mijn laatste bericht, nu ga ik Emma badderenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Jelief het volgende:
Tips om urine in luier te detecteren: leg een tissue in de luier, daar zie je wel aan of het nat is, of een navelbandje, kan ook. Wij lieten de luier in het begin op de grond vallen, aan de dreun( of plof hoor je ook wel een beetje hoe zwaar hij is. Bij de meeste luiers is het zo dat als er in geplast is dat je de vulling dan tussen je vingers kunt rollen (gewoon van buiten af vastpakken) het voelt dan glad aan ipv korrelig ruw.
Nogmaals Randa, fijn dat het zo goed gaat!![]()
Mijn dank is grootquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:46 schreef poemojn het volgende:
[ img ]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rc5.gif[/ img ] is zonder spaties
[afbeelding]
Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepelsquote:Op maandag 30 januari 2006 09:06 schreef Randa_v het volgende:
Alleen als hij aan mijn borst ligt en deze is zo goed als leeg gaat hij aan de tepel trekken en trekt ook als hij hem los wil laten. Dat doet dus echt pijn. Is er een manier om te voorkomen dat hij dat doet, of houdt het op bij gewoon goed in de gaten houden?
Ik moet het zelf beter in de gaten houden dus en dan loskoppelen.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:10 schreef nebelung het volgende:
[..]
Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepels
Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het nietquote:Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef poemojn het volgende:
Natuurlijke speenleeftijd schijnt ergens tussen 2,5 en 7 te zijn, maar bij een kind dat daadwerkelijk op haar 7e nog bv krijgt zou ik me eigenlijk ook afvragen of dat psychisch nog wel zo gezond is (en vooral wanneer ze dan gaan stoppen)..
Aaaah Poemojn, ik maak er een zooitje van met mn gequote. Ik snap t denk ik al...je bedoelt dat het voor de moeder psychisch moeilijk zal zijn????quote:Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef MiSs-TaKe het volgende:
[..]
Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het niet![]()
Op een ander forum schrijft namelijk ook een mama waarvan het kind van 6 (en dochter van 3) nog wel eens borstvoeding drinken..niet regelmatig..maar het aanbod is er nog.
Mijn schoonmoeder heeft haar kinderen ook allemaal de borst gegeven, er werd toen nog erger tegen het voeden in het openbaar aangekeken dan bij nu. Bij mijn schoonvader thuis, als ze daar deden voeden 35 jaar geleden, moesten alle jongens/mannen weg, zodat de dames konden voeden. Een zwaar katholiek gezin was dat, dus ik kan me er iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef poemojn het volgende:
Fijn allebei!Erg goed van Emma!
En wat leuk dat je schoonmoeder je daarmee kan helpen Randa.
Gebruik je medicijnen? Sommige medicijnen zorgebn er voor dat er melkafscheiding kan ontstaan nlquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:06 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb iets heel bizars denk ik![]()
Toen ik gisteravond mijn borsten checkte, kwam er ineens melk uit, drupps. Nu geef ik al een jaar geen borstvoeding meer. Ik heb Google er al op na geslagen en kom alleen uit op allerlei zwanger/borstvoeding sites uit. Geen idee waar ik deze vraag anders neer moet zetten. Maar iemand bekend met zoiets???
Ik ben er naar rondvragen achter wat het probleem is van het trekken. Merlijn probeert om het toeschietreflex te stimuleren omdat er niet genoeg uitkomt naar zijn zin.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb er moeite mee dat de momenten dat Merlijn drinkt hij verschrikkelijk kan trekken aan die tepel tijdens het drinken en daar vaak gewoon mee doorgaat. Echt pijn doet het niet, maar fijn is het ook niet. Is dit normaal?![]()
[update!]quote:Op maandag 23 januari 2006 13:17 schreef Jonnetje het volgende:
We hebben hier een verstokte flesweigeraar![]()
Ze heeft ooit een tijd wel gewoon af-en-toe bv uit een flesje gedronken. Maar nu...Ze doet het gewoon niet meer. Ik heb een tijd geoefend met een flesje, daarna geprobeerd met een tuitje (met én zonder anti-lek) en cupfeeden/uit een bekertje drinken.
[bla die bla]
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpenquote:Op donderdag 16 februari 2006 08:34 schreef bixister het volgende:
de laatste tijd is dat gelukkig heel liefdevol over mijn huid aaien. ze zoekt sowieso altijd een stukje blote huid op, (liefst buik/borst, maar desnoods hals/oor/gezicht/arm) om aan te raken tijdens het drinken.
tsja, als die van mij de kans krijgt doet ze 't ook (wel eens) maar dat vind ik dus echt niet fijn dus mag ze het niet. je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:32 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpen![]()
Dit betekend dat ik áltijd 2 borsten moet ontbloten, {...} etc.
Volgens mij ging het over een beker met BV...quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef bixister het volgende:
fijn jonnetje! en wat krijgt ze uit die beker, water? ik merk hier dat het wel handig is om duidelijk onderscheid te maken in wat ze uit welke beker krijgen. gekolfde melk alleen uit een fles, de nijntjesbeker bevat nooit anders dan water, en uit de avent-anti-lek bekers af en toe eens wat roosvicee of diksap oid.
ach..dat maak ik mezelf wel altijd wijs.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:55 schreef bixister het volgende:
[..]
je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
Ik legde Jeremy tussen ons in of aan de buitenzijde van mijn kant (tot 4 mnd, daarna alleen maar tussen ons in ivm eruit rollen) en viel altijd (bewust) in slaap tijdens de voedingen. Ik heb eigenlijk nooit niets aangepast aan het bed of wat dan ook, alleen legde ik mijn arm óver de deken zodat hij niet zo snel over jeremy heen zou komen te liggen. Dit hebben we zo gedaan tot hij 1 jaar was, daarna is hij de nacht door gaan slapen en kon ik hem in zijn eigen ledikant laten liggen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |