukken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Niet iedereen
Maar wat is er donderdag met F1 dan?
Dat denk ik ook niet nee.. Eerst de feeling van de auto een beetje krijgen.. Aangezien ik wel allemaal schokdempers eronder heb die ik kan verdraaien.. Kan hem laten zakken stugger zetten etc etc... Dus das wel lekker..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Racen zal het de eerste 20 rondjes wel niet worden
amenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Baankennis is ook wel lekker..
Ja idd.. jij hebt daar al eens gereden?? Met wat voor voertuig dan?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Baankennis is ook wel lekker..
Ik ben van plan om met mijn Ford Mustang daar te gaan rijden.. Achterwiel aandrijving.. En ligt lekker stabiel op de weg.. Lijkt me een hele happening!!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Motor
En baankennis is denk ik nóg belangrijker dan je auto kennen. In het begin heb je geen echt idee wat er gaat komen, met welke snelheid je bocht kunt nemen of wanneer je moet remmen..... alles lijkt op elkaar. Zoals Jeremy Clarkson zei, alles is 1 groter "blur"
Heel verradelijk dus.... goed oppassen
Scherp!quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja hoor, loopt prima. Behalve toen er teveel remolie in zat en de rem dus bleef hangen, toen liep het wat zwaar. Maar gelukkig hoef ik er nooit mee te lopen... alleen met in zijn hokje zetten
quote:
4.5 secquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ach, het is geen supersnelle. 600cc, 210kg en 78pkOh en 54nm koppel...
Top is 220 teller en 0-100 in 4.5 sec.
Gefeliciteert..... met deze uitspraak kom je in het "Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker?" topic op Motor-forum.nlquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:51 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
4.5 sec![]()
omfg, ik doe er dubbel zolang over![]()
Supermooie dingen die motoren, maar helaas niets voor mij.
Ik zou er een baan moeten bijnemen om alle boetes te betalen.
Zie sig, en die boetes.. Dat acceleratievermogen lijkt me gewoon ontzettend verslavend.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gefeliciteert..... met deze uitspraak kom je in het "Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker?" topic op Motor-forum.nl![]()
![]()
Wat rijd jij dan? En waarom zou je dan ineens allerlei boete's krijgen? Die motor gaat niet uit zichzelf illegale snelheden rijden hoor.
We zagen jequote:Op woensdag 3 mei 2006 23:31 schreef Don_Tom het volgende:
Ring opent om 1 uur, dus ik probeer er dan ongeveer te zijn. Tussendoor zal ik waarschijnlijk op de parkplatz en bij de holle te vinden zijn, misschien nog ff lunchen bij hannes.
http://julesperry.com/nurburgringquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, ik had verwacht er rond 14:00 te zijn, maar dat werd helaas pas 17:30.....Sorry voor de fans die elke seconden op F5 hebben zitten rammen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |