abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:42:58 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34902593
stiekemurd vaak is het zo dat als de borsten gestimuleerd worden ( tijdens vrijen /douchen oid) dat er dan wat melk uitkomt alleen gebeurt dat willekeurig
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35135049
Merlijn wordt eigenlijk echt veel aangelegt. Een speen helpt bij hem jammergenoeg niet bij krampjes of zuigbehoefte, want die dingen vindt hij verschrikkelijk. De laatste dagen wist ik uiteindelijk niet eens meer welke borst ik hem nu weer moest geven, dus dan voel ik maar een keer welke vol zit en welke minder is.

Vandaag heeft hij haast ieder uur aangelegt gelegen, slechte dag vandaag, volgens mij heeft hij maar twee keer een "normale" voeding gehad. Hij laat zelf duidelijk merken als hij wil drinken en dat is vaak. Alleen na de laatste voeding tot de ochtend heeft hij een schema. Rond 23.15 krijgt hij de laatste voeding en afhankelijk van hoeveel hij gedronken heeft komt hij tussen 3.00 en 4.00 of rond 5.00.

En dan is het de hele dag op vraag. Als ik wil dat hij slaapt moet ik hem beide borsten aanbieden. Bij krampjes krijgt iedere 2 a 3 uur dezelfde borst. Als hij gaat trekken vindt er borstwissel plaats tot hij genoeg heeft.

Geeft best een rompslomp borstvoeding. Gelukkig gaat aanleggen perfect en het trekken wat vorige week nog zo een pijn deed, doet me niks meer. Ik word wel eens moedeloos als ik het idee heb dat mijn borsten leeg zijn. Verder kan ik zo makkelijk aanleggen en voeden, laatst zelfs staand in de keuken gedaan tijdens een verjaardag bij schoonzusje. Mijn schoonmoeder had niet eens in de gaten dat Merlijn aan het drinken was. Ben blij dat ik heb volgehouden en dat Merlijn nu toch al vele dagen de echte melk krijgt van mij.
pi_35142749
fijn hoor randa. en dat legeborstgevoel herken ik wel, soms lijkt het nooit genoeg. maar ook dat gaat weer voorbij. het extreem veel aanleggen is hier ook een tijd nodig geweest. vermoeiend, maar het is dan maar zo. en grappig/mooi he dat ze inderdaad op allerlei manieren proberen die toeschietreflex te bewerkstelligen. op een gegeven moment kent je kind je lichaam bijna beter dan jijzelf, is mijn ervaring. anna weet echt precies wat ze moet doen om 't op gang te brengen. de laatste tijd is dat gelukkig heel liefdevol over mijn huid aaien. ze zoekt sowieso altijd een stukje blote huid op, (liefst buik/borst, maar desnoods hals/oor/gezicht/arm) om aan te raken tijdens het drinken.
pi_35143004
Merlijn is ook al een beetje bezig met over e borst aaien, maar hij heeft altijd van die koude handen, brrr.
pi_35146160
Emma doet dat ook... da's zooo lief he! Maar soms lijkt het wel of ze me tegelijk wil wegduwen, en ze trekt dan ook aan de borst (net als Merlijn bij jou, Randa...grappig) en dat is minder leuk. Dat is ook een onderdeel van het onrustige drinken hier...
pi_35146885
Heel herkenbaar Randa; dat voelen welke borst aan de beurt is! Op een gegeven moment was dit zo'n automatisme van me dat ik in een volle Hema eerst in mijn tieten kneep om te voelen welke het meest geschikt was! Mijn man wees me erop dat ik dat deed en daarna ging ik daar toch wat bewuster mee om!
pi_35147281
Hahahah! Dat kan ik me voorstellen... ik zou het ook zó gedaan kunnen hebben. Inderdaad wel een raar gezicht...
pi_35154981
Haha, leuk dat alles zo herkenbaar is.
pi_35155534
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:17 schreef Jonnetje het volgende:
We hebben hier een verstokte flesweigeraar

Ze heeft ooit een tijd wel gewoon af-en-toe bv uit een flesje gedronken. Maar nu... Ze doet het gewoon niet meer. Ik heb een tijd geoefend met een flesje, daarna geprobeerd met een tuitje (met én zonder anti-lek) en cupfeeden/uit een bekertje drinken.

[bla die bla]
[update!]

(ik weet niet of dit de juiste plaats is maar aangezien het vorige bericht ook in het bvtopic stond plaats ik het toch maar hier)

Mag ik hier even dolenthousiast melden dat Hanne vandaag twee keer een beker met bv heeft leeg gedronken?

Ik had het hele drinken-uit-een-beker/flesje-gebeuren maar een tijdje op een laag pitje gezet. Het enige alternatief wat ik nog kon bedenken was een Tupperware-bekertje met een zacht silicone deksel/tuitje maar ik was dus het dekselgedeelte kwijt
Tot husbie hier gisteravond ineens het deksel terug vond!
Vandaag dus getest en het lukt!

Deze beker is het dus:

ik ben zo blij ik ben zo blij ik ben zo blij
W ~ H ~ T
pi_35155834
Met het aaien enzo..

Hanne wil ook het liefst een stukje blote huid. Vaak ook graait ze naar mijn lippen, dan moet ik haar kusjes in haar hand(palmp)je geven..
En owee als ik het (in haar ogen) niet snel genoeg doe
W ~ H ~ T
pi_35156075
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:34 schreef bixister het volgende:
de laatste tijd is dat gelukkig heel liefdevol over mijn huid aaien. ze zoekt sowieso altijd een stukje blote huid op, (liefst buik/borst, maar desnoods hals/oor/gezicht/arm) om aan te raken tijdens het drinken.
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpen
Dit betekend dat ik áltijd 2 borsten moet ontbloten, hij friemelt er wat aan, knijpt een keer, rolt het tussen zn vingers zoals sommige mensen snot tot bolletjes rollen wrijft er met zijn handpalm overheen enz enz. Vaak tutterd hij gerust nog een half uur aan 1 borst..op een gegeven moment gaat die andere dus echt zeer doen van het gewrijf en geknijp en hij wordt ook echt kwaad als ik er mijn hand overheen leg zodat hij er niet aan kan komen.
Het is voor hem z'on automatisme dat hij het zelfs doet als hij lichtjes slaapt.... volgens mij heeft hij dit ook altijd al gedaan...vanaf dat hij een maand of 3 was (is nu 17,5 mnd).
Ik vertelde het laatst tegen de verloskundige en die vond het zo gek...maar ik heb altijd gedacht dat alle baby's dit deden
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_35156114
Ow Jonnetje!! Ik heb heel het verhaal nooit gevolgd...ik begrijp alleen dat je trubbels hebt gehad met uit een flesje drinken!! Hardstikke fijn dat het nu goed lijkt te gaan met dit tuitbekertje!!! Succes ermee hoor!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_35156902
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:32 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpen
Dit betekend dat ik áltijd 2 borsten moet ontbloten, {...} etc.
tsja, als die van mij de kans krijgt doet ze 't ook (wel eens) maar dat vind ik dus echt niet fijn dus mag ze het niet. je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
pi_35156987
fijn jonnetje! en wat krijgt ze uit die beker, water? ik merk hier dat het wel handig is om duidelijk onderscheid te maken in wat ze uit welke beker krijgen. gekolfde melk alleen uit een fles, de nijntjesbeker bevat nooit anders dan water, en uit de avent-anti-lek bekers af en toe eens wat roosvicee of diksap oid.
pi_35158326
Miss_Take, dat lijkt me dus écht niet leuk, als Emma dat zou gaan doen. Zou ik ook idd niet toelaten, maar ik ben wel heel gevoelig op mijn tepels natuurlijk. Bij mij wrijft/streelt ze over de borst heen, dat vind ik dan juist weer lieff... (maar dit is niet altijd zo, soms duwt en trekt ze ook)

Jonnetje, leuk dat het gelukt is!
pi_35158387
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef bixister het volgende:
fijn jonnetje! en wat krijgt ze uit die beker, water? ik merk hier dat het wel handig is om duidelijk onderscheid te maken in wat ze uit welke beker krijgen. gekolfde melk alleen uit een fles, de nijntjesbeker bevat nooit anders dan water, en uit de avent-anti-lek bekers af en toe eens wat roosvicee of diksap oid.
Volgens mij ging het over een beker met BV...
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:52:33 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35161195
bix, er zat bv in

Wat fijn jonnetje! Ik kan me de stress nog goed herrinneren van 't geen fles willen drinken. Fijn dat je nu iets hebt gevonden waarmee je afgekolfde melk kunt geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:03:59 #68
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35164279
Dat is inderdaad een hele fijne beker Jonnetje!

(Je moet alleen niet je vinger door het midden duwen om het - -je wat groter te maken maar dit terzijde).

Ben trouwens zelf met 9 maanden helemaal gestopt met bv. Toen had onze zoon er geen zin meer in. Hij had mij een paar keer écht hard gebeten, en daarop heb ik heel hard geschreeuwd (van pijn dus). Daar schrok hij natuurlijk weer van, en weigerde vanaf dat moment de borst. Nou ja, prima hoor. Ik vind dat we het prima gedaan hebben.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:19:52 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35164927
Willen de bv-ers even naar mijn vraag in het grote kleine babytjes-topic kijken svp? Thanks!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_35165444
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:55 schreef bixister het volgende:

[..]

je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
ach..dat maak ik mezelf wel altijd wijs.
Hij doet het nu al zo lang, dan had ik eigenlijk moeten beginnen met 'afleren' toen hij 3 mnd was, nu is dat niet meer eerlijk. En ik ga er niet dood van..het is soms irritant haha.
Als ik nu in het openbaar moest voeden dan zou ik het ábsoluut nooit goed gevonden hebben, maar dat heb ik nooit of te nimmer gedaan.
pi_35174521
ja, is nu inderdaad vast erg moeilijk af te leren. maar pfoeh ik moet er toch echt niet aan denken hoor, openbaar of niet.

en aha, BV zat er natuurlijk in jonnetje, verkeerd gelezen en ook wel een beetje logisch natuurlijk in dit topic...
pi_35207246
Ik heb net allemaal tips zitten zoeken op internet over het samen slapen met Merlijn in bed.

Gelukkig heb ik goede tips kunnen vinden die het mij wat makkelijker maken. Ik val namelijk iets te vaak in slaap als hij vacuum ligt. Ik legde het dekbed van ons dan zo neer dat het niet op Merlijn lag, maar ik denk ik dat ik zelf onder een lege dekbedhoes ga slapen als ik Merlijn weer bij me in bed pak, zodat hij niets zwaars op zich krijgt en met een gerust hart 's nachts bij de voeding in slaap kan vallen. Ik ga dan ook maar een handdoek opgerold onder het hoeslaken leggen zodat hij ook niet zomaar uit bed kan rollen.

Hoe deden jullie die nachtvoedingen?

Zittend voeden gaat mij de laatste tijd niet zo goed af omdat ik last heb van mijn pols waardoor ik een gefrustreerde Merlijn niet goed met één hand aan kan leggen

Ik heb gezocht of ik een indicatie kon vinden hoeveel voedingen een BV-kindje van 4 maanden ongeveer vraagt, maar ik heb er niets over kunnen vinden. Ik kan me nog niet eens voorstellen dat hier de nachtvoeding weg zou vallen, ik stel me er ook op in dat die misschien tot 10 maanden er in blijft. Nou is Merlijn ook nog geen 4,5 kilo (het gewicht waarop ze minder zouden kunnen gaan komen). Ik moet nu al, als Merlijn doorslaapt, dus langer dan 5 uur hem wakker maken omdat mijn borsten op ontploffen staan.

Op hoeveel voedingen zit een baby eigenlijk, weet iemand ongeveer een schemaatje hiervan?? Ik weet dat het per baby verschillend is, maar zou het stiekem graag willen weten als indicatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Randa_v op 17-02-2006 23:42:19 ]
pi_35305978
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:33 schreef Randa_v het volgende:

Hoe deden jullie die nachtvoedingen?
Ik legde Jeremy tussen ons in of aan de buitenzijde van mijn kant (tot 4 mnd, daarna alleen maar tussen ons in ivm eruit rollen) en viel altijd (bewust) in slaap tijdens de voedingen. Ik heb eigenlijk nooit niets aangepast aan het bed of wat dan ook, alleen legde ik mijn arm óver de deken zodat hij niet zo snel over jeremy heen zou komen te liggen. Dit hebben we zo gedaan tot hij 1 jaar was, daarna is hij de nacht door gaan slapen en kon ik hem in zijn eigen ledikant laten liggen.
pi_35306380
Wij deden het zoals in deze folder beschreven wordt, alleen lag Myrthe dan in een slaapzak op het dekbed. Na haar 1e jaar is ze de nacht in een eigen (1-persoons, makkelijker met voeden dan een ledikantje )bed begonnen, en kwam ze bij ons als ze 's nachts wakker werd. Nu slaapt ze gewoon de hele nacht in haar eigen bed.
pi_35307816
Chantel ligt altijd in slaapzakje naast me en dan frot ik het dekbed tussen haar en mij in zodat het niet over haar heen ligt. Maar het gebeurt zelden dat ik in slaap val tijdens de voeding. En als het gebeurde dan werd ik meestal wakker als ze klaar was.
pi_35309370
Bedankt, fijn om te weten hoe jullie het doen.

Ik heb nu dus een handdoekrol in bed liggen en slaap als merlijn er bij komt onder een dekbedhoes, Merlijn ligt zelf in een slaapzak en zo slapen we samen. Het dekbed waar ik met Magneet onder slaap is dan aan de kant gegooid. Magneet heeft liever niet dat Merlijn tussen ons in slaapt omdat hij bang is dat hij er op rolt. Merlijn ligt dus echt aan mijn kant. En het gaat prima.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:40:56 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35327564
zeg tot wanneer kan je beginnen met bv?.. zou dat nog kunnen? en hoe begin je dan? hoe krijg ik dan de boel op gang? .. kan het wel omdat ze nu de nuitramigen krijg? doe ik er dan wel goed aan als ze die allergie heeft en ik zelf echt niet zonder producten kan die die stoffen bevat?

heleboel vragen dus..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:54:51 #78
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_35328080
Ik heb hier gelezen dat zelfs vrouwen die geen kinderen hebben gekregen soms borstvoeding kunnen geven door hun geadopteerde kind constant aan te leggen waardoor de borstvoeding op gang komt. Maar hoe oud het betreffende kind was stond er niet bij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_35329165
welke allergie precies evenstar? eerst maar eens uitzoeken of jij dan niet op een onmogelijk dieet moet lijkt me. en verder is 't natuurlijk best te proberen, maar ik weet niet hoe handig arwen nog zal zijn in het goed 'toehappen' van de tepel. en daar hangt volgens mij wel veel van af.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:59:02 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35330640
koemelk allergie.. ze krijgt nu nutramigen ... en ze heeft ook die reflux.. daarom ook de vraag is het wel verstandig.. dacht dat misschien een van jullie dat wel wist
pi_35332742
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:59 schreef _evenstar_ het volgende:
koemelk allergie.. ze krijgt nu nutramigen ... en ze heeft ook die reflux.. daarom ook de vraag is het wel verstandig.. dacht dat misschien een van jullie dat wel wist
Als ze koemelkallergie heeft en je gaat borstvoeding geven zul je zelf ws ook die producten moeten vermijden. Misschien moet je het eens het eens op het borstvoedingsforum vragen daar zitten mensen die vrijwilleger zijn bij VBN of LLL, die weten misschien meer.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:14:52 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35333876
randa, wij legde amber altijd terug na haar nachtvoeding.

Evenstar. Ik heb wel eens gelezen dat als je gestopt bent met bv dat je dan tot een week of 7 daarna de productie nog op kunt krikken. Ik zou het proberen Alleen goed aanleggen wordt misschien idd moeilijk, maar wie weet is ze een natuurtalent Ik zou alleen niet meer te lang wachten met proberen
Hoe het met de allergie zit weet ik niet eigenlijk. succes!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:26:33 #83
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_35334337
evenstar

Ik ken je voorgeschiedenis niet. Maar bv is wel "weer" op gang te krijgen door intensief aanleggen. Dus echt heel veel.
Over de allergie niet ieder kind reageert op de koemelk die in de bv terecht komt. Maar alleen door het te proberen kan je daar helaas achter komen.

Mijn dochtertje heeft bv gehad 2 jaar en 3 maanden en eigelijk sinds begin deze maand vind ze zich zelf te groot voor de borst

Maar ze heeft heel veel allergieen gehad waardoor ik 14 maanden op een heel streng dieet heb gestaan. En ook dit is iets waar je zelf achter moet staan om het te doen. Mij werd van te voren al gezegt dat het vaak niet te doen is niet echt motiverend van een dieetiste, cb en arts.

Mara kon niet tegen koemelkeiwit, noten, zaden, pitten, soja, ei, vis, schelp en schaaldieren zodra ik maar 1 hapje nam waar bv alleen al sporen in zaten zat ze weer heel erg onder het eczeem en had last van verstopping.

Het dieet is goed te doen en vol te houden hoor. Ze is nu van alle allergieen af Als je iets wilt vragen of weten kan vraag maar misschien kan ik je helpen.

Over de bv weer opgang krijgen. Mara is met 6 maanden heel erg ziek geweest en mij bv liep door het niet drinken en de stress heel erg terug (lees had zo goed als niets meer) en door haar heel veel aan te leggen minimaal om de 2 uur is mijn bv weer helemaal op peil gekomen en is nog nooit zo goed geweest als toen.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

Groetjes
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:35:54 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35334735
thanx voor de reacties, ga zo zeker even rondneuzen speuren en eventueel vragen op het bv forum.
En morgen een gesprek met de huisarts er over hebben omdat hij mijn geschiedenis kent e.d. en dat ook een grote rol gaat spelen.. en ook weet ivm de gezondheid van de kleine hoe en wat
pi_35336288
hoe doe je zittend voeden als je borsten op je knieen hangen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:33:42 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35342042
pinquit
Ik voedde altijd halfhangend op de bank (in de hoek), liggend voeden kon ik niet, weleens geprobeerd, maar vond het weinig comfortabel
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:38:29 #87
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_35342237
Met grote borsten kan je het beste in de rubyhouding voeden. Dat werkte voor mij of ons het beste.

Groetjes joyce

ps: ff voor de duidelijkheid reageer onder het account van mijn man die van mij doet het niet meer
pi_35352862
Evenstar, misschien kun je een verwijzing naar een dietist krijgen? Het kan zeker de moeite zijn om te proberen de borstvoeding weer op gang te krijgen. Vaak en kort aanleggen/kolven is daarbij beter dan lang aanleggen/kolven. Elke 1 a 2 uur is wel een minimum (ook 's nachts: tussen 2 en 6 uur is je prolactineniveau hoger, wat belangrijk is voor je productie). Het is dus erg intenstief.. en je hebt geen succesgarantie, je moet er rekening mee houden dat het je niet zal lukken de productie zo ver op te krikken dat je Arwen volledig kunt voeden, en dat ze dus Nutramigen ernaast zal moeten krijgen (om een teleurstelling te voorkomen, het kan natuurlijk best goed gaan).
Het http://www.borstvoedingsforum.nl/ heeft ook subfora over kolven en allergieen, misschien dat je daar nog meer info kunt vinden.
Via het http://www.moedermelknetwerk.nl/ kun je misschien ook melk krijgen, maar dan ben je wel erg afhankelijk van de donormoeder en haar dieet en hygiene.
Wat je ook kiest, veel succes!

Pinquit, misschien steunen met een hydrofiel doekje?
Ik weet zeker dat er een site was over borstvoeding met grote borsten maar kan hem niet meer vinden. In het engels is wel veel te vinden, http://www.breastfeeding.asn.au/bfinfo/large.html & http://www.storknet.com/cubbies/breast/AS-large.htm & http://www.ivillage.co.uk(...)0,,20_159110,00.html

Wat jammer voor je dat Mara niet meer wil Joyce.. maar 2 jaar en 3 maanden is bepaald niet kort Hoe gaat 't nu met haar? Kom eens langs in het peutertopic
pi_35358136
Evenstar, gericht zoeken op de term 'relactatie' kan ook helpen.
Er zijn hulpsetjes te koop waarbij je een klein slangetje naast je tepel plakt waardoor je kindje kunstvoeding binnen krijgt terwijl het aan de borst zuigt.
Misschien eens contact opnemen met een lactatiekundige?
pi_35372612
het lukt!! rugbyhouding gaat idd het best, en een beetje languit zitten

poemojn bedankt voor die sites ff snuffelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:11:21 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_35376186
Ik sluit me geheel aan bij het verhaal van SAINT over allergie. Twee van mijn vier kindjes waren allergisch en ik heb daardoor ook lang met dieet gevoed. Eentje twee jaar, de ander bijna vier jaar. Maar ze zijn wel van de allergie af!

Succes ermee. BV is ten alle tijde weer op gang te krijgen, je kunt zelfs, met veel moeite, geduld en wat extra hormonen, borstvoeding geven als je nooit zwanger bent geweest (en wel vrouw bent natuurlijk )
pi_35377813
Mannen kunnen 't soms ook Tan
pi_35380381
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:09 schreef pinquit het volgende:
hoe doe je zittend voeden als je borsten op je knieen hangen?
Als je kindje zelf al kan vastpakken kun je de borst met 1 hand ondersteunen. Precies door dit probleem werd me na de bevalling in het ziekenhuis verteld dat ik geen bv zou kunnen geven. Simpelweg omdat er geen 1 zuster was die me even kon vertellen dat het voeden ook anders kon dan zittend en/of dat je met je hand de borst kan ondersteunen.
pi_35488784
Ik wil ook bv gaan geven en ga proberen het op z'n minst een half jaar vol te houden, maar na 12 weken moet ik weer aan het werk. Dan wil ik dus gaan kolven. Maar waar moet ik letten bij het kopen van een kolf. Is handkolven te doen als je vier dagen per week werkt of is electrisch dan veel makkelijker. En is dubbelzijdig veel beter/sneller dan één borst tegelijk? En met welk type kolf hebben jullie goede ervaringen?
pi_35490166
tamea, het is echt lastig je hierin te raden, voor de een werkt dit beter, voor de ander dat. ik ben heel blij met m'n elektrische dubbelzijdige medela, daar kolf ik nu al meer dan een jaar bijna dagelijks mee (waarvan 3 dagen per week op m'n werk het laatste half jaar). maar ik ken ook zat mensen die zeer tevreden waren met een handkolf (meestal de Isis van Avent). misschien een idee om er eerst een te huren van de thuiszorgwinkel? (ik geloof tenminste dat dat een mogelijkheid is). om 't eens uit te proberen? verder is 't volgens mij ook maar net waar je zelf gewend aan raakt. succes met de keuze! op www.borstvoedingswinkel.nl staat wel een kleine 'kolfwijzer', maar daar moet je zelf al kiezen voor handmatig of elektrisch.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 21:51:18 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35491105
zoals Bix zegt.. zo veel mensen, zo veel voorkeuren

Ik heb zelf met plezier de Avent Isis gebruikt. Heb daar 9 maanden (bijna) dagelijks mee gekolfd (ook op het werk) en dat ging snel en soepel. Ik heb een tijdje een Ameda gehuurd (dubbel en electrisch) maar was daarmee net zo lang van m'n werkplek af als met de Avent. (inclusief schoonmaken etc dus) Dat bood dus niet echt tijdwinst terwijl de opbrengst ongeveer gelijk was.

Ik zag trouwens dat Avent tegenwoordig ook een electrische kolf heeft.. deze doe je eerst handmatig ivm het ritme dat voor jou het prettigst is en dan een druk op de knop en de kolf neemt 't over.
Lijkt mij wel wat voor als er hier nog eentje komt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35491212
Ik heb de mini-electric medela gehad in de eerste week van Merlijn, het nadeel van zo een kolf is dat hij toch herrie maakt. Dat zorgde bij mij toch dat ik minder ontspannen kon kolven. Daarna heb ik nog zeker 3 weken zowat fulltime, iedere voeding, met de Avent Isis handkolf gekolfd. Dit vond ik fijner omdat het ook minder trok dan de medela en ik er zelf de controle over had en dus ook meer opbrengst. Die Avent Isis had ik zelf vantevoren aangeschaft en ik ben er heel blij mee.

Ik ken dus wel mensen die liever de handkolf hebben omdat deze dus geen herrie maakt.

Je moet zelf bekijken wat je prettig vind.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:05:09 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_35491608
Ik heb net even de medela mini electric plus besteld, nu ik deze posts zag dacht ik er weer aan en ik wil dit keer echt volhouden. Ik had de vorige keer een enkele medela te leen en die beviel me heel goed. Die was echter al oud en inmiddels stuk... dus dan er maar 1 kopen.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 25 februari 2006 @ 23:04:27 #99
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35494098
hier is de handkolf van Avent ook prima bevallen

Evenstar, weet jij al wat je gaat doen?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 23:21:00 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35494809
ja, besloten om toch op de fv te blijven.. omdat het ivm de allergie en de reflux beter is voor haar en het teveel stress nu zou geven, en het voor mij dus ook onverstandig is.
Wel besproken dat bij de tweede ik direct met bv ga beginnen en via de huisarts extra begeleiding daarbij krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')