Ja, dat kan! Er is wel max 40 jaar leeftijdsverschil tussen ouder en kind. Dus tegen de tijd dat je vriendin zover zou zijn (na de officiele voorlichtingsbijeenkomsten en onderzoek etc) dat ze een kindje adopteert zal dat kindje minimaal 2 zijn. Maar stel dat ze overweegt om te adopteren zou ik zeker adviseren om alvast in te schrijven. Kost niets en er gebeurd dat minstens 1 jaar helemaal niets.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:25 schreef livelink het volgende:
Een vriendin van mij van in de 40 wil ook graag als alleenstaande adopteren. Zijn daar dan nog wel mogelijkheden voor? Ik weet niet wat de uiterste leeftijd is waarop je nog kan adopteren.
Ja, dat klopt. Maximale leeftijd van de ouder is 46. Dus moet ze niet al te lang twijfelen. Onze procedure duurt nu al bijna 3 jaar (met een pauze bij de geboorte van onze dochter) en daar komt nu nog minstens 2 jaar bij. Misschien wel 3.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:37 schreef livelink het volgende:
Maar is het ook niet zo dat het te adopteren kind maximaal 6 jaar oud mag zijn? Dan moet ze dus voor haar 46e het wel allemaal geregeld hebben, begrijp ik.
Voor zover ik begrepen heb is het nu niet eens mogelijk om als alleenstaande te adopterenquote:Op maandag 22 juni 2009 09:25 schreef livelink het volgende:
Een vriendin van mij van in de 40 wil ook graag als alleenstaande adopteren. Zijn daar dan nog wel mogelijkheden voor? Ik weet niet wat de uiterste leeftijd is waarop je nog kan adopteren.
Het kan wel, maar de mogelijkheden (landenkeuze) is gewoon erg beperkt. Ieder land heeft nl zijn eigen regels en daar moet je het mee doen. Wij kwamen ook voor weinig landen in aanmerking (te kort getrouwd, al een kind, niet christelijk etc).quote:Op maandag 22 juni 2009 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb is het nu niet eens mogelijk om als alleenstaande te adopteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |