achteraan aansluiten is niet zon ramp als de auto´s voor je nog een pitstop moeten maken. Als zij óók de gelegenheid krijgen om tijdens een tweede SC te stoppen, is dat ook nog niet zo erg, omdat je dan alsnog kunt doorstomen naar voren. Je wint er alleen wat minder tijd mee.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
ja ok , maar als je achteraan sluit kun je niet vol gas geven als de SC weer verdwijnt. Je mag de auto voor je nog niet inhalen tot je over de finish rijdt... terwijl de mensen vooraan allang vol gas weg zijn.
Hmmm, dat geeft een beter beeld...i get the pointquote:Op woensdag 5 april 2006 13:25 schreef Murray het volgende:
Ok, 2 coureurs zijn met elkaar in gevecht, rijden 1 seconde achter elkaar.
Ze moeten allebei nog een pitstop maken, en dan komt de safety car de baan op.
Coureur A gaat naar binnen, coureur B rijdt door.
A maakt zijn stop, en kan probleemloos weer naar B toerijden. Ze rijden immers langszaam achter de SC.
Vervolgens gaat de safety car naar binnen. Dan maakt B zijn stop. Als hij de pit weer uitrijdt ligt hij ineens 30 seconden achter op A....
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.quote:Montoya :: Kimi voelt de druk van mij
Woensdag 5 april 2006 om 10:58 - Juan Pablo Montoya heeft zich uitgelaten over het gedrag van zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. Montoya vindt dat de Fin zich op het circuit misdraagt, door hem telkens, in zijn ogen expres, af te blokken.
Vorig jaar was de relatie tussen de Colombiaanse heethoofd en de koele Fin nog erg goed, maar die eerste ergert zich nu aan het gedrag van Räikkönen. “Ik weet niet wat er met hem is, maar hij gooide in Australië voor de tweede keer zijn wagen vlak voor de mijne. Als ik iets minder had opgelet, hadden er ongelukken kunnen gebeuren, met alle gevolgen van dien”, zei de 30-jarige Montoya.
Montoya denkt dat het gedrag van zijn teamgenoot te wijten is, doordat hijzelf stabiel rijdt. In Australië zag de Colombiaan voor het eerst dit seizoen de finishvlag niet. “Vorig jaar was hij duidelijk de betere ten opzichte van mij. Nu zit ik ook in een goede positie, dus ik denk dat hij de druk van mij voelt.”
Bron: RaceFreaks
quote:
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Laatste seizoen Montoya bij McLaren als ik het zo allemaal hoor.
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dat mag hij hopen... Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand? Lewis Hamilton is nog wat jong, of anders 'kopen' ze Kovalainen of Montagny ff ofzo. Ik moet het nog maar zien of JPM het seizoen gaat afmaken.
hij zal iig zorgdragen voor smakelijke pitspoezenquote:
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:47 schreef WEST het volgende:
[..]
nou moet je niet gaan overdrijven, het seizoen is pas begonnen en het verschil is maar 5 punten en beiden zijn 1 keer niet aan de finish gekomen.
nou ik ken wel meer coureurs die zeuren, Barrichello, Ralf Schumacher, Christijan Albers, Giancarlo Fisichella nog meer opnoemen?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dat zijn de statistieken. Feit is dat JPM enorm zit te zeuren, daar wordt niemand binnen het team beter van.
als de journalist het ook kan vertalenquote:Op donderdag 6 april 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
JPM stangt gewoon een beetje, bij MC geven ze Kimi een voorkeursbehandeling op basis van vorig seizoen en daar is JPM uiteraard niet blij mee. Vergeet niet dat het een Zuid-Amerikaan is en die hebben het hart op de tong, voordeel bij hem is wel dat je hem kan verstaan, bij Kimi moet ik altijd de volgende ochtend lezen wat hij gezegd heeft, (ik heb geen ondertiteling).
Bronquote:Gascoyne en Toyota uit elkaar
Mike Gascoyne en Toyota gaan dan toch uit elkaar. Per direct, zo heeft de Japanse renstal vanmiddag bekendgemaakt. Wie de rol van technisch-directeur overneemt van de Engelsman is vooralsnog onduidelijk.
Naar aanleiding van berichten in de Engelse media kwam Toyota gisteren met een verklaring naar buiten. Gascoyne was niet ontslagen, maar tot nader order geschorst vanwege 'een fundamenteel meningsverschil'. Een dag later komt alsnog de bevestiging dat hij op zoek kan naar een nieuwe werkgever.
"Toyota Motorsport en Mike Gascoyne hebben verschillende meningen ontwikkeld over de koers die het team in de toekomst op technisch gebied moet varen. Er moest wat gebeuren. Daarom zijn beide partijen het er over eens geworden dat een scheiding de enige juiste oplossing was."
Gascoyne mag echter niet direct bij een ander team aan de slag. Dat mag pas eind oktober, als de verbintenis met de Japanse renstal ten einde loopt. En daar is Gascoyne niet eens ontevreden mee. "Nu kan ik terug naar Engeland en meer tijd doorbrengen met mijn familie."
Hij kwam in 2003 bij Toyota. Tsutomu Tomita, Toyota Motorsport-president: "Hoewel we uit elkaar gaan, wil ik Mike oprecht bedanken voor wat hij de afgelopen jaren met het team gedaan heeft. Voor de duidelijkheid: deze scheiding heeft niets van doen met zijn bekwaamheid. We wensen hem het beste in de toekomst."
Gary Paffettquote:Op donderdag 6 april 2006 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Heeft McLaren een goede jonge coureur achter de hand?
quote:Burgess verlaat MF1
6-4 - Verrassend. Adrian Burgess legt zijn taken als Sportief Directeur van MF1 Racing met onmiddellijke ingang neer. Een geplande herstructurering ligt daaraan ten grondslag.
Dat heeft het team van Alex Shnaider en Colin Kolles donderdagmiddag bekendgemaakt. Andy Stevenson (Team Manager) en Dominic Harlow (Chief Race and Test Engineer) nemen Burgess’ taken over. Burgess was sinds mei 2005 werkzaam voor Midland F1 Racing.
Het team wil de Engelsman bedanken voor de bewezen diensten. ,,Adrians ervaring en expertise was voor het team enorm waardevol”, aldus teambaas Colin Kolles. ,,We wensen hem veel succes met wat hij in de toekomst gaat doen. We verwachten hem snel weer terug te zien in de Formule 1.”
PPB
quote:Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken
Donderdag 6 april 2006 om 13:00 - Vorig jaar bleek onomstotelijk dat Michelin de betere band had ten opzichte van de Bridgestones, op de schandaalrace van Indinapolis na. Alle andere wedstrijden werden echter gewonnen door een coureur op Michelin-banden. Aangenomen werd toen dat de mannen op het Franse rubber de banden sneller en beter op temperatuur konden krijgen en daarmee een flink voordeel konden opbouwen in de race. Bridgestone had daarmee regelmatig het nakijken.
Deze winter is er een aantal zaken veranderd. De bandenwissels zijn terug, de V8-motor is ingevoerd en Bridgestone heeft nu meer topteams tot haar beschikking om uitgebreid te gaan testen. Daar heeft het optimaal gebruik van willen maken door de afgelopen maanden een compleet nieuwe constructie in te voeren in haar bandenfabrikaat. Deze is overigens vooral aangepast aan de gevolgen van de invoering van de V8-motor en in mindere mate aan die van de bandenwissels.
"Door de nieuwe constructie hebben we bij het remmen en de tractie een flinke vooruitgang geboekt", verklaart Hisao Suganuma, technisch directeur van Bridgestone, tegenover Motorsport aktuell. Door de V8-motoren verslijten de achterbanden veel minder snel, waardoor het gevaar van beschadigingen behoorlijk is gereduceerd.
Ook Alexander Wurz merkte als Williams-testcoureur duidelijk het verschil. "Allesbeslissend is hoe de energie van de banden op de grond komt. Dat is net als bergaf rijden: wanneer je snel blijft staan worden de spieren heel anders belast dan wanneer je langzaam vaart mindert."
De nieuwe banden hebben nog een ander voordeel: door de verbeterde constructie kunnen deze in een groter temperatuurspectrum hun werk doen. Dat betekent dat de band niet alleen in hitte of alleen in koelte de betere band hoeft te zijn, maar het verschil nauwelijks nog merkbaar is tussen deze omstandigheden.
De meeste Bridgestone-teams reden in Albert Park op de nieuwe banden, enkel Ferrari koos voor de oude variant. Dat bleek in het koele Albert Park een verkeerde beslissing: door de lage temperaturen konden de wagens van de Scuderia soms erg moeilijk hun benodigde grip vinden. De andere Bridgestone-teams deden daarentegen erg goed hun best, vrijwel allemaal presteerden ze beter dan in de eerste twee races als het om bandensnelheid aankwam.
Bron; RaceFreaks
Als dat zo is dan zou MS de race gewonnen hebben, gezien het feit dat RS op het podium terecht kwam....quote:Op donderdag 6 april 2006 16:26 schreef TommyGun het volgende:
[..] (Bridgestone wil met nieuwe band inhaalslag maken)
quote:Alonso: "Schumacher niet klaar met F1"
06 april 2006
Regerend wereldkampioen Fernando Alonso denkt niet dat Michael Schumacher aan het einde van dit seizoen zal stoppen met Formule 1-racen. Alonso gelooft dat de Duitser dit jaar weer races gaat winnen en dat hij een serieuze kandidaat zal zijn voor de wereldtitel.
Alonso zei tegen de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport: "Michael is nog steeds erg snel. Hij is nog niet klaar met de F1. Michael begon het seizoen goed in Bahrein, maar kreeg het daarna zwaarder. Zodra we circuits gaan bezoeken die Ferrari en Bridgestone beter liggen, zal Schumacher weer races winnen." Alonso denkt zelfs dat Schumacher kan meevechten om de titel: "Michael is een coureur die altijd punten scoort en zeer gemotiveerd is."
Schumacher staat met elf punten op een vierde plek in de WK-stand.
Bron; F1Racing
Tests gisteren zagen er iig al goed uit. Dik voor de Honda's.quote:Schumacher belooft vooruitgang bij Ferrari
05 april 2006
Het team van Ferrari zal het Europese deel van het F1-seizoen beginnen met een op veel punten verbeterde 248 F1-auto. Dat belooft Michael Schumacher. "We nemen verbeterde aërodynamica en een aangepaste motor mee naar Imola, dus dan zal alles beter moeten gaan. We zullen ons de komende weken intenstief voorbereiden."
Als de banden goed zijn, is de snelheid van de auto redelijk in orde. Schumacher kon na zijn pitstop op een nieuw setje Bridgestones de op twee na snelste raceronde rijden. "Dat is hoopgevend voor ons. We zitten op het goede spoor. We moeten dat zien vast te houden", aldus Schumacher.
Bron: F1Racing
Ferrari had al verklaard de fout gemaakt te hebben om bandenkeuze op zaterdag te doen, echter regende het de zaterdag tijdens de vrije trainingen, met als gevolg dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Hierin kwam het volgens Todt ook doordat ze geen 3e rijder hebben, die dat soort tests kan uitvoeren. Maja, Mclaren en Renault en Toyota hebben die derde rijder ook nietquote:Op donderdag 6 april 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Ferrari niet kiest voor een dubbele optie: MS op de nieuwe en Massa op de oude (of omgekeerd). Daarnaast worden de vrijdagtrainingen toch gebruikt om de juiste keuze van de banden te maken..? Een gemiste kans van Ferrari of wat hoog van de toren geblazen door Bridgestone/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |