abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2006 @ 12:19:27 #51
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42011577
maar weer eens uit de kast getrokken:

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_42023818
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:19 schreef ForrestX het volgende:
maar weer eens uit de kast getrokken:

[afbeelding]
! Die is leuk !
Whatever I want.
  donderdag 21 september 2006 @ 20:21:35 #53
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42025492
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:32 schreef PeRi het volgende:

[..]

! Die is leuk !
hij is nog leuker als ik kaarten heb!!
  donderdag 28 september 2006 @ 23:37:02 #54
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42219308
IK HEB EEN KAARTJE!

YEAH YEAH YEAH

En wie is er dinsdag bij, wie is er dinsdag bij
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:15:12 #55
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42319123
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:37 schreef Prep2Fight het volgende:

En wie is er dinsdag bij, wie is er dinsdag bij
Ik!!!!
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:19:47 #56
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42319239
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:15 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Ik!!!!
Ok dan!!

Allebei

Ik heb er zo een vette zin in! I cant wait!
Tim's LastFM Charts
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:21:39 #57
101884 PeRi
Allons-y!
pi_42319338
Jeeeeeeuj iedereen is blij .

Ik kan echt niet wachten tot morgen!! Hier kijk ik echt al zó lang naar uit!

Alle Fok!kers staan dus morgen vooraan? .
Whatever I want.
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:24:03 #58
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42319438
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:21 schreef PeRi het volgende:
Jeeeeeeuj iedereen is blij .

Ik kan echt niet wachten tot morgen!! Hier kijk ik echt al zó lang naar uit!

Alle Fok!kers staan dus morgen vooraan? .
Oh zeker, tik me aan he! is altijd lachen

New York, New York!
Tim's LastFM Charts
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:25:07 #59
101884 PeRi
Allons-y!
pi_42319478
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:24 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Oh zeker, tik me aan he! is altijd lachen
Ik ben die bruine. Waarschijnlijk de enige bruine in de zaal. Moet niet zo moeilijk te herkennen zijn. .
Whatever I want.
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:27:29 #60
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42319563
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:25 schreef PeRi het volgende:

[..]

Ik ben die bruine. Waarschijnlijk de enige bruine in de zaal. Moet niet zo moeilijk te herkennen zijn. .
Haha, mijn foto is wat onbekend staat wel een betere op mn myspace

Hopelijk maakt ie het niet te laat anders kom ik nooit meer thuis
Tim's LastFM Charts
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:34:02 #61
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42321418
IK sta ook gewoon in het fotoboek...wie me herkent mag me aantikken...

PeRi...klopt die foto van jou nog een beetje??

mijn kaartje via : Fok V&A denk ik...dus Viva Fok! V&A
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:34:36 #62
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42347490
Dit had ik nooit verwacht, haha.

Wat een gek optreden vanavond.

Morgen meer, nu lekker slapen
Tim's LastFM Charts
pi_42347651
Ja, bizar hè?!? Wat een raar einde! Ik vond het eigenlijk de hele avond geweldig, tot dat voor mij volkomen abrupte einde. Ik snap er echt niets van, het leek ook zo plotseling in zijn hoofd op te komen. Het ene moment lijken ze op het punt te staan om met een volgend nummer te beginnen en het volgende moment loopt hij als enige weg (ik dacht, hij moet zeker even piesen ofzo), mompelt Neal Casal nog iets onverstaanbaars in de microfoon en opeens gaat het licht aan, klinkt de muziek weer en zie je een roadie de microfoons opruimen. Geen toegift, niks, hij heeft überhaupt geen boe of bah gezegd de hele avond. Nou, schiet mij maar lek hoor. En dat terwijl ik hem een paar jaar geleden heb gezien en hij er toen maar geen einde aan leek te willen maken, ik moest toen zelfs vertrekken voor m'n trein terwijl het concert nog in volle gang was.

Wel een leuke verrassing trouwens dat Neal Casal in het voorprogramma stond en met hem meespeelde. Hem heb ik jaren geleden al eens live gezien op het Orange Blossom Festival in Beverungen in Duitsland, dat platenmaatschappij Glitterhouse ieder jaar in hun achtertuin organiseert. Ik heb maar één cd van hem (Basement Dreams) maar die is wel prachtig. Meestal vind ik voorprogramma's vooral erg overbodig.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:43:55 #64
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42347697
Ja, zeer klote eind, vooral omdat hij zijn bandleden liet staan, al liepen die nou allen mee, dan was de schade nog beperkt gebleven.

Was wel een tof concert verder! Ik had geen moment gedacht dat hij dat zou doen trouwens.. hij zag er zo vrolijk uit
Tim's LastFM Charts
pi_42347728
Nee, ik ook niet, ik zat er echt zo'n beetje als deze smilie:
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:48:22 #66
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42347792
Precies.. waar stond jij zo een beetje?

grote kans dat het concert op http://www.ryanadamsarchive.com/ komt..
Tim's LastFM Charts
pi_42347830
Ik ben een ouwe tut, ik wil altijd zitten. Ik zat dus boven op het eerste balkon, min of meer recht tegenover het podium. En jij?
pi_42347884
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
grote kans dat het concert op http://www.ryanadamsarchive.com/ komt..
O, eergisteren schreef iemand daar dit:

Our boy was complaining of a chest infection earlier in the day so he had to go see the doctor.
Consequently the entire show ran late and i thought he tried to play a mellow set to correspond to his mood.
Meadowlake Street was just so powerful great to see it.Early into A Kiss Before I Go a totally off the wall segue into Wharf Rat.
All that being said on the way out lots of negative comments even from some pretty solid fans.

Misschien voelde hij zich gewoon ziek...?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:54:09 #69
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42347920
Ja, dan moet je zo het podium aflopen

Ik stond rechtsvoor.. op een gegeven moment stonden er twee engelsen helemaal tge flippen vlak voor mijn neus Domme wijfen

Dit zijn de eerste reacties van vanavond via het forum van die website :

What a show, a great magnolia mountian, a sweet dear john. Nice rocking performance from ryan and his cardinals. Alo 2 new tunes i believe "PArty clown"? and another rocker (last song?). Anyways after that last song ryan leaves the stage and leaves the band behind. Funny thing is that he didn't return. The band also left without saying a word (icouldn't hear what neal said). People started trowing glasses (plastic) and stuff. A real shame. You Don't do that. Whatever. I also found it weird that he didn't say a word, no hello no goodbye. Funny Night. But Conclusion One Hell Of A Show! Including a amazing shakedown! I had a great time, came in late so soory guys i could make it up front.

----------

Haha wonderful. I've heard rumours of a streaker.

Ryan hasn't said hello or goodnight at many of the gigs in the UK, so it's nothing personal. Shakedown is a treat, I love the way the house lights come on for a second it confuses everyone. Did they play I See Monsters?
Tim's LastFM Charts
pi_42348018
O ja, die vent in die onderbroek die zich op het podium even ging opdrukken was ook wel een redelijk bizar intermezzo. Haha.

Maar ik ben het wel met die persoon eens dat het verder een waanzinnig optreden was, ik vond het ook erg goed en heb er erg van genoten.

Wat vond jij van Neal Casal, kende je die al?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 01:01:31 #71
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42348055
Ik kon hem van naam, mijn pa schijnt achteraf wat cd's van hem te hebben, maar dat wist ik niet van te voren.

Ik vond het niet verkeerd, best ok.

Die stripper werd op het eind nog opgepakt en afgevoerd Wat een rocknroll show vanavond

Ik heb ook bijzonder genoten, vond het heerlijk. Dear John was idd een hele mooie versie alhoewel dat echt niet mijn favo nummer is van adams, maar wel eentje die echt onwijs was live!
Tim's LastFM Charts
pi_42348096
Anyway, hoogste tijd voor een douche want ik stink een uur in de wind naar sigarettenrook (beetje jammer altijd ). Ben benieuwd naar reacties van anderen hier morgen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 01:04:24 #73
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42348108
Ik ook, je moet maar even www.ryanadamsarchive.com checken, wordt al flink gereageerd..

Moet je wel even aanmelden

Trust.
Tim's LastFM Charts
pi_42348142
Ah oké, zal ik doen. Slaap lekker.
pi_42348997
Ik ben ook weer thuis. Bizar einde inderdaad. Toch erg zonde van alle bierglazen die gegooid werden en die nepstreaker die het opnam tegen de roadies om een microfoonstandaard. Goede zaak dat ie is afgevoerd.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 07:04:03 #76
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42349311
Dat bierglazen gooien vond ik niet erg ofzo.. maar die streaker was wel ongelooflijk dom..
Tim's LastFM Charts
  woensdag 4 oktober 2006 @ 08:03:29 #77
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42349592
Cool concert...en Fok! mini-speed-meet aan het eind..
straks meer...
  woensdag 4 oktober 2006 @ 08:39:49 #78
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42349928
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 08:03 schreef ForrestX het volgende:
Cool concert...en Fok! mini-speed-meet aan het eind..
straks meer...
Heh, had ik dat effe gemist
Tim's LastFM Charts
pi_42350020
Pfff. Wat een concert Heb genoten, al had ik wel iets meer afwisseling in nummers verwacht. Het einde was enorm bizar, zoiets verwacht je niet.
Het was mooi!
Het voorprogramma vond ik overigens waardeloos. Eentonig, niet bijzonder. Nee, dat kon me niet beroeren.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:19:48 #80
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42353008
http://www.youtube.com/watch?v=9jj3bzTdZiI

Leuke registratie van paradiso 2001
Tim's LastFM Charts
pi_42353330
Sinds wanneer hebben ze in Paradiso van die Major Toms rondlopen? Vind het geen pluspunt dat je nu ook al in clubs die grote biertenken tegen je aankrijgt als je staat te genieten. Plus lidmaatschappen van de ticketservice? brrr....

Teleurstellend concert maar blijkbaar met reden. De Dead Brothers later in de bovenzaal waren een stuk leuker.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:39:27 #82
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42353485
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:33 schreef toolhead het volgende:
Sinds wanneer hebben ze in Paradiso van die Major Toms rondlopen? Vind het geen pluspunt dat je nu ook al in clubs die grote biertenken tegen je aankrijgt als je staat te genieten. Plus lidmaatschappen van de ticketservice? brrr....

Teleurstellend concert maar blijkbaar met reden. De Dead Brothers later in de bovenzaal waren een stuk leuker.
Die Major toms waren gewoon van die gast om vooraan te komen

Waarom vond je het teleurstellend?
quote:
the Paradiso management told Ryan's FOH to be off by 10.45
and this was implemented
then at the end when the beer started getting tossed at the stage they denied it
Ryans crew were furious at them

but a very strange end to a show nonetheless

[ Bericht 18% gewijzigd door Prep2Fight op 04-10-2006 12:12:37 ]
Tim's LastFM Charts
pi_42354594
Zo wij zijn ook weer thuis van een nachtje Amsterdam.

Ik heb maar een ding te zeggen en dat is echt; HUH!? Hij zegt geen woord, kijkt het publiek niet eens aan en dat eind. Ik stond en ben nog steeds helemaal verbouwereerd. Ik geloofde het eerst niet, dacht dat Neal Casal een geintje maakte ofzo. Tot ze gingen opruimen. Mn vriend vloog meteen het podium op om de setlist te jatten . En idd, Goodnight Rose was het laatste nummer. Hij zal 'm later nog ff inscannen. Dat bierglazengooien en die mislukte stripper vond ik echt te belachelijk voor woorden, ik schaam me dood dat het mijn volk is die zoiets doet. Alsjeblieft zeg, laat je ff kennen zeg. Hij zal er best zn redenen voor gehad hebben. Tuurlijk ben ik ook pissig, man hij zei geen woord! Ik heb tig bootlegs en registraties van concerten van 'm dat ie minuten weglult tegen het publiek of met zichzelf. ! Al is het niet persoonlijk, ik ben wel heel erg teleurgesteld in 'm. Hoe je je ook voelt, je geeft een concert, al die mensen komen voor jou dan kan je nog enig fatsoen tonen en ze een glimlach en een hoi schenken. Al is het wel weer typisch Ryan om je niet te bekommeren om het publiek. .

Het concert zelf; Neal Casal kende ik al, vind 'm niks bijzonders, heel eentonig. Moet wel zeggen dat ie accoustisch veel sterker is dan op plaat.

Ryan zelf; fuck-íng briljant . Precies zoals ik het me had voorgesteld. Beautiful Sorta vond ik echt waanzinnig en Cold Roses !! Maar alles eigenlijk was echt briljant. Echt een ontzettend heerlijk concert!

Wij stonden voorin, Ryan op 4 meter afstand. Wat heeft ie eigenlijk een lekker kontje . Zal zo ff mn foto's bekijken en uploaden. Ohja leuk ff gemeet met Forrest. .

[ Bericht 3% gewijzigd door PeRi op 04-10-2006 12:42:43 ]
Whatever I want.
pi_42355049
pi_42355155
Ik gooide met bekertjes trouwens. Collectieve haat jegens mensen die er niks aan kunnen doen is okay.
pi_42355238
Eerste en laatste keer dus dat ik naar die knakker ga kijken.
pi_42357743
Ik heb een boel van dezelfde foto's, heb er een paar tussenuit gehaald. .

Whatever I want.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:59:31 #88
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42361208
Cool die foto's! Cool die setlist
Tim's LastFM Charts
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:02:11 #89
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42361274
Parool:
quote:
Tranentrekkend mooi
PETER VAN BRUMMELEN

Toch goed dat in Paradiso bier wordt geserveerd in plastic bekers. Het concert van Ryan Adams eindigde er dinsdagavond in een minirel waarbij het publiek alles dat voorhanden was richting podium smeet.

Niet eerder zagen we in Paradiso zoveel bierglazen door de lucht vliegen. De reden? Het feit dat Adams na zo'n twee uur spelen halverwege een song zonder enige verklaring zomaar het podium afliep. Het was het even idiote als teleurstellende einde van een verder uitstekend concert.

Ryan Adams werd een jaar of vijf geleden binnengehaald als de nieuwe Bob Dylan. De nieuwe Bruce Springsteen, de nieuwe Gram Parsons, de nieuwe Kurt Cobain én de nieuwe Neil Young werd hij ook wel genoemd. Anno 2006 krijgt hij Paradiso en vergelijkbare zalen in het buitenland met gemak vol, maar is hij voor het grote publiek nog steeds een onbekende. Zelf is hij de laatste die daar mee zit. Hij lijkt er zelfs bewust aan te hebben gewerkt vooral niet op grote schaal door te breken.

Hij bracht in relatief korte tijd zoveel platen uit dat alleen zijn allertrouwste fans hem konden volgen. Verwarrend was daarbij ook dat hij nogal eens van genre switchte. De rootsrock waar hij naam mee maakte, wisselde hij doodleuk af met loeiharde punk of stadionrock. En dan was er ook nog zijn onvoorspelbare podiumgedrag, ingegeven door drank dan wel drugs. Veelzeggend is dat hij in 2004 zijn pols brak doordat hij tijdens een concert in Liverpool van het podium donderde.

In Paradiso maakte de 32-jarige Amerikaan een voor zijn doen montere indruk. Hij zag er evengoed nog altijd uit of hij de nacht had doorgebracht op een bankje in het Vondelpark, maar hij stond stevig op zijn benen en bleek zowaar ook de Marlboro's, waarvan hij er voorheen tijdens concerten altijd één in zijn mondhoek had hangen, te hebben afgezworen.

Adams sprak de hele avond niet één woord tot het publiek, keek ook nauwelijks de zaal in, maar daar stond veel prachtige muziek tegenover. Het sterkst waren daarbij de country-achtige nummers, waarin Adams als zanger zijn hele ziel en zaligheid leek bloot te leggen. Al even emotioneel klonk daarbij de pedalsteelgitaar die werd bespeeld door een van de leden van The Cardinals. Een erg goede begeleidingsgroep is dat. Ryan Adams zal niet de makkelijkste zijn om mee te werken, maar de vier muzikanten vulden hem zonder problemen aan. Tranentrekkend mooi was hun samenzang.

Tegen het einde van de avond klom een slechts in onderbroek gehulde man op het podium. Adams keek er niet eens naar. Dat was al raar, maar het kon dus nog veel raarder. Niet veel later legde Ryan Adams midden in een song de muziek stil, overlegde wat met zijn muzikanten en verdween toen zonder ook maar iets te zeggen tegen het publiek achter het gordijn.

Ryan Adams & The Cardinals. Gehoord: Paradiso, Amsterdam, dinsdagavond 3 oktober 2006.
NRC:
quote:
NRC

"Boze Adams zingt prachtige liedjes"

Door Hester Carvalho

De reactie van het publiek in Paradiso, Amsterdam, gisteravond, was begrijpelijk maar niet terecht. Een regen van plastic bekers viel op het podium, omdat Ryan Adams het toneel zo abrupt had verlaten. Maar Adams had toevallig wel het concert van het jaar gegeven. Het was een schril contrast: twee uur liet Adams de muzikaliteit harder stromen dan het zweet van zijn haar, en dan stormt hij om een vaag conflict het toneel af.

Het is ‘de Vloek van Adams’. Die zelfdestructieve neiging heeft Adams al vaker dwars gezeten. Concerten verzandden in vaag gemompel, Adams viel dronken van het podium en brak ledematen, en hij bracht iedere muzikale ingeving uit als volwaardige cd, wat leidde tot missers als Rock ‘n’ Roll (2003) en 29 (2005).

Maar gisteravond was hij in vorm. Begeleid door The Cardinals, met wie hij al een paar platen opnam, was nu eindelijk te horen hoe Adams’ liedjes klinken als ze liefdevol door een band worden uitgevoerd. Het was een combinatie van beheersing en flair. De vier muzikanten zorgden voor het heldere kader, waarbinnen Adams zijn hartgrondige emotionaliteit kon botvieren. Maar ook die was gestileerd: zijn koerende uithalen, zijn country-snik, zijn rebelse rafeligheid klonken alsof Adams zijn gevoelsleven aardig weet te kanaliseren. De stijl scheerde van country naar stonede rock, naar croon-stijl à la Roy Orbison, en naar soms een opgewekte stamper. En steeds zorgde de band dat de eigen stijl, van veel reliëf en een ‘warm’ geluid, de overhand hield. Adams zong prachtige liedjes als Cold Roses, September en A Kiss Before I Go. Totdat de Adams-vloek zich toch weer roerde, en hij als een boze diva het toneel verliet.

Concert: Ryan Adams & The Cardinals. Gehoord: 3/10 Paradiso, Amsterdam. Herhaling: 7/10 Take Root-festival, Assen.
Tim's LastFM Charts
pi_42361364
Prachtige reviews. En oh zo waar.
Whatever I want.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:31:40 #91
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42363488
OOR:
quote:
› ROTHUMEUR VAN RYAN ADAMS :: 4-10-2006

Ze beginnen net lekker op stoom te komen, als RYAN ADAMS en zijn muzikale kardinalen rondom het drumstel overleggen. Na een paar minuten draaien ze zich terug, zwaaien naar het publiek en lopen van het podium. Om de bezoekers niet de illusie te geven dat er nog iets gaat komen gaan meteen de lichten aan. Een vreemd einde van een optreden…

Ryan Adams & The Cardinals hebben zeker niet meteen de smaak te pakken. Adams lijkt er weinig zin in te hebben en staart verveeld voor zich uit. Dat terwijl de samenwerking met zijn band soepel loopt. De tweestemmige zang met Neal Casal, die als singer-songwriter een beroerd voorprogramma speelde, klopt en The Cardinals spelen keurig. Al hebben ze moeite met de techniek en worden er veel boze blikken naar de zijkant geworpen. De setlist van de avond is ook degelijk en afwisselend. Veel nummers van Cold Roses en Jacksonville City Nights, maar ook van vrijwel elk ander album plus nieuw werk.

Toch blijft het saai. Pas wanneer de ingetogen country plaatsmaakt voor meer rock komen de bandleden tot leven. Hoogtepunt is het rammelende Beautiful Sorta, waarbij de energie opeens van het podium spat. Het blijkt een uitzondering, want verder vlamt er weinig. Ongetwijfeld een direct gevolg van de apathische houding van de heren. Er valt geen woord tussen de liedjes door en nergens probeert de zanger contact te maken. Alleen de bassist lijkt zich bewust te zijn van de volle zaal, de rest van de band - inclusief Adams - staart naar de navel.

Zijn melodieën en liedjes zijn er niet minder mooi door, maar Adams geeft ze maar af en toe een extra live-tintje door buiten de lijntjes te zingen. Zo brengt hij bijna schreeuwend en vol passie een ode aan zijn geboorteplaats Jacksonville in The End. De tekst lijkt rechtstreeks uit de krochten van zijn ziel te komen en laat een intieme kant van Adams zien. Ook daarna, tijdens To Be Young Is To Be Sad, weet hij met valse zangnoten de juiste snaar te raken. Helaas gebeurt dat te weinig en blijft het optreden in Paradiso weinig memorabel. Zodra Ryan Adams weer een goed humeur heeft, mag hij nog eens terug komen. RIANNE VAN DER MOLEN

Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (3 OKTOBER 2006)

Tim's LastFM Charts
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:10:57 #92
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42368083
Grappig hoe die laatste recensie de andere best tegenspreekt...Ik ben het er dus ook absoluut niet mee eens..net als een paar andere zaken in de recensies zoals het feit dat "29" als misser wordt bestempeld...misschien kent de journalist in kwestie Adams wel niet zo goed...en de Marlboro's uit het Parool stuk waren weldegelijk aanwezig, alleen niet continu...

Mijn avond begon echt goed...uiteraard!! Gisteren de hand weten te leggen op een tweede kaartje voor een vroiend van mij...het aankoop proces voor onze beide kaartjes afgerond voor Paradiso, hapje gegeten bij de BK en op naar de "Tempel".

Neal Casal...ik had nooit van de beste man gehoord maar om me heen hoorde ik dat hij best goed zou zijn. Helaas moet ik concluderen dat zijn albums waarschijnlijk beter zijn dan zijn optreden. Ik had het gevoel dat elk nummer hetzelfde was en er weinig melodie in zat...standaard 3-akkoorden liefdesliedjes met singer/songwriter invloeden. Jammer, maar ik zal toch binnenkort de proef op de som nemen en in de platenzaak Neal een herkansing geven...

Dan Ryan...ik zag hem voor de 6e keer gisteren en ging ook hier blanco in. Uit ervaring weet ik inmiddels dat geen concert van de beste man hetzelfde is en met het oog op de varieteit van zijn laatste platen kon het dan ook alle kanten op...stevige Rock 'n Roll..gevoelige singer/songwriter of jengelende country...hoeveel keuze wil je hebben??

Nu ken ik de setlist niet uit mijn hoofd dus ik zal het bij mijn eiegen emotie en beleving houden...maar op mij kwam het concert over als een zwoele geweldadige rockende deprimerende opzwepende psychedelische aggresieve laid-back countryachtige singer/songwriter uitbarsting van het eerste uur met het ego van een uur eerder. Geweldige afwisseling tussen pedalsteel country en bijna grunch achtige rock 'n roll...in een woord FANTASTiSCH!! Bijna jam-achtige solo's waarin Ryan opleek tegaan in de muziek (tsja als je niet op gaat in het publiek moet je toch wat...) maakte het voor mij een redelijk intens concert dat niet in een hokje valt te stoppen waar zijn laatste platen in zitten...Muzikaal is op dit concert niks aan te merken! (Ik vraag me nu ik dit schrijf echt af of Rianne van 'Oor' hetzelfde concert heeft gezien of dat ze gewoon geen verstand heeft van goeie muziek...ben benieuwd hoe ze Marco Borsato de hemel inprijst...). Tevens een klein complimentje voor de lichtshow...erg goed!!

Het humeur van Adams is, zoals bekend bij de meesten wel denk ik, net zo grillig als..als...als...tsja, het humeur van Ryan Adams. Gewoon zich zelf en doet waar ie zin in heeft...en ik vind het prachtig!! Zeker als je leest hoe druk mensen zich erom kunnen maken. Een reden op zich om je zo te gedragen...ik zou dubbel liggen! Maar ja...als ik in Paradiso sta komen mensen niet eens als het gratis is, laat staan dat ik de toko in een dag uitverkoop...ik zal het dus helaas nooit meemaken...

Het enige puntje van kritiek dat ik zo kan bedenken is dat ie zijn band in de steek laat voor een volle zaal. Show technisch heb ik daar geen bezwaar tegen, moreel gezien wel...dat doe je niet bij collegae...brengt mij eiegnlijk op nog een klein puntje en dat is het bier gooien naar mensen die er weinig aan kunnen doen...toch een soort vorm van zinloos geweld/vandalisme...jammer...erg jammer...

3 oktober 2006 gaat mijn agenda in als HET concert van 2006. Dit was Rock & Roll, dit was kippenvel, een concert dat stond als Paradiso, muzikaal hoogte punt waar menig artiest nooit aan zal kunnen tippen...dit was 100% Ryan Adams.

Forrestx

ps. hoogtepunt 2: PeRi Hoi!!
pi_42368979
Goeie muziek!!!!
pi_42379835
Fuck 100% Ryan Adams. Ik heb liever 1% spinvis dan 100% van die hufter.
pi_42380336
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:24 schreef FlyingFox het volgende:
!
Whatever I want.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:10:19 #96
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_42380358
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:24 schreef FlyingFox het volgende:
post dan niet...
pi_42380403
Hij is gewoon boos omdat Ryan op muzikaal gebied meer dan briljant was en als persoon de lul uithing. Daar houdt ie niet van. .
Whatever I want.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:08:24 #98
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42381374
Ach, ik weet wel beter En jullie ook
Tim's LastFM Charts
pi_42391936
Damn keb wat gemist, schijnt
pi_42397660
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef ForrestX het volgende:
(Ik vraag me nu ik dit schrijf echt af of Rianne van 'Oor' hetzelfde concert heeft gezien of dat ze gewoon geen verstand heeft van goeie muziek...ben benieuwd hoe ze Marco Borsato de hemel inprijst...).
Hee, GEEN kwaad woord over Rianne!!!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')