abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36649745
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
Ik heb het ook niet gezien, zal wel niet in beeld geweest zijn.
quote:
Juan Pablo Montoya (DNF, Electronics): "There was a lot going on in the race today. As we were lining up on the grid I made a mistake and spun the car. Fortunately the start was aborted, and I was able to take up my original start position in fifth spot. However during the first Safety Car period I had another spin which cost me two positions.
pi_36649805
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Where facts are few, experts are many.
pi_36650072
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Ja, snapte ik ook al niet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:01:06 #154
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653281
quote:
'Gascoyne weg bij Toyota'
Dinsdag 4 april 2006 om 18:05 - Volgens Grandprix.com zou Mike Gascoyne het team van Toyota hebben verlaten. Gascony werd eind 2003 nog als grote vangst binnengehaald bij het, in Keulen gevestigde, team en het zou dan ook zeer opvallend zijn als dit gerucht uiteindelijk op waarheid berust blijkt te zijn. Want hoewel de seizoensstart van het Toyota-team zonder overdrijven dramatisch genoemd kan worden, begon het Japanse team uit Duitsland zich al wat verder naar voren te vechten in Australië. Ralf Schumacher wist zijn Toyota zelfs naar de derde plek te sturen in Melbourne.

Toch voedt ook de reactie van Gascoyne zelf alleen maar de geruchten. Hij wilde tegenover hetzelfde Grandprix.com niet verder gaan dan het standaard “geen commentaar”. Een opvallend antwoord omdat, in de Formule 1 althans, dergelijke geruchten meestal meteen worden tegengesproken als zij op onwaarheden blijken te berusten. Toch is enige terughoudendheid in deze zaak zeker op zijn plaats daar er helemaal niets bekend was over enige spanningen tussen Gascoyne en zijn werkgever.

Bron: RaceFreaks
Dat zal wel een flinke tegenvaller zijn voor Toyota. Als het waar is iig.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:09:15 #155
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653596
quote:
Update 20:54:

Ook autosport.com meldt dat Mike Gascoyne de laan zou zijn uitgestuurd bij Toyota. Dit zou zijn gebeurd naar aanleiding van een omvangrijke herstructurering van het Formule 1-team. Wat de exacte filosofie achter de herstructurering is, is onduidelijk. Maar afgezien daarvan blijft het steeds waarschijnlijkere vertrek van de ontwerper nog met veel vragen omgeven.

Want, hoewel Gascoyne de werksfeer bij Toyota niet helemaal gewenst achtte, leek de ingenieur eerder deze week nog zelfverzekerd de zaken eindelijk op de rails te krijgen na de bemoedigende podiumplaats van Ralf Schumacher, afgelopen zondag.

Daarnaast lijkt de situatie bij Toyota ook redelijk verwarrend. Afgelopen winter werd Gustav Brunner al aan de kant gezet: de Oostenrijker werd niet meer nodig geacht bij het ontwikkelen van de bolides, en na de komst van Gascoyne raakte de rol van de ontwerper stapsgewijs uitgespeeld.

Wie Gascoyne na zijn - nog steeds onbevestigde - vertrek zou moeten opvolgen is niet duidelijk. Toyota heeft veel werknemers voorhanden gezien de dubbele-helixstructuur van de twee ontwerpteams die aan de bolide werken, maar een domino-effect van functieveranderingen lijkt vooralsnog niet uitgesloten. Meer nieuws over de situatie in Marsdorf, een voorstad van Keulen waar de fabriek gevestigd is, volgt zeer waarschijnlijk snel.
pi_36655690
Toyota is in it for the money en het was een kwestie van tijd voordat koppen zouden rollen. En dan is het makkelijk om Mike Gascoyne als hoofdverantwoordelijke aan te wijzen en bovendien maak je nogal een statement door zon high profile-teamlid de deur te wijzen.

Wat het Toyota zal brengen, zal de tijd moeten uitwijzen, maar als dit waar is, mag je er vanuitgaan dat de Toyota voor dit jaar wederom weinig ontwikkeling zal doormaken en als mislukt moet worden afgeschreven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:08:31 #157
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36655919
De hoeveelste herstructurering is dit al wel niet zeg?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:06:48 #158
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36658149
hahaha de " redder " van Toyota wordt er gewoon uitgewerkt. tsjonge, wat een bagger daar. Laat Gascoyne maar naar McLaren gaan, al is terug naar Renault misschien ook wel een optie? Wel zeer opvallend nieuws dit.
pi_36659875
Ik zeg Gascoyne naar Midland, als Toyota t zou toelaten
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:26:11 #160
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36660916
Misschien niet helemaal F1, maar wel F1-gerelateerd:

Alex Shnaider laat duurste mp3-speler ter wereld maken
quote:
[..]
After receiving an order from Russian-Canadian billionaire Alex Shnaider, owner of the Midland Formula 1 team, TrekStor a German manufacturer of MP3 players has develop the most expensive MP3 player ever built. This unique custom-made portable music device was created based on TrekStor’s i.Beat organix mp3 player.

[..]
http://most-expensive.net/mp3-player-world
pi_36666625
Van F1racing.nl:

Officieel: Toyota stelt Gascoyne op non-actief

Toyota heeft technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Dat heeft Toyota woensdagochtend bevestigd. De Brit is geschorst vanwege een fundamenteel meningsverschil en niet, zoals eerder gemeld, wegens een reorganisatie van het management van het team.

Toyota liet in een verklaring weten: "Vanwege een fundamenteel verschil van mening over de technische werkzaamheden van het Formule 1-team, heeft Toyota Motorsport technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd geschorst." Gascoyne kwam in december 2003 bij het team van Toyota en behoort met Adrian Newey en Ross Brawn tot de best betaalde ingenieurs in de Formule 1.
pi_36666937
Geschorst is nog shitter eigenlijk, kan ie niet ergens anders gaan werken
Where facts are few, experts are many.
pi_36666966
Gascoyne heeft toch de renault van vorig jaar nog ontworpen?
vraag me af wat het fundamentele verschil is. misschien interpretatie van sommige regels.
pi_36668271
Misschien wou die wel een flexibele vleugel gaan inzetten.
pi_36669489
Toyota noemt dit toch 'kaisen' ofzo?
Is dacht ik een Japans iets dat zelfs als je je werk goed doet, je na ongeveer 2 jaar moet vertrekken.
Niemand zou volgens de 'kaisen' filosofie langer dan 2 jaar op dezelfde plaats moeten blijven en soms is korter nog beter.

Vind het zelf onzin hoor, daar niet van :p
  woensdag 5 april 2006 @ 12:42:22 #166
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  woensdag 5 april 2006 @ 12:47:48 #167
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36669889
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:48:43 #168
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36669925
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
Calm down, please!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:52:52 #169
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670056
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
ja maar stel dat je achteraan aansluit dan moet je toch die laatste langzame coureurs weer inhalen en dat kost toch ook weer enorm veel tijd? Terwijl de coureurs vooraan weer met volle snelheid door kunnen gaan?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670189
Ze komen bij een SC de pits in als ze kort van hun geplande stop afzitten. Ze hebben namelijk een verschil opgebouwd met de langzamere rijders erachter, en als ze dan hun stop nog maken voordat ze het tempo van de SC gaan rijden hebben ze nog profijt van de voorsprong die ze hadden. Als ze zouden wachten zit het hele veld weer dicht bij elkaar, en als ze dan 3 rondjes daarna naar binnen zouden gaan zou het hele veld er voorbij racen op snelheid.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:04:25 #171
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670436
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk

Zal daar eens beter op letten.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670582
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk
Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:12:57 #173
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670723
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670956
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Maar als je buiten een SC-periode om een pitstop maakt rijden ALLE auto's vol gas door...
.
pi_36671118
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.

Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.

Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.

A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.

Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')