abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36058582
Het vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 73

Babietjes

1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
pi_36058633
Ladylike, je kunt een verlof toch niet vantevoren uitrekenen, want als je twee weken later was bevallen had je ook twee weken langer verlof gehad. Jammer dat het zo gelopen is bij jou. Nog gefeliciteerd trouwens , had ik nog niet gedaan.
pi_36058753
ladylike, ontzettend vervelend gedoe zeg, zeker omdat je baas dus die verlenging achter de hand heeft als dreigement. ik hoop voor je dat je toch nog even van een paar eerlijk verdiende 'extra' weekjes verlof kunt gaan genieten, de standaard periode vind ik al erg kort. maar vreemd dat het zo gegaan is!
pi_36059412
wat een gedoetje zeg... Ik hoop dat je iets kan regelen ofzo..

Je baas is ook in gebreke gebleven vind ik. Hij zou toch op de hoogte moeten zijn van de regeltjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36059743
Ladylike; even over de liesbreuk (ik post het maar even hier, omdat er op het andere topic al gezegd werd dat het hier meer thuishoorde).
Ik heb net het ziekenhuis gebeld en m'n man had heel veel pijn gehad zei de verpleegster. Hij heeft aardig wat pijnstillers gekregen en nu gaat het wel. Ik word vanavond gebeld als ik hem op mag halen.
Ik denk dus dat als een volwasen man al veel pijn heeft, dat het bij een baby helemaal zo is. Maar het is als het goed is maar even en daarna is hij van alle klachten af.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:22:08 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36059812
Wat ik niet helemaal snap Ladylike is dat verhaal van 'je hebt het zelf uitgerekend'...
Heeft jou baas dan niet aan het UWV opgegeven dat je met zwangerschapsverlof ging? Als je dat doet ga je toch ook gelijk uitzoeken wat de regeling in houdt?

Ik snap dat je niet al te veel wil zeuren hierover maar ivm je evt. contract maar dat is dan een keuze die je zelf moet maken.
pi_36059942
vandaag was ik met max voor het eerst bij de fysio!

nou blijkt die bobbel toch zn sleutelbeen te zijn leuke kinderarts heb je dan

maargoed we gaan max zn hoofdje dus de andere kant op lokken vanwege de voorkeurshouding.

wat wel weer fijn is van al die ziekenhuisbezoekjes op vroege leeftijd misschien is 3 weken wat overdreven, maar toch.. is dat hij nu iig van top tot teen nagekeken is.
nu weet ik bijv. ook dat zn heupjes enzo helemaal goed zijn en zn houding en blablabla
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36081634
ik ga het waarschijnlijk anders regelen..
ipv 3 weken verlof ga ik iedere dag een uur minder werken tot die 15 dagen om zijn (dat duurt dus nog wel ff)

thanx Blupje voor het melden van de klachten na een liesbreukoperatie
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:03:27 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36081932
Dat is idd ook een oplossing Ladylike. Want ik kan me voorstellen dat het nu lastig is terug te draaien omdat je vervangster er ook neit meer is.
Maar elke dag een uurtje minder is natuurlijk ook best lekker!
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:13:51 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36082182
fijn dat het zo is opgelost

Hier gaat die lekker wij zijn zo blij
Nog anderhalve week en dan krijgt arwen de heupecho, vind het bets wel spannend en hoop dat er niets geks te zien is.. ben er best bang voor omdat ze artsen iedere keer blijven zeggen dat ze wel heel stijf in de heupjes is... waar je normaal als je baby's beentje suit elkaar duwt moet een baby een horizontale stand kunnen maken... Bij arwen kom je niet verder als \ _v_/ hoop dat het zo een beetje duidelijk is..

kan iemand me beetje uitleggen hoe dat in zijn werk gaat allemaal die echo wat gaan ze doen, en wat als ze iets vinden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36082298
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:52 schreef Ladylike het volgende:
thanx Blupje voor het melden van de klachten na een liesbreukoperatie
Graag gedaan. Hij heeft nu nog vrij veel pijn en ligt de hele dag op bed.

Wanneer moet je beslissen of je je kindje laat opereren?
pi_36082580
hij moet geopereerd worden dat is wel duidelijk, ook omdat er dus iets met zn balletje mis is, alleen weet ik niet wanneer hij geholpen kan worden.
Maandag naar de kinderarts in het ziekenhuis, hij zal wel bepalen wanneer de ingreep gaat plaatsvinden.
Lid van de MamaSquad
pi_36083152
Nou heel veel sterkte dan maar!! Het zal wel even heel vervelend zijn, maar na een tijdje herstellen is hij er dan als het goed is wel vanaf!!
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:14:48 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36083817
Ik gok alleen wel dat de pijnbestrijding bij zo'n kleintje wel anders werkt. Waar ze volwassenen het liefst dezelfde dag nog naar huis laten gaan als het enigszins kan denk ik dat ze een kleintje mss wat langer willen houden. Dus dan zal de pijnbestrijding denk ik ook wel anders zijn. Dus helemaal vergelijken kan je het niet denk ik.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:38:22 #15
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36084658
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:13 schreef _evenstar_ het volgende:
kan iemand me beetje uitleggen hoe dat in zijn werk gaat allemaal die echo wat gaan ze doen, en wat als ze iets vinden
Sugar kan je er denk ik wel genoeg over vertellen ivm Maria.
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 14:50:08 #16
81992 Githa
pi_36086630
LadyLike,

Vergelijken kun je het helemaal niet kinderen genezen zowieso al heel anders als volwassenen.
Pijn laten ze die kleintje ook echt niet lijden hoor, maar ze berusten zich er wel veel eerder in als volwassenen.
Totaal verschillend dus.
pi_36086741
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:13 schreef _evenstar_ het volgende:
fijn dat het zo is opgelost

Hier gaat die lekker wij zijn zo blij
Nog anderhalve week en dan krijgt arwen de heupecho, vind het bets wel spannend en hoop dat er niets geks te zien is.. ben er best bang voor omdat ze artsen iedere keer blijven zeggen dat ze wel heel stijf in de heupjes is... waar je normaal als je baby's beentje suit elkaar duwt moet een baby een horizontale stand kunnen maken... Bij arwen kom je niet verder als \ _v_/ hoop dat het zo een beetje duidelijk is..

De heupecho op zich is niet veel aan. Ze worden in hun blote bips ja erg leuk als ze jongen zijn en plassen dan op een plank/kussen gelegd zodat ze goed op hun zij lioggen en bekijken dan 1 voor 1 de heupen goed met het echo aparaat. Vaak is het zo dat de botvorming nog niet helemaal is zoals het moet en dan moet je een maand later terug komen wat in 50% van de gevallen is. Als er een afwijking te vinden is word je door gestuurd. Vaak moet je trouwens ook na de echo naar de kinderarts om de echo door te bespreken, niks bijzonder, gewoon routine
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:04:40 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36087023
Aanvulling op Anitra's post:

Bij Maria was het bot inderdaad nog niet duidelijk genoeg gevormd. Ze mocht toen meteen door voor een röntgenfoto. Pas een week later (of zelfs 2 of 3, ik weet het niet meer!) kregen we daarvan telefonisch de uitslag.

De stap dáárna was in ons geval dus een afspraak met de orthopeed en een uitleg van wat er nodig was.

Evenstar, ik hoop dat er niks aan de hand is. De kans is er natuurlijk wel en je verhaal over de spreidstand klinkt niet zo goed, eerlijk gezegd.

Nog een tip die ik ook kreeg van Caronline: let erop dat ze (áls ze foto's willen maken) haar eierstokken en baarmoeder beschermen (afdekken met een loodplaatje). Maria heeft inmiddels al wel 10 foto's gehad en elke keer heb ik daar wel op toegezien.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:39:48 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36087997
thanx allebei en ja wij maken ons best zorgen.. we hopen gewoon dat dit haar bespaard blijft omdat ze ook die allergie heeft en het maagje zo moeilijk doet..
Nu is er niets ergs aan.. het helpt haar dan alleen maar, maar toch..
thanx voor de tip over de eierstokjes ( ik wist niet dat ze die al hadden ik dcaht dat komt pas als ze groter zijn )
pi_36089100
Evenstar *proest* eierstokjes die later komen hihihi Wel sterkte meis, hopelijk valt het allemaal mee en zijn d'r heupjes gewoon goed!

Sara wil de laatste 3 daagjes overdag geen melk. Dat wil zeggen 's ochtends gaat de papfles van 200 CC op, en erna wil ze helemaal niets meer. Ze eet wel heel goed, en drinkt ook wat diksap tussendoor, maar geen melk. Rond 19:00 krijgen we er nog 30 CC in, met als gevolg dat ze dus 's nachts om de haverklap wakker is en rond 4 uur 's nachts een fles wil.
Is dit een fase? Iemand tips?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36095717
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
thanx allebei en ja wij maken ons best zorgen.. we hopen gewoon dat dit haar bespaard blijft omdat ze ook die allergie heeft en het maagje zo moeilijk doet..
Nu is er niets ergs aan.. het helpt haar dan alleen maar, maar toch..
thanx voor de tip over de eierstokjes ( ik wist niet dat ze die al hadden ik dcaht dat komt pas als ze groter zijn )
Tuurlijk hoop je dat alles oke, maar gezien de stand van haar benen is het niet gek dat je je zorgen maakt.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:09:23 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36095846
En het is ook niet gek als je het toch moeilijk en rot zou vinden als ze wel iets heeft, hoor! Leuker en fijner zonder dit soort dingen toch? Voor allemaal. Maar ik ga niet op de zaken vooruit lopen en duim dat alles oké is!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36097536
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:16 schreef Fuente het volgende:

Sara wil de laatste 3 daagjes overdag geen melk. Dat wil zeggen 's ochtends gaat de papfles van 200 CC op, en erna wil ze helemaal niets meer. Ze eet wel heel goed, en drinkt ook wat diksap tussendoor, maar geen melk. Rond 19:00 krijgen we er nog 30 CC in, met als gevolg dat ze dus 's nachts om de haverklap wakker is en rond 4 uur 's nachts een fles wil.
Is dit een fase? Iemand tips?
Ik heb het hier nog niet meegemaakt maar misschien scheelt het als je haar 's morgens gewoon een fles melk geeft ipv een papfles? Ik geef s morgens ook gewoon melk en de papfles meestal s avonds als laatste, maar soms ook gewoon melk ipv pap. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze die ook niet altijd helemaal leegdrinkt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36098892
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:03 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik heb het hier nog niet meegemaakt maar misschien scheelt het als je haar 's morgens gewoon een fles melk geeft ipv een papfles? Ik geef s morgens ook gewoon melk en de papfles meestal s avonds als laatste, maar soms ook gewoon melk ipv pap. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze die ook niet altijd helemaal leegdrinkt.
Da's idd nog een optie om te proberen. Vanavond dronk ze overigens de hele fles op Maar die van 12 uur dus niet, op het kdv hebben ze het later nog geprobeerd maar wou ze ook niet.

Hoeveel ml. melk moet ze minimaal hebben? Ik dacht iets van 400 ml? En dan de rest water/diksap/thee?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36099372
ik weet dat soort regeltjes niet zo goed fuente. maar succes ermee, vervelend dat ze zo moeilijk wil drinken.

evenstar, he wat spannend. ik hoop dat alles ok is met dr heupjes/beentjes. maar als er wel iets aan de hand is is 't misschien ook maar goed dat ze er zo snel mogelijk bij zijn.

sugar, jeetje heeft maria al zovaak een röntgenfoto gemoeten... dat had ik helemaal niet in de gaten. goed dat je die tip van caronline vooraf gekregen had. (maar vreemd dat dat beschermen niet tot de standaard procedure behoort eigenlijk bij -helemaal zulke jonge!- kinderen).
pinguit dus toch het sleutelbeentje... arme max! moet/kan daar nu nog wel iets aan gedaan worden?
pi_36102760
Ik kom ff snel binnenwaaien. Kim heeft gisteren om 12.00 de prik gehad. Vandaag heeft ze 4 mega spuit luiers gehad, waarvan 2 echt waterig. Kan dit door de prik komen? Ze heeft iets verhoging gehad, maar geen koorts. Heeft veel geslapen en heeft weinig zin in de fles. Hoort dit erbij?
Overigens heeft ze sinds zo'n 2 weken bijna elke dag een spuitluier, maar niet zo dun als nu.

Ik zal proberen om weer vaker langs te komen!

Ze is nu 59 cm, en weegt 5 kg, prima gegroeid dus!
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:41:39 #27
61800 Rottdog
pi_36103085
Ja maak je niet ongerust Ingrid hoord er allemaal bij.

Fuente 150 cc maal het aantal kilo's van Sara en dat delen door het aantal flessen wat ze op een dag krijgt. Maaltijden en brood staan natuurlijk beiden voor een fles en zoals Igraine al zegt s'ochtends maar geen pap.
pi_36104551
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:41 schreef Rottdog het volgende:
Ja maak je niet ongerust Ingrid hoord er allemaal bij.

Fuente 150 cc maal het aantal kilo's van Sara en dat delen door het aantal flessen wat ze op een dag krijgt. Maaltijden en brood staan natuurlijk beiden voor een fles en zoals Igraine al zegt s'ochtends maar geen pap.
Ok. Gelukkig. Ze heeft nu een kwartier geleden de fles op en ligt nu lekker te slapen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:40:12 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36104617
ingrid dat hoort bij het spuitje en wat is ze goed bijgekomen
heft iemand van jullie ook zo;n mutsje van rainbow babies gehad die zijn voor kleuters niet voor baby's !! ziet niet uit.

en we hopen gewoon dat ze niets aan de rheupjes heeft, keep thinking positive enzo
pi_36107048
Thnx Rottdog!

Evenstar, dat mutsje hebben wij ook gekregen destijds, maar inmiddels past het prima (wel omslaan bij de randjes) Toen ze nog ieniemienie was zat 't ook tot aan d'r kind ofzo
Sara
Merel
Ukje
pi_36107724
Ohh dat wou ik nog zeggen. Sara zegt papa! En buh buh, bah bah, poeh (als ik vraag of ze poep in haar broek heeft, zegt ze poeh, niet dat ze weet wat het is ofzo ).
Maar vanmorgen lagen we met z'n drietjes in bed, en wij voorzeggen: papa, en ze zegt het zo na. Nu zegt ze het de hele tijd omdat wij dan erg moeten lachen
Net lag ze in bedje (ze was om 5 uur al wakker, dus rond 7:30 weer in bedje). Ze was het er niet mee eens en riep toen : papa buuuuhhh papa buuuuhhh hahahaha
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:00:47 #32
108648 cattie
lieve moeder
pi_36109011
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Ik ben bezig met de baby-uitzetlijst en vraag me af wat het handigst qua beddegoed en slapen is voor een zomerbaby (ben 26 juni uitgerekend). Het hele standaard pakket met lakentjes en dekentjes enzo? Of is dat te warm? Pyamaatje of slaapzak? Zo'n slaapzakje lijkt me wel erg handig, maar kan dat bij een pasgeboren baby?
Alvast bedankt!
pi_36109342
even over mijn verlof:
ik heb het net aan de baas voorgelegd (hij was gisteren de hele dag niet op kantoor), ik wil dus per dag een uurtje minder gaan werken voor zolang die 15 dagen duren. Dus waarschijnlijk kan ik vanaf volgende week een half uurtje later beginnen en heb ik een half uur langer pauze (half uur eerder naar huis gaan is onhandig omdat er vaak nog dingen om 17.00u met spoed naar de rechtbank moeten)
hij ging het overleggen met de partner en dan zou ik vanmiddag iets horen.
Duim voor me aub
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:18:20 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36109436
ik zou toch dekentje en lakentje enzo halen.. hier in nl is het zulk wisselvallig weer ..
Slaapzakje zijn wij pas gaan gebruiken toen de kleine zich naar boven begon te wurmen..
Tot dan toe hebben wij ook een safety sleep gebruikt. Daar zijn de meningen echter over verdeeld.
Ook zou ik voor de zekerheid een kruik halen. je kan beter teveel erop leggen en dan wat er af halen dan het te koud.

Sara wat wordt ze zo al snel groot he ik zal straks wel eens een foto maken van ons kleine wiggertje het zier er erg komisch uit
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:28:38 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36109691
Ladylike, wel fijn dat hij iig met je meedenkt hierover.
Ik weet alleen niet of ik blij zou zijn met dat half uurtje extra pauze. Daar heb je nou net niks aan, althans, ik niet iig.
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 10:52:39 #36
81992 Githa
pi_36110275
Ik zou ook niet echt blij zijn met een half uurtje extra pauze als je 3 weken vrij had kunnen zijn, maar die keuze moet je zelf maken.
pi_36110420
ik heb er wel wat aan, woon 2 minuten van het werk, dus heb dan ook echt extra tijd tussen de middag voor de kleine.
die 3 weken kan ik nu niet meer opnemen (in 1 tot 3 keer) omdat het gewoonweg te ingewikkeld is voor mn baas. Dus ik ben al blij dat ik ze hoe dan ook kan opnemen.
voor mij scheelt het wel als ik een half uur of een uur vrij kan opnemen ergens
Lid van de MamaSquad
pi_36111497
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:00 schreef cattie het volgende:
Ik ben bezig met de baby-uitzetlijst en vraag me af wat het handigst qua beddegoed en slapen is voor een zomerbaby (ben 26 juni uitgerekend). Het hele standaard pakket met lakentjes en dekentjes enzo? Of is dat te warm? Pyamaatje of slaapzak? Zo'n slaapzakje lijkt me wel erg handig, maar kan dat bij een pasgeboren baby?
Alvast bedankt!
Ik zou wel het hele pakket halen. ik heb tijdens mijn kraamverzorgsterstijd toch best nog wat zomerbabietjes meegemaakt die echt nog een kruikje nodig hadden. Of twee...
En een slaapzakje lijkt mij niet. Persoonlijk vind ik het prettig als een babietje wat ingestopt ligt. Die geborgenheid kan ze echt rust geven. Ze komt uit een heel aangesloten, nauwe omgeving en kunnen in het begin echt last hebben van maaiende armpjes.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:14:53 #39
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36112552
Het spijt me zeer, maar ik heb geen fut om de laatste twee weken bij te lezen.. hoop dat het met iedereen goed gaat

Twee weken geleden was Robin dus voor het eerst naar het KDV geweest. De zaterdag erna gooide hij z'n laatste voeding er spontaan uit en had hij een spuitluier en wat verhoging (38,0). De nacht heeft hij wel gewoon doorgeslapen, maar om 5:15 uur werd hij krijsend wakker: spuitluier, koorts (38,9). Z'n fles dronk hij amper, hij huilde of sliep eigenlijk alleen nog maar, iets wat Robin normaal niet zoveel doet.
's Middags toch maar de dokter gebeld, want de koorts (39,1) wilde niet echt zakken met een zetpil.
Bij de hapost vertrouwde de arts het niet helemaal. Hij kon niks vinden, maar Robin was zo ontzettend uit zijn doen dat hij ons door verwees naar het Juliana Kinderziekenhuis.
Na 1,5 uur werd er voor het eerst naar Robin gekeken. Zijn temp was weer gestegen (39,4) en hij was 1,5 kg afgevallen in vergelijking met het CB de dinsdag ervoor (van 7180 naar 5620) Daar schrokken we wel heel erg van De kinderarts werd gewaarschuwd en wij werden weer teruggezet in de wachtkamer met een uitgekleed kindje in een omslagdoek. Daar hebben we gewoon nog 3 uur zitten wachten voordat de KA eindelijk kwam Er werd bij Robin direct een infuus aangelegd, bloedgeprikt, hartslag gemeten.. vreselijk om te zien bij zo'n klein humpie Op een gegeven moment moesten er ook longfoto's gemaakt worden, om longontsteking uit te sluiten. Omdat er geen plek was in het Juliana, werden we per ambulance naar het Bronovo vervoerd. De KA wilde een sonde aanleggen, maar Robin had gelukkig net ORS gedronken en dat ging goed, dus dat hoefde niet
In het Bronovo werd een kweekje van zijn ontlasting genomen. Ik ben bij Robin op de kamer blijven slapen, dat was gelukkig goed geregeld Maandag werd hij weer gewogen en hij zat bijna op zijn oude gewicht Blijkbaar was de weegschaal in het Juliana niet helemaal zuiver, maar Robin was toch zeker 1 kg kwijtgeweest volgens deze kinderarts. Ook bleek dat hij besmet was met het Rota-virus. Dinsdag mocht Robin weer naar huis Hij had nog wel dunne luiers, maar dat was goed te compenseren met ORS. Verder was hij alweer de vrolijke vent die wij kennen, dus dat was een goed teken. 's Avonds had ik ineens koorts en woensdag aan de diarree Het virus is heel erg besmettelijk en ik heb het dus blijkbaar ook opgelopen Mijn vriend is de rest van de week thuisgebleven om voor Robin en voor mij te zorgen want ik kon het niet
Deze week hebben we weer het normale ritme opgepakt, maar Robin is heel erg verkouden en slaapt de nachten niet meer goed door (met gisternacht als topavond, ben er 12 keer uitgeweest ).

Zo, dat was mijn verhaal Beetje lang geworden

Ladylike, hier ook een P&O-miep Bij ons gaat het ook zo als Diaan zei. Je werkgever zal wel erg blij met je zijn, maar ik zou het niet pikken als ik jou was. Het is de taak van de werkgever om hier goed geïnformeerd over te zijn en dat er dan niemand is om jouw werk, is dat zijn probleem. Overigens is er toch ook geen vervanging als jij 3 weken op vakantie bent of wel?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:09:45 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36114218
he bah wennie.. dat rota virus is hier ook gepasseerd geweest.. en een verschil van 1,5 kg is veel.. then again weegschalen geven elke keer wat anders aan.. zo zit er ook verschil in die van het cb en het azm enorm schrikken is dat he.. blij dat het nu weer beter gaat
hoe gaat het zo verders met hem? ennuh foto's
pi_36114334
Hee Wen, ik zat al te wachten op je verhaal. Waarom zijn jullie naar het JKZ gestuurd en niet naar Delft?

Weegschalen zijn idd heel verschillend. Amber weegt bij het CB meer als in het zh.

Gister een fles van 240 cc gegeven. Ze lag er om 22.00 in en ging eigenlijk gelijk slapen. ROnd 1.00 werd ze wakker, 2x speentje gegeven en toen ging ze weer slapen. Om 6.30 hoorde ik een piepje maar om 7.30 werd ze pas weer wakker. Dus nu ook voor papa en mama een goede nachtrust.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:07:50 #42
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36116146
Evenstar, dat Rota-virus schijnt momenteel heel erg te heersen. Robin heeft het dan ook op het KDV opgelopen. Daar waren die dag al meer zieke kindjes. Wel vond ik het vreemd dat wij de enige waren die erover gebeld hebben naar het KDV. Die hebben daarop meteen de GGD ingeschakeld en die hebben een ontsmettingsplan opgesteld.
Verders gaat het weer prima met Robin, hij is alleen nog wel z'n ritme totaal kwijt, vooral op slaapgebied. Hij slaapt veel overdag en is 's nachts erg onrustig. Ik zal 't weekend even wat foto's (door)nemen en dan ff spammen

Vicky Ik zit er deze week eigenlijk flink doorheen, dus ik heb tot nu toe alleen op m'n werk achter de pc gezeten.
Wij moesten al naar de HApost in het Leyenburg, dus ik denk dat we daarom zijn doorgestuurd naar het JKZ. Wij moesten trouwens verkassen naar het Bronovo, omdat het JKZ en Delft al vol zaten.

Natuurlijk is er een verschil tussen weegschalen, maar zo'n groot verschil lijkt me een beetje onzin. Ik had zelf al meteen zoiets van dat kan nooit goed zijn, maar de kinderarts zei toch dat hij zeker 1 kg kwijt is geweest. Robin dronk in het Bronovo ook z'n flessen weer goed (zat wel weer op 8x100cc) en de ORS ging er ook goed in.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_36116372
Wennie, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig issie weer lekker thuis
Sara
Merel
Ukje
pi_36117649
wennie wat een schrik, en wat moesten jullie vreselijk lang wachten met robin-in-omslagdoek, zielig! gelukkig dat 't zo snel alweer zoveel beter gaat. rs-virus komt dacht ik heel veel voor, maar hoeft lang niet altijd zulke heftige gevolgen te hebben (toch?).

cattie, ik had zowel een paar dunne slaapzakjes als lakens/deken. zo'n dun slaapzakje geeft dan in ieder geval toch nog wat warmte als 't kindje zich boven de dekens uit wurmt.
pi_36117700
en hihi wie had 't ook weer over die rainbowbaby mutsjes? die zijn inderdaad veel te groot voor pasgeborenen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:58:14 #46
61800 Rottdog
pi_36117925
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:00 schreef cattie het volgende:
Alvast bedankt!
Mijn dochter is van 29 Juni en ik heb dus het hele pakket gehaald en ook nodig gehad.
Zomerslaapzakje (70 cm) iets later omdat ze in het begin in een heerlijke aaneengesloten pyamaatje lag.

Tjee Wennnie dat is ook wat
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:22:23 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36118742
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:51 schreef bixister het volgende:
en hihi wie had 't ook weer over die rainbowbaby mutsjes? die zijn inderdaad veel te groot voor pasgeborenen.
pi_36118992
Wennie, wat een schrik! Gelukkig gaat het nu weer beter!

Kim heeft vandaag alweer 3 erg dunne spuitluiers gehad! Erg zielig, want ze gilt erbij. Hopelijk gaat dat snel weer over.
pi_36119134
Sara's niet goed drinken was kennelijk een fase, want ook vandaag tot nu toe alles op :D

Ingrid, hopelijk knapt Kim snel op!
Sara
Merel
Ukje
pi_36119199
Hoe komen jullie aan die rainbowbaby-mutsjes dan?
Omdat jullie er 's wat besteld hebben ofzo?
W ~ H ~ T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')