Officiële website van de Nurburgringquote:Algemeen
Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürburgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife.
De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 16 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept.....
Bron: Ring-World.nl
Welke users komen we wellicht tegen in de vangrail dit jaar?quote:Wat nu als je onverhoopt toch van de baan af gaat en je komt in aanraking met de vangrail? De kosten gaan in dat geval hard omhoog. Je moet betalen voor het afslepen, manuren, auto-inzet van de marshalls, de vangrail en een eventuele noodzakelijke baansluiting. De eenheidsprijzen waren in 2004 als volgt:
kosten manuur: 60 Euro
kosten inzet streckensicherung-auto: 36 Euro per uur
vangrail per strekkende meter: 40 Euro
vangrail-paaltje: 45 Euro
afsleepkosten: 175 Euro
eventueel noodzakelijke baansluiting indien politie ter plaatse moet komen: 1.350 Euro per uur
Een lichte aanraking met de vangrail kan al aardig in de papieren lopen. Hierna volgt een rekenvoorbeeld waarbij een auto de vangrail raakt over een afstand van 10 meter op een lokatie waar de vangrail 2-hoog is: twee mannen gedurende 45 minuten (90 Euro) + 45 minuten auto (27 Euro) + 20 meter vangrail + 2 paaltjes (890 Euro) + afsleepkosten (175 Euro) brengt een kostenplaatje met zich mee van zo'n 1200 Euro! Zoals je ziet kunnen de kosten hoog oplopen. Des te meer reden om voorzichtig te doen bij het rijden op de Ring.
Welke dan wel? Dat zei je toch zelf.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef jackson het volgende:
Hahaha! Nou... de meeste auto's van dat lijste gaan de ring niet op
TvP
Hmm, zou kunnen dat je dan Mercy_symbol en aanhang daar treft.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef Boink het volgende:
van 19 tot 21 mei zijn wij als het meezit aanwezig om mensen op de kieker te zetten
Met die mensen gaan we er wel heen vaak ja. Maar niet de ring zelf op. De prelude en BMW zulen er wellicht wel op gaanquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:32 schreef worldpimber het volgende:
Welke dan wel? Dat zei je toch zelf.
Als die BMW nog af komt voor 2011quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:29 schreef daNpy het volgende:
*meld.
Dit jaar weer ringen met de DAF en de BMW
Mooi, dan kan je me die beloofde klap op m'n bek gevenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
![]()
mijn datum van ringen is de 1e week van mei![]()
Hahahahaquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef worldpimber het volgende:
Disclaimer: Tis niet de bedoeling hier te slowchatten, daar zijn 2 andere topics voor.![]()
Ik heb een hekel aan regen na 3uur rijdenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Blerfaap het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal pas in mei die kant op:?
Ik zit al vanaf oktober te wachten tot ik weer kan rijden op de ring.........
neej dat bepalen de mods, net als in het vorige topic!!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hahahaha
Bepaal jij datEr is maar 1 Ring-topic.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:31 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!
Zolang er gewoon ontopic gepost gaat worden no problem!
ik ook, vooral omdat ik met de motor de baan op ga.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:15 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan regen na 3uur rijden![]()
Ah ja, laat die nep-motorrijders dit topic maar hebbenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:26 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
neej dat bepalen de mods, net als in het vorige topic!!!
[..]
iik sssla je mmet liefde vvvoor je bek hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:48 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Mooi, dan kan je me die beloofde klap op m'n bek geven
heb je een keer echt zelf ergens ervaring mee opgedaan ga je het nog ontkennen ookquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, infuus ben je ik inmiddels toch wel gewend. Lekker vloeibaar eten naar binnen werken
Jij op de ring...... don't wanna miss that
Sjah, met de motor wil ik gewoon maximaal kunnen gaan... en dan heb je toch echt plakbandjes met een goede temperatuur nodig. Plus dat ik een hele week wil gaan en nou ben ik niet bepaald school en werkloos. Zomervakantie komt dan het best uitquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Blerfaap het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal pas in mei die kant op:?
Ik zit al vanaf oktober te wachten tot ik weer kan rijden op de ring.........
Je werkt er?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:05 schreef Don_Tom het volgende:
Irritant van die mensen die autos in de prak rijden.... zondag nog een half uur staan vlaggen bij een in de prak gereden wrx sti bij Bergwerk...
Vergeet niet pics te maken om dit topic op te fleurenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
![]()
mijn datum van ringen is de 1e week van mei![]()
Nee, maar je moet elkaar een beetje helpen he, zeker als je als eerste aankomt. Een soort "ongeschreven regel", hoewel niet iedereen zich hier aan houdtquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:10 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je werkt er?
En SHE, moest je nu ook nog dik betalen voor schade die je had aangericht op de baan e.d.?
Is heel erg verschillend per bocht/sectie. Op sommige stukken zie je al wat er gaat gebeuren, dus hier kun je toch met een leuke snelheid door de bocht, wat je op de openbare weg zeker niet zou doen. Op andere stukken zie je niet wat er bijvoorbeeld na een heuvel komt, of kun je niet door de bocht kijken, hier is het verstandig om gewoon eerst lekker rustig aan te doen. In elk geval is het erg kicken de eerste keer!! (en de 2e keer, en de 3e keer, etc etcquote:Op donderdag 30 maart 2006 00:42 schreef aKra het volgende:
Stomme vraag, maar vast vaker gesteld, hoe is het om voor de eerste keer op de ring te rijden? Rij je dan echt ontzettend langzaam omdat je niet weet wat er komt of is het tenminste nog wel een beetje circuit gevoel/snelheid? (In elk geval niet boven je remvermogen rijden).
LOL, zo ging het bij mij ongeveer ook. Ik mocht overigens ZELF de auto bergen op verzoek!quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:18 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nee, maar je moet elkaar een beetje helpen he, zeker als je als eerste aankomt. Een soort "ongeschreven regel", hoewel niet iedereen zich hier aan houdt. De sti was gecrashed bij het uikomen bergwerk, dus dat is vragen om problemen aangezien het een blinde bocht is. Daarom maar even naar beneden gelopen met een geel hesje om het opkomende verkeer te waarschuwen (althans, mij bijrijder dan, ik ben bij de auto gebleven). Na een tijdje kwam eindelijk de streckensicherung, maar die hadden dus geen zin om hem af te lossen en bleven liever met 3 man bij het ongeluk om op te ruimen en papieren in te vullen.... ook belangrijk opzich, maar wel een beetje jammer hoe dat ging. De auto was al afgesleept voordat wij daar weg waren.
OMG, zelfs in het buitenland ben je niet veilig voor die paupersquote:
En door dit soort figuren is de baan vaak een paar uur per dag dichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
EN ja...het is gewoon veel te aantrekkelijk om daar helemaal los te gaan. Zeker als de adrenaline eenmaal door je aderen pompt ben je geneigd om alles los te gooien...dat houd in, met links bijremmen, met rechts continu op gas
Helaas ben ik nog niet op F1 niveau en dus heb je weleens een gevalletje zelfoverschatting![]()
Toch ben ik wel jaloers....ik wil ook![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:52 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Sjah, met de motor wil ik gewoon maximaal kunnen gaan... en dan heb je toch echt plakbandjes met een goede temperatuur nodig. Plus dat ik een hele week wil gaan en nou ben ik niet bepaald school en werkloos. Zomervakantie komt dan het best uit
Tis ook best ver/duur, samen met wat circuitdagen vind ik het wel goed zo
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:04 schreef Blerfaap het volgende:
Btw, zet in de TS ff m'n motor erbij.
Je mag 1x raden, anders wil ik m'n steppies terug![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |