Misschien moet ik het gewoon nog een keer lezen. Het is natuurlijk ook een berg informatie die je te verwerken krijgt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is wel Engels zonder weerga, hoor, maar als je het stijlgetrouw in het Nederlands vertaalt blijf je over met iets dat duidelijk van vroeger is.
Hoe moeten we dan nog zwartepieten?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:40 schreef Sidekick het volgende:
Belachelijk, iemand klaagt over een avatar en de eigenaar van de avatar gaat het zo maar veranderen. Zometeen schaffen we Zwarte Piet af.
Na het zuur komt het zoet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:40 schreef Sidekick het volgende:
Belachelijk, iemand klaagt over een avatar en de eigenaar van de avatar gaat het zo maar veranderen. Zometeen schaffen we Zwarte Piet af.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:40 schreef Sidekick het volgende:
Ja?!quote:Nederland wordt verpest, de hele cultuur van Nederland wordt regelmatig onder de loep genomen door degenen die hier niet HOREN omdat ze een hele andere cultuur aanhangen. Zij willen dat wij onze cultuur transformeren in die van hen. En de poliziek, eh, politiek doet graag mee, want dan worden we wat Europezer... Het zijn verdomme toch geen Negerstroppen? Ze smaken lekker, dus is het eerder een complimentje...oh nee...Positief Rascisme is desondanks discriminatie!!! Hoe meer ze zeiken hoe meer ik er een persoonlijke hekel aan krijg... En: Rascisme is dom, je kan niemand beoordelen op zijn huidskleur/ras...MAAR ik vind dat je iemand wel kan beoordelen op de cultuur en gedragscode waarmee die is opgegroeid en dat is nogal een verschil...
De 909?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:33 schreef Sidekick het volgende:
Is dit het befaamde Teken waar we al maanden op zitten te wachten? Het Signaal?
"Rascisme" (met hoofdletters nog wel)quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
Straalt wel kracht uit twee woorden in HOOFDLETTERS.
Positief rascisme.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:53 schreef RichardQuest het volgende:
"Rascisme" (met hoofdletters nog wel)
Jij moet eens met Dromenvanger gaan praten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:55 schreef Monidique het volgende:
Fase één is voltooid. Er is nu wachten.
Wat luister je nu? Oude Stijl # 976quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:14 schreef pberends het volgende:
[..]
[afbeelding]
* pberends is playing Another Level - Freak Me
Hiphopcraszy nigga.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
[OUD SC] Een speeltuinbankje met verdriet, in de zon..
.
Z + A =quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij moet eens met Dromenvanger gaan praten.
Nee, die heb ik niet gelezen, helaas, maar die staat wel op de lijst. Alles wat ik over Kuijper weet, weet ik via internet. Ik moet zeggen dat ik eerder altijd een vrij negatief was over Kuijper, alles wat ik over hem wist, was ook uit de tweede hand vernomen, maar sinds ik me wat in hem verdiept heb en hem in perspectief heb geplaatst, heb ik m'n beeld toch bijgesteld. Kortom, een 8- wordt hetquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:19 schreef Reya het volgende:
Het boetekleed ontsiert de man niet. Zijn woorden zijn tenminste legendarisch geworden
Er is geloof ik niet zolang geleden een biografie van Kuijper uitgekomen. Heb je dat toevallig gelezen, Lodewijk_Napoleon, en zoja, is het de moeite waard?
O hemel, jij ook al?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien moeten we erkennen dat er geen zwart-wit-goed-slecht-wereld is.
Dat 'oog om oog' was trouwens indertijd in het Jodendom juist een redelijk gematigde vergelding omdat je diegene niet méér aan mocht doen dan dat hij jou heeft aangedaan, terwijl het daarvoor juist was zoals jij het al aangaf, de één begint en de ander die pakt je dubbel zo hard terug. Overigens trok Jezus die lijn dan nog weer verder door: Mat 5,38-39 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Yildiz het volgende:
Op die manier is het een verwijzing naar de oog om oog, tand om tand.
Van: jij slaat mij, dan sla ik jou, en daar heb ik recht op ook.
Doordat mensen allemaal een verschillende perceptie hebben (ik ook) wordt het alleen maar groter, omdat men het elke keer als 'zwaarder' interpreteerd, ook al was het even 'erg'.
Op die manier loopt het denk ik uit de hand, en dat is denk ik waar Ghandi op doelt.
Dat vergelding een tijdelijke oplossing is.
Tja, het gebeurd nou eenmaal, het omgekeerde zie je trouwens ook, met de Pausen b.v.dat zijn uiteindelijk ook gewoon mensen, maar als je min of meer al het goede en slechte bij elkaar optelt, dan is de uitkomst bij de laatste 10 over het algemeen heel redelijk naar mijn mening, maar dat lijkt wel bijna taboe om het daar over te hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:01 schreef sigme het volgende:
Misschien moet je van mensen geen iconen maken, of iconen niet terugbrengen naar menselijke proporties.
Ik denk dat ik begrijp waar je op doelt, wellicht is dit artikel wat je in gedachte had?quote:Ik wil me ooit wat meer verdiepen in Ghandi, dat kan nooit zo'n heilige zijn geweest als hij in de -zeer gebrekkige - kennis die ik erover heb lijkt.
Ik denk dat je beter kan stellen dat vooral nitwits het zo zien, ik denk juist dat naarmate je meer weet, je jezelf op z'n minst meer agnostisch gaat opstellen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:52 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Ik verbaas me echt serieus dat er anno 2006 nog mensen zijn die religieuze geschriften serieus nemen.
Iedere nitwit kan toch zien dat religie niets anders is als een sussertje voor het menselijk intelect?
Juist in het postmoderne tijdperk, en door het naderen van onze kennishorizon blijkt dat de wetenschap inderdaad niet alle antwoorden heeft, en zeker niet over de zaken waar het echt om gaat in het leven, terwijl die 'oude geschriften' daar nou juist wél over gaan én in elk geval hun spreekwoordelijke CV hebben achtergelaten in de geschiedenis. Dus het is op z'n minst niet zo vreemd dat er mensen zijn die daar hun aandacht op vestigen.quote:We weten dat we dood gaan en we zijn slim genoeg om te zien dat er logische verbanden voor alles bestaan. Aangezien we niet alles weten en de wetenschap dood te gaan niet al te prettig is knaagt dat aan de menselijke geest en als simpele oplossing is daar: religie.
Wetenschappelijk gezien is de waarheid 'dood', het is dus niet vreemd dat mensen het dan elders zoeken.quote:Het sust de geest en kan misschien voor veel mensen troost en rust bieden... maar dat maakt het nog niet de waarheid.
Een ware geloofsuitspraak.quote:Ergo: religieuze mensen houden zichzelf voor de gek om de pijnlijke waarheid niet te onderkennen.
ah, kom op, dat is toch zielig? Die mensen willen op de één of andere wijze hun medeleven betuigen, het is mijn stiel misschien ook niet, maar als ik dat zo lees, laat het me ook niet onberoerd, het is erg zat om een naaste te verliezen, en dan ook nog je kind...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:03 schreef RichardQuest het volgende:
Kring voor de ouders van Danyel
Ook geestelijke armoede
Als je daar Fok! voor nodig hebt...geestelijke armoede.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
ah, kom op, dat is toch zielig? Die mensen willen op de één of andere wijze hun medeleven betuigen, het is mijn stiel misschien ook niet, maar als ik dat zo lees, laat het me ook niet onberoerd, het is erg zat om een naaste te verliezen, en dan ook nog je kind...
Helemaal bevuildquote:
"Is?"quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Je hebt an sich gelijk, in de zin dat het niet objectief vast te stellen valt, maar ik ben het relativisme qua moraal eigenlijk ook wat voorbij, er is weliswaar een hoop grijs, maar als je goed kijkt, is het één toch meer grijs dan het ander.
Kun je je die actie nog herinneren? Volgens mij van het Leger de Heils.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je daar Fok! voor nodig hebt...geestelijke armoede.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat luister je nu? Oude Stijl # 976
Mjah, beter een half ei dan een lege dop, en wie zegt dat ze daar alleen FOK! voor nodig hebben?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef RichardQuest het volgende:
Als je daar Fok! voor nodig hebt...geestelijke armoede.
Nog niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:14 schreef Monidique het volgende:
Maar is er nog wat leuks gebeurd?
Mailtje sturen of MSN'en of zo. Geen handjes vasthouden van vreemdenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:29 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Mjah, beter een half ei dan een lege dop, en wie zegt dat ze daar alleen FOK! voor nodig hebben?
Maar wat zou jij bijvoorbeeld doen dan als iemand waarmee je virtueel goed door één deur kan, een kind verliest, of iets anders ergs overkomt?
Om wat concreter te zijn: ik heb een aanmeldingsformulier voor Geschiedenis verstuurd. Niet naar Leiden, wel naar Amsterdam.quote:
Ultieme faler.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Om wat concreter te zijn: ik heb een aanmeldingsformulier voor Geschiedenis verstuurd. Niet naar Leiden, wel naar Amsterdam.
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:25 schreef RichardQuest het volgende:
Helemaal bevuild. Nee, nog volop aan het lezen. Misschien kick ik je M-theorietopic nog wel eens.
Nee, want trek het maar eens consequent door, zelfs dat kan je niet vaststellen. Wellicht is er dus juist wel een objectieve waarheid, alleen we kennen ém niet, dat is wat anders als dat íe niet zou bestaan.quote:"Is?"
Wat voor jou meer grijs dan een ander is, is voor een ander minder grijs....dan kun je niet meer over "is" spreken, maar over "vind".
Jaja. Je zult nog teleurgestelder zijn wanneer ik vertel dat ik de administratie van de UvA weer een lolletje heb geleverd, door ' bachalor' in plaats van 'bachelor' te schrijven.quote:
We doen dit later nog een keer in een WFL-topic oké?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
[..]
Nee, want trek het maar eens consequent door, zelfs dat kan je niet vaststellen. Wellicht is er dus juist wel een objectieve waarheid, alleen we kennen ém niet, dat is wat anders als dat íe niet zou bestaan.
Je hebt me hoe dan ook een lor gedraaid.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaja. Je zult nog teleurgestelder zijn wanneer ik vertel dat ik de administratie van de UvA weer een lolletje heb geleverd, door ' bachalor' in plaats van 'bachelor' te schrijven.
Nu wel. Voor eeuwig. En eeuwig. Tot in de eeuwigheid.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is Leiden niet een klote stad?
De Lullo's schijnen er te wonen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is Leiden niet een klote stad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |