Graag gedaan. Hij heeft nu nog vrij veel pijn en ligt de hele dag op bed.quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:52 schreef Ladylike het volgende:
thanx Blupje voor het melden van de klachten na een liesbreukoperatie
Sugar kan je er denk ik wel genoeg over vertellen ivm Maria.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:13 schreef _evenstar_ het volgende:
kan iemand me beetje uitleggen hoe dat in zijn werk gaat allemaal die echowat gaan ze doen, en wat als ze iets vinden
![]()
De heupecho op zich is niet veel aan. Ze worden in hun blote bips ja erg leuk als ze jongen zijn en plassen danquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:13 schreef _evenstar_ het volgende:
fijn dat het zo is opgelost![]()
Hier gaat die lekkerwij zijn zo blij
![]()
Nog anderhalve week en dan krijgt arwen de heupecho, vind het bets wel spannend en hoop dat er niets geks te zien is.. ben er best bang voor omdat ze artsen iedere keer blijven zeggen dat ze wel heel stijf in de heupjes is... waar je normaal als je baby's beentje suit elkaar duwt moet een baby een horizontale stand kunnen maken... Bij arwen kom je niet verder als \ _v_/ hoop dat het zo een beetje duidelijk is..
kan iemand me beetje uitleggen hoe dat in zijn werk gaat allemaal die echowat gaan ze doen, en wat als ze iets vinden
![]()
Tuurlijk hoop je dat alles oke, maar gezien de stand van haar benen is het niet gek dat je je zorgen maakt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
thanx allebeien ja wij maken ons best zorgen.. we hopen gewoon dat dit haar bespaard blijft omdat ze ook die allergie heeft en het maagje zo moeilijk doet..
Nu is er niets ergs aan.. het helpt haar dan alleen maar, maar toch..
thanx voor de tip over de eierstokjes( ik wist niet dat ze die al hadden
![]()
ik dcaht dat komt pas als ze groter zijn
)
Ik heb het hier nog niet meegemaakt maar misschien scheelt het als je haar 's morgens gewoon een fles melk geeft ipv een papfles? Ik geef s morgens ook gewoon melk en de papfles meestal s avonds als laatste, maar soms ook gewoon melk ipv pap. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze die ook niet altijd helemaal leegdrinkt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:16 schreef Fuente het volgende:
Sara wil de laatste 3 daagjes overdag geen melk. Dat wil zeggen 's ochtends gaat de papfles van 200 CC op, en erna wil ze helemaal niets meer. Ze eet wel heel goed, en drinkt ook wat diksap tussendoor, maar geen melk. Rond 19:00 krijgen we er nog 30 CC in, met als gevolg dat ze dus 's nachts om de haverklap wakker is en rond 4 uur 's nachts een fles wil.
Is dit een fase? Iemand tips?
Da's idd nog een optie om te proberen. Vanavond dronk ze overigens de hele fles opquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:03 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik heb het hier nog niet meegemaakt maar misschien scheelt het als je haar 's morgens gewoon een fles melk geeft ipv een papfles? Ik geef s morgens ook gewoon melk en de papfles meestal s avonds als laatste, maar soms ook gewoon melk ipv pap. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze die ook niet altijd helemaal leegdrinkt.
Ok. Gelukkig. Ze heeft nu een kwartier geleden de fles op en ligt nu lekker te slapen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:41 schreef Rottdog het volgende:
Ja maak je niet ongerust Ingrid hoord er allemaal bij.
Fuente 150 cc maal het aantal kilo's van Sara en dat delen door het aantal flessen wat ze op een dag krijgt. Maaltijden en brood staan natuurlijk beiden voor een fles en zoals Igraine al zegt s'ochtends maar geen pap.
Ik zou wel het hele pakket halen. ik heb tijdens mijn kraamverzorgsterstijd toch best nog wat zomerbabietjes meegemaakt die echt nog een kruikje nodig hadden. Of twee...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:00 schreef cattie het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Ik ben bezig met de baby-uitzetlijst en vraag me af wat het handigst qua beddegoed en slapen is voor een zomerbaby (ben 26 juni uitgerekend). Het hele standaard pakket met lakentjes en dekentjes enzo? Of is dat te warm? Pyamaatje of slaapzak? Zo'n slaapzakje lijkt me wel erg handig, maar kan dat bij een pasgeboren baby?
Alvast bedankt!
Mijn dochter is van 29 Juni en ik heb dus het hele pakket gehaald en ook nodig gehad.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:00 schreef cattie het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Ik ben bezig met de baby-uitzetlijst en vraag me af wat het handigst qua beddegoed en slapen is voor een zomerbaby (ben 26 juni uitgerekend). Het hele standaard pakket met lakentjes en dekentjes enzo? Of is dat te warm? Pyamaatje of slaapzak? Zo'n slaapzakje lijkt me wel erg handig, maar kan dat bij een pasgeboren baby?
Alvast bedankt!
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:51 schreef bixister het volgende:
en hihi wie had 't ook weer over die rainbowbaby mutsjes? die zijn inderdaad veel te groot voor pasgeborenen.
Ik heb er toen 1 via Felicitas gekregen..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:36 schreef Jonnetje het volgende:
Hoe komen jullie aan die rainbowbaby-mutsjes dan?
Omdat jullie er 's wat besteld hebben ofzo?
jongegezinnepasquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik heb er toen 1 via Felicitas gekregen..
Ze heeft een paar rode vlekjes op haar wangetje, verder niks. Maarr dat kan ook uitslag zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
jongegezinnepas?
en ingrid, ik wil je niet bang maken of iets, maar heeft ze rode vlekjes op der wangetje borstje rugjehier begonnen de spuitluiertjes 2 dagen na de prik, bleek ze het rota virus te hebben. Wij dachten ook dat het door het spuitje kwam.
Nogmaals ik wil je niet bang maken, maar als je je teveel zorgen maakt zou ik even ene bezoekje naar de huisarts brengen.
En wat je kan doen is tussendoor wat ors geven. Omdat ze met spuitluiertjes veel vocht verliezen.
Zeker weten? De verhouding zout-suiker bij ORS is normaal gesproken ruwweg 1 theelepel zout op 6 tot 8 theelepels suiker.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is ook simpel zelf te maken. Een afgestreken eetlepel suiker een afgestreken eetlepel zout en een liter gekookte mineraalwater ( zonder bubbels)
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:45 schreef Vicky het volgende:
ff juigen!! Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30 zonder wakker te worden!!!
Ze heeft ook geen krampjes meer denkik, want ze gilt niet meer van de pijn en heeft gister 3!! keer gepoept!
Amber is vandaag al weer 5 maanden... Wat gaat dat snel!
Ohja, niet aan gedacht, kan ook nog.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:19 schreef Rottdog het volgende:
Denk niet dat het nog de bijwerkingen zijn van een vaccinatie.
Misschien heeft ze een buikgriepje of een virusje onder de leden misschien zelfs wel van het CB-buro opgepikt aangezien zij niet het enige kindje is wat er die dag komt.
Ah. Ok. Ze heeft dit nog nooit gehad, vandaar onze ongerustheid. Maar ik moet toch nog naar de ha, vraag ik het meteen. Trusten!quote:Op zondag 19 maart 2006 01:31 schreef Igraine het volgende:
Het hoeft niet perse griep te zijn, kan een buikgriepje of virusje zijn. DIe kleintjes pakken zo snel iets op.
Ze hebben niet altijd koorts dan.
Misschien een goed moment om wat vrije uren op te vragen die je nog te goed hebt vanuit je zwangerschapsverlof?...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:15 schreef Ladylike het volgende:
jonnetje: ja ik mag blijven, maar ik denk dat pappa blijft slapen want ik moet gewoon werken de volgende dag
je hebt 100% gelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:27 schreef Githa het volgende:
[..]
Misschien een goed moment om wat vrije uren op te vragen die je nog te goed hebt vanuit je zwangerschapsverlof?...
Je klinkt wel vreselijk stoer en sterk Ladylike, maar denk ook een beetje aan jezelf he. Je hebt als ik je verhalen lees, een vreselijk zware tijd achter de rug met veel veranderingen.
Iedereen is vervangbaar op het werk en dat bedoel ik niet verkeerd![]()
Bix, dat Rota-virus komt idd veel voor. M'n vriend had er info over opgezocht en het schijnt dat er in Amerika toch jaarlijks nog zo'n 80 kindjes aan sterven. Ze wilden Robin vooral in het zkh houden, omdat ie in zo'n korte tijd zoveel was afgevallen en omdat bijna nergens op reageerde en alleen maar huilde en sliep. De tweede nacht moest hij nog ter observatie blijven, terwijl het al veel beter met hem ging. Hij had ook nog een derde nacht mogen blijven, maar ze deden in het zkh niks wat wij niet thuis konden doen, dus hebben we ervoor gekozen lekker met hem naar huis te gaan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:50 schreef bixister het volgende:
wennie wat een schrik, en wat moesten jullie vreselijk lang wachten met robin-in-omslagdoek, zielig! gelukkig dat 't zo snel alweer zoveel beter gaat. rs-virus komt dacht ik heel veel voor, maar hoeft lang niet altijd zulke heftige gevolgen te hebben (toch?).
[..]
Weten jullie ook waarom ze spuugt? Zit ze tegen een buigriepje aan of is het iets anders?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef Jelief het volgende:
Jonnetje, de paniek was om het spugen. Volgens een van de vbn-moeders op het borstvoedingsforum kan het niet zoveel kwaad als ze weinig drinken. Ik ben nu weer wat rustiger, ook omdat Emma lekker drinkt en gewoon vrolijk is. In de vakantie wil ik cupfeeding en zelf de fles vasthouden proberen.
Ik kijk uit naar de maand mei want dan is Emma 6 maanden en wil ik langzaam aan beginnen met groente en fruit. En dan is er ook nog de kans dat ik betaald een paar maandjes thuis kan zijn ( zie hoe gaat het met de moeders)
Tot die tijd zijn we blij met alles wat er in gaat en erin blijft.
Verder gaat het lekker met mijn meisje, ze rolt steedsvakerop haar zij en af en toe door. Ze lacht veel enwil alles maar dan ook alles zien. boohbah is leuk om naar te kijken, papa isleuk, ze stopt zelfs met drinken om te zien waar hij is. Ze weet ook goedwatze wil en kan dat ook behoorlijk duidelijk maken (lees piepen als het niet gaat zoals ze wil).ow en ze wil staan staan staan!
als er geen ruimte is dan is blijven geen optie. Amber zou na de 1e opname eigenlijk voor de 2e keer opgenomen worden, maar omdat er geen ruimte was ging dat ook niet door. Ze kregen pas de dag daarna een plekje...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:10 schreef _evenstar_ het volgende:
jeetje meis wat naarwat een schrik moet dat zijn.
Persoonlijk zou ik met zoiets gewoon daar blijven. ik vind het wel gevaarlijk dat ze je met zoiets weer naar huis sturen![]()
sterkte!!
Hey meis, ja ze had helaas weer 1 open plekje, en verder gewoon goeie knallers, denk dat de tandjes boven er ook aankomen. Die plekjes heeft ze echt af en aanquote:Op maandag 20 maart 2006 22:44 schreef _evenstar_ het volgende:
jelief wat moeilijk.. kan je niet wat zorgverlof of iets opnemen.
Het is toch belangrijk dat ze genoeg binnen krijgt.
Fuente heeft sara weer zo;n last van haar wangetjes? zag in foto topic dat ze een rood wangetje had![]()
kimmetje weer goed gaan drinken hoor wordt maar snel je vrolijke ikke.
Ladylike heel veel succes en sterkte is moeilijk maar wel beter voor randall
Oh ik ben zo verliefd op mijn kleine meisje![]()
Als je haar wakker maakt of uit bedje haalt krijg je een stralende glimlach, ze lacht ehct met heel haar gezichtje.
En als je haar dan oppakt dan klemt ze haar armen om de nek soms lijkt het of ze ja/ nee / mama zegt maar dat klinkt alleen maar zo![]()
Ik hou zoveel van haar he![]()
ja, maar als ie echt klem zit dan is een kind ontroostbaar, gaat niet slapen tussendoor en eet niet meer...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:17 schreef Rottdog het volgende:
Ladylike wat een gedonder als de darm bekneld raakt is er dan geen kans op afsterven?
Helaas voor Ingrid, ze heeft de hele nacht niet kunnen slapen, omdat Kim de hele nacht hysterisch lag te krijsen. Kim heeft gisteren niet gepoept, ms dat het daar aan ligt ? Ik hoor Kim nog steeds brullen aan de telefoon. Ingrid heeft niet de indruk dat ze krampjes heeft. Zou ze ms tandjes krijgen ? En hoe kun je dat constateren, moet je dan per sé witte puntjes kunnen zien ? Nouja, ik hoop voor beiden dat ze nog wat kunnen slapen vandaag, anders maar als ik vanavond thuis ben.quote:
Beetje late reactie maar de verbinding hier lag er uitquote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:04 schreef renzell het volgende:
Tearsong; was jij niet precies een jaar geleden uitgerekend?![]()
maandagquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:08 schreef Sugar het volgende:
Evenstar, wanneer heb je nu die echo? Morgen?
Succes in elk geval.
gelukkig, want er is niets zo erg als je kind zien pijn lijden en je kunt niets doenquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:51 schreef Vicky het volgende:
* Vicky is ook heel benieuwd naar Juultje
pff de rust is wedergekeerd. Net een klysmatje gegeven, ze liet een harde natte scheet, nou alles zat onder. De vloer, me broek, trui, sokken en schoenen... en Amber natuurlijk ook. Het heeft ws. wel opgelucht wat ze ligt nu lekker te spelen in de box...
Ja ik heb het gezien, erg leuk!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef Randa_v het volgende:
* Randa_v heel trots is.
Merlijn staat op de voorkant van de telegraaf van vandaag.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:26 schreef Vicky het volgende:
Ambertje heeft net gepoeptweleenswaar met behulp van de thermometer er kwam eerst een dikke breiige klont uit, dus dat is eruit....
ja maar je gaat toch niet je dieren wegdoen als je niet eens zeker weet of de plekken veroorzaakt worden door een huisdierallergie? Als ik Fuente zo hoor reageert ze ook op eten, dus het hoeft helemaal niets met de katten te maken te hebben. Dan lijkt het me dat je toch eerst mogelijke testen afwacht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:17 schreef Anitra het volgende:
Maar als je net zoals hier de huiisdieren weg doet is er vaak al snel verbetering te zien Fuente
Daarom kan je ze ergens laten logeren. En om het even duidelijk te zeggen: je gaat toch ook niet 4 jaar lang je kind met de katten laten zitten en je dan over 4 jar voor je kop rammen omndat je nu die mogelijkheid niet geprobeerd had. Een bloestest kan tot 4 jaar niet alle stoffen aan geven warvoor het kind allergisch is of juist niet. Soms zijn er dingen die wel naar voren komen met de bloedtest en dat dit klopt met wat je zelf waarneemt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:23 schreef TearSong het volgende:
[..]
ja maar je gaat toch niet je dieren wegdoen als je niet eens zeker weet of de plekken veroorzaakt worden door een huisdierallergie? Als ik Fuente zo hoor reageert ze ook op eten, dus het hoeft helemaal niets met de katten te maken te hebben. Dan lijkt het me dat je toch eerst mogelijke testen afwacht.
Ik zou tenminste nooit zo snel m'n dieren wegdoen als ik niet zeker wist dat ze de oorzaak waren van een allergische reactie. Ook niet uit 'voorzorg'.
Wat erg Ingrid dat kan toch zomaar niet? Er moet toch een oorzaak zijn voor het huilen van vandaag? Een huilbaby is echter wel een zwaar iets hoor, dan huilt je kind echt dag in dag uit en ik begreep dat Kim toch een tijdje goed is gegaan, of heb ik dat mis?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Want de huisarts vind ons aanstellers en slechte ouders. Natuurlijk zei hij het niet op zo'n manier, maar dat kon je tussen de regels door duidelijk merken.
Met Kim is het idd een hele tijd goeg gegaan. We denken niet dat ze nu ineens een huilbaby is geworden. Ik hoop het niet zeg!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:19 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat erg Ingrid dat kan toch zomaar niet? Er moet toch een oorzaak zijn voor het huilen van vandaag? Een huilbaby is echter wel een zwaar iets hoor, dan huilt je kind echt dag in dag uit en ik begreep dat Kim toch een tijdje goed is gegaan, of heb ik dat mis?
Er is trouwens wel een enorm informatieve site over huilbaby's: http://www.huilbaby.info/
Hoe is het nu met Kim?
en een manueel therapeut/osteopaat? Al iets gehoord? Bij Tomas heeft het enorm geholpen maar die had echt een blokkade in z'n nek. Maar ook als ze niet zoiets heeft kan bijv. een osteopaat enorm veel spanningen wegnemen in het lichaam. Ik zou dat eigenlijk nog iets sneller proberen dan acupunctuur. (ach ja, baat het niet...)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:47 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb contact gehad met iemand die aan acupunctuur doet. En ze wil Kim graag helpen en dat nog gratis ook! Het doet absoluut geen pijn en kan zeker wel van de vaccinatie komen! Ik ga maandag heen. ( http://www.dianahofman.com/ )
Ook heb ik contact gehad met iemand die aan reiki doet, ze wil Kim graag zien en wil graag een proefbehandeling doen. Ik ga iig woensdag met haar praten.
Dat zou ik ook niet zo snel doen nee, vooral omdat je schrijft dat Sara er zelf weinig last van lijkt te hebben. Even een vraagje (en je hebt het ongetwijfeld allang hier geschreven maar ik heb de laatste tijd niet echt tijd gehad om alles te lezen, sorry!): wat smeer jij er nou op en zitten bij Sarah die plekken ook alleen op het gezicht/rond de mond?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:42 schreef Fuente het volgende:
Anitra, helaas hebben wij geen mensen in onze omgeving waar wij de katten kunnen laten logeren. Sara is niet benauwd, zo lang haar exceem onder controle is met smeren, doe ik ze niet weg.
De plekken zitten vooral op haar bolletje (tussen d'r haartjes) en op haar wangen/ onder haar oren. Op dit moment heeft ze alleen een plekje op d'r voorhoofd, en op d'r linkerwang, die bijna weg is. We smeren een hormoonzalf, triamcinolanac, werkt als een trein! Alleen als ze plekjes heeft, dan smeren ze en zijn ze binnen 2 a 3 dagen weg.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:02 schreef TearSong het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet zo snel doen nee, vooral omdat je schrijft dat Sara er zelf weinig last van lijkt te hebben. Even een vraagje (en je hebt het ongetwijfeld allang hier geschreven maar ik heb de laatste tijd niet echt tijd gehad om alles te lezen, sorry!): wat smeer jij er nou op en zitten bij Sarah die plekken ook alleen op het gezicht/rond de mond?
Sjee Vickyquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:52 schreef Vicky het volgende:
Wij zaten vandaag weer eens in het zh. Vanmorgen was het weer helemaal mis. Amber wilde niet slapen, was alleen maar aan het huilen. Uiteindelijk was ze toch in slaap gevallen van vermoeidheid. Toen werd ze wakker en was het mis. Krijsen!! Mies kon er even niet meer tegen en die is gaan bellen met de kinderafdeling van het ziekenhuis. Een verpleegkundige zou met de kinderarts overleggen en die zou on sterugbellen.
Een klein half uurtje later werden we teruggebeld. We mochten naar de EHBO komen. Amber is helemaal nagekeken door de kinderarts en er is een rontgenfoto van haar buikje gemaakt. De ka kon geen obstipatie vinden, de andere ka kon ook niets vinden maar ze hebben toch een radioloog laten komen om de rontgen goed te bekijken. Zijn even gaan wandelen wat de radioloog was onderweg en dat kon nog wel even duren. Om half 4 waren we weer terug in het zh. De radioloog heeft ook niets kunnen vinden op de foto. Geen verstopping, geen afwijking aan de darmpjes.... De kinderarts zei dat het misschien wel van de lactulose zou kunnen komen dus nu hebben we Forlax gekregen. Dat mocht Amber eerst niet omdat ze toen nog te jong was. We "moeten" haar nu ook iig 3x per dag paracetamol geven (ze mag er 4, eventueel nog 1 extra dus als het echt niet te houden is) en we moeten een dagboekje bijhouden wanneer ze slaapt, huilt, eet, medicijnen krijgt en poept. De afspraak voor maandag bij de ka blijft staan, dan gaan we verder praten. Amber heeft het 1e drankje nu gehad, 40 cc water met een poeiertje en ze heeft al een klein poeppie gedaan... Hoop dat het snel gaat werken.
Ze is nu al een stuk gezelliger, zit lekker te kletsen in de wipstoel.
Ingrid, wat fijn!! Ik ben ook ingewijd in Reiki en ik merk dat Amber ook (af en toe) wel rustiger word als ik mijn hand op haar buikje leg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |