So what?quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:49 schreef SHE het volgende:
en dit vroeg jij je af om 02.00?
SCH is een bijzondere variant van links hè.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:51 schreef Monolith het volgende:
Omdat er minder SCHs zijn dan rechtse equivalenten hier op FOK!.![]()
hihi.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Rustig maar
Calm down
Je lijkt wel rechts
Dus rechts geeft bevolkingsgroepen de schuld van bepaalde problemen, terwijl linkse users meer een structuralistische (en wellicht historische) oorzaak aanwijzen voor bepaalde problemen???quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:00 schreef Soul79 het volgende:
In discussies hier kunnen users op 2 manieren te ver gaan:
1) Tegen medeusers, door die voor rotte vis uit te maken. Hierin zullen linkse en rechtse users niet veel van elkaar verschillen.
2) In het algemeen, over wat men als heilige huisjes of geloofsartikelen van de tegenpartij ziet. Simpel voorbeeld: linkse user noemt Amerika fascistisch, rechtse user noemt allochtonen luie uitvreters. Dan is het gelijk duidelijk waar een ban eerder zal vallen. Rechts raakt nu eenmaal eerder bevolkingsgroepen zodat daar snel racisme bij kan komen kijken, terwijl links zich meer richt op instituties waar dat niet speelt.
Tot zover mijn theorie![]()
Weet niet, heb de policy nooit gelezen. Maar zou Danny links zijn, denk je???quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:57 schreef cultheld het volgende:
Zou de policy bedacht zijn door linkse mensen?
Grote kans.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weet niet, heb de policy nooit gelezen. Maar zou Danny links zijn, denk je???
Racisme is rechts?quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:00 schreef Soul79 het volgende:
In discussies hier kunnen users op 2 manieren te ver gaan:
1) Tegen medeusers, door die voor rotte vis uit te maken. Hierin zullen linkse en rechtse users niet veel van elkaar verschillen.
2) In het algemeen, over wat men als heilige huisjes of geloofsartikelen van de tegenpartij ziet. Simpel voorbeeld: linkse user noemt Amerika fascistisch, rechtse user noemt allochtonen luie uitvreters. Dan is het gelijk duidelijk waar een ban eerder zal vallen. Rechts raakt nu eenmaal eerder bevolkingsgroepen zodat daar snel racisme bij kan komen kijken, terwijl links zich meer richt op instituties waar dat niet speelt.
Tot zover mijn theorie![]()
Als het om deze vraag gaat:quote:
Dat is gewoon zo gelopen, taalgebruik dus. Of is dat niet wat je bedoeltquote:Kan iemand mij uitleggen waarom racisme en discriminatie zonder enige onderbouwing, door het gros van de mensen als 'rechts' wordt bestempeld?
Grof gezegd wel ja. En voor alle duidelijkheid: dat is een constatering, geen waardeoordeel over het niveau van de redeneringen en argumentatie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus rechts geeft bevolkingsgroepen de schuld van bepaalde problemen, terwijl linkse users meer een structuralistische (en wellicht historische) oorzaak aanwijzen voor bepaalde problemen???
3 uur is mijn tijd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:54 schreef Lyrebird het volgende:
Leuk onderwerp.
Rechtse users denken in zwart/wit, goed/fout, logisch. Voor linkse users is er meer grijs. Rechtse users zullen het beestje bij de naam noemen, en linkse users draaien er omheen.
Dan is je tijd nu om.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3 uur is mijn tijd..
Maar eh... omdat ze meer twijfelen blijven ze grijs?
Slecht verkapte ik-ben-links-en-kan-niet-relativeren-post.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:12 schreef Clourhide het volgende:
Op een discussieforum is het nogal logisch dat mensen de andere mensen gaan aanvallen om hoe ze geboren zijn (bv. met een bepaalde religie of huidskleur) eerder geband worden dan mensen die andere mensen gaan aanvallen omwille van hun denkbeelden over de juiste verdeling van rijkdom in Europa en in de wereld.
Onzin.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Slecht verkapte ik-ben-links-en-kan-niet-relativeren-post.
Ik doelde meer op je gebrek aan relativeringsvermogen met betrekking tot het onderwerp.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:17 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Onzin.
Ben net zo hard tegen extremistische moslims. Maar relativeer jij maar eens tussen "moslim", "ras", en "Midden-Oosten", dat zou je goed doen.
Relkloon nummer tien waarschijnlijk niet.quote:Ik heb hier al verschillende keren een of andere Relkloon nr. 10 horen roepen dat een Pakistaan "teruggestuurd moet worden naar de Sahara", terwijl je hopelijk zelf ook wel weet waar die Sahara precies ligt.
dude... seriously... ik mag hopen dat je dit niet serieus meent...quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:27 schreef the_disheaver het volgende:
Rechts is progressief. Links conservatief
Intelligente personen hebben wel door dat het onderwerp van dit topic precies is wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je gebrek aan relativeringsvermogen met betrekking tot het onderwerp.
Maar als jij er graag moslims bij wil slepen en lachwekkende aannames tentoon wil spreiden, moet je dat vooral doen.
Goed punt, blijkbaar ben ik dan ook een ontzettend dom persoon en ben jij superintelligent, waarmee je deze discussie officiëel 'gewonnen hebt'.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Intelligente personen hebben wel door dat het onderwerp van dit topic precies is wat ik bedoelde.
Ja, is goed, ik heb er hier toch al een stuk of 20 liggen. Kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goed punt, blijkbaar ben ik dan ook een ontzettend dom persoon en ben jij superintelligent, waarmee je deze discussie officiëel 'gewonnen hebt'.
Kom je morgen je lintje halen?![]()
En zo is het maar net.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:00 schreef Soul79 het volgende:
Neutraler lijkt me:quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus rechts geeft bevolkingsgroepen de schuld van bepaalde problemen, terwijl linkse users meer een structuralistische (en wellicht historische) oorzaak aanwijzen voor bepaalde problemen???
Lijkt me niet helemaal correct, het valt mij namelijk op dat rechts op Fok! eerder de overheid als schuldige aanwijst voor de problemen die spelen en dan vooral omdat de overheid te groot is. Er is wel een groep Fokkers die groepen mensen als het probleem aanwijzen en die zijn waarschijnlijk voor het grootste deel rechts maar daar zitten ook enkele SP'ers bij bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Neutraler lijkt me:rechts verklaart problemen en zoekt oplossingen in het gedrag van mensen (individuen) links verklaart problemen en zoekt oplossingen in het gedrag van overheden (systemen)
Met als gevolg dat wanneer een rechts persoon problemen duidt, of oplossingen, deze spreekt over de (groep) mensen die de problemen veroorzaakt of zou kunnen oplossingen.
Als een links persoon problemen benoemt, of oplossingen, zoekt deze het in (staats)systemen.
Beide (links, rechts) zullen van mening zijn dat ze structurele (en wellicht historische) oorzaken aanwijzen voor problemen.
Maar het rechtse aspect van het zoeken van problemen bij mensen zal meer fricties met het banbeleid opleveren dan de linkse. Er zijn immers nauwelijks banredenen om een of ander systeem te vrijwaren van kritiek.
Er zijn wel wat banredenen om bepaalde staatssytemen niet te promoten, maar die staatsystemen zijn in weerwil van mijn bovenstaande indeling ingedeeld bij 'rechts'.
De rechtse groep die de overheid als probleem aanwijst verklaart de aanwezigheid van de grote overheid uit welbegrepen eigenbelang van de "uitvreters". Individuen die voor hun individuele welzijn (is portemonnee, in rechts denkraam) kiezen voor en uit eigenbelang. (Dus niet uit sociale overwegingen, overtuiging, solidariteit: de redenen die een links persoon zou opgeven om kiezerskeuze voor links te verklaren).quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lijkt me niet helemaal correct, het valt mij namelijk op dat rechts op Fok! eerder de overheid als schuldige aanwijst voor de problemen die spelen en dan vooral omdat de overheid te groot is.
Maar de SP'ers zullen toch meer dan zeg LPF'ers vinden dat de groepsproblemen te verhelpen zijn door beter beleid (verbied reclame Frisia), waar de LPF'ers zullen pleiten voor meer individule verantwoordelijkheid (laat ze hun fouten maar voelen: in de schulden? Op houtje bijten!)quote:Er is wel een groep Fokkers die groepen mensen als het probleem aanwijzen en die zijn waarschijnlijk voor het grootste deel rechts maar daar zitten ook enkele SP'ers bij bijvoorbeeld.
Ik vind LPF'ers nu niet echt mensen die het zoeken in individuele oorzaken en oplossingen anders.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
Maar de SP'ers zullen toch meer dan zeg LPF'ers vinden dat de groepsproblemen te verhelpen zijn door beter beleid (verbied reclame Frisia), waar de LPF'ers zullen pleiten voor meer individule verantwoordelijkheid (laat ze hun fouten maar voelen: in de schulden? Op houtje bijten!)
Met zo'n reactie ben jij zeker de uitzondering die de regel bevestigd?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:19 schreef Zyggie het volgende:
Rechtse mensen zijn over het algemeen dommer en kortzichtiger. Rechtse mensen hebben ook meer haat jegens allochtonen. Natuurlijk zit er een reden achter, maar ze misbruiken het. Generaliseren op huidskleur is makkelijk in de simpele koppies.
Ik volg de meeste links/rechts-discussies hier op Fok nietquote:Op donderdag 23 maart 2006 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, S79, denk toch ergens dat het anders ligt. Denk dat onze karaktertrekken (of opvoeding of weet ik veel wat...) ons definiëren tot een bepaald ideologisch oid standpunt en dat dat standpunt weer bepaalt hoe we in de wereld staan IRL en hoe we uiteindelijk reageren op Fok!, wat dan weer wel of niet tot een ban leidt.
R&P ligt om de hoek maw.
Linkse mensen zijn net zo dom en kortzichtig hoor.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:19 schreef Zyggie het volgende:
Rechtse mensen zijn over het algemeen dommer en kortzichtiger. Rechtse mensen hebben ook meer haat jegens allochtonen. Natuurlijk zit er een reden achter, maar ze misbruiken het. Generaliseren op huidskleur is makkelijk in de simpele koppies.
Inderdaad ik denk ik breng het even zoals de erge rechtsen hun posts brengen. Het liefts absolutistisch, duidelijke taal.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
![]()
[..]
Met zo'n reactie ben jij zeker de uitzondering die de regel bevestigd?![]()
Idd en wie een hippievisie ventileert blijft wel binnen de policy en wie een verkapte Hitler-denkwijze etaleert niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Links staat voor mensen met een hippievisie en rechts staat voor een verkapte Hitler-denkwijze.
Je bent dus Hitler met een hippievisie?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn net zo dom en kortzichtig hoor.
Die zijn zo naief dat ze niet eens willen en kunnen zien hoe sommige situaties ervoor staan.
En maar de zin willen doordrijven...
Wil niet zeggen dat ik rechts ben,maar links ben ik absoluut niet.
Ik hang er tussen in.
Links staat voor mensen met een hippievisie en rechts staat voor een verkapte Hitler-denkwijze.
Zo denk ik ook. Ik wil neutraal blijven en het ligt aan de omstandigheden of ik vanuit het midden iets naar links of iets naar rechts kies.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom zijn mensen zo vaak links of rechts en zelden centraal of neutraal?
Waarom moeten mensen altijd steeds 1 kant kiezen en kunnen ze niet in het midden blijven waar ze alles meemaken en waar ze over alles een betere mening kunnen vormen?
Waarom blijven mensen niet in hun element waar ze zich houden aan de regels van fatsoenlijk gedrag? En tevens in het element waar ze dus niet achter de mening van anderen blijven aanhollen. Ik vind het ook belangrijk dat er geen massale meningen zijn, afzonderlijke meningen. En volgens mij is het vaak zo dat mensen een gezamelijke mening vormen, noem je dat front? Iedereen achter een mening en dan weer tegenstanders met een mening zodat er partijen bestaan. En dan gaat de afzonderlijke mening weg. Ik bedoel, veel linkse rakkers en rechtse rakkers die vormen een mening zomaar denk ik, een makkelijke mening. De makkelijkste weg ook wel.
En dat is dan geen 100 procent zekere analyse, ik denk dus dat veel mensen een mening vormen die gevormd is door anderen en dat ze die mening van anderen overnemen zonder echt dieper die mening van anderen verder te analyseren.
De provoceerders, tja, de mensen met de grote mond ook wel genoemd. Maar dat kunnen linkse mensen ook zijn, als linkse mensen het helemaal niet eens zijn met de gang van zaken, dan kan een linkse ook over de schreef gaan.
Het is een kwestie dat mensen hun emoties te ver laten varen en dat ze zichzelf niet onder controle hebben ook. En als je jezelf niet onder controle hebt en wanneer je ook teveel tegen een richting aan het aanleunen bent, dan kun je vanzelf geen juiste visie creeëren voor jezelf.
Ik denk dat ik zelf een centrale middenvelder ben, iemand die ook kan verdedigen en kan aanvallen. En dat is nog altijd de beste manier.
Ik zou het vreemd vinden als ik links of rechts zou kiezen. Ik zou mezelf in het ergste hokje stoppen dat bestaat. Af en toe links denken kan geen kwaad en rechts denken ook niet, maar dan wel een oordeel vormen in het centrum denk ik dus.
Dit is mij eigenlijk niet opgevallen, heb je wat voorbeelden?quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
...van de policy van Fok! en 'rechtse' users niet???
Zou ik toch weleens een antwoord op willen hebben (evt.). En rot op over dat Fok! links zou zijn, want de meerderheid is dat absoluut niet en hoe dat in de crew ligt dat weet ik niet.
Vraag is dus eigelijk: zijn de rechtse users op 1 of andere manier tegenwoordig de echte politieke provocateurs geworden en hebben zij die avantgarde positie overgenomen van links of zijn het gewoon vervelende rotzakken, die op geen enkele andere site lang geduld zouden worden..
Kortom wat beweegt een ieder??? (Ik bedoel, iedereen weet dat sommige uitspraken niet geduld worden hè. )
Links is voor de wat slimmere medemens die niet generaliserend is ..quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik kan hieruit opmaken dat je een woonwagenbewoner bent?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:30 schreef MoChe het volgende:
Links is voor de wat slimmere medemens die niet generaliserend is ..
Rechts is voor de lager geschoolde mensen die in woonwagens wonen
Hmm, ik zou de gemiddelde achterban van de SP wel eens willen zien... Ik ben trouwens rechts volgens de meeste definities. Overigens wil ik niet beweren dat ik representatief ben voor een rechtse user, maar ik ben wel hoger opgeleid, heb een boel van de wereld gezien en heb een hoog IQ.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:30 schreef MoChe het volgende:
[..]
Links is voor de wat slimmere medemens die niet generaliserend is ..
Rechts is voor de lager geschoolde mensen die in woonwagens wonen
quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik kan hieruit opmaken dat je een woonwagenbewoner bent?
oh wacht... misschien heb je "quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik kan hieruit opmaken dat je een woonwagenbewoner bent?
Toch hoor ik van links fok veelal irrationele, onrealitsische, naieve, emotionele en zelfs domme argumentenquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:01 schreef Sjabba het volgende:
Omdat links met fatsoenlijke, begrijpelijke en redelijke argumenten onderbouwd kan worden in tegenstelling tot rechts.
Ik krijg toch sterk de indruk dat 'rechtse' user zich veel meer op emotie baseert dan de linkse user, zeker op Fok!. Het realisme in oplossingen is ook vaak ver te zoeken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Toch hoor ik van links fok veelal irrationele, onrealitsische, naieve, emotionele en zelfs domme argumenten
Op Fok! is dat ook gewoon een feit hoor, al;s je het gemiddeld bekijkt. Gelukkig zijn er ook genoeg rechtse users die normaal en beargumenteerd hun mening geven.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:11 schreef Lyrebird het volgende:
Het enige goede antwoord - en het antwoord waarnaar Ryan3 aan het vissen is - is natuurlijk dat linkse users moreel superieur zijn en rechtse users een racistische analfabetistische achtergrond hebben.
Ik vrees dat ze aan beide kanten zeldzaam zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Op Fok! is dat ook gewoon een feit hoor, al;s je het gemiddeld bekijkt. Gelukkig zijn er ook genoeg rechtse users die normaal en beargumenteerd hun mening geven.
Dat is onderdeel van de generalisatie die aan beide zijden voorkomt. Het stomme van de linkse kant is dat veel ontkennen dat ze generaliseren, en misschien nog wel erger dat sommigen het niet eens door hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:56 schreef Gert het volgende:
Wat je kunt opmaken uit veel posts tot nu toe, is dat links / rechts tegenwoordig blijkbaar gesimplificeerd is tot: "voor / tegen buitenlanders".
Nee dier van plaizier. Het gaat om policyovertredingen, juist die vinden plaats wanneer racistisch wordt gepraat.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:56 schreef Gert het volgende:
Wat je kunt opmaken uit veel posts tot nu toe, is dat links / rechts tegenwoordig blijkbaar gesimplificeerd is tot: "voor / tegen buitenlanders".
Het probleem is dat gefundeerde kritiek op de islam af en toe al de stempel racisme krijgt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:00 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nee dier van plaizier. Het gaat om policyovertredingen, juist die vinden plaats wanneer racistisch wordt gepraat.
Gevalletje rechts-realisme en de harde feiten ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:05 schreef The_Dijkstra het volgende:
Kijk maar naar de user SCH, hij basht regelmatig en post telkens nietzeggende dingen. Maar zelden is hij hiervoor berispt. Dát is veelzeggend.
Hoezo? SCH is zeker aan de forse kant van links hoor.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Gevalletje rechts-realisme en de harde feiten ?
als er een user vaak berispt is is het SCH welquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:05 schreef The_Dijkstra het volgende:
Het lijkt zo, omdat vaak rechtse users geband worden omdat hun uitspraken de Fok-crew niet bevallen. Dan krijg je juist een vertekend beeld.
Kijk maar naar de user SCH, hij basht regelmatig en post telkens nietzeggende dingen. Maar zelden is hij hiervoor berispt. Dát is veelzeggend.
Kritiek op islam is natuurlijk niet racistisch en dat zal onterecht zijn. Het probleem ligt hem dan ook natuurlijk dat veel marrokanen en turken, ergo bruingekleurden mensen, de last van de islam mee moeten zeulen. Gooi daar nog wat kwajongens tegenaan en je kan beginnen met generaliseren tot je erbij neervalt. Islam en gebrekkige integratie is een van de stokpaardjes van rechts. De grens wordt dus overschreden omdat die al zo vaag is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het probleem is dat gefundeerde kritiek op de islam af en toe al de stempel racisme krijgt.
Bij Duyvis zijn ze jaloers op mijn notes hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:05 schreef The_Dijkstra het volgende:
Bok ff eens op met je off-topic geleuter.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:08 schreef SCH het volgende:
Gaan we van het Hennie Herdenkingstopic nou ook al een links-rechts topic maken?
Dat is echt niet in de geest van Hennie.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef The_Dijkstra het volgende:
SCH, ga toch alsjeblieft weg. Je probeert dit topic ook te verkloten
Vertel dan eens waarom hij nauwelijks een ban gekregen heeft?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:08 schreef Re het volgende:
[..]
als er een user vaak berispt is is het SCH wel
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Vertel dan eens waarom hij nauwelijks een ban gekregen heeft?
Idem voor Ryan3. Sjun werd geband vanwege zijn rechtse mening.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is wel waar wat SCH betreft; hij reageert vaak emotioneel, onderbouwt zijn stellingen niet en negeert inhoudelijke kritiek. En het is mij ook niet onopgemerkt gebleven dat in gevallen van generalisatie, of zelfs bashen door SCH niet wordt ingegrepen.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is wel waar wat SCH betreft; hij reageert vaak emotioneel, onderbouwt zijn stellingen niet en negeert inhoudelijke kritiek. En het is mij ook niet onopgemerkt gebleven dat in gevallen van generalisatie, of zelfs bashen door SCH niet wordt ingegrepen.
Ok, ik geloof je wel, maar je bent ook vaak met policy schendingen weggekomen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Duyvis zijn ze jaloers op mijn notes hoor![]()
Hoezo? Ik heb niet eens aan moslimbash gedaan? Waarop baseer je dit dan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:12 schreef gelly het volgende:
The_Dijkstra is wel een mooi voorbeeld van de rechtse user met een sociale handicap. Hoewel zijn rechts zijn vooral lijkt te blijken uit nietszeggende moslimbash en Marokkanenhaat. Niet echt rechts dus.
Linkse mensen geven zichzelf vaak de schuld van problemen, zoeken daar ook naar de oplossing ....en worden zelfhaters.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:38 schreef gebruikersnaam het volgende:
het antwoord is heel simpel.
Linkse mensen knuffelen problemen, en problemen bojven bestaan.
Rechtse mensen pakken problemen aan, en waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders
Zeg Yoko Ono, maak je lagere school af voordat je hier komt posten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
Democratie is links.
Dictatuur is rechts.
Dat is dan dus puur en alleen echt jouw mening. De grootste dictaturen waren volgens de gebruikelijke definities links.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Globaal gezien, speelt de "echte strijd" zich af tussen tussen democratie en dictatuur.
Democratie is links.
Dictatuur is rechts.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Linkse mensen geven zichzelf vaak de schuld van problemen, zoeken daar ook naar de oplossing ....en worden zelfhaters
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
Rechtse mensen geven een ander vaak de schuld van problemen
En terecht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En linkse mensen geven rechtse mensen vaak de schuld van problemen!
Niet aan de WO 2 referen hoor, dat mag niet van politiek correct rechtsquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Zyggie het volgende:
Laten we zeggen dat de geschiedenis ons een hoop te leren heeft. Vooral over het discrimineren en uitsluiten van hele bevolkingsgroepen.![]()
Dat waren dictaturen ...dus rechts!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is dan dus puur en alleen echt jouw mening. De grootste dictaturen waren volgens de gebruikelijke definities links.
Ja, omdat het hier weinig te doen heeft. Het is zelffs een zwaktebod. Moeten we ook nog Sodom en Gomorra gaan bijhalen toen er daar niemand toezicht deed?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet aan de WO 2 referen hoor, dat mag niet van politiek correct rechts![]()
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat, ga maar met meki in de zandbak spelen, SCH past wel op.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen ...dus rechts!
Het ware arbeidersparadijs was hier in Nederland ...dus links!
Hoezo?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen ...dus rechts!
Het ware arbeidersparadijs was hier in Nederland ...dus links!
Appeasement van een tiran heeft ons ook iets geleerd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Zyggie het volgende:
Laten we zeggen dat de geschiedenis ons een hoop te leren heeft. Vooral over het discrimineren en uitsluiten van hele bevolkingsgroepen.![]()
Je kunt denk ik wel stellen dat een dictatuur links noch rechts isquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Che Guervera, Pol pot, Stalin, Mao, Kim-Jong-Il, et cetera. De meeste didacturen van de laatste 100 jaar waren toch wel links.
Het wordt vaak als zwaktebod gebruikt. In dit geval niet. Discriminatie en minachting van groepen kan tot ongefundeerde haat leiden. In Amerika was dit met de negers ook. Nazi Duitsland is een ander, vrij extreem voorbeeld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Ja, omdat het hier weinig te doen heeft. Het is zelffs een zwaktebod. Moeten we ook nog Sodom en Gomorra gaan bijhalen toen er daar niemand toezicht deed?
Toch?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Che Guervera, Pol pot, Stalin, Mao, Kim-Jong-Il, et cetera. De meeste didacturen van de laatste 100 jaar waren toch wel links.
Volgens mij ben je gewoon rechts als je niet links bent. Met een knipoog naar de ontologie van Thomas van Aquino zou je eigenlijk kunnen stellen dat rechts vooral het uitblijven van links is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
Wil niet zeggen dat ik rechts ben,maar links ben ik absoluut niet.
Ik hang er tussen in.
Rechts als in rechts = vrij heeft per definitie niets te maken met dictaturen. Vandaar ook dat Amerikanen ons gedurende de hele 20e eeuw uit de penarie hebben gered. WOI, WOII en de koude oorlog.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Inderdaad ja! Eigenlijk moet je dus ook altijd enigzins op je hoede zijn. Rechts signaleert wel degelijk signalen en is een goede waakhond. Er komen ook zeker goede ideeën vandaan. Samen met links vormt dit dan ook de ultieme pragmatische overheid.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Appeasement van een tiran heeft ons ook iets geleerd.
Ik denk dat ik wat meer van de wereld heb gezien dan jij. Onder andere in landen die wel iets van de realiteit van socialisme afweten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:39 schreef Posdnous het volgende:
Linkse mensen hebben een wat ruimer wereldbeeld en weten dat het geen zin heeft emotioneel ver te gaan op een internetforumpje, er is immers altijd nog morgen. En jezelf verlagen is bij ons salonsocialisten ook not done.
Ken jij posdnous?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wat meer van de wereld heb gezien dan jij. Onder andere in landen die wel iets van de realiteit van socialisme afweten.
Arme landen blijven arm. Al zijn ze socialistisch of liberalistisch.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wat meer van de wereld heb gezien dan jij. Onder andere in landen die wel iets van de realiteit van socialisme afweten.
Zien en kijken zijn twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Arme landen blijven arm. Al zijn ze socialistisch of liberalistisch.![]()
Dan adviseer ik jou, zelfverklaarde salon-socialist, om een tijdje in China te gaan wonen. Maar misschien zijn landen uit de voormalige sovjet-unie al voldoende om nieuwe inzichten te krijgen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:46 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zien en kijken zijn twee verschillende dingen.
We hebben het hier over een gevolgenkwestie. Waarom is een land op een bepaald moment socialistisch. Heeft het land een socialistische geschiedenis, wat zijn de productiefactoren en hoe zit de cultuur in elkaar. De simplistische bewering dat socialistische landen armer zijn gaat dus niet op. Misschien is het land wel socialistisch geworden doordat er mensen sterven van de honger en daarom liever wat linkser stemmen? Misschien maakt het wel totaal niet uit of het land rechts was/is? Enige concrete snelle voordeel is het aantrekken van gezellige multinationals die de burgers moderne slaafjes maakt.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan adviseer ik jou, zelfverklaarde salon-socialist, om een tijdje in China te gaan wonen. Maar misschien zijn landen uit de voormalige sovjet-unie al voldoende om nieuwe inzichten te krijgen.
Die noemden zich links, maar wie zichzelf zo verheft en de ander zo gemakkelijk vermoord, die heeft iets niet helemaal goed begrepen aan de communistische utopie natuurlijk. Dat moorden kwam trouwens vooral door uit de hand gelopen paranoia voor rechts ....van meeste slachtoffers bestaat namelijk een handgeschreven bekentenis waarin zij toegeven CIA agent, of iets dergelijks te zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb het over de SP ja, o natuurlijk hebben ze het Mao nu afgezworen... Maar wat als de NSB weer opgericht werd en ze braaf Hitler afzworen, maar verder dat nazisme / facisme wel zagen zitten, zou dat voor je acceptabel zijn?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
![]()
.
Jongen, met mensen die denken dat PVDA-stemmers een maatschappij in Nederland als de Chinese of Russische beogen ben ik snel uitgepraat.
Als je denkt dat de PVDA (of zelfs de SP) een puur socialistische staat in nederland beoogt is het nog triester met de rechtse users hier gesteld dan ik al dacht.
(en ik ben niet eens echt links) .
Feit is dat er nu geen partij heeft die zijn gronden in NSB heeft. SP was vroeger wel degelijk communistisch.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb het over de SP ja, o natuurlijk hebben ze het Mao nu afgezworen... Maar wat als de NSB weer opgericht werd en ze braaf Hitler afzworen, maar verder dat nazisme / facisme wel zagen zitten, zou dat voor je acceptabel zijn?
Interessant punt, stel dat de SP had deelgenomen en geallieerd was met Mao ja. Maar omdat ze dit niet (NSB met de Nazi's dus welquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb het over de SP ja, o natuurlijk hebben ze het Mao nu afgezworen... Maar wat als de NSB weer opgericht werd en ze braaf Hitler afzworen, maar verder dat nazisme / facisme wel zagen zitten, zou dat voor je acceptabel zijn?
Man, man, man in wat voor zwart-wit wereldje leef jij in godsnaam.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wie niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
De belangrijkste reden dat ik niet links ben is dat ik een individualist ben
Je bent ook een latente racist?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
De belangrijkste reden dat ik niet links ben is dat ik een individualist ben, maar dat is zeker niet de enige reden.
Welke maakbaarheid stel je daar tegenover danquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
De belangrijkste reden dat ik dus niet links ben is dat ik een diep wantrouwen heb t.o.v. maakbaarheid door de overheid.
Links denken is niet noodzakelijk ver verwijderd van het begrip individualisme hoor..quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
De belangrijkste reden dat ik niet links ben is dat ik een individualist ben, maar dat is zeker niet de enige reden.
Nee hoor, ik ben vrij open over de verschillen die ik zie tussen culturen en wat ik daaraan verbind.quote:
De voornaamste reden dat ik links stem, is omdat ik een diep wantrouwen heb t.o.v. de natuurlijke goedheid (de bereidheid tot delen), van de sterksten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
De belangrijkste reden dat ik dus niet links ben is dat ik een diep wantrouwen heb t.o.v. maakbaarheid door de overheid.
Maakbaarheid door de gemeenschap, georganiseerd van onderop i.p.v. bovenaf, dat is veel duurzamer dan een te grote overheid, dat belast het sociaal contract teveel, waardoor er vroeger of later altijd weer een reactie komt die allerlei via de overheid ondernomen initiatieven weer ongedaan maakt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:01 schreef Tafkahs het volgende:
Welke maakbaarheid stel je daar tegenover dan
En dat zullen ze ook niet delen. Je zult er eerst zelf wat voor moeten doen, mafkees.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:06 schreef LokoOno het volgende:
[..]
De voornaamste reden dat ik links stem, is omdat ik een diep wantrouwen heb t.o.v. de natuurlijke goedheid (de bereidheid tot delen), van de sterksten.
Bij een rechtse overheid komt het volk eengezind tegen 'die overheid'.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maakbaarheid door de gemeenschap, georganiseerd van onderop i.p.v. bovenaf, dat is veel duurzamer dan een te grote overheid, dat belast het sociaal contract teveel, waardoor er vroeger of later altijd weer een reactie komt die allerlei via de overheid ondernomen initiatieven weer ongedaan maakt.
Ik denk niet dat hij zichzelf bedoelde.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
Die zullen ze ook niet delen. Je zult er zelf wat voor moeten doen, mafkees.
Ik heb het hier over het delen van welvaart, inplaats van uitbuiting of zelfs slavernij, en niet over het "profiteren" van een uitkering, waar rechtse mensen meteen aan denken wanneer je het over delen hebt ...Dijkstra.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
En dat zullen ze ook niet delen. Je zult er eerst zelf wat voor moeten doen, mafkees.
Anders zou niemand geen moeite meer doen...
Hier staa in nette bewoording : Brood en Spelen voor het volkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:23 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Bij een rechtse overheid komt het volk eengezind tegen 'die overheid'.
Bij een linkse overheid ontstaat er deels ook indivudialisme, omdat ze niks meer hoeven doen, de linkse overheid zorgt daar toch wel voor.
En terecht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:31 schreef McCarthy het volgende:
kritiek op andere bevolkingsgroepen wordt nogal makkelijk als racisme geinterpreteerd hier.
Natuurlijk niet, wil jij soms beweren dat er geen verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen? Die zijn er wel degelijk, soms met negatieve gevolgen. Dan mag daar best gefundeerde kritiek over geuit worden.quote:
Niet per definitie toch?quote:
Zeggen dat moslimfundamentalisme gevaarlijk is wordt dan ook regelmatig door links van een racismesticker voorzien.quote:
Ga nu terug naar de eerste pagina van deze discussie, en lees wat ik daar schreef.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeggen dat moslimfundamentalisme gevaarlijk is wordt dan ook regelmatig door links van een racismesticker voorzien.
Ik wist niet dat moslims een ras waren.
Done. En nu?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 02:00 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ga nu terug naar de eerste pagina van deze discussie, en lees wat ik daar schreef.
Sorry trouwens, het was pagina 2, mijn fout. (Als je niet ingelogd was, in ieder geval.)quote:
Dat wil ik dus ook nog steeds weten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:57 schreef Sickie het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat "linkse" users minder vaak over de schreef gaan? Is dit een feit of komt het uit de duim van de TS?
Lees de OP nog een keer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:57 schreef Sickie het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat "linkse" users minder vaak over de schreef gaan? Is dit een feit of komt het uit de duim van de TS?
Maar de kogel komt altijd van linksquote:
Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar zie je nu waar de vergelijkingen tussen Wilders en Hitler op gebasserd zijn? Overigens weet ik niet of jij daar aan mee deed.
Voor zover ik weet is er geen linkse partijd die dat openlijk stelt (alhoewel wijzigingen van de grondwet voor sommige plannen onvermijdelijk zijn). Je punt?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.
Je kijkt een beetje door een éénzijdige linkse bril!quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
...van de policy van Fok! en 'rechtse' users niet???
Zou ik toch weleens een antwoord op willen hebben (evt.). En rot op over dat Fok! links zou zijn, want de meerderheid is dat absoluut niet en hoe dat in de crew ligt dat weet ik niet.
Vraag is dus eigelijk: zijn de rechtse users op 1 of andere manier tegenwoordig de echte politieke provocateurs geworden en hebben zij die avantgarde positie overgenomen van links of zijn het gewoon vervelende rotzakken, die op geen enkele andere site lang geduld zouden worden..
Kortom wat beweegt een ieder??? (Ik bedoel, iedereen weet dat sommige uitspraken niet geduld worden hè. )
Bijna ieder idee van D66 (okay, niet geheel een 'linkse' partij, maar toch) is enkel uitvoerbaar door een grondwetwijziging ...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.
UIt de grondwet:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betaal tot 52% belasting, terwijl de meeste mensen minder betalen, dus we worden niet gelijk behandeld. Rechtse partijen willen een flat-tax= gelijk voor iedereen, linkse partijen willen het nog ongelijke maken, door de belasting nog verder te verhogen.quote:De Nederlandse grondwet begint met een gebod en een verbod. Het gebod houdt in dat allen die zich in Nederland bevinden in gelijke gevallen gelijk moeten worden behandeld
Een grondwetswijziging betekent niet per definitie een wijziging van grondrechten. De grondwet bestaat niet alleen uit grondrechten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bijna ieder idee van D66 (okay, niet geheel een 'linkse' partij, maar toch) is enkel uitvoerbaar door een grondwetwijziging ...
tot nu toe is het al meermaals voorgekomen dat het daar ook op vastloopt en D66 in zijn hemd wordt gezet, meestal vanuit 'politieke spelletjes' (nacht van Wiegel, het tegenstemmen van de PVDA-fractie in de eerste kamer tegen de verkiesbare burgemeester, terwijl ze eigenlijk voor waren, maar om het kabinet dwars te zitten) ...
het is onzin om te beweren dat een politieke partij helemaal geen grondrechten zou mogen wijzigen, juist omdat dat zeker ook een taak is voor de politiek ...
de vraag is hooguit of een wijziging gezien kan worden als verbetering of als een 'aantasting' en meestal is dat gewoon een subjectief oordeel.
Nee, maar zo roept rechts wel het stigma mee op, het "kijk onze mening genegeerd" positie blijkt comfortable te zijn voor rechts, terwijl men vergeet dat rechts al decenia aan de macht is, jouw beeld dat NL zo links is omdat jij in zo'n verschrikkelijk rechts land woont.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
En zo is het maar net.
Het Nederlandse mantra "links = per definitie goed en rechts per definitie slecht" telt ook zeker mee.
Deze uitspraak geeft aan hoe simplistisch de links/rechts verdeling werkelijk is. Om te janken......quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:27 schreef Invictus_ het volgende:
Op een forum als deze hangen nou eenmaal meer jongetjes rond 'die later een grote auto willen' dan jongetjes 'die later een biodynamische boerderij willen'.
Hij vond dit land al links toen hij hier nog vele jaren woonde, hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:45 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nee, maar zo roept rechts wel het stigma mee op, het "kijk onze mening genegeerd" positie blijkt comfortable te zijn voor rechts, terwijl men vergeet dat rechts al decenia aan de macht is, jouw beeld dat NL zo links is omdat jij in zo'n verschrikkelijk rechts land woont.
Het zijn softe kneusjes waar over heen gelopen wordt in het leven ja.quote:
In elk geval geen Turkenmeppers. Meestal bereik je met het woord meer dan met het zwaard.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:22 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Het zijn softe kneusjes waar over heen gelopen wordt in het leven ja.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
(de pen, Du_ke)
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:27 schreef du_ke het volgende:
In elk geval geen Turkenmeppers. Meestal bereik je met het woord meer dan met het zwaard.
Waarom zuig jij die niet van Pim? (net zo zwakzinnig als je reactie dus gerechtvaardigt en nu weer on-topic gvd).quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Dat softe gedoe man, kap eens. Ga elkaars pik anders afzuigen of zo omdat jullie elkaar zo 'lief' (wat een nichtenwoord) vinden.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Dat softe gedoe man, kap eens. Ga elkaars pik anders afzuigen of zo omdat jullie elkaar zo 'lief' (wat een nichtenwoord) vinden.
Ahhh schattig. Hij wil vriendjes zijn met iedereen. Kom, mamma heeft visjes gebakken en je mag niet te lang PC-en.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Aaaaahhhhh, je hoort er niet bij.. Ga jij maar met je lonsdalevriendjes spelen hoor, is ook wel lief. Met risk allemaal poppetjes uit westeuropa naar marokko brengen.
![]()
Ik vind zeker momenteel dat links een veel grotere bek heeft. Zalm en Balkenende houden het bijvoorbeeld veel beschaafder en vriendelijker dan Halsema en Marijnissen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:10 schreef descendent1 het volgende:
Gosh; en hier loopt het ook al weer uit op een 'Jij bent een rechtse populist; jij een linkse bomenknuffelaar-rel?Tsss...
Als je kijkt naar rechtse politici: die hebben vaak ook een wat grotere bek over alles en iedereen behalve zichzelf. Ik weet niet of iemand het interview laatst bij NOVA (geloof ik) van Wilders gezien heeft... maar hij bewees enkel wat hier boven stond... en gaf me nog 10 redenen om NOOIT op hem te stemmen. Wat een oetlul zeg!
Hier ben ik het dus ook niet mee eens wanneer ik naar de huidige politiek kijk, maar vooral gezien mijzelf.quote:Rechtsen zijn meer de aanvallend ingestelde mensen; en links meer de verdedigende en (soms iets te) relativerende. Zou er mee te maken kunnen hebben..
Gaat het weer een beetje met je bloeddruk?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Ey Raymond, als je niets te melden hebt op je vooroordelen na kun jij ook ff lekker opkankeren, wil je? Kom maar terug als je wat te zeggen hebt.
Nu wel, k'had me toch ff een partij irritatie van die lompe aap.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Gaat het weer een beetje met je bloeddruk?
Ja, dan maak je ook een vergelijking natuurlijk; hoewel Marijnissen toch meestal behoorlijk beschaafd blijft. Dan zou je marijnissen en Halsema met Wilders en Nawijn of Smit moeten vergelijken; allen aan de extreme kant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vind zeker momenteel dat links een veel grotere bek heeft. Zalm en Balkenende houden het bijvoorbeeld veel beschaafder en vriendelijker dan Halsema en Marijnissen.
Misschien ben je wel extreem rechts!quote:Hier ben ik het dus ook niet mee eens wanneer ik naar de huidige politiek kijk, maar vooral gezien mijzelf.
Ik kom je wel eens tegen in de Vloek in Scheveningen, als ik jouw type goed inschat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Ey Raymond, als je niets te melden hebt op je vooroordelen na kun jij ook ff lekker opkankeren, wil je? Kom maar terug als je wat te zeggen hebt.
Dit wordt veel gezegd, maar ik vind dat het niet klopt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:04 schreef LokoOno het volgende:
Links gelooft dat de mens van nature goed is.
Rechts gelooft dat de mens van nature slecht is.
Nog niet geweest, maar ik ga wel eens een keer kijken, klinkt goed, veganistisch/biologisch eten en locale Hardcore.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:47 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik kom je wel eens tegen in de Vloek in Scheveningen, als ik jouw type goed inschat.
Stereotypes kan ik moeilijk serieus nemen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:36 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nog niet geweest, maar ik ga wel eens een keer kijken, klinkt goed, veganistisch/biologisch eten en locale Hardcore.![]()
Stereotype beeld is jouw probleem, als jij daardoor anderen niet serieus kunt nemen is er iets met jouw mis kijk eens dieper dan je eigen verpauperde beeld op dingen en leer de groep mensen werkelijk kennen inplaats van "nou.. die gast heeft een hanekam zal vast een klerelijer zijn". Maar ga vooral door met je eigen sociale incompetentie showen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Stereotypes kan ik moeilijk serieus nemen.
De combinatie van muzieksmaak, levensstijl en politieke voorkeur zijn zo typisch dat ik vermoed dat je ze uit een catalogus voor stereotypes besteld hebt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Stereotype beeld is jouw probleem, als jij daardoor anderen niet serieus kunt nemen is er iets met jouw mis kijk eens dieper dan je eigen verpauperde beeld op dingen en leer de groep mensen werkelijk kennen inplaats van "nou.. die gast heeft een hanekam zal vast een klerelijer zijn". Maar ga vooral door met je eigen sociale incompetentie showen.
Wat is er verder mis met Hardcore en biologisch/vegan eten?
Hardcore is juist een van de weinige muzieksoorten die niet zo kwakkeloos worden over genomen, wat bedoel je met levensstijl en de politieke voorkeur hoeft niet persé links te zijn, er zijn ook rechtse Punks en Skins, maar toon eens aan hoe individueel jij bent dan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De combinatie van muzieksmaak, levensstijl en politieke voorkeur zijn zo typisch dat ik vermoed dat je ze uit een catalogus voor stereotypes besteld hebt.![]()
Ik denk dat als je het over heel algemene containerbegrippen als links & rechts hebt, je ook maar heel algemene uitspraken over kan doen, wat vind je van deze b.v:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 07:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit wordt veel gezegd, maar ik vind dat het niet klopt.
Links stelt dat als de staat er niet voor zorgt dat mensen een bestaansminimum gegarandeerd hebben, medische zorg garandeert, scholing voor mensen met weinig geld, dat de mensen dat zelf niet zullen doen.
Kortom: links denkt dat mensen elkaar laten verrekken, dat rijken armen gaan uitbuiten, dat mensen onrechtvaardig zijn als dat in hun eigenbelang is.
Eigenlijk denkt links dat mensen eigenbelang boven alles stellen.
Daarom wil links een sterke staat, om de verdorven mens tot beter gedrag te dwingen.
Rechts stelt dat als je mensen het zelf laat opknappen, de mensen particuliere liefdadigheidsinstellingen oprichten, dat bazen investeren ingezond personeel, dat mensen onderling recht zullen afspreken, en naleving afdwingen.
Kortom, rechts denkt dat mensen prima samenleven.
Eigenlijk denkt rechts dat eigenbelang uiteindelijk gelijk is aan groepsbelang.
Daarom wil rechts een kleine staat, om de vrije mens hemel op aard' te laten stichten.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Volgens mij ben je gewoon rechts als je niet links bent. Met een knipoog naar de ontologie van Thomas van Aquino zou je eigenlijk kunnen stellen dat rechts vooral het uitblijven van links is.
Daarom is rechts ook voor identificatieplicht, het ophangen van camera's, meer blauw op straat, preventief fouilleren...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:55 schreef more het volgende:
Links is juist het tegenovergestelde en denkt dat ze alles moeten regelen voor de burgers. Links heeft dus weinig vertrouwen in de bevolking.
Omdat ze weten dat die linkse rakkers de boel toch altijd proberen te verstieren...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daarom is rechts ook voor identificatieplicht, het ophangen van camera's, meer blauw op straat, preventief fouilleren...
In een kraakpand.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:36 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nog niet geweest, maar ik ga wel eens een keer kijken, klinkt goed, veganistisch/biologisch eten en locale Hardcore.![]()
Zeker, mijn telefoon-rekeningen zijn enorm gedaald de laatste 10 jaar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:24 schreef OFfSprngr het volgende:
En privatisering is ook rechts en dat werkt natuurlijk geweldig.
Hmm.. niet onaardig, het geeft wel een zeker opvatting weer van geloof. Geloof in wát ingrijpen is (politiek, organisatorisch, moreel), en wát natuurlijke gang van zaken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je het over heel algemene containerbegrippen als links & rechts hebt, je ook maar heel algemene uitspraken over kan doen, wat vind je van deze b.v:
Volgens mij ben je gewoon rechts als je niet links bent. Met een knipoog naar de ontologie van Thomas van Aquino zou je eigenlijk kunnen stellen dat rechts vooral het uitblijven van links is.
Niets mis met kraakpanden, zo te horen ben je nog nooit naar een kraakfeest geweest en wat is er dan zo stereo-type aan om naar een kraakfeest te gaan?, als dat soort muziek niet in het reguliere uitgaansleven wordt gedraaid/gespeeld gaat men hun heil ergens anders zoeken plus dat kraakfeesten goedkoop zijn, inplaats van 2 euro voor een biertje neem je je eigen mee en een goede sfeer.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:22 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
In een kraakpand.
Hoe stereo-type kan je zijn?
Of nee wacht, je bent juist heel erg 'tegen de mainstreem' natuurlijk
En de prijs voor een treinkaartje ook, plus de verzekeringen, ander openbaar vervoer.. zo lang je maar goedkoop kan bellen eh..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:24 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Zeker, mijn telefoon-rekeningen zijn enorm gedaald de laatste 10 jaar.
Hmmm, ja de gemeentelijke lasten, om maar eens niets niet geprivatiseerds te noemen, zijn natuurlijk wel gelijk gebleven de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En de prijs voor een treinkaartje ook, plus de verzekeringen, ander openbaar vervoer.. zo lang je maar goedkoop kan bellen eh..
De gemeentelijke belasting en andere lasten zijn met rechts anders veel verder omhoog gegaan terwijl rechts het alleenrecht denkt te hebben op lagere belastingen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:34 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Hmmm, ja de gemeentelijke lasten, om maar eens niets niet geprivatiseerds te noemen, zijn natuurlijk wel gelijk gebleven de afgelopen jaren.
Prijzen gaan omhoog: dat heet inflatie en daar wordt je loonmatig voor gecompenseerd.
En ja, mijn verzekering is gedaald dit jaar: van particulier met kind naar basisverzekering. Scheelt me gauw 100 euro in de maand.
Maar dat is echt links he? Iets meer gaan betalen voor het grotere goed: dat kan natuurlijk niet, dat moeten altijd anderen doen.
Nee er moesten maatregelen genomen worden om ook in de toekomst zaken betaalbaar te houden, zoals de zorg bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De gemeentelijke belasting en andere lasten zijn met rechts anders veel verder omhoog gegaan terwijl rechts het alleenrecht denkt te hebben op lagere belastingen.
Prijzen gaan omhoog, men is niet gecompenseerd door rechts.
Bullshit, ruim 100 euro goedkoper uit: kinderen gratis meeverzekerd.quote:Particuliere verzekerden zijn iets goedkoper uit, maar 100E per maand is onzin. hoogstens 2 tientjes.
Je bedoeld het de hoogste belastingschijf van 52%? oftewel van elke euro, die in deze belastingschijf valt moet je 52 cent afgeven. Ja een echt voordeelquote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:59 schreef OFfSprngr het volgende:
mensen met hogere inkomens krijgen de voordelen.
Neuh, als je daar niks vanaf weet te trekken, dan doe je echt iets verkeerd, hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:21 schreef more het volgende:
[..]
Je bedoeld het de hoogste belastingschijf van 52%? oftewel van elke euro, die in deze belastingschijf valt moet je 52 cent afgeven. Ja een echt voordeel![]()
Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:42 schreef Zyggie het volgende:
Rechtse mensen genieten ook minder van hun leven met hun cynische, achterdochtige, individualistische, geldvergarende houding.![]()
Ik projecteer dat vooral op overheidsingrijpen, er staat tegenover dat een kleine overheid uberhaupt alleen mogelijk is bij een goed functionerende gemeenschap, waarbij juist handelen geboden is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:26 schreef sigme het volgende:
Hmm.. niet onaardig, het geeft wel een zeker opvatting weer van geloof. Geloof in wát ingrijpen is (politiek, organisatorisch, moreel), en wát natuurlijke gang van zaken.
Sommige rechtsen zijn ervan overtuigd dat -grof gesteld- alle ingrijpen links is, en rechts dus inderdaad uitblijven van links is. Dat doet in mijn optiek tekort aan het fenomeen dat ingrijpen als zodanig óók een vanzelf optredend menselijk verschijnsel is, en het afwijzen ervan dus eveneens ingrijpend is.
'Rechtse' mensen individualistisch? Het zijn vaak juist gelovige mensen, zoals ikzelf die familie/kinderen het alle belangrijkste vinden en daardoor dus vol van het leven genieten. En wantrouwig is echt niet een eigenschap die bij 'rechtse' meer of minder voorkomt. Wat dat geldvergaren betreft: Als geld niet belangrijk is, waarom doet links dan zo hard zijn best om het te jatten van degene die iets meer verdienen. En waarom stimuleren ze de minderbedeelden niet wat meer om zelf de handen uit de mouwen te steken i.p.v. te parasiteren op 'ons'quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:42 schreef Zyggie het volgende:
Rechtse mensen genieten ook minder van hun leven met hun cynische, achterdochtige, individualistische, geldvergarende houding.![]()
Tja, die werkschuwe mensen in de wao verdienen dat geld helemaal niet!quote:Op zondag 26 maart 2006 14:50 schreef more het volgende:
[..]
'Rechtse' mensen individualistisch? Het zijn vaak juist gelovige mensen, zoals ikzelf die familie/kinderen het alle belangrijkste vinden en daardoor dus vol van het leven genieten. En wantrouwig is echt niet een eigenschap die bij 'rechtse' meer of minder voorkomt. Wat dat geldvergaren betreft: Als geld niet belangrijk is, waarom doet links dan zo hard zijn best om het te jatten van degene die iets meer verdienen. En waarom stimuleren ze de minderbedeelden niet wat meer om zelf de handen uit de mouwen te steken i.p.v. te parasiteren op 'ons'
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:59 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, die werkschuwe mensen in de wao verdienen dat geld helemaal niet!
Verder zijn rechtse mensen over het algemeen naiever, zoals jij.
Dus als je economisch slaagt kun je niet naief op een persoonlijk level zijn?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:29 schreef more het volgende:
[..]
![]()
WAO's hebben gewoon premie betaald dus ik weet niet waar je na toe wilt. Ik bedoel je kunt beter de 'armen' mogelijkheden bieden om zelf vooruit te komen i.p.v. ze afhankelijk te maken van 'rijke' mensen. En natuurlijk zal er altijd een afhankelijke groep blijven, en zoals ik al eerder zei heb ik geen bezwaar tegen belasting betalen, maar het moet niet te gek worden.
Naïef? Dacht het niet. Zeker niet bij een succesvol ondernemer.
Toch wel, ze zorgen voor economische bloei = meer bedrijven = meer werkverschaffing. Je probeert hier slechts rechts te bashen.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus als je economisch slaagt kun je niet naief op een persoonlijk level zijn?
Het is inderdaad beter om armen aan werk te helpen, maar die stimulatie komt niet van rechts.
Volgens mij zijn het toch vooral de ondernemers die voor nieuwe banen zorgen.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus als je economisch slaagt kun je niet naief op een persoonlijk level zijn?
Het is inderdaad beter om armen aan werk te helpen, maar die stimulatie komt niet van rechts.
En dan het we het alleen nog maar over het MKB.quote:Werkgelegenheidsgroei in 2006
Volgend jaar zal het economische herstel zich vertalen in een toenemende werkgelegenheid. Naar verwachting komen er in 2006 in het MKB ongeveer 43.000 banen bij, een stijging met 1%
Je kunt het ook omdraaien, volgens jou doet links niet aan economie, is dat niet precies hetzelfde?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Toch wel, ze zorgen voor economische bloei = meer bedrijven = meer werkverschaffing. Je probeert hier slechts rechts te bashen.
En ik ben niet van mening dat dit door het huidige kabinet komt.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:17 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het toch vooral de ondernemers die voor nieuwe banen zorgen.
[..]
En dan het we het alleen nog maar over het MKB.
bron
Daar zorgt geen enkel kabinet voor. Of dacht jij nu echt dat de sterke economische groei in de jaren 90 op het konto van Wim Kok geschreven kon worden.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:25 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En ik ben niet van mening dat dit door het huidige kabinet komt.
Wat maakt het dan uit of er links of rechts aan de macht is economisch gezien dan?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:49 schreef more het volgende:
[..]
Daar zorgt geen enkel kabinet voor. Of dacht jij nu echt dat de sterke economische groei in de jaren 90 op het konto van Wim Kok geschreven kon worden.
Een goed kabinet zorgt dat het "huishoudboekje" op orde is, een aantal basiszaken en voor de rest moeten ze zich er niet mee bemoeien.
Ze zorgen dan wel niet voor economische groei, maar kabinetten met een grote of volledig linkse meerderheid kunnen de economische groei wel flink afremmen, of erger.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:03 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat maakt het dan uit of er links of rechts aan de macht is economisch gezien dan?![]()
Het is alsof ik mijn pa van 73 hoor ouwebetten. En daar komt meestal een zin over de linkse media achter aanquote:Op zondag 26 maart 2006 18:08 schreef more het volgende:
[..]
Ze zorgen dan wel niet voor economische groei, maar kabinetten met een grote of volledig linkse meerderheid kunnen de economische groei wel flink afremmen, of erger.
Hitler's (binnenland) politiek was links georienteerd.. Echter, mede omdat het communisme van Stalin dat ook was en deze twee heren elkaars bloed wel konden drinken wordt Hitler afgebeeld als 'rechts-extremist', fascist, etc.. Immers, iemand mede-verantwoordelijk voor de dood van duizenden kan natuurlijk niet gezien worden als broeder in de gedachtengoed.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
Veel rechtse mensen die linkse mensen uitmaken voor fascist, nazi etc. tegenwoordig idd.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:20 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
[..]
Hitler's (binnenland) politiek was links georienteerd.. Echter, mede omdat het communisme van Stalin dat ook was en deze twee heren elkaars bloed wel konden drinken wordt Hitler afgebeeld als 'rechts-extremist', fascist, etc.. Immers, iemand mede-verantwoordelijk voor de dood van duizenden kan natuurlijk niet gezien worden als broeder in de gedachtengoed.
Daarnaast o.a. oude-dagvoorzieningen/ kinderbijslag (financiele steun aan ouders), hulp aan minderbedeelden, etc behoren allen onder het kopje 'Socialisme'..
Tegenwoordig wordt je naar mijn idee te snel uitgemaakt voor Fascist/ Nazi/ Rascist.. Bij de meest onnozele dingen grijpen bepaalde mensen naar deze termen om maar hun eigen ongelijk/ onwetendheid af te schermen.. Daarbij vermeld dat Fascisme bij zowel 'links' als 'rechts' denkenden voorkomt..
Helaas wordt 'anders-denken' te pas en te onpas als iets rechts en rascistisch bestempeld..
Maar nu ga ik een beetje off-topic
Je lijkt zeker op je moeder!quote:Op zondag 26 maart 2006 18:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is alsof ik mijn pa van 73 hoor ouwebetten. En daar komt meestal een zin over de linkse media achter aan
Economie is van belang, maar is het nu het enige dat belangrijk is in ons bestaan?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:08 schreef more het volgende:
[..]
Ze zorgen dan wel niet voor economische groei, maar kabinetten met een grote of volledig linkse meerderheid kunnen de economische groei wel flink afremmen, of erger.
Integendeel, (al denk ik soms wel eens dat de gemiddelde sociaaldemocraat eveneens wat teveel van het reductionistische Homo economicus mensbeeld uitgaat, maar dat terzijde.) maar je kan je afvragen in hoeverre je de staat als spin in het web wilt hebben in het thema wat je impliciet duidt. Soms denk ik wel eens dat de sociaaldemocraat de staat net zoals een nationalist in het middelpunt van haar civil religion zet.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:56 schreef Floripas het volgende:
Economie is van belang, maar is het nu het enige dat belangrijk is in ons bestaan?
Uw pregnantie siert U.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Integendeel, (al denk ik soms wel eens dat de gemiddelde sociaaldemocraat eveneens wat teveel van het reductionistische Homo economicus mensbeeld uitgaat, maar dat terzijde.) maar je kan je afvragen in hoeverre je de staat als spin in het web wilt hebben in het thema wat je impliciet duidt. Soms denk ik wel eens dat de sociaaldemocraat de staat net zoals een nationalist in het middelpunt van haar civil religion zet.
Om de huidige sociale standaard te handhaven heb je economische groei nodig.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Economie is van belang, maar is het nu het enige dat belangrijk is in ons bestaan?
Dan stem jij zeker op Wilders?quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef thabit het volgende:
Ik denk dat het komt doordat linkse mensen denken vanuit de rede en rechtse mensen alleen maar kunnen schreeuwen en schelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |