http://www.ad.nl/binnenland/article235989.ecequote:BERLIJN /DE BILT - Een geheimzinnige spookwolk heeft vorige week in de nacht van woensdag urenlang Nederland...
Een geheimzinnige spookwolk heeft vorige week in de nacht van woensdag urenlang Nederland bedekt.
...en een stuk van Duitsland bedekt.
Hoewel het volgens de radarbeelden van alle weerstations zou moeten regenen, bleef het op de grond kurkdroog. In Duitse media gonst het van de geruchten over mogelijke oorzaken: van Ufo’s tot een militaire oefening.
De Duitse meteoroloog Jörg Asmus spreekt in Spiegel Online over een ’mysterieuze’ aangelegenheid. ,,Eerst dachten we dat een vliegtuig in nood kerosine had geloosd, maar het verkeerde signaal was tien uur lang te zien. Een ander idee was zwermen vogels. Maar dat hebben collega’s van de vogelbewakingsradar in Nederland uitgesloten.’’
Asmus vermoedt daarom dat het om ’wetenschappelijke experimenten of militaire oefeningen’ gaat. Bekend is dat gevechtsvliegtuigen soms miniscule ‘flares’ uitstrooien om de vijandelijke radar te storen. Maar of dat hier het geval is geweest, is onduidelijk. De Duitse luchtmacht ontkent op dat tijdstip op grote schaal flares te hebben uitgestrooid.
Hans Beekhuis, radarexpert van het KNMI in De Bilt, zoekt ook naar een verklaring. ,,Het zou kunnen zijn dat in Oost-Duitsland rietvelden zijn verbrand. In zo’n geval krijg je wolken van koolstofdeeltjes, die het radarbeeld verstoren. Wat het ook was, er heeft iets in de lucht gezweefd.’’
Volgens Beekhuis komt het in Nederland zo’n tien keer per jaar voor dat de weerradar fenomenen waarneemt die op de grond niet voelbaar zijn. ,,Ten tijde van het noorderlicht meten bliksemdetectiesystemen bijvoorbeeld inslagen die helemaal niet plaatsvinden. Dat geeft intussen wel zoveel atmosferische ruis dat het radioverkeer erdoor kan worden gestoord.’’ Van spookweer wil hij echter niet spreken. ,,En aan Ufo-theorieën doen we al helemaal niet.’’
Hollandse nuchterheidquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Hans Beekhuis, radarexpert van het KNMI in De Bilt
,,En aan Ufo-theorieën doen we al helemaal niet.’’
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:
Of chemtrails..
http://www.chemtrails.nl/
Of chemtrails..
Of chemtrails..
Was het wel een vallende ster?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:07 schreef mazaru het volgende:
Ik heb afgelopen woensdag een prachtige vallende ster gezien.![]()
maar dan is dat toch wel bekend?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:25 schreef blackmage het volgende:
Het zou kunnen zijn dat in Oost-Duitsland rietvelden zijn verbrand.
kijk heel normaal antwoord.
Het is ook wel hilarisch voor pubers natuurlijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:07 schreef Marietje_34 het volgende:
Wel veel stomme reacties trouwens. Dit heeft gewoon in de kranten gestaan en is in duitsland uitgebreid op het nieuws geweest, dus ik snap al die 'lache' reacties over NWO en UFO's niet zo.
Het is een manier waarop ze hun frustraties kwijt kunnen uit angst voor het zogenaamde 'onbekende'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:07 schreef Marietje_34 het volgende:
Wel veel stomme reacties trouwens. Dit heeft gewoon in de kranten gestaan en is in duitsland uitgebreid op het nieuws geweest, dus ik snap al die 'lache' reacties over NWO en UFO's niet zo.
wel een hele vroege dan, dit is nml al een maand geleden gebeurd.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
De verklaringen die gaan over radar oefeningen met reflectoren (kunststofdraden met opgedampt metaal) lijken me vreselijk onwaarschijnlijk, ten eerste zou je die dingen moeten vinden (heb dat nog niet gezien) en ten tweede is dat verschrikkelijk gevaarlijk voor de luchtvaart. Stel je voor dat je die troep in de motoren van een passagiersvliegtuig komen...
Roet is koolstof, dat doet het ook prima op radar. Een rookwolk lijkt me een beter verklaring.
Als ik echter lees dat deze wolk niet op de Sat te zien was, dan denk ik dat we hier te maken hebben met een 1 april grap
Djezus van de week rook ik zomer in de lucht, toen kwam er een enorme regenbui!quote:Vanmorgen 8.30 uur radio 2:
Weerbericht met Jan Versteeg (Lezersreactie)
Geplaatst op 28.03.2006 om 17:26:29 uur | 2523 bekeken | Lezersbrieven | www.NIBURU.NL | print
Vanmorgen om half 9 op radio 2 het weerbericht met Jan Versteeg.
Melding werd gemaakt,dat er afgelopen week een front over noord-oost nederland trok, waar volgens hem en de radar regen uit moest komen maar het bleef droog.
Versteeg vertelde vanmorgen tijdens het weerbericht dat het voer voor de wetenschap is om dit fenomeen te onderzoeken en hoe het uitblijven van regen mogelijk is. Het zou ook een oefening van leger of luchtmacht kunnen zijn en......dat er iets uit vliegtuigen geloosd was, wat in ieder geval geen kerosine is.
Zijn er geheime acties in ons luchtruim en wat wordt er geloosd?
Tip redactie: Vanavond bij het radioprogramma BNN United tussen 21.00-22.00 uur, interview over Ufo,s
quote:Kinderen en volwassenen onwel in Vlaardingen
29 maart 2006, 15:56 (plaats uw reactie)
VLAARDINGEN (ANP) - Ongeveer tien kinderen van christelijk basisschool 't Ambacht in Vlaardingen zijn woensdagmorgen onwel geworden na een uur gymnastiekles. Ook zeven medewerkers van een naburige apotheek zijn naar het ziekenhuis gebracht, nadat zij onpasselijk waren geworden.
Metingen van de milieudienst DCMR hebben nog geen oorzaak uitgewezen. Gemeente en hulpdiensten tasten nog in het duister. De hulpdiensten sloegen woensdagmorgen rond 10.30 uur groot alarm. Brandweer, GGD en politie rukten massaal uit naar het schoolgebouw en ontruimden in allerijl het schoolgebouw.
Burgemeester T. Bruinsma van Vlaardingen die steeds bij de school aanwezig was, zei 's middags na overleg dat niet duidelijk is wat de oorzaak is. ,,We concentreren ons nu op de riolering, omdat in de apotheek verderop personeel ook onwel is geworden. Ze hadden dezelfde verschijnselen als de schoolkinderen'', aldus Bruinsma.
Klachten
Van de tien schoolkinderen zijn er 's ochtends vijf overgebracht naar het ziekenhuis. De anderen zijn opgevangen en onderzocht in een aangrenzend schoolgebouw. Alle ouders hebben een brief gekregen waarin ze het advies krijgen de kinderen goed in de gaten te houden. De klachten variëren van hoofdpijn tot misselijkheid en diarree.
De kinderen van groep 8a van 't Ambacht kregen woensdagochtend gymles in een oude gymzaal aan de Meidoornstraat. Zij werden onwel, nadat ze weer op school waren aangekomen. De DCMR Milieudienst Rijnmond verrichtte metingen in zowel de gymzaal als in het eigenlijke schoolgebouw, een nieuw pand.
Volgens burgemeester Bruinsma deed zich afgelopen vrijdag een soortgelijk incident voor in de school. Een aantal kinderen werd niet goed , maar hoefde niet naar het ziekenhuis. Ook toen hadden metingen plaats, maar die wezen niets uit.
quote:
quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:00 schreef SuperBosch het volgende:
Ik heb in ieder geval al mijn aluminium hoedje opgezet om mij te beschermen van deze stralingen.
Die meneer van dat meteorologisch instituut heeft het er over dat een brand helemaal in oost-duitsland een wolk van koolstofdeeltjes zou kunnen veroorzaken die op de radar bij de nederlandse grens opduikt. De bron van de deeltjes en het punt waarop ze te zien zijn kunnen blijkbaar zover uit elkaar liggen dat een verband niet meteen duidelijk is.quote:Als de oorzaak brandende rietvelden zou zijn geweest was dit wel bevestigd door Duitsland.
Misschien vliegen vliegtuigen met verschillende soorten motoren op verschillende hoogten waar verschillende temperaturen heersen zodat het punt waarop de condenssporen zich vormen wel eens kan verschillen van geval tot geval. Zou dat kunnen?quote:De hete lucht moet afkoelen. . Maar dat is niet altijd zo.. Gek he?
En het is ook niet voor het eerst dat daar heel basale verklaringen voor zijn.quote:Rare wolken op de radar is echt niet voor het eerst.
Daar kan natuurlijk een supergeheime samenzwering achterzitten. Maar het kan ook door hele gewone verstoringen komen. Radar heeft ook zo zijn beperkingen.quote:Hans Beekhuis, radarexpert van het KNMI in De Bilt, zoekt ook naar een verklaring. ,,Het zou kunnen zijn dat in Oost-Duitsland rietvelden zijn verbrand. In zo’n geval krijg je wolken van koolstofdeeltjes, die het radarbeeld verstoren. Wat het ook was, er heeft iets in de lucht gezweefd.’’
Volgens Beekhuis komt het in Nederland zo’n tien keer per jaar voor dat de weerradar fenomenen waarneemt die op de grond niet voelbaar zijn.
jammer dat die 2 veerfoto's als gif zijn opgeslagen, maar zijn idd mooie foto'squote:
Het eerste wat ik d8 toen ik die foto`s zag was: Wat een lelijke fotosoeps...quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jammer dat die 2 veerfoto's als gif zijn opgeslagen, maar zijn idd mooie foto's
Chemtrails![]()
tjaquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het eerste wat ik d8 toen ik die foto`s zag was: Wat een lelijke fotosoeps...
paar slechte foto's van condenssporenquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:48 schreef Resonancer het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DG6SWBQW
Niet per see aan jouw gericht, maar dat gequote allemaal.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:19 schreef LostFormat het volgende:
Van de vele topics hier blijf ik de chemtrails altijd nog wel het vermakelijkst vinden. Blijft mij verbazen hoe ver mensen willen gaan in het zien van dingen die er niet zijn.
Edit: hmm, slecht geformuleerd, de trails zijn er wel natuurlijk. Ik doel meer op de verhalen achter dingen zoeken.
naar 't schijnht zag je niks met het blote oog ..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:35 schreef Alicey het volgende:
Waren die wolken alleen met de radar zichtbaar, of ook met het oog? Atmosferische storingen zoals bijv. door zonnewind veroorzaakt lijkt mij anders niet al te ver gezocht.
Heb je misschien wat tips hoe het beter kan?quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
paar slechte foto's van condenssporen
![]()
![]()
goed, dat zijn volgens jou dus chemtrails? Waarom zie ik ze dan nooit boven Den Haag terwijl het alleen boven de grote steden gebeurt?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heb je misschien wat tips hoe het beter kan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
sjonge jongequote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:21 schreef woutabest het volgende:
[..]
goed, dat zijn volgens jou dus chemtrails? Waarom zie ik ze dan nooit boven Den Haag terwijl het alleen boven de grote steden gebeurt?![]()
o.a en omdat dit vroeger niet voorkwamquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:55 schreef Zyggie het volgende:
En omdat de condenssporen zolang zichtbaar blijven en te zien is hoeveel vliegverkeer er is concluderen jullie dat het chemtrails zijn?
Ik noem het maar gewoon Trails maar in ieder geval geen CONtrails, want dat dekt i.m.o. de lading niet, dus als er dan toch wat voor moet dan kies ik i.d.d. voor CHEM-trails.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:21 schreef woutabest het volgende:
[..]
goed, dat zijn volgens jou dus chemtrails? Waarom zie ik ze dan nooit boven Den Haag terwijl het alleen boven de grote steden gebeurt?![]()
Het zijn geen CON-trails! Het is absoluut meer dan dat , dat kan het KNMI je zelfs vertellen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:55 schreef Zyggie het volgende:
En omdat de condenssporen zolang zichtbaar blijven en te zien is hoeveel vliegverkeer er is concluderen jullie dat het chemtrails zijn?
Onzin.... Geef me maar een pagina waar het KNMI dat beweertquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het zijn geen CON-trails! Het is absoluut meer dan dat , dat kan het KNMI je zelfs vertellen.
Maar wat?quote:Ik heb geen absoluut bewijs wat er precies inzit...maar..
Schatje, er vliegen iedere dag veel vliegtuigen over..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vlak na vele vliegtuigen in de lucht kwam er dit soort bewolking
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tuurlijk schatjequote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schatje, er vliegen iedere dag veel vliegtuigen over..
Klik hier voor Googleweersbeinvloedingquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vliegtuigen kunnen ook rondjes vliegen!quote:
quote:wo 01/02/06 - Verschillende diensten voor leefmilieu waarschuwen voor veel gevaarlijk fijn stof in de lucht vandaag en morgen. Dat komt door uitzonderlijke weersomstandigheden.
De voorbije dagen was de lucht al sterk verontreinigd, onder meer door aanvoer van vervuilde lucht uit Oost-Europa.
Maar vandaag en morgen wordt de luchtkwaliteit nog veel slechter, en dat komt door uitzonderlijke weersomstandigheden.
"Normaal gezien geldt het principe: hoe hoger in de lucht, hoe kouder. Bij temperatuursinversie geldt net het omgekeerde. De lucht wordt warmer en die warmere luchtlaag zorgt ervoor dat de luchtverontreiniging blijft hangen", zegt Frans Fierens van de Vlaamse Milieumaatschappij.
Bovendien is er weinig wind, wat zorgt voor een slechte verdunning van de luchtverontreiniging.
Geen zware inspanningen doen
Iedereen wordt aangeraden om geen zware lichamelijke inspanningen te doen, zowel buitenshuis als binnenshuis. Want ook binnen is de concentratie aan fijn stof nu groot.
De Brusselse minister voor Leefmilieu Eveline Huytebroeck (Ecolo) vraagt om de auto thuis te laten en de verwarming lager te zetten.
De partij Groen! pleit intussen voor blijvende maatregelen die de aanwezigheid van fijn stof in de lucht moeten verminderen.
De Vlaamse Milieumaatschappij verwacht dat de toestand zich tegen het weekend weer zal herstellen.
quote:Klimaatwetenschapper NASA: Bush legt mij zwijgen op
30 januari 2006, 03:04
WASHINHTON (ANP) - De belangrijkste klimaatwetenschapper van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA mag op last van de regering-Bush geen uitspraken meer doen over de noodzaak tot maatregelen tegen het broeikaseffect. Dat heeft de betrokken expert, James Hansen, gezegd tegen The New York Times.
Volgens Hansen, die vorige maand tijdens een lezing nog pleitte voor de noodzaak om de uitstoot van broeikasgassen fors in te dammen, houdt de NASA al zijn uitspraken, geschriften en gesprekken met journalisten nu scherp in gaten. De wetenschapper rept van censuur en hij stelt zich aan geen enkele restricties te zullen houden.
Hansen ligt al sinds 2004 slecht in Washington. In dat jaar hield hij een kritische rede waarin hij zijn steun uitspraak voor de toenmalige Democratische presidentskandidaat John Kerry.
Tegenstander
Bush geldt als een verklaard tegenstander van een internationaal klimaatbeleid waarin er eisen worden gesteld aan de uitstoot van broeikasgassen. Volgens de president zal de Amerikaanse (olie)industrie daarvan te veel schade ondervinden. Bush heeft eerder ook impliciet zijn twijfels geuit over de vermeende gevaren van het broeikaseffect op aarde.
De NASA zegt op haar beurt dat Hansen niet de mond wordt gesnoerd, maar dat alle functionarissen worden geacht geen politieke uitspraken te doen. Dat Hansen nu alle interviews met journalisten vooraf moet laten goedkeuren, is volgens de NASA alleen bedoeld om het persbeleid te coördineren.
Hansen ziet dat anders. Hij zegt dat het Amerikaanse publiek opzettelijk recente wetenschappelijke inzichten over de gevaren van klimaatveranderingen niet te horen krijgt.
http://lightwatcher.com/chemtrails/smoking_gun.htmlquote:Spinnenwebben aan de hemel
Als de Grote Schoonmaak nadert, zullen er spinnenwebben aan de Hemel
geweven worden." Hopi voorspelling vóór de ontdekking van Amerika".
Met meer dan 100.000 bezoekers per week en miljoenen pageviews
over het onderwerp Chemtrails kunnen we duidelijk stellen dat vrijwel
"onze totale media en politiek" op de hoogte zijn DAT WE WORDEN BESPROEID!!!
Dat het sproeien gerelateerd kan worden aan TIENTALLEN MILJOENEN ZIEKEN
alleen al in EUROPA schijnen "ze" niet te beseffen.
WIE ACCEPTEERT ONZE LEIDERS NOG ALS DIT BINNENKORT NAAR BUITEN KOMT.
{ Grote schoonmaak is onderweg }
HET SPROEIEN MOET MET ONMIDDELIJKE INGANG WORDEN GESTOPT!!!!
WIJ MOETEN OVERHEID EN MEDIA CONSTANT BLIJVEN ATTANDEREN
OVER "CHEMTRAILS" EN DE BIJKOMENDE GEVAREN, VERGEET
VOORAL UW PLAATSELIJKE BESTUURDERS, HUISARTSEN
EN SCHOLEN NIET. HET GAAT OM ONZE GEZONDHEID !!
BESEFT U ZICH NOGMAALS DAT ONZE MEDIA EN POLITIEK
ZICH MOETEN HOUDEN AAN DATGENE WAT HET MINISTERIE
ALS WAARHEID EN BEWIJS AANLEVERT.
opm. red. NIburu
Proof here:The Chemtrail Smoking Gun- Proof Of Global Geoengineering Projects
De prutsers bij het knmi zijn nog praktisch maagd (of ze hebben zich weer laten dichtnaaien en doen alsof) in vergelijking met andere weerkundigen, maar vooruit:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Onzin.... Geef me maar een pagina waar het KNMI dat beweert
[..]
Maar wat?
Je hebt geen absoluut bewijs, maar slechts vaag "bewijs", wat dan weer slechts bestaat uit complot theorieën en dubieuze "feiten"....
quote:De VS en Rusland controleren het weer
Sunday 16 October 2005
Een enorme paddestoelwolk verhief zich de lucht in. De piloot was vol doodsangst omdat hij dacht dat zijn vliegtuig door de fall-out van een nuclaire explosie verzwolgen zou worden. Nadat hij alarm geslagen had, en zijn bemanning de opdracht gegeven had zuurstofmaskers op te doen, kon de piloot die nog goed bij verstand was, op de zwarte doos opnemen dat de wolk zo'n 300 kilometer in doornsnede was, en de top uit een vreemd licht bestond. Het was volgens hem iets wat hij nog nooit eerder gezien had. Vreemd genoeg verspreidde de wolk zich zonder schade aan te richten in de atmosfeer, en het passagiersvliegtuig kon veilig zijn reis vervolgen van Anchorage in Alaska naar Tokyo.
Maar ver beneden het vliegtuig, werden vissersboten die in de zee tussen Japan en de Soviet Unie vaarden, overgoten met een kortstondige maar hevige wolkbreuk waarna het weer ook plots weer opklaarde. Nucleaire experimenten en vulkanische activiteit werden door wetenschappers uitgesloten, en concludeerden dat het geen natuurlijk fenomeen geweest is. Meer dan twee decennia later bestaat er nog steeds het vermoeden dat het geschokte personeel van het vliegtuig en de vissersboten in 1973 een sinister koude-oorlog experiment hebben waargenomen. In dit experiment werd het water van de Japanse zee in de lucht geblazen om wolken en regen te creëren.
De Britse National Archives heeft onlangs overheidsdocumenten vrijgegeven waarin duidelijk wordt dat er in de zeventiger jaren een groot wantrouwen bestond tussen de twee wereldgrootmachten omtrent weersoorlogsvoering. De documenten onthullen dat zowel de Verenigde Staten, die het meest wisten op dit gebied, en de Soviet Unie geheime militaire programma's hadden met als doel het controleren van het globale klimaat. "Tegen 2025 zullen de VS het weer kunnen controleren", zou een wetenschapper gezegd hebben.
Niet lang daarna is een verdrag van de Verenigde Naties ondertekent die natuurlijke-omgevingsoorlogsvoering verbiedt, zoals het veroorzaken van aardbevingen, het smelten van de poolkappen en het klimaat beïnvloeden. Maar sommige experts geloven dat de klandestiene bezigheid omtrent het maken van het ultieme vernietigingswapen gewoon doorgegaan is.
Hoewel sceptici deze claims als wilde samenzweringstheorieën zien en dingen uit James Bond films is er een groeiend bewijs dat de grenzen tussen science fiction en werkelijkheid steeds vager worden. De Amerikanen hebben toegegeven dat ze tijdens de Vietnam oorlog 12 miljoen dollar geïnvesteerd hebben in "wolkenverzadiging". Ze hebben opzettelijk hevige regenval gecreëerd om gewassen van de vijand weg te spoelen en supply-toegangswegen in de Ho Chi Minh te vernietigen. Dit project had de codenaam Project Popeye.
De regenval werd in de bedoelde gebieden vergroot met dertig procent, wat de weermanipulatie tot een succes maakte. De overheid zei dat de regio geteisterd werd door hevige regenval.
Desalniettim was dit soort regenmakend experiment niets nieuws. De Lynmouth overstromingen in Devon, Groot Brittanië, in 1952 werd wellicht veroorzaakt doordat de RAF geheime regenopwekkende experimenten had uitgevoerd. Vliegtuigen sproeide chemtrails met zilveriodide waarop zich waterdruppels vormden. Deze werden zwaar en vielen op de grond als regen, waardoor er in de opvolgende 12 uur 250 keer zoveel regen viel als er normaal valt in Augustus. Het experiment eiste door de zware regenval aan 35 mensen het leven.
Tony Speller, een soldaat die toen 22 jaar was, zocht antwoorden bij het Ministry of Defence. "Ik heb er geen twijfel aan dat ze aan het sproeien waren in de het gebied, omdat er logboeken van de RAF waren die dit bewijzen", zegt hij. "Natuurlijk ontkent het MoD het, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd is." Speller, die nu 76 is voegt toe: "Ik betwijfel of we ooit de waarheid zullen weten".
De vroegere bezigheden met klimaatbeheersing was ruw en onvoorspelbaar, maar er wordt geclaimd dat zowel de Amerikanen als de Russen hun experimenten achter gesloten deuren voortzetten, zelfs na de verbanning hiervan in de mid-jaren tachtig. Ze bezitten daarom nu vernuftige systemen waarmee ze het weer kunnen controleren - met potentiële vernietigende resultaten.
In de Verenigde Staten werd de technologie ontwikkeld onder High-frequency Active Auroral Research Programme (HAARP) - wat een deel was van het controversiële Star Wars verdedigingssysteem. De array bevindt zich in Gokoma, Alaska, en vandaaruit straalt het wapen krachtige radiogolven in de bovenste laag van de atmosfeer om onder andere weerspatronen te beïnvloeden. Sommige experts zeggen dat het systeem voltooid is en al in werking is gezet, anderen denken dat het nog 20 jaar duurt voordat het gereed is.
Michel Chossudovsky, professor in economie aan de Universiteit van Ottawa in Canada, heeft officiële militaire documenten over HAARP bestudeerd. Hij heeft er geen twijfel over dat het wapen gereed is. "Er zijn zeer duidelijke uitspraken van de US Air Force dat weersmodificatie beschikbaar is. HAARP zal volgend jaar volledig inzetbaar zijn, en kan gebruikt worden in militaire situaties", zegt hij.
"Om te zeggen dat het ook niet-militaire doeleinden heeft is twisten met de waarheid. Ik denk niet dat er vredelievende applicaties voor zijn - het is een wapen van massavernietiging dat in staat is grote klimatologische verstoringen te veroorzaken. En het mooie daarvan is dat de vijand wellicht nooit te weten zal komen dat er een wapen gebruikt is. Ik geloof dat de VN-overeenkomst zeker overtreden is", aldus Chossudovsky.
Chossudovsky zegt dat tenminste één Britse firma betrokken is in diens ontwikkeling. "Het is tijd dat mensen zich ook op deze wapens beginnen te focussen in plaats louter op globale opwarming van de aarde. Beide zijn een serieuze bedreiging".
Van de Russen wordt gedacht dat ze hun eigen "weer sturend systeem" hebben, genaamd Woodpecker. Hierbij worden laagfrequente golven de atmosfeer in gestuurd die in staat zijn blokkades in de atmosfeer te brengen, zodat luchtstromingen te controleren zijn. Men verdenkt dit systeem ervan dat een lange droogte in Californië veroorzaakt werd doordat het syteem warme vochtige lucht voor vele weken geblokkeerd heeft.Damain Wilson, een natuurkundige aan de Met Office, zegt dat weersbeïnvloeding een realiteit is, maar niet een exacte wetenschap. "Het is bijvoorbeeld een bewezen techniek dat je mist kunt oplossen door droog ijs in de wolken te sproeien", zegt hij. "Er is veel onderzoek gedaan naar het voeden van wolken om regen op te wekken. Dit is gedaan in landen waar er watertekort is. Het probleem is dat het onvoorspelbaar is, en dat er wolken nodig zijn om mee te beginnen. Er bestaat geen technologie om regen uit een strakblauwe lucht te laten vallen, dus het kan niet gebruikt worden om de droogte in woestijngebieden tegen te gaan".
Wilson gelooft dat het mogelijk is de koers van een orkaan te beïnvloeden, wat een enorm levensbesparend potentiëel zou hebben. Aan de andere kant tonen de rampzalige orkaangevolgen van dit jaar aan wat een goedgerichte orkaan als massavernietigingswapen zou kunnen aanrichten.
De Amerikanen gebruikten 1947 wolkverzadiging om een orkaan te besturen, maar de tactiek had een averechts effect waardoor het sterker werd en Savannah, Georgia trof. Het is bekend dat de VS verdere orkaan-manipulatie experimenten uitvoerden tussen 1962 en 1983 onder de codenaam Project Stormfury nadat er berekend was dat een enkele orkaan net zoveel energie bevat als alle elektriciteitscentrales van de wereld bij elkaar.
Bij een recent project heeft men de inhoud van tienduizenden vaten plantaardige olie in zee gegooid. "Orkanen krijgen hun sterkte door het warme zeeoppervlak.", zegt Wilson. "Door een laagje olie op het oppervlak te verspreiden zou door het koelend effect de kracht van de orkaan af moeten nemen. In theorie is het mogelijk op deze manier het pad van de orkaan de veranderen. Het zou me niet verbazen dat militair onderzoek inzake het besturen van het weer gewoon doorgaat. Nu het het het zuidoosten van Engeland steeds droger wordt in de zomer, verwacht ik ook dat er wolkverzadiging in dit land wordt geïntroduceerd".
Het is niet slechts het weer dat de aandacht van de militaire overheid heeft getrokken.
Wetenschappers hebben ook onderzocht hoe ze aardbevingen kunnen opwekken. Door kleine aardbevingen op te werkken, kan er druk vrijkomen waardoor een ramp afgewend wordt. Maar militaire wetenschappers weten ook dat het mogelijk is krachtige energiegolven in kwetsbare foutzones te sturen, wat de platen in de aarde laat bewegen. Hierdoor ontstaat er een krachtige aardbeving. Bij foutlijnen in de oceanen, kan dezelfde technologie gebruikt worden om vernietigende tsunami's te veroorzaken.
Een deel van het probleem in het verbannen van deze experimenten is de definitie van wat biologische en natuurkundige oorlogsvoering is. Er wordt bijvoorbeeld getwist of de beroemde dambuster missie in de tweede wereldoorlog een geval is van natuurkundige oorlogsvoering. Hier werden stuiterende bommen gebruikt om een dam te doorbreken waardoor het Duitse industriële gebied onder water kwam te staan.
Nu, ruim een halve eeuw later wordt de dreiging nog steeds serieus genomen. Voormalig minister van Defensie William Cohen waarschuwt: "Terroristen benaderen zelf een eco-type van terrorisme waar ze het klimaat kunnen controleren, aardbevingen en tsunami's kunnen opwekken, en vulkanen actief kunnen maken door gebruik te maken met sterke elektromagnetische golven. Het is geen fictie, en dat is de reden waarom wij alerter moeten zijn in dat soort zaken".
Owen Greene, directeur aan de afdeling Vredestudies aan de Bradford university gelooft dat dat er in het geheim nog steeds wapens worden ontwikkeld die gebruikmaken van de natuur en omgeving. "Er gaat zoveel geld naar het Pentagon dat het me zou verbazen als ze zich hier niet mee bezig hielden.", zegt hij. "Ik vemoed dat men zowel in de VS als in Rusland er mee bezig is. Je kunt mensen niet verbieden onderzoek naar het weer te doen. En bij het onderzoek naar het opwekken van aardbevingen is het niet eens nodig geld te spenderen aan militaire programma's omdat het ook in andere gebieden past. Sommige van de ideeën zijn erg aannemelijk".
Een andere bron van defensie zegt: "Het risico dat wij aan het experimenteren zijn met de natuur, kan onomkeerbare schade teweegbrengen en de hele atmosfeer van onze planeet veranderen".
Ondanks deze sterke waarschuwingen, zoals de immense kracht van de natuur, lijkt het onwendbaar dat de mens voor God blijft spelen
Eens, maar er zit wel heel erg veel fluctuatie in. Tuurlijk hoogseizoen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja haha dat zal ik ok zeggen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 07:19 schreef zoalshetis het volgende:
mooie 1 aprilgrap van het ad.
Ok, blijkbaar dachten wij beide aan wat anders.quote:heel verhaal...
En sommigen zeggen later tegen hun kleinkinderen;quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:36 schreef Agorias het volgende:
sommige mensen stressen echt teveel...
geheel juist, de "roetdeeltjes" fungeren als condensatiekernen, maar dat was voor 1990 ook al zo. De motoren worden "schoner" maar de wolken die ze maken worden dikker. Zou dat komen omdat men er condensatiekernen aan toevoegd ?quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:29 schreef Keiichi het volgende:
Kan de uitlaat van een vliegtuig het niet veroorzaken dat er juist gewone wolken komen? (Waterdamp moet immers iets hebben om op te kunnen condeseren) De 'gewone' wolk zijn wel anders van vorm doordat er gewoon een rechte lijn getrokken word.
als je verliefd bent zie je die chemtrails niet hoorquote:Op zaterdag 1 april 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het komt door de vlinders.
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt wat ik zeg.quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef Resonancer het volgende:
Ik heb er niet echt 'n radar voor nodig om ze te zien,
Geen trails maar Ionenen bombardementen?
http://members.toast.net/flashradar/FLASH1127-1212-3.html
http://chemtrails.freeservers.com/may_day_nexrad.html
Op de satelietbeelden zie je de trails zeker, maar op die van de NOS/RTL zelden of nooit..paintshop?
http://www.willthomas.net(...)trails_satellite.htm
http://www.gandhi-auftrag.de/chemtrails.htm
http://www.geocities.com/shinybottlecap/ChemtrailPage2.html
Behalve paranoide gebabbel zie ik daar niets.quote:Op zondag 2 april 2006 12:45 schreef Resonancer het volgende:
http://www.gaiaguys.net/Chemtrails.htm
Helemaal onderaan deze pagina.
by the way.. heb je nog tips hoe mijn slechte foto´s beter te krijgen zoals ik eerder reeds vroeg, want afkraken dat kunnen we allemaal.
Hij gelukkig wel.quote:Op zondag 2 april 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Behalve paranoide gebabbel zie ik daar niets.
dus een air traffic control radar technician is genoeg om zijn verhaal geloofwaardiger te maken?quote:Op zondag 2 april 2006 13:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hij gelukkig wel.
I enlisted in the United States Air Force in 1968, and after about a year of training in the States, I was employed as an air traffic control radar technician in Europe until I was relieved of active duty in 1972. I elected not to return to the U.S. and migrated to Australia. After my required two subsequent years as a "ready reservist" I was honourably discharged in 1974. I became a naturalised Australian citizen in 1977.
I served for about three years with the Air Force Communications Service (AFCS) in Detachment 9 of the 2063rd Communications Squadron. I was stationed at Echterdingen Airfield, which was on the other side of the single runway that we shared with Stuttgart civil airport. I was a sergeant.
http://www.gaiaguys.net/radar.story.htm
Geloof gewoon wat jezelf wilt geloven. Als JIJ denkt voldoende kennis in huis te hebben over interpretaties van radarbeelden, dan trek je toch gewoon je eigen conclusies. Enige wat ik doe is laten zien wat anderen ervan vinden,. en ik zal dan niet iemand quoten die b.v. topvoetballer is, want dat vind ik weinig relevant inzake kennis over radarbeelden. En als zo iemand b.v 'n PHD in whatever heeft, tja ....vindt ervan wat je wilt.quote:Op zondag 2 april 2006 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus een air traffic control radar technician is genoeg om zijn verhaal geloofwaardiger te maken?
Ik hoop dat je wens snel uitkomt en dat jij i.d.d. n ijsbeer wordt. Op n smeltende ijsberg.quote:Op zondag 2 april 2006 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Lee Harvey Oswald was ook een radar specialist.
Ik ruik een complot
Conspiracy.quote:Op zondag 2 april 2006 1[b]9:11 schreef Aarde het volgende:[/b]
help help! ik geloof jullie... het is een testen wat nu?
jaja ik heb het geaccepteerd...quote:
Een wolkquote:
Grappigquote:Op zondag 2 april 2006 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een wolk
Heet Cumulonimbus afaik
[afbeelding]
En zo ontstaat ie
En aan de onderkant kan ie er soms zo uitzien, dat is echt spectaculair om te zien, vooral icm onweer
[afbeelding]
http://www.geocities.com/cactusmailbox/CACTUS.htmlquote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef Aarde het volgende:
[..]
jaja ik heb het geaccepteerd...
maar wat nu
is er al verzet tegen al deze aanvallen van de overheid op eerzame burgers? kan ik me aansluiten![]()
dan denk ik dat je deze site wel leuk vindquote:Op zondag 2 april 2006 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een wolk
Heet Cumulonimbus afaik
[afbeelding]
En zo ontstaat ie
En aan de onderkant kan ie er soms zo uitzien, dat is echt spectaculair om te zien, vooral icm onweer
[afbeelding]
Heb in 1974 (of was het 1973??) in Hellevoetsluis een onweer meegemaakt waarbij het midden op de dag aardedonker werd en een enorm onweer uitbrak. Ik zat op school en de juf deed de luxaflex en de gordijnen dicht en ging liedjes zingen met ons. Ik sneakte de klas uit om naar de WC te gaan en ging in de gang naar het onweer kijken. In Hellevoet ging toen daarna het verhaal dat volwassen mannen huilend onder de keukentafel hadden gezeten. Ik ben altijd al gek op Onweer geweest.quote:Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef Resonancer het volgende:
Strange Cloud in China
18-Nov-2004
http://www.unknowncountry.com/news/?id=4272
This is just one more bizarre weather event in a world that is now becoming too accustomed to them. A cloud formation this dense is not a normal phenomenon, and should be viewed with caution by climate observers.
Nee, maar wel Sint Elmusvuur, das best creepyquote:Op zondag 2 april 2006 20:46 schreef Resonancer het volgende:
Onweer ; Ik heb er ontzag voor, heb het 1x op 10 meter afstand in zien slaan, mijn onderbroek was nog wel schoon maar moet eerlijk zeggen dat ik toen wel ff stond te trillen.
Op vakantie In Frankrijk was het bijna iedere avond raak , daar kon je i.d.d. ook de krant bij lezen.
Hebben jullie wel 's n sprite gezien?
http://www.nasa.gov/vision/earth/environment/sprites.html
Met andere woorden, een beroep waarbij de beste man voor 90% (zo niet meer) buiten bezig is en dus inherent een grotere kans heeft op blikseminslag.quote:Op zondag 2 april 2006 20:57 schreef Resonancer het volgende:
Former Park Ranger
zal wel een luie parkwachter zijn geweest die zijn papierprikker veel op zijn schouder had liggen.quote:Op maandag 3 april 2006 18:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Met andere woorden, een beroep waarbij de beste man voor 90% (zo niet meer) buiten bezig is en dus inherent een grotere kans heeft op blikseminslag.
7 keer is dan wel veel, maar elk jaar worden er in Amerika 371 mensen getroffen door bliksem, waarvan 1/3 dodelijk. Hij heeft in 41 jaar gewoon wat meer gekregen dan statistisch zijn deel was, maar hij liep dan ook meer risico..
lolquote:Op maandag 3 april 2006 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zal wel een luie parkwachter zijn geweest die zijn papierprikker veel op zijn schouder had liggen.
Stond hij tussen 1942 en 1983 constant op dezelfde plek dan? Preceies.quote:Op zondag 2 april 2006 20:57 schreef Resonancer het volgende:
An Electrifying Personality
Don't believe the old adage that lightning never strikes the same place twice.
http://www.exploratorium.com/ronh/weather/weather.html
Ik vond het gewoon n grappig stukje. Grappig om te zien dat men zelfs dit gaat "debunken"quote:Op maandag 3 april 2006 21:21 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Stond hij tussen 1942 en 1983 constant op dezelfde plek dan? Preceies.
Iemand post eerst een topic over een enge, vreemde en onnatuurlijk wolk en in het zelfde topic plaats jij een verhaal over een wolk-gerelateerd geval, namelijk blikseminslag.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat men zelfs dit gaat "debunken"
Echt wel: in WO2 deden ze het ook al (contrails maken dan):quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
o.a en omdat dit vroeger niet voorkwam
en omdat mensen klachten krijgen nadat er zoveel vliegtuigen rondvliegen
ok ok misschien strooien ze wat uit... maar we zijn niet allemaal dood opeens ... hoe verklaar je dat danquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt wel: in WO2 deden ze het ook al (contrails maken dan):
[afbeelding]
Meer pics:
Chemtrails, feit of fictie ?
Chemtrails - clouds of death - DivX documentaire.
Hm?quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:41 schreef Aarde het volgende:
[..]
ok ok misschien strooien ze wat uit... maar we zijn niet allemaal dood opeens ... hoe verklaar je dat dan![]()
ow sorryquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm?
Ik reageer alleen maar op een post dat het voeger niet voorkwam hoor.
Ik wil verder absoluut niet beweren dat ze iets uitstrooien hoor. Sterker nog: volgens mij is er helemaal geen aanleiding om dat te denken. Klik maar eens op de linkjes die ik gaf en lees wat ik daar allemaal post
lightning up!quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:27 schreef Resonancer het volgende:
En zo werd er wel meer gepost, Het verhaal dat volwassen mannen huilend onder de keukentafel zaten, van het een komt het ander. Sorry dat ik niet kan inschatten dat mensen niet begrijpen dat er geen connectie is tussen iemand die in 1983 is overleden en de melding van n spookwolk in 2006, ik had i.d.d beter moeten weten.
Ik vind het wel n bijzonder verhaal.
Simpel.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[afbeelding]
Dat is ook wel een mooie
Wat wil je daarmee zeggen? Dat er vroegen eigenlijk geen contrails waren, maar dat al dat historische materiaal een deel is van het grote complot?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:29 schreef Resonancer het volgende:
Ah ja, weer de wwii foto's . Gek is dat toch dat niemand gewoon n leuk foto'tje uit EIGEN archief kan posten.
Het was toch eerst 1995? En stel je krijgt een foto uit eigen zak van voor 1990 te zien, wat is dan next? Een foto uit 1700 waarop een chemtrail te zien is? Volgens mij ben je nooit tevreden.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:46 schreef Resonancer het volgende:
Ne dat zeg ik niet, dat beweer ik niet, maar ik vind het gewoon gek dat ik nu na 2 jr discussie nog niet 1x n foto van iemand heb gekregen uit eigen archief. In mijn kennissen/familie kring vertoeven veel amateur fotografen. Heb al aardig in hun natuurfoto'szitten zoeken..Tot op heden nog nooit n foto gevonden waarop luchten te zien zijn zoals we die vandaag de dag zien.
edit ik heb het dan over voor 1990
en wat is je punt?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:46 schreef Resonancer het volgende:
Ne dat zeg ik niet, dat beweer ik niet, maar ik vind het gewoon gek dat ik nu na 2 jr discussie nog niet 1x n foto van iemand heb gekregen uit eigen archief. In mijn kennissen/familie kring vertoeven veel amateur fotografen. Heb al aardig in hun natuurfoto'szitten zoeken..Tot op heden nog nooit n foto gevonden waarop luchten te zien zijn zoals we die vandaag de dag zien.
Denk je niet? Wanneer ik op een willekeurige avond naar huis fiets en ik kijk naar boven zie ik toch minimaal zo'n 3 vliegtuigen. Volgens mij was dit 10 jaar terug anders. Het is toch niet gek dat wanneer het een feit is dat het vliegverkeer heeft toegenomen dergelijke strepen ook meer opvallen?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Resonancer het volgende:
Nee hoor, is gewoon heel egoistisch , is voor mijn eigen gemoedsrust en om mensen aan het denken te zetten. Hoe komt het toch dat er tegenwoordig zoveel trails zijn? Alleen door de toename van vliegverkeer?
Dat ik dat vreemd vind.quote:
er is veel kanker maar okequote:Op dinsdag 4 april 2006 20:41 schreef Aarde het volgende:
[..]
ok ok misschien strooien ze wat uit... maar we zijn niet allemaal dood opeens ... hoe verklaar je dat dan![]()
Het gaat mij om de persistentie van trails. Niet alleen of er wel of geen trails zijn.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:34 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Denk je niet? Wanneer ik op een willekeurige avond naar huis fiets en ik kijk naar boven zie ik toch minimaal zo'n 3 vliegtuigen. Volgens mij was dit 10 jaar terug anders. Het is toch niet gek dat wanneer het een feit is dat het vliegverkeer heeft toegenomen dergelijke strepen ook meer opvallen?
Maar terug naar die foto's die ik postte, je ziet bij die 2 testvliegtuigen contrails. Foto's zijn van voor 1990. Hoe verklaar je dat?
je bedoelt paranoide geklets aan te pratenquote:Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Resonancer het volgende:
Nee hoor, is gewoon heel egoistisch , is voor mijn eigen gemoedsrust en om mensen aan het denken te zetten.
Er waren tijdens de tweede wereldoorlog ook veel trails, dat heeft met vliegverkeer te maken.quote:Hoe komt het toch dat er tegenwoordig zoveel trails zijn?
En?quote:Alleen door de toename van vliegverkeer?
1990 was de datum dat er overgestapt werd op JP8
je hebt gelijk dit was er vroeger ook echt niet!quote:Op woensdag 5 april 2006 10:46 schreef Resonancer het volgende:
Niet alle vliegtuigen hebben trails!quote:Op woensdag 5 april 2006 12:34 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Denk je niet? Wanneer ik op een willekeurige avond naar huis fiets en ik kijk naar boven zie ik toch minimaal zo'n 3 vliegtuigen. Volgens mij was dit 10 jaar terug anders. Het is toch niet gek dat wanneer het een feit is dat het vliegverkeer heeft toegenomen dergelijke strepen ook meer opvallen?
Maar terug naar die foto's die ik postte, je ziet bij die 2 testvliegtuigen contrails. Foto's zijn van voor 1990. Hoe verklaar je dat?
Vrij naar, Just because I am paranoide does not mean they are not out to get me...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je hebt gelijk dit was er vroeger ook echt niet!
In een artikel dat ik hier ergens poste staat ook dat amerika en rusland bezig zijn met weersbeinvloeding en dat dit soort dingen zelfs tsunami's kunnen veroorzaken!
Als men zich daar nu eens in verdiept?
En stel zoals mijn gevoel toen was, dat men een testje deed dat enorm uit de hand liep en men op de aardbreuk een atoom liet knallen?
Ja jeeh eh als men speelt met de natuur krijg je hele vreemde reacties natuurlijk
Nee, er is geen enkele reden om ongerust te zijn hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je bedoelt paranoide geklets aan te praten.
En?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Niet alle vliegtuigen hebben trails!
Het was er vroeger niet? Nee, vroeger had je ook geen vliegtuigen, tenminste, als je het vroeger van voor de vliegtuigen die ik hierboven heb gepost bedoelt. In 1950 had je dus al condensstrepen.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je hebt gelijk dit was er vroeger ook echt niet!
In een artikel dat ik hier ergens poste staat ook dat amerika en rusland bezig zijn met weersbeinvloeding en dat dit soort dingen zelfs tsunami's kunnen veroorzaken!
Als men zich daar nu eens in verdiept?
En stel zoals mijn gevoel toen was, dat men een testje deed dat enorm uit de hand liep en men op de aardbreuk een atoom liet knallen?
Ja jeeh eh als men speelt met de natuur krijg je hele vreemde reacties natuurlijk
en wie ben jij om te bepalen dat dit paranoide gezwets is?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je bedoelt paranoide geklets aan te praten
[..]
Er waren tijdens de tweede wereldoorlog ook veel trails, dat heeft met vliegverkeer te maken.
[..]
En?
Wat doe jij in dit topic?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Niet alle vliegtuigen vliegen even hoog, en das maar goed ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |