Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839
Ik tel voor 2008 al 13 teams(Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
hoe wordt dan bepaald wie het laatste team wordt?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
bron = http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13457quote:Stoddart :: FIA kiest Richards vast boven mij - vrijdag 31 maart 2006 om 14:33
Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart verwacht dat zijn aanvraag om vanaf 2008 deel te mogen nemen aan het wereldkampioenschap van de Formule 1 zal worden afgewezen, om zo David Richards wel toe te laten in de koningsklasse van de autosport. De Australiër, op dit moment aanwezig bij zijn thuisevenement, heeft deze week een aanvraag ingediend nadat hij de Italiaanse renstal van Minardi vorig jaar verkocht aan energiedrankfabrikant Red Bull.
“Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden, want als ik mijn team aanmeldt terwijl er maar zes aanvragen officieel bevestigd zijn, zouden dat er elf worden inclusief de vijf geweigerde inschrijvingen van de fabrikanten. Ik zou verwachten dat die laatste plek naar iemand als David Richards gaat en ik zou daar totaal geen invloed op uitoefenen, omdat het geheel logisch zou zijn”, aldus Stoddart, die ook spreekt over de plannen van voormalig Formule 1-teambaas David Richards om zich in te schrijven met zijn bedrijf Prodrive.
“Maar als er iets zou gebeuren tussen Max en de fabrikanten en ze besluiten hun aanvraag in te trekken, dan verwacht ik dat we tussen de beste kanshebbers zitten voor die laatste paar plaatsen. We staan natuurlijk in de startblokken om te gaan; we hebben de wagens, de motoren en in feite is er niemand anders in deze paddock die in onze positie staat om binnen een week een hybride bolide te maken voor 2006 om daar goede prestaties mee neer te zetten met een V10 geteste motor voor dit jaar, om vervolgens onze testwagen in 2007 te bouwen die zal voldoen aan de reglementen voor 2008.”
De FIA liet weten alle aanvragen voor het kampioenschap van 2008 voor vandaag binnen willen te hebben. De elf huidige deelnemende teams hebben hun aanvraag al ingediend, terwijl er twaalf plaatsen vrij zijn. Stoddart verwacht binnen een week de naam van wie de overgebleven plaats krijgt: “De inschrijvingen sluiten om 16:00 uur in Genève vandaag, dus ik kan me voorstellen dat Max Mosley geen tijd zal verspillen. Ik zie het idee er niet achter, maar het is aan hem en de enige optie is dat we volgende week de beslissing zullen horen.”
“Er is geen reden om er langdradig over te doen en ik verwacht niet dat ik mee zal doen vanwege een duidelijke reden, maar meer vanwege de politiek binnen de sport; als ik zelf Max Mosley was zou ik het aan David Richards geven. Als het niet gebeurd, dan zullen we een gezamenlijke Formule 1 hebben en dan zou ik meer om de sport geven dan als ik er zelf in terug kom. Dus als het niet gebeurd dan zeg ik ‘goed gedaan’ want dan zal er eindelijk een oplossing zijn voor de politiek en de bullshit in de Formule 1.”
Bronquote:Maar liefst 22 teams willen meedoen in 2008
31 maart 2006
De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).
Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."
"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaanquote:
bron: o.a. http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2006/4/1/sports/13838855&sec=sportsquote:Singapore could host GP in 2008, say F1 bosses
SINGAPORE: Singapore could host a Formula One Grand Prix in 2008, the sport’s senior ruling figures were quoted as saying yesterday.
Max Mosley, president of the Federation Internationale de l’Automobile (FIA), said it would be a welcome addition to the calendar, while commercial rights holder Bernie Ecclestone sees a street circuit as the best option.
“Singapore is a vibrant business region with a huge motorsport fan base and it would be a welcome addition to the sport,” Mosley told the Today newspaper. “If the infrastructure and financial commitment is in place, then it is always possible that Singapore could host a Grand Prix in 2008.”
Ecclestone said he could “squeeze” in another round of the circuit in Asia and give Singapore the slot. “I’ve been speaking to people about the possibility of a race (in Singapore),” he said. – AFP
dat past niet eensquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan![]()
quote:Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
Zaterdag 1 april 2006 om 12:59 - De FIA maakt al geruime tijd mogelijke regels voor de Formule 1 na 2008 bekend. Zo is er al de regel dat een motor niet doorontwikkeld mag worden, de slicks komen terug, de nieuwe achtervleugeltjes en zo zijn er nog meer voorbeelden. Voor hoever de FIA de regels nog gaat doorvoeren is niet zeker: discussies daaromtrent worden pas in juni gevoerd.
Het gerucht duikt de kop op dat het overkoepelende autosportorgaan weer een nieuwe regel gaat introduceren. Sinds jaar en dag bestaat de stargrid uit twee rijen auto';s. Dit was vroeger, toen er nog heel erg veel auto's aan de start kwamen, wel anders. Op veel circuits startten de wagens in rijen van drie. Het idee is dus niet geheel nieuw. Nu met de verkoop van de Formule 1 aan CVC - dat met dochterbedrijf Dorna de MotoGP-klasse naar het huidige niveau wist te brengen - lijkt het idee dat ook in de Formule 1 de auto's weer met zijn drieën per startrij komen te staan.
Een bron binnen de FIA zou hebben verteld dat de plannen vandaag aan de teams voorgelegd zullen worden. Het starten met drie auto's naast elkaar zou wat meer spektakel in de starts moeten gooien. Zo start dan bijvoorbeeld de nummer vier vlak achter de polesitter, en niet de nummer drie. Ook zal de zeventiende startplek het zelfde zijn als wat voorheen de twaalfde startplek was. Als voorbeeld kan men de MotoGP nemen, hier starten de rijders in rijen van vier en met de start is er altijd genoeg spektakel. De kwalificatie wordt tevens minder belangrijk en zullen er dus minder banden gebruikt hoeven worden. Indirect leidt dit dus tot een drastische kostenbesparing.
Er is echter ook een andere kant van het verhaal, het risico op een massale startcrash wordt namelijk groter. Risico is er echter altijd, de rijders zullen alleen wat meer op hun hoede moeten zijn. De laatste echte massale startcrash dateert uit 2002, waarbij Ralf Schumacher gelanceerd werd en er twaalf rijders uitvielen. Ook in 2005 was er het nodige risico, zo was er op de Nürburgring een herstart na een ongeluk en in Hongarije rolde Christian Klien met de start over de kop. De risico's zijn dan weer te beperken door de startgrids breder te maken. Daardoor zullen oudere circuits - die niet beschikken over een erg breed recht stuk - flink moeten verbouwen. Het meest recente voorbeeld is Imola, waar door Formule 1-architect Herman Tilke een compleet nieuwe start-finish ontworpen zal worden, inclusief pitstraat. Ook Zal Tilke de rest van het circuit onder handen nemen. Ook in Spa-Francorchamps wordt dit jaar flink geïnversteerd om de baan te upgraden.
Ondanks het risico van een crash, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat deze regel wordt doorgevoerd. De veiligheid van de hedendaagse Formule 1 is namelijk enorm te noemen. Daarnaast kan het close racing de Formule 1 weer een stiuk aantrekkelijker maken, zodat de negatieve kijkersspiraal in onder meer Duitsland en Nederland hopelijk omgebogen kan worden.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13478
quote:Ferrari met upgrades naar Imola
Ferrari zal een aantal vernieuwde onderdelen inpakken voor Imola. De GP van San Marino, die over drie weken zal plaatsvinden, moet de titelaspiraties weer nieuw leven inblazen. Hoewel de 248 F1 het de Renaults af en toe moeilijk kan maken, wil Ferrari zelf de aanval inzetten. Het team uit Maranello werkt met man en macht aan upgrades van verschillende onderdelen.
Hoewel de details nog niet bevestigd zijn, schijnt Ferrari een nieuw aerodynamisch pakket, een vernieuwde wielophanging en aanpassingen aan de motor te hebben ontwikkeld.
Technisch directeur Ross Brawn heeft deze plannen op vrijdag in Melbourne wereldkundig gemaakt. De diverse onderdelen worden komende week op het circuit van Vallelunga getest alvorens het totaalpakket naar Barcelona gaat om daar te testen. “Er is een goed ontwikkelingsprogramma samengesteld en Imola zal de eerste halte zijn,” vertelt Brawn. Hij vervolgt: ” Ik denk dat we een flinke stap vooruit zullen maken, zowel aerodynamisch als mechanisch.”
“We zullen enkele nieuwe systemen voor de wielophanging gaan testen. We wilden ze eigenlijk de vuurdoop geven in Fiorano, vorige week, maar het weer liet het niet toe om evaluaties te maken. We zullen nu een nieuwe poging wagen in Vallelunga en Barcelona,” aldus een optimistische Brawn.
Ook de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ferrari. Brawn licht een tipje van de sluier op. “ Er zijn veel ontwikkelingen bezig op mechanisch gebied en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de afdeling die zich bezig houdt met aerodynamica. Op dat gebied staat er het een en ander te wachten voor de race van Imola en ook voor de volgende races moeten we verbeteringen kunnen plaatsen.”
Ook bandenleverancier Bridgestone zit niet stil. Dankzij de toetreding van Williams en Toyota maakt Bridgestone sneller progressie dan het de afgelopen jaren het geval is geweest. Brawn is vanzelfsprekend tevreden met deze ontwikkeling.
De achilleshiel van de 248 F1 is de motor. Ferrari moet zelf toegeven dat het de problemen met de zuigers van de motor nog niet heeft kunnen oplossen. Dit heeft tot gevolg dat het nog niet de progressie kunnen maken die zo welkom zou zijn. Het belangrijkste is dat de motor betrouwbaar blijft. “We hebben de ontwikkelingen van de motor tijdelijk on hold gezet. Er komen wel wat aanpassingen aan, maar we moeten eerst het lek boven hebben alvorens we grote veranderingen kunnen doorvoeren,” besluit Brawn.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13479
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan![]()
De laatste F1 race met 3 auto's per startrij was Zandvoort 1973quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
[..]
bron : klikquote:Raakt Ralf podiumplaats kwijt?
Te vroeg gejuicht? Ralf Schumacher zou zijn podiumplaats wel eens kwijt kunnen raken. De Duitser wist een sensationele derde plaats te behalen in Australië, maar het lijkt erop dat hij deze plaats gaat verliezen. De Toyota coureur zou tijdens een safety-car situatie zijn landgenoot Nick Heidfeld hebben ingehaald. Aangezien dit verboden is zou dit wel een vergaande consequenties kunnen hebben voor Schumacher. De FIA heeft derhalve ook de officiële race uitslag nog niet vrij gegeven, omdat het incident nog onderzocht wordt.
Concreet gaat het om de situatie aan het begin van de derde safety-car fase toen Heidfeld van de tweede plaats terugviel naar de vijfde positie. De Duitser werd hierbij, tijdens een gele vlag situatie, door Juan Pablo Montoya ingehaald, en nu dus mogelijker wijze ook door zijn landgenoot Ralf Schumacher.
“Bij Ralf scheelde het maar een haartje, maar daar wil ik nog niets over zeggen”, verklaarde Heidfeld na de race over het vermeende incident. “Dat moet de raceleiding maar zelf beoordelen nadat ze de beelden hebben terug gezien, maar het gebeurde wel onder een gele vlag, dacht ik”, aldus Heidfeld. Bij Montoya leek hetzelfde aan de hand”. Voor Montoya zal dit echter nauwelijks consequenties hebben. De Colombiaan moest voortijdig de strijd staken.
Volgens de geruchten staat ook Scott Speed, die voor Scuderia Toro Rosso het eerste WK punt binnenhaalde, ter discussie. Ook voor de Amerikaan geldt dat de raceleiding een incident, waarbij Speed betrokken zou zijn geweest, aan het onderzoeken is.
't is en blijft een Amerikaanquote:Amerikaan krijgt tijdstraf vanwege inhalen onder geel
Speed verliest punt
2-4 - Scott Speed verliest het punt dat hij vandaag scoorde in de Grand Prix van Australië. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Toro Rosso-coureur heeft ingehaald onder geel, meldt de wedstrijdleiding. Daarvoor krijgt hij een tijdstraf van vijfentwintig seconden en valt hij terug naar de elfde plaats. David Coulthard schuift door naar de achtste plek.
Daarnaast heeft Speed een geldboete van vijfduizend dollar opgelegd gekregen, vanwege ‘fout taalgebruik’ tijdens het verhoor van de wedstrijdleiding. Hij zou Coulthard hebben uitgescholden. ,,Dat gedrag was onaanvaardbaar”, valt er te lezen in het door de FIA uitgebrachte statement.
Of Scuderia Toro Rosso in beroep gaat tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, is vooralsnog onduidelijk.
De herziene uitslag:
1. Alonso Renault (M)
2. Raikkonen McLaren-Mercedes (M)
3. R.Schumacher Toyota (B)
4. Heidfeld BMW-Sauber (M)
5. Fisichella Renault (M)
6. Villeneuve BMW-Sauber (M)
7. Barrichello Honda (M)
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
9. Button Honda (M)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Sato Super Aguri-Honda (B)
13. Ide Super Aguri-Honda (B)
maar Raikkonen haalde ook in onder geel, vlak voor de eerste safety-car volgens mij. Vanmiddag maar even goed opletten, het gebeurt op het moment dat hij Montoya inhaalt en bovenin wordt de gele vlag gezwaaidquote:
http://www.formula1.com/race/tvimages/753/4797.htmlquote:Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |