abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36523754
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839


Ik tel voor 2008 al 13 teams (Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:28:26 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523793
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
hoe wordt dan bepaald wie het laatste team wordt?
The line is a dot to you!
pi_36523845
Ik neem aan wie het beste kan aantonen het financieel te redden. Teams zullen waarschijnlijk stemmen, maar goed dat weet ik niet zeker.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:41:55 #104
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36524168
Inderdaad:
quote:
Stoddart :: FIA kiest Richards vast boven mij - vrijdag 31 maart 2006 om 14:33

Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart verwacht dat zijn aanvraag om vanaf 2008 deel te mogen nemen aan het wereldkampioenschap van de Formule 1 zal worden afgewezen, om zo David Richards wel toe te laten in de koningsklasse van de autosport. De Australiër, op dit moment aanwezig bij zijn thuisevenement, heeft deze week een aanvraag ingediend nadat hij de Italiaanse renstal van Minardi vorig jaar verkocht aan energiedrankfabrikant Red Bull.

“Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden, want als ik mijn team aanmeldt terwijl er maar zes aanvragen officieel bevestigd zijn, zouden dat er elf worden inclusief de vijf geweigerde inschrijvingen van de fabrikanten. Ik zou verwachten dat die laatste plek naar iemand als David Richards gaat en ik zou daar totaal geen invloed op uitoefenen, omdat het geheel logisch zou zijn”, aldus Stoddart, die ook spreekt over de plannen van voormalig Formule 1-teambaas David Richards om zich in te schrijven met zijn bedrijf Prodrive.

“Maar als er iets zou gebeuren tussen Max en de fabrikanten en ze besluiten hun aanvraag in te trekken, dan verwacht ik dat we tussen de beste kanshebbers zitten voor die laatste paar plaatsen. We staan natuurlijk in de startblokken om te gaan; we hebben de wagens, de motoren en in feite is er niemand anders in deze paddock die in onze positie staat om binnen een week een hybride bolide te maken voor 2006 om daar goede prestaties mee neer te zetten met een V10 geteste motor voor dit jaar, om vervolgens onze testwagen in 2007 te bouwen die zal voldoen aan de reglementen voor 2008.”

De FIA liet weten alle aanvragen voor het kampioenschap van 2008 voor vandaag binnen willen te hebben. De elf huidige deelnemende teams hebben hun aanvraag al ingediend, terwijl er twaalf plaatsen vrij zijn. Stoddart verwacht binnen een week de naam van wie de overgebleven plaats krijgt: “De inschrijvingen sluiten om 16:00 uur in Genève vandaag, dus ik kan me voorstellen dat Max Mosley geen tijd zal verspillen. Ik zie het idee er niet achter, maar het is aan hem en de enige optie is dat we volgende week de beslissing zullen horen.”

“Er is geen reden om er langdradig over te doen en ik verwacht niet dat ik mee zal doen vanwege een duidelijke reden, maar meer vanwege de politiek binnen de sport; als ik zelf Max Mosley was zou ik het aan David Richards geven. Als het niet gebeurd, dan zullen we een gezamenlijke Formule 1 hebben en dan zou ik meer om de sport geven dan als ik er zelf in terug kom. Dus als het niet gebeurd dan zeg ik ‘goed gedaan’ want dan zal er eindelijk een oplossing zijn voor de politiek en de bullshit in de Formule 1.”
bron = http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13457
Calm down, please!
pi_36532962
Op het absurdisme af:
quote:
Maar liefst 22 teams willen meedoen in 2008
31 maart 2006

De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).

Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."
"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."
Bron
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 22:36:31 #106
862 Arcee
Look closer
pi_36537468
44 auto's in de baan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:37:49 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36537507
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:39:20 #108
18653 crew  D.
pi_36537546
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
yeah

ben benieuwd hoe dat bij de eerste bocht gaat, van welk circuit dan ook
pi_36540599
44 auto's, dat hoeft van mij niet zo...
Tralalalaaa
pi_36541038
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
Where facts are few, experts are many.
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 08:10:06 #111
18653 crew  D.
pi_36543980
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:57 schreef Atreidez het volgende:
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
tweezitters
pi_36544064
- Easy left
- Hard right followed by an easy right
Calmer than you are
  zaterdag 1 april 2006 @ 08:41:57 #113
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36544167
En misschien in de toekomst een Singaporean Grand Prix
quote:
Singapore could host GP in 2008, say F1 bosses

SINGAPORE: Singapore could host a Formula One Grand Prix in 2008, the sport’s senior ruling figures were quoted as saying yesterday.

Max Mosley, president of the Federation Internationale de l’Automobile (FIA), said it would be a welcome addition to the calendar, while commercial rights holder Bernie Ecclestone sees a street circuit as the best option.

“Singapore is a vibrant business region with a huge motorsport fan base and it would be a welcome addition to the sport,” Mosley told the Today newspaper. “If the infrastructure and financial commitment is in place, then it is always possible that Singapore could host a Grand Prix in 2008.”

Ecclestone said he could “squeeze” in another round of the circuit in Asia and give Singapore the slot. “I’ve been speaking to people about the possibility of a race (in Singapore),” he said. – AFP
bron: o.a. http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2006/4/1/sports/13838855&sec=sports
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:38:36 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36547715
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
dat past niet eens

gewoon opdelen in twee races
een beetje zoals de huidige kwalificatie
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:05:56 #115
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36548385
quote:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij

Zaterdag 1 april 2006 om 12:59 - De FIA maakt al geruime tijd mogelijke regels voor de Formule 1 na 2008 bekend. Zo is er al de regel dat een motor niet doorontwikkeld mag worden, de slicks komen terug, de nieuwe achtervleugeltjes en zo zijn er nog meer voorbeelden. Voor hoever de FIA de regels nog gaat doorvoeren is niet zeker: discussies daaromtrent worden pas in juni gevoerd.

Het gerucht duikt de kop op dat het overkoepelende autosportorgaan weer een nieuwe regel gaat introduceren. Sinds jaar en dag bestaat de stargrid uit twee rijen auto';s. Dit was vroeger, toen er nog heel erg veel auto's aan de start kwamen, wel anders. Op veel circuits startten de wagens in rijen van drie. Het idee is dus niet geheel nieuw. Nu met de verkoop van de Formule 1 aan CVC - dat met dochterbedrijf Dorna de MotoGP-klasse naar het huidige niveau wist te brengen - lijkt het idee dat ook in de Formule 1 de auto's weer met zijn drieën per startrij komen te staan.

Een bron binnen de FIA zou hebben verteld dat de plannen vandaag aan de teams voorgelegd zullen worden. Het starten met drie auto's naast elkaar zou wat meer spektakel in de starts moeten gooien. Zo start dan bijvoorbeeld de nummer vier vlak achter de polesitter, en niet de nummer drie. Ook zal de zeventiende startplek het zelfde zijn als wat voorheen de twaalfde startplek was. Als voorbeeld kan men de MotoGP nemen, hier starten de rijders in rijen van vier en met de start is er altijd genoeg spektakel. De kwalificatie wordt tevens minder belangrijk en zullen er dus minder banden gebruikt hoeven worden. Indirect leidt dit dus tot een drastische kostenbesparing.

Er is echter ook een andere kant van het verhaal, het risico op een massale startcrash wordt namelijk groter. Risico is er echter altijd, de rijders zullen alleen wat meer op hun hoede moeten zijn. De laatste echte massale startcrash dateert uit 2002, waarbij Ralf Schumacher gelanceerd werd en er twaalf rijders uitvielen. Ook in 2005 was er het nodige risico, zo was er op de Nürburgring een herstart na een ongeluk en in Hongarije rolde Christian Klien met de start over de kop. De risico's zijn dan weer te beperken door de startgrids breder te maken. Daardoor zullen oudere circuits - die niet beschikken over een erg breed recht stuk - flink moeten verbouwen. Het meest recente voorbeeld is Imola, waar door Formule 1-architect Herman Tilke een compleet nieuwe start-finish ontworpen zal worden, inclusief pitstraat. Ook Zal Tilke de rest van het circuit onder handen nemen. Ook in Spa-Francorchamps wordt dit jaar flink geïnversteerd om de baan te upgraden.

Ondanks het risico van een crash, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat deze regel wordt doorgevoerd. De veiligheid van de hedendaagse Formule 1 is namelijk enorm te noemen. Daarnaast kan het close racing de Formule 1 weer een stiuk aantrekkelijker maken, zodat de negatieve kijkersspiraal in onder meer Duitsland en Nederland hopelijk omgebogen kan worden.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13478
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:19:16 #116
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36550167
quote:
Ferrari met upgrades naar Imola

Ferrari zal een aantal vernieuwde onderdelen inpakken voor Imola. De GP van San Marino, die over drie weken zal plaatsvinden, moet de titelaspiraties weer nieuw leven inblazen. Hoewel de 248 F1 het de Renaults af en toe moeilijk kan maken, wil Ferrari zelf de aanval inzetten. Het team uit Maranello werkt met man en macht aan upgrades van verschillende onderdelen.

Hoewel de details nog niet bevestigd zijn, schijnt Ferrari een nieuw aerodynamisch pakket, een vernieuwde wielophanging en aanpassingen aan de motor te hebben ontwikkeld.

Technisch directeur Ross Brawn heeft deze plannen op vrijdag in Melbourne wereldkundig gemaakt. De diverse onderdelen worden komende week op het circuit van Vallelunga getest alvorens het totaalpakket naar Barcelona gaat om daar te testen. “Er is een goed ontwikkelingsprogramma samengesteld en Imola zal de eerste halte zijn,” vertelt Brawn. Hij vervolgt: ” Ik denk dat we een flinke stap vooruit zullen maken, zowel aerodynamisch als mechanisch.”

“We zullen enkele nieuwe systemen voor de wielophanging gaan testen. We wilden ze eigenlijk de vuurdoop geven in Fiorano, vorige week, maar het weer liet het niet toe om evaluaties te maken. We zullen nu een nieuwe poging wagen in Vallelunga en Barcelona,” aldus een optimistische Brawn.

Ook de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ferrari. Brawn licht een tipje van de sluier op. “ Er zijn veel ontwikkelingen bezig op mechanisch gebied en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de afdeling die zich bezig houdt met aerodynamica. Op dat gebied staat er het een en ander te wachten voor de race van Imola en ook voor de volgende races moeten we verbeteringen kunnen plaatsen.”

Ook bandenleverancier Bridgestone zit niet stil. Dankzij de toetreding van Williams en Toyota maakt Bridgestone sneller progressie dan het de afgelopen jaren het geval is geweest. Brawn is vanzelfsprekend tevreden met deze ontwikkeling.

De achilleshiel van de 248 F1 is de motor. Ferrari moet zelf toegeven dat het de problemen met de zuigers van de motor nog niet heeft kunnen oplossen. Dit heeft tot gevolg dat het nog niet de progressie kunnen maken die zo welkom zou zijn. Het belangrijkste is dat de motor betrouwbaar blijft. “We hebben de ontwikkelingen van de motor tijdelijk on hold gezet. Er komen wel wat aanpassingen aan, maar we moeten eerst het lek boven hebben alvorens we grote veranderingen kunnen doorvoeren,” besluit Brawn.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13479
pi_36551948
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:

[..]
Tralalalaaa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 april 2006 @ 16:39:00 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36553721
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan


maar vroeger mochten er op Monaco ook minder auto's meedoen dan op andere cicuits, gewoon weer op zaterdagochtend voorkwalificatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36563466
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
[..]
De laatste F1 race met 3 auto's per startrij was Zandvoort 1973
De laatste F1 race met 4 auto's per startrij was Duitsland 1967 (Nürburgring).
  zondag 2 april 2006 @ 11:48:42 #120
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572163
quote:
Raakt Ralf podiumplaats kwijt?

Te vroeg gejuicht? Ralf Schumacher zou zijn podiumplaats wel eens kwijt kunnen raken. De Duitser wist een sensationele derde plaats te behalen in Australië, maar het lijkt erop dat hij deze plaats gaat verliezen. De Toyota coureur zou tijdens een safety-car situatie zijn landgenoot Nick Heidfeld hebben ingehaald. Aangezien dit verboden is zou dit wel een vergaande consequenties kunnen hebben voor Schumacher. De FIA heeft derhalve ook de officiële race uitslag nog niet vrij gegeven, omdat het incident nog onderzocht wordt.

Concreet gaat het om de situatie aan het begin van de derde safety-car fase toen Heidfeld van de tweede plaats terugviel naar de vijfde positie. De Duitser werd hierbij, tijdens een gele vlag situatie, door Juan Pablo Montoya ingehaald, en nu dus mogelijker wijze ook door zijn landgenoot Ralf Schumacher.

“Bij Ralf scheelde het maar een haartje, maar daar wil ik nog niets over zeggen”, verklaarde Heidfeld na de race over het vermeende incident. “Dat moet de raceleiding maar zelf beoordelen nadat ze de beelden hebben terug gezien, maar het gebeurde wel onder een gele vlag, dacht ik”, aldus Heidfeld. Bij Montoya leek hetzelfde aan de hand”. Voor Montoya zal dit echter nauwelijks consequenties hebben. De Colombiaan moest voortijdig de strijd staken.

Volgens de geruchten staat ook Scott Speed, die voor Scuderia Toro Rosso het eerste WK punt binnenhaalde, ter discussie. Ook voor de Amerikaan geldt dat de raceleiding een incident, waarbij Speed betrokken zou zijn geweest, aan het onderzoeken is.
bron : klik
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:19:48 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572958
quote:
Amerikaan krijgt tijdstraf vanwege inhalen onder geel
Speed verliest punt

2-4 - Scott Speed verliest het punt dat hij vandaag scoorde in de Grand Prix van Australië. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Toro Rosso-coureur heeft ingehaald onder geel, meldt de wedstrijdleiding. Daarvoor krijgt hij een tijdstraf van vijfentwintig seconden en valt hij terug naar de elfde plaats. David Coulthard schuift door naar de achtste plek.

Daarnaast heeft Speed een geldboete van vijfduizend dollar opgelegd gekregen, vanwege ‘fout taalgebruik’ tijdens het verhoor van de wedstrijdleiding. Hij zou Coulthard hebben uitgescholden. ,,Dat gedrag was onaanvaardbaar”, valt er te lezen in het door de FIA uitgebrachte statement.

Of Scuderia Toro Rosso in beroep gaat tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, is vooralsnog onduidelijk.

De herziene uitslag:
1. Alonso Renault (M)
2. Raikkonen McLaren-Mercedes (M)
3. R.Schumacher Toyota (B)
4. Heidfeld BMW-Sauber (M)
5. Fisichella Renault (M)
6. Villeneuve BMW-Sauber (M)
7. Barrichello Honda (M)
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
9. Button Honda (M)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Sato Super Aguri-Honda (B)
13. Ide Super Aguri-Honda (B)
't is en blijft een Amerikaan
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:22:06 #122
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36573027
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron : klik
maar Raikkonen haalde ook in onder geel, vlak voor de eerste safety-car volgens mij. Vanmiddag maar even goed opletten, het gebeurt op het moment dat hij Montoya inhaalt en bovenin wordt de gele vlag gezwaaid
The line is a dot to you!
pi_36574172
Hmm zijn toch momentjes die ik gemist heb. (plus tvp )
pi_36587741
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
  zondag 2 april 2006 @ 21:13:10 #125
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36589421
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
http://www.formula1.com/race/tvimages/753/4797.html
Calm down, please!
  maandag 3 april 2006 @ 13:32:47 #126
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36605911
quote:
Midland en Aguri protesteren tegen V10 Toro Rosso

Maandag 3 april 2006 om 11:20 - De hele winter rommelde het al rond de Cosworth-V10 die achterin de Toro Rosso ligt. Teambaas Colin Kolles van Midland maakte van bijna elke gelegenheid gebruik om te verklaren dat in zijn ogen het tweede Red Bull-team een oneigenlijk voordeel had bij het gebruik van de krachtbronnen. Daarop voerde hij tezamen met Midlands motorleverancier Toyota tests uit, die zouden moeten bewijzen dat de teambaas gelijk had.

De FIA suste de gemoederen echter en beloofde bij een oneerlijk voordeel alsnog in te grijpen. Na drie races lijkt de bom dan toch gebarsten. Hoewel Toro Rosso nog steeds puntloos is was het team gisteren wel dicht bij punten. De twee puntloze teams Super Aguri en Midland gaan daarop in protest.

"We willen de eigen investering beschermen", verklaart Daniele Audetto, teammanager van Super Aguri tegen autosport.com. "We denken dat het een oneerlijke situatie is sinds Red Bull Minardi heeft overgenomen. De uitzonderingsregels waren bij mijn weten gemaakt om te voorkomen dat Paul Stoddart de sport moest verlaten met zijn team. Nu hoort het team echter bij Red Bull. Zij kunnen niet alleen een V8 kopen, maar ook heel Cosworth als ze willen."

Het voordeel van de V10-motor zou op de langzamere circuits als in Monaco en Hongarije vooral tot uiting moeten komen omdat de V10 meer trekkracht genereert bij het accelereren. Daar zou het voordeel zeker tot uiting moeten komen, denkt Audetto: "Daar kunnen ze voor andere teams punten wegkapen. Daarom denk ik dat het beter is dat de FIA bij de constructeurs geen punten uitdeelt aan Toro Rosso. Wat mij betreft mogen ze de punten bij het coureurskampioenschap behouden", bedenkt Audetto.

Een achterliggende reden daarvoor is dat alleen de beste tien constructeurs een bijdrage krijgen uit de inkomsten van de verkoop van tv-rechten. Op dit moment staat Toro Rosso door de negende plaats van Scott Speed boven Midland, dat als beste een elfde plaats heeft, en Super Aguri met dertiende. Het is echter nog niet gezegd dat de FIA ook daadwerkelijk zal ingrijpen.

"Het is zeer moeilijk om tijdens een jaar de regels te veranderen. We leggen ons standpunt echter nu met nadruk neer bij de FIA. En zelfs al worden de regels niet veranderd, dan nog zou Mateschitz zich bewust moeten zijn van de situatie. Het is een dierbare man en zal zeker een juist besluit nemen", hoopt de Super-Aguri-teammanager.

Bron: RaceFreaks
quote:
Tost niet onder de indruk van protest tegen V10

Maandag 3 april 2006 om 11:29 - Teambaas van Toro Rosso, Franz Tost, toonde zich niet bepaald onder de indruk van het protest dat de teams Super Aguri en Midland gaan indienen bij de FIA. De twee achterhoedeteams oordelen dat de tweede Red Bull-renstal een oneerlijk voordeel heeft bij het gebruik van V10-motoren. Tost draait op zijn beurten de zaken volledig om.

"De FIA heeft een regel in het leven geroepen die het privateers toestaat om onder bepaalde voorwaarden V10-motoren te gebruiken. Wanneer een aantal teams zich beklagen dat wij een voordeel zouden hebben betreur ik dat, maar ik begrijp hun besluit niet. We willen ze best een V10-motor verkopen", weet de Oostenrijker. Super Aguri en Midland blijven namelijk ook maar privateers.

Tost denkt dat het protest van de twee teams te snel ingediend is zonder een goede feitelijke onderbouwing. "De mensen moeten zich eerst eens bedenken dat Toro Rosso niet op de laatste rij blijft. Er staat namelijk nergens in de regels dat we met een V10 niet in de toptien mogen rijden. Wat mij betreft is dit een vraag van verwachtingen: waar verwachten onze concurrenten waar we staan? We horen, onafhankelijk van de motor, niet op de laatste rij. De andere teams zouden blij mogen zijn dat we niet een V8 gebruiken want dan stonden we nog verder naar voren", voegde hij toe.

Hoe dan ook, de komende weken zal de autosportbond door het indienen van het protest tot een besluit gedwongen worden. Ofwel de V10 wordt verder beperkt, ofwel er gebeurt niets, ofwel Toro Rosso moet overstappen naar V8-motoren. Mocht Toro Rosso met V8-motoren inderdaad sneller zijn, dan snijden Midland en Super Aguri zich lelijk in de vingers. Naast de factor-motor is de snelheid ook van banden, coureurs en aerodynamica afhankelijk.

Bron: RaceFreaks
quote:
Schumacher: "Toro Rosso niet in voordeel met V10"
03 april 2006 - Michael Schumacher denkt niet dat de gelimiteerde V10-motoren Scuderia Toro Rosso een oneerlijk voordeel opleveren tegenover de andere teams. De Duitser raakte zondag in gevecht met Scuderia Toro Rosso-rijders Liuzzi en Speed.

Schumacher: "Ik denk niet dat Scuderia Toro Rosso in het voordeel is met de V10-motoren. Volgens mij lag het meer aan onze slechte prestaties dat we op die plek reden." Over de zware crash bij het opkomen van het rechte stuk zei de Ferrari-rijder: "Ik lag achter Jenson en probeerde hem in de laatste bocht te naderen om een goede slipstream te pakken. Ik kreeg helaas last van onderstuur en ging erg wijd."

Bron: http://www.f1racing.net/nl/
quote:
Button remde vóór finish om straf te ontlopen

Maandag 3 april 2006 om 11:40 - Jenson Button veroorzaakte met zijn opgeblazen motor een vreemde situatie in de laatste twee bochten van de Grand Prix van Australië. De Brit zag zijn punten in rook opgaan toen de motor de geest gaf. De bolide minderde snelheid en uiteindelijk stopte Button veertig meter voor de finishlijn. Naar nu blijkt heeft de Brit de bolide waarschijnlijk expres geparkeerd voor de finishlijn om een straf te voorkomen.

Een opgeblazen motor die pas na de finish gewisseld wordt, wordt namelijk bestraft met tien plaatsen terugzetting bij de startopstelling van de volgende race. Nu Button niet gefinisht is, mag hij zijn krachtbron straffenloos vervangen. Het besluit werd in de laatste bocht genomen door race-engineer Andrew Shavlin, zo luidt de lezing.

“Slimme actie”, oordeelt Renaults technisch directeur Pat Symonds. "Ik zou hetzelfde hebben gedaan." Het kostte Button overigens wel zijn wk-punten in Australië: hij zakte van de zesde plaats naar de tiende en zag zo drie punten als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Teambaas van Honda, Nick Fry voegt daaraan toe dat het volgende circuit, Imola, een baan is waar Button altijd goed weet te presteren. Hoewel vorig jaar de titanenstrijd ging tussen Alono en Schumacher op het Italiaanse circuit, was het Button die een jaar eerder al de pole pakte. “We moesten de voors en de tegens afwegen”, legt Fry uit op ITV. “Het was een ingeving van de race-engineer en we zullen later zien of het het juiste besluit was.”

Bron: RaceFreaks
  maandag 3 april 2006 @ 13:47:45 #127
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36606346
Dat van button.. ik weet niet wat slimmer is..
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  maandag 3 april 2006 @ 16:10:17 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36610745
Jordan heeft zich misschien wel ingeschreven voor 2008.

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/22765
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36611893
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:47 schreef SupaMario het volgende:
Dat van button.. ik weet niet wat slimmer is..
Mwah ga maar eens beetje rekenen. Is wel een goed besluit geweest. Hij verliest er nu 3, stel dat ie weer in de top 3 kwalificeert de volgende keer. De huidige top 10 is redelijk competitief maar goed, Button wordt 6/7de? Terwijl je met een goeie kwalificatie zonder pech in de race misschien wel een 2de plek kan pakken. Vraag me alleen af of 't voor 't team wel het gunstigste is. Je krijgt toch bepaalde kosten terug met punten, al kan dat Honda denk ik niet zo heeeeel veel schelen.
Maar goed "F1 is if written backwards" dus je weet het natuurlijk nooit.
pi_36612578
Ik zat ook al te rekenen... 3 punten laten liggen om geen 10 plaatsen terug te gaan op de grid. Maar vanaf een p13 ofzo wordt je als Button zijnde ook redelijk makkelijk 3e of 4e wat 6 punten zou betekenen. Das bij elkaar dus 9, dus verwachten ze in Imola een zekere 1e plaats te gaan halen Het andere wat ik me kan voorstellen is dat ze hem uit verkeer willen houden, vooral met Rosberg en Klien in het achterveld
Where facts are few, experts are many.
pi_36613014
Oh nee toch, ze gaan toch niet er voor zorgen dat Monza niet mee kan doen he?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/22768
Where facts are few, experts are many.
pi_36614136
Echt, van alle races is Monza wel degene die op de kalender moet blijven staan. Samen met Silverstone dan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36616944
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zat ook al te rekenen... 3 punten laten liggen om geen 10 plaatsen terug te gaan op de grid. Maar vanaf een p13 ofzo wordt je als Button zijnde ook redelijk makkelijk 3e of 4e wat 6 punten zou betekenen. Das bij elkaar dus 9, dus verwachten ze in Imola een zekere 1e plaats te gaan halen Het andere wat ik me kan voorstellen is dat ze hem uit verkeer willen houden, vooral met Rosberg en Klien in het achterveld
Oke het was een beetje gekke GP, maar Button wordt niet "zomaar" 3e. Zeker niet als ie op een 13de plek begint, niet met dit veld.
  maandag 3 april 2006 @ 20:22:52 #134
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36619188
quote:
Banden zorgen voor problemen bij Ferrari
03 april 2006

Volgens Jean Todt crashte Michael Schumacher in de afgelopen Grand Prix door gebrek aan temperatuur in de banden. Felipe Massa ging al eerder van de baan. De Braziliaan kwam in de eerste bocht in de knoop.

"We hadden gewoon te weinig temperatuur in de banden," vertelde Todt. "Dat kwam door de safety car-situaties. Met deze banden heb je veel temperatuur nodig. We verloren grip."

Ook denkt Todt dat het een groot nadeel is dat Ferrari geen derde coureur mag inzetten op de vrijdag. "Als we meer op vrijdag konden rijden, zou dat zeker helpen. We konden nu slechts één type band testen. We wilden zaterdag de andere band testen. Helaas lukte dat niet. Je blijft leren."
Bron; F1Racing
  maandag 3 april 2006 @ 22:05:14 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36623578
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:22 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Bron; F1Racing
huh? Hij crashte toch 10 ronden na de safety-car ofzo?
The line is a dot to you!
pi_36624708
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:05 schreef kepler het volgende:

[..]

huh? Hij crashte toch 10 ronden na de safety-car ofzo?
Ja, bericht is ook duidelijker in de Engelse versie. Bij F1racing is sowieso vaak de Engelse versie iets vollediger. Maar goed, het bericht:
quote:
Ferrari suffering from lack of Friday tester - boss

Temperatures, it was all about tyre temperatures, Ferrari's Jean Todt emphasised after Sunday's incident-filled Australian Grand Prix. Neither of his car's finished, both being eliminated in violent accidents but it was the fact that they had only marginally proved to be competitive that irked the team principal.

"It was just the tyre temperatures after the (four) safety car interventions," explained Todt. "We didn't have enough temperature. With this kind of tyre, we need to have much more temperature. We lose grip. Without temperature we don't have grip, we don't have the right pressure."

To some extent, Ferrari were duped by the weather. Having finished third in last year's World Championship, Ferrari are not allowed the luxury of a third driver to do its tyre testing on the Fridays of Grands Prix.

The idea, therefore, is to do minimal running on Friday, thus conserving the engine and to do the majority of tyre testing on the Saturday. However, when Saturday turned out to be wet in Melbourne, they were unable to test new specification Bridgestone tyres.

"More running on Friday would definitely have helped," explained Todt. "We only used one specification of tyre on Friday, thinking we would do the job of testing the other specification when the track would have been less green on Saturday. Unfortunately, we couldn't do it. You always learn."
pi_36634546
Hey jongens, effe snel een vraagje: als je voor de A1 een tribunekaartje koopt, mag je dan dan ook gewoon in de duinen (general access area)?
Wil het graag even zeker weten .
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:25:17 #138
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36634768
Waar kan ik de kaartjes voor de A1 het beste bestellen??
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:26:07 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36634787
A1GP.com
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36635326
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef Rainboww het volgende:
Hey jongens, effe snel een vraagje: als je voor de A1 een tribunekaartje koopt, mag je dan dan ook gewoon in de duinen (general access area)?
Wil het graag even zeker weten .
De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.
Where facts are few, experts are many.
pi_36635453
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:46 schreef Atreidez het volgende:

[..]

De duinplaatsen zijn de ring om het circuit heen. Bij tribunes staan dan hekken voor de trap waar via je kaartje wordt gecontroleerd of je wel op die tribune mag.. Dus ja, je kan overal in de duinen zitten, en alleen op de tribune waar je een kaartje voor hebt.
Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaakt .
De tribunes zijn al bijna uitverkocht!
Gaat echt hard met die kaarten, wilde eerst tribune TH bestellen, stond nog als beschikbaar, maar toen ik op ORDER klikte, stond er opeens in het rood -22
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:00:30 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36635716
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:51 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Thanx dan heb ik een goeie keuze gemaakt .
De tribunes zijn al bijna uitverkocht!
Gaat echt hard met die kaarten, wilde eerst tribune TH bestellen, stond nog als beschikbaar, maar toen ik op ORDER klikte, stond er opeens in het rood -22
Ik kon gisteren gelukkig nog wel TH bestellen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:23:22 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36638156
quote:
Montoya bekritiseerd McLaren en Raikkonen

4-4 - Juan Pablo Montoya heeft zich buitengewoon kritisch uitgelaten over McLaren en zijn teamgenoot Kimi Raikkonen. De Colombiaan snapt helemaal niks van de strategie die in Melbourne gebruikt werd.


In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”

Montoya haalde zelf het einde van de race niet. Bij het opkomen van het rechte stuk ging hij over de kerbstones, waardoor het elektrische systeem van de auto ontregeld raakte en de McLaren ermee ophield. ,,Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”

Wat Montoya ook niet begrijpt is dat zijn teamgenoot in de laatste ronde nog de snelste ronde van de race neerzette. ,,Kimi moest kennelijk de held uithangen en in de laatste ronde nog de snelste ronde klokken. Geen idee wat hij aan het doen was want hij was ineens een halve seconde sneller dan zijn snelste ronde tot dan toe. Dan vraag ik me af waar hij voor die tijd mee bezig was. Het kan hem niet gegaan zijn om het baanrecord van Michael Schumacher, want dat ligt ergens in de 1:24, dus waarom zou je zoveel risico nemen? Om er in de laatste ronde nog af te vliegen?"


[ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 04-04-2006 13:30:22 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36639311
Raikkonen kwam dichterbij aan Alonso.. Dus dat zal wel de reden geweest zijn voor t harde rijden Voor de rest zeurt ie een beetje hoor.. Hij moet gewoon zorgen dat ie voor Kimi rijdt, staat ie ook eerder in de pits.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:24:59 #145
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36646096
quote:
Australische GP geeft gehoor aan klacht Schumacher

Dinsdag 4 april 2006 om 17:17 - Gisteren kwam het bericht dat Michael Schumacher de hobbel in de laatste bocht van het Australische stratencircuit van Melbourne graag verwijderd zou zien worden. Een dag later hebben de organisatoren van de gelijknamige Grand Prix al laten weten dat er gehoor zal worden gegeven aan de klacht van de Ferrari-coureur.

De Duitser moest de Grand Prix van down under zondag nog verlaten nadat hij zijn rode bolide afschreef toen deze onbestuurbaar werd als gevolg van onderstuur, waardoor hij over de hobbel van de laatste bocht heen ging. “Ik vraag me af waarom het er nog zit. Drie jaar geleden had ik daar ook al een ongeluk tijdens een training. Niets is er sindsdien veranderd”, waren de woorden van Michael Schumacher na afloop van de race.

Naast de oudste van de gebroeders Schumacher had ook McLaren-coureur Juan Pablo Montoya moeite met de laatste bocht. Bij de eerste poging wist de Colombiaan zijn bolide nog heel te houden, maar na een tweede keer viel zijn McLaren stil en was ook zijn race ten einde. In het verleden heeft ook tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen problemen gehad met dezelfde hobbel.

Bron; RaceFreaks
Ik had ook niet anders verwacht
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:29:26 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36646229
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:24 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ik had ook niet anders verwacht
hij wist dat die hobbel er zat.... ik bedoel je gaat toch ook niet vragen of ze die muur in Monaco willen weghalen
The line is a dot to you!
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:59:54 #147
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36647082
quote:
Rossi maakt van Alonso een lachertje

Dinsdag 4 april 2006 om 17:46 - Zevenvoudig wereldkampioen op twee wielen, Valentino Rossi, maakt van zijn persgevecht met Formule 1-wereldkampioen Fernando Alonso een heuse show.

De Spaanse coureur was niet onder de indruk van de prestaties van de Italiaan toen deze een aantal tests aflegde in een Formule 1-bolide van Ferrari. Als gevolg daagde motorcoureur de rijder uit de Formule 1 uit voor een duel in drie verschillende sportvoertuigen om zo te kijken wie de beste coureur is.

In eerste instantie ging Alonso akkoord met de uitdaging en keek hij uit naar het moment dat hij en Rossi zouden strijden in een Formule 1-bolide, op een MotoGP-motor en uiteindelijk in een rallywagen om de winnaar te bepalen. Niet veel later moest de coureur van Renault echter af zeggen omdat hij een te druk schema zou hebben.

De man die momenteel onder contract staat met Yamaha, en volgens de geruchten volgend jaar bij Ferrari, laat er geen gras over groeien en daagt de Grand Prix-overwinnaar van afgelopen weekend nu uit via de pers: “Misschien heeft Alonso een aantal berekeningen gedaan en zich gerealiseerd dat hij zou verliezen.” Ook zou Alonso op de motor twaalf seconden langzamer zijn dan Rossi, mochten we de Italiaan geloven.

Bron: RaceFreaks
Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:03:00 #148
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36647170
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Wil Alonso het wel eens zien afleggen tegen Rossi.
Het lijkt mij in ieder geval wel tof, een nieuwe Prost-Senna!!!! Of krijgen we dat volgend jaar al bij McLaren?
pi_36647789
Jezus Montoya, zeik niet.
quote:
In een interview met Autosport zegt Montoya niet te snappen waarom McLaren de neus van Raikkonens auto verving, terwijl Montoya op dat moment achter hem in de pitstraat stond te wachten. Raikkonen had een beschadigde wind-endplate. ,,Ik was geschokt dat ze dat deden. We kwamen tegelijkertijd binnen en hadden allebei op het podium kunnen eindigen, en dan gaan ze Kimi’s neus vervangen.”
Safety car kwam de baan op, Kimi lag voor dus Kimi ging als eerste de pit in. En natuurlijk gaan ze die neus dan vervangen, hij had er behoorlijk last van.

Hoeveel seconden heeft Montoya nou moeten wachten dan? Stuk of 4?

Oh, wacht ze hadden de race van Kimi natuurlijk moeten opofferen voor Montoya, want Juan was lekker onderweg zeker.. zelfs met die neus bleef Kimi Montoya gewoon voor.

Laat hem eerst eens kritisch naar zichzelf kijken. Hij spint twee keer: 1 keer in de opwarmronde, en 1 keer achter de safety car. Vervolgens gaat 'ie 2 keer te wijd in de laatste bocht, de 2e keer met fatale gevolgen.

En dan durft 'ie Kimi te bekritiseren omdat Kimi de snelste ronde neerzet.
quote:
Als ik niet in de pit had hoeven wachten dan was ik niet achter Ralf Schumacher terechtgekomen en dan was dit misschien niet gebeurd.”
Wat een drogreden.
Als je die bocht niet te wijd had genomen was het misschien ook wel niet gebeurd.
pi_36649001
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')