abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36326556
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:26 schreef Vicky het volgende:
Ambertje heeft net gepoept weleenswaar met behulp van de thermometer er kwam eerst een dikke breiige klont uit, dus dat is eruit....
Goedzo Amber!

We moetn om 14.20 bij de ha zijn. Eens kijken of we een doorverwijzing krijgen. Want ze krijst als een gek, niet normaal meer. En volgens de ha had het nu wel over moeten zijn.
pi_36327262
Och arme Amber, wat lijkt me dat toch sneu.. Ik vind Hanne soms al zo zielig als ze eens wat moeite heeft met poepen.. Arm klein meisje, ik hoop dat je vandaag( zoals Wennie het zo leuk zegt ) je mamma een poepie laat ruiken zien.
[edit] Ik zie net dat je al gepoept hebt!

Renz ik hoop ook dat je blijft. Al is het een beetje op de achtergrond en post je maar af en toe een keer..
Ik zou het heel jammer vinden om niks meer te horen en te zien van Julius. Het is gewoon een superscheetje..
Natuurlijk is het helemaal jouw keuze en ik zal je begrijp welk besluit je ook maakt, maar vond toch even dat je het even moest weten.

Djeez en Ingrid.. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor.
Laat ze maar eens goed kijken. Kan nooit verkeerd zijn.

Fuente, krijgt Sara die ecxeemplekken van de kat of van iets anders ( )?
Lief he, die pogingen tot kruipen Hanne zit nu steeds op handen en voeten en wiebelt heen en weer. Ze komt niet vooruit en besluit dan toch maar dat schuiven (met af en toe behulp van een teen/voet) toch makkelijker is.

Hanne probeert zich nu ook een beetje opte trekken tot staan.. Ook zo
W ~ H ~ T
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:02:46 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36327522
goedzo hanne

ambertje hoop dat de rust weer een beetje wedergekeert is nu..

ingrid.. ik zou wat randa zij eens naar een ostheopaat oid gaan..

fuente.. ik zou toch eens een proberen de katten een poosje ergens anders proberen te plaatsen.. kijken ofdat het verschil uit maakt voor sara..

wennie fijn dat het met robin weer beter gaat moet een hele opluchting wezen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36327947
Jonnetje, we weten niet waar ze het van krijgt. Ze kan nog nergens op getest worden aangezien ze nog zo jong is, zodra ze 1 is geweest wil de HA wel gaan testen. Ik heb enigzins een vermoeden dat ze van peer er meer last van heeft (ze heeft gisteren peer gehad). Maar zeker weten doe je het niet (ja een tijdje geen peer geven en dan weer proberen ). Maar eigenlijk hebben we geen idee waar het van komt. Op zich is het nu met de zalf stukken minder, en snel weer weg, dus zolang het onder controle blijft is het te doen
En optrekken tot staan! Wat lief he! Wat worden ze allemaal snel groot eigenlijk he...

Evenstar, we zouden wel willen (ook aan gedacht) maar kep niemand in de buurt wonen die er een tijd voor kan zorgen. Mijn schoonouders zijn veel weg (uitstapjes, vakanties ) en verder ook niet echt anderen die het zouden kunnen doen. We hebben er aan gedacht om ze helemaal weg te doen (uit voorzorg) maar aan de andere kant is de exceem bij Saartje op dit moment redelijk onder controle. (met smeren snel weg). Ik heb wel zoiets van, mocht het duidelijk worden dat het aan de katten ligt, gaan ze weg. En tot dan toe veel poetsen (scheelt dat we laminaat hebben).
Hoes't met Arwen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36328043
Het nadeel is dat dat alleen aan getoond kan worden als je eerst de katten laat logeren en ze later weer terug haalt. Ook duurt het overigens een aantal jaar voor je je huis daadwerkelijk vrij heb van de allergenen van huisdieren.
Maar als je net zoals hier de huiisdieren weg doet is er vaak al snel verbetering te zien Fuente
pi_36330183
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:17 schreef Anitra het volgende:

Maar als je net zoals hier de huiisdieren weg doet is er vaak al snel verbetering te zien Fuente
ja maar je gaat toch niet je dieren wegdoen als je niet eens zeker weet of de plekken veroorzaakt worden door een huisdierallergie? Als ik Fuente zo hoor reageert ze ook op eten, dus het hoeft helemaal niets met de katten te maken te hebben. Dan lijkt het me dat je toch eerst mogelijke testen afwacht.

Ik zou tenminste nooit zo snel m'n dieren wegdoen als ik niet zeker wist dat ze de oorzaak waren van een allergische reactie. Ook niet uit 'voorzorg'.

Tomas heeft overigens ook van die plekken rond z'n mond. Op het CB zeggen ze dat het wel vaker voorkomt en dat eten de oorzaak kan zijn, maar dat het bij sommige kindjes alleen al bij de aanraking helemaal 'opvlamt', of erger wordt door kou e.d. Zolang ik goed blijf smeren (minimaal eens in de 3 uur) wordt het niet zo erg, maar ik moet het niet vergeten want dan wordt het direct erger. Ik merk ook dat hij het van bepaalde voedingsmiddelen krijgt (bij bijv. appel-perenstroop op brood, dan is het een ramp!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_36330259
Een osteopaat of manueel therapeut, wat doet die dan? Dat is toch alternatief? Wordt vast niet vergoed, maar dat zal ik navragen. (uiteraard hebben we dat wel voor Kim over!)

Want de huisarts vind ons aanstellers en slechte ouders. Natuurlijk zei hij het niet op zo'n manier, maar dat kon je tussen de regels door duidelijk merken.
We moeten maar naar het cb toe, alsof die je veel helpen. Maar goed, dat doen we dan maar, je moet wel.
Mochten die niet helpen, dan pas wil hij Kim doorverwijzen naar de kinderarts.
pi_36330996
ingrid, er is best een kans dat je een aantal behandelingen van zo'n osteopaat of manueel therapeut vergoed krijgt hoor! zeker even navragen. en wat vervelend dat jullie je zo niet serieus genomen voelen door de huisarts.

fuente, je katten wegdoen lijkt mij ook een heel moeilijke stap, helemaal als je nog niet zeker bent of dat wel een oorzaak is van de eczeem-klachten van sara.
pi_36331219
De katten blijven sowieso tot Sara getest is . Stel je voor dat het helemaal niet aan ze ligt, en ze zijn weg? Het scheelt dat we nu meteen smeren zodra er een plekje komt, het gaat dus vaak niet meer open. Ze is nu bijna 7 maand, nog 5 maandjes en ze kan getest worden, die komen we vast nog door.
Het scheelt ook wel dat Sara er zelf nooit veel last van lijkt te hebben, ze zit er niet aan en huilt ook niet meer dan normaal wanneer ze wel plekjes heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 24 maart 2006 @ 15:55:02 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36331250
Fuente lastig hoor.. en als je merkt dat ze vooral na peer die plekjes heeft misschien eens wta proberen met voeding weg te laten e.d.

Met arwen gaat het wel goed opzich.. ze is wat huileriger geweest .. ze maakt ook hele vreemde geluidjes met haar mondje, beetje klakken en met de kaakjes over elkaar heen wrijven.
vandaag gaat het wel goed weer !
Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is en alles..

ingrid ik weet niet wat voor verzekeirng je hebt, of je aanvullend verzekerd bent.. meestal wordt het wel vergoed.. wordt het niet vergoed dan zou ik het toch overwegen.. wat belangrijker voor je is.. en als belangrijkste wat beter is voor kim.
pi_36334766
Ik ben gisteren weer met Merlijn naar de Manueel Therapeut geweest. Dit keer heeft hij weer iets aan het nekje gedaan en naar zijn bekken en heupjes gekeken. Jammer genoeg had Merlijn al wat last van krampjes en dan kwam die therapie er ook nog bij. Hij heeft eigenlijk de hele tijd bij de therapeut gehuild. Wel heb ik het idee dat het lekker met hem gaat. Hij beweegt zich lekker veel en niks lijkt hem meer dwars te zitten. Als ik alleen al kijk hoe hij zijn linker armpje gebruikt en ik zie dat er rechts op zijn achterhoofd de kale plek verdwijnt ben ik blij dat ik er toch naar toe ben gegaan. De therapeut vond de schedel ook al weer mooier van vorm worden, maar dat trekt als het goed is ook vanzelf weer bij doordat hij nu zijn linkerkant ook optimaal gebruikt, want dat kon hij eerder niet.

Djeez en Ingrid, ik heb me nu voorgenomen om bij een volgende kindje meteen naar een therapeut te gaan. Zij kunnen vaak meteen zien en voelen in de bewegingen of het kindje iets mankeerd. Zo een therapeut kan geen kwaad en heft de juiste blokkades op met weinig behandelingen. Merlijn heeft nu 4 behandelingen gehad en hoeft in mei pas weer terug om te kijken of het nog goed gaat en niet weer iets geblokkeerd heeft zitten. Merlijn heeft bij de bevalling door trekken met vacuum wat meegekregen in zijn nekje en zijn bekken/heupjes. Zo kunnen veel kindjes wat oplopen wat niet erg is maar wat ze wel net in de weg kunnen zitten. Misschien dat jullie je dan wel geholpen voelen door een contact op te nemen en jullie problemen aan zo een therapeut uit te leggen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:05:51 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36334952
fijn dat het zo lekker gaat van arwen voor merlijn
arwen is helemaal door het dolle we hebben een beetje ene mafkindje
pi_36337566
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:23 schreef TearSong het volgende:

[..]

ja maar je gaat toch niet je dieren wegdoen als je niet eens zeker weet of de plekken veroorzaakt worden door een huisdierallergie? Als ik Fuente zo hoor reageert ze ook op eten, dus het hoeft helemaal niets met de katten te maken te hebben. Dan lijkt het me dat je toch eerst mogelijke testen afwacht.

Ik zou tenminste nooit zo snel m'n dieren wegdoen als ik niet zeker wist dat ze de oorzaak waren van een allergische reactie. Ook niet uit 'voorzorg'.
Daarom kan je ze ergens laten logeren. En om het even duidelijk te zeggen: je gaat toch ook niet 4 jaar lang je kind met de katten laten zitten en je dan over 4 jar voor je kop rammen omndat je nu die mogelijkheid niet geprobeerd had. Een bloestest kan tot 4 jaar niet alle stoffen aan geven warvoor het kind allergisch is of juist niet. Soms zijn er dingen die wel naar voren komen met de bloedtest en dat dit klopt met wat je zelf waarneemt.
Ik heb mijn huisdieren weg moeten doen en dat was niet makkelijk, maar Djuliankan normaal adem halen en zijn uitslag is weg. En bij Djulian kwam alleen uit het bloed de kippeneiwit.
Nogmaals testen op deze leeftijd is de enige betrouwbare test elimenatie en provocatie.
  Jubileum moderator vrijdag 24 maart 2006 @ 20:19:41 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36338577
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:26 schreef Ingrid19 het volgende:

Want de huisarts vind ons aanstellers en slechte ouders. Natuurlijk zei hij het niet op zo'n manier, maar dat kon je tussen de regels door duidelijk merken.
Wat erg Ingrid dat kan toch zomaar niet? Er moet toch een oorzaak zijn voor het huilen van vandaag? Een huilbaby is echter wel een zwaar iets hoor, dan huilt je kind echt dag in dag uit en ik begreep dat Kim toch een tijdje goed is gegaan, of heb ik dat mis?
Er is trouwens wel een enorm informatieve site over huilbaby's: http://www.huilbaby.info/

Hoe is het nu met Kim?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36341335
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:19 schreef Lois het volgende:

[..]

Wat erg Ingrid dat kan toch zomaar niet? Er moet toch een oorzaak zijn voor het huilen van vandaag? Een huilbaby is echter wel een zwaar iets hoor, dan huilt je kind echt dag in dag uit en ik begreep dat Kim toch een tijdje goed is gegaan, of heb ik dat mis?
Er is trouwens wel een enorm informatieve site over huilbaby's: http://www.huilbaby.info/

Hoe is het nu met Kim?
Met Kim is het idd een hele tijd goeg gegaan. We denken niet dat ze nu ineens een huilbaby is geworden. Ik hoop het niet zeg!
We hebben beiden het idee dat er wel iets anders aan de hand is, maar vind maar eens uit wat!
Ik heb telefoonnummers en emailadressen opgezocht van osteopaten en manueel therapeuten in de buurt. Die heb ik allemaal gemaild, misschien kan 1 van hun helpen.

Gelukkig huilt ze niet de hele dag door. Maar als ze bezig is, duurt het wel heel lang en dan krijst ze echt. Heel zielig!

Ze krijst nu weer.

Weet iemand of het klopt dat Kim nu, met 3,5 maanden alsnog een (koemelk) allergie kan krijgen?

Ik ga nu Kim knuffelen, tot later!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:01:07 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36341621
ingrid dat kan zeer zeker..

kenmerken hier waren veel spugen.. meer niet..
het is zo lastug, daarom snap ik ook je huisarts niet..
ik kan me herinneren dat jullie in het begin heel veel liepen te rommelen met de voeding omdat ze er niet goed op reageerde..
kijk eens op www.babyallergie.nl
misschien dat je daar wat wijzer van wordt.

knuffel ze
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:08:59 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36341840
Sterkte Ingrid! Erg moeilijk, dat krijsen. Emma doet het elke dag wel een paar keer, dan heeft zij krampjes (nog steeds ), maar dat hoeft het bij Kim natuurlijk niet te zijn.
Volgens mij kan je op elk moment een allergie krijgen, het kan 'zomaar uit de lucht' komen voor je gevoel. Ik ben op 10-jarige leeftijd ongeveer ineens allergisch voor appels geworden, in een periode van een paar maanden kreeg ik er steeds meer last van. Dus het lijkt me wel kunnen! Maar natuurlijk hoop ik het niet voor je...
Echt raar dat je huisarts zich zo gedraagt t.o.v. jullie. Dat lijkt me erg moeilijk! Kunnen jullie niet een andere huisarts aanvragen ofzo?

TearSong en Fuente: de testen kunnen helaas heeeeeel veel dingen skippen die wel degelijk een grote invloed hebben. Een goede vriendin van mij is officieel helemaal NERGENS allergisch voor, maar ze zit helemaal onder het eczeem, en het wordt alsmaar erger. Ze weten niet waar het van komt, helemaal geen idee. Dus tja...
Ik ben vroeger ook voor vanalles getest vanwege mijn buitensporige (op die leeftijd dan) eczeem. Daar kwamen maar een paar dingen uit, zoals pollen en huismijtallergie, en appel en hazelnoot. In werkelijkheid ben ik voor veel meer dingen allergisch, terwijl de testen het tegendeel bewezen. Ook wezen de testen uit dat ik allergisch was voor dingen waar ik totaal geen reactie op merk(te).
Vreemd dus!

Randa, wat gaaf dat het zoveel beter met Merlijn gaat!! ben blij voor jullie! Als ik een vermoeden heb van een dergelijk iets zal ik ook zeker een manueel therapeut overwegen. Heb het ook meerdere andere mensen aangeraden als ik hun verhaal hoorde, mede dankzij Fok! (anders had ik er niet eens van geweten dat het bestond).
pi_36348051
Anitra, helaas hebben wij geen mensen in onze omgeving waar wij de katten kunnen laten logeren. Sara is niet benauwd, zo lang haar exceem onder controle is met smeren, doe ik ze niet weg. Begrijp me goed, mocht ik ook maar merken dat het van de katten komt, dan gaan ze weg! Sara gaat voor alles.
Ik weet dat je uit bloedtesten niet altijd alles kan halen, maar stel dat er een grote groep voedingsstoffen uitkomt, dan ben je toch een heel eind op weg (want Sara eet momenteel nog van alles). Sinds we de zalf gebruiken is het echter een stuk minder, zo af en toe komt er een plekje op, dan smeren we meteen en is het in 2 dagen weg.

Ik denk dat het scheelt dat Sara niet benauwd is. Vaak kun je dan zelf ook nagaan dat het van stof en dieren komt denk ik..

Suzanna, heel verhaal hierboven getypt komt eigenlijk op hetzelfde neer

Randa, fijn dat het zo goedgaat joh!

Ingrid, wat een rot HA joh! Kun je misschien overstappen naar een andere? Sterkte met Kim iig!
Sara
Merel
Ukje
pi_36348253
Jeetje Ingrid, wat een rare reactie van de ha. Ik zou gewoon ergens een second opinion vragen bij een andere ha. Dat veelvuldig krijsen moet toch ergens vandaan komen... succes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36350275
Ik heb contact gehad met iemand die aan acupunctuur doet. En ze wil Kim graag helpen en dat nog gratis ook! Het doet absoluut geen pijn en kan zeker wel van de vaccinatie komen! Ik ga maandag heen. ( http://www.dianahofman.com/ )

Ook heb ik contact gehad met iemand die aan reiki doet, ze wil Kim graag zien en wil graag een proefbehandeling doen. Ik ga iig woensdag met haar praten.
pi_36359668
Oh, fijn Ingrid, ik hoop dat Kim er baat bij heeft.
pi_36360767
Wij zaten vandaag weer eens in het zh. Vanmorgen was het weer helemaal mis. Amber wilde niet slapen, was alleen maar aan het huilen. Uiteindelijk was ze toch in slaap gevallen van vermoeidheid. Toen werd ze wakker en was het mis. Krijsen!! Mies kon er even niet meer tegen en die is gaan bellen met de kinderafdeling van het ziekenhuis. Een verpleegkundige zou met de kinderarts overleggen en die zou on sterugbellen.

Een klein half uurtje later werden we teruggebeld. We mochten naar de EHBO komen. Amber is helemaal nagekeken door de kinderarts en er is een rontgenfoto van haar buikje gemaakt. De ka kon geen obstipatie vinden, de andere ka kon ook niets vinden maar ze hebben toch een radioloog laten komen om de rontgen goed te bekijken. Zijn even gaan wandelen wat de radioloog was onderweg en dat kon nog wel even duren. Om half 4 waren we weer terug in het zh. De radioloog heeft ook niets kunnen vinden op de foto. Geen verstopping, geen afwijking aan de darmpjes.... De kinderarts zei dat het misschien wel van de lactulose zou kunnen komen dus nu hebben we Forlax gekregen. Dat mocht Amber eerst niet omdat ze toen nog te jong was. We "moeten" haar nu ook iig 3x per dag paracetamol geven (ze mag er 4, eventueel nog 1 extra dus als het echt niet te houden is) en we moeten een dagboekje bijhouden wanneer ze slaapt, huilt, eet, medicijnen krijgt en poept. De afspraak voor maandag bij de ka blijft staan, dan gaan we verder praten. Amber heeft het 1e drankje nu gehad, 40 cc water met een poeiertje en ze heeft al een klein poeppie gedaan... Hoop dat het snel gaat werken.

Ze is nu al een stuk gezelliger, zit lekker te kletsen in de wipstoel.

Ingrid, wat fijn!! Ik ben ook ingewijd in Reiki en ik merk dat Amber ook (af en toe) wel rustiger word als ik mijn hand op haar buikje leg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36362689
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:47 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb contact gehad met iemand die aan acupunctuur doet. En ze wil Kim graag helpen en dat nog gratis ook! Het doet absoluut geen pijn en kan zeker wel van de vaccinatie komen! Ik ga maandag heen. ( http://www.dianahofman.com/ )

Ook heb ik contact gehad met iemand die aan reiki doet, ze wil Kim graag zien en wil graag een proefbehandeling doen. Ik ga iig woensdag met haar praten.
en een manueel therapeut/osteopaat? Al iets gehoord? Bij Tomas heeft het enorm geholpen maar die had echt een blokkade in z'n nek. Maar ook als ze niet zoiets heeft kan bijv. een osteopaat enorm veel spanningen wegnemen in het lichaam. Ik zou dat eigenlijk nog iets sneller proberen dan acupunctuur. (ach ja, baat het niet...)
It's all up to you
pi_36362796
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 08:42 schreef Fuente het volgende:
Anitra, helaas hebben wij geen mensen in onze omgeving waar wij de katten kunnen laten logeren. Sara is niet benauwd, zo lang haar exceem onder controle is met smeren, doe ik ze niet weg.
Dat zou ik ook niet zo snel doen nee, vooral omdat je schrijft dat Sara er zelf weinig last van lijkt te hebben. Even een vraagje (en je hebt het ongetwijfeld allang hier geschreven maar ik heb de laatste tijd niet echt tijd gehad om alles te lezen, sorry!): wat smeer jij er nou op en zitten bij Sarah die plekken ook alleen op het gezicht/rond de mond?
It's all up to you
  zondag 26 maart 2006 @ 00:24:45 #175
105850 Fuente
mamamuts
pi_36368843
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:02 schreef TearSong het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet zo snel doen nee, vooral omdat je schrijft dat Sara er zelf weinig last van lijkt te hebben. Even een vraagje (en je hebt het ongetwijfeld allang hier geschreven maar ik heb de laatste tijd niet echt tijd gehad om alles te lezen, sorry!): wat smeer jij er nou op en zitten bij Sarah die plekken ook alleen op het gezicht/rond de mond?
De plekken zitten vooral op haar bolletje (tussen d'r haartjes) en op haar wangen/ onder haar oren. Op dit moment heeft ze alleen een plekje op d'r voorhoofd, en op d'r linkerwang, die bijna weg is. We smeren een hormoonzalf, triamcinolanac, werkt als een trein! Alleen als ze plekjes heeft, dan smeren ze en zijn ze binnen 2 a 3 dagen weg.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 26 maart 2006 @ 00:25:20 #176
105850 Fuente
mamamuts
pi_36368853
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:52 schreef Vicky het volgende:
Wij zaten vandaag weer eens in het zh. Vanmorgen was het weer helemaal mis. Amber wilde niet slapen, was alleen maar aan het huilen. Uiteindelijk was ze toch in slaap gevallen van vermoeidheid. Toen werd ze wakker en was het mis. Krijsen!! Mies kon er even niet meer tegen en die is gaan bellen met de kinderafdeling van het ziekenhuis. Een verpleegkundige zou met de kinderarts overleggen en die zou on sterugbellen.

Een klein half uurtje later werden we teruggebeld. We mochten naar de EHBO komen. Amber is helemaal nagekeken door de kinderarts en er is een rontgenfoto van haar buikje gemaakt. De ka kon geen obstipatie vinden, de andere ka kon ook niets vinden maar ze hebben toch een radioloog laten komen om de rontgen goed te bekijken. Zijn even gaan wandelen wat de radioloog was onderweg en dat kon nog wel even duren. Om half 4 waren we weer terug in het zh. De radioloog heeft ook niets kunnen vinden op de foto. Geen verstopping, geen afwijking aan de darmpjes.... De kinderarts zei dat het misschien wel van de lactulose zou kunnen komen dus nu hebben we Forlax gekregen. Dat mocht Amber eerst niet omdat ze toen nog te jong was. We "moeten" haar nu ook iig 3x per dag paracetamol geven (ze mag er 4, eventueel nog 1 extra dus als het echt niet te houden is) en we moeten een dagboekje bijhouden wanneer ze slaapt, huilt, eet, medicijnen krijgt en poept. De afspraak voor maandag bij de ka blijft staan, dan gaan we verder praten. Amber heeft het 1e drankje nu gehad, 40 cc water met een poeiertje en ze heeft al een klein poeppie gedaan... Hoop dat het snel gaat werken.

Ze is nu al een stuk gezelliger, zit lekker te kletsen in de wipstoel.

Ingrid, wat fijn!! Ik ben ook ingewijd in Reiki en ik merk dat Amber ook (af en toe) wel rustiger word als ik mijn hand op haar buikje leg...
Sjee Vicky Hopelijk gaat dit werken joh! Dikke knuffel voor Amber
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage zondag 26 maart 2006 @ 13:00:22 #177
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36374883
Hoe kunnen we testen of Kim koemekallergie heeft? Gaat dat via een bloedtest? Ze heeft eer flink zitten te spugen. Nou, we gaan Kim is badje doen en daarna naar mijn ouders toe!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 26 maart 2006 @ 13:05:05 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36374999
je kunt bij de apotheek nutramigen halen en zelf gaan rommelen.. maar die kost 20 euro per 450 gram en is niet zo heel verantwoord.
ik zou naar de huisarts gaan en om een doorverwijzing naar de ka vragen, tip misschien een van de ouders meenemen die zijn meestal iets standvastiger zij hebben al die ervaringen en zo al.
anders misschien morgen het cb even bellen, dat daar overleggen. en dat hij/zij een briefje schrijft voor de huisarts.. en werkt dit niet, naar de ehbo gaan en gewoon niet weggaan voor er naar gekeken wordt.
  zondag 26 maart 2006 @ 20:31:07 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36386776
Ambertje met darmprobleempjes, Kim waarvan we niet weten wat er nu precies aan scheelt zielig hoor.
Sara wat fijn datje goed op de zalf reageert. Robin hoe gaat het met jou?
Alle andere kindjes

Tobias heeft wat nieuws ontdekt; hij kan giegelen! En hij vind het zó leuk dat hij het al de hele dag doet
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_36390419
Amber is een heel stuk gezelliger! Ze heeft gister 3x iets gepoept en vanmorgen ook weer iets. Toch zit er nog ergens iets dwars want ze zit af en toe ontzettend te persen..

Ze heeft vandaag 2x in ons bed geslapen. Michel was vanmiddag aan het klussen op het balkon en Amber's kamertje zit aan het balkon. Omdat ik niet wilde dat ze wakker werd heb ik haar in ons bed gelegd, ingebakend tussen kussens... Ze heeft bijna 2 uur geslapen. Daarstraks heeft ze ook nog even lekker een klein uurtje geslapen.. ik ben lekker even naast haar gaan liggen.

Morgen om 10.15 uur weer een afpsraak bij de ka. Heb alles opgeschreven van dit weekend... wanneer ze slaapt, wanneer ze eet, wanneer ze popept, wanneer ze huilt en wanneer ze medicijnen krijgt.

De paracetamolzetpilletjes doen hun werk goed. Ze slaapt er heel goed op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 maart 2006 @ 22:33:01 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36390553
gelukkig dat het iets beter gaat met ambertje.
succes morgen bij de ka
morgen wordt arwen weer gewogen en gemeten ben erg benieuwd!!

babytjes die giechelen zijn , Arwen zwaait naar tobias
  maandag 27 maart 2006 @ 09:44:45 #182
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36396958
succes vandaag vicky!!

Randall is na een weekendje bij oma te zijn geweest weer thuis (pappa is vandaag 30 geworden en dat wilden we toch goed vieren).
men wat mis ik dat ventje als ie er niet is..
maar oma heeft iets bereikt: hij hoeft niet meer vast te liggen (soort van ingebakend) om lekker te slapen
en vanmorgen toen ik hem terug in bed legde deed hij duimen
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  maandag 27 maart 2006 @ 09:49:01 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36397036
Goodluck met de echo vandaag, Evenstar en Arwen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 27 maart 2006 @ 09:55:43 #184
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36397165
Succes vandaag Evenstar! En natuurlijk ook bij het wachten op de uitslag. Nog een paar daagjes geduld en dan weet je meer...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 27 maart 2006 @ 10:01:52 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36397294
Evenstar succes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 27 maart 2006 @ 10:14:13 #186
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36397523
ow ja succes Evenstar
Lid van de MamaSquad
  maandag 27 maart 2006 @ 11:21:17 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36399080
duimende kindjes zijn

Nou hier terug uit het zkh. wat een gedoe weer
wij dus naar de radiologie, wordt ons muisje in een of ander martel werk gelegd. maar ons dappere dododtje hield zich kranig en heetf geen traan gelaten! ze lag prinsessenheerlijk te duimen.
Linker heupje was goed pfff opluchting
rechterheupje was nog niet rijp, maaaar de radioloog zei das niet erg. met een maand of 3 a 4 doen we nog een heupecho.
Nou ik dus vet opgelucht dit was goed en niet erg.
Hup door naar de kinderarts.
Mevrouwtje is gewogen en gemeten:

weegt 5240 kg en is 58 cm lang

doorverwijzing gekregen voor een dietiste en nog even gevraagd naar die heupecho, want de kindertas zou intern die afspraak maken.
gaat ze in de computer kijken, dahct de radioloog dus dat ze pas 6 weken was en dan is het niet erg dat de heupjes nog niet rijp zijn en hij bedoelde dus als de kleine 3 a 4 maanden was terugkomen.
Uh ze is donderdag 3 maanden
Nu moeten we 8 mei terugkomen voor nog een heupecho en 22 mei weer afspraak bij de kinderarts, en dan horen we dus hoe het precies allemaal zit met de heupjes.
Dan willen ze ook de provocatie test gaan doen met de voeding .
Ik ben dus niet ehct meer opgelucht, en maak me toch nog best zorgen, want goed zitten doet het dus eigenlijk niet

pi_36399307
Och Evenstar, da's niet niks! Wat stom dat die radioloog niet doorhad hoe oud Arwen is! Veel sterkte meis
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 maart 2006 @ 11:33:17 #189
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36399414
8 mei.. dat is precies op mijn verjaardag..
Klote dat je nog niet echt meer weet sterkte hoor
Lid van de MamaSquad
pi_36401569
Wat een dombo zeg.
En nu ben je nog geen steek verder.
Dikke voor jullie
  maandag 27 maart 2006 @ 12:52:58 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36401654
Da's mooi balen dan. Weet je nog niks...
  maandag 27 maart 2006 @ 12:56:22 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36401737
a joh nog anderhalve maand stressen houdt je van de straat maar lomp is het wel.
pi_36402182
Met pasen gaan we alle dingen vergeten en maken we een superweekend van!
pi_36403828
Zou je de kinderarts gewoon op kunnen bellen? Ik kan het cb niet bereiken en aan de ha heb je toch niks!
  maandag 27 maart 2006 @ 14:20:53 #195
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36404076
Heb je een telefoonnummer van de kinderarts Ingrid? Als je dat hebt en je hebt echt het idee dat het dringend is zou ik gewoon bellen hoor. Wat is het ergste wat ze kunnen doen? Zeggen dat je ze niet meer zomaar mag bellen Succes!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36404438
Ingrid, gewoon bellen. Maak het verhaal maar een stukje erger hoor.. beetje overdrijven mag best.

Evenstar, balen zeg, schiet je idd niet veel mee op..

Zijn dus vanmorgen bij de opperkinderarts geweest. Amber is gezond, mankeert niets maar heeft gewoon vervelende darmpjes. De ka zei ook dat de dietiste het verder met ons moet gaan bespreken want volgens haar moet Amber gewoon aan de vaste voeding en worden daar de problemen mee verminderd/opgelost. Dietiste belt vanavond voor een afspraak. We moeten de Zantac af gaan bouwen want dat is volgens haar ook niet nodig en de Forlax vond ze ook niet nodig want ze zei ook dat je wel kan laxeermiddelen kan gaan gebruiken, maar dan blijf je bezig...

Amber heeft wel lekker gepoept daarstraks, dus dat is weer een verlichting. Gisteravond was het weer eventjes mis. Ze lag om 23.00 uur in bed maar slapen.. ho maar... Toen was het krijsen. Uiteindelijk is ze om 23.45 in slaap gevallen en vanmorgen om 8.30 werd ze wakker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_36404685
Vicky, moeilijk hoor. Kan me voorstellen dat je ook niet weet hoe het moet, als er niets mis lijkt te zijn en ze toch zo'n last heeft soms...

Sara is voor het eerst uit logeren geweest vannacht, vanavond halen we haar op. Vanmorgen natuurlijk meteen gebeld, was heel goed gegaan! Sara heeft van 19:30 tot 7:30 geslapen, niet 1 keer wakkergeweest . We hoorden haar op de achtergrond al driftig diediediedie roepen (oma was fruithap aan het geven, maar toen belden wij dus ).
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 maart 2006 @ 15:03:58 #198
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36405407
ik hoop dat met de vaste voedingen het darmprobleem van Amber minder wordt hoor! sterkte Vicky
@ Fuente: fijn dat het zo goed is gegaan, dat geeft je een fijn gevoel als ze weer moet/mag logeren
Lid van de MamaSquad
  maandag 27 maart 2006 @ 15:20:29 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36405909
stoere sara

ingrid gewoon bellen baat het niet dan schaadt het niet

ik vind wel vreemd van de kinderarts dat ze nu al wil beginnen met bijvoeding, met kma is het toch belangrijk dat je echt die 6 maanden afwacht en die zantac afbouwen hopenlijk levert het geen probleem op
hier moesten we ook stoppen met de lozec, heb vorige week afgebouwd, z
ze spuugt wel ietsjes meer zonder de lozec nu maar is acceptabel.
pi_36406135
De eerste 6 maanden is bijvoeding niet al te goed voor de darmpjes omdat ze nog niet volgroeid zijn. Het kan dan juist meer krampjes en allergiën veroorzaken. Vind dat soort adviezen van artsen toch altijd een beetje raar.

He, evenstar hoop toch dat de volgende keer meer duidelijkheid komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')