abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34563657
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Jelief het volgende:
Tips om urine in luier te detecteren: leg een tissue in de luier, daar zie je wel aan of het nat is, of een navelbandje, kan ook. Wij lieten de luier in het begin op de grond vallen, aan de dreun( of plof hoor je ook wel een beetje hoe zwaar hij is. Bij de meeste luiers is het zo dat als er in geplast is dat je de vulling dan tussen je vingers kunt rollen (gewoon van buiten af vastpakken) het voelt dan glad aan ipv korrelig ruw.
Nogmaals Randa, fijn dat het zo goed gaat!
mijn laatste bericht, nu ga ik Emma badderen

ennuh : Borstvoeding deel 12
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34563746
Oké, bedankt daar heb ik wat aan. Dat van dat navelbandje stond me nog bij maar wist niet meer hoe het precies ging.
pi_34563785
super randa!!!
wij hebben in het begin een weegschaal gehuurd van de thuiszorgwinkel, en dan woog ik om de dag, en een tijdje later om de twee dagen, en zo steeds verder afbouwen. dit omdat piet destijds zo ongemerkt een tijd echt te weinig binnen gekregen had. maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar een van de wekelijkse weeguurtjes op het CB. is een stuk goedkoper.
pi_34563964
Ja, wekelijks naar het CB toe kan ook ja. Ik moet alleen alles te voet doen, maar combineer dat wel weer met iets anders. Is namelijk bijna een half uur lopen. Mijn schoonmoeder woont wel lekker in de buurt en daar heb ik een sleutel van dus komt wel goed. Maar een aantal weken doen dus, wil het wel in de gaten houden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:24:16 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34565156
Ik heb zelf nooit extra gewogen bij Saskia. Nou had die ook redelijke plasluiers en je zag t spek groeien, dus daar was weinig bevestiging voor nodig

Wel lekker dat je bijna volledig live voedt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34565776
Wij hadden de eerste maand ook een weegschaal in huis van de Thuiszorg. Ik kwam er te laat achter dat als je voor langere termijn een weegschaal wilt het goedkoper is om hem bij de Babyrent te huren (en dan heb je ook een mooie digitale). Misschien kun jij er nog wat mee.

En verder wat veel goed nieuws hier!
Jdee, gefeliciteerd met de mijlpalen!
pi_34565796
Jdee wat goed zeg, hulde

En Randa, wat super dat je het toch hebt volgehouden en nu bijna helemaal live aan het voeden bent

[ Bericht 8% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 28-01-2006 23:59:14 ]
pi_34565919
Ok ik geef het op. Hoe krijg ik die smilies nou goed. Ik heb alles geprobeerd
pi_34566050
[ img ]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rc5.gif[/ img ] is zonder spaties
pi_34566565
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:46 schreef poemojn het volgende:
[ img ]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rc5.gif[/ img ] is zonder spaties
[afbeelding]
Mijn dank is groot
pi_34597569
Er komt van de week een programma op tv, helaas alleen op een brits net. En dat gaat over extreme gevallen van geven van bv. Onder andere een 7 jarig meisje wat nog steeds uit de borst drinkt bij haar moeder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel heel erg maf vond hoor. Bv geven is een natuurlijke manier van voeding geven aan je kind. Maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik mijn kind tot haar zevende bv zou geven. Zeker niet in zo'n programma, maar dat is weer een ander verhaal
pi_34597859
Natuurlijke speenleeftijd schijnt ergens tussen 2,5 en 7 te zijn, maar bij een kind dat daadwerkelijk op haar 7e nog bv krijgt zou ik me eigenlijk ook afvragen of dat psychisch nog wel zo gezond is (en vooral wanneer ze dan gaan stoppen)..
Tijdje terug was er overigens bij 'Raymann is laat' (oid) een NLse basketballer die blijkbaar tot zijn 6e bv had gekregen (opm van Rayman: daarom ben je zeker zo lang geworden, je keek reikhalzend naar boven' of iets in die trant ).
pi_34598309
Ja ik ben ook wel benieuwd wat het verhaal erachter is.
pi_34605050
Gisteren heeft Merlijn alle voedingen aan de borst gelegen op 1 na. Daar heeft hij een flesje KV voorgehad. We gaan nu echt afbouwen met de KV. Hij slaapt goed op de borstvoeding, hij krijgt en drinkt dan wel twee hele borsten zowat. Alleen als hij aan mijn borst ligt en deze is zo goed als leeg gaat hij aan de tepel trekken en trekt ook als hij hem los wil laten. Dat doet dus echt pijn. Is er een manier om te voorkomen dat hij dat doet, of houdt het op bij gewoon goed in de gaten houden?
pi_34605103
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:06 schreef Randa_v het volgende:
Alleen als hij aan mijn borst ligt en deze is zo goed als leeg gaat hij aan de tepel trekken en trekt ook als hij hem los wil laten. Dat doet dus echt pijn. Is er een manier om te voorkomen dat hij dat doet, of houdt het op bij gewoon goed in de gaten houden?
Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepels
Variety is the spice of life
pi_34605220
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:10 schreef nebelung het volgende:

[..]

Zodra hij gaat trekken, zelf het vacuum verbreken door even je pink in het mondhoekje te doen. Scheelt je een hoop ellende met je tepels
Ik moet het zelf beter in de gaten houden dus en dan loskoppelen.
pi_34617570
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef poemojn het volgende:
Natuurlijke speenleeftijd schijnt ergens tussen 2,5 en 7 te zijn, maar bij een kind dat daadwerkelijk op haar 7e nog bv krijgt zou ik me eigenlijk ook afvragen of dat psychisch nog wel zo gezond is (en vooral wanneer ze dan gaan stoppen)..
Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het niet
Op een ander forum schrijft namelijk ook een mama waarvan het kind van 6 (en dochter van 3) nog wel eens borstvoeding drinken..niet regelmatig..maar het aanbod is er nog.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_34617680
Oh ja..en dan over die basketballer. Een (Egyptische) kennis van me heeft ook tot zijn 6e borstvoeding gekregen..van zijn moeder én zijn tante .......dát vind ik dan een beetje 'freaky' om het zo maar te zeggen Dat was wel in Egypte...en niet in Nederland.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  maandag 30 januari 2006 @ 18:12:47 #19
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34619719
waw, dat ik nog iemand mocht inspireren hihi.

Dank Bix, wat een geweldige kaart,
en dames
die smilies, gaaaaaaaaf...

Renzell> oepsie, doe maar naar duizend1nachten et hetepost.

hee, Ela BIJT me tegenwoordig in mn schouder, mn heupen, als ze wat moe wordt, hebben jullie dit ook (en ja ook in mn tepels, maar dat doet ze sneakier: langzaam de druk opvoeren met die boventanden zodat ik er maar niet vanaf kom dat ze dat doet, want afkoppelen en nee zeggen is niet interessant ofzo grrrrr)

trouwens... ik oorde vandaag van een vriendin die de ouders leest dat bijten een liefde-uiting is bij kleine kindjes... en dat eigenlijk alleen de mama gebeten wordt?! ken da?
..en laat gaan...
pi_34620630
Het kán wel zo zijn dat kindjes uit liefde bijten..maar dat is per geval en situatie verschillend.

http://www.ouders.nl/trouw/t2000019.htm
  maandag 30 januari 2006 @ 19:15:04 #21
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34621915
jeetje, dat klinkt wel bekend in de oren als ik dat zo lees: "Vooral als het kind moe is (lage bloedsuikerspiegel) en het na een woede-aanval behoefte heeft aan nieuwe energie. Eerst samen iets drinken en daarna knuffelen kan voorkomen dat je die tanden in je nek krijgt tijdens het troosten."
ze heeft me tot nu toe (ook in de tepel) alleen gebeten als ze moe was en honger had. En bijvoorbeeld door een verdopde deus niet kon ademen maar wel wilde drinken.
thanx voor de link!!
..en laat gaan...
pi_34622688
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef MiSs-TaKe het volgende:

[..]

Snap ik eigenlijk niet helemaal....ik bedoel..waarom zou er dan psychisch iets mankeren aan het kind? geen kritiek hoor..heb het alleen nog nooit zo bekeken dus snap het niet
Op een ander forum schrijft namelijk ook een mama waarvan het kind van 6 (en dochter van 3) nog wel eens borstvoeding drinken..niet regelmatig..maar het aanbod is er nog.
Aaaah Poemojn, ik maak er een zooitje van met mn gequote. Ik snap t denk ik al...je bedoelt dat het voor de moeder psychisch moeilijk zal zijn????
pi_34655457
Heerlijk, dit gaat de eerste dag worden met alleen borstvoeding.

Merlijn is nog niet echt veel gekomen vandaag. In de ochtend zit het rond de 2 a 3 uur. Maar tegen het einde van de middag zoals nu, zit hij op 3 a 4 uur. En dan dat hij vannacht voor het eerst heeft doorgeslapen op de borstvoeding vond ik wel mooi, ik had niet eens last van veel spanning op mijn borsten, waarschijnlijk omdat ze ook echt leeg waren toen ik ging slapen. Ik had er niet op durven hopen dat het zo goed zou gaan. Morgen ga ik waarschijnlijk ook voor het eerst openbaar voeden. Lijkt me heel spannend maar ook iets waar ik echt aan moet gaan wennen want als Merlijn honger heeft moet hij in principe ook gewoon te drinken krijgen. Ik heb nu alleen nog maar gevoed in huiselijke situaties.
pi_34656520
Fijn Randa!
En succes morgen

Ja dat ook MiSs-TaKe, maar ik vraag me dan vooral af waarom het kind zo lang nog bij de moeder drinkt.. Voor zover ik weet stoppen ze gewoonlijk wel eerder als ze bijv. kunnen beredeneren dat 't voor baby's/kleine kinderen is, en ze daar niet mee geassocieerd willen worden. En ze krijgen dan met groepsdruk te maken, als de groep ervan weet tenminste. Lijkt me ook niet prettig.
Plus dat ik me afvraag of het in zo'n geval nog 'zuivere' motieven vd moeder zijn of niet (wil ze bijv haar kind zo lang mogelijk klein & afhankelijk houden). Maar dat verschilt ook per situatie natuurlijk.. (en ik denk dat ik weet welke moeder jij bedoelt (nick is Xsmama?), en die komt wel 'zuiver' over vind ik ..
(In VS is ooit een moeder veroordeeld omdat ze haar kind 10 jaar voedde dacht ik.. )
pi_34665145
Aha.. Duidelijk hoor. Ik had er eerijk gezegd nog nooit eerder over nagedacht en nu wel.Maar die Xsmama ken ik niet hoor...de mama die ik bedoel is ook lerares

Succes Randa!!! Geniet er maar lekker van!
pi_34665875
Die ik bedoel dacht ik ook? X=naam zoontje, begint met D. Dochtertje begint met A. Niet dezelfde?
pi_34668769
ow ....ja, dan hebben we t over dezelfde
pi_34687284
De eerste tepelkloof is alweer aanwezig. Jammergenoeg is dat bij mijn borst waar Merlijn veel frustaties bij krijgt. Op een of andere manier krijgt hij de tepel nooit goed te pakken, hoe ik hem ook aanleg, (ik leg vooral liggend of zittend aan en pas me aan aan Merlijn, zittend lukt het hem beter om de tepel te pakken). Ik heb de tepel maar goed ingesmeerd met borstvoeding en aan de lucht laten drogen. Nu wordt het nog meer doorzetten, gelukkig doet het nog niet al te veel pijn. Ik ben nog steeds blij dat het verder zo goed gaat.
pi_34696949
Hè, jammer dat je weer een kloof hebt Randa. Ik kan wel alle tips uit de kast halen maar ik neem aan dat je die zo onderhand wel weet.
Hoe ging het met voeden in het openbaar?
pi_34698142
Tja het was tijdens een inloopochtend voor ouders met kindjes. Misschien niet openbaar genoeg, maar ik kon wel lekker een beetje afgezonderd Merlijn een troostborst geven voor de krampjes. De ouders met kindjes zaten allemaal naar een voorleesverhaaltje te luisteren en er waren er maar een paar die het in de gaten hadden. Het is toch anders dan een huiselijke situatie. Ik zal nu vaker in grote groepen en bij veel mensen moeten voeden, en het gaat mij goed af. Mijn schoonmoeder had een beetje uitgelegd hoe je het beste verdekt kunt voeden, dus onder de trui borst/tepel al ontbloten en dan met trui omhoog doen Merlijn meteen leggen.

Het kloofje valt nog mee, ik heb Merlijn er net de hele tijd aan laten "drinken" omdat hij veel zuigbehoefte heeft door krampjes en gelukkig is het niet erger geworden. Het is wel even doorbijten, maar ik wil nu het gewoon doorzetten. Dadelijk krijgt hij voor het slapen gaan nog de andere borst als laatste voeding. De kloofjes mogen even rust houden tot morgen vroeg. Ik smeer het nog steeds in met borstvoeding en laat het aan de lucht opdrogen.
pi_34698902
Dat zijn echt goede berichten Randa! Geweldig dat het nu betrekkelijk goed gaat na zo'n moeilijke start. Insmeren met melk is idd het beste, ik deed in het begin Bepanthenzalf op mijn tepels op aanraden van de kraamverzorgster maar daar werden ze allleen maar weker van. Zodra ik daarmee gestopt was ging het veel beter.
Dan nog een klein succesje hier, Emma heeft vandaag drie keer uit een flesje gedronken bij mijn moeder, nog niet echt veel maar wel 60,60 en 70 cc en de laatste keer dronk ze meteen goed ipv eerst hard te vechten tegen de speen.
pi_34698987
Fijn allebei! Erg goed van Emma!
En wat leuk dat je schoonmoeder je daarmee kan helpen Randa.
pi_34699829
Ik heb net het programma zitten kijken over extra ordinairy borstvoeden.

Mijn mening is wel een beetje bijgedraaid. Ze heeft haar eerste dochter gevoed totdat ze 5 jaar was en nu haar tweede dochter totdat ze 8 jaar was. Het staat stom en belachelijk, maar haar dochter wilde het toch echt heel erg graag, de borsten hadden namen en voor dat meisje was het echt heel belangrijk. Dus waarom stoppen!! Bij deze ging het dus gewoon niet meer omdat haar dochter de kunst van het spenen was verloren, dus er kwam gewoon niets meer uit. Haar moeder bood het aan maar liet toch echt haar dochters vrij in hun keuze om te stoppen.

Er was een ander gezin met een tweeling waarvan die vrouw aan het tandem voeden was. Die heeft haar kinderen tot 2 1/4 jaar gevoed. En soms wel 20 keer per dag. Overal haalde ze haar borsten eruit om ze te voeden, tijdens het koken, tijdens het eten, in bad enz...... Opzich neem ik absoluut mijn petje af dat ze dit heeft kunnen doen, want het is me nogal niet wat om 20x per dag 2 kinderen te voeden. Dat die niet in elkaar is geklapt van de narigheid verbaasde mij het meest. En ze heeft van narigheid ook weleens geprobeerd om te stoppen hoor, maar die poging mislukte. Inmiddels is ze gestopt, omdat ze ook nog een man heeft en 2 kinderen van haar vorige huwelijk die echt de aandacht van hun moeder misten. In dat geval weet ik niet of ik zolang had doorgegaan, want om de rest van je gezin er veel bij in te laten schieten vind ik persoonlijk wel heel erg ver gaan. Bij haar had het de bijkomende reden om het zolang vol te houden dat het borstkanker tegen gaat. Haar moeder was eraan overleden toen ze 34 jaar was. Het had dus ook wel 2 kanten het verhaal!!

En dan nog een moeder die haar zoontje van bijna 4 jaar nog steeds voedde en hun geadopteerde Chineze dochter ook wilde gaan geven. Helaas lukte dat niet zo erg, ze kreeg wel afgekolfde melk, maar aan de borst wilde ze niet.

En dan nu over het voeden van Chantel. Ik kan me niet voorstellen dat ik er nu zo mee zou stoppen, en ook niet als Chantel 1 jaar is. Zelf heb ik in mijn hoofd zitten om door te gaan totdat ze 2 jaar is. Ik ben benieuwd wat de praktijk gaat zijn. 1 jaar was mijn streven en dan zou ik ook enorm trots zijn op mijzelf, want dat is toch maar mooi een hele prestatie.

Al met al vond ik het toch wel heel interessant om te zien allemaal. En wat de mannen ervan vonden. Die van die dochter van 8 jaar vond het gewoon goed en had zelf ook weleens gedronken om te proeven. En de rest vond het ook wel goed eigenlijk.
pi_34709043
Het zou mooi zijn om door te gaan Lewis, zolang jij en chantel het leuk vinden. Ik zou ook zo lang mogelijk door willen gaan nu tot ik het genoeg vind of Merlijn natuurlijk.
pi_34709108
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef poemojn het volgende:
Fijn allebei! Erg goed van Emma!
En wat leuk dat je schoonmoeder je daarmee kan helpen Randa.
Mijn schoonmoeder heeft haar kinderen ook allemaal de borst gegeven, er werd toen nog erger tegen het voeden in het openbaar aangekeken dan bij nu. Bij mijn schoonvader thuis, als ze daar deden voeden 35 jaar geleden, moesten alle jongens/mannen weg, zodat de dames konden voeden. Een zwaar katholiek gezin was dat, dus ik kan me er iets bij voorstellen.
pi_34723173
Wat kan de oorzaak zijn van het niet kunnen geven van borstvoeding, ook afkolven gaat moeilijk
Komt dit vaker voor en is er iets aan te doen of is het een natuurlijk proces...
pi_34723323
Tja, dat kan heel veel zijn. Dat afkolven moeilijk gaat hoeft er niet eens mee samen te hangen omdat bij afkolven de productie gewoon veel lager is omdat het niet genoeg wordt gestimuleerd, zoals een baby dat doet.

Als je niet weet wat er aan de hand is zou je altijd contact op kunnen nemen met één van de borstvoedingsorganisaties of een lactatiekundige. Zij weten wat je er aan kunt doen, het ligt eraan wat het is maar er is vaak wel iets aan te doen.
pi_34724000
Er zijn weinig vrouwen die echt geen borstvoeding kunnen geven hoor (en dat zou dan kunnen komen door beschadigde melkklieren door bijv. operaties, ontstekingen, of als het niet kan samen met bepaalde medicijnen). Onvoldoende melkproductie hoeft niet voor te komen als je gezond bent en normaal eet. De productie is dan meestal wel op te krikken door meer water te drinken en vaker aan te leggen.

Met kolven is mijn productie ook altijd lager dan wat Tomas drinkt (tenminste, dat denk ik) dus dat hoeft niets te zeggen over wat je kindje binnenkrijgt...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34776377
jdee, jij had \'t toch laatst over die tandafdrukken van ela... nou ik begrijp nu precies wat je bedoelt. sinds een paar dagen heeft anna ook ineens de neiging om tijdens het drinken haar boventanden toch een béétje in m'n tepels te zetten. er is geen sprake van bijten, maar 't doet wel pijn. het lijkt wel of die tanden nu te groot worden om ze buiten spel te houden ofzo. geen pretje in ieder geval. hebben andere 'langvoeders' hier ervaring mee? en hoe kun je zoiets afleren? 'gewoon' bijten komt hier zelden meer voor, maar dit is juist zo lastig omdat het er heel langzaam insluipt tijdens het drinken.
pi_34780302
Moeilijk als die kleintjes gaan bijten.

Ik heb er moeite mee dat de momenten dat Merlijn drinkt hij verschrikkelijk kan trekken aan die tepel tijdens het drinken en daar vaak gewoon mee doorgaat. Echt pijn doet het niet, maar fijn is het ook niet. Is dit normaal?

Grappig vind ik het om te zien hoe gewend hij nu is aan borstvoeding. Hij begint nu werkelijk problemen te krijgen met de fles. Hij bijt de speen van de fles namelijk helemaal dicht eigenlijk zoals hij met de tepel doet bij de tepelhof van de speen. Ik moet toch maar regelmatig eens een flesje kolven om te zorgen dat hij het uit de fles drinken niet helemaal zal verleren. Ook mooi is het zien van het blind zoeken naar de tepel en de frustaties en boosheid op mij als hij afgekoppeld wordt. Schijnbaar ben ik ook elke keer te laat met mijn borst terugtrekken want hij is razendsnel met deze opnieuw pakken.
pi_34897061
Ik heb iets heel bizars denk ik
Toen ik gisteravond mijn borsten checkte, kwam er ineens melk uit, drupps. Nu geef ik al een jaar geen borstvoeding meer. Ik heb Google er al op na geslagen en kom alleen uit op allerlei zwanger/borstvoeding sites uit. Geen idee waar ik deze vraag anders neer moet zetten. Maar iemand bekend met zoiets???
pi_34897597
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:06 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb iets heel bizars denk ik
Toen ik gisteravond mijn borsten checkte, kwam er ineens melk uit, drupps. Nu geef ik al een jaar geen borstvoeding meer. Ik heb Google er al op na geslagen en kom alleen uit op allerlei zwanger/borstvoeding sites uit. Geen idee waar ik deze vraag anders neer moet zetten. Maar iemand bekend met zoiets???
Gebruik je medicijnen? Sommige medicijnen zorgebn er voor dat er melkafscheiding kan ontstaan nl
pi_34898690
Nee ik gebruik helemaal niets. Ben zelfs pil-loos. En nee ben niet zwanger, ben net ongesteld geweest.
pi_34898815
Stiekemerd ik geef ook al enige tijd geen bv meer, maar ik heb er ook nog steeds dat er vocht uit komt ...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34899003
hmm okee. Maar zelfs ook een jaar daarna???
pi_34900409
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb er moeite mee dat de momenten dat Merlijn drinkt hij verschrikkelijk kan trekken aan die tepel tijdens het drinken en daar vaak gewoon mee doorgaat. Echt pijn doet het niet, maar fijn is het ook niet. Is dit normaal?
Ik ben er naar rondvragen achter wat het probleem is van het trekken. Merlijn probeert om het toeschietreflex te stimuleren omdat er niet genoeg uitkomt naar zijn zin. Vind ik toch wel knap dat hij het zo doet. Ik doe nu dus bij trekken van borst wisselen, als hij aan beide trekt laat ik hem even huilen ( want daar loopt het meestal op uit) voor hij weer een borst krijgt.

Ik vind het nu ook mooi hoe hij zijn handjes gebruikt bij het drinken, hij gaat er dan zo leuk mee over de borst heen om meer melk te krijgen. Als ik Merlijn aan mijn borstzie liggen lijkt hij zo groot en wijs, als ik hem dan eraf haal is hij weer echt een baby. Raar dat ik het zo voel.
pi_34901698
@Stiekemurd: Check je ze vaker en heb je dan geen melk? Want dan kun je het beter wel bij de huisarts navragen. Op zich is het niet vreemd dat je nu nog melk hebt, dat kan zelfs tot 6 jaar na de bevalling/het stoppen met bv nog gebeuren. Het zou wel vreemd zijn als je het nu ineens wel hebt maar de afgelopen tijd niet.

Bij mij is het net andersom Randa
pi_34901847
Poemojn, ik hoopte al op een reactie van jou
Ik ben er niet bewust mee bezig geweest eik Totaal offtopic maar ik heb een oproep gekregen voor baarmoederhalsonderzoek, dus dacht ik: "laat ik dat ook ff checken".
Maar zou dat ernstig zijn dan? Ik heb volgende week een afspraak bij de HA voor dat baarmoederhals onderzoek dus dan zal ik het wel ff vragen.
pi_34901990
Nee hoor, als je het verder nooit gecheckt oid hebt is het juist wel normaal. Door dat 'checken' had je lichaam het idee dat 't melk moest leveren gebeurt wel meer vrouwen. Daar zou ik me dan geen zorgen om maken! Het kan wel zijn dat je huisarts dat niet weet trouwens, en je kunt je bloed laten onderzoeken als je wilt op hormonen (prolactinegehalte) ed. Maar gewoonlijk is er niets aan de hand.
oud topic op OOL hierover & nog een topic.
pi_34902092
Poemojn, Google kan niet tegen jou op
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:42:58 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34902593
stiekemurd vaak is het zo dat als de borsten gestimuleerd worden ( tijdens vrijen /douchen oid) dat er dan wat melk uitkomt alleen gebeurt dat willekeurig
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35135049
Merlijn wordt eigenlijk echt veel aangelegt. Een speen helpt bij hem jammergenoeg niet bij krampjes of zuigbehoefte, want die dingen vindt hij verschrikkelijk. De laatste dagen wist ik uiteindelijk niet eens meer welke borst ik hem nu weer moest geven, dus dan voel ik maar een keer welke vol zit en welke minder is.

Vandaag heeft hij haast ieder uur aangelegt gelegen, slechte dag vandaag, volgens mij heeft hij maar twee keer een "normale" voeding gehad. Hij laat zelf duidelijk merken als hij wil drinken en dat is vaak. Alleen na de laatste voeding tot de ochtend heeft hij een schema. Rond 23.15 krijgt hij de laatste voeding en afhankelijk van hoeveel hij gedronken heeft komt hij tussen 3.00 en 4.00 of rond 5.00.

En dan is het de hele dag op vraag. Als ik wil dat hij slaapt moet ik hem beide borsten aanbieden. Bij krampjes krijgt iedere 2 a 3 uur dezelfde borst. Als hij gaat trekken vindt er borstwissel plaats tot hij genoeg heeft.

Geeft best een rompslomp borstvoeding. Gelukkig gaat aanleggen perfect en het trekken wat vorige week nog zo een pijn deed, doet me niks meer. Ik word wel eens moedeloos als ik het idee heb dat mijn borsten leeg zijn. Verder kan ik zo makkelijk aanleggen en voeden, laatst zelfs staand in de keuken gedaan tijdens een verjaardag bij schoonzusje. Mijn schoonmoeder had niet eens in de gaten dat Merlijn aan het drinken was. Ben blij dat ik heb volgehouden en dat Merlijn nu toch al vele dagen de echte melk krijgt van mij.
pi_35142749
fijn hoor randa. en dat legeborstgevoel herken ik wel, soms lijkt het nooit genoeg. maar ook dat gaat weer voorbij. het extreem veel aanleggen is hier ook een tijd nodig geweest. vermoeiend, maar het is dan maar zo. en grappig/mooi he dat ze inderdaad op allerlei manieren proberen die toeschietreflex te bewerkstelligen. op een gegeven moment kent je kind je lichaam bijna beter dan jijzelf, is mijn ervaring. anna weet echt precies wat ze moet doen om 't op gang te brengen. de laatste tijd is dat gelukkig heel liefdevol over mijn huid aaien. ze zoekt sowieso altijd een stukje blote huid op, (liefst buik/borst, maar desnoods hals/oor/gezicht/arm) om aan te raken tijdens het drinken.
pi_35143004
Merlijn is ook al een beetje bezig met over e borst aaien, maar hij heeft altijd van die koude handen, brrr.
pi_35146160
Emma doet dat ook... da's zooo lief he! Maar soms lijkt het wel of ze me tegelijk wil wegduwen, en ze trekt dan ook aan de borst (net als Merlijn bij jou, Randa...grappig) en dat is minder leuk. Dat is ook een onderdeel van het onrustige drinken hier...
pi_35146885
Heel herkenbaar Randa; dat voelen welke borst aan de beurt is! Op een gegeven moment was dit zo'n automatisme van me dat ik in een volle Hema eerst in mijn tieten kneep om te voelen welke het meest geschikt was! Mijn man wees me erop dat ik dat deed en daarna ging ik daar toch wat bewuster mee om!
pi_35147281
Hahahah! Dat kan ik me voorstellen... ik zou het ook zó gedaan kunnen hebben. Inderdaad wel een raar gezicht...
pi_35154981
Haha, leuk dat alles zo herkenbaar is.
pi_35155534
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:17 schreef Jonnetje het volgende:
We hebben hier een verstokte flesweigeraar

Ze heeft ooit een tijd wel gewoon af-en-toe bv uit een flesje gedronken. Maar nu... Ze doet het gewoon niet meer. Ik heb een tijd geoefend met een flesje, daarna geprobeerd met een tuitje (met én zonder anti-lek) en cupfeeden/uit een bekertje drinken.

[bla die bla]
[update!]

(ik weet niet of dit de juiste plaats is maar aangezien het vorige bericht ook in het bvtopic stond plaats ik het toch maar hier)

Mag ik hier even dolenthousiast melden dat Hanne vandaag twee keer een beker met bv heeft leeg gedronken?

Ik had het hele drinken-uit-een-beker/flesje-gebeuren maar een tijdje op een laag pitje gezet. Het enige alternatief wat ik nog kon bedenken was een Tupperware-bekertje met een zacht silicone deksel/tuitje maar ik was dus het dekselgedeelte kwijt
Tot husbie hier gisteravond ineens het deksel terug vond!
Vandaag dus getest en het lukt!

Deze beker is het dus:

ik ben zo blij ik ben zo blij ik ben zo blij
W ~ H ~ T
pi_35155834
Met het aaien enzo..

Hanne wil ook het liefst een stukje blote huid. Vaak ook graait ze naar mijn lippen, dan moet ik haar kusjes in haar hand(palmp)je geven..
En owee als ik het (in haar ogen) niet snel genoeg doe
W ~ H ~ T
pi_35156075
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:34 schreef bixister het volgende:
de laatste tijd is dat gelukkig heel liefdevol over mijn huid aaien. ze zoekt sowieso altijd een stukje blote huid op, (liefst buik/borst, maar desnoods hals/oor/gezicht/arm) om aan te raken tijdens het drinken.
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpen
Dit betekend dat ik áltijd 2 borsten moet ontbloten, hij friemelt er wat aan, knijpt een keer, rolt het tussen zn vingers zoals sommige mensen snot tot bolletjes rollen wrijft er met zijn handpalm overheen enz enz. Vaak tutterd hij gerust nog een half uur aan 1 borst..op een gegeven moment gaat die andere dus echt zeer doen van het gewrijf en geknijp en hij wordt ook echt kwaad als ik er mijn hand overheen leg zodat hij er niet aan kan komen.
Het is voor hem z'on automatisme dat hij het zelfs doet als hij lichtjes slaapt.... volgens mij heeft hij dit ook altijd al gedaan...vanaf dat hij een maand of 3 was (is nu 17,5 mnd).
Ik vertelde het laatst tegen de verloskundige en die vond het zo gek...maar ik heb altijd gedacht dat alle baby's dit deden
pi_35156114
Ow Jonnetje!! Ik heb heel het verhaal nooit gevolgd...ik begrijp alleen dat je trubbels hebt gehad met uit een flesje drinken!! Hardstikke fijn dat het nu goed lijkt te gaan met dit tuitbekertje!!! Succes ermee hoor!!
pi_35156902
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:32 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Pff hier is dat dus heeeeel irritant soms. Jeremy móet áltijd in mijn ander tepel knijpen
Dit betekend dat ik áltijd 2 borsten moet ontbloten, {...} etc.
tsja, als die van mij de kans krijgt doet ze 't ook (wel eens) maar dat vind ik dus echt niet fijn dus mag ze het niet. je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
pi_35156987
fijn jonnetje! en wat krijgt ze uit die beker, water? ik merk hier dat het wel handig is om duidelijk onderscheid te maken in wat ze uit welke beker krijgen. gekolfde melk alleen uit een fles, de nijntjesbeker bevat nooit anders dan water, en uit de avent-anti-lek bekers af en toe eens wat roosvicee of diksap oid.
pi_35158326
Miss_Take, dat lijkt me dus écht niet leuk, als Emma dat zou gaan doen. Zou ik ook idd niet toelaten, maar ik ben wel heel gevoelig op mijn tepels natuurlijk. Bij mij wrijft/streelt ze over de borst heen, dat vind ik dan juist weer lieff... (maar dit is niet altijd zo, soms duwt en trekt ze ook)

Jonnetje, leuk dat het gelukt is!
pi_35158387
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef bixister het volgende:
fijn jonnetje! en wat krijgt ze uit die beker, water? ik merk hier dat het wel handig is om duidelijk onderscheid te maken in wat ze uit welke beker krijgen. gekolfde melk alleen uit een fles, de nijntjesbeker bevat nooit anders dan water, en uit de avent-anti-lek bekers af en toe eens wat roosvicee of diksap oid.
Volgens mij ging het over een beker met BV...
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:52:33 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35161195
bix, er zat bv in

Wat fijn jonnetje! Ik kan me de stress nog goed herrinneren van 't geen fles willen drinken. Fijn dat je nu iets hebt gevonden waarmee je afgekolfde melk kunt geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:03:59 #68
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35164279
Dat is inderdaad een hele fijne beker Jonnetje!

(Je moet alleen niet je vinger door het midden duwen om het - -je wat groter te maken maar dit terzijde).

Ben trouwens zelf met 9 maanden helemaal gestopt met bv. Toen had onze zoon er geen zin meer in. Hij had mij een paar keer écht hard gebeten, en daarop heb ik heel hard geschreeuwd (van pijn dus). Daar schrok hij natuurlijk weer van, en weigerde vanaf dat moment de borst. Nou ja, prima hoor. Ik vind dat we het prima gedaan hebben.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:19:52 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35164927
Willen de bv-ers even naar mijn vraag in het grote kleine babytjes-topic kijken svp? Thanks!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_35165444
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:55 schreef bixister het volgende:

[..]

je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
ach..dat maak ik mezelf wel altijd wijs.
Hij doet het nu al zo lang, dan had ik eigenlijk moeten beginnen met 'afleren' toen hij 3 mnd was, nu is dat niet meer eerlijk. En ik ga er niet dood van..het is soms irritant haha.
Als ik nu in het openbaar moest voeden dan zou ik het ábsoluut nooit goed gevonden hebben, maar dat heb ik nooit of te nimmer gedaan.
pi_35174521
ja, is nu inderdaad vast erg moeilijk af te leren. maar pfoeh ik moet er toch echt niet aan denken hoor, openbaar of niet.

en aha, BV zat er natuurlijk in jonnetje, verkeerd gelezen en ook wel een beetje logisch natuurlijk in dit topic...
pi_35207246
Ik heb net allemaal tips zitten zoeken op internet over het samen slapen met Merlijn in bed.

Gelukkig heb ik goede tips kunnen vinden die het mij wat makkelijker maken. Ik val namelijk iets te vaak in slaap als hij vacuum ligt. Ik legde het dekbed van ons dan zo neer dat het niet op Merlijn lag, maar ik denk ik dat ik zelf onder een lege dekbedhoes ga slapen als ik Merlijn weer bij me in bed pak, zodat hij niets zwaars op zich krijgt en met een gerust hart 's nachts bij de voeding in slaap kan vallen. Ik ga dan ook maar een handdoek opgerold onder het hoeslaken leggen zodat hij ook niet zomaar uit bed kan rollen.

Hoe deden jullie die nachtvoedingen?

Zittend voeden gaat mij de laatste tijd niet zo goed af omdat ik last heb van mijn pols waardoor ik een gefrustreerde Merlijn niet goed met één hand aan kan leggen

Ik heb gezocht of ik een indicatie kon vinden hoeveel voedingen een BV-kindje van 4 maanden ongeveer vraagt, maar ik heb er niets over kunnen vinden. Ik kan me nog niet eens voorstellen dat hier de nachtvoeding weg zou vallen, ik stel me er ook op in dat die misschien tot 10 maanden er in blijft. Nou is Merlijn ook nog geen 4,5 kilo (het gewicht waarop ze minder zouden kunnen gaan komen). Ik moet nu al, als Merlijn doorslaapt, dus langer dan 5 uur hem wakker maken omdat mijn borsten op ontploffen staan.

Op hoeveel voedingen zit een baby eigenlijk, weet iemand ongeveer een schemaatje hiervan?? Ik weet dat het per baby verschillend is, maar zou het stiekem graag willen weten als indicatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Randa_v op 17-02-2006 23:42:19 ]
pi_35305978
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:33 schreef Randa_v het volgende:

Hoe deden jullie die nachtvoedingen?
Ik legde Jeremy tussen ons in of aan de buitenzijde van mijn kant (tot 4 mnd, daarna alleen maar tussen ons in ivm eruit rollen) en viel altijd (bewust) in slaap tijdens de voedingen. Ik heb eigenlijk nooit niets aangepast aan het bed of wat dan ook, alleen legde ik mijn arm óver de deken zodat hij niet zo snel over jeremy heen zou komen te liggen. Dit hebben we zo gedaan tot hij 1 jaar was, daarna is hij de nacht door gaan slapen en kon ik hem in zijn eigen ledikant laten liggen.
pi_35306380
Wij deden het zoals in deze folder beschreven wordt, alleen lag Myrthe dan in een slaapzak op het dekbed. Na haar 1e jaar is ze de nacht in een eigen (1-persoons, makkelijker met voeden dan een ledikantje )bed begonnen, en kwam ze bij ons als ze 's nachts wakker werd. Nu slaapt ze gewoon de hele nacht in haar eigen bed.
pi_35307816
Chantel ligt altijd in slaapzakje naast me en dan frot ik het dekbed tussen haar en mij in zodat het niet over haar heen ligt. Maar het gebeurt zelden dat ik in slaap val tijdens de voeding. En als het gebeurde dan werd ik meestal wakker als ze klaar was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')