Liefquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:54 schreef Belana het volgende:
yoni, is er nog nieuws? ik moest ff aan je denken na je lieve rammelpost over mijn ezra in het foto topic
Nee, ik geloof niet dat ik dat zou overwegen. Sowieso niet, ook als bijvoorbeeld zou blijken dat ik met een partner niet zwanger zou kunnen worden bijvoorbeeld. Ten eerste ben ik echt een ramp als het gaat om medische behandelingenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:02 schreef Belana het volgende:
ja dat is wel erg jammer idd.
ff een brutale vraag, maar zou jij ivf overwegen? een oud buurvrouwtje van ons heeft dat gedaan (ook alleenstaand) en is nu mama van 3 prachtige dochters. maar het is natuurlijk wel toestand.
Op dit moment eigenlijk is adopteren als alleenstaande het makkelijkst uit Haiti. China was altijd heel goed mogelijk, maar is helaas sinds 1 januari gesloten voor alleenstaanden. Verder zijn Nigeria en Lesotho nog opties, maar dat zijn vrij moeizame opties helaas.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef Fuente het volgende:
Yoni, wauw! Je gaat alleen adopteren, wat super! Welke landen kun je momenteel als alleenstaande ouder uit adopteren?
Wijzelf denken ook af en toe aan adoptie, als iets op langere termijn. Zelf ik heb een geadopteerde broer (inmiddeks 22) uit Haitie.
Wat ik wil weten is: Hoe gaat de procedure precies, Hoe veel kost het, Hoe lang duurt het traject, Is er verschil met buitenlandse kinderen of een kindje uit Nederland?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:23 schreef Yoni het volgende:
Annemiek, wat wil je precies weten? Er is heel veel info te vinden op internet, maar nogal verspreid. Als je wat meer specifieke vragen hebt, dan kan ik je wel helpen. Ik ben er aardig in thuis, ik heb zelf een solo adoptieprocedure lopen namelijk.
Hele kleine babytjes komen niet zo heel veel voor. In China gebeurt het wel eens, maar meestal zijn ze toch zeker wel minimaal een half jaar. In Haiti kan het zijn dat je een voorstel voor een baby krijgt, maar daar zit tussen het voorstel en het afreizen zo'n anderhalf jaar.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Gaat stieken wel veel tijd in zitten eer dat je een kindje in huis hebt...
Ik heb op www.adoptie.nl ook al veel info gevonden.
Hoe oud zijn adoptie kinderen doorgaans als ze naar Nederland komen? Kan dat ook al heel kort na de geboorte zijn?
Nog helemaal niet ver. Ik heb een BKA van november 2006, mijn VIA staat gepland voor mei 2008quote:Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef Richard_ het volgende:
Yoni, Mag ik vragen hoe ver je er mee bent?
Wat misschien belangrijk om te weten is het volgende: wanneer je in aanmerking komt voor een adoptie uit Nederland dan heeft de biologische ouder(s) een half jaar het recht om het kind weer op te 'eisen'. Wij kwamen ook in aanmerking voor adoptie uit Nederland maar de raadsmedewerker heeft ons dit verteld waarop wij zijn afgehaakt voor Nederland. Inmiddels zijn we sinds een half jaar de trotse ouders van een dochter uit China.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:52 schreef Yoni het volgende:
Verschil buitenlands of nederlands kindje
Er zijn twee grote verschillen:
1. Nederlandse kinderen worden nauwelijks ter adoptie aangeboden (beetje rare woordkeuze, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Er wordt altijd bij voorkeur gekozen voor een plaatsing bij familie en daarnaast hebben we in Nederland natuurlijk nog de mogelijkheid van pleeggezinnen.
Er zijn per jaar echt maar een paar kinderen in NL die daadwerkelijk geadopteerd worden.
2. Een buitenlands kind is, als je het kindje in je armen hebt gesloten, meteen van "jou". Bij een nederlands kind kan de biologische ouder nog een jaar de adoptie herroepen. Dit betekent dus een jaar onzekerheid en de kans dat je je kindje weer af moet staan.
Overigens kun je zowel voor een buitenlands kind op de wachtlijst staan als voor een Nederlands kindje. Mócht het dus voorkomen dat er eentje is, dan kan je daar wel in aanmerking voor komen, terwijl je wacht op een buitenlands kindje zeg maar. Ik ken één gezin waar dit is gebeurd.
Dat stond ook al in mijn bericht wat je quote en het is zelfs een jaarquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
[..]
Wat misschien belangrijk om te weten is het volgende: wanneer je in aanmerking komt voor een adoptie uit Nederland dan heeft de biologische ouder(s) een half jaar het recht om het kind weer op te 'eisen'.
Jaaa ik ook, zo'n lief liedjequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |