abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30183421
Vervolg op Borstvoeding deel 11

Laatste post:
quote:
poemojn - donderdag 1 september 2005 @ 22:54
Ik doe ook maar wat Bix, en Myrthe gedijt er goed op. Sommigen vinden het zielig voor haar dat ze zo RRRloos opgroeit, maar zelf heeft ze er wel een regelmaat in ontdekt (ze weet precies wanneer ze naar bed gaat ed, loopt zelf de goede kamers in in de goede volgorde, dus blijkbaar is de structuur vd dag voor haar wel duidelijk). Ik denk eigenlijk dat je dat niet snel fout kunt doen.
pi_30197442
Wat betreft de groei van je borsten door BV, dat is hier ook niet zo hoor. Ik had voor de zwangerschap een C-cup en dat heb ik nu nog steeds.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:22:13 #3
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_30201657
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:10 schreef TearSong het volgende:
Wat betreft de groei van je borsten door BV, dat is hier ook niet zo hoor. Ik had voor de zwangerschap een C-cup en dat heb ik nu nog steeds.
Is dat dan alleen bij diegenen die dat niet willen het geval?
Ik had tijdens de BV cup F en heb tegenwoordig gelukkig weer D (voor mijn eerste zwangerschap zat ik trouwens op C).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_30201968
Mij maakte het niet uit en ik heb weer m'n normale maat gekregen.
pi_30202099
Hier zijn mijn borsten eerst van B naar D gegaan tijdens de eerste week (stuwing) nu hang ik op C, prima zo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30202261
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:32 schreef poemojn het volgende:
Mij maakte het niet uit en ik heb weer m'n normale maat gekregen.
grijs' hypothese staat dus nog overeind.
pi_30202401
Klopt, en ik kan jullie dus van harte aanbevelen je er niet druk om te maken.
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:43:56 #8
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30211510
Nou, ik maak er niet druk over (interessante hypothese trouwens), maar had er gewoon wel op gehoopt
Ik dacht vroeger altijd 'ach, als ik kinderen heb gekregen wordt het wel beter'. Mijn moeder staat op d'r trouwfoto's met maatje niks, en is daarna naar DD gegaan. Ook niet de bedoeling overigens. Nou ja, so far for erfelijkheid, want die genen heb ik dus niet geërfd.
Nou ja, nou ja, niks aan te doen dus
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:20:54 #9
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30214357
Ik ben van A naar C (tijdens de stuwing) naar nu B gegaan.... Vind het prima, C vond ik wel een beetje groot hoor...

Vraagje, heb net de kleine meid naar bed gebracht. Eerst nog de borst gegeven, maar ze wilde niet echt rustig drinken. Ze lag de hele tijd te trappelen, te draaien en flink aan mijn tepel te trekken
Nu was het in onze slaapkamer waar ik de voeding heb gegeven erg warm, zou het daar aan kunnen liggen. Ze heeft wel uiteindelijk een half uur gedronken, maar dat doet ze meestal wel bij de laatste voeding 's avonds...

Is het trouwens bij warm weer nodig om extra borstvoeding te geven/ willen beebies bij warm weer extra drinken? Het lijkt alsof Nicole nu vaker wil drinken, soms zit er "maar" 2 uur tussen (ik probeer tussen elke voeding iets van 3 uur te laten zitten)... Moet ik daar nu aan toegeven? Vind het aan de ene kant zielig om haar af en toe een uur te laten huilen, aan de andere kant wil ik ook niet dat ze went aan elke 2 uur voeding. Ze zat net afgelopen week op zo'n lekker ritme
pi_30216359
Met 6 weken krijg je meestal regeldagen, dan is het normaal dat ze vaker wil drinken om je productie wat op te krikken. Dat kan wat langer dan een dag duren, zelfs een week is niet vreemd.
En met warm weer heb je meer dorst, dus ook dan zal ze waarschijnlijk vaker willen drinken.

Aan de tepel trekken en onrustig drinken kan betekenen dat de melk niet snel toeschiet (hoeft niet, maar het is wel een kenmerk daarvan). Probeer je al lang op schema te voeden? Dat kan bij veel vrouwen nl zorgen voor teruglopen van de melkproductie. Op verzoek voeden is het beste voor je melkproductie, die werkt nl volgens het vraag-en aanbodprincipe. Op http://www.borstvoedingverdienttijd.nl kun je een animatie bekijken ("Zo wordt moedermelk gemaakt") waarin wordt uitgelegd hoe dat werkt.

Wat ik de makkelijkste manier vond is om 'gewoon' te voeden: dus niet steeds op de klok kijken hoe lang geleden de vorige voeding was, hoe lang ze aan het drinken was, of opschrijven welke kant ze dronk (ik weet niet of jij dat nog doet, maar ik moest dat van de kraamhulp) maar gewoon even gaat zitten of liggen en haar laten drinken, en evt dan een boek/tv/laptop/telefoon erbij om me niet te vervelen.
pi_30217196
Snoww, het is heel normaal dat borstvoedings kindjes om de 2 uur voeden. Is hier ook zo gegaan bij beide kindjes. Ik voed ook op verzoek. Elke 3 uur is een richtlijn voor kv gevoede kindjes.

Hier gaat het heel goed met de bv. Ze slaapt door de nacht, dat wil zeggen ze slaapt zo'n 5,5 a 6 uur achter elkaar En ik leg haar gewoon even aan voordat ik naar bed ga. En overdag's zit er zo'n 3 a 4 uur tussen. Heel soms nog s'middags 1 extra voeding. Maar over het algemeen geeft ze zelf wel aan of ze wil of niet.

Geen getrek meer aan de tepel. Gelukkig ook nog geen tandjes in zicht hier. Ik ben er zeer tevreden mee eigenlijk.

Jonnetje wat jammer zeg dat je niet genoeg leek te hebben. Raar lijkt me dat als het zomaar ineens stopt. Maar blijkbaar kan het wel.

Icaa wat fijn dat je niet meer zo'n pijn had met voeden

Ik heb dus ook een hekel aan afkolven, vind het een vervelende bezigheid en ben dus ook te lui geweest om Chantel met flesje te blijven voeden. Nadeel natuurlijk voor mijzelf omdat ze nu de fles niet meer wil. Tja ook als ik ga werken kan ik haar gewoon blijven voeden, kdv ligt 5 minuten lopen van mijn werk vandaan. En ik hoef pas eind oktober terug op zijn vroegst.
Wij hebben een jaar zwangerschaps verlof. 6 maanden betaald en 6 maanden onbetaald. We zien dus wel wat er gaat gebeuren
  zaterdag 3 september 2005 @ 09:16:12 #12
109497 Icaä
pi_30223536
Grrr, hier een zwaar vermoeide Icaä, ben vannacht om de twee uur bezig geweest.
(Inderdaad, helemaal op verzoek).

Maar dit keer wel een goede reden: David was gisteren ziek. Eergister begonnen, met vrij hoge koorts. Toen al bij een dokter geweest, kon niks vaststellen. Gisteren naar onze huisarts, want de koorts kwam boven de 40 graden. Ook niks geconstateerd, zal wel een virusje zijn. Met 6 maanden is de weerstand het laagst, zo zei de ha.
Enfin, gisteravond zakte de koorts spontaan, en toen kwam een extra behoefte tot eten. En dus om de twee uur.
Tsjonge, ik ben echt doodop, straks maar even gaan slapen.
Maar gelukkig dat junior weer opgeknapt is, dat is toch niks, zo'n kleintje met koorts.

Lewis, wat fantastisch, zo lang zwsverlof!! *jaloers is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Icaä op 03-09-2005 09:24:47 ]
  maandag 5 september 2005 @ 19:44:39 #13
109497 Icaä
pi_30296923
-vervolg-
Sinds vanochtend rode vlekjes op zijn lichaam... De zesde ziekte dus.... Dat we daar niet aan gedacht hebben....
  Jubileum moderator maandag 5 september 2005 @ 20:56:07 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30299456
Agossie arme David. Beterschap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30301680
Oh jeetje nee he. Wat vervelend Icaa. Sterkte en beterschap voor David
pi_30305013
gelukkig is 't ergste dus al voorbij Icaä. maar naar hoor zo'n klein kindje zo ziekig. kusje voor David!

lewis, dat is inderdaad geweldig zeg, zo lang zwangerschapsverlof!
pi_30305095
Icaä beterschap voor David, wat vervelend!
pi_30307355
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:21 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[knippie]

Jonnetje wat jammer zeg dat je niet genoeg leek te hebben. Raar lijkt me dat als het zomaar ineens stopt. Maar blijkbaar kan het wel.

[knippie]
Ik ben er weer!

Ik heb zo'n anderhalf week 'adempauze' gehad. Met andere woorden: Hanne heeft bijna zo'n anderhalve week kv gehad.
Ik was het gepier zat, en ook om de hele dag een kind aan de borst te hebben. Ik was gewoon kapot en had er écht geen zin meer in. Er kwam bijna niks meer uit. Hanne was zo goed als over op de fles. Ik kolfde nog maar één keer in de twee (soms drie) dagen.

En toen kreeg ik spijt....

Dit wou ik helemaal niet! Ik wil gewoon bv geven!

Geen gehannes met poedertjes, warm water en flesjes. Niet zomaar weg kunnen en onderweg besluiten nog ergens langs te gaan zonder je zorgen te hoeven maken dat je op een bepaald tijdstip thuis moet zijn om een fles te geven.
Nee! Gewoon alle ingrediënten altijd bij je hebben.
(Gisteren heb ik Hanne gewoon in het zwembad gevoed. Lekker in een stoel aan de waterkant terwijl Michiel met Wilyan in het golfslagbad aan het spelen was.)

Ik kolfde dus nog maar één keer in de twee (soms drie) dagen. Tot ik dus spijt kreeg.
Ik heb het roer omgegooid en ik ben Hanne weer gaan aanleggen. Er kwam immers nog steeds melk uit m'n borsten dus dan zou het op zich toch gewoon weer mogelijk moeten zijn om het op te krikken.
Waar eerst ineens bijna niks meer kwam, was het nu vrij vlot weer op gang! Vijf dagen is ze (af en toe) nog wat bijgevoed en sinds drie dagen krijgt ze weer volledige bv!
Schijnbaar hadden we even een "(adem)pauze"/"vakantie" nodig.

* Jonnetje zingt: "Ik ben zo happy, happy, happy!" *
W ~ H ~ T
pi_30307432
goed zeg! hoera!
  dinsdag 6 september 2005 @ 08:57:28 #20
109497 Icaä
pi_30311085
Jo Jonnetje, wat goed!!!
Go-go-go!!
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:02:01 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_30312413
Zo hé Jonnetje, echt heel goed dat je zo hebt doogezet, daar heb ik echt bewondering voor hoor!
pi_30312447
Wat goed Jonnetje! Gefeliciteerd!
pi_30312458
Wat fijn zeg Jonnetje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:03:44 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30315573
Wow Jonnetje, goed gedaan zeg! En fijn dat die adempauze je weer nieuwe zin en energie ervoor heeft gegeven.

Icaa, wat naar zeg! voor jou en David.

Hier ook regeldagen volgens mij. Kan dat kloppen met bijna 5 maanden? Juul drinkt de laatste dagen heel, heel vaak en het kost me erg veel energie. Ongetwijfeld zal de hitte en de andere omgeving hier op vakantie meespelen, maar toch ook echt weer regeldagen lijkt me, bij een jochie dat normaal 5 tot 6 keer gevoed wordt en nu ineens 8 of 9 keer op een dag wil drinken. Ook kwam ie vannacht ineens weer voor een nachtvoeding, terwijl ie al 3 maanden doorslaapt. Ach, ik hoop maar dat het binnen een paar dagen weer normaal is.
pi_30315796
Jonnetje mooi om te lezen, hoe je hebt doorgezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')