Ik ben ervan overtuigd dat werkende mensen kinderen op kunnen voedenquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:05 schreef Arendt het volgende:
Ik zie niet in waarom hoogopgeleide vrouwen zouden moeten gaan werken, integendeel juist! Hun kennis zouden ze moeten aanwenden om hun kinderen cultuur bij te brengen; ik ben ervan overtuigd dat hoogopgeleide vrouwen hun kinderen een stuk beter kunnen vormen dan laagopgeleide vrouwen.
Het zieke is, dat men in Nederland gewend is de hand op te houden bij de overheid zonder dat daar verplichtingen tegenover staan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:01 schreef Falco het volgende:
Echt een enorm ziek plan is dit.
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Alleen de gedachte dat de burger de staat moet dienen en voor het algemeen belang moet werken of anders een boete kan verwachten een behoorlijk verkeerde.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:07 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Het zieke is, dat men in Nederland gewend is de hand op te houden bij de overheid zonder dat daar verplichtingen tegenover staan.
Misschien moeten we toch meer naar een libertaire staatsvorm.
Die ken ik niet...quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:07 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Het zieke is, dat men in Nederland gewend is de hand op te houden bij de overheid zonder dat daar verplichtingen tegenover staan.
Misschien moeten we toch meer naar een libertaire staatsvorm.
Ik weet niet of dat zo verkeerd is. In mijn geval is het algemene belang namelijk mijn belang. Als anderen niet werken, gaat mijn belasting omhoog en mijn economie en koopkracht naar beneden. Daar bedank ik ook voor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:10 schreef nikk het volgende:
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Alleen de gedachte dat de burger de staat moet dienen en voor het algemeen belang moet werken of anders een boete kan verwachten een behoorlijk verkeerde.
Wil je mensen die niet werken beboeten? Ik bedoel, de samenleving maakt ook haar kosten en die werkloze zou daar ook voor moeten betalen...quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo verkeerd is. In mijn geval is het algemene belang namelijk mijn belang. Als anderen niet werken, gaat mijn belasting omhoog en mijn economie en koopkracht naar beneden. Daar bedank ik ook voor.
Libertarisme is een interessante politiek-maatschappelijke stroming, waarin de vrijheid van het individu op de eerste plaats komt. Zie bijvoorbeeld www.libertarian.nl.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:10 schreef Kjew het volgende:
[..]
Die ken ik niet...
De hand op houden ja? Net als klagen; Ik ken ook nog wel wat groepen die daar erg goed in zijn...
Ok, het gedachtegoed van het libertarisme vind ik dus te ver gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:18 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Libertarisme is een interessante politiek-maatschappelijke stroming, waarin de vrijheid van het individu op de eerste plaats komt. Zie bijvoorbeeld www.libertarian.nl.
Nogmaals: niet enkel werken is een (economische) toevoeging aan de maatschappij. Als niet-werkenden door vrijwilligerswerk een school beter laten draaien scheelt dat ook belastinggeld. Als ze mensen verzorgen ook.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo verkeerd is. In mijn geval is het algemene belang namelijk mijn belang. Als anderen niet werken, gaat mijn belasting omhoog en mijn economie en koopkracht naar beneden. Daar bedank ik ook voor.
Dat doen ze ook, door belasting te betalen op het moment dat ze weer aan het werk gaan. Ik ben niet voor beboeten als men na een paar jaar werken ervoor kiest om thuis te gaan zitten. Maar als ze gelijk thuis gaan zitten betalen ze ook geen belasting.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:18 schreef nikk het volgende:
Wil je mensen die niet werken beboeten? Ik bedoel, de samenleving maakt ook haar kosten en die werkloze zou daar ook voor moeten betalen...
Okee, dan moeten ze 'verplicht' vrijwilligerswerk doen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:24 schreef ErikT het volgende:
Nogmaals: niet enkel werken is een (economische) toevoeging aan de maatschappij. Als niet-werkenden door vrijwilligerswerk een school beter laten draaien scheelt dat ook belastinggeld. Als ze mensen verzorgen ook.
leker ontopic joh.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
3 Taalfouten in 4 zinnen. Ik zou me als ik jou was drukker maken over andere aspecten van het onderwijs...
Het is een ideetje van Dijksma (en zelfs dat misschien niet eens). Het aantal mannen dat niet besluit te gaan werken na hun studie is verwaarloosbaar klein, dus wat mij betreft mag ze het probleem direct benoemen. Anders zou je net zo goed kunnen zeggen, dat mannen ook recht hebben op verloskundige hulp.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Umm...behalve dat ik het een onzalig en onzinnig idee vindt zou ditzelfde dan ook moeten gelden voor mannen.
Ik zou belasting niet als boete willen zien. Daar is de grondslag en uitwerking totaal anders voor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat doen ze ook, door belasting te betalen op het moment dat ze weer aan het werk gaan. Ik ben niet voor beboeten als men na een paar jaar werken ervoor kiest om thuis te gaan zitten. Maar als ze gelijk thuis gaan zitten betalen ze ook geen belasting.
Ik zie ook wel dat hier haken en ogen aanzitten hoor, zeker voor werklozen inderdaad. Maar op een of andere manier moet je vrouwen toch aan het werk krijgen.
Dat standpunt zou je niet verwachten van een ex-LSVB (studentenvakbond) voorzitter.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:46 schreef Boswachtertje het volgende:
Als we op de site van Sharon kijken, zien we het werkelijke doel voor ogen:
studenten krijgen geen gift meer (in de vorm van kwijtschelding); ze moeten hun studie volledig terugbetalen..
economische recessie(s) als argument??
Maar er is niet sprake van een lening op dat moment. Het volgen van een studie word vertaald als een maatschappelijke schuld die afgelost moet worden. En dát lijkt me behoorlijk onjuist.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef speknek het volgende:
Ik zou dit ook niet als boete zien, maar aflossing van een lening, ipv kwijtschelding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |