quote:Ryan werd geboren in Jacksonville, North Carolina. Zijn moeder, een lerares Engels, confronteerde hem al op jonge leeftijd met literaire aspiraties.
Samen met onder andere Wilco en The Yearlings wordt Adams gezien als een van de personen die verantwoordelijk is voor de opleving van de countrymuziek rond 2000.
Adams doorbraak bij het publiek in Nederland kwam in 2001 met zijn album Gold en de bijbehorende single New York, New York. Hij werd onder andere bij Barend en Van Dorp uitgenodigd om enkele liedjes te spelen.
Na Gold bracht hij Demolition uit. Een album als 'tussendoortje' bestaande uit niet eerder uitgebrachte b-tracks.
In 2003 kwam hij met zijn, dit keer wel volwaardige, opvolger van Gold: Rock n Roll. Ryan greep terug op de 70-80'er jaren rock, invloeden van onder andere U2 zijn te horen. Tegelijk kwam ook de EP Love is hell Part I uit. Love is hell Part II verscheen twee maanden daarna. Ryan zelf wilde in eerste instantie Love Is Hell als album uitbrengen, maar platenmaatschappij Lost Highway vond het 'te depressief om uit te brengen als nieuw album'. Als compromis zijn ze dus uiteindelijk beide uitgebracht. Adams geldt als uitzonderlijk productief. Na de Love is Hell, volgde Cold Roses, Jacksonville City Nights en 29. Alle drie uitgebracht in 2005. Deze drie albums vormen een terugkeer naar zijn country roots.
Geschreven door: methodmichquote:Whiskeytown was het collectief rond de ons aller bekende singer / songwriter Ryan Adams. Een echte alt. country-band die eigenlijk gewoon hartverscheurende rocksongs maakte, met country-invloeden.
Adams werd geflankeerd door o.a. Caitlin Cary, een violiste met een heerlijke stem.
De band kende een korte en stormachtige geschiedenis. Optredens waren onvoorspelbaar, omdat men wel van de drank hield. Ontstaan in 1994 en gestopt in 1999. Adams was de grote man van deze band. De laatste plaat kwam uit met fikse vertraging. Die heet Pneunomia en is de meest gepolijste en de ideale instapplaat.
Daarvoor zaten Stranger's Almanac en Rural Free Delivery, maar de mooiste is toch wel het hartverscheurende debuut Faithless Street.
Adams klinkt hier net zo doorleefd als op zijn eerste soloplaat Heartbreaker, met als hoogtepunten de nummers Midway Park, Tennessee Square, Faithless Street, Mining Townn, Excuse Me While I Break My Own Heart en vooral Here's To The Rest Of The World.
Emotioneel gaat het tot op het bot en eigenlijk heeft Adams solo nooit meer zo'n plaat als Faithless Street afgeleverd.
Ik had het even snel gekopieerd.. stom..quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:48 schreef placebeau het volgende:
Ik dacht, eindelijk die nee niet bryan weg
Ikhoop hem dit jaar live te mogen aanschouwen.. Voorderest geen hot news gehoord.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:09 schreef placebeau het volgende:
mooie op, dat wel.
Moeten we dit jaar trouwens iets van hem verwachten?
Volgens mij is deze site gewoon legaal, er staan ook niet echt bekende artiesten op. (voor mij danquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:27 schreef Prep2Fight het volgende:
Er zijn wel heel veel livedingetjes en andere geinigheidjes te vinden.. maar ik denk niet dat ik dat hier mag plaasen ivm illegaal enzo
Goed hé..quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:51 schreef methodmich het volgende:
Hee, die Whiskeytown tekst komt uit mijn topic.
Die is legaal ja.. maar ik had een ftptje gekregen. gheghequote:Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Volgens mij is deze site gewoon legaal, er staan ook niet echt bekende artiesten op. (voor mij dan)
Ik denk dat ik hem kenquote:Op donderdag 23 maart 2006 20:56 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Die is legaal ja.. maar ik had een ftptje gekregen. gheghe![]()
Eigenlijk wel, wel zo netjes.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:55 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Goed hé..
Moesten er copyrights onder?
ok, k wist niet dat je de tekst zelf had geschreven.quote:
Ach, als je er de tijd voor hebt wel ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:51 schreef methodmich het volgende:
Uiteraard zelf geschreven, altijd een persoonlijk tintje in je OP zetten!
quote:Samen met onder andere Wilco en The Yearlings wordt Adams gezien als een van de personen die verantwoordelijk is voor de opleving van de countrymuziek rond 2000.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:
Voor goede artiesten maakt men tijd!
Oe, lijkt mij ook wel watquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Ryan Adams op take root en 3 oktober in paradiso!I'll be there!
Yes ik zag het op de site van de week!! Ik lig dus echt duidelijk al weken vantevoren in de rij als de voorverkoop begint!quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Ryan Adams op take root en 3 oktober in paradiso!I'll be there!
heb je "The Finger" al?? Een obscuur punk collectief met oa Jesse Malin...of bedoel je alleen Ryan's eigen/solo werk?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:11 schreef Mr-Malarini het volgende:
Je kunt je tickets ook online bestellen als het goed is.
BTW, ik werk aan een discography van hem met dan ook werkelijk alles. Dus als iemand hier veel stuff van hem heeft (bv Bedhead's), add me dan op Last.fm.
rub it in...rub it in...quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef PeRi het volgende:
Over 2 weken staan we in Paradiso.
Wie gaat er nou nog meer qua Fok!users?
in Australie hier...quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:49 schreef Prep2Fight het volgende:
ik zat in amerika tijdens de kaartverkoop.. ik hoop nog steeds op kaartjes, via via...
Ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef PeRi het volgende:
Over 2 weken staan we in Paradiso.
Wie gaat er nou nog meer qua Fok!users?
Ik kon toen geen kaartjes meer krijgen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:20 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik.Ik heb hem een paar jaar geleden ook gezien in Paradiso, toen speelde hij waanzinnig lang, om 23.30 uur was hij nog bezig en moest ik weg om m'n trein te halen. Ik heb wel weer zin in het concert.
quote:Op donderdag 21 september 2006 12:19 schreef ForrestX het volgende:
maar weer eens uit de kast getrokken:
[afbeelding]
hij is nog leuker als ik kaarten heb!!quote:
Ik!!!!quote:Op donderdag 28 september 2006 23:37 schreef Prep2Fight het volgende:
En wie is er dinsdag bij, wie is er dinsdag bij![]()
![]()
Ok dan!!quote:
Oh zeker, tik me aan he! is altijd lachenquote:Op maandag 2 oktober 2006 21:21 schreef PeRi het volgende:
Jeeeeeeuj iedereen is blij.
Ik kan echt niet wachten tot morgen!! Hier kijk ik echt al zó lang naar uit!
Alle Fok!kers staan dus morgen vooraan?.
Ik ben die bruine. Waarschijnlijk de enige bruine in de zaal. Moet niet zo moeilijk te herkennen zijn.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:24 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Oh zeker, tik me aan he! is altijd lachen
Haha, mijn foto is wat onbekend staat wel een betere op mn myspacequote:Op maandag 2 oktober 2006 21:25 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik ben die bruine. Waarschijnlijk de enige bruine in de zaal. Moet niet zo moeilijk te herkennen zijn..
O, eergisteren schreef iemand daar dit:quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
grote kans dat het concert op http://www.ryanadamsarchive.com/ komt..
Heh, had ik dat effe gemistquote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:03 schreef ForrestX het volgende:
Cool concert...en Fok! mini-speed-meet aan het eind..
straks meer...
Die Major toms waren gewoon van die gast om vooraan te komenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:33 schreef toolhead het volgende:
Sinds wanneer hebben ze in Paradiso van die Major Toms rondlopen? Vind het geen pluspunt dat je nu ook al in clubs die grote biertenken tegen je aankrijgt als je staat te genieten. Plus lidmaatschappen van de ticketservice? brrr....
Teleurstellend concert maar blijkbaar met reden. De Dead Brothers later in de bovenzaal waren een stuk leuker.
quote:the Paradiso management told Ryan's FOH to be off by 10.45
and this was implemented
then at the end when the beer started getting tossed at the stage they denied it
Ryans crew were furious at them
but a very strange end to a show nonetheless
NRC:quote:Tranentrekkend mooi
PETER VAN BRUMMELEN
Toch goed dat in Paradiso bier wordt geserveerd in plastic bekers. Het concert van Ryan Adams eindigde er dinsdagavond in een minirel waarbij het publiek alles dat voorhanden was richting podium smeet.
Niet eerder zagen we in Paradiso zoveel bierglazen door de lucht vliegen. De reden? Het feit dat Adams na zo'n twee uur spelen halverwege een song zonder enige verklaring zomaar het podium afliep. Het was het even idiote als teleurstellende einde van een verder uitstekend concert.
Ryan Adams werd een jaar of vijf geleden binnengehaald als de nieuwe Bob Dylan. De nieuwe Bruce Springsteen, de nieuwe Gram Parsons, de nieuwe Kurt Cobain én de nieuwe Neil Young werd hij ook wel genoemd. Anno 2006 krijgt hij Paradiso en vergelijkbare zalen in het buitenland met gemak vol, maar is hij voor het grote publiek nog steeds een onbekende. Zelf is hij de laatste die daar mee zit. Hij lijkt er zelfs bewust aan te hebben gewerkt vooral niet op grote schaal door te breken.
Hij bracht in relatief korte tijd zoveel platen uit dat alleen zijn allertrouwste fans hem konden volgen. Verwarrend was daarbij ook dat hij nogal eens van genre switchte. De rootsrock waar hij naam mee maakte, wisselde hij doodleuk af met loeiharde punk of stadionrock. En dan was er ook nog zijn onvoorspelbare podiumgedrag, ingegeven door drank dan wel drugs. Veelzeggend is dat hij in 2004 zijn pols brak doordat hij tijdens een concert in Liverpool van het podium donderde.
In Paradiso maakte de 32-jarige Amerikaan een voor zijn doen montere indruk. Hij zag er evengoed nog altijd uit of hij de nacht had doorgebracht op een bankje in het Vondelpark, maar hij stond stevig op zijn benen en bleek zowaar ook de Marlboro's, waarvan hij er voorheen tijdens concerten altijd één in zijn mondhoek had hangen, te hebben afgezworen.
Adams sprak de hele avond niet één woord tot het publiek, keek ook nauwelijks de zaal in, maar daar stond veel prachtige muziek tegenover. Het sterkst waren daarbij de country-achtige nummers, waarin Adams als zanger zijn hele ziel en zaligheid leek bloot te leggen. Al even emotioneel klonk daarbij de pedalsteelgitaar die werd bespeeld door een van de leden van The Cardinals. Een erg goede begeleidingsgroep is dat. Ryan Adams zal niet de makkelijkste zijn om mee te werken, maar de vier muzikanten vulden hem zonder problemen aan. Tranentrekkend mooi was hun samenzang.
Tegen het einde van de avond klom een slechts in onderbroek gehulde man op het podium. Adams keek er niet eens naar. Dat was al raar, maar het kon dus nog veel raarder. Niet veel later legde Ryan Adams midden in een song de muziek stil, overlegde wat met zijn muzikanten en verdween toen zonder ook maar iets te zeggen tegen het publiek achter het gordijn.
Ryan Adams & The Cardinals. Gehoord: Paradiso, Amsterdam, dinsdagavond 3 oktober 2006.
quote:NRC
"Boze Adams zingt prachtige liedjes"
Door Hester Carvalho
De reactie van het publiek in Paradiso, Amsterdam, gisteravond, was begrijpelijk maar niet terecht. Een regen van plastic bekers viel op het podium, omdat Ryan Adams het toneel zo abrupt had verlaten. Maar Adams had toevallig wel het concert van het jaar gegeven. Het was een schril contrast: twee uur liet Adams de muzikaliteit harder stromen dan het zweet van zijn haar, en dan stormt hij om een vaag conflict het toneel af.
Het is ‘de Vloek van Adams’. Die zelfdestructieve neiging heeft Adams al vaker dwars gezeten. Concerten verzandden in vaag gemompel, Adams viel dronken van het podium en brak ledematen, en hij bracht iedere muzikale ingeving uit als volwaardige cd, wat leidde tot missers als Rock ‘n’ Roll (2003) en 29 (2005).
Maar gisteravond was hij in vorm. Begeleid door The Cardinals, met wie hij al een paar platen opnam, was nu eindelijk te horen hoe Adams’ liedjes klinken als ze liefdevol door een band worden uitgevoerd. Het was een combinatie van beheersing en flair. De vier muzikanten zorgden voor het heldere kader, waarbinnen Adams zijn hartgrondige emotionaliteit kon botvieren. Maar ook die was gestileerd: zijn koerende uithalen, zijn country-snik, zijn rebelse rafeligheid klonken alsof Adams zijn gevoelsleven aardig weet te kanaliseren. De stijl scheerde van country naar stonede rock, naar croon-stijl à la Roy Orbison, en naar soms een opgewekte stamper. En steeds zorgde de band dat de eigen stijl, van veel reliëf en een ‘warm’ geluid, de overhand hield. Adams zong prachtige liedjes als Cold Roses, September en A Kiss Before I Go. Totdat de Adams-vloek zich toch weer roerde, en hij als een boze diva het toneel verliet.
Concert: Ryan Adams & The Cardinals. Gehoord: 3/10 Paradiso, Amsterdam. Herhaling: 7/10 Take Root-festival, Assen.
quote:› ROTHUMEUR VAN RYAN ADAMS :: 4-10-2006
Ze beginnen net lekker op stoom te komen, als RYAN ADAMS en zijn muzikale kardinalen rondom het drumstel overleggen. Na een paar minuten draaien ze zich terug, zwaaien naar het publiek en lopen van het podium. Om de bezoekers niet de illusie te geven dat er nog iets gaat komen gaan meteen de lichten aan. Een vreemd einde van een optreden…
Ryan Adams & The Cardinals hebben zeker niet meteen de smaak te pakken. Adams lijkt er weinig zin in te hebben en staart verveeld voor zich uit. Dat terwijl de samenwerking met zijn band soepel loopt. De tweestemmige zang met Neal Casal, die als singer-songwriter een beroerd voorprogramma speelde, klopt en The Cardinals spelen keurig. Al hebben ze moeite met de techniek en worden er veel boze blikken naar de zijkant geworpen. De setlist van de avond is ook degelijk en afwisselend. Veel nummers van Cold Roses en Jacksonville City Nights, maar ook van vrijwel elk ander album plus nieuw werk.
Toch blijft het saai. Pas wanneer de ingetogen country plaatsmaakt voor meer rock komen de bandleden tot leven. Hoogtepunt is het rammelende Beautiful Sorta, waarbij de energie opeens van het podium spat. Het blijkt een uitzondering, want verder vlamt er weinig. Ongetwijfeld een direct gevolg van de apathische houding van de heren. Er valt geen woord tussen de liedjes door en nergens probeert de zanger contact te maken. Alleen de bassist lijkt zich bewust te zijn van de volle zaal, de rest van de band - inclusief Adams - staart naar de navel.
Zijn melodieën en liedjes zijn er niet minder mooi door, maar Adams geeft ze maar af en toe een extra live-tintje door buiten de lijntjes te zingen. Zo brengt hij bijna schreeuwend en vol passie een ode aan zijn geboorteplaats Jacksonville in The End. De tekst lijkt rechtstreeks uit de krochten van zijn ziel te komen en laat een intieme kant van Adams zien. Ook daarna, tijdens To Be Young Is To Be Sad, weet hij met valse zangnoten de juiste snaar te raken. Helaas gebeurt dat te weinig en blijft het optreden in Paradiso weinig memorabel. Zodra Ryan Adams weer een goed humeur heeft, mag hij nog eens terug komen. RIANNE VAN DER MOLEN
Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (3 OKTOBER 2006)
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:24 schreef FlyingFox het volgende:
Fuck 100% Ryan Adams. Ik heb liever 1% spinvis dan 100% van die hufter.
post dan niet...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:24 schreef FlyingFox het volgende:
Fuck 100% Ryan Adams. Ik heb liever 1% spinvis dan 100% van die hufter.
Hee, GEEN kwaad woord over Rianne!!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef ForrestX het volgende:
(Ik vraag me nu ik dit schrijf echt af of Rianne van 'Oor' hetzelfde concert heeft gezien of dat ze gewoon geen verstand heeft van goeie muziek...ben benieuwd hoe ze Marco Borsato de hemel inprijst...).
Ik herkende ook weinig in haar recensie. Leek wel of ze naar een concert is geweest...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hee, GEEN kwaad woord over Rianne!!!!
Hmmm...alleen een kwaad woord over haar recensie...in mijn ogen slaat dat nergens op...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hee, GEEN kwaad woord over Rianne!!!!
Tof!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:56 schreef Prep2Fight het volgende:
http://youtube.com/watch?v=PtFJ0RL2qlM
Ik met mijn bandje die ryan adams covert
Jij bent niet die persoon op basgitaar mag ik hopen? Die eerste noot...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:56 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, dat hoorde ik ook.. hahaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:06 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Jij bent niet die persoon op basgitaar mag ik hopen? Die eerste noot.... Klinkt verder goed hoor
![]()
Slechte imitatie; je kijkt het publiek in.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:56 schreef Prep2Fight het volgende:
Er was geen publiekquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:43 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Slechte imitatie; je kijkt het publiek in.
Hij blijft bij mij eindeloos op 'loading' staan...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:56 schreef Prep2Fight het volgende:
LEUK!!!!!!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk morgen weer naar RyanYEAH!
serieus...waarom blijf je reageren in dit topic?quote:
Herstel, z'n tweede album is net klaar: Stay Under The Stars. Maar dat moet dus eigenlijk in dat andere topic.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:41 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hij heeft nog maar één album gemaakt tot nu toe: Poetry and Aeroplanes.
Ik heb het recht om me af te reageren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:18 schreef ForrestX het volgende:
[..]
serieus...waarom blijf je reageren in dit topic?
quote:Neal was only allowed a set of 20 minutes
RA & TC on stage at 22.45, left the stage around 00.30.
Peaceful Valley
Mockingbird
Goodnight Rose
Blue Hotel
Cold Roses
Arkham Asylum
Magnolia Mountain
Shakedown
Egyptologie >
Bartering Lines >
Expressway to y'r skull
Easy Plateau
A Kiss before I go
The End
Tears of Gold
To be young
Dear Chicago
Please do not let me go >
I see Monsters
jazeker.. wel onverstaanbaar maar hij vertelde wel wat dingen.quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:57 schreef Prep2Fight het volgende:
Heerlijk om die bootleg terug te horen van paradiso!![]()
Ehm, waar is die te vinden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:57 schreef Prep2Fight het volgende:
Heerlijk om die bootleg terug te horen van paradiso!![]()
het is La Cienega Just Smiledquote:Op zondag 29 oktober 2006 17:10 schreef koenimex het volgende:
Kickje, vorige week Gold ontdekt, superplaat! Kende New York, New York en Rescue Blues al, maar de rest is ook prachtig. Nobody Girl en La Cienne Just Smiled zijn favorieten.
Ik dacht zelf altijd La Cienga Just Smiled, maar lekker boeiendquote:
Wat vinden jullie van Heartbreaker?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:18 schreef PeRi het volgende:
Forrest is right.
La Cienega is trouwens my all time favo!
Niets anders dan briljant. Damn, Sam I Love A Woman That Rains!quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van Heartbreaker?
stiekum beter dan Goldquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van Heartbreaker?
En wat dacht je van Sweet Lil Gal.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:23 schreef ForrestX het volgende:
[..]
stiekum beter dan Gold
Oh my sweet Carolina is gegarandeerd kippenvel....
Alkmaar!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:33 schreef Prep2Fight het volgende:
Als het aan mij ligt hier in Hoorn, het huis verloren
Hmm, bij mij gaat Jacksonville City Nights op 4 en Love is hell op 5.. voorderest ben ik het er wel mee eensquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:39 schreef methodmich het volgende:
Dat Heartbreaker de beste plaat is van Adams is iedereen het toch hopelijk wel over eens?
Sterker nog, sindsdien wacht ik per album op dat definitieve meesterwerk, maar ik krijg sterk de indruk dat hij dat gewoon al gemaakt heeft met Heartbreaker en dat daarna alles weliswaar goed, maar toch minder is.
Ik heb hem nergens puurder gehoord, zijn werk met Whiskeytown niet meegerekend.
Om een volgorde aan te brengen, zeg ik:
1. Heartbreaker
2. Cold Roses
3. Gold
4. Love Is Hell 1 & 2
5. Jacksonville City Nights
6. Demolition
7. 29
8. Rock 'n Roll
Geen dank hequote:Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef JelleS het volgende:
Wat is Amy toch een prachtig nummer, luister op dit moment niks anders.
Haha, ik heb daar ook last van.. de eerste 5 nummers van heartbreaker staan ook constant op repeat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef JelleS het volgende:
Wat is Amy toch een prachtig nummer, luister op dit moment niks anders.
zo..ongeduldig?? De man heeft vorig jaar 3 (!!!!!) albums uitgebracht waarvan 1 dubbel cd! Ik ken geen artiest, behalve die vent die laatst een stuk of 20 platen in een jaar uitbracht...kom gvd niet op zijn naam die dat doet!!quote:Op woensdag 15 november 2006 09:58 schreef pfaf het volgende:
Moet hij niet eens met een nieuw album komen?
Lees eens tussen de regels door, of pak de ondertoon.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:35 schreef ForrestX het volgende:
[..]
zo..ongeduldig?? De man heeft vorig jaar 3 (!!!!!) albums uitgebracht waarvan 1 dubbel cd! Ik ken geen artiest, behalve die vent die laatst een stuk of 20 platen in een jaar uitbracht...kom gvd niet op zijn naam die dat doet!!
I did..alleen jij geeft zo mooi voor...die moest ingekopt wordenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lees eens tussen de regels door, of pak de ondertoon.
Daar heb je gelijk in.. maar de manier waarop hij nu op het podium staat zul je over 10 jaar ook wel niet meer zien.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:03 schreef ForrestX het volgende:
In tegenstelling tot Sgt.-Prep.denk ik niet dat er nog een plaat komt zoals Heartbreaker. Ik denk dat er op Heartbreaker een compleet andere Ryan Adams te horen is dan de persoon die je nu op het podium ziet…andere emoties, ervaringen, belevingen en ik denk dat dat juist de dingen zijn die Heartbreaker tot de plaat hebben gemaakt die het is geworden...puur, ingetogen, soms brutaal...rauw…eenzaam…
Ik zeg niet dat er geen goeie plaat meer komt…maar wel dat Heartbreaker niet overtroffen gaat worden.
Daarbij komt dat Heartbreaker altijd al 1-0 voor staat op een toekomstige plaat. Een neiuwe plaat moet dus eigenlijk beter zijn dat zijn voorgangers wil deze dezelfde beleving bij de luisteraars krijgen als Heartbreaker…snappie?
Ik had het al gezien idd, tóf!quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:56 schreef ratpack het volgende:
Even "kicken"
Omstreeks 3 juni 2007 in de winkel: Easy Tiger. De tracklisting (in no particular order) is als volgt:
Goodnight Rose
Everybody Knows
The Sun Also Sets
Halloween Head
Off Broadway [key track]
Two Hearts [key track]
Tears of Gold
These Girls
Two
I Taught Myself How to Grow Old
Oh My God, Whatever, Etc.
Rip Off
Pearls on a String
quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:56 schreef ratpack het volgende:
Even "kicken"
Omstreeks 3 juni 2007 in de winkel: Easy Tiger. De tracklisting (in no particular order) is als volgt:
Goodnight Rose
Everybody Knows
The Sun Also Sets
Halloween Head
Off Broadway [key track]
Two Hearts [key track]
Tears of Gold
These Girls
Two
I Taught Myself How to Grow Old
Oh My God, Whatever, Etc.
Rip Off
Pearls on a String
Weet het niet, weet ook niet hoe groot de invloed van The Cardinals is op deze plaat.. Ze staan niet op de cover iig.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:43 schreef -Dries- het volgende:
Top! Dat album gaat verder in de stijl van Cold Roses en Jacksonville City Nights? Hopelijk wel.
Wat een heerlijke cover.quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:48 schreef JH87 het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
Weet het niet, weet ook niet hoe groot de invloed van The Cardinals is op deze plaat.. Ze staan niet op de cover iig.
Een aantal nummers die erop staan waren live behoorlijk cold roses achtigquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:43 schreef -Dries- het volgende:
Top! Dat album gaat verder in de stijl van Cold Roses en Jacksonville City Nights? Hopelijk wel.
OA Goodnight Rose, dat ie heel veel tijdens de laatste tour heeft gespeeld. Mooi nummer!quote:Op zondag 8 april 2007 22:47 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Een aantal nummers die erop staan waren live behoorlijk cold roses achtig
quote:Op zondag 8 april 2007 22:47 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Een aantal nummers die erop staan waren live behoorlijk cold roses achtig
Mmm, waar haal je die vandaan. Mij was nog geen cover-art bekend. Insiders (?) mompelen overigens het volgende over het album, wat daarvan ook wezen mag:quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:48 schreef JH87 het volgende:
<knip plaatje>
Weet het niet, weet ook niet hoe groot de invloed van The Cardinals is op deze plaat.. Ze staan niet op de cover iig.
bron: nu.nlquote:Ryan Adams brengt box uit
Als er iemand niet om inspiratie verlegen zit, is het Ryan Adams wel. De singer/songwriter beschikt over zodanig veel energie dat hij met gemak meerdere albums per jaar maakt. En zelfs dan blijft er nog veel op de plank liggen.
Om een inhaalslag te maken verschijnt daarom later dit jaar een box met daarin materiaal dat hij nooit eerder uitbracht.
Naast heel live-nummers zal de collectie ook de albums 48 Hours, The Suicide Handbook en Bedhead bevatten. Al deze platen waren allemaal al helemaal af, maar aangezien de platenmaatschappij al meerdere cd’s van Adams uitbrengt zijn deze blijven liggen.
Regulier
De muziek op de box is trouwens allemaal regulier Ryan Adams-materiaal zoals de fans van hem gewend zijn en zal dus geen nummers bevatten van de albums die hij voor de grap op zijn website heeft geplaatst. Hierop is de zanger onder meerdere schuilnamen onder andere als rapper te horen.
Gedichten
Wel zullen er op de box enkele nummers staan die de zanger opnam voor het album Easy Tiger, maar deze plaat niet hebben gehaald. Easy Tiger zal aan het einde van deze maand moet verschijnen.
Volgens Adams zal Easy Tiger anders klinken dan wat we van hem gewend zijn. In een interview verklaarde hij dat het een verzameling gedichten is, die ondanks dat hij ze zelf heeft geschreven niet aanvoelen als de zijne.
Jezus...had je toch ff kunnen mailen!!!quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:48 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ja, wordt mooi!
Hij speelde zondag in parijs, kon helaas neit heen omdat ik geen vervoer had. Was prachtig. In oktober komt hij weer naar europa!![]()
Was jij wel?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Jezus...had je toch ff kunnen mailen!!!![]()
Nee ik was ook niet...maar had wel het vervoers probleem kunnen oplossenquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:12 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Was jij wel?
Ik baalde als een stekker. 300 man in dat zaaltje volgens een maat van me die een plek kon bemachtigen in een auto van iemand van het RAA Forum.
Ze kwamen hem ook nog op straat tegen ofzo.
Wow chilquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:12 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Was jij wel?
Ik baalde als een stekker. 300 man in dat zaaltje volgens een maat van me die een plek kon bemachtigen in een auto van iemand van het RAA Forum.
Ze kwamen hem ook nog op straat tegen ofzo.
smaken verschillen, maar ik denk dat het niet de eerste keuze zal zijn van de Ryan Adams liefhebber...de mijne zeker niet...quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:27 schreef Spec87 het volgende:
Ik vind Rock 'n Roll z'n beste album, moet ik me nu schamen?![]()
*SCHRIK*quote:Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef belsen het volgende:
Ik ben erg blij voor jullie dat het album nu al gelekt is, maar het is niet de bedoeling dat dit topic nu enkel nog gaat over het downloaden en wie welke gedownloade versie heeft.
Maak ik zoveel indruk.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:19 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
*SCHRIK*
Blauw?
Tijdje niet geweest en dan zie ik opeens dat belsen is getransformeerd in MOD.
Zullen we het idd niet meer over de downloads hebben?
nee hoor, je mag wel blauw wezen maar toch blijf je ....quote:Op zondag 10 juni 2007 21:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Maak ik zoveel indruk.
Je mag het best hebben over de nummers, maar niet over het downloaden, dat is het verschil.
Fuck..oktober...hopen op begin oktober...met een beetje mazzel wordt ik eind oktober papa en zal een concertje plannen lastig zijn...alhoewel...kind wacht maar ff tot Ryan geweest isquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:58 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
PeRi, volgens geruchten in oktober
http://www.amazon.com/Easy-Tiger-Ryan-Adams/dp/B000P29B1W/ref=pd_bbs_sr_1/105-1670795-4024432?ie=UTF8&s=music&qid=1181671634&sr=8-1
Videos
wat is er fout aan??quote:Op zondag 24 juni 2007 14:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:gvfexqu0ldte
Zelfs de Allmusic guide gaat nog wel eens in de fout
Sterker nog, ik vind hem weer helemaal geweldig!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:03 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hij is weer fijn!
Mee eens. Easy Tiger haalt imho het niveau van Cold Roses geenszins.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:17 schreef placebeau het volgende:
zo goed vind ik hem toch niet die nieuwe.
Hij heeft al een pak betere cd's gemaakt dan dit, me dunkt. En in tegenstelling tot veel van zijn vorige albums is deze ook verre van verrassend.
op mijn bevestigingen staant rij en stoel nummers..ook op de foto's van het RAI theater zijn allemaal stoelen te zien...dus ik denk het welquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:28 schreef -Dries- het volgende:
Het is een zit concert?
Paradiso einde was wel Rock 'n Roll!!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:29 schreef Winski05 het volgende:
Ik heb 2 kaarten besteld, rij 21 van vak A. Aan de zijkant dus, maar goed, dat is niet anders. Heb er erg veel zin in, hopelijk krijgt het niet zo'n Paradiso-einde.
dat bier naar het publiek gooien is me denk ik even ontgaan...en anti-climax..ach..dat wel, maar ik kon het wel waarderen aan de andere kant...zo Rock 'n Roll...en dan al die reacties van de mensen om je heen...echt lachen!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:50 schreef Winski05 het volgende:
Mwoah, dat einde had voor mij niet gehoeven. Wat een onzin om bier naar het podium te gooien zeg. Concert was top, maar het einde had voor mij een anti-climax.
Top!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:38 schreef -Dries- het volgende:
Ik zit op het balkon. Chill.
Ja, ik ga met 3 vrienden, dus moet nog even kijken hoe we dat kunnen doen. Ik weet nog niet wat hun willen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:11 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Top!
Misschien overdag wat afspreken in amsterdam?
zelfde rij...een stukkie meer aan de zijkant!!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:26 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ik zit in vak B rij 15, stoel 17 en 18
Sweet,....ben erg benieuwd naar "Down in a Hole"!!quote:Op woensdag 19 september 2007 15:05 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe EP binnenkort
http://www.pitchforkmedia(...)ms-ep-due-in-october
quote:
quote:Op woensdag 19 september 2007 15:05 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe EP binnenkort
http://www.pitchforkmedia(...)ms-ep-due-in-october
Klinkt goed weer. Ben vooral benieuwd naar dat solo-album plus tour. Wie weet wat dat gaat brengen.quote:van www.ryanadamsarchive.com
first things first,
thank you for my happy birthday greetings. so very nice of you to take the time and it means a lot to me. i can begin to tell you how amazing (a m a z i n g) it was to play on my B Day with THE COSMIC BRO, and his kick ass band PHIL LESH and FRIENDS. it blows my mind to stand next to him and feel that energy. And let me tell you, that kindness extends behind those amps to all his wonderful family and crew. They are just tops. Best B Day in a long long time.
so god bless us one and all you know, life can be just sweet and i am happy to be getting some of that light in my life.
NOW
on to some news
1. THERE IS A NEW WEBSITE LAUNCHING.....yes, you heard it here. it is now basically post development, just moving some stuff around. there will be a link to the old ship for the sentimental. Im excited.
2. POLL question....are you guys cool with two sets like its been going> i found a guy that does magic but it could be weird, and more over, i think it gives us lots of time together not to have an opener. although it takes education the uninitiated here and there.....whatever......no poll.
3. new projects.
there is something (METAL) that has to do with my favorite metal (possibly any) band of all time stirring in the world of possibility. I am keeping my fingers crossed but dont be suprised if you hear about it soon It is just what it is and no, i am not going on tour forever with a metal band its just something.
4. THE CARDINALS and RYAN ADAMS
as far as I know, The Cardinals will be working on our new record in Paris, France just as soon as our west coast tour wraps.
It will be, as of right now, called THE CARDINALS III/IV.
it will contain songs by the Cardinals BUT I will be happy to reveal the vocal duties of songs, and the balance, will be between Neal and myself on this new record. That may be a long player, i dunno. As it stands III/ IV (alpha/omega) will reflect the Cardinals you hear live, during those two set nights. Only there will be songs of Neals now and some of mine But we write together and what we dont write together goes through such tough arrangement decisions and re-direction that I think we can all agree and the band certainly do, they are CARDINALS tunes and that is how that is. So YAY. fuck yeah. TWO vocalists.
also, not to stir or rock the boat, but an additional member may be coming to our camp, a new person to level out the keys side of things but it isnt concrete enough to give you any hints. If it doesnt happen fear not, we are terrible but charming at the paino.
As for a solo record, I am making a RYAN ADAMS record in my own time next year but it is not the kind you will be used to. I want to make a record with strings, an old style crooner record (no not cheesy) but something like For Only The Lonely if it had been made at Tuff Gong or something. beats more rooted in soul and dance hall and real soul style.
If or when I tour that Im gonna wear a suit, stand at an old microphone, play those places, comb my hair before, and melt old womens hearts all across the globe.
That the scoop.
Thats the skinny.
For the Cardinals, and for my small part of the island of manhattan, i wish you the warmest of autumn nights.
its my pleasure to share the wonders of music and the possibilities of new ideas with you.
STAY STRONG and REACH FOR THE LIGHTS>
r.a.
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:27 schreef PeRi het volgende:
Ohhhh geweldige vooruitzichten en over 19 dagen issie hier.
quote:Op woensdag 7 november 2007 20:08 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Klinkt top allemaal, heb er ook zin in!
H! H! H!quote:Op donderdag 22 november 2007 16:40 schreef JelleS het volgende:
Van 1 week naar 5 weken, dat gaat hard.
Ga je ook?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:40 schreef JelleS het volgende:
Van 1 week naar 5 weken, dat gaat hard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |