abonnement Unibet Coolblue
pi_36129048
Vorige topic: [Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...?
quote:
Laatste reactie was van NanKing

Even gecopy paste van een ander topic van mij
k heb wel vragen over adoptie.

Mijn vriendin en ik willen graag kinderen in de toekomst maar we zijn er niet 100 % over uit hoe. Een van de opties is uiteraard adoptie.

Mijn grootste bezwaar tegen adoptie is 'je koopt je kindje'. Daarintegen bied je het kind wel een betere toekomst dan dat het waarschijnlijk gekregen had.
Mijn angsten zijn, hoe moeilijk het kind het er mee zal krijgen, hoeveel het zal verlangen zijn/haar roots,hoeveel het kind zal missen als het niet weet waar 't vandaan komt.

Zijn er hier mensen die geadopteerd zijn,of heb je zelf een kindje geadopteerd deel je ervaringen hier.

Ter aanvulling, is adoptie alleen iets voor de elite? Aangezien het vrij veel geld kost.
pi_36129070
Slaapmeisje, ondertussen weer een maandje verder..is er al weer meer bekend?
pi_36129219
tvp alvast even enzo.
ijs_beer fan!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:45:53 #4
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_36129495
kort samengevat mijn ervaring:
Ik heb het niet moeilijk mee, weet het toen ik een jaar of 5-6 was. Ik heb nog steeds geen verlangen naar mijn roots en ik heb ook geen idee wanneer dat gaat komen, maybe als ik zelf kinderen heb?
Een groot gedeelte zal dat ook te maken hebben met de opvoeding, hoe de omgeving er mee omgaat en jezelf. Mijn ouders zijn er open over geweest. Ik en mijn broetje hebben momenteel geen behoefte aan op het land te gaan bezoeken of interesse in te tonen
pi_36148944
ben ook geadopteerd..toen ik een half jaar was, uit India.. en ja ik heb er wel soms moeite mee dat ik geadopteerd ben, en ik wil ook echt mijn biologische moeder gaan zoeken.
Mijn ouders zijn er ook altijd heel open over geweest, en heel makkelijk, maar nu langzamerhand heb ik wel door, dat ze er wat meer moeite mee hebben, dat ik serieuze plannen heb, om te gaan zoeken naar mijn biologische ouders.
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_36155304
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:29 schreef Miss_kausalaya het volgende:
ben ook geadopteerd..toen ik een half jaar was, uit India.. en ja ik heb er wel soms moeite mee dat ik geadopteerd ben, en ik wil ook echt mijn biologische moeder gaan zoeken.
Mijn ouders zijn er ook altijd heel open over geweest, en heel makkelijk, maar nu langzamerhand heb ik wel door, dat ze er wat meer moeite mee hebben, dat ik serieuze plannen heb, om te gaan zoeken naar mijn biologische ouders.
Domme vraag misschien maar ben er erg benieuwd naar.
Wat denk je te vinden als je, je biologische ouders vindt? Een stukje wat je nu mist, of stukje weten of gewoon weten waar je vandaan komt?
Wat voor gevoel is het dat missen?
ijs_beer fan!
pi_36164820
Hoi allemaal,

interessant topic. Ik ben zelf ook geadopteerd. Toen ik een half jaar oud was, ben ik geadopteerd uit Indonesië (Jakarta). Toen ik de leeftijd had dat ik zou snappen wat adoptie was, hebben mijn ouders het me uitgelegd en verteld. Ik weet echt niet meer welke leeftijd dat was eigenlijk.

Ik heb er zelf eigenlijk geen moeite mee dat ik geadopteerd ben. Eigenlijk heb ik hetzelfde als _wie.
Mijn broer (overigens niet m'n bloed-eigen broer, ook geadopteerd) daarentegen had er toen ie klein was wel erge moeite mee. Hij had door dat hij een ander kleurtje had dan de rest van de kindjes in z'n klas en kreeg er zware minderwaardigheidscomplexen van en snapte niet wat hij hier nou deed...etc. Dat is langzamerhand verdwenen en volgens mij heeft hij er nu geen moeite mee.

Wanneer ik wel benieuwd zou zijn naar mijn biologische ouders, zouden mijn ouders (pleegouders vind ik een verschrikkelijk woord) daar geen problemen mee hebben. Sterker nog; toen ze nog voor een soort van Unicef werkte en ze naar Indonesië moesten, hebben ze nog gezocht voor me, maar geen enkel spoor kunnen vinden.

Ik ben na mijn adoptie nooit meer terug geweest naar Indonesië. Dat is wel iets wat ik ooit nog eens wil doen. Het lijkt me interessant om te zien waar ik nou werkelijk vandaan kom. Misschien dat mijn behoefte om mijn biologische ouders te vinden later in mijn leven nog wel komt, maar voorlopig niet.

Typmuts
  † In Memoriam † zondag 19 maart 2006 @ 15:45:36 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36169668
Tjonge toch nog een deel 2 van dit topic

Wij hebben vorige week de rekening voor de verplichte VIA bijeenkomsten binnengekregen. Ze staan gepland voor augustus t/m november van dit jaar. Nu las ik in een rapport op internet dat in de praktijk zo´n 40% van de aanmelders in dit stadium stopt door de rekening niet te betalen vanwege zwangerschap, verbreken relatie o.i.d. Op de yahoo mailinglijst is er in ieder geval al 1 iemand die 3 maanden eerder mag instromen dus wie weet zijn we al in mei aan de beurt.

Het blijft nu wel lastig omdat we nog steeds in de medische molen zitten en ik het liefst dat circuit wil afronden zodat we 100% voor adoptie kunnen gaan. De rekening voor de VIA is in ieder geval wel het eerste concrete stapje sinds we ons in februari vorig jaar hebben aangemeld voor adoptie.

Wat goed om ervaringsverhalen te lezen van mensen die geadopteerd zijn! Het is zo enorm verschillend hoe mensen ermee omgaan. Als mijn toekomstige kindje op zoek wil gaan naar haar/zijn roots dan ben ik zeker bereid om te helpen zoeken. Het lijkt mij logisch dat je ook wil weten wat je biologische achtergrond is. Helaas is dat voor sommigen niet te achterhalen want veel adoptiekinderen in China bijvoorbeeld (het land waar wij voor willen gaan' worden te vondeling gelegd.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:29:10 #9
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36176115
Slaapmeisje Spannend hoor dat de erste stap er nu aankomt. al is het nog een paar maanden wachten. Zou wel fijn zin als jullie eerder kunnen instromen idd. Ik kan mij ook wel voorstellen dat het zwaar is om twe trajecten naast elkaar te bewandelen, dubbel spanning, dubbele emoties enzo. Succes met beide iig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_37524602
Ondertussen zijn we in mei aanbelandt
Heb je al iets gehoord over de via bijeenkomsten?

Hoeveel bijeenkomsten zijn het eigenlijk?
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:32:41 #11
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_37526895
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:22 schreef NanKing het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar ben er erg benieuwd naar.
Wat denk je te vinden als je, je biologische ouders vindt? Een stukje wat je nu mist, of stukje weten of gewoon weten waar je vandaan komt?
Wat voor gevoel is het dat missen?
een stukje weten waar je vandaan komt, je moeder gewoon weer zien na zo'n lange tijd, je hebt toch altijd wel een beeld voor ogen waarom ze me heeft afgestaan, mja als je het zeker weet, als ze je het heeft verteld.. denk dat het wel fijn is, en ja idd wat je ook al zegt, een stukje wat je nu mist.. ik ben nu ook bij ouders, en ik zie ze ook wel als ouders, maar tja, hoe leg ik het uit, je weet dat je biologische ouders het niet zijn, en dat die aan de andere kant van de wereld wonen...is toch wel een prettig idee om uberhaupt te weten of ze nog leven, en hoe het met ze gaat, etc etc..
Grootste wens ever is dan ook om in elk geval mijn moeder te ontmoeten.
Mocht ze geen contact met me willen, begrijp ik dat, en respecteer ik die keuze, maar dan weet ik wel dat ze nog leeft! Dat is al heel fijn als ik dat zou weten...
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2006 @ 16:42:14 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37549023
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:39 schreef mrien het volgende:
Ondertussen zijn we in mei aanbelandt
Heb je al iets gehoord over de via bijeenkomsten?

Hoeveel bijeenkomsten zijn het eigenlijk?
Helaas zijn we niet naar voren geschoven in de planning. We gaan dus gewoon in augustus naar de bijeenkomsten. In totaal zijn het 6 bijeenkomsten met verschillende onderwerpen als de adoptiedriehoek (biomoeder, kind, adoptieouders), hechtingsproblematiek etc. Op zich ben ik er niet rouwig om dat we pas in augustus terecht kunnen. Dat geeft ons nog even tijd om verder te gaan in de medische malle molen en ons psychisch voor te bereiden op de stap naar adoptie. Mr. Donner heeft accoord gegeven om de adoptieleeftijd te verhogen en het leeftijdsverschil tussen ouders en kind van max. 40 jaar naar 44 jaar te vergroten. Het voorstel komt eind dit jaar als het goed is in de kamer. Voor ons biedt dat meer mogelijkheden, dus dat is fijn nieuws.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 5 mei 2006 @ 21:52:58 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37588275
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Helaas zijn we niet naar voren geschoven in de planning. We gaan dus gewoon in augustus naar de bijeenkomsten. In totaal zijn het 6 bijeenkomsten met verschillende onderwerpen als de adoptiedriehoek (biomoeder, kind, adoptieouders), hechtingsproblematiek etc. Op zich ben ik er niet rouwig om dat we pas in augustus terecht kunnen. Dat geeft ons nog even tijd om verder te gaan in de medische malle molen en ons psychisch voor te bereiden op de stap naar adoptie. Mr. Donner heeft accoord gegeven om de adoptieleeftijd te verhogen en het leeftijdsverschil tussen ouders en kind van max. 40 jaar naar 44 jaar te vergroten. Het voorstel komt eind dit jaar als het goed is in de kamer. Voor ons biedt dat meer mogelijkheden, dus dat is fijn nieuws.
dat had ik onlangs ook gelezen
ik moest meteen aan jou en je man denken
pi_37660160
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:02 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik vraag mij wel eens af, waarom altijd exotische kindjes geaddopteerd moeten worden, niet dat ik daar iets tegen heb hoor. Maar er zijn in Nederland genoeg kleine wees-kinderen zonder liefde van ouders.

Alsof die vaak vergeten worden..
Tijdens het raadsonderzoek werd ons ook verteld dat we in aanmerking kwamen voor een kindje uit Nederland. Prachtig natuurlijk maar er zat een addertje onder het gras. De bio moeder heeft nog 1 jaar het 'recht' om het kind op te eisen. Dat was een reden om daar niet voor te gaan.
Waar staan we nu? In afwachting van een voorstel. Papieren zijn een kleine 2 weken terug uit China dus laat het telefoontje maar komen
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  † In Memoriam † maandag 8 mei 2006 @ 16:35:13 #15
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37660939
Oooh jullie zijn dus al echt in blijde afwachting eskimo. Wat ontzettend spannend. Hopelijk vliegt de tijd voor jullie.

@Martijn. De wachttijden om een kind uit NL te adopteren zijn zo enorm lang dat we dat gezien Slaapvriendjes leeftijd niet redden. Het aantal kinderen dat in NL ter adoptie wordt aangeboden is zo laag omdat ze in de meeste gevallen in de directe omgeving (familie, kennissen etc.) worden geadopteerd.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_37910834
Gevonden, dank je Belena!

Ik heb misschien een rare vraag, maar ik wil graag voor een vriendin iets moois te maken of kopen die na alle ellende van de MMM nu heeft besloten om te stoppen en te gaan voor adoptie. Ik weet dat het een verschrikkelijke beslissing is geweest om te stoppen met het medische gebeuren en mijn vriendin wil het toch een positieve wending geven door een feestje te geven ter ere van het adoptiebesluit. Wat is nou een mooi gebaar om mijn vrienden te geven? Ben zelf een beetje blur op dit moment en kom tot niets creatiefs of liefs
pi_37911144
Uit welk land willen ze adopteren, weten ze dat al? Misschien heeft de Wereldwinkel/Fair Trade Shop/Unicef iets leuks?
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:06:00 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37911273
danosa heb je al gekeken op www.adoptiewinkel.nl ? Daar zitten best mooie dingen tussen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:29:01 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37911982
Daar staan idd leuke/mooie dingen bij. Die luiertassen zijn echt prachtig!
En de beelden zijn trouwens ook heel mooi!

[ Bericht 30% gewijzigd door BE op 17-05-2006 12:38:26 ]
***
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:36:59 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37912217
Die luiertassen zijn inderdaad geweldig. Het is dat ik er al eentje heb anders had ik er gelijk eentje besteld. Ik vind die chinese jurkjes trouwens ook heel erg leuk maar ik moet de hele tijd aan worstjes denken als ik er eentje zie
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:43:44 #21
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37912433
De meeste artikelen zijn trouwens chinees en die luiertassen zijn supermooi. Ik denk alleen niet dat het erg praktisch is om een luiertas, slabbetje of dekentje van chinese zijde te hebben. Zo'n beeld zou wel een heel mooi cadeau zijn, want ze zijn straks wel adoptiezwanger of in blijde afwachting van hun kindje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:48:40 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37912596
Nee, die slabbetjes snapte ik ook niet erg.
En bij de luiertassen lijken trouwens ook niet van die matjes te zitten om je kindje even op te leggen dan. Al met al wel heel mooi, maar minder praktisch waarschijnlijk.
***
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 12:59:13 #23
43556 miss_dynastie
pi_37912973
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die slabbetjes snapte ik ook niet erg.
En bij de luiertassen lijken trouwens ook niet van die matjes te zitten om je kindje even op te leggen dan. Al met al wel heel mooi, maar minder praktisch waarschijnlijk.
Wel toch? *Incl. verschoonmatje van ca. 38 x 30 cm (waterresistant)*
Of heb ik toevallig een goede aangeklikt?
Vind ze echt hardstikke mooi
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 13:06:44 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37913258
38 x 30 cm is nou niet bepaald een royale afmeting
daar past mijn kat net op
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:09:15 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37913356
Oh sorry, dat heb ik gemist Miss_D.
Maar goed, ik heb m'n luiertas-hart al verpand aan die van de Kitsch & Kitchen.
***
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:10:05 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37913389
En wat zitten we hier heel erg des vrouws off topic te gaan. Er zijn zeker spulletjes in de buurt. Dingen die geld kosten.

Excuses.
Want ik vind het wel een heel mooi gebaar Danosa, om een speciaal kado voor haar uit te zoeken.
***
pi_38042479
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:22 schreef NanKing het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar ben er erg benieuwd naar.
Wat denk je te vinden als je, je biologische ouders vindt? Een stukje wat je nu mist, of stukje weten of gewoon weten waar je vandaan komt?
Wat voor gevoel is het dat missen?
Je mist je échte ouders. Dat is een heel primitief gevoel.
pi_38042527
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:35 schreef NanKing het volgende:
tvp alvast even enzo.
Waarom word je trouwens niet gewoon zelf zwanger? Dat is toch geen probleem? Is het kind ook nog eens écht van jezelf .
  zondag 21 mei 2006 @ 12:48:37 #29
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38042614
Wat grappig dat dit topic nu net weer omhoog gehaald is.
Kennissen van ons zitten nl. momenteel eindelijk na jaren wachten en hopen in China. Morgen mogen ze dan eindelijk hun o zo gewenste zoontje ophalen. Op hun site vertellen ze hoe het met hun gaat en dat is zo ontroerend. Ik leef zo met ze mee, vind het dan ook enorm spannend. 2 foto's van hem gezien en het is zo'n snoepje.

Waar ik benieuwd naar ben en eigenlijk gaat het me niets aan maar;
Slaapmeisje, je bent nu zwanger en dat is echt geweldig! Hebben jullie ooit het scenario bekeken van als je zwanger bent, hoe dan verder te gaan met de adoptieprocedure?
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 12:50:29 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38042831
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef dutchie het volgende:
Wat grappig dat dit topic nu net weer omhoog gehaald is.
Kennissen van ons zitten nl. momenteel eindelijk na jaren wachten en hopen in China. Morgen mogen ze dan eindelijk hun o zo gewenste zoontje ophalen. Op hun site vertellen ze hoe het met hun gaat en dat is zo ontroerend.
Waarom is dat ontroerend
quote:
Ik leef zo met ze mee, vind het dan ook enorm spannend. 2 foto's van hem gezien en het is zo'n snoepje.

Waar ik benieuwd naar ben en eigenlijk gaat het me niets aan maar;
Slaapmeisje, je bent nu zwanger en dat is echt geweldig! Hebben jullie ooit het scenario bekeken van als je zwanger bent, hoe dan verder te gaan met de adoptieprocedure?
  zondag 21 mei 2006 @ 13:18:31 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38043491
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef dutchie het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben en eigenlijk gaat het me niets aan maar;
Slaapmeisje, je bent nu zwanger en dat is echt geweldig! Hebben jullie ooit het scenario bekeken van als je zwanger bent, hoe dan verder te gaan met de adoptieprocedure?
Ik dacht dat Jessie ooit vertelde dat de adoptieprocedure dan geljik stop gezet word.
Heeft geloof ik te maken met dat het niet de ideale omstandigheden zijn met een babietje in huis of zo. Zodra dat weer op orde is zou je dan weer kunnen beginnen als ik het goed heb. Maar wel weer van voren af aan op de wachtlijsten enzo.

Dacht ik.
***
pi_38043546
lijkt me beter om even te wachten tot de zwangerschap de riskante eerste periode gepasseerd is.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:22:34 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38043597
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef bixister het volgende:
lijkt me beter om even te wachten tot de zwangerschap de riskante eerste periode gepasseerd is.
Ja, ik zou ook niet gaan bellen voor die 12 weken. Idd voor het geval je weer achteraan de rij geschoven word.
***
  zondag 21 mei 2006 @ 14:54:46 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38045996
Lady-wrb nee natuurlijk niet, maar zo'n scenario hebben ze ws wel eens in hun hoofd gehad: Stel nou dat...

BE, dat wist ik trouwens niet. Ik geloof dat die kennissen van ons daar ook niet bij stil gestaan hebben. Die wilden het liefst allebei, want zij geloofden nog steeds dat ze zwanger zouden raken. Er is nl. nooit een duidelijk aanwijsbare reden gevonden, waarom het niet lukte. Dus zij hebben gewoon jaren en jaren het op de 'normale wijze' moeten proberen. Zover je nog van normaal kunt spreken als het maar niet lukt.

Volgens mij heb ik ook eens een stuk gelezen over de dochter van Henny Huisman. Maar nu weet ik niet meer of ze nu al zwanger was toen ze haar dochtertje ging halen of dat dat pas later was.

Diederik, waarom dat ontroerend is? Zoals zij erover schrijven, dat is ontroerend en kippenvel-materiaal.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 17:02:33 #36
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38049633
dutchie wat spannend voor die kennissen van jullie. Eindelijk mogen ze dan hun kindje ophalen, na al die jaren wachten

Ik wacht nog even met melden van mijn zwangerschap totdat ik de krtieke periode voorbij ben hoor. Je bent overigens wel verplicht om het te melden, maar er staat niet bij wanneer dat uiterlijk moet dus ik neem aan ongeveer dezelfde periode als dat mensen het op hun werk zouden vertellen. Wanneer dit een doorgaande zwangerschap is dan wordt de procedure "on hold" gezet en mag pas weer worden hervat als het biologische kind 1 jaar oud is. Het probleem is dat Slaapvriendje tegen die tijd te oud is om de adoptieprocedure weer voort te zetten. Ze zijn natuurlijk wel bezig met het verhogen van de leeftijdsgrens, dus dat moeten we tegen die tijd dan maar zien. Wat mij betreft sluit het een het ander niet uit, maar wellicht dat Slaapvriendje daar anders over denkt. Komt tijd, komt raad
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_38068071
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je mist je échte ouders. Dat is een heel primitief gevoel.
Ben je zelf geadopteerd?
ijs_beer fan!
pi_38068145
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom word je trouwens niet gewoon zelf zwanger? Dat is toch geen probleem? Is het kind ook nog eens écht van jezelf .
Een probleem is een groot woord, iets gecompliceerder is het wel.
En een adoptie kind is ook echt van jezelf.
ijs_beer fan!
pi_38068295
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ben je zelf geadopteerd?
Nee.
pi_38068327
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een probleem is een groot woord, iets gecompliceerder is het wel.
En een adoptie kind is ook echt van jezelf.
Een adoptie kind is wel van jezelf, maar is geen echt kind van je. Dat maakt echt verschil.
pi_38068448
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee.
Dan was mijn vraag niet aan jou gericht . Ik had dat zelf ook kunnen bedenken maar aangezien ik (en jij) niet geadopteerd ben kan ik niet 100% van mijn eigen ingeleven gevoel uitgaan. Daarom is mijn vraag aan mensen die er wel ervaring mee hebben.
ijs_beer fan!
pi_38068469
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een adoptie kind is wel van jezelf, maar is geen echt kind van je. Dat maakt echt verschil.
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ik denk er niet zo over.
ijs_beer fan!
pi_38068574
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ik denk er niet zo over.
Toch is het zo dat de band met een eigen kind sterker is. Dat is een hormonale kwestie.
  zondag 21 mei 2006 @ 23:33:08 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_38068634
DD op onzinnig oorlogspad vandaag? grappig weer
stormy waters...
sailin'
pi_38068709
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:33 schreef Belana het volgende:
DD op onzinnig oorlogspad vandaag? grappig weer
Ik herinner me nog een discussie van ik meen bijna een jaar geleden? Toch een goed geheugen, moet ook wel als jurist.
pi_38068737
zelfs als dat al zou kloppen denk ik dat dat voor veel kinderen nog een beter uitgangspunt voor een toekomst is dan een plekje in een kindertehuis in hun 'eigen' land.
pi_38068786
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Toch is het zo dat de band met een eigen kind sterker is. Dat is een hormonale kwestie.
Ervaring? Je hebt een biologisch kind en een geadopteerd kind?

Natuurlijk is er een band (hormonaal zoals jij het noemt) tussen een biologisch kind en ouder, maar dat betekent niet dat de band met een adoptief kind niet even zo sterk (of sterker) kan zijn.
ijs_beer fan!
pi_38068992
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ervaring? Je hebt een biologisch kind en een geadopteerd kind?

Natuurlijk is er een band (hormonaal zoals jij het noemt) tussen een biologisch kind en ouder, maar dat betekent niet dat de band met een adoptief kind niet even zo sterk (of sterker) kan zijn.
Natuurlijk wel, of denk jij dat dit soort banden rationeel zijn? Zonder die hormonen etc zouden we om helemaal niets geven.
pi_38069066
Hormonen maak je ook op andere manieren aan dan alleen door zwangerschap/bevalling/borstvoeding.

en by the way, er zijn dus adoptiemoeders die hun kind borstvoeding geven, vast goed voor de band
pi_38069099
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, of denk jij dat dit soort banden rationeel zijn? Zonder die hormonen etc zouden we om helemaal niets geven.
Waar zeg je nou natuurlijk wel op . Ontken ik iets dan? Ik voeg alleen iets toe ik ontken nergens iets.
ijs_beer fan!
pi_38069199
En ik denk idd dat ratio een grote rol speelt dan je hormonen voor moeder gevoelens.
Als het puur hormonen waren dan zouden er nooit meer kinderen verwaarloosd worden en zouden adoptie kinderen niet bestaan.
ijs_beer fan!
pi_38071066
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:42 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waar zeg je nou natuurlijk wel op . Ontken ik iets dan? Ik voeg alleen iets toe ik ontken nergens iets.
Natuurlijk wel slaat op dat ik van mening dat de band met een eigen kind wél sterker is dan die met een geadopteerd kind.
pi_38071110
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:43 schreef NanKing het volgende:
En ik denk idd dat ratio een grote rol speelt dan je hormonen voor moeder gevoelens.
Als het puur hormonen waren dan zouden er nooit meer kinderen verwaarloosd worden en zouden adoptie kinderen niet bestaan.
Met je ratio voel je niets (ik iig niet, voor vrouwen geldt misschien iets anders, vandaar hun rare logica ). En sommige mensen sporen gewoon niet, neemt niet weg dat normaal gesproken ouders meer van hun eigen kinderen zullen houden.
pi_38071191
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk wel slaat op dat ik van mening dat de band met een eigen kind wél sterker is dan die met een geadopteerd kind.
Ja, maar waar baseer je het op?
Het is een aanname, je denkt er over na trekt een conclusie en neemt deze als waarheid aan.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen met adoptie kinderen en biologische kinderen hebben gezegd dat de band met het biologische kind sterker is, de band is waarschijnlijk anders maar niet per definitie sterker.

Omdat jij je iets niet voor kunt stellen betekent het nog niet dat het zo is.
ijs_beer fan!
pi_38071217
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Met je ratio voel je niets (ik iig niet, voor vrouwen geldt misschien iets anders, vandaar hun rare logica ). En sommige mensen sporen gewoon niet, neemt niet weg dat normaal gesproken ouders meer van hun eigen kinderen zullen houden.
Zie bovenste post.
En daarbij komt ook dat het fijn overkomt wat je zegt tov adoptie ouders.
ijs_beer fan!
pi_38071351
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja, maar waar baseer je het op?
Het is een aanname, je denkt er over na trekt een conclusie en neemt deze als waarheid aan.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen met adoptie kinderen en biologische kinderen hebben gezegd dat de band met het biologische kind sterker is, de band is waarschijnlijk anders maar niet per definitie sterker.

Omdat jij je iets niet voor kunt stellen betekent het nog niet dat het zo is.
Absoluut bewijzen kan ik het niet, maar het is wel zeer aannemelijk en het strookt ook met wat ik heb waargenomen in mijn omgeving. Ik heb nog nooit gezien dat er adoptieouders waren die meer gaven om hun geadopteerde kind dan om hun eigen kind, wel andersom.
pi_38071393
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Absoluut bewijzen kan ik het niet, maar het is wel zeer aannemelijk en het strookt ook met wat ik heb waargenomen in mijn omgeving. Ik heb nog nooit gezien dat er adoptieouders waren die meer gaven om hun geadopteerde kind dan om hun eigen kind, wel andersom.
En hoevaak precies heb je dat gezien, en hoe meetbaar was dat en hoe uitte zich dat etc etc.
ijs_beer fan!
pi_38071448
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

En hoevaak precies heb je dat gezien, en hoe meetbaar was dat en hoe uitte zich dat etc etc.
Geen significante aantallen uiteraard, wetenschappelijk bewijs is het niet. Het is wél genoeg om mijn eigen werkhypothese te ondersteunen; het strookt ook met mijn andere denkbeelden en inzichten. Ik ben niet zo van de nurture stroming zogezegd.
pi_38071487
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zie bovenste post.
En daarbij komt ook dat het fijn overkomt wat je zegt tov adoptie ouders.
Ik zeg toch niet dat ze niet van dat kind kunnen houden? Het zal alleen niet zo'n sterke band zijn als met het eigen kind.
pi_38071551
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Geen significante aantallen uiteraard, wetenschappelijk bewijs is het niet. Het is wél genoeg om mijn eigen werkhypothese te ondersteunen; het strookt ook met mijn andere denkbeelden en inzichten. Ik ben niet zo van de nurture stroming zogezegd.
Dat iets strookt met jouw denkbeelden en inzichten wil niet zeggen dat het de waarheid is. Het is jouw perceptie en daar blijft het bij je hoeft mij niet te overtuigen met jouw perceptie wat het is niet jouw perceptie die ik wilde hoorde in de eerste plaats toen ik mijn vraag in dit topic stelde.
Mijn vraag was gericht aan mensen die zelf geadopteerd zijn (en evt geadopteerd hebben) om hun ervaring te horen en daarvan mijn beeld te creeëren.

Ik vind het heel erg leuk dat je zo graag je mening aan iemand wilt verkondigen en altijd en eeuwig een discussie wilt aanhalen die niet relevant is maar ik vind dit topic daar eigenlijk niet voor bedoelt.
ijs_beer fan!
pi_38071791
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat iets strookt met jouw denkbeelden en inzichten wil niet zeggen dat het de waarheid is.
Dat klopt, maar wie kent de echte waarheid wel? We moeten ons behelpen met logica, argumenten en waarnemingen.
quote:
Het is jouw perceptie en daar blijft het bij je hoeft mij niet te overtuigen met jouw perceptie wat het is niet jouw perceptie die ik wilde hoorde in de eerste plaats toen ik mijn vraag in dit topic stelde.
Sorry, ik wil altijd overtuigen en gelijk hebben, het is een karakterzwakte
quote:
Mijn vraag was gericht aan mensen die zelf geadopteerd zijn (en evt geadopteerd hebben) om hun ervaring te horen en daarvan mijn beeld te creeëren.

Ik vind het heel erg leuk dat je zo graag je mening aan iemand wilt verkondigen en altijd en eeuwig een discussie wilt aanhalen die niet relevant is maar ik vind dit topic daar eigenlijk niet voor bedoelt.
pi_38073686
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een adoptie kind is wel van jezelf, maar is geen echt kind van je. Dat maakt echt verschil.
pure onzin

en het zou iets 'hormonaals' zijn waardoor je meer van je eigen kinderen zou houden, zozo,verklaar je eens nader.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  maandag 22 mei 2006 @ 09:03:15 #63
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38074592
Slaapmeis, daar was ik dus idd benieuwd naar; hoe dat in zijn werk ging als je zelf zwanger bent. Begrijp ik het goed dat je dus niet van de lijst afgehaald wordt, maar moet wachten tot je kindje 1 jaar is?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_38078242
.
quote:
Op maandag 22 mei 2006 06:27 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

pure onzin

en het zou iets 'hormonaals' zijn waardoor je meer van je eigen kinderen zou houden, zozo,verklaar je eens nader.
Natuurlijk is het onzin, de hele band tussen ouders en kinderen is gebaseerd op het nurture principe, zonder dat zouden we natuurlijk nooit naar onze kinderen omkijken
pi_38366275
Hoe gaat het eigenlijk met Spindizzy?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:58:04 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38366594
Ik heb even gekeken en Spindizzy's laatste post op Fok! is van 18 december vorig jaar, maar al lang voor die tijd was ze gestopt met posten in OUD.
***
pi_38367900
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb even gekeken en Spindizzy's laatste post op Fok! is van 18 december vorig jaar, maar al lang voor die tijd was ze gestopt met posten in OUD.
Ow, dat heb ik gemist dan. ruzie of zo?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:38:19 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38367982
Eh. Een combinatie van dingen volgens mij. Sowieso waren ze gestopt met het maken/krijgen van kinderen, ook adoptie. Dat heeft ze toen nog een keer verteld op het speeltuinbankje als ik het goed heb. En toen is ze daarna steeds meer gaan posten in F&F over d'r honden. Ze vond de sfeer in OUD absoluut niet meer leuk en is toen steeds minder gaan posten bij ons.
Waarom ze ook in F&F gestopt is met posten weet ik niet.
***
pi_38368083
Azo, dacht dat ze serieus met adoptie bezig waren, vandaar. Ok.
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 13:46:57 #70
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38368311
Dat klopt Bass-Miss, ik weet dat ze serieus met adoptie bezig waren voor een kindje uit Suriname. Ze hadden volgens mij al beginseltoestemming en stonden op de wachtlijst. Waarom ze met de procedure zijn gestopt staat me helaas niet meer bij.

Wij staan nog steeds ingepland voor de VIA bijeenkomsten in augustus en hebben een tijdje geleden de rekening hiervoor (900 Euro) betaald. We zijn verplicht om een zwangerschap te melden zodat we in de wacht worden gezet, maar ik ga dat echt pas doen als ik de 12 weken voorbij ben. Echt een heel raar idee trouwens om eerst de hoop op een biologisch kind te laten varen en nu weer de knop om te moeten zetten.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_38369787
Moeilijk he Slaapmeisje.
Ik heb dat toen (en nu nog) ook als heel moeilijk ervaren.
Het voelde voor mij toen als een soort van verraad.
Wij hadden de cursus ook betaald en hadden ook een data al voor de cursus. Bij 4 maanden dacht ik heb ik het toen doorgegeven. Daarna nog wel een tijd in de wacht gestaan. Maar na 3 jaar definitief van de lijst af. Moeilijk!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 14:30:01 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38369924
misschien een rare vraag, maar krijg je dat geld dan nog terug?
pi_43372592
Nou, de laatste post is van 30 mei 2006, dus misschien post niemand meer hier........... Maar ik wilde toch even vertellen dat ik mijn laatste IVF poging heb gehad en die is dus mislukt. Nu gaan we definitief door met de adoptie procedure. We zijn best nuchtere mensen en hebben vier jaar lang achter in ons hoofd meegezeuld dat de dag zou komen dat zwanger worden niet tot de mogelijkheden zou behoren, maar toch valt het rauw op je dak.
Nu gaan we met frisse moed aan ons adoptie avontuur beginnen...............

[ Bericht 7% gewijzigd door Pooh-tje op 08-11-2006 21:01:07 ]
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
pi_43389929
Spannend hoor Pooh-tje en tegelijk ook wel een heel heftige en zelfs verdrietige stap. Ergens moet je/jullie toch verwerken dat je hiermee een andere optie definitief afsluit.

Staan jullie inmiddels al echt ingeschreven of is het echt nu beginnen? Weet je al wat voor kindje jullie graag willen (wat klinkt het toch suf)? Land, leeftijd, event. handicap etc.?

Iig veel sterkte met het lange wachten nu...
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 14:11:30 #75
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 9 november 2006 @ 14:22:34 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43394745
poohtje, wat ontzettend verdrietig.
Lijkt me heel moeilijk om definitief dat boek dicht te moeten doen.
Dit gaat natuurlijk ook wel een heel mooi 'boek' worden, maar het is toch even anders.

Succes in de procedure!
***
pi_43398032
Wat een moedige stap

Heel veel succes met deze procedure.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 17:14:13 #78
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43400656
TVP-tje
ik meld me heel voorzichtig ook een klein beetje in dit topic...
  donderdag 9 november 2006 @ 17:19:10 #79
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43400816
Poohtje, moeilijk hoor. Ik hoop dat het adoptie-traject jullie groot geluk zal brengen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43400826
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:14 schreef Yoni het volgende:
TVP-tje
ik meld me heel voorzichtig ook een klein beetje in dit topic...
Hoi
Het spijt mij, waarschijnlijk heb ik jouw verhaal gemist, maar wat is de reden bij jullie dat je voor adoptie zou gaan (ik dacht namelijk dat ik jou eens gezien had in het rammel-topic?)
  donderdag 9 november 2006 @ 17:23:34 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43400944
Yoni, ik vind je stoer!
***
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 17:31:35 #82
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43401249
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:19 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hoi
Het spijt mij, waarschijnlijk heb ik jouw verhaal gemist, maar wat is de reden bij jullie dat je voor adoptie zou gaan (ik dacht namelijk dat ik jou eens gezien had in het rammel-topic?)
Mijn 'verhaal' is ook niet echt volledig bekend, dus geen reden tot verontschuldigingen hoor Het verhaal heeft bij mij een beetje twee kanten. Het eerste is dat ik sowieso altijd al wel een adoptiekindje wilde, al dan niet in combinatie met een biologisch kindje.

De tweede kant is een beetje lastiger. Ik ben nu 27 en heb al in geen jaren meer een relatie gehad die langer duurde dan enkele maanden. Zo ondertussen werd ik wel een beetje moedeloos van het wachten op de 'ware' en op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik écht alleen nog maar op zoek was naar iemand die snel snel snel wilde settelen zodat ik toe kon gaan geven aan mijn kinderwens. Ik heb hiermee ook best wat druk gelegd op partners

Inmiddels blijft het rammelen wel onverminderd doorgaan en dus ben ik me gaan verdiepen in adoptie voor alleenstaanden. Als ik nu de procedure start, zou ik mijn kindje krijgen rond mijn 32/33e en dat lijkt mij een prima leeftijd Een paar weken terug heb ik besloten om de procedure ook daadwerkelijk te starten. Waar het schip dan uiteindelijk strand zien we dan wel weer
pi_43401314
Dan kan ik enkel zeggen: wauw dat je dit doet
En zoals BE zegt: Stoer

Veel succes met de procedure
pi_43401329
Is het trouwens dezelfde procedure die je dan moet doorlopen?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 17:37:07 #85
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43401457
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:33 schreef leonieke het volgende:
Is het trouwens dezelfde procedure die je dan moet doorlopen?
Ja, het is gewoon dezelfde procedure. Alleen de keuze qua landen is iets beperkter omdat er landen zijn die geen kinderen door alleenstaanden willen laten adopteren.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:43:30 #86
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43401659
Jeetje Yoni, goed hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 9 november 2006 @ 19:45:56 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43406100
Yoni, wat stoer!
Ben erg benieuwd naar de voortgang

Poeh-tje, ik had 't al een keer gezegd.. het lijkt me een vreselijk moeilijke stap om het ene hoofdstuk af te moeten sluiten en dan met open vizier het volgende in te gaan. Heel veel sterkte en heel veel succes en ik hoop dat jullie snel een kindje in jullie armen mogen sluiten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 9 november 2006 @ 20:19:04 #88
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43407332
Voorlopig valt het met de 'stoerheid' voor mijn gevoel nog wel mee. De eerste tijd gebeurt er namelijk gewoon echt nog niks, behalve dat je een nummer krijgt Het kan de komende jaren nog zoveel kanten op. Ik had alleen gewoon best sterk het gevoel dat het misschien wel goed zou zijn om het heft in eigen handen te nemen
  donderdag 9 november 2006 @ 20:30:30 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43407821
Nou, dat vind ik dus juist zo stoer. Niet af gaan zitten wachten maar gewoon alvast een paar stappen zetten.
***
  vrijdag 10 november 2006 @ 08:35:46 #90
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43418208
Yoni, inderdaad heel stoer van je! Mijn buurvrouw heeft nog niet zo heel lang geleden een jongetje uit China geadopteerd. Zij is ook alleen. Het is volgens haar best zwaar maar het gaat zo goed dat ze nu de procedure voor een tweede kindje op gaat starten.

Je kan een keertje met Kai komen oefenen als je wil
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:29:12 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43418366
ik vind je ook stoer yoni dat je die stap durt te maken.

poohtje jullie veel sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 20:17:09 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43436892
Wat een stap Yoni en ik vind je ook heel dapper.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 17:01:11 #93
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43480484
Poohtje het is dus nu toch echt zover dat jullie je eerste stappen gaan zetten op adoptiegebied. Ik zou zo snel mogelijk een BKA nummer aanvragen hoor want dat duurt het langste van het hele traject en in de tussentijd kun je ernaar toe leven en je hoofd en hart vrijmaken voor jullie adoptiekindje. Heel veel sterkte met het verwerken van jullie mmm verdriet en ik stuur jullie heel veel geduld toe voor jullie adoptietraject. Tijdens het wachten op de VIA cursus kunnen jullie natuurlijk alvast gaan kijken naar wat voor soort landen jullie aanspreken en je bijvoorbeeld inschrijven op een BKA mailinglijst zodat je met gelijkgestemden kan toeleven naar het grote moment dat je je kindje toch uiteindelijk in je armen zal houden. Hele dikke knuffel voor nu

Yoni wat een goed (en stoer) besluit om je in te schrijven voor je BKA nummer. Er zijn behoorlijk wat alleengaanden die een kindje adopteren dus daar zal het niet aan liggen. Er kan in de tussentijd natuurlijk nog heel wat gebeuren in je leven, maar je hebt groot gelijk als je het heft in eigen handen wil nemen. Ook voor jou een
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 12 november 2006 @ 19:32:16 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_43485099
yoni, wat leuk zeg! goed van je dat je die stap genomen hebt! (en stoer )ik hoop op een voorspoedige procedure voor je!
stormy waters...
sailin'
pi_43485288
Yoni wat superleuk dat je deze stap zet. Spannend!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_43487647
Jee Yoni, wat een moedig besluit! Je vertelde dat de landen waaruit je kunt kiezen beperkt zijn voor jou, welke landen blijven over? Ook ik wens je heel veel succes!

Ik heb al sinds februari dit jaar het BKA nummer binnen. Ik had gewoon zo'n gevoel dat de IVF niet zou gaan lukken en we wisten dat het lang wachten was, dus vandaar dat we ons nummer al hebben aangevraagd.

Etoile, we willen heel graag voor Polen gaan, omdat mijn man vliegangst heeft (anders zouden we ook nog voor china willen gaan). De cultuur van polen lijkt wat meer op die van ons en als het kindje nog eens terug wil, dan kunnen we er eigenlijk zo heen zeg maar.
Als een kindje uit polen daar door het hele traject heen is, is het ongeveer een maand of tien, dat is ongeveer de leeftijd waarop je het kindje krijgt.
Onofficieel mag je kiezen voor een meisje of een jongen, maar je weet nooit wat het wordt, maar we gaan voor een meisje. Vraag me niet waarom, geen idee, is het een jongetje zijn we net zo blij.
In polen hebben de kinderen vaak een ontwikkelingsachterstand die vaak blijvend is, dus hebben we gekozen voor een "zo gezond mogelijk kindje", wat dat precies inhoudt weten we dus niet, want het kan lichamelijk helemaal gezond zijn, maar qua ontwikkeling of sociaal of motorisch niet volledig ontwikkeld zijn.

We hebben ook eigenlijk al een adoptiebureau uitgezocht, dat was heel makkelijk, want zij zijn de enige die bemiddelen in Polen. Ik krijg dus ook al info krantjes van dat bureau en daar staat vaak wat in over Polen.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik van de onzekerheid af ben; het is niet gelukt, ik zal niet zwanger zijn, ik hoef geen priktoestanden meer uit te halen, geen ziekenhuis en geen vreselijke wachtweken meer. We storten ons volledig op de adoptie.
Maar aan de andere kant heb ik "iets" verloren en zijn we in de rouw. Ik kan nu vreselijk over mijn toeren raken als ik een zwanger persoon in de supermarkt tegen kom die lieflijk over haar eigen buik streelt. Dan breek ik en loop ik gauw weg. Geboortekaartjes doen extra pijn als ze op de deurmat vallen en zwangere klagers zijn niet aan het goede adres bij mij.
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  Hoofdredactie Fotografie zondag 12 november 2006 @ 21:36:21 #97
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43489720
Ik word een beetje verlegen van jullie hoor Maar ik vind alle positieve reacties wel heel fijn Zoals ik al zei heb ik zelf nog niet zo'n gevoel van "stoerheid", het voelt voorlopig voor mij nog steeds wel eerder als een 'back-up' dan als echt een definitieve beslissing, hoewel ik eigenlijk stiekem hoop dat een eventuele toekomstige partner gewoon verder met me mee wil gaan dit traject in (zoals ik al eerder schreef, heb ik al heel lang het gevoel dat ik 'liever' een kindje adopteer dan dat ik een biologisch kindje krijg)

De "makkelijkste" landen om uit te adopteren voor een alleenstaande vrouw zijn Haïti en China. Tegenwoordig is het ook mogelijk te adopteren uit Lesotho, maar de informatie hierover is nog wat vaag.
Er zijn nog meer landen die in principe openstaan voor adoptie voor alleenstaanden, maar vaak blijkt dat in de praktijk dan toch tegen te vallen (rechters die voorrang geven aan echtparen etc.). Polen is ook zo'n land: in theorie is adoptie als alleenstaande mogelijk, in praktijk blijkt het dus gewoon helemaal niet mogelijk te zijn.

Mijn voorkeur nu gaat uit naar China, omdat in Haïti de wachttijd ná voorstel erg lang is (en dat lijkt mij echt zo moelijk). Maar echt concreet is het allemaal nog niet voorlopig Er kan nog zoveel veranderen tenslotte in de regelgeving voor landen.
  zondag 12 november 2006 @ 21:43:03 #98
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43490002
Zo kom je nog eens in OUD, nooit verwacht.

Ik ben zelf ook geadopteerd. zo nu en dan vragen mijn ouders nog wel eens of ik mijn echt ouders zou willen ontmoeten, dan geef ik gewoon aan : "Waarom zou ik, ik heb het goed hier." Dat vinden ze altijd wel fijn om te horen. Het is alleen wel eens irritant als ze het vaker in een week vragen..
  zondag 12 november 2006 @ 22:48:47 #99
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43492471
Mocht je willen dan kan ik je eventueel wel een keertje aan mijn buurvrouw voorstellen Yoni. Misschien dat zij wat tips of adviezen voor je heeft aangezien zij dus net het traject heeft doorlopen wat jij nu in gaat. Volgens mij woon je hier niet zover vandaan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Hoofdredactie Fotografie zondag 12 november 2006 @ 23:38:38 #100
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43494316
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef m@x het volgende:
Mocht je willen dan kan ik je eventueel wel een keertje aan mijn buurvrouw voorstellen Yoni. Misschien dat zij wat tips of adviezen voor je heeft aangezien zij dus net het traject heeft doorlopen wat jij nu in gaat. Volgens mij woon je hier niet zover vandaan
Graag m@x!
  maandag 13 november 2006 @ 07:55:01 #101
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43498416
Ik ga je vanavond even mailen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 13 november 2006 @ 11:33:04 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_43502213
Is het eigenlijk zo dat je altijd een adoptieprocedure mag starten, of moet je bijvoorbeeld eerst andere opties geprobeerd hebben?

(Ik loop nog steeds een beetje met het erfelijkheidsgebeuren in mijn achterhoofd, ook al kunnen adoptiekindjes ook afwijkingen hebben)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Hoofdredactie Fotografie maandag 13 november 2006 @ 12:56:22 #103
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43504738
Ja, een adoptieprocedure mag je gewoon starten. Er zijn wel regels qua leeftijd e.d., maar dus geen eisen vwb het wel of niet kunnen krijgen van biologische kinderen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 29 november 2006 @ 12:52:47 #104
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43988538
Ik heb het gedaan Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging, heb ik het formulier voor de aanvraag van een BKA nummer op de post gedaan.

En ik heb er een foto van gemaakt Voor 'later'
  woensdag 29 november 2006 @ 12:53:37 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43988562
spannend hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43988594
Oh Yoni, wat een stap meid! Ik hoop voor je dat de hele procedure goed zal verlopen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:22:45 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43989274
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:52 schreef Yoni het volgende:
Ik heb het gedaan Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging, heb ik het formulier voor de aanvraag van een BKA nummer op de post gedaan.

En ik heb er een foto van gemaakt Voor 'later'
***
  woensdag 29 november 2006 @ 13:32:39 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_43989514
Spannend horo Yoni!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 november 2006 @ 14:11:51 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43990785
Yoni op goed geluk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 14:14:09 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43990868
Yoni Heel veel succes alvast
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:49:23 #111
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43992037
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:52 schreef Yoni het volgende:
Ik heb het gedaan Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging, heb ik het formulier voor de aanvraag van een BKA nummer op de post gedaan.

En ik heb er een foto van gemaakt Voor 'later'
Wat heerlijk dat je het gedurfd hebt Het moment dat wij onze aanvraag voor het BKA nummer deden weet ik ook nog heel goed. We hebben er alleen geen foto van gemaakt Je eerste stap is gezet Yoni
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 29 november 2006 @ 15:56:54 #112
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43994110
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:49 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wat heerlijk dat je het gedurfd hebt Het moment dat wij onze aanvraag voor het BKA nummer deden weet ik ook nog heel goed. We hebben er alleen geen foto van gemaakt Je eerste stap is gezet Yoni
Ik bedacht me het ineens toen ik voor de brievenbus stond. Dat dat misschien wel leuk zou zijn. Het zijn slechte plaatjes dus, want met mijn telefoon gemaakt, maar toch leuk denk ik
pi_44002359
Yoni, geweldig idee! Al is de foto niet scherp, je hebt wel "het" moment!!! Wat gaaf

Toi Toi Toi meid!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  woensdag 29 november 2006 @ 21:22:05 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44005258
Yoni, nu zit je echt 'in de molen'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44005482
Yoni super joh! Het word een lange weg, maar de eerste stap is gezet hoor! En een foto ervan gemaakt is echt super. Daar heb ik toen ook niet aan gedacht! Terwijl het toch een heel speciaal moment is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44007120
Yoni
Het voelt goed hè?
A je to!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 1 december 2006 @ 09:48:30 #117
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44047305
Ik vind het trouwens tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren. De mensen in mijn omgeving reageren toch voornamelijk met opmerkingen als "ja maar je bent toch nog helemaal niet oud. Je hebt nog tijd zát en die juiste man komt heus ook wel!"
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 09:50:24 #118
81992 Githa
pi_44047331
Yoni, ik vind het ook super hoor wat spannend ook, lijkt me!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 1 december 2006 @ 09:54:15 #119
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44047389
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:50 schreef Githa het volgende:
Yoni, ik vind het ook super hoor wat spannend ook, lijkt me!
Spannend valt nog wel mee. Het voelt vooral erg goed dat ik zelf gewoon de touwtjes in handen heb genomen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:00:40 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44047510
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:48 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het trouwens tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren. De mensen in mijn omgeving reageren toch voornamelijk met opmerkingen als "ja maar je bent toch nog helemaal niet oud. Je hebt nog tijd zát en die juiste man komt heus ook wel!"
Vast wel, maar voor het geval dat... Toch? Het is nou niet zo dat je binnen een half jaar een kindje hebt via adoptie.
***
pi_44047908
Yoni, wat leuk! Je bent nu dus een soort van in verwachting.
Veel geluk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 1 december 2006 @ 10:26:52 #122
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44047991
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vast wel, maar voor het geval dat... Toch? Het is nou niet zo dat je binnen een half jaar een kindje hebt via adoptie.
Inderdaad, dat is dus ook mijn redenatie En als die man over vijf jaar komt, dan neemt ie me maar met kind

Op de mailinglijst voor alleenstaande die adopteren is een meisje die de hele procedure alleen heeft gedaan, een voorstel heeft én inmiddels een lieve vriend gevonden heeft die gráág met z'n drietjes verder wil gaan. Prachtig toch
  Jubileum moderator vrijdag 1 december 2006 @ 10:45:05 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44048389
Wat leuk Yoni
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44048509
Spannend Olifantendracht
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44052395
Hee, wat goed, dit topic!

Een tvp'tje omdat mijn zus en zwager deze week ons verteld hebben dat ze voor adoptie gaan. Ze hebben een voorzichtig begin gemaakt met de Medische malle molen (zus had eens of twee keer per jaar een eisprong..), maar hadden van te voren al bedacht dat ze niet ver wilden gaan. Clomid achter de rug, en de volgende stap zou elke dag prikken met hormonen zijn. En dat ging ze te ver. Adoptie was voor hun altijd al een optie (zijn zus heeft dat ook gedaan) en ze gaan er nu dus voor. Liefst een kindje uit Afrika, en bij voorkeur Lesotho. Ze willen er zeker van zijn dat er niet een ouder achter blijft die min of meer onder dwang een kind heeft afgestaan. (nichtje van ons blijkt zo'n adoptiekind te zijn; moeder heeft kind afgestaan met de belofte dat ze altijd het weer uit het weeshuis kon ophalen - toen ze kwam, was kind weg, geadopteerd door Nederlanders). In Lesotho zijn de meeste kindertjes aidsweesjes.

Ik ben heel blij voor ze, ze zullen zulke goede ouders zijn. Maar tjonge, wat duurt dat nog lang! Olifantendracht inderdaad.
Eva
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 december 2006 @ 11:35:07 #126
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44075242
Mijn BKA is binnen
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:03:19 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44075809
Cool!
***
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 december 2006 @ 12:03:56 #128
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44075821
en mijn eerste boek over adoptie ook
pi_44076990
Zo, dat is snel Yoni!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 13:07:26 #130
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44077285
Yoni wat fijn dat je BKA nummer binnen is. Wat is nu de gemiddelde wachttijd op de VIA cursus? Bij ons was dat ca. 17 - 20 maanden. Ben benieuwd of dat nu anders is.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 december 2006 @ 13:07:32 #131
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44077287
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:54 schreef snoopy het volgende:
Zo, dat is snel Yoni!
Yep Is waarschijnlijk ook het enige wat snel gaat hoor Volgens de huidige planning ben ik aan de beurt voor de VIA bijeenkomsten in de periode mei '08 - juli '08.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 december 2006 @ 13:10:25 #132
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44077350
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Yoni wat fijn dat je BKA nummer binnen is. Wat is nu de gemiddelde wachttijd op de VIA cursus? Bij ons was dat ca. 17 - 20 maanden. Ben benieuwd of dat nu anders is.
Dat is nu dus nog ongeveer hetzelfde, hoewel er uiteindelijk altijd wel vaak een kwartaal naar voren wordt geschoven.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 13:17:44 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44077501
Dat klopt inderdaad dat er nog wel eens een kwartaal naar voren geschoven wordt. Er zijn altijd mensen die alsnog niet meer overgaan tot adoptie doordat ze bijvoorbeeld toch zwanger worden (zoals in ons geval) of die de rekening voor de VIA niet (kunnen) betalen of van stellen die uitelkaar gaan ofz . Dat scheelt mooi weer een paar nummers
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:21:44 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44077591
ik heb nog nooit een adoptieprocedure van 'dichtbij' meegemaakt en dus ook geen idee van de te nemen stappen.. had dus ook verwacht dat dit (net als al het andere wachten in de procedure) wel een aardige tijd zou duren voor je dat nummer zou hebben.

je hebt 'm nu al! Eerste stap(je) is genomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:25:37 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44077662
2008! En van vinden mensen het nog snel.

Slaapmeisje, de rekening van de VIA, hoe duur is dat ongeveer?
***
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 13:39:53 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44077970
De rekening van de VIA is 900 euro BE en dat is nog maar het begin van de kosten voor adoptie. Trouwens wel een rekening die ik direct dezelfde dag met heel veel plezier heb betaald omdat je dan echt het idee hebt dat je na al die maanden van wachten op de VIA cursus eindelijk een concrete stap kan zetten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:57:10 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44078358
wauw yoni gaaf zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:20:02 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_44078823
yoni, wat fijn de eerste stap
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:22:42 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44081353
Da's best een pittig bedrag! Maar goed, ik kan me voorstellen dat je dat graag betaald als je al zo lang aan het wachten ben.
***
pi_44086500
Yoni, wat fijn! En wat stoer dat je het gewoon doet!
Eva
  Hoofdredactie Fotografie zondag 3 december 2006 @ 01:15:05 #141
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44094502
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:22 schreef Brighteyes het volgende:
Da's best een pittig bedrag! Maar goed, ik kan me voorstellen dat je dat graag betaald als je al zo lang aan het wachten ben.
Het is níets vergeleken bij het totale bedrag. Adoptie is echt enorm duur. Wordt hard sparen
pi_44292244
Ik ben inderdaad ook al hard aan het sparen.............. Ik lees op alle sites dat het wel kan oplopen tot een euro of tienduizend........... zucht.............. water en brood wordt dat voor de rest van dit jaar...........
Maar je weet waarvoor je het doet in ieder geval toch?
Gefeliciteerd hoor met je BKA nummer!!!! Toppie!!!!
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 14:39:09 #143
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44302484
Pooh-tje ik denk dat je uit kunt gaan van minimaal 10.000 euro, maar volgens mij is het meestal meer. Wij zijn uitgegaan van 12.500 - 15.000 euro omdat je natuurlijk net als voor elk ander kindje ook nog het kamertje moet inrichten en wat basisdingen in huis moet hebben. Verder hangt het ook af van hoe ver je het kindje haalt. De reiskosten voor bijv. China zijn behoorlijk duur.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 10 december 2006 @ 15:10:43 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44303442
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:48 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het trouwens tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren. De mensen in mijn omgeving reageren toch voornamelijk met opmerkingen als "ja maar je bent toch nog helemaal niet oud. Je hebt nog tijd zát en die juiste man komt heus ook wel!"
Tegen Angelina Jolie werd dat vast ook niet gezegd
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 11 december 2006 @ 17:53:59 #145
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44331985
Slecht nieuws in adoptie-land vandaag. De eisen voor adoptie uit China zijn enorm aangescherpt....en helaas betekent dat ook een einde aan adoptie voor singles uit China voorlopig. Ik ga me er nog niet al te druk over maken, want er kan nog veel veranderen de komende jaren, maar feit is dat het er waarschijnlijk niet makkelijker op gaat worden.
  maandag 11 december 2006 @ 18:46:19 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44333575
Ow...
***
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 19:52:46 #147
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44335884
Wat een rotnieuws Yoni. Helaas zat het er wel aan te komen dat de regels voor China zouden worden aangescherpt gezien de grote vraag naar chinese adoptiekindjes, de oplopende wachtlijsten en de naderende olympische spelen die de wachtlijst nog verder kan laten oplopen. Helaas helaas zijn er niet heel veel landen waarvoor singles in aanmerking komen. Het heeft nog niet zoveel zin om je zorgen te maken omdat er inderdaad nog heel veel kan veranderen de komende jaren.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 11 december 2006 @ 22:02:00 #148
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44339966
Yoni, dat is geen prettig bericht. Ik heb er verder geen verstand van, maar zo te lezen kan het nog veranderen? Ik hoop het voor je.

Nog even trouwens over wat ik hier een tijd terug postte, over bekenden van ons die ook voor adoptie gaan en midden in de procedure zwanger werden, dat is idd stopgezet tot het kindje minimaal 1 jaar is.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Hoofdredactie Fotografie maandag 11 december 2006 @ 22:10:20 #149
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44340301
Ik wist idd dat dit er wel aan zat te komen. De enorme stroom adoptiekindjes uit China begint te stagneren, wat natuurlijk op zich heel gunstig is Naast deze aanscherping komt er ook een verandering in de regels voor gehuwden op het gebied van gewicht (geen BMI boven de 40), inkomen en huwelijksduur.

Voor de mensen die nu bijna hun beginseltoestemming hebben, is dit natuurlijk extra zuur. Voor mij is het gewoon een kwestie van afwachten wat er de komende jaren gebeuren zal. Maar dat is het toch al in alle opzichten
pi_44342230
Spannend Yoni! Ik heb nooit geweten dat er zoveel komt kijken bij adoptie.
Saartje
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:50:29 #151
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45185805
Vandaag op EénVandaag, interessante discussie over Adoptie: nobel of eigenbelang?
... ♥ ik mis je ♥
pi_45202767
Mijn kennis heeft een zoon. Nu nog 4 tot 6 maanden wachten (lang!!!) tot hij naar Nederland komt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45204160
wat een goed nieuws voor je kennis Yppy! uit welk land komt hij (over al die maanden, pfoeh wat zal dat lang duren voor ze) en hoe oud is hij?
pi_45204302
Hij komt uit Taiwan en is nu anderhalf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:54:34 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_45228705
yoni, is er nog nieuws? ik moest ff aan je denken na je lieve rammelpost over mijn ezra in het foto topic
stormy waters...
sailin'
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 10 januari 2007 @ 21:57:58 #156
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45228865
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:54 schreef Belana het volgende:
yoni, is er nog nieuws? ik moest ff aan je denken na je lieve rammelpost over mijn ezra in het foto topic
Lief

Nee geen nieuws nog. Zal voorlopig ook weinig nieuws komen hoor. VIA staat nog steeds gepland voor mei/juli 2008.

China is definitief afgevallen voor alleenstaanden, dus dat is wel een hele grote teleurstelling voor heel veel mensen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:02:46 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_45229099
ja dat is wel erg jammer idd.
ff een brutale vraag, maar zou jij ivf overwegen? een oud buurvrouwtje van ons heeft dat gedaan (ook alleenstaand) en is nu mama van 3 prachtige dochters. maar het is natuurlijk wel toestand.
stormy waters...
sailin'
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 10 januari 2007 @ 22:06:49 #158
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45229272
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:02 schreef Belana het volgende:
ja dat is wel erg jammer idd.
ff een brutale vraag, maar zou jij ivf overwegen? een oud buurvrouwtje van ons heeft dat gedaan (ook alleenstaand) en is nu mama van 3 prachtige dochters. maar het is natuurlijk wel toestand.
Nee, ik geloof niet dat ik dat zou overwegen. Sowieso niet, ook als bijvoorbeeld zou blijken dat ik met een partner niet zwanger zou kunnen worden bijvoorbeeld. Ten eerste ben ik echt een ramp als het gaat om medische behandelingen Daarnaast heeft mijn moeder drie IVF pogingen gedaan toen ik een jaar of 11 was, welke ik dus redelijk bewust (voor zover mogelijk op die leeftijd) mee heb gekregen. Ik vond de impact dermate heftig dat ik eigenlijk toen al besloten heb zoiets niet te willen.

Ook mét een partner zou ik overigens heel erg naar adoptie neigen
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:10:03 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_45229392
ja, dat postte je al toen je hier net binnen kwam wandelen zag ik net... had ff eerder terug kunnen lezen natuurlijk. en ik snap het ook wel, ik zou dat ook niet willen.
nou, dan wachten we maar weer verder op nieuws is haiti nog steeds de andere optie?

en nu ga ik tukkies doen, dus ff geen reactie meer vanavond
stormy waters...
sailin'
pi_45667470
Yoni, wauw! Je gaat alleen adopteren, wat super! Welke landen kun je momenteel als alleenstaande ouder uit adopteren?

Wijzelf denken ook af en toe aan adoptie, als iets op langere termijn. Zelf ik heb een geadopteerde broer (inmiddeks 22) uit Haitie.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 25 januari 2007 @ 17:57:18 #161
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45667805
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef Fuente het volgende:
Yoni, wauw! Je gaat alleen adopteren, wat super! Welke landen kun je momenteel als alleenstaande ouder uit adopteren?

Wijzelf denken ook af en toe aan adoptie, als iets op langere termijn. Zelf ik heb een geadopteerde broer (inmiddeks 22) uit Haitie.
Op dit moment eigenlijk is adopteren als alleenstaande het makkelijkst uit Haiti. China was altijd heel goed mogelijk, maar is helaas sinds 1 januari gesloten voor alleenstaanden. Verder zijn Nigeria en Lesotho nog opties, maar dat zijn vrij moeizame opties helaas.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:37:12 #162
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_47126625
Misschien is dit voor ons een optie, misschien ook niet...

Wie heeft er linkjes naar sites waar meer info over adoptie te vinden is? En wat zijn jullie motieven of juist wel of juist niet voor dit traject te keizen....

Nogmaals: Het is niet zeker of wij hier voor kiezen, maar wil me wel orienteren..
Positive thinking, my way of thinking!
pi_47127254
[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...?

[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...? deel 2

http://adoptie.startpagina.nl

Ik heb er geen ervaring mee dus kan je verder niet helpen. Maar er zijn wel een aantal mensen hier aanwezig die je waarschijnlijk meer kunnen vertellen. Zie topics hierboven.
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 17:01:15 #164
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47127281
Uit eigen omgeving weet ik dat adoptie niet simpel is, maar absoluut alle moeite waard kan zijn! Succes met het afwegen van een keuze.

[ Bericht 27% gewijzigd door Macka66 op 10-03-2007 17:02:23 (piglet postte sneller) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47127347
Bijna tegelijk Macka
maarre, ik ben dus piglet, niet te verwarren met p_iglet die hier een stuk actiever post je had het al gezien
pi_47127435
Mijn nicht heeft ook een kindje geadopteerd. Kan daar niet teveel over zeggen maar denk er wel heel goed over na. Bedenk vooral goed waar je je kindje dan vandaan zou willen. Mijn nicht heeft altijd gezegd dat ze geen chinees kindje wilden omdat dat gewoon niet bij hun past. Maar omdat in China een kindje met een handicap geen "wacht tijd" op zit hebben ze toch een zoontje uit China. Nu denken ze steeds meer of het wel goed is geweest wat ze gedaan hebben. Ze zijn wel heel gek met hem hoor echt wel maar toch knaagt er iets zeg maar. Ze zouden heel graag nog een kindje willen maar daar hebben ze nu het geld niet meer voor.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 10 maart 2007 @ 17:23:11 #167
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47127888
Annemiek, wat wil je precies weten? Er is heel veel info te vinden op internet, maar nogal verspreid. Als je wat meer specifieke vragen hebt, dan kan ik je wel helpen. Ik ben er aardig in thuis, ik heb zelf een solo adoptieprocedure lopen namelijk.
pi_47131668
Je zou hier eens kunnen kijken.http://www.stilverlangen.com/adoptie/voorwaardenadoptie.php Hier staat veel info over welke eisen en voorwaarden er gelden per land
  zondag 11 maart 2007 @ 10:16:53 #169
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_47147456
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:23 schreef Yoni het volgende:
Annemiek, wat wil je precies weten? Er is heel veel info te vinden op internet, maar nogal verspreid. Als je wat meer specifieke vragen hebt, dan kan ik je wel helpen. Ik ben er aardig in thuis, ik heb zelf een solo adoptieprocedure lopen namelijk.
Wat ik wil weten is: Hoe gaat de procedure precies, Hoe veel kost het, Hoe lang duurt het traject, Is er verschil met buitenlandse kinderen of een kindje uit Nederland?
Positive thinking, my way of thinking!
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:39:42 #170
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47147828
Hoe gaat de procedure
- Je stuurt een formulier op naar de Stiching Adoptievoorzieningen

- Je ontvangt na enkele dagen een BKA-nummer (BKA staat voor Buitenlands Kind ter Adoptie)

- Na ongeveer anderhalf jaar begin je aan de VIA-cursus. Deze is verplicht voor elke aspirant adoptieouder en is bedoelt om mensen meer te leren over adoptie, hechtingsproblemen etc.

- Als je na de VIA daadwerkelijk besluit door te gaan voor adoptie moet je enkele gesprekken voeren met de raad van de kinderbescherming. Hierbij bespreek je o.a. jullie levensloop en waarom je voor adoptie gaat, hoe je denkt om te gaan met hechtingsproblemen, met opvang etcetera

- De raad brengt een advies uit

- Indien het advies positief is, ontvang je je zogenaamde beginseltoestemming en begint eigenlijk pas de echte procedure.

- Je wordt lid van een van de vergunninghouders (zij bemiddelen de adopties). Welke vergunninghouder je kiest is afhankelijk van het land en je eigen gevoel. Er zit verschil in grootte bv. en sommige mensen kiezen liever voor een wat kleinere vergunninghouder. Vergunninghouders zijn o.a.: Wereldkinderen, Kind en Toekomst, Nas, Stichting Afrika, Flash, Meiling.

- Na een intake bij de vergunninghouder begin je met het verzamelen van een berg papieren. Hier zit van alles bij, documenten zoals geboortebewijzen, kopie van paspoort, verklaring werk, maar ook foto's van het gezin, foto's van het huis en de omgeving en nog veel meer.

- Deze documenten worden gelegaliseerd tijdens het zgn. rondje Den Haag (je moet dan langs de ambassade van het gekozen land, het min. van justitie en ik geloof min. v. buitenlandse zaken)

- De papieren worden verstuurd naar de vergunninghouder en vervolgens vertaald.

- De papieren worden verstuurd naar het land van keuze

- Nu ben je, zoals dat heet, adoptiezwanger en is het wachten op het voorstel

- Een voorstel voor een kindje

- Afreizen
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:43:54 #171
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47147908
Hoe lang duurt het?

Hoe lang de procedure precies duurt, is afhankelijk van een hele hoop omstandigheden. Het hangt af van het land wat je kiest, of je gaat voor Special Need of niet (een Special Need procedure gaat sneller) en in welke leeftijdscategorie je een kindje wilt (oudere kindjes gaat meestal ook sneller).
Sommige landen hebben bijvoorbeeld ook al een wachtlijst voor de intake. Verder ligt het ook heel erg aan alle ontwikkelingen in een land zelf. Het kan voorkomen dat de situatie in een land onstabiel wordt. Of het aantal adoptiekinderen stagneert (China). Of gewoon omdat er een of andere luie donder op de administratie zit.

Reken in ieder geval op een periode van minimaal vier jaar na het insturen van het formulier, waarvan de eerste anderhalf jaar niets gebeurt.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:45:59 #172
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_47147928
Gaat stieken wel veel tijd in zitten eer dat je een kindje in huis hebt...
Ik heb op www.adoptie.nl ook al veel info gevonden.
Hoe oud zijn adoptie kinderen doorgaans als ze naar Nederland komen? Kan dat ook al heel kort na de geboorte zijn?
Positive thinking, my way of thinking!
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:46:53 #173
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47147944
Hoeveel kost het

Ook dit is lastig aan te geven. Ook al afhankelijk van veel factoren, zoals de keuze van het land, met hoeveel personen je afreist (bv. met al aanwezige kinderen of niet). Adoptie is echter verre van goedkoop. De adoptie zelf kost meestal zo rond de 10.000 euro. Daarbij komen dan nog je eigen reis- en verblijfkosten bij het afreizen. Adoptie is wel aftrekbaar, wat uiteindelijk vaak wel weer een teruggave oplevert. Tevens geven ziektekostenverzekeringen een adoptieuitkering van zo'n 1500 euro.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:48:32 #174
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47147971
quote:
Op zondag 11 maart 2007 10:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Gaat stieken wel veel tijd in zitten eer dat je een kindje in huis hebt...
Ik heb op www.adoptie.nl ook al veel info gevonden.
Hoe oud zijn adoptie kinderen doorgaans als ze naar Nederland komen? Kan dat ook al heel kort na de geboorte zijn?
Hele kleine babytjes komen niet zo heel veel voor. In China gebeurt het wel eens, maar meestal zijn ze toch zeker wel minimaal een half jaar. In Haiti kan het zijn dat je een voorstel voor een baby krijgt, maar daar zit tussen het voorstel en het afreizen zo'n anderhalf jaar.

Op dit moment is de maximumleeftijd 6 jaar, maar deze wordt volgens mij verhoogd naar 8.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:52:13 #175
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47148032
Verschil buitenlands of nederlands kindje

Er zijn twee grote verschillen:
1. Nederlandse kinderen worden nauwelijks ter adoptie aangeboden (beetje rare woordkeuze, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Er wordt altijd bij voorkeur gekozen voor een plaatsing bij familie en daarnaast hebben we in Nederland natuurlijk nog de mogelijkheid van pleeggezinnen.
Er zijn per jaar echt maar een paar kinderen in NL die daadwerkelijk geadopteerd worden.

2. Een buitenlands kind is, als je het kindje in je armen hebt gesloten, meteen van "jou". Bij een nederlands kind kan de biologische ouder nog een jaar de adoptie herroepen. Dit betekent dus een jaar onzekerheid en de kans dat je je kindje weer af moet staan.

Overigens kun je zowel voor een buitenlands kind op de wachtlijst staan als voor een Nederlands kindje. Mócht het dus voorkomen dat er eentje is, dan kan je daar wel in aanmerking voor komen, terwijl je wacht op een buitenlands kindje zeg maar. Ik ken één gezin waar dit is gebeurd.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 maart 2007 @ 10:52:35 #176
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47148038
En nu ben ik weg
  zondag 11 maart 2007 @ 11:04:47 #177
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_47148222
Dank voor je info Yoni!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_47196210
Yoni, Mag ik vragen hoe ver je er mee bent?
  maandag 12 maart 2007 @ 17:27:37 #179
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47197394
De zus/schoonbroer van mijn beste vriendin hebben 3 jaar geleden een jongetje uit Colombia geadopteerd, hij was toen ze hem eenmaal thuis hadden zo'n 8 maanden oud, maar zij hebben ruim 1.5 maand in Colombia gezeten om alle papieren rond te krijgen (veel corruptie / zijn nog bijna gekidnapt!!) - ze zijn dolgelukkig met hun zoontje, maar hadden nooit verwacht dat het zoveel tijd, energie en vooral geld (meer dan 25000 euro in totaal) zou gaan kosten. Het is volgens mij ook iets wat je echt heel heel graag moet willen, anders hou je het nooit vol in zo'n traject.

Veel succes trouwens Yoni, spannend!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 12 maart 2007 @ 17:31:20 #180
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47197511
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef Richard_ het volgende:
Yoni, Mag ik vragen hoe ver je er mee bent?
Nog helemaal niet ver. Ik heb een BKA van november 2006, mijn VIA staat gepland voor mei 2008
  maandag 12 maart 2007 @ 18:03:16 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47198466
Ik heb even een merge-vezoekje gedaan om dit topic samen te smelten met het al bestaande adoptie-topic. Zo blijft alle info mooi bij elkaar.
***
pi_47341490
quote:
Op zondag 11 maart 2007 10:52 schreef Yoni het volgende:
Verschil buitenlands of nederlands kindje

Er zijn twee grote verschillen:
1. Nederlandse kinderen worden nauwelijks ter adoptie aangeboden (beetje rare woordkeuze, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Er wordt altijd bij voorkeur gekozen voor een plaatsing bij familie en daarnaast hebben we in Nederland natuurlijk nog de mogelijkheid van pleeggezinnen.
Er zijn per jaar echt maar een paar kinderen in NL die daadwerkelijk geadopteerd worden.

2. Een buitenlands kind is, als je het kindje in je armen hebt gesloten, meteen van "jou". Bij een nederlands kind kan de biologische ouder nog een jaar de adoptie herroepen. Dit betekent dus een jaar onzekerheid en de kans dat je je kindje weer af moet staan.

Overigens kun je zowel voor een buitenlands kind op de wachtlijst staan als voor een Nederlands kindje. Mócht het dus voorkomen dat er eentje is, dan kan je daar wel in aanmerking voor komen, terwijl je wacht op een buitenlands kindje zeg maar. Ik ken één gezin waar dit is gebeurd.
Wat misschien belangrijk om te weten is het volgende: wanneer je in aanmerking komt voor een adoptie uit Nederland dan heeft de biologische ouder(s) een half jaar het recht om het kind weer op te 'eisen'. Wij kwamen ook in aanmerking voor adoptie uit Nederland maar de raadsmedewerker heeft ons dit verteld waarop wij zijn afgehaakt voor Nederland. Inmiddels zijn we sinds een half jaar de trotse ouders van een dochter uit China.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 16 maart 2007 @ 19:14:41 #183
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47346635
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:

[..]

Wat misschien belangrijk om te weten is het volgende: wanneer je in aanmerking komt voor een adoptie uit Nederland dan heeft de biologische ouder(s) een half jaar het recht om het kind weer op te 'eisen'.
Dat stond ook al in mijn bericht wat je quote en het is zelfs een jaar Inderdaad iets waardoor veel mensen, begrijpelijkerwijs, afhaken voor een kindje uit Nederland Zou het zelf ook heel moeilijk vinden denk ik.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:44:51 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49377989
Jemig zeg, wat een drama om een kaartje te kopen. Ik moest drie verschillende kaartjes (voor hetzelfde gezin). Ze hebben een flinke sortering bij 'onze' bruna maar er was er maar eentje die ik leuk vond, de rest maar gekocht omdat er niks beters was. Echt jammer. Bij een 'gewone' geboorte is er zoveel keus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:38:03 #185
123170 alors
zlata1234
pi_49884271
TV-tip voor geïnteresseerden, Grenzeloos Verlangen, ikzelf vind het een erg mooi programma.

Een gezin wordt gevolgd bij het adopteren van een kind uit het buitenland. Donderdag 7 juni om 22.00 gaat de nieuwe reeks van start op Ned. 1, oude afleveringen zijn op de site te vinden
know'm sayin?
×
word? word.
pi_49926604
Vooruit dan maar......een foto van onze snoepie

alleen als ie ijs en ijskoud is!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:46:52 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49927811
Wat een leuk grietje!
***
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:19:41 #188
393 phileine
española
pi_50152410
Vandaag in de volkskrant dit artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)genlijk_kinderhandel

Schrok er eigenlijk wel een beetje van, nooit beseft dat er ook zo'n "zwarte" kant aan adoptie kan zitten.
mooi he, alles
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:41:55 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51640335
Ik weet eigenlijk niet of het een wekelijks programma is, maar nu op Nl 1 is 'Grenzeloos verlangen' over een stel dat een adoptiekindje gaat ophalen.
Volgens mij een absolute tearjerker, maar mss ook nog wel informatief en interessant.
***
pi_51641471
Komt inderdaad wekelijks, maar m'n man wil het niet zien dus ik kijk het altijd via uitzenddingemist.nl
En het is vooral tearjerker-materiaal, maar dat vind ik heerlijk om te kijken.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:11:21 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51641581
Ik ook hoor. En nu al helemaal.

Tijdje terug kwam ik zelf terug van een vlucht toen er een stel met een kindje thuis kwam. Zat ik daar te emo-en terwijl ik op mijn koffer wachtte.
***
pi_51643290
Ja, ik kijk ook via uitzending gemist (hier staan ze allemaal) maar mijn god, wat moet ik daar altijd van emo'en! Ik zit nu ook weer met dikke tranen Mooie televisie
  donderdag 19 juli 2007 @ 23:48:31 #193
123170 alors
zlata1234
pi_51645708
Ik vind dat neuriemuziekje zo prachtig ken em helemaal uit mn hoofd ik hoop dat ze nog weer terug gaan bij mensen uit de vorige reeks. Dit jaar trouwens wel veel mensen die al biologische kinderen hebben
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:18:07 #194
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51663091
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:48 schreef alors het volgende:
Ik vind dat neuriemuziekje zo prachtig
Jaaa ik ook, zo'n lief liedje
En bij dat moment dat ze aankomen met hun kindje op Schiphol waarbij dat nummer van ''Phill Collins, You?ll be in my Heart'' gedraaid word, voel ik altijd tranen opkomen..

Erg mooi programma, ik heb geloof ik vorig seizoen ook alle afleveringen gekeken.

Mijn man sprint altijd gauw weg als hij alleen al de begintune hoort, hij gaat dan echt achter de cimputer zitten
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_52815735
*kick*
Vanavond om 21.30 in Andere Tijden (Ned 2) een aflevering over adoptie.
Over het idealisme, het amateurisme en de roze wolk van de beginjaren van de internationale adoptie.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:01:43 #196
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52831759
Waarom is adoptie zo duur?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_52885345
Het is zo duur omdat je verschillende zaken moet betalen. Eerst de voorlichting dan de vergunninghouder ,en als het dan zover is het vliegtuig 2personen heen en 3 personen terug en je verblijfskosten .Je krijgt ook nog een rechtszaak in het adoptieland. En een verplichte bijdrage voor het kindertehuis
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:44:13 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54252791
Kennissen zijn ook bezig met adoptie. Ze hebben net de VIA afgerond en wachten nu op het advies van de raad. Spannend, hopelijk kunnen ze snel gaan kijken waar hun kindje vandaan gaat komen.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 december 2007 @ 23:34:53 #199
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55047555
Mijn hart slaat even over als ik een envelop van de Stichting Adoptievoorzieningen in mijn brievenbus vind. Hoewel ik weet wat ik zal aantreffen, scheur ik de envelop ongeduldig open. Daar is hij dan DE VIA rekening, de meest gretig betaalde rekening van Nederland als ik het soms mag geloven . Gedateerd op 29 november 2007, exact een jaar na de datum waarop ik mijn BKA aanvraag verstuurde.

Ik wist dat de rekening er aan zat te komen en heb de laatste weken veel nagedacht. De kans dat ik daadwerkelijk een kindje kan gaan adopteren wordt steeds kleiner. Daarnaast heb ik sinds een paar maanden een relatie met een man die absoluut geen kinderen wil (heb ik weer...). Toch heb ik besloten de rekening te gaan betalen en voorlopig door te gaan met de procedure. Ik wil mijn droom niet nu al opgeven. Mijn relatie kan nog alle kanten op en ook in adoptieland verandert er elke keer weer zóveel. Mocht het uiteindelijk toch niks worden, dan kan ik mezelf in ieder geval niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb.

Maar liefst 900 euro armer ben ik zometeen en dat is nog maar het topje van de ijsberg... misschien moet ík maar de FOK! Kerstactie worden. "Help yoni de winter door en naar haar kindje toe "

Mijn VIA staat nog steeds gepland voor mei 2008. Ik verwacht ook niet meer naar voren te schuiven, mijn BKA nummer is daar te ongunstig voor. Vind ik ook overigens geen probleem. Zoals de situatie nu is, moet ik toch wachten tot ik 35 ben, voor ik uberhaupt daadwerkelijk een kindje kan adopteren. Ik heb geen haast dus.....
  woensdag 5 december 2007 @ 00:06:00 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55048108
Ik blijf het zo ongelofelijk dapper van je vinden!
En idd zeker nu, met je nieuwe vlam die geen kinderen zegt te willen... Maar ik geef je groot gelijk dat je toch door gaat, je weet nooit wat er gebeurt.

***
pi_55051291
Yoni, je schrijft nu al zo vol liefde!
dikke kus...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55052148
Yoni

Goed dat je toch doorgaat, je weet nooit hoe dingen kunnen lopen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55100140
Ik wilde eerst ook geen kinderen maar nu ben ik net zo ongeduldig als mijn vriendin
  zondag 21 juni 2009 @ 13:32:29 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70219015
Weet iemand hier wat meer over adoptie, voorwaarden die aan de ouders gesteld worden, aan wat voor bedrag je moet denken wat het gaat kosten aan bemiddeling etc? heeft iemand daar een goede site over?
  Hoofdredactie Fotografie zondag 21 juni 2009 @ 13:47:02 #205
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70219411
http://www.adoptie.nl/

En verder staat er heel veel op adoptie.pagina.nl
Het beste beeld krijg je ook door veel ervaringsverhalen te lezen.
pi_70219496
Chell, ben jij er eigenlijk nog steeds mee bezig?
  Hoofdredactie Fotografie zondag 21 juni 2009 @ 14:07:05 #207
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70220108
Nee, ik heb mijn procedure gestopt. Toen ik de rekening voor de VIA binnenkreeg werden ongeveer alle kanalen voor alleenstaanden dichtgegooid, waaronder de grootste: China.

Op dat moment moest ik dus bijna 1000 euro gaan investeren in iets wat mogelijk op niks zou gaan uitlopen. Nu is 1000 euro een schijntje van het totaal bedrag, maar ik vond het risico op dat moment te groot en heb besloten te stoppen. Ik ben nog redelijk jong en kan altijd nog alsnog een procedure opstarten als zaken er weer gunstiger voorstaan.
  zondag 21 juni 2009 @ 17:57:41 #208
123170 alors
zlata1234
pi_70226904
Ik zag nog deze aflevering van Reporter, al anderhalf jaar oud, maar nog wel actueel.

http://player.omroep.nl/?aflID=5740833

Ook wel goed om in je achterhoofd te houden.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:02:29 #209
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70232561
Bedankt voor de link! Ik vind dat adoptie wel erg lang kan gaan duren zeg...wow!
  zondag 21 juni 2009 @ 21:08:40 #210
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70232836
Overwegen jullie adoptie, Suzanna?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Hoofdredactie Fotografie zondag 21 juni 2009 @ 22:06:25 #211
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70235371
Yep, het duurt inderdaad erg lang. En het eerste jaar gebeurt er helemaal niks.
pi_70243328
Er zijn veel kritische berichten. Dat vind ik juist goed hoor!! We zijn er ook zeker niet blind voor. Maar wij hopen ons gezin over een paar jaar uit te breiden met een mooi meisje of knulletje. Via adoptie.

Zijn er hier mensen die bezig zijn met de adoptie procedure?
  maandag 22 juni 2009 @ 09:02:09 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_70243607
SuusK is Suzanna?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70243765
Nee. Sorry, misschien is dat inderdaad ook niet zo duidelijk. Maar ik ben dus niet Suzanna. Maar wel een mama van een meisje van (bijna) 2, wachtend op een zoon/dochter.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:25:33 #215
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70243990
Een vriendin van mij van in de 40 wil ook graag als alleenstaande adopteren. Zijn daar dan nog wel mogelijkheden voor? Ik weet niet wat de uiterste leeftijd is waarop je nog kan adopteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70244168
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:25 schreef livelink het volgende:
Een vriendin van mij van in de 40 wil ook graag als alleenstaande adopteren. Zijn daar dan nog wel mogelijkheden voor? Ik weet niet wat de uiterste leeftijd is waarop je nog kan adopteren.
Ja, dat kan! Er is wel max 40 jaar leeftijdsverschil tussen ouder en kind. Dus tegen de tijd dat je vriendin zover zou zijn (na de officiele voorlichtingsbijeenkomsten en onderzoek etc) dat ze een kindje adopteert zal dat kindje minimaal 2 zijn. Maar stel dat ze overweegt om te adopteren zou ik zeker adviseren om alvast in te schrijven. Kost niets en er gebeurd dat minstens 1 jaar helemaal niets.
Wachten, wachten, wachten.... je went eraan als je adopteert.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:37:21 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70244240
Maar is het ook niet zo dat het te adopteren kind maximaal 6 jaar oud mag zijn? Dan moet ze dus voor haar 46e het wel allemaal geregeld hebben, begrijp ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70244304
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:37 schreef livelink het volgende:
Maar is het ook niet zo dat het te adopteren kind maximaal 6 jaar oud mag zijn? Dan moet ze dus voor haar 46e het wel allemaal geregeld hebben, begrijp ik.
Ja, dat klopt. Maximale leeftijd van de ouder is 46. Dus moet ze niet al te lang twijfelen. Onze procedure duurt nu al bijna 3 jaar (met een pauze bij de geboorte van onze dochter) en daar komt nu nog minstens 2 jaar bij. Misschien wel 3.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:42:08 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70244335
Andere vrienden van mij hebben geadopteerd en hebben ook zo lang moeten wachten ja. Nadat ze alle procedures doorlopen hadden, heeft het nog 2 jaar geduurd voor ze bovenaan de wachtlijsten stonden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:42:36 #220
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70244350
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:25 schreef livelink het volgende:
Een vriendin van mij van in de 40 wil ook graag als alleenstaande adopteren. Zijn daar dan nog wel mogelijkheden voor? Ik weet niet wat de uiterste leeftijd is waarop je nog kan adopteren.
Voor zover ik begrepen heb is het nu niet eens mogelijk om als alleenstaande te adopteren
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 22 juni 2009 @ 10:22:15 #221
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70245239
Ik snap best dat je niet zomaar baby's weg kan gaan geven, maar als ik alle verhalen zo lees/zie wordt het je wel erg moeilijk gemaakt zeg
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70245345
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Voor zover ik begrepen heb is het nu niet eens mogelijk om als alleenstaande te adopteren
Het kan wel, maar de mogelijkheden (landenkeuze) is gewoon erg beperkt. Ieder land heeft nl zijn eigen regels en daar moet je het mee doen. Wij kwamen ook voor weinig landen in aanmerking (te kort getrouwd, al een kind, niet christelijk etc).
  maandag 22 juni 2009 @ 10:30:00 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70245430
Ok, naja voor mij was het feit dat China dicht is een reden om niet verder te gaan ieg.
De landen die vorig jaar of zo nog open waren spraken mij persoonlijk niet aan
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Hoofdredactie Fotografie maandag 22 juni 2009 @ 11:59:28 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70247833
Haïti is nog open voor alleenstaanden en wat afrikaanse landen. Maar wel allemaal alleen voor oudere kindjes (vanaf 24 maanden bij voorstel). Afrika (Lesotho o.a.) is een hele lange procedure, weinig voorstellen. En ik weet eigenlijk niet zeker of Haïti ook echt alweer open is, daar was een stop.
  maandag 22 juni 2009 @ 12:01:32 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70247904
De laatste keer dat ik checkte was er daar een stop, maar dat is alweer een poos geleden.
Tis ieg erg jammer vind ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 22 juni 2009 @ 12:12:56 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_70248207
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:22 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap best dat je niet zomaar baby's weg kan gaan geven, maar als ik alle verhalen zo lees/zie wordt het je wel erg moeilijk gemaakt zeg
En het is helemaal kwalijk als je bedenkt dat elke imbeciel zomaar een kind zou mogen krijgen als ze het maar via de natuurlijke weg doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Hoofdredactie Fotografie maandag 22 juni 2009 @ 13:23:47 #227
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70250395
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:01 schreef oh-oh het volgende:
De laatste keer dat ik checkte was er daar een stop, maar dat is alweer een poos geleden.
Tis ieg erg jammer vind ik.
Ja, ik weet dus ook niet of die stop al opgeheven is. Ik ben er niet meer mee bezig, dus weet de ins en outs niet meer. Weet wel ook dat er mensen zijn die nog nét voor China konden, maar nu wel mogelijk tot 2014 moeten wachten...
pi_70250583
Ja, het is echt ongekend.. die wachttijden. Ik weet ook niet precies voor welke landen je als alleenstaande in aanmerking komt. Ik was al blij dat wij zelf op een rijtje hadden wat wel en niet kon. De landen waar we eerst voor wilden gaan konden niet omdat je: 1. praktiserend christen moet zijn; 2. er 6 maanden moet blijven; 3. adoptie in het land gewoon muurvast zit.
Ik weet niet hoe het zit met Nederlandse adoptie? Daarvoor staan wij ook op de lijst. Dat kan ergens tussen nu en nooit gebeuren. Kan dat als je alleen adopteert?
  Hoofdredactie Fotografie maandag 22 juni 2009 @ 13:35:12 #229
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70250758
Ik weet niet of uit Nederland adopteren kan als alleenstaande. Ik geloof theoretisch wel, maar de kans op een Nederlands adoptiekindje is sowieso zooooo klein. En de procedure is ook heel anders he. Het eerste jaar kunnen de bio ouders nog steeds terug.

Maar er is idd weinig over, daarom ben ik dus ook gestopt. Geloof dat veel alleenstaanden nu gaan voor zelfdoen in de VS. Maar ook dat wordt weer moeilijker.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:24:53 #230
123170 alors
zlata1234
pi_70263663
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:12 schreef Troel het volgende:

[..]

En het is helemaal kwalijk als je bedenkt dat elke imbeciel zomaar een kind zou mogen krijgen als ze het maar via de natuurlijke weg doen.
Dus dan maar kindjes bij de vleet weggeven. Ik vind het nogal wat om je kind weg te geven, dan mag je toch wel hopen dat het goed terecht komt. Bovendien zijn er gewoon teveel stellen die willen adopteren (of te weinig afgestane kinderen, hoe je het wilt zien). Je moet gewoon achteraan de rij sluiten, en als je dat niet wilt dan moet je het via een advocaat in de VS doen. Een kind is geen basisrecht ofzo, hoe sneu dat ook is...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_70339143
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:24 schreef alors het volgende:

[..]

Dus dan maar kindjes bij de vleet weggeven. Ik vind het nogal wat om je kind weg te geven, dan mag je toch wel hopen dat het goed terecht komt. Bovendien zijn er gewoon teveel stellen die willen adopteren (of te weinig afgestane kinderen, hoe je het wilt zien). Je moet gewoon achteraan de rij sluiten, en als je dat niet wilt dan moet je het via een advocaat in de VS doen. Een kind is geen basisrecht ofzo, hoe sneu dat ook is...
Je hebt helemaal gelijk hoor! Het gaat natuurlijk altijd, en dan ook altijd om die kids. Daarom zoekt ons adoptieburo ook altijd ouders voor een kindje. En nooit een kind voor de ouders. Snap je. Maar heel eerlijk gezegd heb ik (voordat we hier mee bezig waren) ook echt wel eens gedacht: waarom moet dat allemaal zo lang duren en zie je vaak zat gevallen dat de ouders niet fatsoenlijk voor hun kind kunnen zorgen (in NL dan he). En het blijft de meestgeselde vraag: waarom duurt dat zo lang allemaal?
Ik moet zeggen dat ik om me heen, bij andere adoptie stellen, toch wel soms het idee heb dat het tweede keuze is. Omdat zwanger worden niet ging. En dan maar adopteren, maar dan wel een piepjonge baby. Tja, dan is het baby zoeken voor de ouders. Daar sta ik ook helemaal niet achter!
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:33:10 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70341563
Mijn vrienden hebben geadopteerd uit idealisme. Ze wilden zelf geen kinderen op deze wereld zetten en in plaats daarvan kinderen adopteren. Ze hebben een kind van 6 met een oudere zus van 9 geadopteerd.

Maar ik geloof niet dat dat een betere adoptie is, dan als je adopteert omdat je zelf geen kind kunt krijgen. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je liever een babietje wil adopteren. Oudere kinderen adopteren geeft toch ook een extra risico, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70344177
was een beetje aan het rondklikken op het forum en vond dit topic.. Ik ben zelf geadopteerd uit Colombia en als iemand vragen heeft stel ze gerust!

Adoptie is iets heel moois en komt veelste vaak te negatief in de media.. Het word helaas steeds moeilijker om kinderen te adopteren dat vind ik aan de ene kant goed het betekend dat de landen welvarender worden en beter voor hun eigen kinderen kan zorgen en toch is het ook jammer, het is toch een soort van kans op een (meestal) beter en ander leven.
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:43:01 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70422182
Wat lief van je mividaloca om je beschikbaar te stellen voor vragen over adoptie. Ik ben zelf niet bezig met adoptie, maar ik vind het wel leuk om te lezen dat jij het als iets heel moois ervaart. Je hoort toch vaak negatieve verhalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70429645
Als ik dan iets mag vragen?
Hoe oud was je en weet je je er nog iets van te herineren?
pi_70432169
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:59 schreef Chell het volgende:
Haïti is nog open voor alleenstaanden en wat afrikaanse landen. Maar wel allemaal alleen voor oudere kindjes (vanaf 24 maanden bij voorstel). Afrika (Lesotho o.a.) is een hele lange procedure, weinig voorstellen. En ik weet eigenlijk niet zeker of Haïti ook echt alweer open is, daar was een stop.
Haïti is voor zover ik weet momenteel beperkt open. Mijn broer gaat in het najaar naar Haïti (zijn geboorteland) om daar vrijwilligerswerk te doen in een tehuis waar de kindjes naar Nederland gaan. Ze zitten er nu wel veel langer dan normaal, omdat de procedures vaak halverwege weer een tijd stilgezet worden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:23:43 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70433158
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Overwegen jullie adoptie, Suzanna?
Ik had nog niet gereageerd, maar het was ook eigenlijk een beetje een algemene vraag omdat ik niet een discussie wil oproepen. Wij zaten eraan te denken namelijk, maar nu een beetje overgegaan richting eventueel, misschien, ooit, pleegzorg, aangezien we wel graag meer kinderen willen en ik wil graag kinderen helpen die geen ouders (meer, of tijdelijk) hebben en een liefdevol gezin nodig hebben.
Ik heb me wat verdiept in adoptie nu en ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet 'eerlijk' vind tov andere ouders die geen kinderen kunnen krijgen, als wij als gezin met drie kinderen op de lijst komen, voor een stel wat kinderloos is bijv. en daardoor langer moet wachten. Ik denk dat het gewoon niet voor ons weggelegd is.

Nou ja, beetje moeilijk uit te leggen misschien... maar we hebben nog wel een 'kinderwens' maar ik wil liever niet meer zwanger worden. Misschien dat ik nog van gedachten verander maar daar is ook nog genoeg tijd voor, ik wil ooit nog wel meer kinderen en misschien wordt dat dan 'tijdelijke kinderen' als in pleegzorg, waar je ook heel veel goeds kunt doen en wat ook heel nodig is, of misschien wordt dat toch een eigen kindje nog uiteindelijk, of misschien een combi van beiden, later, ooit. Weten we nog niet eigenlijk. We zitten nu echt in de explore-fase en zijn alles aan het onderzoeken en info aan het inwinnen over wat het eigenlijk allemaal inhoudt en of het iets voor ons gezin is. Sowieso moeten de kinderen er ouder voor zijn denk ik, als we pleegouders zouden worden. Ze moeten er wel een stem in hebben vind ik.

Beetje lang antwoord maar dit zijn een beetje mijn gedachten hierover.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:24:48 #238
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70433195
Ik ben trouwens benieuwd of er andere gezinnen zijn die zoiets hebben overwogen, dus stellen die al kinderen of een kind hadden en er nog 1 wilden adopteren?
pi_70433263
Wij overwegen het. Maar dan wel op lange termijn, voorlopig gebeurt er nog helemaal niks. Zeker nu alle landen dichtgaan en het dus steeds moeilijker wordt, het beginnen aan de hele procedure en weten dat er zoveel onzekere jaren overheen gaan, dat willen we op dit moment niet.
Ik ben nog jong, dus er is tijd genoeg.

Mijn broer(tje) is overigens ook geadopteerd terwijl mijn ouders mij al hadden en mijn zusje op komst was.
Er is ook een mailinglist op yahoo (gemengde gezinnen heet die) waarop veel ouders zitten die al kinderen hebben en graag willen adopteren of hebben geadopteerd.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:32:26 #240
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70433357
Ah, leuk om te weten Fuente! Bedankt voor je reactie. Dat hebben wij ook trouwens, dat het zo onzeker is, dat is ook een van de redenen dat we het nu niet willen. Hoe ging dat bij jou thuis, met een geadopteerd broertje? Voelde hij zich wel echt een lid van het gezin?
pi_70433565
Mja ik weet gewoon niet anders. Met A. heb ik een veel betere band dan met mijn biologische zusje.
A. heeft nooit het idee gehad dat hij minder was dan ons, of anders was dan ons. Mijn ouders waren er altijd heel open over, het is nooit een issue geweest. Wij waren met z'n 3-tjes thuis en A. was net zoals wij.
De omgeving heeft wel eens raar gereageerd (mijn zusje en A. schelen maar 8 maanden en dan vroegen mensen of het een tweeling was, wat 'zo'n kind' nou at (mijn moeder zei dan: alleen maar bananen ) en mensen die het stom vonden want stel dat de wasmachine kapot ging en je had je geld uitgegeven aan 'zo'n kind').
A. zelf heeft daar voor zover ik weet nooit last van gehad.

Sara heeft het verschil tussen A. en mij heel lang niet gezien, pas afgelopen week vroeg ze hoe het kwam dat hij bruin is en ik niet. Toen ik haar dat uitlegde was het ook meteen prima.

Nah ja, lang verhaal kort: ik denk dat hij zich net zoveel lid van het gezin heeft gevoeld als ik!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:50:09 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70433759
Wat een erge reacties, 'zo'n kind '... maar goed, die mensen weten niet beter denk ik dan. Die reactie van de wasmachine ...

Ik heb ook een achterneef die is geadopteerd, vroeger vond ik het normaal hoe hij eruit zag, toen ik later nog een keer foto's van hem met mij bekeek vroeg ik me af waarom hij er zo anders uitzag. Voor mij was het gewoon familie, wat ook zo is natuurlijk.

Fijn om te horen dat hij zich gewoon een lid van het gezin voelde, dat klinkt echt als een hecht gezin waarin je opgegroeid bent. Als het bij ons zover komt hoop ik dat het bij ons ook zo gaat...
pi_70433806
Nee we waren absoluut geen hecht gezin Maar de band tussen mijn broer en mij is wel heel hecht ja.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 juni 2009 @ 21:00:49 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70433978
Haha, dat kan ook ja. Dat is wel gaaf trouwens, en het komt volgens mij vaker voor hoor, dat zusjes onderling niet zo'n band hebben. Komt het door die band met je adoptief broer ook misschien o.a. dat jullie eventueel misschien een gemengd gezin willen? (om maar even de yahoo-term te gebruiken)
pi_70434036
Weet ik eigenlijk niet. Ik denk wel dat het de interesse bij mij heel erg heeft aangewakkerd, dat wel! Ik zou zelf ook graag een donker kindje willen adopteren (liefst uit Haïti, maar dat is vrijwel onmogelijk). B. daarintegen zou dan uit China willen adopteren
Nu ik erover nadenk denk ik dat ik inderdaad niet op het idee van adopteren was gekomen als A. mijn broertje niet was.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 juni 2009 @ 21:09:30 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70434158
Dat kan ik me voorstellen. Ik zat erover na te denken 'out of the blue' omdat een vriendin van mij gaat adopteren. Ik kreeg het maar niet meer uit mijn hoofd, om misschien een kindje te gaan adopteren, waarom niet. Toen vertelde ik het mijn man, eigenlijk dacht ik dat hij het waarschijnlijk belachelijk zou vinden, maar dat was niet zo gelukkig. Hij moet er wel nog steeds over nadenken. Maar goed, genoeg tijd daarvoor.
En wat vind jij van de gedachte dat het 'oneerlijk' is t.o.v. andere stellen die kinderloos zijn? Dat blijft maar in mijn achterhoofd zitten. Dat je hun een kindje ontneemt... en omdat wij er al drie hebben lijkt het oneerlijk ofzo.
pi_70434220
Nee dat vind ik niet oneerlijk, zo zie ik het gewoon niet. Ik kan het denk ik ook niet echt uitleggen. De ouders die op een wachtlijst staan krijgen over het algemeen allemaal uiteindelijk hun kinderen. Het is ook niet zo dat jij ze een kind ontneemt, het feit dat het allemaal zo lang duurt komt door de bureaucratie van de meeste landen. Daar kun jij niets aan doen. Er zijn zo weinig gezinnen met kinderen die ook nog gaan adopteren dat dit naar mijn idee heel weinig invloed heeft op de wachtlijsten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70434301
Wat ik nog wil zeggen: Met A. is het allemaal goed gegaan, hij had geen hechtingsproblemen en is uiteindelijk opgegroeid tot echt een ontzettend lieve, leuke jongen. Hij kwam met een groep van 12 kinderen aan in Nederland. Van die 12 zijn er uiteindelijk 9 kinderen geweest waarbij het mis ging, een deel van hen werd uit huis geplaatst. Zij ontwikkelden ernstige gedragdproblemen. Een vriendin van mij (biologisch kind) heeft 2 geadopteerde zussen, met die beide zussen is er geen contact meer vanwege hechtingsproblematiek.
Ik ben zelf voor adoptie, maar het vergt heel veel van je als ouder, zeker als je kind uit een 'niet veilige' omgeving komt. Tegenwoordig is de zorg voor de kinderen in het thuisland vaak wel beter, en ook de begeleiding en voorbereiding in Nederland is beter, maar dan nog kunnen er wel heel veel problemen ontstaan.
De groep waarmee A. kwam waren allemaal kindjes van maximaal een jaar oud, en toch ging het daar grotendeels mee mis.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70442610
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:24 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of er andere gezinnen zijn die zoiets hebben overwogen, dus stellen die al kinderen of een kind hadden en er nog 1 wilden adopteren?
Ja! Wij. Wij hebben 1 dochter van 2 en staan (bijna) op de wachtlijst voor een kindje uit een Zuid Amerikaans land. Succes met denken en lezen en praten en beslissen.
  zondag 28 juni 2009 @ 11:46:27 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70443331
Hey, wat leuk! Bedankt voor je reactie SuusK. Wat is voor jullie de reden dat jullie willen adopteren? Ik ben heel erg benieuwd. is je dochter ook geadopteerd, of een 'biologische' dochter?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Fuente, bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat adoptie best veel vergt van ouders, en daar denk ik (gelukkig) niet te licht over. Wat een hoop kinderen waarbij het mis ging zeg... Waar komt jouw broer oorspronkelijk vandaan, welk land? Wat apart dat het met kindjes van max. 1 jaar toch misgaat.. je zou denken dat dat vooral voorkomt bij oudere kinderen omdat die meer bewust hebben meegemaakt.
Ik vraag me wel af of het beter met die kinderen ging als ze uit huis geplaatst werden, dan hebben ze toch net zo goed nog last van hechtingsproblemen? Wat lijkt me dat erg zeg...
  zondag 28 juni 2009 @ 14:30:33 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70446911
Suzanna, bedankt voor je reactie! Ik kan me ergens wel voorstellen wat je bedoelt met het bezwaar tegen adoptie vanwege jullie eigen kinderen. Maar als ik het echt zou willen, zou het me denk ik ook niet tegenhouden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 28 juni 2009 @ 14:57:07 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70447515
quote:
De Amerikaan Frank Lombard, directeur van het Gezondheidscentrum aan Duke University, is gearresteerd omdat hij een minderjarige aanbood voor seks. Een pijnlijk detail is dat het ging om zijn vijfjarige adoptiezoontje.

De politie kwam Lombard op het spoor door het zetten van een internetval (ook 'internet sting' genoemd). Deze technieken worden door de Amerikaanse politie gebruikt om pedofielen op het spoor te komen en te betrappen.

Lombard verklaarde online aan een persoon dat hij een 'perverse vader voor de lol' was en dat hij zijn zoon seksueel misbruikt had. Hij vertelde de andere persoon dat dit zeker aan te raden was en probeerde hem te overtuigen om seks te hebben met de vijfjarige. Lombard suggereerde zelfs nog enkele hotels waar de ontmoeting plaats kon vinden.

Wat Lombard tijdens het gesprek niet wist, was dat hij met een politieagent zat te chatten. Hij kan een celstraf van maximaal twintig jaar tegemoet zien.
Krijg je met adoptie nog eens mensen op bezoek die vragen hoe het gaat oid? Of is alles helemaal klaar zo gauw je 't kind in huis hebt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 28 juni 2009 @ 19:47:36 #253
105850 Fuente
mamamuts
pi_70454664
Suzanna, A. komt uit Haïti. Ik weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is met de overige kinderen, de ouders hebben inmiddels niet echt veel contact met elkaar allemaal.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70456148
quote:
Op zondag 28 juni 2009 11:46 schreef Suzanna het volgende:
Hey, wat leuk! Bedankt voor je reactie SuusK. Wat is voor jullie de reden dat jullie willen adopteren? Ik ben heel erg benieuwd. is je dochter ook geadopteerd, of een 'biologische' dochter?

Alvast bedankt voor je antwoord.


WIj hebben een biologische dochter. Er is zoveel ruimte in ons hart, gezin en in ons leven voor nog een kind. Maar de wens om nog een keer zwanger te worden is er niet. Het voelt goed zo. Wij hebben niet het gevoel dat we minder 'recht' zouden hebben op een adoptie kindje als mensen die nog geen kinderen hebben. Bijkomend aspect is wel dat onze dochter hier niet voor kiest en we dus wel altijd ook haar belang voor ogen proberen te houden. Dan bedoel ik vooral onze grenzen voor special need. Tijdens de voorlichting en de gesprekken met de raad voor de kinderbescherming hebben we het uitvoerig gehad over alle risico's (echt tot in den treure) en er is voldoende begeleiding en hulp mocht dat nodig zijn.

Wel fijn om hier ook verhalen te lezen van mensen die geadopteerd zijn, of het van heel dichtbij mee hebben gemaakt!
pi_70457211
Suus, even puur uit interesse de volgende vraag:

Waarom dan kiezen voor adoptie en niet voor pleegzorg?
pi_70468965
Dat is een goede vraag hoor! Want wij geloven eigenlijk dat een kind, als het kan, in zijn eigen land op moet groeien en dan is het eigenlijk vreemd om voor adoptie te kiezen. We staan wel op de lijst voor NL adoptie, maar hebben er geen verwachtingen van.

We zijn naar een pleegzorg bijeenkomst geweest toen we in het begin van de adoptie procedure zaten. Ik denk dat pleegzorg ook iets is dat heel goed bij ons past. Maar dan meer over 10 jaar. Als onze dochter wat ouder is.
pi_70552674
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:11 schreef Richard_ het volgende:
Als ik dan iets mag vragen?
Hoe oud was je en weet je je er nog iets van te herineren?
vraag maar raak
ik was 3 jaar en 7 maanden om even precies te zijn!
en ik herinner me van mijn tijd in Colombia vrij weinig en hetgene dat ik me herinner zijn kleine dingetjes die niet zo heel boeiend zijn bijvoorbeeld een of andere hond waar mee ik weleens speelde.
Mijn broertje hebben we opgehaald toen ik 6 was en daar herinner ik me meer van. maar van bijv mijn moeder die toch tot mijn 2e voor mij gezord heeft totaal geen herinnering.
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70552991
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:43 schreef livelink het volgende:
Wat lief van je mividaloca om je beschikbaar te stellen voor vragen over adoptie. Ik ben zelf niet bezig met adoptie, maar ik vind het wel leuk om te lezen dat jij het als iets heel moois ervaart. Je hoort toch vaak negatieve verhalen.

zo is het bijna altijd met nieuws en verhalen toch, Goed nieuws is geen nieuws!
terwijl er juist zo onwijs veel goede en positieve verhalen zijn over adoptie.. het negatieve is maar een klein groepje..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_88520627
Schop!

Afgelopen juni hebben we ons BKA nummer aangevraagd. Volgend jaar november (waarschijnlijk) start onze VIA cursus. Daarna besluiten we definitief of we doorgaan of niet. Maar ik vind het reuzespannend!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:58:27 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88521345
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:41 schreef Fuente het volgende:
Schop!

Afgelopen juni hebben we ons BKA nummer aangevraagd. Volgend jaar november (waarschijnlijk) start onze VIA cursus. Daarna besluiten we definitief of we doorgaan of niet. Maar ik vind het reuzespannend!
Wat leuk en wat spannend!
Willen jullie graag een kindje uit Haïti of juist helemaal niet?
Ik vind het nog steeds heel jammer dat solo adoptie bijna niet te doen is...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88522319
Haiti valt helaas af, omdat wij al biologische kinderen hebben en dat is daar niet toegestaan. Maar, voor hetzelfde geld verandert dat nog, het gaat ontzettend lang duren (wij rekenen op een jaar of 5) en in 5 jaar kan veel wijzigen!
Solo adoptie is inderdaad moeilijk, niet onmogelijk, maar zeker moeilijk. Ik vind dat ook jammer! Er zijn zoveel singles die een hele goede ouder zouden zijn!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:34:14 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88527594
Spannend Fuente! :Y
***
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:36:43 #263
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88527732
Ontzettend spannend Fuente, en wat een lang proces! 5 jaar!!!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88527832
Ja van die 5 jaar gaan we uit, dat is wel wat je momenteel veel ziet. Sowieso zal het nog een jaar of 2 jaar duren voordat we waarschijnlijk kunnen inschrijven bij een vergunninghouder (want daarvoor moet je eerst de VIA volgen en er komt een onderzoek door de kinderbescherming die je geschikt moet bevinden). Dus we nemen het maar ruim :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:07:45 #265
123170 alors
zlata1234
pi_88538352
Ik wil je feestje niet verpesten, maar waarom eigenlijk? Er is een 'tekort' aan adoptiekinderen en er zijn zat kinderlozen die graag een kindje willen. Waarom dan toch nog een extra kind adopteren?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88543596
'Feestje'?
pi_88544081
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:07 schreef alors het volgende:
Ik wil je feestje niet verpesten, maar waarom eigenlijk? Er is een 'tekort' aan adoptiekinderen en er zijn zat kinderlozen die graag een kindje willen. Waarom dan toch nog een extra kind adopteren?
Misschien moet je je even goed inlezen in adoptie voor je zoiets roept? Waar haal je het vandaan dat er een tekort aan adoptiekinderen zou zijn? Als je bedoelt dat er wachtlijsten zijn, dan heb je volkomen gelijk. Maar die wachtlijsten zijn er niet vanwege een 'tekort' aan kinderen.
En mijn keus om als ouder van biologische kinderen te gaan adopteren tegenover kinderloze ouders ga ik zeker niet verantwoorden. Naar mijn mening zou de keus van wel of niet adopteren niet in de eerste plaats te maken moeten hebben met wel of niet kinderloos zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88605898
Fuente,Veel succes.Het word een lange weg,maar het is de moeite waard.
pi_88625664
Dank je wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:49:57 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_88645616
wow Fuente, ik wist helemaal niet dat jullie hiermee bezig waren!! :) spannend!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_90353910
Misschien is het wel nuttig om dit forum wat meer de gaan gebruiken. Zelf ben ik ook met adoptie bezig. We staan momenteel op de wachtlijst en mogelijk kunnen we in 2011 een kindje gaan verwachten. Een langverwachte wens die zal uitkomen en weer een kindje die niet hoeft op te groeien in een kindertehuis in een arm land maar veel liefde zal ontvangen van ons.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90356409
Spannend om op de wachtlijst te staan, lijkt mij. Ik hoop dat de tijd snel gaat voor jullie!

Mijn vriend en ik hebben, na 5 jaar proberen, nog geen kinderen helaas. We hebben ons aangemeld bij de Stichting Adoptievoorzieningen maar weten niet of we ook daadwerkelijk willen adopteren uiteindelijk.

Adoptie uit Nederland? Ik kan daar maar steeds geen informatie over vinden. Ik hoor alleen steeds dat dat heel moeilijk is. Waar heb jij je informatie vandaan? En bij welk bureau zit je?
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_90359401
Voor adoptie uit Nederland zit je niet bij een bureau. Je volgt eerst hetzelfde traject als voor adoptie van een kindje uit het buitenland. Inschrijven bij de stichting adoptievoorzieningen en dan een verplichte VIA cursus, daarna volgen na een paar maanden tot een klein jaartje de gesprekken met de raad van kinderbescherming. Bij de gesprekken met de raad van kinderbescherming kuen je aangeven dat je eventueel een kindje uit nederland zou willen adopteren (let wel dit zijn vaak kinderen met een andere huidskleur en niet zoals veel mensen denken "blanke" kinderen) De Nederlandse procedure is een heel stuk ingewikkelder dan de buitenlandse tot op zekere hoogte.

De raad van kinderbescherming maakt een match vaak met biologische ouders waar het kindje het beste bij past. Leefomgeving, geloofsovertuiging etc. Kindjes van nederlandse adoptie zijn vaak jong bij adoptie, meestal tussen de 3 en 6 maanden. Echter hou je altijd het eerste jaar een risico dat de biologische ouders of biologische familie de adoptie terug kan draaien. Het eerste jaar is het kind dus meer onder een vorm van peegzorg bij de adoptief ouders dan dat het geadopteerd is. Pas als de biologische ouders na een jaar bedenktijd hebben besloten het kind af te staan en er voor getekend hebben is het kind geadopteerd.

Nederlandse adoptie vindt plaats binnen de regio waar het kind is afgestaan. Woon je in Friesland dan zul je in pircipe nooit een kindje uit Limburg kunnen adopteren. Dit alles volgens de regels van het haags adoptieverdrag.

Ik hoop dat je zo iets meer informatie hebt.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90359547
oja, als je twijfelt raad ik je aan om met de procedure te beginnen, je kunt je tot dat je je documenten verzameld voor het land altijd nog teruggtrekken. De gehele procedure kan zeker zo'n 5 jaar in beslag nemen.

Voordat je toestemming hebt dat je mag adopteren ben je zeker twee jaar verder.....

let ook op, de maximale leeftijd tussen oudste ouder en kind mag maximaal 40 jaar betreffen.

Ben je 42 jaar dan mag je een kindje vanaf 2 jaar adopteren. De maximale leeftijd is 46 jaar.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90361666
Bedankt voor de informatie, Lush-lady. Ik wist inderdaad dat het moeilijker was om een kind uit Nederland te adopteren maar kon niets vinden over de procedure. Jouw verhaal is heel duidelijk! Fijn dat ik nu wat meer weet.

5 jaar, wat lang hè? Zo lang zijn jullie dus nu al bezig? Pittig hoor.

Wij kregen onlangs een brief dat we de cursussen mochten gaan volgen (en even 900 euro mochten betalen). We hebben echter uitstel aangevraagd. Dat kan voor maximaal een jaar. We zijn nu nog bezig met IVF en willen niet beide zaken naast elkaar doen. Mag geloof ik ook niet, maar dat weet ik niet zeker.
Over een jaar moeten we dus wel beslissen of we wel of niet doorgaan. Dat van dat leeftijdsverschil wist ik inderdaad. Ben nu zelf 36, bijna 37, dus dat gaat wel krap worden allemaal. Maar ja, daar kan ik weinig aan veranderen helaas.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_90362891
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar raad het echt aan om de cursus te gaan volgen. Je mag niet met vruchtbaarheid behandelingen bezig zijn als je verder voor adoptie gaat, tijdens de cursus is dit echter nog geen probleem. Dit is geheel vrijblijvend en best leerzaam, je krijgt heel veel informatie over adoptie en hoe de procedure verder gaat. Waar je rekening mee moet houden etc. en vooral wat je kan verwachten. Ik denk dat de kans groot is dat jullie geen baby zullen gaan adopteren, gezien je leeftijd. Ik weet niet of je een partner hebt die eventueel jonger is oO< , want dat zou wel schelen. Je zou dan een alleen aanvraag kunnen doen en later het kind zelf adopteren.

Succes met denken....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90363346
We gaan sowieso niet nu die cursus doen. Ik vind het hele IVF-traject al heftig genoeg. Dat wil ik niet combineren met die cursus en mijn vriend al helemaal niet. Bovendien betwijfelen we beiden of we überhaupt willen adopteren. Ook al omdat we waarschijnlijk geen baby zullen kunnen adopteren. Mijn vriend is slechts anderhalf jaar jonger dan ik dus dat maakt niet veel uit.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_90363692
jullie zouden over een tijdje ook naar langdurige pleegzorg kunnen kijken, misschien geeft dit ook voldoening. Eerst maar hopen dat de IVF zal slagen.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90383329
Activiteit in een adoptie topic! Ik hoop hier veel positieve verhalen te zien! Laat ik zelf een duit in het zakje doen: hier een moeder van een prachtige adoptie baby uit... Nederland. Afgelopen zomer geheel onverwacht binnen 10 dagen bij ons in huis gekomen!
Onze plaats op de buitenlandse wachtlijst is op 'pauze'. We hoeven gelukkig pas volgend jaar te beslissen of we hier nog mee door gaan.
Het kost allemaal heeeeeel veel tijd en vooral geduld. En het is soms ook best lastig al die gesprekken over je jeugd, relatie etc. Maar dat maakt echt niets meer uit als je je kind vasthoudt!
Wij hebben de cursus trouwens gedaan toen onze (bio) dochter 8 maanden was. Ik denk dat ik het niet had kunnen doen icm met ziekenhuisbehandelingen.
pi_90384587
Hoi Tanja,

leuk dat je ook meeschrijft, ik denk zeker dat het nuttig is om dit topic weer te activeren en wat mooi dat jullie afgelopen zomer een dochter hebben mogen krijgen. Nederlandse adoptie is zeer bijzonder en mooi. Je geeft een kind een toekomst en dat is het belangrijkste. Gaat alles goed met je dochter??
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90871831
Hey wat leuk dat er nog meer mensen actief zijn! Wij kregen 4 weken terug de rekening voor de VIA. We hebben het toch een jaar uitgesteld, maar dat is meer vanwege economische redenen (op dit moment hebben wij beide een tijdelijke baan en willen we wat meer stabiliteit). En de VIA's zijn volgens mij naar voren geschoven! Bij inschrijving zouden we pas eind 2011 aan de beurt zijn, en nu al komend voorjaar!

Lush-Lady, mag ik vragen voor welk land jullie op de wachtlijst staan? Wat spannend, dat wachten, enig idee hoe lang jullie wachttijd nog zal zijn?

Tanja, wow, een kindje uit Nederland komt niet vaak voor he? Hoe gaat het allemaal thuis? En voor welk land zouden jullie eventueel gaan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_90994369
We staan voor een aziatisch land op de lijst, meer zal ik niet zeggen aangezien er nogal wat adoptiebureaus meelezen op diverse fora. Onze wachttijd ligt tussen de 2 maanden en 2 jaar. We weten dus niets, alles is afhankelijk van je wensen en grenzen
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91102700
Ik weet niet zeker of ik hier al eens meegeschreven heb, maar in ieder geval veel meegelezen!
Wij zijn nu ook écht begonnen, en omdat we zelf in Kenia wonen loopt de procedure voor ons wat anders, en met name ook een stuk sneller. Als alles meezit, hebben we over een paar maanden al een kindje, en zijn ook de rechtzaken aan het eind van dit jaar al afgerond. Een hele spannende tijd dus!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_91103927
Wij stonden al een jaar op een wachtlijst voor een zuid amerikaans land. Het had nog wel een jaar kunnen duren, maar inmiddels zijn er mensen die tegelijk met ons op de lijst kwamen al op reis naar hun mooie kindjes. Ik weet nog niet wat wij gaan doen met onze procedure. We kunnen er mee verder gaan, maar het kindje zal weer minimaal een jaar jonger moeten zijn dan onze kleinste. En de kindjes zijn meestal min. 2 jaar. Dus ja... dan zijn we weer wel een tijdje verder. Wie weet gaan we, of beter proberen we, nog een keer NL adoptie, of zwangerschap. Tot de zomer beslissen we hier in ieder geval niet over en genieten we van onze meisjes O+

Elvy, wow, het moet inderdaad heel anders zijn als je in Kenia woont. Als je vanuit hier naar Kenia gaat moet je soms wel 6-9 maanden blijven. Zijn jullie met het oog op adoptie naar Kenia gegaan, of voor 't werk? En, kom je in Kenia ook veel (of iets) te weten over de achtergrond van de kinderen? Maaruh, een spannende tijd inderdaad!
  maandag 10 januari 2011 @ 10:20:27 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91105609
elvy, wat spannend!!!!

tanja, wat bijzonder dat jullie afgelopen zomer zo onverwachts een kindje uit NL 'in de schoot geworpen' kregen. hoe kwam dat zo dan?

hebben jullie gisteravond ook dat programma gezien over die adopties uit ethiopië? ik werd er erg verdrietig van... ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een kindje zou willen adopteren, maar als de vraag naar kinderen dit soort kinderhandel in de hand werkt, vreselijk! :'( het lijkt me ook zo lastig om daar goed op te controleren.
in de haak.
pi_91106298
Ja, vreselijk om te zien zo he. Maar dit is geen 'nieuws' hoor, over de Ethiopie adopties. De vergunninghouder heeft hier informatie over op de website.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je vertrouwen kunt hebben in je vergunninghouder. En dat je een goed gevoel hebt bij de procedures in het land zelf. Want later moet je je kind toch recht in de ogen aan kunnen kijken en zeker weten dat alles goed en netjes geregeld is met bio-familie. Je moet er toch niet aan denken...

NL adoptie, hebben we aangegeven toen we gesprekken hadden met de Raad voor de Kinderbescherming. Nooit verwachtingen van gehad (want gebeurd zelden) en toen ineens... wel. En nu ben ik ZO blij. Natuurlijk met ons mooie meisje. Maar ook dat we alles van haar weten.
pi_91108489
Ow dat klinkt wel heftig ja, dat televisie programma.

Wij wonen en werken al 4 jaar in Kenia, en zijn hier dus niet speciaal voor de adoptie heen gekomen. Ouderparen uit Nederland moeten hier inderdaad minimaal 6 maanden komen wonen, en dat deel van de adoptieprecedure is voor ons hetzelfde als voor hen, het verschil zit hem met name in het voortraject.
Hoe alles precies zal gaan lopen kan ik natuurlijk pas achteraf met zekerheid zeggen, maar in principe krijg je alle bekende informatie over het te adopteren kindje, en, ook anders dan wanneer je vanuit Nederland adopteerd, je mag hier zelf het kindje 'uitkiezen'.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 10 januari 2011 @ 12:13:52 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91109076
wow! al lijkt het me ook behoorlijk moeilijk.

het betreffende programma is hier terug te zien trouwens.
in de haak.
pi_91112813
Dat is inderdaad een van de dingen waardoor ik het moeilijk vind om voor adoptie te kiezen, trui. Er zijn meer wensouders dan er kinderen ter adoptie wordt aangeboden. Het is big business onderhand.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_91112940
Waar vraag is, is aanbod. Klinkt misschien cru, maar blijkbaar werkt het zo. Ik denk dat je op je gevoel moet afgaan en moet proberen kritisch te blijven. En dat betekent in adoptie land helaas ook vaak een heeeeele lange adem hebben.
pi_91113361
Helaas is ons internet niet goed genoeg om uitzending gemist te kunnen bekijken, maar ik denk dat ik de strekking wel ongeveer begrijp.
Als je hier woont dan is het toch een beetje gek om te begrijpen dat die wachtlijsten zo ellenlang zijn in Europa. Kindertehuizen zitten hier VOL met kinderen die graag geadopteerd zouden willen worden, en van wachtlijsten is hier dan ook geen enkele sprake, ja, voor een kindje tot dat het eventueel geadopteerd wordt. Maar ik weet dat het in europa andersom is.
Ik vond het wel positief om van ons bureau te horen dat 80% van de adopties lokaal zijn, dus Kenianen zelf die een kindje adopteren.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_91124621
Wauw Elvy, dat is dus eigenlijk een binnenlandse adoptie voor jullie? Wat spannend zo! De wachtlijsten hier hebben ook niet zoveel te maken met een tekort aan kinderen, maar met name met de toetsing, procedures en eisen van de landen zelf, waardoor de wachttijden erg oplopen. Dat is aan de ene kant jammer, aan de andere kant is het natuurlijk ook om ervoor te zorgen dat alles betrouwbaar verloopt. Al geloof ik best dat als er minder bureaucratie zou zijn, de adopties een stuk vlotter zouden verlopen. Zelf weet ik het een en ander over hoe de adopties (voorheen) in Haitie verliepen, en dat had vooral te maken met de traagheid van de ambtelijke instanties daar, erg jammer, maar vanuit hier weinig aan te doen. Overigens vind ik het supergaaf dat er in Kenia zelf ook veel wordt geadopteerd!

Ik heb het programma gisteren opgenomen, straks maar even kijken. Het is inderdaad wel bekend nieuws dat er in Ethopie misstanden zijn (geweest?) mbt de adopties. Voor zover ik weet worden er aan alle kanten (door het land zelf en door de vergunninghouders) maatregelen genomen. Het is echter wel verschrikkelijk dat er zoveel is misgegaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_91127699
Ja voor ons is het een soort binnenlandse adoptie, maar wij worden niet tot die 80% gerekend hoor, want wij staan toch geregistreerd als buitenlanders. Welliswaar buitenlanders die in Kenia wonen, maar toch..
Mijn reactie over die wachtlijsten was een reactie op wat Ahava zei, ik snap dat het voor een groot deel aan de bureaucratie ligt. Hoewel goed testen natuurlijk goed is om misstanden zoals die in Ethiopie, maar ook zoals dat verhaal dat laatst bij jullie speelde over die begeleider van een kinderdagverblijf ( toch??) te voorkomen.
Maar soms is het toch moeilijk om met je verstand je gevoel te volgen. Mensen die willen adopteren hebben daar vaak heel veel over nagedacht. Misschien wel meer dan de gemiddelde mensen die zwanger worden. Dan voelt al dat keuren en testen wel eens vreemd, zeker als je weet hoeveel kindjes er in de wereld zijn die geen enkele hoop op een toekomst hebben..
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_91135506
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:20 schreef elvy het volgende:
Ja voor ons is het een soort binnenlandse adoptie, maar wij worden niet tot die 80% gerekend hoor, want wij staan toch geregistreerd als buitenlanders. Welliswaar buitenlanders die in Kenia wonen, maar toch..
Mijn reactie over die wachtlijsten was een reactie op wat Ahava zei, ik snap dat het voor een groot deel aan de bureaucratie ligt. Hoewel goed testen natuurlijk goed is om misstanden zoals die in Ethiopie, maar ook zoals dat verhaal dat laatst bij jullie speelde over die begeleider van een kinderdagverblijf ( toch??) te voorkomen.
Maar soms is het toch moeilijk om met je verstand je gevoel te volgen. Mensen die willen adopteren hebben daar vaak heel veel over nagedacht. Misschien wel meer dan de gemiddelde mensen die zwanger worden. Dan voelt al dat keuren en testen wel eens vreemd, zeker als je weet hoeveel kindjes er in de wereld zijn die geen enkele hoop op een toekomst hebben..
Ik ben het helemaal met je eens! Om nog maar niet te spreken over alle kosten die erbij komen voor het adopteren van een kindje. Aan de ene kant begrijp ik het wel, aan de andere kant schept het veel onmogelijkheden, maar goed, dat is weer een heel ander punt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_91367925
Inderdaad Fuente... Die kosten zijn echt enorm. Wij verdienen bovenmodaal, maar zou niet weten waar ik het geld vandaan moest halen. Is dat voor meer mensen hier een issue? (Wij gaan binnenkort net als Ahava IVF doen, dat eerst. Wie weet ooit adoptie...)
pi_91605045
Het is inderdaad veel geld he. Dat is voor ons ook even een ding.
En er komt nog meer bij. Want als wij 4 maanden op reis moeten dan zullen we toch onbetaald verlof moeten nemen. En de hypotheek loopt gewoon door.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:52:08 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91605492
is het wellicht een mogelijkheid om je huis voor die periode onder te verhuren?
in de haak.
pi_91606011
Ja! Nog helemaal niet aan gedacht. Ik denk niet dat er een markt voor is in ons dorp. Maar zeker geen gek idee. Denk dat het wel ook af hangt van hoe lang van te voren we zouden weten dat we kunnen gaan. En, ik ga er van uit dat het altijd duurder wordt dan je denkt, dus er moet flink gespaard worden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:36:19 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91607025
daar is die lange wachttijd dan wel weer handig voor. ;) succes met 't hele traject!
in de haak.
pi_91617782
4 maanden? welk land is dat dan?
In ons geval was het 3 weken,en de kosten vielen achteraf ook nog mee.
pi_91646468
Ik weet uiteraard niet over welk land -tanja- het had, maar ik weet wel dat als je vanuit bijvoorbeeld Nederland een kindje uit Kenia wilt adopteren dat het dan verplicht is om voor een periode van minimaal 4-6 maanden (maar afhankelijk van de rechtzaken kan dat ook wel 9 maanden worden!) in Kenia te wonen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')