Oei gevoelige snaar geraakt.quote:
Je hebt gelijk, maar hij pest mij, ga ik een beetje terug pestenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zal het bij ze neerleggen, ik weet niet wat zij ermee zullen gaan doen. Op zich heb ik ergere sigs gezien om eerlijk te zijn.
Volgens jouw visie, als je mijn gevoelige snaar had geraakt was je niet eens meer in leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:24 schreef typtypo het volgende:
[..]
Oei gevoelige snaar geraakt.
Het doet zeer de waarheid, he?
www.tellthechildrenthetruth.com/gallery
Ik pest jou niet maar dog had het over oneliners en jouw opmerking over europa(0) snap ik nog steeds niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar hij pest mij, ga ik een beetje terug pesten![]()
Licht geraakt type dan.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens jouw visie, als je mijn gevoelige snaar had geraakt was je niet eens meer in leven.
Arabieren hebben de nul als cijfer in Europa geintroduceerdquote:Op maandag 20 maart 2006 19:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik pest jou niet maar dog had het over oneliners en jouw opmerking over europa(0) snap ik nog steeds niets.![]()
Het getal nul is door de arabieren in europa geintroduceerd.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik pest jou niet maar dog had het over oneliners en jouw opmerking over europa(0) snap ik nog steeds niet.![]()
De amerikanen hebben al op de maan gestaan. Wat is je punt?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Arabieren hebben de nul als cijfer in Europa geintroduceerd
Hadden we het destijds niet over de ontwikkeling van Europa?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:28 schreef typtypo het volgende:
[..]
De amerikanen hebben al op de maan gestaan. Wat is je punt?
Iets wat ze zonder die 0 nooit hadden kunnen doen met een beetje pech.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:28 schreef typtypo het volgende:
[..]
De amerikanen hebben al op de maan gestaan. Wat is je punt?
Zonder die nul hadden we zelfs geen fokquote:Op maandag 20 maart 2006 19:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Iets wat ze zonder die 0 nooit hadden kunnen doen met een beetje pech.
Ja. Als of niemand anders op dat idee gekomen zou zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hadden we het destijds niet over de ontwikkeling van Europa?
quote:Op maandag 20 maart 2006 19:36 schreef remlof het volgende:
tabloid is met een D
Laat ik het zo zeggen..quote:Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja. Als of niemand anders op dat idee gekomen zou zijn.
Dat de islam bijgedragen heeft aan vooral het behoudt van wetenschap uit met name de klassieke oudheid is bekend. Dat ze ook hun bijdrage geleverd zou hebben is ook wel aan te nemen.
Maar om nu te gaan claimen dat de islam verantwoordelijk is voor het ontstaan van europa is gewoon een leugen of op zijn minst wishful thinking.
quote:Op maandag 20 maart 2006 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen..
Islam speelde een belangrijke rol bij Europese verlichting.
Laat ze eerst maar eens met hun eigen verlichting beginnen voordat ze claimen iemand anders zijn verlichting te weeg hebben gebracht.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
langer kijken dan je neus lang is.
je bezit absoluut geen historisch besef hequote:Op maandag 20 maart 2006 20:20 schreef typtypo het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens met hun eigen verlichting beginnen voordat ze claimen iemand anders zijn verlichting te weeg hebben gebracht.![]()
![]()
Vertel het dan voordat je begint met drammen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je bezit absoluut geen historisch besef he
Google even oa naar Avicenna en Averroes, kies je eigen bronnen uit.. Vindt je vast wel fijner.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel het dan voordat je begint met drammen.
Onderbouwd en wel. Wees niet zo cryptisch.
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Google even oa naar Avicenna en Averroes, kies je eigen bronnen uit.. Vindt je vast wel fijner.
Das de Stagiair ( lees: infiltrant ) van de FPquote:
Oei die zijn gevaarlijk mensen van de Stormfrontpage binnen halen voor je het weet zit de hele 5e colonne van R@b hier.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Das de Stagiair ( lees: infiltrant ) van de FP
Hier in [NWS] was hij een beetje uitgedraaid. Ik schopte hem eerst naar [WFL] maar daar gebeurde nix. Toen heeft een [WFL]-mod hem naar [TRU] gekicked.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom is U.S. Weapons Poison Europe via WFL uiteindelijk naar TRU geschopt?
Is dit geen nieuws ofzo? En zo nee (want het is tenslotte uit NWS verplaatst) waarom dan niet?
Op 19 februaro stond in The Sunday Times dat
Radiation detectors in Britain recorded a fourfold increase in uranium levels in the atmosphere after the “shock and awe” bombing campaign against Iraq, according to a report.
Wat is er mis met The Sunday Times?
Dus als een topic even geen reacties meer krijgt schop je hem uit NWS?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hier in [NWS] was hij een beetje uitgedraaid.
quote:Op maandag 20 maart 2006 22:27 schreef NorthernStar het volgende:
Dus als een topic even geen reacties meer krijgt schop je hem uit NWS?
Nou dan heb je nog wat werk vanavond.
Ik pak hem wel terug (zeg dat danquote:Op maandag 20 maart 2006 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
Hij was leuk he?
Maar goed, de vraag is eigenlijk of je hem terug wilt halen naar NWS.
De staat Washington heeft namelijk besloten de National Guard soldaten die terug komen uit Irak op DU te gaan onderzoeken. (= nieuws)
En de gezondheidsraad van Queensland, Australië pleit om hetzelfde te gaan doen met Australische soldaten nadat sommige veteranen immuunstoornissen hebben die te maken kunnen hebben met DU vergiftiging (= nieuws)
Of moeten we een nieuw topic openen?
Ik zal het mee naar achter nemen, kijken wat we ermee doen. Het staat namelijk ook in ONZ meen ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nieuw internetschandaal, wie weet meer?
hierin staan links naar een mevrouw en een jongen die sex hebben
deze mensen worden helemaal kapot gemaakt, is het een idee om op fok alle links naar de foto's waar deze mensen op staan te verwijderen?
om ze te beschermen zeg maar
heel flauw ditquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:21 schreef Dagonet het volgende:
Topic omtrent weblogger is verplaatst naar achter de schermen.
ah. houd ons dan hier maar op de hoogte. alvast bedankt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:21 schreef Dagonet het volgende:
[edit: even weggehaald, scheelt in de verzoekjes. DoG]quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:25 schreef Orealo het volgende:
Krijgen wij hier ook nog iets over te horen?
jullie zijn een week te vroeg hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:21 schreef Dagonet het volgende:
Hoe doe jij zelf icons bij je bookmarks instellenquote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zie in dit topic op zijn minst al twee avatars voorbij komen die mij bevallen![]()
Dat staat er gewoon vanzelfquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe doe jij zelf icons bij je bookmarks instellen?
Ok, resultaat ADS.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nieuw internetschandaal, wie weet meer?
hierin staan links naar een mevrouw en een jongen die sex hebben
deze mensen worden helemaal kapot gemaakt, is het een idee om op fok alle links naar de foto's waar deze mensen op staan te verwijderen?
om ze te beschermen zeg maar
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ze kan toch duidelijk zien dat er digi foto's worden gemaakt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, ik weet niet of de dame in kwestie ook op fok komt.. om dan zelf te vragen of de foto's verwijdert kunnen worden.
dan krijgt ze het wel druk de komende tijd, om alle forums enz bij langs te gaan
dat ze nu ziek thuis zit, is voor mij voldoende indicatie dat ze niet blij is met de foto's
Er zullen best wel mensen nu de diverse fora afspeuren hoor, wees niet bang. Ik ben al blij dat de foto's naar de dochter weg zijn omdat die echt voor de sensatie zijn opgezocht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, ik weet niet of de dame in kwestie ook op fok komt.. om dan zelf te vragen of de foto's verwijdert kunnen worden.
dan krijgt ze het wel druk de komende tijd, om alle forums enz bij langs te gaan
dat ze nu ziek thuis zit, is voor mij voldoende indicatie dat ze niet blij is met de foto's
Sorry, ik gebruik me horeca termen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef static het volgende:
Wat is ADS?
Of er nou digi foto's gemaakt worden of analoog. Doet dat er toe?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ze kan toch duidelijk zien dat er digi foto's worden gemaakt.
En als iets digi-is, dan kan het ook een eigen leven gaan leiden.
- Welcome to the new world -
Maar goed met dergelijk soort berichten moet ik altijd denken aan Andy Warhol
"In the future everyone will be world-famous for 15 minutes."
En die 15 minutes of fame heeft ze nu. Dat ze er niet blij mee is kan ik me voorstellen.
Well, I still jerk off manuallyquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ze kan toch duidelijk zien dat er digi foto's worden gemaakt.
En als iets digi-is, dan kan het ook een eigen leven gaan leiden.
- Welcome to the new world -
Maar goed met dergelijk soort berichten moet ik altijd denken aan Andy Warhol
"In the future everyone will be world-famous for 15 minutes."
En die 15 minutes of fame heeft ze nu. Dat ze er niet blij mee is kan ik me voorstellen.
Nee je stelt de goeie vraag.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Of er nou digi foto's gemaakt worden of analoog. Doet dat er toe?
Het gaat er om , of ze wel toestemming heeft gegeven voor publicatie.
En dat dat niet het geval is, lijkt me duidelijk.
Wil je daar als fok aan meewerken?
Als ik op fok een link plaats naar ander materiaal waar rechten op zitten, bv illegale software. Dan laat je die toch ook niet staat, totdat de software-maker je persoonlijk verzoekt de link te verwijderen?
Fok werkt naar mijn mening nu mee aan het verspreiden van materiaal waar copyright op zit ( potrait recht). maar nog erger. Fok werkt mee aan het beschadigen van deze mevrouw.
Of overdrijf ik nu![]()
http://www.auteursrecht.nl/voorjou/pagina.asp?pagkey=34390quote:Portretrecht
Als je mensen fotografeert, dan heb jij als fotograaf daarop auteursrecht. Maar: met die foto's mag je niet zomaar alles doen wat je wilt! De personen op jouw foto's hebben ook rechten.
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. je maakt de foto's van mensen in (hun) opdracht
2. je maakt ze zomaar.
ad 1: de mensen hebben 'portretrecht'. Dat betekent dat je niet zonder hun toestemming de foto's mag openbaarmaken. Je mag ze dus bijvoorbeeld niet afdrukken in de schoolkrant of ze op Internet zetten.
ad 2: ook nu is publiceren riskant! De mensen kunnen 'een redelijk belang' hebben om zich tegen publicatie te verzetten. Privacy of goede smaak bijvoorbeeld. Een T-shirt verkopen van een door jou gefotografeerde popster, mag dan ook niet zonder zijn of haar toestemming.
eerder een ad 1 maar goed.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik heb dit nog gevonden:
[..]
http://www.auteursrecht.nl/voorjou/pagina.asp?pagkey=34390
Lijkt me hier een geval van ad 2.
Hmm, ben niiet zo thuis in rechtjargon, dacht eerder dat het toevoegsels waren op beide punten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
waaruit leid jij af dat de foto's in opdracht zijn gemaakt? ik zie daar zelf namelijk geen aanwijzingen voor
niet dat het wezelijk uitmaakt.. i.v.m. toestemming..
Dat doe je dan maar ergens anders, niet hier.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:32 schreef PLAE@ het volgende:
er mag ook niks meer zeg Ex-Mod van OK! (Tesje!) in het nieuws
Stel je voor dat er nog iets over iemand verteld wordt op fok want straks is zijn/haar leven naar de knoppen![]()
Ik kan een willekeurige afbeelding van het internet downloaden + negatief artikel met als onderschrift dat het over PLAE gaat. Geen [NWS]-mod die het kan valideren, maar toch zit je er wel mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:32 schreef PLAE@ het volgende:
er mag ook niks meer zeg Ex-Mod van OK! (Tesje!) in het nieuws
Stel je voor dat er nog iets over iemand verteld wordt op fok want straks is zijn/haar leven naar de knoppen![]()
tyf zelf opquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat doe je dan maar ergens anders, niet hier.
Doegie
Goed idee, tis me bedtijdquote:
Bn ers zullen waarschijnlijk net als mijn persoontje onder een bepaalde clausule vallen. Tis zomaar een gok hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
tyf zelf op![]()
Ben benieuwd naar het eerste topic waarin ook bnérs bescherm zullen worden....of dat dan weer net niet.
ff een discussie achter de schermen naar voren trekken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Als ik op fok een link plaats naar ander materiaal waar rechten op zitten, bv illegale software. Dan laat je die toch ook niet staan, totdat de software-maker je persoonlijk verzoekt de link te verwijderen?
Ik moet het ook ff laten bezinken. Maar wellicht kun je hier iets mee. Probeer rustig mee te denken zodat ik het weer naar achteren kan nemen. Alle serieuze input is meer dan welkom.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Lucille het volgende:
Met enige regelmaat krijgen wij mails binnen die gaan over het plaatsen van foto's of berichten die de privacy zouden aantasten. Waardoor we dus ook te maken krijgen met de vraag 'waar ligt de grens van wat je toe laat'. Hieronder volgt een overzichtje:
Wat betreft teksten leggen we de grens bij persoonsgegevens. Namen, adressen, telefoonnummers, account namen, passwords mogen niet worden gepost. Een link naar een artikel over iemand dat vrij op het internet echter wel, tenzij het duidelijk is dat iemand dat artikel bewust heeft neergezet om de FOK! regels te ontlopen.
Voor foto materiaal hebben we ongeveer dezelfde regels. Links naar foto's die vrij op het internet staan mogen. Foto's direct includen in posts worden in principe toegelaten (bijna 100% van al het foto materiaal op FOK! is immers buiten FOK! gehost), alleen als mensen bezwaar maken over het feit dat ze op FOK! staan (klagen over portretrecht), dan veranderen we de img tag in een url tag. Op die manier zorgen we ook dat mensen die klagen over bandbreedte gebruik door deeplinken enigzins tegemoet worden gekomen.
Blijft over de categorie verhalen en foto's gemaakt door derden die op FOK! worden geplaatst. Wederom geldt dat persoonsgegevens niet zo maar geplaatst mogen worden. En wat betreft herkenbaarheid van mensen op foto's, dat is denk ik een lastige. Bladen als Prive, Weekend, Story staan er vol mee, dus juridisch is er in veel gevallen weinig aan te doen. Tenzij je foto's gaat tonen van mensen die dingen doen die juridisch niet mogen of ergens van verdacht worden. Dan kom je al snel in het gebied dat er balkjes geplaatst worden om herkenbaarheid te voorkomen. In dit grijze gebied is het dus altijd een afweging van wat je echt schadelijk vindt. Bij twijfel overleggen met SA's of Admins zou ik zeggen.
Goeie vraag.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik zou graag ook willen weten jullie afweging waarom het posten van linken naar software downloads niet wordt toegestaan, maar het linken naar foto's wel. Vanuit het idee dat het beide gaat om materiaal waarop rechten berusten. Wat is dan het verschil tussen beide vraag ik me af.
In je verhaal(quote) hierboven mis ik een onderbouwing waarom iets gebeurt, het beschrijft slechts wat praktijk is en niet waarom er voor gekozen is het zo te doen.
Is het niet raar dat jullie grote anonieme software bedrijven meer in bescherming nemen dan kwetsbare individuen ?
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:53 schreef Lucille het volgende:
Dat antwoord is vrij simpel. Het gaat om de content waar men naar linkt. Een foto die ergens openbaar staat (bijvoorbeeld op een homepage of persoonlijke weblog van iemand) mag gebruikt worden als men linkt, immers het beeldmateriaal zelf wordt niet door ons gehost maar op de site van de betrokkene zelf. Voor illegale software (warez dus) is het zo dat deze altijd illegaal is omdat je nooit beschermde software online mag distribueren. Dus de content zelf is al illegaal. En is dus het linken naar illegale content ook ook redelijk dubieus. Toegegeven, er is ook hier een grijs gebied, in principe is het niet illegaal om te posten 'zoek maar op een p2p netwerk naar het bestand xxx.rar voor een distro van 3D Studio Max, maar het is FOK! beleid om van het forum geen warez portal te maken. Vandaar de strenge policy, om op dat gebied gewoon een duidelijke grens te trekken dat alles wat maar naar warez ruikt te verbieden.
Lijkt mij dat zij dicht op de bron staan in dit geval PLAE@, eentje die ze zelfs vermelden en door iedereen na te lezen valt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:11 schreef PLAE@ het volgende:
God en dit kan dan wel weer
FOK!Weblogger opgepakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |