Natuurlijk wel slaat op dat ik van mening dat de band met een eigen kind wél sterker is dan die met een geadopteerd kind.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waar zeg je nou natuurlijk wel op. Ontken ik iets dan? Ik voeg alleen iets toe ik ontken nergens iets.
Met je ratio voel je niets (ik iig niet, voor vrouwen geldt misschien iets anders, vandaar hun rare logicaquote:Op zondag 21 mei 2006 23:43 schreef NanKing het volgende:
En ik denk idd dat ratio een grote rol speelt dan je hormonen voor moeder gevoelens.
Als het puur hormonen waren dan zouden er nooit meer kinderen verwaarloosd worden en zouden adoptie kinderen niet bestaan.
Ja, maar waar baseer je het op?quote:Op maandag 22 mei 2006 00:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk wel slaat op dat ik van mening dat de band met een eigen kind wél sterker is dan die met een geadopteerd kind.
Zie bovenste post.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met je ratio voel je niets (ik iig niet, voor vrouwen geldt misschien iets anders, vandaar hun rare logica). En sommige mensen sporen gewoon niet, neemt niet weg dat normaal gesproken ouders meer van hun eigen kinderen zullen houden.
Absoluut bewijzen kan ik het niet, maar het is wel zeer aannemelijk en het strookt ook met wat ik heb waargenomen in mijn omgeving. Ik heb nog nooit gezien dat er adoptieouders waren die meer gaven om hun geadopteerde kind dan om hun eigen kind, wel andersom.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, maar waar baseer je het op?
Het is een aanname, je denkt er over na trekt een conclusie en neemt deze als waarheid aan.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen met adoptie kinderen en biologische kinderen hebben gezegd dat de band met het biologische kind sterker is, de band is waarschijnlijk anders maar niet per definitie sterker.
Omdat jij je iets niet voor kunt stellen betekent het nog niet dat het zo is.
En hoevaak precies heb je dat gezien, en hoe meetbaar was dat en hoe uitte zich dat etc etc.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Absoluut bewijzen kan ik het niet, maar het is wel zeer aannemelijk en het strookt ook met wat ik heb waargenomen in mijn omgeving. Ik heb nog nooit gezien dat er adoptieouders waren die meer gaven om hun geadopteerde kind dan om hun eigen kind, wel andersom.
Geen significante aantallen uiteraard, wetenschappelijk bewijs is het niet. Het is wél genoeg om mijn eigen werkhypothese te ondersteunen; het strookt ook met mijn andere denkbeelden en inzichten. Ik ben niet zo van de nurture stroming zogezegd.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
En hoevaak precies heb je dat gezien, en hoe meetbaar was dat en hoe uitte zich dat etc etc.
Ik zeg toch niet dat ze niet van dat kind kunnen houden? Het zal alleen niet zo'n sterke band zijn als met het eigen kind.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zie bovenste post.
En daarbij komt ook dat het fijn overkomt wat je zegt tov adoptie ouders.![]()
Dat iets strookt met jouw denkbeelden en inzichten wil niet zeggen dat het de waarheid is. Het is jouw perceptie en daar blijft het bij je hoeft mij niet te overtuigen met jouw perceptie wat het is niet jouw perceptie die ik wilde hoorde in de eerste plaats toen ik mijn vraag in dit topic stelde.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Geen significante aantallen uiteraard, wetenschappelijk bewijs is het niet. Het is wél genoeg om mijn eigen werkhypothese te ondersteunen; het strookt ook met mijn andere denkbeelden en inzichten. Ik ben niet zo van de nurture stroming zogezegd.
Dat klopt, maar wie kent de echte waarheid wel? We moeten ons behelpen met logica, argumenten en waarnemingen.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat iets strookt met jouw denkbeelden en inzichten wil niet zeggen dat het de waarheid is.
Sorry, ik wil altijd overtuigen en gelijk hebben, het is een karakterzwaktequote:Het is jouw perceptie en daar blijft het bij je hoeft mij niet te overtuigen met jouw perceptie wat het is niet jouw perceptie die ik wilde hoorde in de eerste plaats toen ik mijn vraag in dit topic stelde.
quote:Mijn vraag was gericht aan mensen die zelf geadopteerd zijn (en evt geadopteerd hebben) om hun ervaring te horen en daarvan mijn beeld te creeëren.
Ik vind het heel erg leuk dat je zo graag je mening aan iemand wilt verkondigen en altijd en eeuwig een discussie wilt aanhalen die niet relevant is maar ik vind dit topic daar eigenlijk niet voor bedoelt.
pure onzinquote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een adoptie kind is wel van jezelf, maar is geen echt kind van je. Dat maakt echt verschil.
Natuurlijk is het onzin, de hele band tussen ouders en kinderen is gebaseerd op het nurture principe, zonder dat zouden we natuurlijk nooit naar onze kinderen omkijkenquote:Op maandag 22 mei 2006 06:27 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
pure onzin
en het zou iets 'hormonaals' zijn waardoor je meer van je eigen kinderen zou houden, zozo,verklaar je eens nader.
Ow, dat heb ik gemist dan. ruzie of zo?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb even gekeken en Spindizzy's laatste post op Fok! is van 18 december vorig jaar, maar al lang voor die tijd was ze gestopt met posten in OUD.
Hoiquote:Op donderdag 9 november 2006 17:14 schreef Yoni het volgende:
TVP-tje
ik meld me heel voorzichtig ook een klein beetje in dit topic...
Mijn 'verhaal' is ook niet echt volledig bekend, dus geen reden tot verontschuldigingen hoorquote:Op donderdag 9 november 2006 17:19 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hoi
Het spijt mij, waarschijnlijk heb ik jouw verhaal gemist, maar wat is de reden bij jullie dat je voor adoptie zou gaan (ik dacht namelijk dat ik jou eens gezien had in het rammel-topic?)
Ja, het is gewoon dezelfde procedure. Alleen de keuze qua landen is iets beperkter omdat er landen zijn die geen kinderen door alleenstaanden willen laten adopteren.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:33 schreef leonieke het volgende:
Is het trouwens dezelfde procedure die je dan moet doorlopen?
Graag m@x!quote:Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef m@x het volgende:
Mocht je willen dan kan ik je eventueel wel een keertje aan mijn buurvrouw voorstellen Yoni. Misschien dat zij wat tips of adviezen voor je heeft aangezien zij dus net het traject heeft doorlopen wat jij nu in gaat. Volgens mij woon je hier niet zover vandaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |