abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36523754
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839


Ik tel voor 2008 al 13 teams (Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:28:26 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523793
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:26 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
hoe wordt dan bepaald wie het laatste team wordt?
The line is a dot to you!
pi_36523845
Ik neem aan wie het beste kan aantonen het financieel te redden. Teams zullen waarschijnlijk stemmen, maar goed dat weet ik niet zeker.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:41:55 #104
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36524168
Inderdaad:
quote:
Stoddart :: FIA kiest Richards vast boven mij - vrijdag 31 maart 2006 om 14:33

Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart verwacht dat zijn aanvraag om vanaf 2008 deel te mogen nemen aan het wereldkampioenschap van de Formule 1 zal worden afgewezen, om zo David Richards wel toe te laten in de koningsklasse van de autosport. De Australiër, op dit moment aanwezig bij zijn thuisevenement, heeft deze week een aanvraag ingediend nadat hij de Italiaanse renstal van Minardi vorig jaar verkocht aan energiedrankfabrikant Red Bull.

“Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden, want als ik mijn team aanmeldt terwijl er maar zes aanvragen officieel bevestigd zijn, zouden dat er elf worden inclusief de vijf geweigerde inschrijvingen van de fabrikanten. Ik zou verwachten dat die laatste plek naar iemand als David Richards gaat en ik zou daar totaal geen invloed op uitoefenen, omdat het geheel logisch zou zijn”, aldus Stoddart, die ook spreekt over de plannen van voormalig Formule 1-teambaas David Richards om zich in te schrijven met zijn bedrijf Prodrive.

“Maar als er iets zou gebeuren tussen Max en de fabrikanten en ze besluiten hun aanvraag in te trekken, dan verwacht ik dat we tussen de beste kanshebbers zitten voor die laatste paar plaatsen. We staan natuurlijk in de startblokken om te gaan; we hebben de wagens, de motoren en in feite is er niemand anders in deze paddock die in onze positie staat om binnen een week een hybride bolide te maken voor 2006 om daar goede prestaties mee neer te zetten met een V10 geteste motor voor dit jaar, om vervolgens onze testwagen in 2007 te bouwen die zal voldoen aan de reglementen voor 2008.”

De FIA liet weten alle aanvragen voor het kampioenschap van 2008 voor vandaag binnen willen te hebben. De elf huidige deelnemende teams hebben hun aanvraag al ingediend, terwijl er twaalf plaatsen vrij zijn. Stoddart verwacht binnen een week de naam van wie de overgebleven plaats krijgt: “De inschrijvingen sluiten om 16:00 uur in Genève vandaag, dus ik kan me voorstellen dat Max Mosley geen tijd zal verspillen. Ik zie het idee er niet achter, maar het is aan hem en de enige optie is dat we volgende week de beslissing zullen horen.”

“Er is geen reden om er langdradig over te doen en ik verwacht niet dat ik mee zal doen vanwege een duidelijke reden, maar meer vanwege de politiek binnen de sport; als ik zelf Max Mosley was zou ik het aan David Richards geven. Als het niet gebeurd, dan zullen we een gezamenlijke Formule 1 hebben en dan zou ik meer om de sport geven dan als ik er zelf in terug kom. Dus als het niet gebeurd dan zeg ik ‘goed gedaan’ want dan zal er eindelijk een oplossing zijn voor de politiek en de bullshit in de Formule 1.”
bron = http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13457
Calm down, please!
pi_36532962
Op het absurdisme af:
quote:
Maar liefst 22 teams willen meedoen in 2008
31 maart 2006

De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).

Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."
"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."
Bron
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 22:36:31 #106
862 Arcee
Look closer
pi_36537468
44 auto's in de baan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:37:49 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36537507
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:39:20 #108
18653 crew  D.
pi_36537546
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
44 auto's in de baan.
yeah

ben benieuwd hoe dat bij de eerste bocht gaat, van welk circuit dan ook
pi_36540599
44 auto's, dat hoeft van mij niet zo...
Tralalalaaa
pi_36541038
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
Where facts are few, experts are many.
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 08:10:06 #111
18653 crew  D.
pi_36543980
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:57 schreef Atreidez het volgende:
Vanaf 2008 dus 1 auto per team
tweezitters
pi_36544064
- Easy left
- Hard right followed by an easy right
Calmer than you are
  zaterdag 1 april 2006 @ 08:41:57 #113
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36544167
En misschien in de toekomst een Singaporean Grand Prix
quote:
Singapore could host GP in 2008, say F1 bosses

SINGAPORE: Singapore could host a Formula One Grand Prix in 2008, the sport’s senior ruling figures were quoted as saying yesterday.

Max Mosley, president of the Federation Internationale de l’Automobile (FIA), said it would be a welcome addition to the calendar, while commercial rights holder Bernie Ecclestone sees a street circuit as the best option.

“Singapore is a vibrant business region with a huge motorsport fan base and it would be a welcome addition to the sport,” Mosley told the Today newspaper. “If the infrastructure and financial commitment is in place, then it is always possible that Singapore could host a Grand Prix in 2008.”

Ecclestone said he could “squeeze” in another round of the circuit in Asia and give Singapore the slot. “I’ve been speaking to people about the possibility of a race (in Singapore),” he said. – AFP
bron: o.a. http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2006/4/1/sports/13838855&sec=sports
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:38:36 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36547715
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan
dat past niet eens

gewoon opdelen in twee races
een beetje zoals de huidige kwalificatie
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:05:56 #115
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36548385
quote:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij

Zaterdag 1 april 2006 om 12:59 - De FIA maakt al geruime tijd mogelijke regels voor de Formule 1 na 2008 bekend. Zo is er al de regel dat een motor niet doorontwikkeld mag worden, de slicks komen terug, de nieuwe achtervleugeltjes en zo zijn er nog meer voorbeelden. Voor hoever de FIA de regels nog gaat doorvoeren is niet zeker: discussies daaromtrent worden pas in juni gevoerd.

Het gerucht duikt de kop op dat het overkoepelende autosportorgaan weer een nieuwe regel gaat introduceren. Sinds jaar en dag bestaat de stargrid uit twee rijen auto';s. Dit was vroeger, toen er nog heel erg veel auto's aan de start kwamen, wel anders. Op veel circuits startten de wagens in rijen van drie. Het idee is dus niet geheel nieuw. Nu met de verkoop van de Formule 1 aan CVC - dat met dochterbedrijf Dorna de MotoGP-klasse naar het huidige niveau wist te brengen - lijkt het idee dat ook in de Formule 1 de auto's weer met zijn drieën per startrij komen te staan.

Een bron binnen de FIA zou hebben verteld dat de plannen vandaag aan de teams voorgelegd zullen worden. Het starten met drie auto's naast elkaar zou wat meer spektakel in de starts moeten gooien. Zo start dan bijvoorbeeld de nummer vier vlak achter de polesitter, en niet de nummer drie. Ook zal de zeventiende startplek het zelfde zijn als wat voorheen de twaalfde startplek was. Als voorbeeld kan men de MotoGP nemen, hier starten de rijders in rijen van vier en met de start is er altijd genoeg spektakel. De kwalificatie wordt tevens minder belangrijk en zullen er dus minder banden gebruikt hoeven worden. Indirect leidt dit dus tot een drastische kostenbesparing.

Er is echter ook een andere kant van het verhaal, het risico op een massale startcrash wordt namelijk groter. Risico is er echter altijd, de rijders zullen alleen wat meer op hun hoede moeten zijn. De laatste echte massale startcrash dateert uit 2002, waarbij Ralf Schumacher gelanceerd werd en er twaalf rijders uitvielen. Ook in 2005 was er het nodige risico, zo was er op de Nürburgring een herstart na een ongeluk en in Hongarije rolde Christian Klien met de start over de kop. De risico's zijn dan weer te beperken door de startgrids breder te maken. Daardoor zullen oudere circuits - die niet beschikken over een erg breed recht stuk - flink moeten verbouwen. Het meest recente voorbeeld is Imola, waar door Formule 1-architect Herman Tilke een compleet nieuwe start-finish ontworpen zal worden, inclusief pitstraat. Ook Zal Tilke de rest van het circuit onder handen nemen. Ook in Spa-Francorchamps wordt dit jaar flink geïnversteerd om de baan te upgraden.

Ondanks het risico van een crash, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat deze regel wordt doorgevoerd. De veiligheid van de hedendaagse Formule 1 is namelijk enorm te noemen. Daarnaast kan het close racing de Formule 1 weer een stiuk aantrekkelijker maken, zodat de negatieve kijkersspiraal in onder meer Duitsland en Nederland hopelijk omgebogen kan worden.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13478
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:19:16 #116
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36550167
quote:
Ferrari met upgrades naar Imola

Ferrari zal een aantal vernieuwde onderdelen inpakken voor Imola. De GP van San Marino, die over drie weken zal plaatsvinden, moet de titelaspiraties weer nieuw leven inblazen. Hoewel de 248 F1 het de Renaults af en toe moeilijk kan maken, wil Ferrari zelf de aanval inzetten. Het team uit Maranello werkt met man en macht aan upgrades van verschillende onderdelen.

Hoewel de details nog niet bevestigd zijn, schijnt Ferrari een nieuw aerodynamisch pakket, een vernieuwde wielophanging en aanpassingen aan de motor te hebben ontwikkeld.

Technisch directeur Ross Brawn heeft deze plannen op vrijdag in Melbourne wereldkundig gemaakt. De diverse onderdelen worden komende week op het circuit van Vallelunga getest alvorens het totaalpakket naar Barcelona gaat om daar te testen. “Er is een goed ontwikkelingsprogramma samengesteld en Imola zal de eerste halte zijn,” vertelt Brawn. Hij vervolgt: ” Ik denk dat we een flinke stap vooruit zullen maken, zowel aerodynamisch als mechanisch.”

“We zullen enkele nieuwe systemen voor de wielophanging gaan testen. We wilden ze eigenlijk de vuurdoop geven in Fiorano, vorige week, maar het weer liet het niet toe om evaluaties te maken. We zullen nu een nieuwe poging wagen in Vallelunga en Barcelona,” aldus een optimistische Brawn.

Ook de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ferrari. Brawn licht een tipje van de sluier op. “ Er zijn veel ontwikkelingen bezig op mechanisch gebied en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de afdeling die zich bezig houdt met aerodynamica. Op dat gebied staat er het een en ander te wachten voor de race van Imola en ook voor de volgende races moeten we verbeteringen kunnen plaatsen.”

Ook bandenleverancier Bridgestone zit niet stil. Dankzij de toetreding van Williams en Toyota maakt Bridgestone sneller progressie dan het de afgelopen jaren het geval is geweest. Brawn is vanzelfsprekend tevreden met deze ontwikkeling.

De achilleshiel van de 248 F1 is de motor. Ferrari moet zelf toegeven dat het de problemen met de zuigers van de motor nog niet heeft kunnen oplossen. Dit heeft tot gevolg dat het nog niet de progressie kunnen maken die zo welkom zou zijn. Het belangrijkste is dat de motor betrouwbaar blijft. “We hebben de ontwikkelingen van de motor tijdelijk on hold gezet. Er komen wel wat aanpassingen aan, maar we moeten eerst het lek boven hebben alvorens we grote veranderingen kunnen doorvoeren,” besluit Brawn.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13479
pi_36551948
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:

[..]
Tralalalaaa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 april 2006 @ 16:39:00 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36553721
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef WEST het volgende:

[..]

gebeurt niet, zie jij 44 auto's door Louwes hairpin op monaco gaan


maar vroeger mochten er op Monaco ook minder auto's meedoen dan op andere cicuits, gewoon weer op zaterdagochtend voorkwalificatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36563466
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:05 schreef TommyGun het volgende:
Formule 1 vanaf 2008 met drie auto's per startrij
[..]
De laatste F1 race met 3 auto's per startrij was Zandvoort 1973
De laatste F1 race met 4 auto's per startrij was Duitsland 1967 (Nürburgring).
  zondag 2 april 2006 @ 11:48:42 #120
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572163
quote:
Raakt Ralf podiumplaats kwijt?

Te vroeg gejuicht? Ralf Schumacher zou zijn podiumplaats wel eens kwijt kunnen raken. De Duitser wist een sensationele derde plaats te behalen in Australië, maar het lijkt erop dat hij deze plaats gaat verliezen. De Toyota coureur zou tijdens een safety-car situatie zijn landgenoot Nick Heidfeld hebben ingehaald. Aangezien dit verboden is zou dit wel een vergaande consequenties kunnen hebben voor Schumacher. De FIA heeft derhalve ook de officiële race uitslag nog niet vrij gegeven, omdat het incident nog onderzocht wordt.

Concreet gaat het om de situatie aan het begin van de derde safety-car fase toen Heidfeld van de tweede plaats terugviel naar de vijfde positie. De Duitser werd hierbij, tijdens een gele vlag situatie, door Juan Pablo Montoya ingehaald, en nu dus mogelijker wijze ook door zijn landgenoot Ralf Schumacher.

“Bij Ralf scheelde het maar een haartje, maar daar wil ik nog niets over zeggen”, verklaarde Heidfeld na de race over het vermeende incident. “Dat moet de raceleiding maar zelf beoordelen nadat ze de beelden hebben terug gezien, maar het gebeurde wel onder een gele vlag, dacht ik”, aldus Heidfeld. Bij Montoya leek hetzelfde aan de hand”. Voor Montoya zal dit echter nauwelijks consequenties hebben. De Colombiaan moest voortijdig de strijd staken.

Volgens de geruchten staat ook Scott Speed, die voor Scuderia Toro Rosso het eerste WK punt binnenhaalde, ter discussie. Ook voor de Amerikaan geldt dat de raceleiding een incident, waarbij Speed betrokken zou zijn geweest, aan het onderzoeken is.
bron : klik
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:19:48 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36572958
quote:
Amerikaan krijgt tijdstraf vanwege inhalen onder geel
Speed verliest punt

2-4 - Scott Speed verliest het punt dat hij vandaag scoorde in de Grand Prix van Australië. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Toro Rosso-coureur heeft ingehaald onder geel, meldt de wedstrijdleiding. Daarvoor krijgt hij een tijdstraf van vijfentwintig seconden en valt hij terug naar de elfde plaats. David Coulthard schuift door naar de achtste plek.

Daarnaast heeft Speed een geldboete van vijfduizend dollar opgelegd gekregen, vanwege ‘fout taalgebruik’ tijdens het verhoor van de wedstrijdleiding. Hij zou Coulthard hebben uitgescholden. ,,Dat gedrag was onaanvaardbaar”, valt er te lezen in het door de FIA uitgebrachte statement.

Of Scuderia Toro Rosso in beroep gaat tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, is vooralsnog onduidelijk.

De herziene uitslag:
1. Alonso Renault (M)
2. Raikkonen McLaren-Mercedes (M)
3. R.Schumacher Toyota (B)
4. Heidfeld BMW-Sauber (M)
5. Fisichella Renault (M)
6. Villeneuve BMW-Sauber (M)
7. Barrichello Honda (M)
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
9. Button Honda (M)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Sato Super Aguri-Honda (B)
13. Ide Super Aguri-Honda (B)
't is en blijft een Amerikaan
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 12:22:06 #122
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36573027
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron : klik
maar Raikkonen haalde ook in onder geel, vlak voor de eerste safety-car volgens mij. Vanmiddag maar even goed opletten, het gebeurt op het moment dat hij Montoya inhaalt en bovenin wordt de gele vlag gezwaaid
The line is a dot to you!
pi_36574172
Hmm zijn toch momentjes die ik gemist heb. (plus tvp )
pi_36587741
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
  zondag 2 april 2006 @ 21:13:10 #125
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36589421
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog mooie foto's van Buttons blow up?
http://www.formula1.com/race/tvimages/753/4797.html
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')