abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:28:26 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523793
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
hoe wordt dan bepaald wie het laatste team wordt?
The line is a dot to you!
pi_36523845
Ik neem aan wie het beste kan aantonen het financieel te redden. Teams zullen waarschijnlijk stemmen, maar goed dat weet ik niet zeker.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:41:55 #104
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36524168
Inderdaad:
quote:
Stoddart :: FIA kiest Richards vast boven mij - vrijdag 31 maart 2006 om 14:33

Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart verwacht dat zijn aanvraag om vanaf 2008 deel te mogen nemen aan het wereldkampioenschap van de Formule 1 zal worden afgewezen, om zo David Richards wel toe te laten in de koningsklasse van de autosport. De Australiër, op dit moment aanwezig bij zijn thuisevenement, heeft deze week een aanvraag ingediend nadat hij de Italiaanse renstal van Minardi vorig jaar verkocht aan energiedrankfabrikant Red Bull.

“Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden, want als ik mijn team aanmeldt terwijl er maar zes aanvragen officieel bevestigd zijn, zouden dat er elf worden inclusief de vijf geweigerde inschrijvingen van de fabrikanten. Ik zou verwachten dat die laatste plek naar iemand als David Richards gaat en ik zou daar totaal geen invloed op uitoefenen, omdat het geheel logisch zou zijn”, aldus Stoddart, die ook spreekt over de plannen van voormalig Formule 1-teambaas David Richards om zich in te schrijven met zijn bedrijf Prodrive.

“Maar als er iets zou gebeuren tussen Max en de fabrikanten en ze besluiten hun aanvraag in te trekken, dan verwacht ik dat we tussen de beste kanshebbers zitten voor die laatste paar plaatsen. We staan natuurlijk in de startblokken om te gaan; we hebben de wagens, de motoren en in feite is er niemand anders in deze paddock die in onze positie staat om binnen een week een hybride bolide te maken voor 2006 om daar goede prestaties mee neer te zetten met een V10 geteste motor voor dit jaar, om vervolgens onze testwagen in 2007 te bouwen die zal voldoen aan de reglementen voor 2008.”

De FIA liet weten alle aanvragen voor het kampioenschap van 2008 voor vandaag binnen willen te hebben. De elf huidige deelnemende teams hebben hun aanvraag al ingediend, terwijl er twaalf plaatsen vrij zijn. Stoddart verwacht binnen een week de naam van wie de overgebleven plaats krijgt: “De inschrijvingen sluiten om 16:00 uur in Genève vandaag, dus ik kan me voorstellen dat Max Mosley geen tijd zal verspillen. Ik zie het idee er niet achter, maar het is aan hem en de enige optie is dat we volgende week de beslissing zullen horen.”

“Er is geen reden om er langdradig over te doen en ik verwacht niet dat ik mee zal doen vanwege een duidelijke reden, maar meer vanwege de politiek binnen de sport; als ik zelf Max Mosley was zou ik het aan David Richards geven. Als het niet gebeurd, dan zullen we een gezamenlijke Formule 1 hebben en dan zou ik meer om de sport geven dan als ik er zelf in terug kom. Dus als het niet gebeurd dan zeg ik ‘goed gedaan’ want dan zal er eindelijk een oplossing zijn voor de politiek en de bullshit in de Formule 1.”
bron = http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13457
Calm down, please!
pi_36532962
Op het absurdisme af:
quote:
Maar liefst 22 teams willen meedoen in 2008
31 maart 2006

De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).

Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."
"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."
Bron
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 22:36:31 #106
862 Arcee
Look closer
pi_36537468
44 auto's in de baan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:37:49 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36537507
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:39:20 #108
18653 crew  D.
pi_36537546
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
yeah

ben benieuwd hoe dat bij de eerste bocht gaat, van welk circuit dan ook
pi_36540599
44 auto's, dat hoeft van mij niet zo...
Tralalalaaa
pi_36541038
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
Where facts are few, experts are many.
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 08:10:06 #111
18653 crew  D.
pi_36543980
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:57 schreef Atreidez het volgende:
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
tweezitters
pi_36544064
- Easy left
- Hard right followed by an easy right
Calmer than you are
  zaterdag 1 april 2006 @ 08:41:57 #113
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36544167
En misschien in de toekomst een Singaporean Grand Prix
quote:
Singapore could host GP in 2008, say F1 bosses

SINGAPORE: Singapore could host a Formula One Grand Prix in 2008, the sport’s senior ruling figures were quoted as saying yesterday.

Max Mosley, president of the Federation Internationale de l’Automobile (FIA), said it would be a welcome addition to the calendar, while commercial rights holder Bernie Ecclestone sees a street circuit as the best option.

“Singapore is a vibrant business region with a huge motorsport fan base and it would be a welcome addition to the sport,” Mosley told the Today newspaper. “If the infrastructure and financial commitment is in place, then it is always possible that Singapore could host a Grand Prix in 2008.”

Ecclestone said he could “squeeze” in another round of the circuit in Asia and give Singapore the slot. “I’ve been speaking to people about the possibility of a race (in Singapore),” he said. – AFP
bron: o.a. http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2006/4/1/sports/13838855&sec=sports
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:38:36 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36547715
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
dat past niet eens

gewoon opdelen in twee races
een beetje zoals de huidige kwalificatie
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:05:56 #115
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36548385
quote:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij

Zaterdag 1 april 2006 om 12:59 - De FIA maakt al geruime tijd mogelijke regels voor de Formule 1 na 2008 bekend. Zo is er al de regel dat een motor niet doorontwikkeld mag worden, de slicks komen terug, de nieuwe achtervleugeltjes en zo zijn er nog meer voorbeelden. Voor hoever de FIA de regels nog gaat doorvoeren is niet zeker: discussies daaromtrent worden pas in juni gevoerd.

Het gerucht duikt de kop op dat het overkoepelende autosportorgaan weer een nieuwe regel gaat introduceren. Sinds jaar en dag bestaat de stargrid uit twee rijen auto';s. Dit was vroeger, toen er nog heel erg veel auto's aan de start kwamen, wel anders. Op veel circuits startten de wagens in rijen van drie. Het idee is dus niet geheel nieuw. Nu met de verkoop van de Formule 1 aan CVC - dat met dochterbedrijf Dorna de MotoGP-klasse naar het huidige niveau wist te brengen - lijkt het idee dat ook in de Formule 1 de auto's weer met zijn drieën per startrij komen te staan.

Een bron binnen de FIA zou hebben verteld dat de plannen vandaag aan de teams voorgelegd zullen worden. Het starten met drie auto's naast elkaar zou wat meer spektakel in de starts moeten gooien. Zo start dan bijvoorbeeld de nummer vier vlak achter de polesitter, en niet de nummer drie. Ook zal de zeventiende startplek het zelfde zijn als wat voorheen de twaalfde startplek was. Als voorbeeld kan men de MotoGP nemen, hier starten de rijders in rijen van vier en met de start is er altijd genoeg spektakel. De kwalificatie wordt tevens minder belangrijk en zullen er dus minder banden gebruikt hoeven worden. Indirect leidt dit dus tot een drastische kostenbesparing.

Er is echter ook een andere kant van het verhaal, het risico op een massale startcrash wordt namelijk groter. Risico is er echter altijd, de rijders zullen alleen wat meer op hun hoede moeten zijn. De laatste echte massale startcrash dateert uit 2002, waarbij Ralf Schumacher gelanceerd werd en er twaalf rijders uitvielen. Ook in 2005 was er het nodige risico, zo was er op de Nürburgring een herstart na een ongeluk en in Hongarije rolde Christian Klien met de start over de kop. De risico's zijn dan weer te beperken door de startgrids breder te maken. Daardoor zullen oudere circuits - die niet beschikken over een erg breed recht stuk - flink moeten verbouwen. Het meest recente voorbeeld is Imola, waar door Formule 1-architect Herman Tilke een compleet nieuwe start-finish ontworpen zal worden, inclusief pitstraat. Ook Zal Tilke de rest van het circuit onder handen nemen. Ook in Spa-Francorchamps wordt dit jaar flink geïnversteerd om de baan te upgraden.

Ondanks het risico van een crash, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat deze regel wordt doorgevoerd. De veiligheid van de hedendaagse Formule 1 is namelijk enorm te noemen. Daarnaast kan het close racing de Formule 1 weer een stiuk aantrekkelijker maken, zodat de negatieve kijkersspiraal in onder meer Duitsland en Nederland hopelijk omgebogen kan worden.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13478
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:19:16 #116
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36550167
quote:
Ferrari met upgrades naar Imola

Ferrari zal een aantal vernieuwde onderdelen inpakken voor Imola. De GP van San Marino, die over drie weken zal plaatsvinden, moet de titelaspiraties weer nieuw leven inblazen. Hoewel de 248 F1 het de Renaults af en toe moeilijk kan maken, wil Ferrari zelf de aanval inzetten. Het team uit Maranello werkt met man en macht aan upgrades van verschillende onderdelen.

Hoewel de details nog niet bevestigd zijn, schijnt Ferrari een nieuw aerodynamisch pakket, een vernieuwde wielophanging en aanpassingen aan de motor te hebben ontwikkeld.

Technisch directeur Ross Brawn heeft deze plannen op vrijdag in Melbourne wereldkundig gemaakt. De diverse onderdelen worden komende week op het circuit van Vallelunga getest alvorens het totaalpakket naar Barcelona gaat om daar te testen. “Er is een goed ontwikkelingsprogramma samengesteld en Imola zal de eerste halte zijn,” vertelt Brawn. Hij vervolgt: ” Ik denk dat we een flinke stap vooruit zullen maken, zowel aerodynamisch als mechanisch.”

“We zullen enkele nieuwe systemen voor de wielophanging gaan testen. We wilden ze eigenlijk de vuurdoop geven in Fiorano, vorige week, maar het weer liet het niet toe om evaluaties te maken. We zullen nu een nieuwe poging wagen in Vallelunga en Barcelona,” aldus een optimistische Brawn.

Ook de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ferrari. Brawn licht een tipje van de sluier op. “ Er zijn veel ontwikkelingen bezig op mechanisch gebied en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de afdeling die zich bezig houdt met aerodynamica. Op dat gebied staat er het een en ander te wachten voor de race van Imola en ook voor de volgende races moeten we verbeteringen kunnen plaatsen.”

Ook bandenleverancier Bridgestone zit niet stil. Dankzij de toetreding van Williams en Toyota maakt Bridgestone sneller progressie dan het de afgelopen jaren het geval is geweest. Brawn is vanzelfsprekend tevreden met deze ontwikkeling.

De achilleshiel van de 248 F1 is de motor. Ferrari moet zelf toegeven dat het de problemen met de zuigers van de motor nog niet heeft kunnen oplossen. Dit heeft tot gevolg dat het nog niet de progressie kunnen maken die zo welkom zou zijn. Het belangrijkste is dat de motor betrouwbaar blijft. “We hebben de ontwikkelingen van de motor tijdelijk on hold gezet. Er komen wel wat aanpassingen aan, maar we moeten eerst het lek boven hebben alvorens we grote veranderingen kunnen doorvoeren,” besluit Brawn.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13479
pi_36551948
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:

[..]
Tralalalaaa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 april 2006 @ 16:39:00 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36553721
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan


maar vroeger mochten er op Monaco ook minder auto's meedoen dan op andere cicuits, gewoon weer op zaterdagochtend voorkwalificatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36563466
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
[..]
De laatste F1 race met 3 auto's per startrij was Zandvoort 1973
De laatste F1 race met 4 auto's per startrij was Duitsland 1967 (Nürburgring).
  zondag 2 april 2006 @ 11:48:42 #120
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572163
quote:
Raakt Ralf podiumplaats kwijt?

Te vroeg gejuicht? Ralf Schumacher zou zijn podiumplaats wel eens kwijt kunnen raken. De Duitser wist een sensationele derde plaats te behalen in Australië, maar het lijkt erop dat hij deze plaats gaat verliezen. De Toyota coureur zou tijdens een safety-car situatie zijn landgenoot Nick Heidfeld hebben ingehaald. Aangezien dit verboden is zou dit wel een vergaande consequenties kunnen hebben voor Schumacher. De FIA heeft derhalve ook de officiële race uitslag nog niet vrij gegeven, omdat het incident nog onderzocht wordt.

Concreet gaat het om de situatie aan het begin van de derde safety-car fase toen Heidfeld van de tweede plaats terugviel naar de vijfde positie. De Duitser werd hierbij, tijdens een gele vlag situatie, door Juan Pablo Montoya ingehaald, en nu dus mogelijker wijze ook door zijn landgenoot Ralf Schumacher.

“Bij Ralf scheelde het maar een haartje, maar daar wil ik nog niets over zeggen”, verklaarde Heidfeld na de race over het vermeende incident. “Dat moet de raceleiding maar zelf beoordelen nadat ze de beelden hebben terug gezien, maar het gebeurde wel onder een gele vlag, dacht ik”, aldus Heidfeld. Bij Montoya leek hetzelfde aan de hand”. Voor Montoya zal dit echter nauwelijks consequenties hebben. De Colombiaan moest voortijdig de strijd staken.

Volgens de geruchten staat ook Scott Speed, die voor Scuderia Toro Rosso het eerste WK punt binnenhaalde, ter discussie. Ook voor de Amerikaan geldt dat de raceleiding een incident, waarbij Speed betrokken zou zijn geweest, aan het onderzoeken is.
bron : klik
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:19:48 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572958
quote:
Amerikaan krijgt tijdstraf vanwege inhalen onder geel
Speed verliest punt

2-4 - Scott Speed verliest het punt dat hij vandaag scoorde in de Grand Prix van Australië. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Toro Rosso-coureur heeft ingehaald onder geel, meldt de wedstrijdleiding. Daarvoor krijgt hij een tijdstraf van vijfentwintig seconden en valt hij terug naar de elfde plaats. David Coulthard schuift door naar de achtste plek.

Daarnaast heeft Speed een geldboete van vijfduizend dollar opgelegd gekregen, vanwege ‘fout taalgebruik’ tijdens het verhoor van de wedstrijdleiding. Hij zou Coulthard hebben uitgescholden. ,,Dat gedrag was onaanvaardbaar”, valt er te lezen in het door de FIA uitgebrachte statement.

Of Scuderia Toro Rosso in beroep gaat tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, is vooralsnog onduidelijk.

De herziene uitslag:
1. Alonso Renault (M)
2. Raikkonen McLaren-Mercedes (M)
3. R.Schumacher Toyota (B)
4. Heidfeld BMW-Sauber (M)
5. Fisichella Renault (M)
6. Villeneuve BMW-Sauber (M)
7. Barrichello Honda (M)
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
9. Button Honda (M)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Sato Super Aguri-Honda (B)
13. Ide Super Aguri-Honda (B)
't is en blijft een Amerikaan
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:22:06 #122
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36573027
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron : klik
maar Raikkonen haalde ook in onder geel, vlak voor de eerste safety-car volgens mij. Vanmiddag maar even goed opletten, het gebeurt op het moment dat hij Montoya inhaalt en bovenin wordt de gele vlag gezwaaid
The line is a dot to you!
pi_36574172
Hmm zijn toch momentjes die ik gemist heb. (plus tvp )
pi_36587741
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
  zondag 2 april 2006 @ 21:13:10 #125
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36589421
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
http://www.formula1.com/race/tvimages/753/4797.html
Calm down, please!
  maandag 3 april 2006 @ 13:32:47 #126
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36605911
quote:
Midland en Aguri protesteren tegen V10 Toro Rosso

Maandag 3 april 2006 om 11:20 - De hele winter rommelde het al rond de Cosworth-V10 die achterin de Toro Rosso ligt. Teambaas Colin Kolles van Midland maakte van bijna elke gelegenheid gebruik om te verklaren dat in zijn ogen het tweede Red Bull-team een oneigenlijk voordeel had bij het gebruik van de krachtbronnen. Daarop voerde hij tezamen met Midlands motorleverancier Toyota tests uit, die zouden moeten bewijzen dat de teambaas gelijk had.

De FIA suste de gemoederen echter en beloofde bij een oneerlijk voordeel alsnog in te grijpen. Na drie races lijkt de bom dan toch gebarsten. Hoewel Toro Rosso nog steeds puntloos is was het team gisteren wel dicht bij punten. De twee puntloze teams Super Aguri en Midland gaan daarop in protest.

"We willen de eigen investering beschermen", verklaart Daniele Audetto, teammanager van Super Aguri tegen autosport.com. "We denken dat het een oneerlijke situatie is sinds Red Bull Minardi heeft overgenomen. De uitzonderingsregels waren bij mijn weten gemaakt om te voorkomen dat Paul Stoddart de sport moest verlaten met zijn team. Nu hoort het team echter bij Red Bull. Zij kunnen niet alleen een V8 kopen, maar ook heel Cosworth als ze willen."

Het voordeel van de V10-motor zou op de langzamere circuits als in Monaco en Hongarije vooral tot uiting moeten komen omdat de V10 meer trekkracht genereert bij het accelereren. Daar zou het voordeel zeker tot uiting moeten komen, denkt Audetto: "Daar kunnen ze voor andere teams punten wegkapen. Daarom denk ik dat het beter is dat de FIA bij de constructeurs geen punten uitdeelt aan Toro Rosso. Wat mij betreft mogen ze de punten bij het coureurskampioenschap behouden", bedenkt Audetto.

Een achterliggende reden daarvoor is dat alleen de beste tien constructeurs een bijdrage krijgen uit de inkomsten van de verkoop van tv-rechten. Op dit moment staat Toro Rosso door de negende plaats van Scott Speed boven Midland, dat als beste een elfde plaats heeft, en Super Aguri met dertiende. Het is echter nog niet gezegd dat de FIA ook daadwerkelijk zal ingrijpen.

"Het is zeer moeilijk om tijdens een jaar de regels te veranderen. We leggen ons standpunt echter nu met nadruk neer bij de FIA. En zelfs al worden de regels niet veranderd, dan nog zou Mateschitz zich bewust moeten zijn van de situatie. Het is een dierbare man en zal zeker een juist besluit nemen", hoopt de Super-Aguri-teammanager.

Bron: RaceFreaks
quote:
Tost niet onder de indruk van protest tegen V10

Maandag 3 april 2006 om 11:29 - Teambaas van Toro Rosso, Franz Tost, toonde zich niet bepaald onder de indruk van het protest dat de teams Super Aguri en Midland gaan indienen bij de FIA. De twee achterhoedeteams oordelen dat de tweede Red Bull-renstal een oneerlijk voordeel heeft bij het gebruik van V10-motoren. Tost draait op zijn beurten de zaken volledig om.

"De FIA heeft een regel in het leven geroepen die het privateers toestaat om onder bepaalde voorwaarden V10-motoren te gebruiken. Wanneer een aantal teams zich beklagen dat wij een voordeel zouden hebben betreur ik dat, maar ik begrijp hun besluit niet. We willen ze best een V10-motor verkopen", weet de Oostenrijker. Super Aguri en Midland blijven namelijk ook maar privateers.

Tost denkt dat het protest van de twee teams te snel ingediend is zonder een goede feitelijke onderbouwing. "De mensen moeten zich eerst eens bedenken dat Toro Rosso niet op de laatste rij blijft. Er staat namelijk nergens in de regels dat we met een V10 niet in de toptien mogen rijden. Wat mij betreft is dit een vraag van verwachtingen: waar verwachten onze concurrenten waar we staan? We horen, onafhankelijk van de motor, niet op de laatste rij. De andere teams zouden blij mogen zijn dat we niet een V8 gebruiken want dan stonden we nog verder naar voren", voegde hij toe.

Hoe dan ook, de komende weken zal de autosportbond door het indienen van het protest tot een besluit gedwongen worden. Ofwel de V10 wordt verder beperkt, ofwel er gebeurt niets, ofwel Toro Rosso moet overstappen naar V8-motoren. Mocht Toro Rosso met V8-motoren inderdaad sneller zijn, dan snijden Midland en Super Aguri zich lelijk in de vingers. Naast de factor-motor is de snelheid ook van banden, coureurs en aerodynamica afhankelijk.

Bron: RaceFreaks
quote:
Schumacher: "Toro Rosso niet in voordeel met V10"
03 april 2006 - Michael Schumacher denkt niet dat de gelimiteerde V10-motoren Scuderia Toro Rosso een oneerlijk voordeel opleveren tegenover de andere teams. De Duitser raakte zondag in gevecht met Scuderia Toro Rosso-rijders Liuzzi en Speed.

Schumacher: "Ik denk niet dat Scuderia Toro Rosso in het voordeel is met de V10-motoren. Volgens mij lag het meer aan onze slechte prestaties dat we op die plek reden." Over de zware crash bij het opkomen van het rechte stuk zei de Ferrari-rijder: "Ik lag achter Jenson en probeerde hem in de laatste bocht te naderen om een goede slipstream te pakken. Ik kreeg helaas last van onderstuur en ging erg wijd."

Bron: http://www.f1racing.net/nl/
quote:
Button remde vóór finish om straf te ontlopen

Maandag 3 april 2006 om 11:40 - Jenson Button veroorzaakte met zijn opgeblazen motor een vreemde situatie in de laatste twee bochten van de Grand Prix van Australië. De Brit zag zijn punten in rook opgaan toen de motor de geest gaf. De bolide minderde snelheid en uiteindelijk stopte Button veertig meter voor de finishlijn. Naar nu blijkt heeft de Brit de bolide waarschijnlijk expres geparkeerd voor de finishlijn om een straf te voorkomen.

Een opgeblazen motor die pas na de finish gewisseld wordt, wordt namelijk bestraft met tien plaatsen terugzetting bij de startopstelling van de volgende race. Nu Button niet gefinisht is, mag hij zijn krachtbron straffenloos vervangen. Het besluit werd in de laatste bocht genomen door race-engineer Andrew Shavlin, zo luidt de lezing.

“Slimme actie”, oordeelt Renaults technisch directeur Pat Symonds. "Ik zou hetzelfde hebben gedaan." Het kostte Button overigens wel zijn wk-punten in Australië: hij zakte van de zesde plaats naar de tiende en zag zo drie punten als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Teambaas van Honda, Nick Fry voegt daaraan toe dat het volgende circuit, Imola, een baan is waar Button altijd goed weet te presteren. Hoewel vorig jaar de titanenstrijd ging tussen Alono en Schumacher op het Italiaanse circuit, was het Button die een jaar eerder al de pole pakte. “We moesten de voors en de tegens afwegen”, legt Fry uit op ITV. “Het was een ingeving van de race-engineer en we zullen later zien of het het juiste besluit was.”

Bron: RaceFreaks
  maandag 3 april 2006 @ 13:47:45 #127
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36606346
Dat van button.. ik weet niet wat slimmer is..
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  maandag 3 april 2006 @ 16:10:17 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36610745
Jordan heeft zich misschien wel ingeschreven voor 2008.

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/22765
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_36611893
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:47 schreef SupaMario het volgende:
Dat van button.. ik weet niet wat slimmer is..
Mwah ga maar eens beetje rekenen. Is wel een goed besluit geweest. Hij verliest er nu 3, stel dat ie weer in de top 3 kwalificeert de volgende keer. De huidige top 10 is redelijk competitief maar goed, Button wordt 6/7de? Terwijl je met een goeie kwalificatie zonder pech in de race misschien wel een 2de plek kan pakken. Vraag me alleen af of 't voor 't team wel het gunstigste is. Je krijgt toch bepaalde kosten terug met punten, al kan dat Honda denk ik niet zo heeeeel veel schelen.
Maar goed "F1 is if written backwards" dus je weet het natuurlijk nooit.
pi_36612578
Ik zat ook al te rekenen... 3 punten laten liggen om geen 10 plaatsen terug te gaan op de grid. Maar vanaf een p13 ofzo wordt je als Button zijnde ook redelijk makkelijk 3e of 4e wat 6 punten zou betekenen. Das bij elkaar dus 9, dus verwachten ze in Imola een zekere 1e plaats te gaan halen Het andere wat ik me kan voorstellen is dat ze hem uit verkeer willen houden, vooral met Rosberg en Klien in het achterveld
Where facts are few, experts are many.
pi_36613014
Oh nee toch, ze gaan toch niet er voor zorgen dat Monza niet mee kan doen he?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/22768
Where facts are few, experts are many.
pi_36614136
Echt, van alle races is Monza wel degene die op de kalender moet blijven staan. Samen met Silverstone dan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36616944
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zat ook al te rekenen... 3 punten laten liggen om geen 10 plaatsen terug te gaan op de grid. Maar vanaf een p13 ofzo wordt je als Button zijnde ook redelijk makkelijk 3e of 4e wat 6 punten zou betekenen. Das bij elkaar dus 9, dus verwachten ze in Imola een zekere 1e plaats te gaan halen Het andere wat ik me kan voorstellen is dat ze hem uit verkeer willen houden, vooral met Rosberg en Klien in het achterveld
Oke het was een beetje gekke GP, maar Button wordt niet "zomaar" 3e. Zeker niet als ie op een 13de plek begint, niet met dit veld.
  maandag 3 april 2006 @ 20:22:52 #134
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36619188
quote:
Banden zorgen voor problemen bij Ferrari
03 april 2006

Volgens Jean Todt crashte Michael Schumacher in de afgelopen Grand Prix door gebrek aan temperatuur in de banden. Felipe Massa ging al eerder van de baan. De Braziliaan kwam in de eerste bocht in de knoop.

"We hadden gewoon te weinig temperatuur in de banden," vertelde Todt. "Dat kwam door de safety car-situaties. Met deze banden heb je veel temperatuur nodig. We verloren grip."

Ook denkt Todt dat het een groot nadeel is dat Ferrari geen derde coureur mag inzetten op de vrijdag. "Als we meer op vrijdag konden rijden, zou dat zeker helpen. We konden nu slechts één type band testen. We wilden zaterdag de andere band testen. Helaas lukte dat niet. Je blijft leren."
Bron; F1Racing
  maandag 3 april 2006 @ 22:05:14 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36623578
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:22 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Bron; F1Racing
huh? Hij crashte toch 10 ronden na de safety-car ofzo?
The line is a dot to you!
pi_36624708
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:05 schreef kepler het volgende:

[..]

huh? Hij crashte toch 10 ronden na de safety-car ofzo?
Ja, bericht is ook duidelijker in de Engelse versie. Bij F1racing is sowieso vaak de Engelse versie iets vollediger. Maar goed, het bericht:
quote:
Ferrari suffering from lack of Friday tester - boss

Temperatures, it was all about tyre temperatures, Ferrari's Jean Todt emphasised after Sunday's incident-filled Australian Grand Prix. Neither of his car's finished, both being eliminated in violent accidents but it was the fact that they had only marginally proved to be competitive that irked the team principal.

"It was just the tyre temperatures after the (four) safety car interventions," explained Todt. "We didn't have enough temperature. With this kind of tyre, we need to have much more temperature. We lose grip. Without temperature we don't have grip, we don't have the right pressure."

To some extent, Ferrari were duped by the weather. Having finished third in last year's World Championship, Ferrari are not allowed the luxury of a third driver to do its tyre testing on the Fridays of Grands Prix.

The idea, therefore, is to do minimal running on Friday, thus conserving the engine and to do the majority of tyre testing on the Saturday. However, when Saturday turned out to be wet in Melbourne, they were unable to test new specification Bridgestone tyres.

"More running on Friday would definitely have helped," explained Todt. "We only used one specification of tyre on Friday, thinking we would do the job of testing the other specification when the track would have been less green on Saturday. Unfortunately, we couldn't do it. You always learn."
pi_36634546
Hey jongens, effe snel een vraagje: als je voor de A1 een tribunekaartje koopt, mag je dan dan ook gewoon in de duinen (general access area)?
Wil het graag even zeker weten .
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:25:17 #138
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36634768
Waar kan ik de kaartjes voor de A1 het beste bestellen??
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:26:07 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36634787
A1GP.com
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36635326
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef Rainboww het volgende:
Hey jongens, effe snel een vraagje: als je voor de A1 een tribunekaartje koopt, mag je dan dan ook gewoon in de duinen (general access area)?
Wil het graag even zeker weten .
De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.
Where facts are few, experts are many.
pi_36635453
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:46 schreef Atreidez het volgende:

[..]

De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.
Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaakt .
De tribunes zijn al bijna uitverkocht!
Gaat echt hard met die kaarten, wilde eerst tribune TH bestellen, stond nog als beschikbaar, maar toen ik op ORDER klikte, stond er opeens in het rood -22
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:00:30 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36635716
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:51 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaakt .
De tribunes zijn al bijna uitverkocht!
Gaat echt hard met die kaarten, wilde eerst tribune TH bestellen, stond nog als beschikbaar, maar toen ik op ORDER klikte, stond er opeens in het rood -22
Ik kon gisteren gelukkig nog wel TH bestellen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:23:22 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36638156
quote:
Montoya bekritiseerd McLaren en Raikkonen

4-4 - Juan Pablo Montoya heeft zich buitengewoon kritisch uitgelaten over McLaren en zijn teamgenoot Kimi Raikkonen. De Colombiaan snapt helemaal niks van de strategie die in Melbourne gebruikt werd.


In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”

Montoya haalde zelf het einde van de race niet. Bij het opkomen van het rechte stuk ging hij over de kerbstones, waardoor het elektrische systeem van de auto ontregeld raakte en de McLaren ermee ophield. ,,Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”

Wat Montoya ook niet begrijpt is dat zijn teamgenoot in de laatste ronde nog de snelste ronde van de race neerzette. ,,Kimi moest kennelijk de held uithangen en in de laatste ronde nog de snelste ronde klokken. Geen idee wat hij aan het doen was want hij was ineens een halve seconde sneller dan zijn snelste ronde tot dan toe. Dan vraag ik me af waar hij voor die tijd mee bezig was. Het kan hem niet gegaan zijn om het baanrecord van Michael Schumacher, want dat ligt ergens in de 1:24, dus waarom zou je zoveel risico nemen? Om er in de laatste ronde nog af te vliegen?"


[ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 04-04-2006 13:30:22 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36639311
Raikkonen kwam dichterbij aan Alonso.. Dus dat zal wel de reden geweest zijn voor t harde rijden Voor de rest zeurt ie een beetje hoor.. Hij moet gewoon zorgen dat ie voor Kimi rijdt, staat ie ook eerder in de pits.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:24:59 #145
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36646096
quote:
Australische GP geeft gehoor aan klacht Schumacher

Dinsdag 4 april 2006 om 17:17 - Gisteren kwam het bericht dat Michael Schumacher de hobbel in de laatste bocht van het Australische stratencircuit van Melbourne graag verwijderd zou zien worden. Een dag later hebben de organisatoren van de gelijknamige Grand Prix al laten weten dat er gehoor zal worden gegeven aan de klacht van de Ferrari-coureur.

De Duitser moest de Grand Prix van down under zondag nog verlaten nadat hij zijn rode bolide afschreef toen deze onbestuurbaar werd als gevolg van onderstuur, waardoor hij over de hobbel van de laatste bocht heen ging. “Ik vraag me af waarom het er nog zit. Drie jaar geleden had ik daar ook al een ongeluk tijdens een training. Niets is er sindsdien veranderd”, waren de woorden van Michael Schumacher na afloop van de race.

Naast de oudste van de gebroeders Schumacher had ook McLaren-coureur Juan Pablo Montoya moeite met de laatste bocht. Bij de eerste poging wist de Colombiaan zijn bolide nog heel te houden, maar na een tweede keer viel zijn McLaren stil en was ook zijn race ten einde. In het verleden heeft ook tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen problemen gehad met dezelfde hobbel.

Bron; RaceFreaks
Ik had ook niet anders verwacht
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:29:26 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36646229
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:24 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ik had ook niet anders verwacht
hij wist dat die hobbel er zat.... ik bedoel je gaat toch ook niet vragen of ze die muur in Monaco willen weghalen
The line is a dot to you!
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:59:54 #147
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36647082
quote:
Rossi maakt van Alonso een lachertje

Dinsdag 4 april 2006 om 17:46 - Zevenvoudig wereldkampioen op twee wielen, Valentino Rossi, maakt van zijn persgevecht met Formule 1-wereldkampioen Fernando Alonso een heuse show.

De Spaanse coureur was niet onder de indruk van de prestaties van de Italiaan toen deze een aantal tests aflegde in een Formule 1-bolide van Ferrari. Als gevolg daagde motorcoureur de rijder uit de Formule 1 uit voor een duel in drie verschillende sportvoertuigen om zo te kijken wie de beste coureur is.

In eerste instantie ging Alonso akkoord met de uitdaging en keek hij uit naar het moment dat hij en Rossi zouden strijden in een Formule 1-bolide, op een MotoGP-motor en uiteindelijk in een rallywagen om de winnaar te bepalen. Niet veel later moest de coureur van Renault echter af zeggen omdat hij een te druk schema zou hebben.

De man die momenteel onder contract staat met Yamaha, en volgens de geruchten volgend jaar bij Ferrari, laat er geen gras over groeien en daagt de Grand Prix-overwinnaar van afgelopen weekend nu uit via de pers: “Misschien heeft Alonso een aantal berekeningen gedaan en zich gerealiseerd dat hij zou verliezen.” Ook zou Alonso op de motor twaalf seconden langzamer zijn dan Rossi, mochten we de Italiaan geloven.

Bron: RaceFreaks
Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:03:00 #148
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36647170
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.
Het lijkt mij in ieder geval wel tof, een nieuwe Prost-Senna!!!! Of krijgen we dat volgend jaar al bij McLaren?
pi_36647789
Jezus Montoya, zeik niet.
quote:
In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”
Safety car kwam de baan op, Kimi lag voor dus Kimi ging als eerste de pit in. En natuurlijk gaan ze die neus dan vervangen, hij had er behoorlijk last van.

Hoeveel seconden heeft Montoya nou moeten wachten dan? Stuk of 4?

Oh, wacht ze hadden de race van Kimi natuurlijk moeten opofferen voor Montoya, want Juan was lekker onderweg zeker.. zelfs met die neus bleef Kimi Montoya gewoon voor.

Laat hem eerst eens kritisch naar zichzelf kijken. Hij spint twee keer: 1 keer in de opwarmronde, en 1 keer achter de safety car. Vervolgens gaat 'ie 2 keer te wijd in de laatste bocht, de 2e keer met fatale gevolgen.

En dan durft 'ie Kimi te bekritiseren omdat Kimi de snelste ronde neerzet.
quote:
Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”
Wat een drogreden.
Als je die bocht niet te wijd had genomen was het misschien ook wel niet gebeurd.
pi_36649001
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
pi_36649745
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
Ik heb het ook niet gezien, zal wel niet in beeld geweest zijn.
quote:
Juan Pablo Montoya (DNF, Electronics): "There was a lot going on in the race today. As we were lining up on the grid I made a mistake and spun the car. Fortunately the start was aborted, and I was able to take up my original start position in fifth spot. However during the first Safety Car period I had another spin which cost me two positions.
pi_36649805
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Where facts are few, experts are many.
pi_36650072
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Ja, snapte ik ook al niet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:01:06 #154
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653281
quote:
'Gascoyne weg bij Toyota'
Dinsdag 4 april 2006 om 18:05 - Volgens Grandprix.com zou Mike Gascoyne het team van Toyota hebben verlaten. Gascony werd eind 2003 nog als grote vangst binnengehaald bij het, in Keulen gevestigde, team en het zou dan ook zeer opvallend zijn als dit gerucht uiteindelijk op waarheid berust blijkt te zijn. Want hoewel de seizoensstart van het Toyota-team zonder overdrijven dramatisch genoemd kan worden, begon het Japanse team uit Duitsland zich al wat verder naar voren te vechten in Australië. Ralf Schumacher wist zijn Toyota zelfs naar de derde plek te sturen in Melbourne.

Toch voedt ook de reactie van Gascoyne zelf alleen maar de geruchten. Hij wilde tegenover hetzelfde Grandprix.com niet verder gaan dan het standaard “geen commentaar”. Een opvallend antwoord omdat, in de Formule 1 althans, dergelijke geruchten meestal meteen worden tegengesproken als zij op onwaarheden blijken te berusten. Toch is enige terughoudendheid in deze zaak zeker op zijn plaats daar er helemaal niets bekend was over enige spanningen tussen Gascoyne en zijn werkgever.

Bron: RaceFreaks
Dat zal wel een flinke tegenvaller zijn voor Toyota. Als het waar is iig.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:09:15 #155
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653596
quote:
Update 20:54:

Ook autosport.com meldt dat Mike Gascoyne de laan zou zijn uitgestuurd bij Toyota. Dit zou zijn gebeurd naar aanleiding van een omvangrijke herstructurering van het Formule 1-team. Wat de exacte filosofie achter de herstructurering is, is onduidelijk. Maar afgezien daarvan blijft het steeds waarschijnlijkere vertrek van de ontwerper nog met veel vragen omgeven.

Want, hoewel Gascoyne de werksfeer bij Toyota niet helemaal gewenst achtte, leek de ingenieur eerder deze week nog zelfverzekerd de zaken eindelijk op de rails te krijgen na de bemoedigende podiumplaats van Ralf Schumacher, afgelopen zondag.

Daarnaast lijkt de situatie bij Toyota ook redelijk verwarrend. Afgelopen winter werd Gustav Brunner al aan de kant gezet: de Oostenrijker werd niet meer nodig geacht bij het ontwikkelen van de bolides, en na de komst van Gascoyne raakte de rol van de ontwerper stapsgewijs uitgespeeld.

Wie Gascoyne na zijn - nog steeds onbevestigde - vertrek zou moeten opvolgen is niet duidelijk. Toyota heeft veel werknemers voorhanden gezien de dubbele-helixstructuur van de twee ontwerpteams die aan de bolide werken, maar een domino-effect van functieveranderingen lijkt vooralsnog niet uitgesloten. Meer nieuws over de situatie in Marsdorf, een voorstad van Keulen waar de fabriek gevestigd is, volgt zeer waarschijnlijk snel.
pi_36655690
Toyota is in it for the money en het was een kwestie van tijd voordat koppen zouden rollen. En dan is het makkelijk om Mike Gascoyne als hoofdverantwoordelijke aan te wijzen en bovendien maak je nogal een statement door zon high profile-teamlid de deur te wijzen.

Wat het Toyota zal brengen, zal de tijd moeten uitwijzen, maar als dit waar is, mag je er vanuitgaan dat de Toyota voor dit jaar wederom weinig ontwikkeling zal doormaken en als mislukt moet worden afgeschreven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:08:31 #157
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36655919
De hoeveelste herstructurering is dit al wel niet zeg?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:06:48 #158
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36658149
hahaha de " redder " van Toyota wordt er gewoon uitgewerkt. tsjonge, wat een bagger daar. Laat Gascoyne maar naar McLaren gaan, al is terug naar Renault misschien ook wel een optie? Wel zeer opvallend nieuws dit.
pi_36659875
Ik zeg Gascoyne naar Midland, als Toyota t zou toelaten
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:26:11 #160
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36660916
Misschien niet helemaal F1, maar wel F1-gerelateerd:

Alex Shnaider laat duurste mp3-speler ter wereld maken
quote:
[..]
After receiving an order from Russian-Canadian billionaire Alex Shnaider, owner of the Midland Formula 1 team, TrekStor a German manufacturer of MP3 players has develop the most expensive MP3 player ever built. This unique custom-made portable music device was created based on TrekStor’s i.Beat organix mp3 player.

[..]
http://most-expensive.net/mp3-player-world
pi_36666625
Van F1racing.nl:

Officieel: Toyota stelt Gascoyne op non-actief

Toyota heeft technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Dat heeft Toyota woensdagochtend bevestigd. De Brit is geschorst vanwege een fundamenteel meningsverschil en niet, zoals eerder gemeld, wegens een reorganisatie van het management van het team.

Toyota liet in een verklaring weten: "Vanwege een fundamenteel verschil van mening over de technische werkzaamheden van het Formule 1-team, heeft Toyota Motorsport technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd geschorst." Gascoyne kwam in december 2003 bij het team van Toyota en behoort met Adrian Newey en Ross Brawn tot de best betaalde ingenieurs in de Formule 1.
pi_36666937
Geschorst is nog shitter eigenlijk, kan ie niet ergens anders gaan werken
Where facts are few, experts are many.
pi_36666966
Gascoyne heeft toch de renault van vorig jaar nog ontworpen?
vraag me af wat het fundamentele verschil is. misschien interpretatie van sommige regels.
pi_36668271
Misschien wou die wel een flexibele vleugel gaan inzetten.
pi_36669489
Toyota noemt dit toch 'kaisen' ofzo?
Is dacht ik een Japans iets dat zelfs als je je werk goed doet, je na ongeveer 2 jaar moet vertrekken.
Niemand zou volgens de 'kaisen' filosofie langer dan 2 jaar op dezelfde plaats moeten blijven en soms is korter nog beter.

Vind het zelf onzin hoor, daar niet van :p
  woensdag 5 april 2006 @ 12:42:22 #166
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  woensdag 5 april 2006 @ 12:47:48 #167
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36669889
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:48:43 #168
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36669925
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
Calm down, please!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:52:52 #169
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670056
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
ja maar stel dat je achteraan aansluit dan moet je toch die laatste langzame coureurs weer inhalen en dat kost toch ook weer enorm veel tijd? Terwijl de coureurs vooraan weer met volle snelheid door kunnen gaan?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670189
Ze komen bij een SC de pits in als ze kort van hun geplande stop afzitten. Ze hebben namelijk een verschil opgebouwd met de langzamere rijders erachter, en als ze dan hun stop nog maken voordat ze het tempo van de SC gaan rijden hebben ze nog profijt van de voorsprong die ze hadden. Als ze zouden wachten zit het hele veld weer dicht bij elkaar, en als ze dan 3 rondjes daarna naar binnen zouden gaan zou het hele veld er voorbij racen op snelheid.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:04:25 #171
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670436
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk

Zal daar eens beter op letten.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670582
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk
Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:12:57 #173
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670723
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670956
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Maar als je buiten een SC-periode om een pitstop maakt rijden ALLE auto's vol gas door...
.
pi_36671118
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.

Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.

Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.

A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.

Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
pi_36672379
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
achteraan aansluiten is niet zon ramp als de auto´s voor je nog een pitstop moeten maken. Als zij óók de gelegenheid krijgen om tijdens een tweede SC te stoppen, is dat ook nog niet zo erg, omdat je dan alsnog kunt doorstomen naar voren. Je wint er alleen wat minder tijd mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36672565
Nu we t over die SC hebben trouwens.. Waarom hebben ze nog geen regel ingevoerd dat de gelapte mensen achteraan moeten gaan rijden ipv midden tussen de grote jongens. Gaf Alonso dit weekend 2 keer de kans weg te rijden terwijl de rest aan t klungelen was met de midlands
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:07:04 #178
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36672685
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:25 schreef Murray het volgende:
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.

Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.

Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.

A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.

Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
Hmmm, dat geeft een beter beeld...i get the point
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:26:41 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36680919
quote:
Montoya :: Kimi voelt de druk van mij
Woensdag 5 april 2006 om 10:58 - Juan Pablo Montoya heeft zich uitgelaten over het gedrag van zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. Montoya vindt dat de Fin zich op het circuit misdraagt, door hem telkens, in zijn ogen expres, af te blokken.

Vorig jaar was de relatie tussen de Colombiaanse heethoofd en de koele Fin nog erg goed, maar die eerste ergert zich nu aan het gedrag van Räikkönen. “Ik weet niet wat er met hem is, maar hij gooide in Australië voor de tweede keer zijn wagen vlak voor de mijne. Als ik iets minder had opgelet, hadden er ongelukken kunnen gebeuren, met alle gevolgen van dien”, zei de 30-jarige Montoya.

Montoya denkt dat het gedrag van zijn teamgenoot te wijten is, doordat hijzelf stabiel rijdt. In Australië zag de Colombiaan voor het eerst dit seizoen de finishvlag niet. “Vorig jaar was hij duidelijk de betere ten opzichte van mij. Nu zit ik ook in een goede positie, dus ik denk dat hij de druk van mij voelt.”

Bron: RaceFreaks
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
  donderdag 6 april 2006 @ 07:02:27 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36697604
FIA zegt geplande meeting op 10 april met teams voor seizoen 2008 af

Ten eerste omdat enkele teamchefs op vakantie zijn en ten tweede hadden ze er niet op gerekend dat er 22 aanmeldingen voor 12 beschikbare plaatsen zouden zijn. Er is nog geen nieuwe datum bekend. Onder de aanmelders schijnen ook Eddie Irvine en Jean Alesi te zijn, uiteraard ondersteund door externe financiers.

Bron: auto motor und sport .de

Voor het volledige artikel (in het duits) zie: http://www.auto-motor-und(...)werber_ab.108453.htm
pi_36699761
Irvine een team Daar stem ik voor..
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 april 2006 @ 10:55:41 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36701166
waarom maar 12 beschikbare plaatsen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 10:59:38 #183
18653 crew  D.
pi_36701279
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:55 schreef rubbereend het volgende:
waarom maar 12 beschikbare plaatsen
anders krijg je filevorming
  donderdag 6 april 2006 @ 11:06:50 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36701509
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:59 schreef D.Rose het volgende:

[..]

anders krijg je filevorming


Daarvoor hebben ze de Trulli-train toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 april 2006 @ 11:12:05 #185
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36701654
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
  donderdag 6 april 2006 @ 11:47:46 #186
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36702675
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 april 2006 @ 11:53:28 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36702836
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:04 schreef Atreidez het volgende:
Irvine een team Daar stem ik voor..
hij zal iig zorgdragen voor smakelijke pitspoezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 april 2006 @ 12:34:49 #188
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36704194
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:47 schreef WEST het volgende:

[..]

nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:38:34 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36704304
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
nou ik ken wel meer coureurs die zeuren, Barrichello, Ralf Schumacher, Christijan Albers, Giancarlo Fisichella nog meer opnoemen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 6 april 2006 @ 12:46:45 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36704540
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
  donderdag 6 april 2006 @ 14:31:24 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36707964
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
als de journalist het ook kan vertalen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36708129
quote:
Gascoyne en Toyota uit elkaar

Mike Gascoyne en Toyota gaan dan toch uit elkaar. Per direct, zo heeft de Japanse renstal vanmiddag bekendgemaakt. Wie de rol van technisch-directeur overneemt van de Engelsman is vooralsnog onduidelijk.

Naar aanleiding van berichten in de Engelse media kwam Toyota gisteren met een verklaring naar buiten. Gascoyne was niet ontslagen, maar tot nader order geschorst vanwege 'een fundamenteel meningsverschil'. Een dag later komt alsnog de bevestiging dat hij op zoek kan naar een nieuwe werkgever.

"Toyota Motorsport en Mike Gascoyne hebben verschillende meningen ontwikkeld over de koers die het team in de toekomst op technisch gebied moet varen. Er moest wat gebeuren. Daarom zijn beide partijen het er over eens geworden dat een scheiding de enige juiste oplossing was."

Gascoyne mag echter niet direct bij een ander team aan de slag. Dat mag pas eind oktober, als de verbintenis met de Japanse renstal ten einde loopt. En daar is Gascoyne niet eens ontevreden mee. "Nu kan ik terug naar Engeland en meer tijd doorbrengen met mijn familie."

Hij kwam in 2003 bij Toyota. Tsutomu Tomita, Toyota Motorsport-president: "Hoewel we uit elkaar gaan, wil ik Mike oprecht bedanken voor wat hij de afgelopen jaren met het team gedaan heeft. Voor de duidelijkheid: deze scheiding heeft niets van doen met zijn bekwaamheid. We wensen hem het beste in de toekomst."
Bron

[ Bericht 56% gewijzigd door ElmarO op 06-04-2006 15:46:13 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 14:37:35 #193
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36708194
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand?
Gary Paffett
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36708954
Lewis Hamilton zou perfect zijn in 2008, dan is hij al GP2-kampioen en een jaar F1-testrijder geweest...
(even in de glazen bol gekeken)
  donderdag 6 april 2006 @ 15:16:56 #195
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36709348
quote:
Burgess verlaat MF1

6-4 - Verrassend. Adrian Burgess legt zijn taken als Sportief Directeur van MF1 Racing met onmiddellijke ingang neer. Een geplande herstructurering ligt daaraan ten grondslag.


Dat heeft het team van Alex Shnaider en Colin Kolles donderdagmiddag bekendgemaakt. Andy Stevenson (Team Manager) en Dominic Harlow (Chief Race and Test Engineer) nemen Burgess’ taken over. Burgess was sinds mei 2005 werkzaam voor Midland F1 Racing.

Het team wil de Engelsman bedanken voor de bewezen diensten. ,,Adrians ervaring en expertise was voor het team enorm waardevol”, aldus teambaas Colin Kolles. ,,We wensen hem veel succes met wat hij in de toekomst gaat doen. We verwachten hem snel weer terug te zien in de Formule 1.”

PPB
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:26:17 #196
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36711440
quote:
Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken

Donderdag 6 april 2006 om 13:00 - Vorig jaar bleek onomstotelijk dat Michelin de betere band had ten opzichte van de Bridgestones, op de schandaalrace van Indinapolis na. Alle andere wedstrijden werden echter gewonnen door een coureur op Michelin-banden. Aangenomen werd toen dat de mannen op het Franse rubber de banden sneller en beter op temperatuur konden krijgen en daarmee een flink voordeel konden opbouwen in de race. Bridgestone had daarmee regelmatig het nakijken.

Deze winter is er een aantal zaken veranderd. De bandenwissels zijn terug, de V8-motor is ingevoerd en Bridgestone heeft nu meer topteams tot haar beschikking om uitgebreid te gaan testen. Daar heeft het optimaal gebruik van willen maken door de afgelopen maanden een compleet nieuwe constructie in te voeren in haar bandenfabrikaat. Deze is overigens vooral aangepast aan de gevolgen van de invoering van de V8-motor en in mindere mate aan die van de bandenwissels.

"Door de nieuwe constructie hebben we bij het remmen en de tractie een flinke vooruitgang geboekt", verklaart Hisao Suganuma, technisch directeur van Bridgestone, tegenover Motorsport aktuell. Door de V8-motoren verslijten de achterbanden veel minder snel, waardoor het gevaar van beschadigingen behoorlijk is gereduceerd.

Ook Alexander Wurz merkte als Williams-testcoureur duidelijk het verschil. "Allesbeslissend is hoe de energie van de banden op de grond komt. Dat is net als bergaf rijden: wanneer je snel blijft staan worden de spieren heel anders belast dan wanneer je langzaam vaart mindert."

De nieuwe banden hebben nog een ander voordeel: door de verbeterde constructie kunnen deze in een groter temperatuurspectrum hun werk doen. Dat betekent dat de band niet alleen in hitte of alleen in koelte de betere band hoeft te zijn, maar het verschil nauwelijks nog merkbaar is tussen deze omstandigheden.

De meeste Bridgestone-teams reden in Albert Park op de nieuwe banden, enkel Ferrari koos voor de oude variant. Dat bleek in het koele Albert Park een verkeerde beslissing: door de lage temperaturen konden de wagens van de Scuderia soms erg moeilijk hun benodigde grip vinden. De andere Bridgestone-teams deden daarentegen erg goed hun best, vrijwel allemaal presteerden ze beter dan in de eerste twee races als het om bandensnelheid aankwam.

Bron; RaceFreaks
  donderdag 6 april 2006 @ 16:32:24 #197
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36711649
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:26 schreef TommyGun het volgende:

[..] (Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken)
Als dat zo is dan zou MS de race gewonnen hebben, gezien het feit dat RS op het podium terecht kwam....
  donderdag 6 april 2006 @ 17:08:41 #198
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36712994
quote:
Alonso: "Schumacher niet klaar met F1"
06 april 2006

Regerend wereldkampioen Fernando Alonso denkt niet dat Michael Schumacher aan het einde van dit seizoen zal stoppen met Formule 1-racen. Alonso gelooft dat de Duitser dit jaar weer races gaat winnen en dat hij een serieuze kandidaat zal zijn voor de wereldtitel.

Alonso zei tegen de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport: "Michael is nog steeds erg snel. Hij is nog niet klaar met de F1. Michael begon het seizoen goed in Bahrein, maar kreeg het daarna zwaarder. Zodra we circuits gaan bezoeken die Ferrari en Bridgestone beter liggen, zal Schumacher weer races winnen." Alonso denkt zelfs dat Schumacher kan meevechten om de titel: "Michael is een coureur die altijd punten scoort en zeer gemotiveerd is."

Schumacher staat met elf punten op een vierde plek in de WK-stand.

Bron; F1Racing
quote:
Schumacher belooft vooruitgang bij Ferrari
05 april 2006

Het team van Ferrari zal het Europese deel van het F1-seizoen beginnen met een op veel punten verbeterde 248 F1-auto. Dat belooft Michael Schumacher. "We nemen verbeterde aërodynamica en een aangepaste motor mee naar Imola, dus dan zal alles beter moeten gaan. We zullen ons de komende weken intenstief voorbereiden."

Als de banden goed zijn, is de snelheid van de auto redelijk in orde. Schumacher kon na zijn pitstop op een nieuw setje Bridgestones de op twee na snelste raceronde rijden. "Dat is hoopgevend voor ons. We zitten op het goede spoor. We moeten dat zien vast te houden", aldus Schumacher.

Bron: F1Racing
Tests gisteren zagen er iig al goed uit. Dik voor de Honda's.
pi_36713074
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
Calmer than you are
pi_36713544
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
Ferrari had al verklaard de fout gemaakt te hebben om bandenkeuze op zaterdag te doen, echter regende het de zaterdag tijdens de vrije trainingen, met als gevolg dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Hierin kwam het volgens Todt ook doordat ze geen 3e rijder hebben, die dat soort tests kan uitvoeren. Maja, Mclaren en Renault en Toyota hebben die derde rijder ook niet
Where facts are few, experts are many.
pi_36714842
Aha...dat wist ik dus niet. Blijkbaar is mijn F1-interesse toch danig aan het afnemen...
Calmer than you are
pi_36722429
quote:
Toyota dreigt Formule 1 te verlaten

06-04 Teambaas John Howett van Toyota heeft laten weten dat de Japanse renstal wel eens uit de Formule 1 kan vertrekken. De Brit heeft laten weten dat de FIA de grote fabrikanten mogelijk niet serieus neemt als deelnemers. Max Mosley heeft eerder al laten weten graag meer onafhankelijke privé-teams in de sport te zien.

"Alles is nu erg onduidelijk. Zijn we (de fabrieksteams) welkom of niet? Als we niet welkom zijn, moet dat publiekelijk gezegd worden," vertelt Howett aan 'Autosport.com'. "De FIA moet inzien dat we gevraagd worden om ons aan de Formule 1 te verbinden tot en met 2012, zonder dat wordt aangegeven of we gewild zijn of niet. We zijn er klaar voor om ons aan de F1 te verbinden, maar dat doen we niet zomaar. Dit moet de meest technologische autosport blijven. Technoligische vooruitgang betekent niet altijd dat de kosten hoger worden, soms kan het zelfs het tegenovergestelde worden."

Toyota is een van de teams uit de Grand Prix Manufacturers Association, dat eerder nog een eigen klasse wilde oprichten. Samen met de andere leden - Honda, BMW, Mercedes en Renault - heeft het team zich inmiddels wel ingeschreven voor 2008, maar volgens sommigen is dit alleen gebeurd om mee te kunnen discussiëren over de regels van 2008. Mochten deze regels niet bevallen, kunnen de teams zich nog altijd terugtrekken uit de F1 en alsnog een nieuwe klasse oprichten.
bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')