97.41/100 = 0.9741quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb het even geprobeerd, en het lukt me.
Stel dat je 5,39% van 60 zoekt. Je rekent dan uit 0,0539*60 = 3,234. Nu iets abstracter: a% van b is (a/100)*b. Nu weet je a (=97.41) en (a/100)*b (=1,90x10^16).
Ofwel: (97.41/100)*b = 1,90x10^16. Dan is het toch niet lastig meer om b op te lossen?

De manier van berekenen klopt, maar waarschijnlijk heb je wat fout ingetypt over overgeschreven, want het antwoord zelf klopt niet (je zit er een factor 100 naast).quote:1x(1.90x10^16) = 1.9e+16
Ans/0.9741 = 1.950518427e+18

Deze reacties zijn irrelevant, en bovendien geldt je molverhouding alleen per reactie en niet voor het totaal. H3PO4 zal reageren met OH-, dus moet je alleen naar die reactie kijken:quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
H3PO4 + H2O < > H3O+ + H2PO4-
H2PO4- + H2O < > H3O+ + HPO42-
HPO42- + H2O < > PO43-
De molverhouding is 1 : 1
6mL van wat?quote:En proefondervindelijk kwam ik er wel achter ongeveer 6 mL van 0,04729 mol/L reageert met 50mL cola

Ghehehehehehehe!quote:Deze moet ik binnen 2 uren inleveren haaha

Met een indicator die van kleur verandert onder pH 7? (Moet je ff opzoeken in je binas).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:53 schreef m-ice het volgende:
6. Hoe controleer je of het waswater zuurvrij is?

5. zal wel bepaalde bindingen doen met waterquote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:53 schreef m-ice het volgende:
5. Waarom moet het bekerglas waarin je de salicylzuur en het zijnzuuranhydride doet DROOG zijn?
6. Hoe controleer je of het waswater zuurvrij is?
7. BIj deze proef is een overmaat azijnzuuranhydride gebruikt. Leg uit warom het handig is dat juist deze stof in overmaat is gebruikt
Deze moet ik binnen 2 uren inleveren haaha

Groeifactoren vermenigvuldigen zich, als een bepaalde grootheid verdubbelt per jaar (*2), dan verviervoudigt het per 2 jaar (*2*2=*22) en verachtvoudigt het per 3 jaar (*2*2*2=*23). Dus in jouw geval, als g de groeifactor per jaar is dan geldt dat de groeifactor per 20 jaar gelijk is aan g20, oftewel g20 = 9 => g = 91/20 = ....quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:20 schreef alyel het volgende:
Ik kom hier niet uit;
In de periode 1980-2000 is het aantal kilometers autosnelweg met geluidsschermen in Nederland vernegenvoudigd. Ga uit van een exponentiële groei.
Bereken het groeipercentage per jaar.

exponentiële groei: dus een constant groeipercentage.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:20 schreef alyel het volgende:
Ik kom hier niet uit;
In de periode 1980-2000 is het aantal kilometers autosnelweg met geluidsschermen in Nederland vernegenvoudigd. Ga uit van een exponentiële groei.
Bereken het groeipercentage per jaar.

Noem de toename per dag g. Er geldt: g^7 = 1,8 (of 2.8, afhankelijk van hoe je het leest). Vervolgens los je het op op dezelfde manier als hierboven.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:25 schreef alyel het volgende:
Ik snap echt heel weinig van het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn met wiskunde. (zeg ik maar ff alvast want ik heb nog veel te vragen)
Een hoeveelheid neemt per week met 180% toe. Hoeveel procent is de toename per dag?

bedankt voor je code!quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je alles in HTML-files hebt zitten. Veel sites gaan uit van content in een database, wat het zoeken vereenvoudigd.
Ik had nog ergens een functie die je goed kunt gebruiken om door bestanden te zoeken, en ik heb er maar een voorbeeldscript omheen geschreven. 'zoek' is hier de naam die het inputveld moet hebben.
[ code verwijderd ]

Effe dezelfde uitleg van keesjeislief, maar uitgebreider, met andere getallenquote:Op zaterdag 1 april 2006 15:25 schreef alyel het volgende:
Ik snap echt heel weinig van het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn met wiskunde. (zeg ik maar ff alvast want ik heb nog veel te vragen)
Een hoeveelheid neemt per week met 180% toe. Hoeveel procent is de toename per dag?

Dat kan ja. Als je je er een beetje in verdiept kan het ook anders.quote:alleen één ding: moet je dit weer in een apart bestandje zetten heet bijv. search.php ??
en je maakt een html pagina aan met een inputveld genaamd zoek? en dan met een code verwijzen naar die php pagina ???/
Zie dit voorbeeld. Werkt denk ik niet optimaal.quote:ik zag ook wat search engines op internet die je kunt installeren op je web... wat vind je van dit ideE?!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |