Integraalkenmerk, lijkt me.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:28 schreef SNArky het volgende:
Dan zou je ook het majorantenkenmerk kunnen gebruiken.
Bijna tentamens zeker.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:43 schreef SNArky het volgende:
Zoals ik al zei, het was laat voor mij gisteravond.
Clientside HTML om het formulier te versturen (eenvoudig formulier), serverside een scriptingtaal (PHP, ASP .NET, etc) om de verzonden data op te slaan. Je kunt clientside er ook voor kiezen om het formulier direct via mail te versturen (via action="mailto:jouw@mail.com" in de form-tag)quote:als je een formulier wilt maken op je site zodat iedereen die kan invullen en versturen, welke script/html code heb je nodig om er voor te zorgen dat die formulier het ook doet!
Voor mij ook, je hebt gelijk, de un rij convergeert niet naar nul, dus kan de somrij ook niet convergeren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:43 schreef SNArky het volgende:
Zoals ik al zei, het was laat voor mij gisteravond.
maar dan opent ie gelijk Oultook express, het zou handig zijn als er direct mail wordt gestuurd, of heb ik een eigen server ofzo nodig?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Clientside HTML om het formulier te versturen (eenvoudig formulier), serverside een scriptingtaal (PHP, ASP .NET, etc) om de verzonden data op te slaan. Je kunt clientside er ook voor kiezen om het formulier direct via mail te versturen (via action="mailto:jouw@mail.com" in de form-tag)
Je hosting moet PHP ondersteunen, dan is het vrij eenvoudig. Anders kom je niet om de lokale mailclient heen, tenzij je ergens anders een dergelijk script laat draaien.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef teletubbies het volgende:
maar dan opent ie gelijk Oultook express, het zou handig zijn als er direct mail wordt gestuurd, of heb ik een eigen server ofzo nodig?
Oeh, ik hoop dat je me met deze kan helpenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:58 schreef Doderok het volgende:
Waar blijven de vragen? Ik wil me nuttig voelen!![]()
Nee ok, maar zo kan je ook een halve periode pakken en dat keer 2 doen (ervanuitgaande dat het een zuivere sinus is).quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:23 schreef SNArky het volgende:
Je moet de integraal even in twee stukken hakken: van 0 tot 1/2 T is het i(t) = A sinωt, van 1/2T tot T is het i(t) = -A sinωt.
Probeer het nu nog eens.
"Dat zal wel goed zijn" is een grove inschattingsfout.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:00 schreef bierglas het volgende:
[..]
Oeh, ik hoop dat je me met deze kan helpen
De vraag:
Gegeven: i(t)=|Asinωt|
Bepaal de gemiddelde waarde als geldt: Igem = 1/T S i(t)
(S is het integraalteken en de ondergrens is 0 en de bovengrens is T... kan het even niet anders opschrijven hier).
Als ik 'm uitwerk kom ik op 0 uit, terwijl dat helemaal niet kan want het is een absolute waarde dus zou ik op 2*A/pi moeten uitkomen.
Zo werk ik 'm uit:
(ik laat even het primitieveer werk achterwege, dat zal wel goed zijn)
1/T [ | A/ω | | -cosωt | ] met ondergrens 0 en bovengrens T
die A/ω haal ik naar voren. Dat vermenigvuldigen met 1/T geeft A/2π(immers T = 1/f. ω = 2πf).
Dan krijg je:
A/2π[ | -cos2π | ] - A/2π [ | -cos0 | ] = 0
Ik doe dus ergens iets fout![]()
Zit wat inquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:05 schreef thabit het volgende:
[..]
"Dat zal wel goed zijn" is een grove inschattingsfout.
eigenlijk moesten de site gewoon lekker maken met Frontpage, maar op de site heb ik een zoekfunctie geplaatst, zodat ik op basis van ingevoerde zoektermen de hele site kan doorzoeken...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je hosting moet PHP ondersteunen, dan is het vrij eenvoudig. Anders kom je niet om de lokale mailclient heen, tenzij je ergens anders een dergelijk script laat draaien.
Nee, je kunt niet zomaar zeggen als F een primitieve van f is dat dan |F| wel een primitieve van |f| zal zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:09 schreef bierglas het volgende:
[..]
Zit wat inMaar omdat ik zelf d8 dat daar het probleem niet ligt maar dat ik iets met de absolute waardes fout doe.
Hier dan hoe ik het primitiveer:
|Asinωt| dt primitiveer ik naar:
| A/ω |* | -cosωt |
Dat is toch goed?
Dat d8 ik dus wel...quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet zomaar zeggen als F een primitieve van f is dat dan |F| wel een primitieve van |f| zal zijn.
Die moet je dus in stukken hakken...quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Dat d8 ik dus wel...
Leg uit, hoe zit het danGelden er voor absolute waardes dan andere regels voor primitiveren?
Bedoel je dat wat Snarky zegt?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:18 schreef Doderok het volgende:
[..]
Die moet je dus in stukken hakken...
Ja, je moet onderscheid maken tussen de x'en waarvoor f(x) >= 0 geldt en de x'en waarvoor f(x) <= 0 geldt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Dat d8 ik dus wel...
Leg uit, hoe zit het danGelden er voor absolute waardes dan andere regels voor primitiveren?
Maar een sinus gaat zowel positief als negatief. Bedoel je dat met in stukken hakken, dat ik dan de halve periode moet pakken en die positief en nog eens een halve periode en die ook positief?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, je moet onderscheid maken tussen de x'en waarvoor f(x) >= 0 geldt en de x'en waarvoor f(x) <= 0 geldt.
Als ik het niet meer zie zitten met dit soort vraagstukken, teken ik de grafiek altijd even. Als je het grafisch voor je hebt, kan je het meestal een stukje beter voorstellen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:26 schreef bierglas het volgende:
[..]
Maar een sinus gaat zowel positief als negatief. Bedoel je dat met in stukken hakken, dat ik dan de halve periode moet pakken en die positief en nog eens een halve periode en die ook positief?
Ik snap het ff niet meerhehe zit er de hele dag al op te kutten
![]()
Maar dat deed ik ook, heb het gewoon in me rekenmachine ingevuld met de absolute waarde.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:27 schreef thabit het volgende:
Daar waar f(x)>=0 geldt moet je een primitieve van f pakken en waar f(x)<=0 geldt moet je een primitieve van -f pakken.
Daar gaat het dus fout...quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:32 schreef bierglas het volgende:
[..]
Maar dat deed ik ook, heb het gewoon in me rekenmachine ingevuld met de absolute waarde.
En de absolute waarde van -cos2pi is gewoon 1.
Ik moest 'in mijn tijd' (vroegahquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:44 schreef bierglas het volgende:
Hehe nee ik bedoelde ik heb |-cos2pi| op me rekenmachine ingevuld, de rest niet
Ow ja die weet ik ondertussen ook wel hoor. Pi van sinus is 0. Van cosinus -1. Maar ik deed het nog voor de zekerheid ff op rekenmachine zodat ik zeker wist dat ik DAAR niet de fout maak.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:46 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik moest 'in mijn tijd' (vroegah) alle sinussen, cosinussen en tangentia van bepaalde belangrijke hoeken uit mijn hoofd weten (en daar hoorde 2 pi uiteraard bij).
Ja dat snap ik, dat zei je eerder ook alquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:50 schreef SNArky het volgende:
Je moet telkens een "hak" in de integraal maken (sorry voor het taalgebruik Thabit) als je functie (zonder absoluutstrepen) van teken verandert. Duidelijker kan ik het helaas niet maken.
Dat eerste wat je zegt is alleen waar als je niet de absolute functie hebt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:56 schreef SNArky het volgende:
Nee, want dat zie je al aan de grafiek van de sinus, de twee delen vallen tegen elkaar weg en je houdt netto 0 over. En wat Thabit al zei, je mag niet zomaar zeggen dat als F een primitieve is van f, |F| automatisch een primitieve is van |f|...
Met frontpage een zoekmachine bouwen gaat niet lukken. Misschien kun je beter (net zoals op Fok) Google daarvoor misbruiken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:10 schreef teletubbies het volgende:
[..]
eigenlijk moesten de site gewoon lekker maken met Frontpage, maar op de site heb ik een zoekfunctie geplaatst, zodat ik op basis van ingevoerde zoektermen de hele site kan doorzoeken...
ik kan bijna wedden dat je weet hoe het moet!!
mag ik van jou een gemaakte pagina met zoekfunctie ff lenen!!
eigenlijkheb ik niet veel tijd om al die dingen ff zelf op te zoekenen een cursus html heb ik niet gehad..
Inderdaad, want |sin(x)| is altijd niet-negatief, zodat een primitieve een toenemende functie is (immers, de afgeleide is nooit negatief).quote:En wat Thabit al zei, je mag niet zomaar zeggen dat als F een primitieve is van f, |F| automatisch een primitieve is van |f|...
Het vervelende is dat je alles in HTML-files hebt zitten. Veel sites gaan uit van content in een database, wat het zoeken vereenvoudigd.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:12 schreef teletubbies het volgende:
als ik nog een goeie site kan vinden over zoek-functies dan ben ik ook weer gered....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | $files = ListFiles('.'); foreach($files as $file) { $found = false; if(substr($file,-3) == 'htm' || substr($file,-4) == 'html') { if(stripos(file_get_contents($file),$_POST['zoek'])) { if(! $found) { echo 'Gevonden in: <br />'; $found = true; } echo '<a href="http://url-naar-site/' . substr($file,2) . '">'. substr($file,2) . '</a><br />'; } } } function ListFiles($directory) { $array_items = array(); if ($handle = opendir($directory)) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != '.' && $file != '..') { if (is_dir($directory. '/' . $file)) { $array_items = array_merge($array_items, ListFiles($directory. '/' . $file)); } else { $array_items[] = preg_replace('/\/\//si', '/', $directory . '/' . $file); } } } closedir($handle); } return $array_items; } ?> |
Googles resultaat geeft een rekenvoorbeeld. Formule ziet er iets anders uit, maar de berekening gaat precies hetzelfde.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:14 schreef GoldenHeritage het volgende:
Op internet kan ik alleen andere formules vinden dan in mn boek staan.
97,41% is dus 1,90x10^16. Gevraagd wordt hoeveel 1,984% is. Als je niet direct ziet hoe het moet, reken dan eerst om naar 100%.quote:A) De totale hoeveelheid water in oceanen en zee-en is 1,90x10^16 kubieke meter (^=tot de). Hoeveel water is er opgeslagen in de poolkappen en de gletsjers?
Dat is dus het probleem, ik krijg het niet omgerekend naar 100% Kun jij dat eens proberen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
97,41% is dus 1,90x10^16. Gevraagd wordt hoeveel 1,984% is. Als je niet direct ziet hoe het moet, reken dan eerst om naar 100%.
Ik heb het even geprobeerd, en het lukt me.quote:Dat is dus het probleem, ik krijg het niet omgerekend naar 100% Kun jij dat eens proberen?
97.41/100 = 0.9741quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb het even geprobeerd, en het lukt me.
Stel dat je 5,39% van 60 zoekt. Je rekent dan uit 0,0539*60 = 3,234. Nu iets abstracter: a% van b is (a/100)*b. Nu weet je a (=97.41) en (a/100)*b (=1,90x10^16).
Ofwel: (97.41/100)*b = 1,90x10^16. Dan is het toch niet lastig meer om b op te lossen?
De manier van berekenen klopt, maar waarschijnlijk heb je wat fout ingetypt over overgeschreven, want het antwoord zelf klopt niet (je zit er een factor 100 naast).quote:1x(1.90x10^16) = 1.9e+16
Ans/0.9741 = 1.950518427e+18
Deze reacties zijn irrelevant, en bovendien geldt je molverhouding alleen per reactie en niet voor het totaal. H3PO4 zal reageren met OH-, dus moet je alleen naar die reactie kijken:quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
H3PO4 + H2O < > H3O+ + H2PO4-
H2PO4- + H2O < > H3O+ + HPO42-
HPO42- + H2O < > PO43-
De molverhouding is 1 : 1
6mL van wat?quote:En proefondervindelijk kwam ik er wel achter ongeveer 6 mL van 0,04729 mol/L reageert met 50mL cola
Ghehehehehehehe!quote:Deze moet ik binnen 2 uren inleveren haaha
Met een indicator die van kleur verandert onder pH 7? (Moet je ff opzoeken in je binas).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:53 schreef m-ice het volgende:
6. Hoe controleer je of het waswater zuurvrij is?
5. zal wel bepaalde bindingen doen met waterquote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:53 schreef m-ice het volgende:
5. Waarom moet het bekerglas waarin je de salicylzuur en het zijnzuuranhydride doet DROOG zijn?
6. Hoe controleer je of het waswater zuurvrij is?
7. BIj deze proef is een overmaat azijnzuuranhydride gebruikt. Leg uit warom het handig is dat juist deze stof in overmaat is gebruikt
Deze moet ik binnen 2 uren inleveren haaha
Groeifactoren vermenigvuldigen zich, als een bepaalde grootheid verdubbelt per jaar (*2), dan verviervoudigt het per 2 jaar (*2*2=*22) en verachtvoudigt het per 3 jaar (*2*2*2=*23). Dus in jouw geval, als g de groeifactor per jaar is dan geldt dat de groeifactor per 20 jaar gelijk is aan g20, oftewel g20 = 9 => g = 91/20 = ....quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:20 schreef alyel het volgende:
Ik kom hier niet uit;
In de periode 1980-2000 is het aantal kilometers autosnelweg met geluidsschermen in Nederland vernegenvoudigd. Ga uit van een exponentiële groei.
Bereken het groeipercentage per jaar.
exponentiële groei: dus een constant groeipercentage.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:20 schreef alyel het volgende:
Ik kom hier niet uit;
In de periode 1980-2000 is het aantal kilometers autosnelweg met geluidsschermen in Nederland vernegenvoudigd. Ga uit van een exponentiële groei.
Bereken het groeipercentage per jaar.
Noem de toename per dag g. Er geldt: g^7 = 1,8 (of 2.8, afhankelijk van hoe je het leest). Vervolgens los je het op op dezelfde manier als hierboven.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:25 schreef alyel het volgende:
Ik snap echt heel weinig van het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn met wiskunde. (zeg ik maar ff alvast want ik heb nog veel te vragen)
Een hoeveelheid neemt per week met 180% toe. Hoeveel procent is de toename per dag?
bedankt voor je code!quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je alles in HTML-files hebt zitten. Veel sites gaan uit van content in een database, wat het zoeken vereenvoudigd.
Ik had nog ergens een functie die je goed kunt gebruiken om door bestanden te zoeken, en ik heb er maar een voorbeeldscript omheen geschreven. 'zoek' is hier de naam die het inputveld moet hebben.
[ code verwijderd ]
Effe dezelfde uitleg van keesjeislief, maar uitgebreider, met andere getallenquote:Op zaterdag 1 april 2006 15:25 schreef alyel het volgende:
Ik snap echt heel weinig van het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn met wiskunde. (zeg ik maar ff alvast want ik heb nog veel te vragen)
Een hoeveelheid neemt per week met 180% toe. Hoeveel procent is de toename per dag?
Dat kan ja. Als je je er een beetje in verdiept kan het ook anders.quote:alleen één ding: moet je dit weer in een apart bestandje zetten heet bijv. search.php ??
en je maakt een html pagina aan met een inputveld genaamd zoek? en dan met een code verwijzen naar die php pagina ???/
Zie dit voorbeeld. Werkt denk ik niet optimaal.quote:ik zag ook wat search engines op internet die je kunt installeren op je web... wat vind je van dit ideE?!
Dus de middelste doos weegt 120 kgquote:Op zondag 2 april 2006 12:57 schreef HenryHill het volgende:
Even kijken, je weet iig dat 228 het gewicht van de som is van de lichtste doos en de een-na-lichtste doos. En dat 258 de combinatie van de zwaarste en een-na zwaarste doos is.
De som van de tien gewichten is 2424, waarin elke doos 4 keer voorkomt (nl. in combinatie met elke andere doos), dus de som van het gewicht van de 5 dozen is 2424 / 4 = 606.
quote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dus de middelste doos weegt 606 - 258 - 228 = 120 kg
De twee lichtste dozen zijn beiden dus minder dan 120 kilo, de twee zwaarsten allebei meer. Dat wil zeggen dat alle gewichten die kleiner zijn dan 2 * 120 = 240 kilo, in ieder geval 1 van de twee lichtste dozen bevatten, en alle gewichten groter dan 240 kilo iig een van de zwaarste dozen bevat.quote:
Die -50t mag je gewoon apart doen aangezien diffentieren lineair is. (Ik hoop dat ik het goed zeg)quote:Op zondag 2 april 2006 12:42 schreef s0k het volgende:
N = 1500 log (2t +4) - 50t
hoe maak je daar een afgeleide van?
Iets met dx/dy= du/dy x du/dx
Maar hoe zit dat dan met die -50t?
Dit lijkt me niet helemaal logisch, omdat die zwaarste doos dan vaker gebruikt is dan in alle combinaties 1 keer... je hebt ook nog B en C, B en D, C en D. Daar komen zowel de zwaarste als de lichtste doos niet aan te pas...quote:Op zondag 2 april 2006 13:18 schreef HenryHill het volgende:
[..]
De twee lichtste dozen zijn beiden dus minder dan 120 kilo, de twee zwaarsten allebei meer. Dat wil zeggen dat alle gewichten die kleiner zijn dan 2 * 120 = 240 kilo, in ieder geval 1 van de twee lichtste dozen bevatten, en alle gewichten groter dan 240 kilo iig een van de zwaarste dozen bevat.
Ja, je hebt gelijk. Volgens mijn redenatie zou D dan ook 120 moeten zijn, en dat klopt niet.quote:Op zondag 2 april 2006 13:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet helemaal logisch, omdat die zwaarste doos dan vaker gebruikt is dan in alle combinaties 1 keer... je hebt ook nog B en C, B en D, C en D. Daar komen zowel de zwaarste als de lichtste doos niet aan te pas...
Edit: ik geloof dat ik het wel aardig kan volgenquote:Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef Nijna het volgende:
Bedankt voor jullie hulp, ik ga eens even kijken als ik teruglees of ik dan ook snap hoe jullie op die 132 zijn gekomen... (dan kan ik het een volgende keer misschien wel zelf)
Volgens mij:quote:Op zondag 2 april 2006 15:16 schreef BrauN het volgende:
Een selectie bestaat uit 22 voetballers. Er worden er 10 gekozen en 'the selection is done with replacement and the order in which the players are chosen determines their position within the team'.
Sorry voor het Engels, maar zo is het wel het duidelijkst... voor mij dan.
Jaap, Henk, Mohammed, Jan-Joost en Stanley maken alle 5 deel uit van de selectie.
Wat is de kans dat zij uiteindelijk alle 5 gekozen zullen worden?
Ik kan niet bedenken hoe ik het uitreken.
Uit het tentamen inleiding kansrekening (22 maart 2006, eerstejaars EOR UvT)?quote:Een selectie bestaat uit 22 voetballers. Er worden er 10 gekozen en 'the selection is done with replacement and the order in which the players are chosen determines their position within the team'.
Sorry voor het Engels, maar zo is het wel het duidelijkst... voor mij dan.
Jaap, Henk, Mohammed, Jan-Joost en Stanley maken alle 5 deel uit van de selectie.
Wat is de kans dat zij uiteindelijk alle 5 gekozen zullen worden?
Dan heb je de hypergeometrische verdeling te pakken, en die is zonder terugleggen. Ik snap trouwens niet waarom je bij dit experiment zou terugleggen, je kunt Jaap toch niet 6x opstellen?quote:10C5 x 12C5 / 22C10 = 0.309
Je zegt 'naarmate je een hoger vermogen gebruikt'. Dat hogere vermogen kun je op twee manieren verklaren: een hogere spanning of een lagere weerstand. Verder kun je alles natuurkundig verklaren, waarbij je bedenkt dat met I, de stroomsterkte, het aantal electronen is dat zich verplaatst. Bij electrolyse is het een maat voor de reactiesnelheid. Rendement beschouw ik als de verhouding I/P (reactiesnelheid per hoeveelheid energie).quote:Ik had een scheikundig vraagje. We behandelen op dit moment elektrolyse, en nu is het zo dat het rendement lager ligt naarmate je een hoger vermogen gebruikt (de reactiesnelheid gaat wel omhoog). Hoe is dit lagere rendement te verklaren? Ik neem aan dat het iets met het botsende-deeltjes-model te maken heeft, maar dan nog snap ik het niet helemaal..
Geen examen. Wel UvT inderdaad...quote:Op zondag 2 april 2006 17:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Uit het tentamen inleiding kansrekening (22 maart 2006, eerstejaars EOR UvT)?
[..]
Dan heb je de hypergeometrische verdeling te pakken, en die is zonder terugleggen. Ik snap trouwens niet waarom je bij dit experiment zou terugleggen, je kunt Jaap toch niet 6x opstellen?
Is het niet 5*4*3*2 / 22*21*20*19*18quote:Op zondag 2 april 2006 17:12 schreef BrauN het volgende:
[..]
Geen examen. Wel UvT inderdaad...
Antwoord module geeft deze oplossing: 0.042
Nou ja... ik vraag het anders wel aan een docent ofzo.
Ik heb er een tijd over na zitten denken (ben achteraf benieuwd naar de oplossing). Deze oplossing leek me niet juist, omdat er dan in de teller sowieso nog een factor 10-boven-5 in moet. En omdat de 5 spelers ook nog op de overige 17 posities kunnen komen, klopt die correctiefactor al niet.quote:Is het niet 5*4*3*2 / 22*21*20*19*18
Aantal goede keuzes / aantal mogelijke keuzes? 3,79x10^-5
Niemand?quote:Op zondag 2 april 2006 16:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoi!
Ik had een scheikundig vraagje. We behandelen op dit moment elektrolyse, en nu is het zo dat het rendement lager ligt naarmate je een hoger vermogen gebruikt (de reactiesnelheid gaat wel omhoog). Hoe is dit lagere rendement te verklaren? Ik neem aan dat het iets met het botsende-deeltjes-model te maken heeft, maar dan nog snap ik het niet helemaal..
Bedankt alvast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |