abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36649745
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
die spin "achter de safetycar" bedoel je daar Fisio niet mee? Want heb de race 2x gezien en kan me dat toch niet herinneren?
Ik heb het ook niet gezien, zal wel niet in beeld geweest zijn.
quote:
Juan Pablo Montoya (DNF, Electronics): "There was a lot going on in the race today. As we were lining up on the grid I made a mistake and spun the car. Fortunately the start was aborted, and I was able to take up my original start position in fifth spot. However during the first Safety Car period I had another spin which cost me two positions.
pi_36649805
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Where facts are few, experts are many.
pi_36650072
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef Atreidez het volgende:
Dat verklaart dan voor mij waarom hij voor Ralf en Webber reed toen het ongeluk gebeurde en toen beelden van achter de SC kwamen zag je m er ineens achter rijden.
Ja, snapte ik ook al niet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:01:06 #154
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653281
quote:
'Gascoyne weg bij Toyota'
Dinsdag 4 april 2006 om 18:05 - Volgens Grandprix.com zou Mike Gascoyne het team van Toyota hebben verlaten. Gascony werd eind 2003 nog als grote vangst binnengehaald bij het, in Keulen gevestigde, team en het zou dan ook zeer opvallend zijn als dit gerucht uiteindelijk op waarheid berust blijkt te zijn. Want hoewel de seizoensstart van het Toyota-team zonder overdrijven dramatisch genoemd kan worden, begon het Japanse team uit Duitsland zich al wat verder naar voren te vechten in Australiė. Ralf Schumacher wist zijn Toyota zelfs naar de derde plek te sturen in Melbourne.

Toch voedt ook de reactie van Gascoyne zelf alleen maar de geruchten. Hij wilde tegenover hetzelfde Grandprix.com niet verder gaan dan het standaard “geen commentaar”. Een opvallend antwoord omdat, in de Formule 1 althans, dergelijke geruchten meestal meteen worden tegengesproken als zij op onwaarheden blijken te berusten. Toch is enige terughoudendheid in deze zaak zeker op zijn plaats daar er helemaal niets bekend was over enige spanningen tussen Gascoyne en zijn werkgever.

Bron: RaceFreaks
Dat zal wel een flinke tegenvaller zijn voor Toyota. Als het waar is iig.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:09:15 #155
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36653596
quote:
Update 20:54:

Ook autosport.com meldt dat Mike Gascoyne de laan zou zijn uitgestuurd bij Toyota. Dit zou zijn gebeurd naar aanleiding van een omvangrijke herstructurering van het Formule 1-team. Wat de exacte filosofie achter de herstructurering is, is onduidelijk. Maar afgezien daarvan blijft het steeds waarschijnlijkere vertrek van de ontwerper nog met veel vragen omgeven.

Want, hoewel Gascoyne de werksfeer bij Toyota niet helemaal gewenst achtte, leek de ingenieur eerder deze week nog zelfverzekerd de zaken eindelijk op de rails te krijgen na de bemoedigende podiumplaats van Ralf Schumacher, afgelopen zondag.

Daarnaast lijkt de situatie bij Toyota ook redelijk verwarrend. Afgelopen winter werd Gustav Brunner al aan de kant gezet: de Oostenrijker werd niet meer nodig geacht bij het ontwikkelen van de bolides, en na de komst van Gascoyne raakte de rol van de ontwerper stapsgewijs uitgespeeld.

Wie Gascoyne na zijn - nog steeds onbevestigde - vertrek zou moeten opvolgen is niet duidelijk. Toyota heeft veel werknemers voorhanden gezien de dubbele-helixstructuur van de twee ontwerpteams die aan de bolide werken, maar een domino-effect van functieveranderingen lijkt vooralsnog niet uitgesloten. Meer nieuws over de situatie in Marsdorf, een voorstad van Keulen waar de fabriek gevestigd is, volgt zeer waarschijnlijk snel.
pi_36655690
Toyota is in it for the money en het was een kwestie van tijd voordat koppen zouden rollen. En dan is het makkelijk om Mike Gascoyne als hoofdverantwoordelijke aan te wijzen en bovendien maak je nogal een statement door zon high profile-teamlid de deur te wijzen.

Wat het Toyota zal brengen, zal de tijd moeten uitwijzen, maar als dit waar is, mag je er vanuitgaan dat de Toyota voor dit jaar wederom weinig ontwikkeling zal doormaken en als mislukt moet worden afgeschreven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:08:31 #157
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36655919
De hoeveelste herstructurering is dit al wel niet zeg?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:06:48 #158
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36658149
hahaha de " redder " van Toyota wordt er gewoon uitgewerkt. tsjonge, wat een bagger daar. Laat Gascoyne maar naar McLaren gaan, al is terug naar Renault misschien ook wel een optie? Wel zeer opvallend nieuws dit.
pi_36659875
Ik zeg Gascoyne naar Midland, als Toyota t zou toelaten
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:26:11 #160
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36660916
Misschien niet helemaal F1, maar wel F1-gerelateerd:

Alex Shnaider laat duurste mp3-speler ter wereld maken
quote:
[..]
After receiving an order from Russian-Canadian billionaire Alex Shnaider, owner of the Midland Formula 1 team, TrekStor a German manufacturer of MP3 players has develop the most expensive MP3 player ever built. This unique custom-made portable music device was created based on TrekStor’s i.Beat organix mp3 player.

[..]
http://most-expensive.net/mp3-player-world
pi_36666625
Van F1racing.nl:

Officieel: Toyota stelt Gascoyne op non-actief

Toyota heeft technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Dat heeft Toyota woensdagochtend bevestigd. De Brit is geschorst vanwege een fundamenteel meningsverschil en niet, zoals eerder gemeld, wegens een reorganisatie van het management van het team.

Toyota liet in een verklaring weten: "Vanwege een fundamenteel verschil van mening over de technische werkzaamheden van het Formule 1-team, heeft Toyota Motorsport technisch directeur Mike Gascoyne voor onbepaalde tijd geschorst." Gascoyne kwam in december 2003 bij het team van Toyota en behoort met Adrian Newey en Ross Brawn tot de best betaalde ingenieurs in de Formule 1.
pi_36666937
Geschorst is nog shitter eigenlijk, kan ie niet ergens anders gaan werken
Where facts are few, experts are many.
pi_36666966
Gascoyne heeft toch de renault van vorig jaar nog ontworpen?
vraag me af wat het fundamentele verschil is. misschien interpretatie van sommige regels.
pi_36668271
Misschien wou die wel een flexibele vleugel gaan inzetten.
pi_36669489
Toyota noemt dit toch 'kaisen' ofzo?
Is dacht ik een Japans iets dat zelfs als je je werk goed doet, je na ongeveer 2 jaar moet vertrekken.
Niemand zou volgens de 'kaisen' filosofie langer dan 2 jaar op dezelfde plaats moeten blijven en soms is korter nog beter.

Vind het zelf onzin hoor, daar niet van :p
  woensdag 5 april 2006 @ 12:42:22 #166
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  woensdag 5 april 2006 @ 12:47:48 #167
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36669889
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:48:43 #168
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36669925
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic is, maar hier zitten toch wel de échte kenners.

Wat ik niet snap bij formule 1 (kijk al 6 jaar ofzo) dat coureurs de pits in gaan bij een safety car siuatie.
Bedoel, iedereen komt bijelkaar weer. Je duikt de pits in en dan is het zo dat je achteraan moet sluiten en al die andere weer in moet halen....

of maak ik hier nou een denkfout?
Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
Calm down, please!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:52:52 #169
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670056
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Op racesnelheid verlies je veel meer afstand.
ja maar stel dat je achteraan aansluit dan moet je toch die laatste langzame coureurs weer inhalen en dat kost toch ook weer enorm veel tijd? Terwijl de coureurs vooraan weer met volle snelheid door kunnen gaan?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670189
Ze komen bij een SC de pits in als ze kort van hun geplande stop afzitten. Ze hebben namelijk een verschil opgebouwd met de langzamere rijders erachter, en als ze dan hun stop nog maken voordat ze het tempo van de SC gaan rijden hebben ze nog profijt van de voorsprong die ze hadden. Als ze zouden wachten zit het hele veld weer dicht bij elkaar, en als ze dan 3 rondjes daarna naar binnen zouden gaan zou het hele veld er voorbij racen op snelheid.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:04:25 #171
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670436
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk

Zal daar eens beter op letten.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670582
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Dus de mensen die binnen zijn hebben voldoende voorsprong opgebouwd voor een veilige stop....duidelijk
Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:12:57 #173
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36670723
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Als je tijdens een SC periode een pitstop maakt heb je de tijd om weer achteraan te sluiten in de 'rij'. Je haalt je verloren tijd van de pitstop dus bijna helemaal in. De achterstand op de voorste is dan weer relatief klein. Op racesnelheid kun je niet achteraan sluiten, dus ben je die tijd (en dus afstand) kwijt.
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36670956
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Maar als je buiten een SC-periode om een pitstop maakt rijden ALLE auto's vol gas door...
.
pi_36671118
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.

Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.

Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.

A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.

Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
pi_36672379
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
achteraan aansluiten is niet zon ramp als de auto´s voor je nog een pitstop moeten maken. Als zij óók de gelegenheid krijgen om tijdens een tweede SC te stoppen, is dat ook nog niet zo erg, omdat je dan alsnog kunt doorstomen naar voren. Je wint er alleen wat minder tijd mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36672565
Nu we t over die SC hebben trouwens.. Waarom hebben ze nog geen regel ingevoerd dat de gelapte mensen achteraan moeten gaan rijden ipv midden tussen de grote jongens. Gaf Alonso dit weekend 2 keer de kans weg te rijden terwijl de rest aan t klungelen was met de midlands
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:07:04 #178
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_36672685
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:25 schreef Murray het volgende:
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.

Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.

Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.

A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.

Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
Hmmm, dat geeft een beter beeld...i get the point
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:26:41 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36680919
quote:
Montoya :: Kimi voelt de druk van mij
Woensdag 5 april 2006 om 10:58 - Juan Pablo Montoya heeft zich uitgelaten over het gedrag van zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. Montoya vindt dat de Fin zich op het circuit misdraagt, door hem telkens, in zijn ogen expres, af te blokken.

Vorig jaar was de relatie tussen de Colombiaanse heethoofd en de koele Fin nog erg goed, maar die eerste ergert zich nu aan het gedrag van Räikkönen. “Ik weet niet wat er met hem is, maar hij gooide in Australiė voor de tweede keer zijn wagen vlak voor de mijne. Als ik iets minder had opgelet, hadden er ongelukken kunnen gebeuren, met alle gevolgen van dien”, zei de 30-jarige Montoya.

Montoya denkt dat het gedrag van zijn teamgenoot te wijten is, doordat hijzelf stabiel rijdt. In Australiė zag de Colombiaan voor het eerst dit seizoen de finishvlag niet. “Vorig jaar was hij duidelijk de betere ten opzichte van mij. Nu zit ik ook in een goede positie, dus ik denk dat hij de druk van mij voelt.”

Bron: RaceFreaks
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
  donderdag 6 april 2006 @ 07:02:27 #180
131800 Tarado
capō de fusca
pi_36697604
FIA zegt geplande meeting op 10 april met teams voor seizoen 2008 af

Ten eerste omdat enkele teamchefs op vakantie zijn en ten tweede hadden ze er niet op gerekend dat er 22 aanmeldingen voor 12 beschikbare plaatsen zouden zijn. Er is nog geen nieuwe datum bekend. Onder de aanmelders schijnen ook Eddie Irvine en Jean Alesi te zijn, uiteraard ondersteund door externe financiers.

Bron: auto motor und sport .de

Voor het volledige artikel (in het duits) zie: http://www.auto-motor-und(...)werber_ab.108453.htm
pi_36699761
Irvine een team Daar stem ik voor..
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 april 2006 @ 10:55:41 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36701166
waarom maar 12 beschikbare plaatsen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 10:59:38 #183
18653 crew  D.
pi_36701279
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:55 schreef rubbereend het volgende:
waarom maar 12 beschikbare plaatsen
anders krijg je filevorming
  donderdag 6 april 2006 @ 11:06:50 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36701509
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:59 schreef D.Rose het volgende:

[..]

anders krijg je filevorming


Daarvoor hebben ze de Trulli-train toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 april 2006 @ 11:12:05 #185
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36701654
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
  donderdag 6 april 2006 @ 11:47:46 #186
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36702675
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 april 2006 @ 11:53:28 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36702836
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:04 schreef Atreidez het volgende:
Irvine een team Daar stem ik voor..
hij zal iig zorgdragen voor smakelijke pitspoezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 april 2006 @ 12:34:49 #188
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36704194
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:47 schreef WEST het volgende:

[..]

nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:38:34 #189
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36704304
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
nou ik ken wel meer coureurs die zeuren, Barrichello, Ralf Schumacher, Christijan Albers, Giancarlo Fisichella nog meer opnoemen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 6 april 2006 @ 12:46:45 #190
131800 Tarado
capō de fusca
pi_36704540
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
  donderdag 6 april 2006 @ 14:31:24 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36707964
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
als de journalist het ook kan vertalen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36708129
quote:
Gascoyne en Toyota uit elkaar

Mike Gascoyne en Toyota gaan dan toch uit elkaar. Per direct, zo heeft de Japanse renstal vanmiddag bekendgemaakt. Wie de rol van technisch-directeur overneemt van de Engelsman is vooralsnog onduidelijk.

Naar aanleiding van berichten in de Engelse media kwam Toyota gisteren met een verklaring naar buiten. Gascoyne was niet ontslagen, maar tot nader order geschorst vanwege 'een fundamenteel meningsverschil'. Een dag later komt alsnog de bevestiging dat hij op zoek kan naar een nieuwe werkgever.

"Toyota Motorsport en Mike Gascoyne hebben verschillende meningen ontwikkeld over de koers die het team in de toekomst op technisch gebied moet varen. Er moest wat gebeuren. Daarom zijn beide partijen het er over eens geworden dat een scheiding de enige juiste oplossing was."

Gascoyne mag echter niet direct bij een ander team aan de slag. Dat mag pas eind oktober, als de verbintenis met de Japanse renstal ten einde loopt. En daar is Gascoyne niet eens ontevreden mee. "Nu kan ik terug naar Engeland en meer tijd doorbrengen met mijn familie."

Hij kwam in 2003 bij Toyota. Tsutomu Tomita, Toyota Motorsport-president: "Hoewel we uit elkaar gaan, wil ik Mike oprecht bedanken voor wat hij de afgelopen jaren met het team gedaan heeft. Voor de duidelijkheid: deze scheiding heeft niets van doen met zijn bekwaamheid. We wensen hem het beste in de toekomst."
Bron

[ Bericht 56% gewijzigd door ElmarO op 06-04-2006 15:46:13 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 14:37:35 #193
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36708194
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand?
Gary Paffett
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36708954
Lewis Hamilton zou perfect zijn in 2008, dan is hij al GP2-kampioen en een jaar F1-testrijder geweest...
(even in de glazen bol gekeken)
  donderdag 6 april 2006 @ 15:16:56 #195
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36709348
quote:
Burgess verlaat MF1

6-4 - Verrassend. Adrian Burgess legt zijn taken als Sportief Directeur van MF1 Racing met onmiddellijke ingang neer. Een geplande herstructurering ligt daaraan ten grondslag.


Dat heeft het team van Alex Shnaider en Colin Kolles donderdagmiddag bekendgemaakt. Andy Stevenson (Team Manager) en Dominic Harlow (Chief Race and Test Engineer) nemen Burgess’ taken over. Burgess was sinds mei 2005 werkzaam voor Midland F1 Racing.

Het team wil de Engelsman bedanken voor de bewezen diensten. ,,Adrians ervaring en expertise was voor het team enorm waardevol”, aldus teambaas Colin Kolles. ,,We wensen hem veel succes met wat hij in de toekomst gaat doen. We verwachten hem snel weer terug te zien in de Formule 1.”

PPB
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:26:17 #196
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36711440
quote:
Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken

Donderdag 6 april 2006 om 13:00 - Vorig jaar bleek onomstotelijk dat Michelin de betere band had ten opzichte van de Bridgestones, op de schandaalrace van Indinapolis na. Alle andere wedstrijden werden echter gewonnen door een coureur op Michelin-banden. Aangenomen werd toen dat de mannen op het Franse rubber de banden sneller en beter op temperatuur konden krijgen en daarmee een flink voordeel konden opbouwen in de race. Bridgestone had daarmee regelmatig het nakijken.

Deze winter is er een aantal zaken veranderd. De bandenwissels zijn terug, de V8-motor is ingevoerd en Bridgestone heeft nu meer topteams tot haar beschikking om uitgebreid te gaan testen. Daar heeft het optimaal gebruik van willen maken door de afgelopen maanden een compleet nieuwe constructie in te voeren in haar bandenfabrikaat. Deze is overigens vooral aangepast aan de gevolgen van de invoering van de V8-motor en in mindere mate aan die van de bandenwissels.

"Door de nieuwe constructie hebben we bij het remmen en de tractie een flinke vooruitgang geboekt", verklaart Hisao Suganuma, technisch directeur van Bridgestone, tegenover Motorsport aktuell. Door de V8-motoren verslijten de achterbanden veel minder snel, waardoor het gevaar van beschadigingen behoorlijk is gereduceerd.

Ook Alexander Wurz merkte als Williams-testcoureur duidelijk het verschil. "Allesbeslissend is hoe de energie van de banden op de grond komt. Dat is net als bergaf rijden: wanneer je snel blijft staan worden de spieren heel anders belast dan wanneer je langzaam vaart mindert."

De nieuwe banden hebben nog een ander voordeel: door de verbeterde constructie kunnen deze in een groter temperatuurspectrum hun werk doen. Dat betekent dat de band niet alleen in hitte of alleen in koelte de betere band hoeft te zijn, maar het verschil nauwelijks nog merkbaar is tussen deze omstandigheden.

De meeste Bridgestone-teams reden in Albert Park op de nieuwe banden, enkel Ferrari koos voor de oude variant. Dat bleek in het koele Albert Park een verkeerde beslissing: door de lage temperaturen konden de wagens van de Scuderia soms erg moeilijk hun benodigde grip vinden. De andere Bridgestone-teams deden daarentegen erg goed hun best, vrijwel allemaal presteerden ze beter dan in de eerste twee races als het om bandensnelheid aankwam.

Bron; RaceFreaks
  donderdag 6 april 2006 @ 16:32:24 #197
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36711649
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:26 schreef TommyGun het volgende:

[..] (Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken)
Als dat zo is dan zou MS de race gewonnen hebben, gezien het feit dat RS op het podium terecht kwam....
  donderdag 6 april 2006 @ 17:08:41 #198
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36712994
quote:
Alonso: "Schumacher niet klaar met F1"
06 april 2006

Regerend wereldkampioen Fernando Alonso denkt niet dat Michael Schumacher aan het einde van dit seizoen zal stoppen met Formule 1-racen. Alonso gelooft dat de Duitser dit jaar weer races gaat winnen en dat hij een serieuze kandidaat zal zijn voor de wereldtitel.

Alonso zei tegen de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport: "Michael is nog steeds erg snel. Hij is nog niet klaar met de F1. Michael begon het seizoen goed in Bahrein, maar kreeg het daarna zwaarder. Zodra we circuits gaan bezoeken die Ferrari en Bridgestone beter liggen, zal Schumacher weer races winnen." Alonso denkt zelfs dat Schumacher kan meevechten om de titel: "Michael is een coureur die altijd punten scoort en zeer gemotiveerd is."

Schumacher staat met elf punten op een vierde plek in de WK-stand.

Bron; F1Racing
quote:
Schumacher belooft vooruitgang bij Ferrari
05 april 2006

Het team van Ferrari zal het Europese deel van het F1-seizoen beginnen met een op veel punten verbeterde 248 F1-auto. Dat belooft Michael Schumacher. "We nemen verbeterde aėrodynamica en een aangepaste motor mee naar Imola, dus dan zal alles beter moeten gaan. We zullen ons de komende weken intenstief voorbereiden."

Als de banden goed zijn, is de snelheid van de auto redelijk in orde. Schumacher kon na zijn pitstop op een nieuw setje Bridgestones de op twee na snelste raceronde rijden. "Dat is hoopgevend voor ons. We zitten op het goede spoor. We moeten dat zien vast te houden", aldus Schumacher.

Bron: F1Racing
Tests gisteren zagen er iig al goed uit. Dik voor de Honda's.
pi_36713074
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
Calmer than you are
pi_36713544
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
Ferrari had al verklaard de fout gemaakt te hebben om bandenkeuze op zaterdag te doen, echter regende het de zaterdag tijdens de vrije trainingen, met als gevolg dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Hierin kwam het volgens Todt ook doordat ze geen 3e rijder hebben, die dat soort tests kan uitvoeren. Maja, Mclaren en Renault en Toyota hebben die derde rijder ook niet
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')