hoe wordt dan bepaald wie het laatste team wordt?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
bron = http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13457quote:Stoddart :: FIA kiest Richards vast boven mij - vrijdag 31 maart 2006 om 14:33
Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart verwacht dat zijn aanvraag om vanaf 2008 deel te mogen nemen aan het wereldkampioenschap van de Formule 1 zal worden afgewezen, om zo David Richards wel toe te laten in de koningsklasse van de autosport. De Australiër, op dit moment aanwezig bij zijn thuisevenement, heeft deze week een aanvraag ingediend nadat hij de Italiaanse renstal van Minardi vorig jaar verkocht aan energiedrankfabrikant Red Bull.
“Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden, want als ik mijn team aanmeldt terwijl er maar zes aanvragen officieel bevestigd zijn, zouden dat er elf worden inclusief de vijf geweigerde inschrijvingen van de fabrikanten. Ik zou verwachten dat die laatste plek naar iemand als David Richards gaat en ik zou daar totaal geen invloed op uitoefenen, omdat het geheel logisch zou zijn”, aldus Stoddart, die ook spreekt over de plannen van voormalig Formule 1-teambaas David Richards om zich in te schrijven met zijn bedrijf Prodrive.
“Maar als er iets zou gebeuren tussen Max en de fabrikanten en ze besluiten hun aanvraag in te trekken, dan verwacht ik dat we tussen de beste kanshebbers zitten voor die laatste paar plaatsen. We staan natuurlijk in de startblokken om te gaan; we hebben de wagens, de motoren en in feite is er niemand anders in deze paddock die in onze positie staat om binnen een week een hybride bolide te maken voor 2006 om daar goede prestaties mee neer te zetten met een V10 geteste motor voor dit jaar, om vervolgens onze testwagen in 2007 te bouwen die zal voldoen aan de reglementen voor 2008.”
De FIA liet weten alle aanvragen voor het kampioenschap van 2008 voor vandaag binnen willen te hebben. De elf huidige deelnemende teams hebben hun aanvraag al ingediend, terwijl er twaalf plaatsen vrij zijn. Stoddart verwacht binnen een week de naam van wie de overgebleven plaats krijgt: “De inschrijvingen sluiten om 16:00 uur in Genève vandaag, dus ik kan me voorstellen dat Max Mosley geen tijd zal verspillen. Ik zie het idee er niet achter, maar het is aan hem en de enige optie is dat we volgende week de beslissing zullen horen.”
“Er is geen reden om er langdradig over te doen en ik verwacht niet dat ik mee zal doen vanwege een duidelijke reden, maar meer vanwege de politiek binnen de sport; als ik zelf Max Mosley was zou ik het aan David Richards geven. Als het niet gebeurd, dan zullen we een gezamenlijke Formule 1 hebben en dan zou ik meer om de sport geven dan als ik er zelf in terug kom. Dus als het niet gebeurd dan zeg ik ‘goed gedaan’ want dan zal er eindelijk een oplossing zijn voor de politiek en de bullshit in de Formule 1.”
Bronquote:Maar liefst 22 teams willen meedoen in 2008
31 maart 2006
De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).
Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."
"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaanquote:
bron: o.a. http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2006/4/1/sports/13838855&sec=sportsquote:Singapore could host GP in 2008, say F1 bosses
SINGAPORE: Singapore could host a Formula One Grand Prix in 2008, the sport’s senior ruling figures were quoted as saying yesterday.
Max Mosley, president of the Federation Internationale de l’Automobile (FIA), said it would be a welcome addition to the calendar, while commercial rights holder Bernie Ecclestone sees a street circuit as the best option.
“Singapore is a vibrant business region with a huge motorsport fan base and it would be a welcome addition to the sport,” Mosley told the Today newspaper. “If the infrastructure and financial commitment is in place, then it is always possible that Singapore could host a Grand Prix in 2008.”
Ecclestone said he could “squeeze” in another round of the circuit in Asia and give Singapore the slot. “I’ve been speaking to people about the possibility of a race (in Singapore),” he said. – AFP
dat past niet eensquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan![]()
quote:Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
Zaterdag 1 april 2006 om 12:59 - De FIA maakt al geruime tijd mogelijke regels voor de Formule 1 na 2008 bekend. Zo is er al de regel dat een motor niet doorontwikkeld mag worden, de slicks komen terug, de nieuwe achtervleugeltjes en zo zijn er nog meer voorbeelden. Voor hoever de FIA de regels nog gaat doorvoeren is niet zeker: discussies daaromtrent worden pas in juni gevoerd.
Het gerucht duikt de kop op dat het overkoepelende autosportorgaan weer een nieuwe regel gaat introduceren. Sinds jaar en dag bestaat de stargrid uit twee rijen auto';s. Dit was vroeger, toen er nog heel erg veel auto's aan de start kwamen, wel anders. Op veel circuits startten de wagens in rijen van drie. Het idee is dus niet geheel nieuw. Nu met de verkoop van de Formule 1 aan CVC - dat met dochterbedrijf Dorna de MotoGP-klasse naar het huidige niveau wist te brengen - lijkt het idee dat ook in de Formule 1 de auto's weer met zijn drieën per startrij komen te staan.
Een bron binnen de FIA zou hebben verteld dat de plannen vandaag aan de teams voorgelegd zullen worden. Het starten met drie auto's naast elkaar zou wat meer spektakel in de starts moeten gooien. Zo start dan bijvoorbeeld de nummer vier vlak achter de polesitter, en niet de nummer drie. Ook zal de zeventiende startplek het zelfde zijn als wat voorheen de twaalfde startplek was. Als voorbeeld kan men de MotoGP nemen, hier starten de rijders in rijen van vier en met de start is er altijd genoeg spektakel. De kwalificatie wordt tevens minder belangrijk en zullen er dus minder banden gebruikt hoeven worden. Indirect leidt dit dus tot een drastische kostenbesparing.
Er is echter ook een andere kant van het verhaal, het risico op een massale startcrash wordt namelijk groter. Risico is er echter altijd, de rijders zullen alleen wat meer op hun hoede moeten zijn. De laatste echte massale startcrash dateert uit 2002, waarbij Ralf Schumacher gelanceerd werd en er twaalf rijders uitvielen. Ook in 2005 was er het nodige risico, zo was er op de Nürburgring een herstart na een ongeluk en in Hongarije rolde Christian Klien met de start over de kop. De risico's zijn dan weer te beperken door de startgrids breder te maken. Daardoor zullen oudere circuits - die niet beschikken over een erg breed recht stuk - flink moeten verbouwen. Het meest recente voorbeeld is Imola, waar door Formule 1-architect Herman Tilke een compleet nieuwe start-finish ontworpen zal worden, inclusief pitstraat. Ook Zal Tilke de rest van het circuit onder handen nemen. Ook in Spa-Francorchamps wordt dit jaar flink geïnversteerd om de baan te upgraden.
Ondanks het risico van een crash, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat deze regel wordt doorgevoerd. De veiligheid van de hedendaagse Formule 1 is namelijk enorm te noemen. Daarnaast kan het close racing de Formule 1 weer een stiuk aantrekkelijker maken, zodat de negatieve kijkersspiraal in onder meer Duitsland en Nederland hopelijk omgebogen kan worden.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13478
quote:Ferrari met upgrades naar Imola
Ferrari zal een aantal vernieuwde onderdelen inpakken voor Imola. De GP van San Marino, die over drie weken zal plaatsvinden, moet de titelaspiraties weer nieuw leven inblazen. Hoewel de 248 F1 het de Renaults af en toe moeilijk kan maken, wil Ferrari zelf de aanval inzetten. Het team uit Maranello werkt met man en macht aan upgrades van verschillende onderdelen.
Hoewel de details nog niet bevestigd zijn, schijnt Ferrari een nieuw aerodynamisch pakket, een vernieuwde wielophanging en aanpassingen aan de motor te hebben ontwikkeld.
Technisch directeur Ross Brawn heeft deze plannen op vrijdag in Melbourne wereldkundig gemaakt. De diverse onderdelen worden komende week op het circuit van Vallelunga getest alvorens het totaalpakket naar Barcelona gaat om daar te testen. “Er is een goed ontwikkelingsprogramma samengesteld en Imola zal de eerste halte zijn,” vertelt Brawn. Hij vervolgt: ” Ik denk dat we een flinke stap vooruit zullen maken, zowel aerodynamisch als mechanisch.”
“We zullen enkele nieuwe systemen voor de wielophanging gaan testen. We wilden ze eigenlijk de vuurdoop geven in Fiorano, vorige week, maar het weer liet het niet toe om evaluaties te maken. We zullen nu een nieuwe poging wagen in Vallelunga en Barcelona,” aldus een optimistische Brawn.
Ook de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ferrari. Brawn licht een tipje van de sluier op. “ Er zijn veel ontwikkelingen bezig op mechanisch gebied en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de afdeling die zich bezig houdt met aerodynamica. Op dat gebied staat er het een en ander te wachten voor de race van Imola en ook voor de volgende races moeten we verbeteringen kunnen plaatsen.”
Ook bandenleverancier Bridgestone zit niet stil. Dankzij de toetreding van Williams en Toyota maakt Bridgestone sneller progressie dan het de afgelopen jaren het geval is geweest. Brawn is vanzelfsprekend tevreden met deze ontwikkeling.
De achilleshiel van de 248 F1 is de motor. Ferrari moet zelf toegeven dat het de problemen met de zuigers van de motor nog niet heeft kunnen oplossen. Dit heeft tot gevolg dat het nog niet de progressie kunnen maken die zo welkom zou zijn. Het belangrijkste is dat de motor betrouwbaar blijft. “We hebben de ontwikkelingen van de motor tijdelijk on hold gezet. Er komen wel wat aanpassingen aan, maar we moeten eerst het lek boven hebben alvorens we grote veranderingen kunnen doorvoeren,” besluit Brawn.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13479
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan![]()
De laatste F1 race met 3 auto's per startrij was Zandvoort 1973quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
[..]
bron : klikquote:Raakt Ralf podiumplaats kwijt?
Te vroeg gejuicht? Ralf Schumacher zou zijn podiumplaats wel eens kwijt kunnen raken. De Duitser wist een sensationele derde plaats te behalen in Australië, maar het lijkt erop dat hij deze plaats gaat verliezen. De Toyota coureur zou tijdens een safety-car situatie zijn landgenoot Nick Heidfeld hebben ingehaald. Aangezien dit verboden is zou dit wel een vergaande consequenties kunnen hebben voor Schumacher. De FIA heeft derhalve ook de officiële race uitslag nog niet vrij gegeven, omdat het incident nog onderzocht wordt.
Concreet gaat het om de situatie aan het begin van de derde safety-car fase toen Heidfeld van de tweede plaats terugviel naar de vijfde positie. De Duitser werd hierbij, tijdens een gele vlag situatie, door Juan Pablo Montoya ingehaald, en nu dus mogelijker wijze ook door zijn landgenoot Ralf Schumacher.
“Bij Ralf scheelde het maar een haartje, maar daar wil ik nog niets over zeggen”, verklaarde Heidfeld na de race over het vermeende incident. “Dat moet de raceleiding maar zelf beoordelen nadat ze de beelden hebben terug gezien, maar het gebeurde wel onder een gele vlag, dacht ik”, aldus Heidfeld. Bij Montoya leek hetzelfde aan de hand”. Voor Montoya zal dit echter nauwelijks consequenties hebben. De Colombiaan moest voortijdig de strijd staken.
Volgens de geruchten staat ook Scott Speed, die voor Scuderia Toro Rosso het eerste WK punt binnenhaalde, ter discussie. Ook voor de Amerikaan geldt dat de raceleiding een incident, waarbij Speed betrokken zou zijn geweest, aan het onderzoeken is.
't is en blijft een Amerikaanquote:Amerikaan krijgt tijdstraf vanwege inhalen onder geel
Speed verliest punt
2-4 - Scott Speed verliest het punt dat hij vandaag scoorde in de Grand Prix van Australië. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Toro Rosso-coureur heeft ingehaald onder geel, meldt de wedstrijdleiding. Daarvoor krijgt hij een tijdstraf van vijfentwintig seconden en valt hij terug naar de elfde plaats. David Coulthard schuift door naar de achtste plek.
Daarnaast heeft Speed een geldboete van vijfduizend dollar opgelegd gekregen, vanwege ‘fout taalgebruik’ tijdens het verhoor van de wedstrijdleiding. Hij zou Coulthard hebben uitgescholden. ,,Dat gedrag was onaanvaardbaar”, valt er te lezen in het door de FIA uitgebrachte statement.
Of Scuderia Toro Rosso in beroep gaat tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, is vooralsnog onduidelijk.
De herziene uitslag:
1. Alonso Renault (M)
2. Raikkonen McLaren-Mercedes (M)
3. R.Schumacher Toyota (B)
4. Heidfeld BMW-Sauber (M)
5. Fisichella Renault (M)
6. Villeneuve BMW-Sauber (M)
7. Barrichello Honda (M)
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
9. Button Honda (M)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Sato Super Aguri-Honda (B)
13. Ide Super Aguri-Honda (B)
maar Raikkonen haalde ook in onder geel, vlak voor de eerste safety-car volgens mij. Vanmiddag maar even goed opletten, het gebeurt op het moment dat hij Montoya inhaalt en bovenin wordt de gele vlag gezwaaidquote:
http://www.formula1.com/race/tvimages/753/4797.htmlquote:Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
quote:Midland en Aguri protesteren tegen V10 Toro Rosso
Maandag 3 april 2006 om 11:20 - De hele winter rommelde het al rond de Cosworth-V10 die achterin de Toro Rosso ligt. Teambaas Colin Kolles van Midland maakte van bijna elke gelegenheid gebruik om te verklaren dat in zijn ogen het tweede Red Bull-team een oneigenlijk voordeel had bij het gebruik van de krachtbronnen. Daarop voerde hij tezamen met Midlands motorleverancier Toyota tests uit, die zouden moeten bewijzen dat de teambaas gelijk had.
De FIA suste de gemoederen echter en beloofde bij een oneerlijk voordeel alsnog in te grijpen. Na drie races lijkt de bom dan toch gebarsten. Hoewel Toro Rosso nog steeds puntloos is was het team gisteren wel dicht bij punten. De twee puntloze teams Super Aguri en Midland gaan daarop in protest.
"We willen de eigen investering beschermen", verklaart Daniele Audetto, teammanager van Super Aguri tegen autosport.com. "We denken dat het een oneerlijke situatie is sinds Red Bull Minardi heeft overgenomen. De uitzonderingsregels waren bij mijn weten gemaakt om te voorkomen dat Paul Stoddart de sport moest verlaten met zijn team. Nu hoort het team echter bij Red Bull. Zij kunnen niet alleen een V8 kopen, maar ook heel Cosworth als ze willen."
Het voordeel van de V10-motor zou op de langzamere circuits als in Monaco en Hongarije vooral tot uiting moeten komen omdat de V10 meer trekkracht genereert bij het accelereren. Daar zou het voordeel zeker tot uiting moeten komen, denkt Audetto: "Daar kunnen ze voor andere teams punten wegkapen. Daarom denk ik dat het beter is dat de FIA bij de constructeurs geen punten uitdeelt aan Toro Rosso. Wat mij betreft mogen ze de punten bij het coureurskampioenschap behouden", bedenkt Audetto.
Een achterliggende reden daarvoor is dat alleen de beste tien constructeurs een bijdrage krijgen uit de inkomsten van de verkoop van tv-rechten. Op dit moment staat Toro Rosso door de negende plaats van Scott Speed boven Midland, dat als beste een elfde plaats heeft, en Super Aguri met dertiende. Het is echter nog niet gezegd dat de FIA ook daadwerkelijk zal ingrijpen.
"Het is zeer moeilijk om tijdens een jaar de regels te veranderen. We leggen ons standpunt echter nu met nadruk neer bij de FIA. En zelfs al worden de regels niet veranderd, dan nog zou Mateschitz zich bewust moeten zijn van de situatie. Het is een dierbare man en zal zeker een juist besluit nemen", hoopt de Super-Aguri-teammanager.
Bron: RaceFreaks
quote:Tost niet onder de indruk van protest tegen V10
Maandag 3 april 2006 om 11:29 - Teambaas van Toro Rosso, Franz Tost, toonde zich niet bepaald onder de indruk van het protest dat de teams Super Aguri en Midland gaan indienen bij de FIA. De twee achterhoedeteams oordelen dat de tweede Red Bull-renstal een oneerlijk voordeel heeft bij het gebruik van V10-motoren. Tost draait op zijn beurten de zaken volledig om.
"De FIA heeft een regel in het leven geroepen die het privateers toestaat om onder bepaalde voorwaarden V10-motoren te gebruiken. Wanneer een aantal teams zich beklagen dat wij een voordeel zouden hebben betreur ik dat, maar ik begrijp hun besluit niet. We willen ze best een V10-motor verkopen", weet de Oostenrijker. Super Aguri en Midland blijven namelijk ook maar privateers.
Tost denkt dat het protest van de twee teams te snel ingediend is zonder een goede feitelijke onderbouwing. "De mensen moeten zich eerst eens bedenken dat Toro Rosso niet op de laatste rij blijft. Er staat namelijk nergens in de regels dat we met een V10 niet in de toptien mogen rijden. Wat mij betreft is dit een vraag van verwachtingen: waar verwachten onze concurrenten waar we staan? We horen, onafhankelijk van de motor, niet op de laatste rij. De andere teams zouden blij mogen zijn dat we niet een V8 gebruiken want dan stonden we nog verder naar voren", voegde hij toe.
Hoe dan ook, de komende weken zal de autosportbond door het indienen van het protest tot een besluit gedwongen worden. Ofwel de V10 wordt verder beperkt, ofwel er gebeurt niets, ofwel Toro Rosso moet overstappen naar V8-motoren. Mocht Toro Rosso met V8-motoren inderdaad sneller zijn, dan snijden Midland en Super Aguri zich lelijk in de vingers. Naast de factor-motor is de snelheid ook van banden, coureurs en aerodynamica afhankelijk.
Bron: RaceFreaks
quote:Schumacher: "Toro Rosso niet in voordeel met V10"
03 april 2006 - Michael Schumacher denkt niet dat de gelimiteerde V10-motoren Scuderia Toro Rosso een oneerlijk voordeel opleveren tegenover de andere teams. De Duitser raakte zondag in gevecht met Scuderia Toro Rosso-rijders Liuzzi en Speed.
Schumacher: "Ik denk niet dat Scuderia Toro Rosso in het voordeel is met de V10-motoren. Volgens mij lag het meer aan onze slechte prestaties dat we op die plek reden." Over de zware crash bij het opkomen van het rechte stuk zei de Ferrari-rijder: "Ik lag achter Jenson en probeerde hem in de laatste bocht te naderen om een goede slipstream te pakken. Ik kreeg helaas last van onderstuur en ging erg wijd."
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
quote:Button remde vóór finish om straf te ontlopen
Maandag 3 april 2006 om 11:40 - Jenson Button veroorzaakte met zijn opgeblazen motor een vreemde situatie in de laatste twee bochten van de Grand Prix van Australië. De Brit zag zijn punten in rook opgaan toen de motor de geest gaf. De bolide minderde snelheid en uiteindelijk stopte Button veertig meter voor de finishlijn. Naar nu blijkt heeft de Brit de bolide waarschijnlijk expres geparkeerd voor de finishlijn om een straf te voorkomen.
Een opgeblazen motor die pas na de finish gewisseld wordt, wordt namelijk bestraft met tien plaatsen terugzetting bij de startopstelling van de volgende race. Nu Button niet gefinisht is, mag hij zijn krachtbron straffenloos vervangen. Het besluit werd in de laatste bocht genomen door race-engineer Andrew Shavlin, zo luidt de lezing.
“Slimme actie”, oordeelt Renaults technisch directeur Pat Symonds. "Ik zou hetzelfde hebben gedaan." Het kostte Button overigens wel zijn wk-punten in Australië: hij zakte van de zesde plaats naar de tiende en zag zo drie punten als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Teambaas van Honda, Nick Fry voegt daaraan toe dat het volgende circuit, Imola, een baan is waar Button altijd goed weet te presteren. Hoewel vorig jaar de titanenstrijd ging tussen Alono en Schumacher op het Italiaanse circuit, was het Button die een jaar eerder al de pole pakte. “We moesten de voors en de tegens afwegen”, legt Fry uit op ITV. “Het was een ingeving van de race-engineer en we zullen later zien of het het juiste besluit was.”
Bron: RaceFreaks
Mwah ga maar eens beetje rekenen. Is wel een goed besluit geweest. Hij verliest er nu 3, stel dat ie weer in de top 3 kwalificeert de volgende keer. De huidige top 10 is redelijk competitief maar goed, Button wordt 6/7de? Terwijl je met een goeie kwalificatie zonder pech in de race misschien wel een 2de plek kan pakken. Vraag me alleen af of 't voor 't team wel het gunstigste is. Je krijgt toch bepaalde kosten terug met punten, al kan dat Honda denk ik niet zo heeeeel veel schelen.quote:Op maandag 3 april 2006 13:47 schreef SupaMario het volgende:
Dat van button.. ik weet niet wat slimmer is..
Oke het was een beetje gekke GP, maar Button wordt niet "zomaar" 3e. Zeker niet als ie op een 13de plek begint, niet met dit veld.quote:Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zat ook al te rekenen... 3 punten laten liggen om geen 10 plaatsen terug te gaan op de grid. Maar vanaf een p13 ofzo wordt je als Button zijnde ook redelijk makkelijk 3e of 4e wat 6 punten zou betekenen. Das bij elkaar dus 9, dus verwachten ze in Imola een zekere 1e plaats te gaan halenHet andere wat ik me kan voorstellen is dat ze hem uit verkeer willen houden, vooral met Rosberg en Klien in het achterveld
![]()
Bron; F1Racingquote:Banden zorgen voor problemen bij Ferrari
03 april 2006
Volgens Jean Todt crashte Michael Schumacher in de afgelopen Grand Prix door gebrek aan temperatuur in de banden. Felipe Massa ging al eerder van de baan. De Braziliaan kwam in de eerste bocht in de knoop.
"We hadden gewoon te weinig temperatuur in de banden," vertelde Todt. "Dat kwam door de safety car-situaties. Met deze banden heb je veel temperatuur nodig. We verloren grip."
Ook denkt Todt dat het een groot nadeel is dat Ferrari geen derde coureur mag inzetten op de vrijdag. "Als we meer op vrijdag konden rijden, zou dat zeker helpen. We konden nu slechts één type band testen. We wilden zaterdag de andere band testen. Helaas lukte dat niet. Je blijft leren."
Ja, bericht is ook duidelijker in de Engelse versie. Bij F1racing is sowieso vaak de Engelse versie iets vollediger. Maar goed, het bericht:quote:Op maandag 3 april 2006 22:05 schreef kepler het volgende:
[..]
huh? Hij crashte toch 10 ronden na de safety-car ofzo?
quote:Ferrari suffering from lack of Friday tester - boss
Temperatures, it was all about tyre temperatures, Ferrari's Jean Todt emphasised after Sunday's incident-filled Australian Grand Prix. Neither of his car's finished, both being eliminated in violent accidents but it was the fact that they had only marginally proved to be competitive that irked the team principal.
"It was just the tyre temperatures after the (four) safety car interventions," explained Todt. "We didn't have enough temperature. With this kind of tyre, we need to have much more temperature. We lose grip. Without temperature we don't have grip, we don't have the right pressure."
To some extent, Ferrari were duped by the weather. Having finished third in last year's World Championship, Ferrari are not allowed the luxury of a third driver to do its tyre testing on the Fridays of Grands Prix.
The idea, therefore, is to do minimal running on Friday, thus conserving the engine and to do the majority of tyre testing on the Saturday. However, when Saturday turned out to be wet in Melbourne, they were unable to test new specification Bridgestone tyres.
"More running on Friday would definitely have helped," explained Todt. "We only used one specification of tyre on Friday, thinking we would do the job of testing the other specification when the track would have been less green on Saturday. Unfortunately, we couldn't do it. You always learn."
De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef Rainboww het volgende:
Hey jongens, effe snel een vraagje: als je voor de A1 een tribunekaartje koopt, mag je dan dan ook gewoon in de duinen (general access area)?
Wil het graag even zeker weten.
Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaaktquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.
Ik kon gisteren gelukkig nog wel TH bestellenquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:51 schreef Rainboww het volgende:
[..]
Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaakt.
De tribunes zijn al bijna uitverkocht!
Gaat echt hard met die kaarten, wilde eerst tribune TH bestellen, stond nog als beschikbaar, maar toen ik op ORDER klikte, stond er opeens in het rood -22![]()
quote:Montoya bekritiseerd McLaren en Raikkonen
4-4 - Juan Pablo Montoya heeft zich buitengewoon kritisch uitgelaten over McLaren en zijn teamgenoot Kimi Raikkonen. De Colombiaan snapt helemaal niks van de strategie die in Melbourne gebruikt werd.
In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”
Montoya haalde zelf het einde van de race niet. Bij het opkomen van het rechte stuk ging hij over de kerbstones, waardoor het elektrische systeem van de auto ontregeld raakte en de McLaren ermee ophield. ,,Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”
Wat Montoya ook niet begrijpt is dat zijn teamgenoot in de laatste ronde nog de snelste ronde van de race neerzette. ,,Kimi moest kennelijk de held uithangen en in de laatste ronde nog de snelste ronde klokken. Geen idee wat hij aan het doen was want hij was ineens een halve seconde sneller dan zijn snelste ronde tot dan toe. Dan vraag ik me af waar hij voor die tijd mee bezig was. Het kan hem niet gegaan zijn om het baanrecord van Michael Schumacher, want dat ligt ergens in de 1:24, dus waarom zou je zoveel risico nemen? Om er in de laatste ronde nog af te vliegen?"
Ik had ook niet anders verwachtquote:Australische GP geeft gehoor aan klacht Schumacher
Dinsdag 4 april 2006 om 17:17 - Gisteren kwam het bericht dat Michael Schumacher de hobbel in de laatste bocht van het Australische stratencircuit van Melbourne graag verwijderd zou zien worden. Een dag later hebben de organisatoren van de gelijknamige Grand Prix al laten weten dat er gehoor zal worden gegeven aan de klacht van de Ferrari-coureur.
De Duitser moest de Grand Prix van down under zondag nog verlaten nadat hij zijn rode bolide afschreef toen deze onbestuurbaar werd als gevolg van onderstuur, waardoor hij over de hobbel van de laatste bocht heen ging. “Ik vraag me af waarom het er nog zit. Drie jaar geleden had ik daar ook al een ongeluk tijdens een training. Niets is er sindsdien veranderd”, waren de woorden van Michael Schumacher na afloop van de race.
Naast de oudste van de gebroeders Schumacher had ook McLaren-coureur Juan Pablo Montoya moeite met de laatste bocht. Bij de eerste poging wist de Colombiaan zijn bolide nog heel te houden, maar na een tweede keer viel zijn McLaren stil en was ook zijn race ten einde. In het verleden heeft ook tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen problemen gehad met dezelfde hobbel.
Bron; RaceFreaks
hij wist dat die hobbel er zat.... ik bedoel je gaat toch ook niet vragen of ze die muur in Monaco willen weghalenquote:
Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.quote:Rossi maakt van Alonso een lachertje
Dinsdag 4 april 2006 om 17:46 - Zevenvoudig wereldkampioen op twee wielen, Valentino Rossi, maakt van zijn persgevecht met Formule 1-wereldkampioen Fernando Alonso een heuse show.
De Spaanse coureur was niet onder de indruk van de prestaties van de Italiaan toen deze een aantal tests aflegde in een Formule 1-bolide van Ferrari. Als gevolg daagde motorcoureur de rijder uit de Formule 1 uit voor een duel in drie verschillende sportvoertuigen om zo te kijken wie de beste coureur is.
In eerste instantie ging Alonso akkoord met de uitdaging en keek hij uit naar het moment dat hij en Rossi zouden strijden in een Formule 1-bolide, op een MotoGP-motor en uiteindelijk in een rallywagen om de winnaar te bepalen. Niet veel later moest de coureur van Renault echter af zeggen omdat hij een te druk schema zou hebben.
De man die momenteel onder contract staat met Yamaha, en volgens de geruchten volgend jaar bij Ferrari, laat er geen gras over groeien en daagt de Grand Prix-overwinnaar van afgelopen weekend nu uit via de pers: “Misschien heeft Alonso een aantal berekeningen gedaan en zich gerealiseerd dat hij zou verliezen.” Ook zou Alonso op de motor twaalf seconden langzamer zijn dan Rossi, mochten we de Italiaan geloven.
Bron: RaceFreaks
Het lijkt mij in ieder geval wel tof, een nieuwe Prost-Senna!!!! Of krijgen we dat volgend jaar al bij McLaren?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.
Safety car kwam de baan op, Kimi lag voor dus Kimi ging als eerste de pit in. En natuurlijk gaan ze die neus dan vervangen, hij had er behoorlijk last van.quote:In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”
Wat een drogreden.quote:Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”
Ik heb het ook niet gezien, zal wel niet in beeld geweest zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
quote:Juan Pablo Montoya (DNF, Electronics): "There was a lot going on in the race today. As we were lining up on the grid I made a mistake and spun the car. Fortunately the start was aborted, and I was able to take up my original start position in fifth spot. However during the first Safety Car period I had another spin which cost me two positions.
Ja, snapte ik ook al niet.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Dat zal wel een flinke tegenvaller zijn voor Toyota. Als het waar is iig.quote:'Gascoyne weg bij Toyota'
Dinsdag 4 april 2006 om 18:05 - Volgens Grandprix.com zou Mike Gascoyne het team van Toyota hebben verlaten. Gascony werd eind 2003 nog als grote vangst binnengehaald bij het, in Keulen gevestigde, team en het zou dan ook zeer opvallend zijn als dit gerucht uiteindelijk op waarheid berust blijkt te zijn. Want hoewel de seizoensstart van het Toyota-team zonder overdrijven dramatisch genoemd kan worden, begon het Japanse team uit Duitsland zich al wat verder naar voren te vechten in Australië. Ralf Schumacher wist zijn Toyota zelfs naar de derde plek te sturen in Melbourne.
Toch voedt ook de reactie van Gascoyne zelf alleen maar de geruchten. Hij wilde tegenover hetzelfde Grandprix.com niet verder gaan dan het standaard “geen commentaar”. Een opvallend antwoord omdat, in de Formule 1 althans, dergelijke geruchten meestal meteen worden tegengesproken als zij op onwaarheden blijken te berusten. Toch is enige terughoudendheid in deze zaak zeker op zijn plaats daar er helemaal niets bekend was over enige spanningen tussen Gascoyne en zijn werkgever.
Bron: RaceFreaks
quote:Update 20:54:
Ook autosport.com meldt dat Mike Gascoyne de laan zou zijn uitgestuurd bij Toyota. Dit zou zijn gebeurd naar aanleiding van een omvangrijke herstructurering van het Formule 1-team. Wat de exacte filosofie achter de herstructurering is, is onduidelijk. Maar afgezien daarvan blijft het steeds waarschijnlijkere vertrek van de ontwerper nog met veel vragen omgeven.
Want, hoewel Gascoyne de werksfeer bij Toyota niet helemaal gewenst achtte, leek de ingenieur eerder deze week nog zelfverzekerd de zaken eindelijk op de rails te krijgen na de bemoedigende podiumplaats van Ralf Schumacher, afgelopen zondag.
Daarnaast lijkt de situatie bij Toyota ook redelijk verwarrend. Afgelopen winter werd Gustav Brunner al aan de kant gezet: de Oostenrijker werd niet meer nodig geacht bij het ontwikkelen van de bolides, en na de komst van Gascoyne raakte de rol van de ontwerper stapsgewijs uitgespeeld.
Wie Gascoyne na zijn - nog steeds onbevestigde - vertrek zou moeten opvolgen is niet duidelijk. Toyota heeft veel werknemers voorhanden gezien de dubbele-helixstructuur van de twee ontwerpteams die aan de bolide werken, maar een domino-effect van functieveranderingen lijkt vooralsnog niet uitgesloten. Meer nieuws over de situatie in Marsdorf, een voorstad van Keulen waar de fabriek gevestigd is, volgt zeer waarschijnlijk snel.
http://most-expensive.net/mp3-player-worldquote:[..]
After receiving an order from Russian-Canadian billionaire Alex Shnaider, owner of the Midland Formula 1 team, TrekStor a German manufacturer of MP3 players has develop the most expensive MP3 player ever built. This unique custom-made portable music device was created based on TrekStor’s i.Beat organix mp3 player.
[..]
Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.
Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....
of maak ik hier nou een denkfout?
ja maar stel dat je achteraan aansluit dan moet je toch die laatste langzame coureurs weer inhalen en dat kost toch ook weer enorm veel tijd? Terwijl de coureurs vooraan weer met volle snelheid door kunnen gaan?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
Maar als je buiten een SC-periode om een pitstop maakt rijden ALLE auto's vol gas door...quote:Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
achteraan aansluiten is niet zon ramp als de auto´s voor je nog een pitstop moeten maken. Als zij óók de gelegenheid krijgen om tijdens een tweede SC te stoppen, is dat ook nog niet zo erg, omdat je dan alsnog kunt doorstomen naar voren. Je wint er alleen wat minder tijd mee.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Hmmm, dat geeft een beter beeld...i get the pointquote:Op woensdag 5 april 2006 13:25 schreef Murray het volgende:
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.
Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.
Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.
A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.
Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.quote:Montoya :: Kimi voelt de druk van mij
Woensdag 5 april 2006 om 10:58 - Juan Pablo Montoya heeft zich uitgelaten over het gedrag van zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. Montoya vindt dat de Fin zich op het circuit misdraagt, door hem telkens, in zijn ogen expres, af te blokken.
Vorig jaar was de relatie tussen de Colombiaanse heethoofd en de koele Fin nog erg goed, maar die eerste ergert zich nu aan het gedrag van Räikkönen. “Ik weet niet wat er met hem is, maar hij gooide in Australië voor de tweede keer zijn wagen vlak voor de mijne. Als ik iets minder had opgelet, hadden er ongelukken kunnen gebeuren, met alle gevolgen van dien”, zei de 30-jarige Montoya.
Montoya denkt dat het gedrag van zijn teamgenoot te wijten is, doordat hijzelf stabiel rijdt. In Australië zag de Colombiaan voor het eerst dit seizoen de finishvlag niet. “Vorig jaar was hij duidelijk de betere ten opzichte van mij. Nu zit ik ook in een goede positie, dus ik denk dat hij de druk van mij voelt.”
Bron: RaceFreaks
quote:
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
hij zal iig zorgdragen voor smakelijke pitspoezenquote:
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:47 schreef WEST het volgende:
[..]
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
nou ik ken wel meer coureurs die zeuren, Barrichello, Ralf Schumacher, Christijan Albers, Giancarlo Fisichella nog meer opnoemen?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
als de journalist het ook kan vertalenquote:Op donderdag 6 april 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
Bronquote:Gascoyne en Toyota uit elkaar
Mike Gascoyne en Toyota gaan dan toch uit elkaar. Per direct, zo heeft de Japanse renstal vanmiddag bekendgemaakt. Wie de rol van technisch-directeur overneemt van de Engelsman is vooralsnog onduidelijk.
Naar aanleiding van berichten in de Engelse media kwam Toyota gisteren met een verklaring naar buiten. Gascoyne was niet ontslagen, maar tot nader order geschorst vanwege 'een fundamenteel meningsverschil'. Een dag later komt alsnog de bevestiging dat hij op zoek kan naar een nieuwe werkgever.
"Toyota Motorsport en Mike Gascoyne hebben verschillende meningen ontwikkeld over de koers die het team in de toekomst op technisch gebied moet varen. Er moest wat gebeuren. Daarom zijn beide partijen het er over eens geworden dat een scheiding de enige juiste oplossing was."
Gascoyne mag echter niet direct bij een ander team aan de slag. Dat mag pas eind oktober, als de verbintenis met de Japanse renstal ten einde loopt. En daar is Gascoyne niet eens ontevreden mee. "Nu kan ik terug naar Engeland en meer tijd doorbrengen met mijn familie."
Hij kwam in 2003 bij Toyota. Tsutomu Tomita, Toyota Motorsport-president: "Hoewel we uit elkaar gaan, wil ik Mike oprecht bedanken voor wat hij de afgelopen jaren met het team gedaan heeft. Voor de duidelijkheid: deze scheiding heeft niets van doen met zijn bekwaamheid. We wensen hem het beste in de toekomst."
Gary Paffettquote:Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand?
quote:Burgess verlaat MF1
6-4 - Verrassend. Adrian Burgess legt zijn taken als Sportief Directeur van MF1 Racing met onmiddellijke ingang neer. Een geplande herstructurering ligt daaraan ten grondslag.
Dat heeft het team van Alex Shnaider en Colin Kolles donderdagmiddag bekendgemaakt. Andy Stevenson (Team Manager) en Dominic Harlow (Chief Race and Test Engineer) nemen Burgess’ taken over. Burgess was sinds mei 2005 werkzaam voor Midland F1 Racing.
Het team wil de Engelsman bedanken voor de bewezen diensten. ,,Adrians ervaring en expertise was voor het team enorm waardevol”, aldus teambaas Colin Kolles. ,,We wensen hem veel succes met wat hij in de toekomst gaat doen. We verwachten hem snel weer terug te zien in de Formule 1.”
PPB
quote:Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken
Donderdag 6 april 2006 om 13:00 - Vorig jaar bleek onomstotelijk dat Michelin de betere band had ten opzichte van de Bridgestones, op de schandaalrace van Indinapolis na. Alle andere wedstrijden werden echter gewonnen door een coureur op Michelin-banden. Aangenomen werd toen dat de mannen op het Franse rubber de banden sneller en beter op temperatuur konden krijgen en daarmee een flink voordeel konden opbouwen in de race. Bridgestone had daarmee regelmatig het nakijken.
Deze winter is er een aantal zaken veranderd. De bandenwissels zijn terug, de V8-motor is ingevoerd en Bridgestone heeft nu meer topteams tot haar beschikking om uitgebreid te gaan testen. Daar heeft het optimaal gebruik van willen maken door de afgelopen maanden een compleet nieuwe constructie in te voeren in haar bandenfabrikaat. Deze is overigens vooral aangepast aan de gevolgen van de invoering van de V8-motor en in mindere mate aan die van de bandenwissels.
"Door de nieuwe constructie hebben we bij het remmen en de tractie een flinke vooruitgang geboekt", verklaart Hisao Suganuma, technisch directeur van Bridgestone, tegenover Motorsport aktuell. Door de V8-motoren verslijten de achterbanden veel minder snel, waardoor het gevaar van beschadigingen behoorlijk is gereduceerd.
Ook Alexander Wurz merkte als Williams-testcoureur duidelijk het verschil. "Allesbeslissend is hoe de energie van de banden op de grond komt. Dat is net als bergaf rijden: wanneer je snel blijft staan worden de spieren heel anders belast dan wanneer je langzaam vaart mindert."
De nieuwe banden hebben nog een ander voordeel: door de verbeterde constructie kunnen deze in een groter temperatuurspectrum hun werk doen. Dat betekent dat de band niet alleen in hitte of alleen in koelte de betere band hoeft te zijn, maar het verschil nauwelijks nog merkbaar is tussen deze omstandigheden.
De meeste Bridgestone-teams reden in Albert Park op de nieuwe banden, enkel Ferrari koos voor de oude variant. Dat bleek in het koele Albert Park een verkeerde beslissing: door de lage temperaturen konden de wagens van de Scuderia soms erg moeilijk hun benodigde grip vinden. De andere Bridgestone-teams deden daarentegen erg goed hun best, vrijwel allemaal presteerden ze beter dan in de eerste twee races als het om bandensnelheid aankwam.
Bron; RaceFreaks
Als dat zo is dan zou MS de race gewonnen hebben, gezien het feit dat RS op het podium terecht kwam....quote:Op donderdag 6 april 2006 16:26 schreef TommyGun het volgende:
[..] (Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken)
quote:Alonso: "Schumacher niet klaar met F1"
06 april 2006
Regerend wereldkampioen Fernando Alonso denkt niet dat Michael Schumacher aan het einde van dit seizoen zal stoppen met Formule 1-racen. Alonso gelooft dat de Duitser dit jaar weer races gaat winnen en dat hij een serieuze kandidaat zal zijn voor de wereldtitel.
Alonso zei tegen de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport: "Michael is nog steeds erg snel. Hij is nog niet klaar met de F1. Michael begon het seizoen goed in Bahrein, maar kreeg het daarna zwaarder. Zodra we circuits gaan bezoeken die Ferrari en Bridgestone beter liggen, zal Schumacher weer races winnen." Alonso denkt zelfs dat Schumacher kan meevechten om de titel: "Michael is een coureur die altijd punten scoort en zeer gemotiveerd is."
Schumacher staat met elf punten op een vierde plek in de WK-stand.
Bron; F1Racing
Tests gisteren zagen er iig al goed uit. Dik voor de Honda's.quote:Schumacher belooft vooruitgang bij Ferrari
05 april 2006
Het team van Ferrari zal het Europese deel van het F1-seizoen beginnen met een op veel punten verbeterde 248 F1-auto. Dat belooft Michael Schumacher. "We nemen verbeterde aërodynamica en een aangepaste motor mee naar Imola, dus dan zal alles beter moeten gaan. We zullen ons de komende weken intenstief voorbereiden."
Als de banden goed zijn, is de snelheid van de auto redelijk in orde. Schumacher kon na zijn pitstop op een nieuw setje Bridgestones de op twee na snelste raceronde rijden. "Dat is hoopgevend voor ons. We zitten op het goede spoor. We moeten dat zien vast te houden", aldus Schumacher.
Bron: F1Racing
Ferrari had al verklaard de fout gemaakt te hebben om bandenkeuze op zaterdag te doen, echter regende het de zaterdag tijdens de vrije trainingen, met als gevolg dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Hierin kwam het volgens Todt ook doordat ze geen 3e rijder hebben, die dat soort tests kan uitvoeren. Maja, Mclaren en Renault en Toyota hebben die derde rijder ook nietquote:Op donderdag 6 april 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217quote:Toyota dreigt Formule 1 te verlaten
06-04 Teambaas John Howett van Toyota heeft laten weten dat de Japanse renstal wel eens uit de Formule 1 kan vertrekken. De Brit heeft laten weten dat de FIA de grote fabrikanten mogelijk niet serieus neemt als deelnemers. Max Mosley heeft eerder al laten weten graag meer onafhankelijke privé-teams in de sport te zien.
"Alles is nu erg onduidelijk. Zijn we (de fabrieksteams) welkom of niet? Als we niet welkom zijn, moet dat publiekelijk gezegd worden," vertelt Howett aan 'Autosport.com'. "De FIA moet inzien dat we gevraagd worden om ons aan de Formule 1 te verbinden tot en met 2012, zonder dat wordt aangegeven of we gewild zijn of niet. We zijn er klaar voor om ons aan de F1 te verbinden, maar dat doen we niet zomaar. Dit moet de meest technologische autosport blijven. Technoligische vooruitgang betekent niet altijd dat de kosten hoger worden, soms kan het zelfs het tegenovergestelde worden."
Toyota is een van de teams uit de Grand Prix Manufacturers Association, dat eerder nog een eigen klasse wilde oprichten. Samen met de andere leden - Honda, BMW, Mercedes en Renault - heeft het team zich inmiddels wel ingeschreven voor 2008, maar volgens sommigen is dit alleen gebeurd om mee te kunnen discussiëren over de regels van 2008. Mochten deze regels niet bevallen, kunnen de teams zich nog altijd terugtrekken uit de F1 en alsnog een nieuwe klasse oprichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |