abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36119454
Jeetje Wennie..
Da's flink schrikken idd, gelukkig gaat het nu weer beter met Robin..
W ~ H ~ T
pi_36120201
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:36 schreef Jonnetje het volgende:
Hoe komen jullie aan die rainbowbaby-mutsjes dan?
Omdat jullie er 's wat besteld hebben ofzo?
Ik heb er toen 1 via Felicitas gekregen..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36120768
jonnetje, gewoon besteld bij rainbowbabies. omdat ze er zoveel leuk spul hebben leek zo'n fleurig mutsje me ook wel wat.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:36:52 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36121105
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik heb er toen 1 via Felicitas gekregen..
jongegezinnepas ?

en ingrid, ik wil je niet bang maken of iets, maar heeft ze rode vlekjes op der wangetje borstje rugje hier begonnen de spuitluiertjes 2 dagen na de prik, bleek ze het rota virus te hebben. Wij dachten ook dat het door het spuitje kwam.
Nogmaals ik wil je niet bang maken, maar als je je teveel zorgen maakt zou ik even ene bezoekje naar de huisarts brengen.
En wat je kan doen is tussendoor wat ors geven. Omdat ze met spuitluiertjes veel vocht verliezen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36128787
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:36 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

jongegezinnepas ?

en ingrid, ik wil je niet bang maken of iets, maar heeft ze rode vlekjes op der wangetje borstje rugje hier begonnen de spuitluiertjes 2 dagen na de prik, bleek ze het rota virus te hebben. Wij dachten ook dat het door het spuitje kwam.
Nogmaals ik wil je niet bang maken, maar als je je teveel zorgen maakt zou ik even ene bezoekje naar de huisarts brengen.
En wat je kan doen is tussendoor wat ors geven. Omdat ze met spuitluiertjes veel vocht verliezen.
Ze heeft een paar rode vlekjes op haar wangetje, verder niks. Maarr dat kan ook uitslag zijn.
We vinden het wel raar dat ze nu zoveel spuitluiers heeft. Dat had ze eerder nooit.
Ze heeft gelukkig geen koorts. Maar is duidelijk uit haar hum. Veel jengeliger/hangerig dan anders. En heel veel slapen. We houden het goed in de gaten! Gelukkig drinkt ze nu haar flesje wel leeg.
Dat ors, kun je dat gewoon bij de drogist kopen?
En zijn er nog meer dingen wat we beter in huis kunnen halen voor de zekerheid? We hebben iig wel zetpilletjes.

Vanavond nog leuke kleertjes voor een paar centen gekocht via marktplaats. Alvast maatje 62, ben benieuwd wanneer ze daar in past! Wat kunnen maten ook per merk verschillen zeg!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:26:20 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36128938
Ors kost 4 euro kan je 6 keer een halve liter mee maken. je maakt zo;n kan voor 24 uur.. daarna mag je het niet meer gebruiken.
Het is ook simpel zelf te maken. Een afgestreken eetlepel suiker een afgestreken eetlepel zout en een liter gekookte mineraalwater ( zonder bubbels )
Zetpilletjes hebben we niet gebruikt ( hebben weinig zin ook bij spuitluiertjes ) de vlekjes zijn ook erg moeilijk te zien..
En kleertjes hoef ik voorlopig niet te halen.
Ze past over het algemeen nog in maatje 50/56 al worden sommige dingen toch maatje 62
ons meisje krijgt weer spekkies
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:34:52 #57
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36129194
Wennie, dat klinkt heftig! Wat keizielig zeg, je kleintje een infuus en bloed afnemen... Ik ben blij dat het beter gaat met Robin!

Ingrid: Heel veel beterschap voor Kim he!! Zielig dat ze van die spuitluiers heeft. Hopelijk gaat het snel beter!

Irritant he, die verschillende maten terwijl ze 'officieel' wel dezelfde zijn. Ik vind het maar lastig...soms krijg ik een setje van iemand en dan is het alweer te klein ofzo. Vind ik dan zo sneu!
Ik ga ook eens op marktplaats kijken. Laten jullie dingen meestal bezorgen per post of gaan jullie ze zelf ophalen? (wij hebben geen eigen auto/rijbewijs dus tja...is dan zo lastig om het zelf op te halen)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:36:49 #58
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36129257
Evenstar, ook al hebben ze spuitluiers, de zetpillen worden meestal zo snel door de darm opgenomen dat het toch werkt. Dus als het echt nodig is, gewoon geven ook al heeft je kindje diarree, volgens mij!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:38:21 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36129289
Grappig werd ons dus afgeraden, maar ach jah

en van die maatjes ja ach jah heb je met schoenen e.d. ook
hier is het maatje 62 voormamelijk een shirtje omdat ze anders niet met het hoofdje door de opening komt
pi_36131406
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:

Het is ook simpel zelf te maken. Een afgestreken eetlepel suiker een afgestreken eetlepel zout en een liter gekookte mineraalwater ( zonder bubbels )
Zeker weten? De verhouding zout-suiker bij ORS is normaal gesproken ruwweg 1 theelepel zout op 6 tot 8 theelepels suiker.
De recepten verschillen, maar er moet zeker niet evenveel zout als suiker in, je wil de nieren niet te veel belasten.

Daarnaast is het altijd beter om sachets poeder te kopen, omdat de zouten en suikers daaruit veel en veel beter en sneller opgenomen worden dan keukenzout en keukensuiker.

Het is allemaal niet levensbedreigend, als je in de tropen zit ben je natuurlijk allang blij met water-met-zout-en-suiker, maar persoonlijk zou ik met een klein babietje niet zo scheutig zijn met het zout.

Zie onder andere:

http://www.rehydrate.org/faq/index.html
http://www.tropencentrum.nl/show_tekstfolders.asp?docid=6&par_nr=42

Oh, en fijn dat het weer beter met haar gaat!
pi_36136286
Evenstar, jep, de jongengezinnenpas, heb jij 'm al es gebruikt? Ik nog nooit

Die maten zijn idd lastig, ik koop ook veel via MP, laat het vaak gewoon met de post gaan. Laatst hebben we een heel pakket gekocht, zal dus echt heel veel leuk spul in, maat 74 en 80, Sara zit nu in 68, maar past dus ook al heel veel shirtjes in 74 (terwijl ze van de zeeman kleertjes en Hema nog lang 68 aan zal kunnen).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36136587
ff juigen!! Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30 zonder wakker te worden!!!

Ze heeft ook geen krampjes meer denkik, want ze gilt niet meer van de pijn en heeft gister 3!! keer gepoept!

Amber is vandaag al weer 5 maanden... Wat gaat dat snel!

[ Bericht 14% gewijzigd door Vicky op 18-03-2006 09:53:13 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:04:29 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36136764
Tearsong; was jij niet precies een jaar geleden uitgerekend?
pi_36136765
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:45 schreef Vicky het volgende:
ff juigen!! Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30 zonder wakker te worden!!!

Ze heeft ook geen krampjes meer denkik, want ze gilt niet meer van de pijn en heeft gister 3!! keer gepoept!

Amber is vandaag al weer 5 maanden... Wat gaat dat snel!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:05:20 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36136779
whoei dat gaat snel ja vicky

en Fuente ik heb hem net 2 dagen beinnen ofzo
Op marktplaats hoef ik voorlopig niet te kijken dat kind heeft een kleding kast vol kleertjes , en een grote bak vol maatje 50/56 en 62 en in mijn kast staat alvast een doos met maatje 68, ons dametje heeft meer kleren als mama
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2006 @ 23:14:07 #66
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36155094
Wat fijn Vicky!

Heeft er iemand ervaring dat de bijwerking van de prik langer dan 2 dagen duurt?

Kim heeft dus woensdag 12.00 de prik gehad. Ze sliep veel en was tussendoor wat hangerig. Donderdag meer last. Veel huilen, hangerig en een verhoging, geen koorts. En dus veel spuitluiers.
Vrijdag en vandaag ook erg veel huilen, heel overstuur, heel hangerig. En of ze slaapt heel veel, of ze slaapt amper. Ze laat heel veel winden, en spuugt ineens veel. Ook nog steeds slappe poep. Gelukkig niet meer na elke voeding. Ze drinkt langzamer dan anders, maar wel het flesje (zo goed als) leeg.
Nu had het cb geadviseerd om de friso comfort te mengen met gewone friso. Dat doen we sinds donderdag. 150cc water, 3 schepjes comfort en 2 schepjes normaal. Zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Ze heeft gelukkig geen koorts.

Maar dit is dus niet de Kim die we kennnen! Ze huilde natuurlijk wel eens, maar nog nooit zo erg en lang als dat ze nu doet. We worden er moedeloos van, want we weten niet wat er aan de hand is. Het is niet de typische aandachthuil. Het gaat harder en soms krijst ze. Omdat ze verder geen koorts heeft, willen of kunnen ze haar niet onderzoeken.

We hopen dat dit niet als gezeur o.i.d. overkomt! Maar het ging juist zo goed! Ze lacht, brabbelt, speelt etc juist zo leuk. Dat is nu een stuk minder.

Dus komt iemand dit bekend voor?

Ohja, sinds ca 2 weken heeft ze ineens elke dag wel een spuitluier, of hele slappe poep.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:19:49 #67
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36155223
Denk niet dat het nog de bijwerkingen zijn van een vaccinatie.

Misschien heeft ze een buikgriepje of een virusje onder de leden misschien zelfs wel van het CB-buro opgepikt aangezien zij niet het enige kindje is wat er die dag komt.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2006 @ 23:23:55 #68
3926 crew  Djeez
pi_36155329
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:19 schreef Rottdog het volgende:
Denk niet dat het nog de bijwerkingen zijn van een vaccinatie.

Misschien heeft ze een buikgriepje of een virusje onder de leden misschien zelfs wel van het CB-buro opgepikt aangezien zij niet het enige kindje is wat er die dag komt.
Ohja, niet aan gedacht, kan ook nog.
Als ze maandag nog zo is, gaat Ingrid voor de zekerheid langs de huisarts.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:29:44 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36155474
Ik denk idd ook gewoon aan een griepje of tandjes ofzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage zondag 19 maart 2006 @ 01:27:40 #70
3926 crew  Djeez
pi_36158483
Tandjes iig niet, had de cb arts nog nagekeken.
We dachten dat babies bij griep koorts moeten hebben, maar dat is dan zeker niet zo. Ze heeft nu ruim een uur geslapen en krijgt zo nog de fles. Hopelijk kan ze dan lekker verder slapen en gaat het morgen een stuk beter.
pi_36158581
Het hoeft niet perse griep te zijn, kan een buikgriepje of virusje zijn. DIe kleintjes pakken zo snel iets op.
Ze hebben niet altijd koorts dan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Redactie Frontpage zondag 19 maart 2006 @ 01:35:45 #72
3926 crew  Djeez
pi_36158682
quote:
Op zondag 19 maart 2006 01:31 schreef Igraine het volgende:
Het hoeft niet perse griep te zijn, kan een buikgriepje of virusje zijn. DIe kleintjes pakken zo snel iets op.
Ze hebben niet altijd koorts dan.
Ah. Ok. Ze heeft dit nog nooit gehad, vandaar onze ongerustheid. Maar ik moet toch nog naar de ha, vraag ik het meteen. Trusten!
pi_36202187
vandaag naar het ziekenhuis geweest, randall wordt tussen nu en 3 weken geholpen aan zn liesbreuk en het kanaaltje waardoor de balletjes indalen.
hij zal een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven
hij heeft ook nog een heel klein navelbreukje maar dat gaat vanzelf over

[ Bericht 5% gewijzigd door Ladylike op 20-03-2006 17:22:51 ]
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_36207098
Vandaag bij de huisarts geweest. Kims longetjes zijn schoon, haar hartje klopt normaal, haar buikje is soepel. Ze heeft of last van de prik, of ze heeft waarschijnlijk op het cb een bacterie of buikgriep opgelopen. Buikgriep met veel spugen heerst. Ze heeft nog steeds wel last, maar het is gelukkig al minder. Ze ligt nu vanaf 15.45 te slapen. Dat is ook wel nodig, want ze heeft verder weinig slaap gehad.

Kim probeert zich nu om te rollen, op het aankleedkussen. Leuk gezicht, al wil het nog niet goed lukken!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:54:47 #75
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36214526
Emma heeft vandaag weer minimaal gedronken (weer maar 90 over de werkdag) en tot twee keer toe gespuugd, eerste keer bij het ophalen bij mijn moeder en nu net weer. Ik kan het niet aan dat ze zo weinig drinkt en dan ook nog spuugt. Ze is nog wel allert en vrolijk maar man wat is dit moeilijk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36214601
Ingrid, hopelijk knapt Kim snel op

Ladylike, dat is best snel! Hopelijk heeft hij er weinig last van

Jelief, dat lijkt me ook zwaar zeg, als ze zo weinig drinkt. Drinkt ze thuis wel goed?
Sara
Merel
Ukje
pi_36216142
aargh jelief, dat zou ik ook niet trekken. zit het kinderdagverblijf ver van jouw eigen werkplek? ik ken ook wel moeders die 1 of 2x per dag zelf gaan voeden, maar dat heb je vast al overwogen? (en hebben ze daar niet toevallig vacatures, je vond dat toch een leuker kdv? )
  maandag 20 maart 2006 @ 22:44:07 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36216552
jelief wat moeilijk.. kan je niet wat zorgverlof of iets opnemen.
Het is toch belangrijk dat ze genoeg binnen krijgt.

Fuente heeft sara weer zo;n last van haar wangetjes? zag in foto topic dat ze een rood wangetje had

kimmetje weer goed gaan drinken hoor wordt maar snel je vrolijke ikke.

Ladylike heel veel succes en sterkte is moeilijk maar wel beter voor randall

Oh ik ben zo verliefd op mijn kleine meisje
Als je haar wakker maakt of uit bedje haalt krijg je een stralende glimlach, ze lacht ehct met heel haar gezichtje.
En als je haar dan oppakt dan klemt ze haar armen om de nek soms lijkt het of ze ja/ nee / mama zegt maar dat klinkt alleen maar zo
Ik hou zoveel van haar he
pi_36223301
Mooi he evenstar, ik heb een zware nacht gehad. En wat is het dan prachtig als er een lachend en kirrend babytje naast je wordt neer gelegd.
pi_36223488
Amber heeft weer heerlijk geslapen. Ze lag er om half 11 in, om half 1 was ze even wakker omdat ze haar speentje kwijt was en om 8.00 werd ze pas weer wakker...

Ik kreeg destijds bij de geboortekaartjes een muis, een grijs ding met hele lane benen en armen. Amber is er helemaal gek op. De oren zijn al doorwekt van het sabbelen en nu ligt ze op de voeten te bijten... Gekke tuttebel.

Ze is weer supervrolijk, gelukkig. Geen pijntjes meer. ze poept weer goed, gister ook weer 2 keer... Hopen dat het zo blijft. Spugen is gelukkig ook een heeeeels tuk minder. Alleen als ze op haar buik ligt spuugt ze iets, maar mevrouw wil niet meer op haar rug liggen. Zodra ik haar op haar rug heb gelegd, rolt ze direct om naar haar buik. Ze kan nu alleen nog maar over haar linkerzij naar haar buik rollen, over haar rechter lukt nog niet..

Evenstar, leuk he als ze je zo enthousiast begroeten. Amber lag vanmorgen te kletsen in bed en toen ik bij haar stond ging ze keihard liggen lachen.

Jelief, wat vervelend zeg dat ze op het kdv zo slecht drinkt. Misschien te veel afleiding daar?? Hoop dat het snel beter gaat.

Kim, wordt maar snel beter!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36223845
Jelief, een kennisje heeft haar dochtertje, ook een flesweigeraar, maar een kopje leren drinken en dat ging goed. Het dochtertje was toen vier maanden. Moeilijk hoor. Hopen het je een oplossing vind.

Gisteren was er bij 4 in het land volgens mij een onderwerp over het Rota-virus, wel eng hoor. Maar gelukkig gaat er een vaccin tegen komen
pi_36224003
vriendinnetje van mij had ook een flesweigeraar, heeft ook kopjes, tuitbekers en wat dan ook geprobeerd maar niets lukte. Uiteindelijk heeft ze een andere speen op de fles gedaan en vanaf da tmoment drinkt haar dochter uit een flesje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_36224180
Ingrid en Djeez ik hoop dat het een buikgriepje is en dat Kim snel weer beter word..
En al bijna rollen! Whoeiii!

Amber lekker geslapen.. Nu het er mooi zo in houden En geen krampjes meer
Leuk is dat trouwens als ze zo'n knuffel bijna opvreten Wilyan zat ook altijd op knuffels te kauwen, vooral als hij weer last kreeg van tandjes die doorkwamen. Nu heeft hij een paar andere knuffels (van die tutpopjes en een hondje, extra exemplaren op voorraad ) die heilig zijn. Hanne heeft een tutpopje met een speentje, die laatste gebruikt ze wat om op te kauwen. Maar bij Hanne zijn de spuugdoekjes van de HEMA helemaal heilig! (en daar ben ik best blij om )

Ladylike, veel sterke en succes.. Mag je ook bij Randall blijven die nacht?

W ~ H ~ T
pi_36224248
oef jelief, dat lijkt me moeilijk.. ik vind het al erg als randall "maar" 100cc wil ipv 150 per fles, dus jouw geval lijkt me nog moeilijker. Ik hoop dat ze snel gaat drinken

Ingrid: gelukkig dat goed is
Lid van de MamaSquad
pi_36224291
jonnetje: ja ik mag blijven, maar ik denk dat pappa blijft slapen want ik moet gewoon werken de volgende dag
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:20:23 #86
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36224413
een antwoord op een aantal vragen die voorbij zag komen:
Emma drinkt bij mijn moeder zo vreselijk slecht. Ophet kdvkrijgenze er net iets meer in om de eenof andere reden. Mijn werk is te ver weg om heen en weer te gaan om te voeden. Mijn moeder wil wel heen en weer rijden met Emma. Ze had gisteren ook gezegd dat ze dat zou doen als ze weinig had gedronken maar niet gedaan dus
Op zich schijnt het niet zo erg te zijn als ze zo weinig drinkt, dat haalt ze thuis wel weer in dan. Wat het gisteren zo moeilijk maakte is ze ook nog eens twee keer veel had gespuugd.De angst voor/van het uitdrogen zit er bij mij goed in.
Vrijdag gaan we een weekje met vakantie,dan kunne we zelf rustig wat uitprobeen, mijn moeder had gister uit een kopje geprobeerd en dat ging redelijk volgens haar (alsnog maar 50 ml).
Emma is onder het geheel een vrolijk meisje geblevenen ook erg tevreden, gelukkig maar
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 10:27:30 #87
81992 Githa
pi_36224587
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:15 schreef Ladylike het volgende:
jonnetje: ja ik mag blijven, maar ik denk dat pappa blijft slapen want ik moet gewoon werken de volgende dag
Misschien een goed moment om wat vrije uren op te vragen die je nog te goed hebt vanuit je zwangerschapsverlof?...
Je klinkt wel vreselijk stoer en sterk Ladylike, maar denk ook een beetje aan jezelf he. Je hebt als ik je verhalen lees, een vreselijk zware tijd achter de rug met veel veranderingen.
Iedereen is vervangbaar op het werk en dat bedoel ik niet verkeerd
pi_36224731
Vergeet ik Jelief en Emma helemaal..

Jeetje.. Moeilijk hoor..
Ik snap enigzins je wanhoop omdat het bij ons ook zo rot ging. Maar bij ons zat er natuurlijk lang niet zo'n druk achter als bij jullie omdat het alleen maar was als Hanne (en Wilyan) eens een keer uit logeren gingen, zodat wij eens een dagje 'vrij' zouden hebben.

Hanne was/is ook een verstokte flesweigeraar. Wij hebben hier ook alles uitgeprobeerd, andere spenen, anderen (pappa, oma) fles laten geven en mamma ver uit het zicht/de buurt, verschillende tuitbekers (ook nog met en zonder antilek), cupfeeden..... Alles wat je je zo maar bedenken kon.
Cupfeeden ging re-de-lijk.. Alleen ging het onze dame vaak niet snel genoeg en mepte ze dan weer keihard tegen het bekertje, en dat is nou niet echt bevorderlijk

Hanne drinkt nu trouwens nog steeds alleen maar uit haar Tupperware-bekertje. Ik heb al een paar keer geprobeerd om Roosvicée ofzo te geven uit de Avent-beker maar

Maar is het alleen het flesweigeren, omdat je ook schrijft dat ze heeft gespuugd?..
Ik hoop iig dat jullie snel een oplossing voor het voeden van Emma vinden..
W ~ H ~ T
pi_36225023
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:27 schreef Githa het volgende:

[..]

Misschien een goed moment om wat vrije uren op te vragen die je nog te goed hebt vanuit je zwangerschapsverlof?...
Je klinkt wel vreselijk stoer en sterk Ladylike, maar denk ook een beetje aan jezelf he. Je hebt als ik je verhalen lees, een vreselijk zware tijd achter de rug met veel veranderingen.
Iedereen is vervangbaar op het werk en dat bedoel ik niet verkeerd
je hebt 100% gelijk.
ik heb gisteren de hele ochtend vrij gehad en trek die dus ook van die verlofuren af.
ik mag iedere dag later beginnen en heb anderhalf uur pauze totdat de uren op zijn. (dat gaat nog wel even duren)
dat k vervangbaar ben weet ik maar al te goed, maar ik kan gewoon niet te veel miepen want in juni zou ik een vast contract moeten krijgen. Liever een vast contract dan vrije uurtjes denk ik dan
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 10:56:30 #90
81992 Githa
pi_36225327
Ladylike, is ook zo, maaruh laat niet compleet over je heen lopen, soms krijg ik dat gevoel een beetje.
We praten tenslotte over dingen waar je gewoon recht op hebt, niks vreemds en gezien je situatie misschien nog wel dubbel.
Maar nogmaals je komt wel heel stoer en sterk over, trek je het ook echt ? hmmmz, misschien beter een vraag voor in 'hoe gaat het met de moeders'. Kijk maar waar en of je hem wil beantwoorden ladylike
Randall, je man en ook je baas heeft er natuurlijk niks aan als je straks, wanneer je denkt het allemaal niet meer zo te "moeten", je helemaal helemaal op bent omdat alles eruit komt.

Nouja, wat ik wil zeggen ...sterkte

Edit: Als het voor jou een goede regeling is is dat natuurlijk prima maar doel ook een beetje op het bij randall kunnen zijn, na zijn operatie.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:18:44 #91
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36225993
Jonnetje, de paniek was om het spugen. Volgens een van de vbn-moeders op het borstvoedingsforum kan het niet zoveel kwaad als ze weinig drinken. Ik ben nu weer wat rustiger, ook omdat Emma lekker drinkt en gewoon vrolijk is. In de vakantie wil ik cupfeeding en zelf de fles vasthouden proberen.
Ik kijk uit naar de maand mei want dan is Emma 6 maanden en wil ik langzaam aan beginnen met groente en fruit. En dan is er ook nog de kans dat ik betaald een paar maandjes thuis kan zijn ( zie hoe gaat het met de moeders)
Tot die tijd zijn we blij met alles wat er in gaat en erin blijft.
Verder gaat het lekker met mijn meisje, ze rolt steedsvakerop haar zij en af en toe door. Ze lacht veel enwil alles maar dan ook alles zien. boohbah is leuk om naar te kijken, papa isleuk, ze stopt zelfs met drinken om te zien waar hij is. Ze weet ook goedwatze wil en kan dat ook behoorlijk duidelijk maken (lees piepen als het niet gaat zoals ze wil).ow en ze wil staan staan staan!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:47:30 #92
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36228738
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:50 schreef bixister het volgende:
wennie wat een schrik, en wat moesten jullie vreselijk lang wachten met robin-in-omslagdoek, zielig! gelukkig dat 't zo snel alweer zoveel beter gaat. rs-virus komt dacht ik heel veel voor, maar hoeft lang niet altijd zulke heftige gevolgen te hebben (toch?).
[..]
Bix, dat Rota-virus komt idd veel voor. M'n vriend had er info over opgezocht en het schijnt dat er in Amerika toch jaarlijks nog zo'n 80 kindjes aan sterven. Ze wilden Robin vooral in het zkh houden, omdat ie in zo'n korte tijd zoveel was afgevallen en omdat bijna nergens op reageerde en alleen maar huilde en sliep. De tweede nacht moest hij nog ter observatie blijven, terwijl het al veel beter met hem ging. Hij had ook nog een derde nacht mogen blijven, maar ze deden in het zkh niks wat wij niet thuis konden doen, dus hebben we ervoor gekozen lekker met hem naar huis te gaan.
Wij dachten trouwens ook eerst dat het door de prikken kwam (was 4 dagen ervoor).

Die Rainbowbabies-mutsjes had ik een keer bij Etos gekocht. Kwam er pas veel later achter dat het maat 3 was (74/80) Nouja, dan kan hij dit jaar op

Ladylike, veel sterkte Moeilijk hoor, als je ventje al zo jong geopereerd moet worden. En wat Githa zegt, tijd om wat uren op te eisen!
En navelbreukjes helen idd meestal vanzelf. Robin had een flinke, maar het ziet er al bijna weer uit als een normale navel

Ingrid, fijn dat verder alles goed is met Kim. En slapen is idd goed. Robin slaapt voor zijn doen ook nog steeds erg veel.

Jelief, moeilijk hoor dat Emma zo slecht uit de fles drinkt. Hoop dat het allemaal gaat lukken op vakantie

Robin krijgt op het moment een kuurtje, omdat hij al ruim 3 weken ontzettend verkouden is. Helaas wil hij het alleen niet zo, in water of door z'n melk drinken, dus nu geven we het toch met een beetje sap. Hier wilden we eigenlijk mee wachten tot hij 6 maanden is, maar we vinden het ook belangrijk dat hij die kuur binnenkrijgt..

Verder is Robin echt een luie donder Hij zet zich wel eens af met zijn beentjes, maar rollen is er nog echt niet bij. Misschien dat het komt doordat ie ook wel zwaar is (zo'n 7,5 kg ) Wel vindt hij het geweldig op om je been te zitten en dan wipt hij zichzelf naar voren en naar achter enz. In de ambulance had hij een aapje gekregen van het personeel, die lebbert ie elke keer helemaal af. En ook zijn speen vindt ie erg interessant en hij stopt 'm regelmatig weer goed in z'n mond Gister heeft hij voor het eerst zelf z'n fles vastgehouden tijdens z'n hele voeding. Het is dan al zo'n groot mannetje

Ik moet hier toch weer vaker komen, heb elke keer van die lappen tekst
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_36229898
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef Jelief het volgende:
Jonnetje, de paniek was om het spugen. Volgens een van de vbn-moeders op het borstvoedingsforum kan het niet zoveel kwaad als ze weinig drinken. Ik ben nu weer wat rustiger, ook omdat Emma lekker drinkt en gewoon vrolijk is. In de vakantie wil ik cupfeeding en zelf de fles vasthouden proberen.
Ik kijk uit naar de maand mei want dan is Emma 6 maanden en wil ik langzaam aan beginnen met groente en fruit. En dan is er ook nog de kans dat ik betaald een paar maandjes thuis kan zijn ( zie hoe gaat het met de moeders)
Tot die tijd zijn we blij met alles wat er in gaat en erin blijft.
Verder gaat het lekker met mijn meisje, ze rolt steedsvakerop haar zij en af en toe door. Ze lacht veel enwil alles maar dan ook alles zien. boohbah is leuk om naar te kijken, papa isleuk, ze stopt zelfs met drinken om te zien waar hij is. Ze weet ook goedwatze wil en kan dat ook behoorlijk duidelijk maken (lees piepen als het niet gaat zoals ze wil).ow en ze wil staan staan staan!
Weten jullie ook waarom ze spuugt? Zit ze tegen een buigriepje aan of is het iets anders?
(Of is dat al ergens gezegd? )
Maar in ieder geval wel fijn dat ze thuis wel gewoon drinkt. En zolang ze wel gewoon vrolijk blijft.... . Gewoon ook goed in de gaten houden dus. Jullie weten waar jullie goed op moeten letten dus tot die uitdroging zal vast niet weer komen.

Leuk he, hoe ze al willen en kunnen aangeven. Een eigen willetje zit er al vroeg in.
Hanne zoekt pappa ook overal en houdt Wilyan altijd en overal in de gaten. We zitten hier trouwens nog wel eens samen de telebubbies te kijken, Hanne en Wilyan vinden dat beiden erg leuk om te zien. Verder word Hanne hyper van de begintune van Bob de Bouwer en the Nanny vooral die laatste is erg grappig om te zien dan zit ze gewoon te giebelen en te grinniken..
Staan is hier ook favoriet! En verder de kamer rond rollen/schuiven en met de houten treinbaan van broerlief spelen (die dan helemaal panisch word "Pappa/mamma neeeeeee, Hanne stout, Hanne tein stuk!" ) En als je bij pappa of mamma op schoot zit achter de pc, het toetsenbord om zeep helpen of in de gordijnen gaan hangen waar je dan zo mooi bij kan.
W ~ H ~ T
pi_36233921
kom net terug van de EHBO met Randall
dennis (mn vriend) belde me op het werk; hij kreeg m met geen mogelijkheid stil en hij wilde niet eten.
Normaal is Randall zo stil in de armen van Dennis maar ik hoorde hem krijsen van pijn.
Ik meteen mn bazin gebeld (heb 2 bazen). gelukkig heeft zij kinderen zodat ze me begreep en mocht ik naar huis.
Dennis en ik dus met een krijsende Randall naar de EHBO (want dat had de kinderchirurg gisteren gezegd).
om een lang verhaal kort te maken: zn darmpjes schieten steeds in zijn lies, dat doet dus nu pijn (eerst nog niet) terugduwen heeft geen zin en is als een leek het doet zelfs gevaarlijk.
hij heeft een paracetamol gekregen en slaapt nu.
omdat er te weinig bedden waren kon hij niet meteen geholpen worden.
advies: als ie pijn blijft houden natuurlijk blijven komen zodat ze wel moeten (zei de kinderarts met een knipoog)
met zn billen omhoog verzacht blijkbaar de pijn (de paracetamol doet ook wel goed zn best moet ik zeggen) en ik heb zelf ook paracetamol 60 mg gehaald (hij mag 3x 80 hebben).
Ik hoop dat ie weinig pijn heeft.. arm ventje van me

achja, opletten dat het niet pijn blijft doen (dan zit de darm echt klem) en dat ie wel weer gaat/wilt eten en anders maken we ze gewoon gek in het ziekenhuis

maar ik hoop dus wel dat de wachtlijst voor de operatie opschiet...

edit: zit trouwens weer op het werk.
Lid van de MamaSquad
pi_36234994
jeetje Ladylike, wat was ff schrikken zeg. Hoop dat er snell een plekje voor Randall is!! En inderdaad, gewoon blijven gaan. Blijven volhouden. Wij werden met Amber in eerste instantie niet serieus genomen, en toen was ik het zat... Uiteindelijk werd er wel wat gedaan.. maar het heeft een hooop bloed, zweet maar vooral tranen gekost...

Ik had Amber net in de MC gezet om naar buiten te gaan, ze was al hartstikke moe. Ik draai me om om je jas te pakken en toen lag ze al te slapen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:10:54 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36235087
jeetje meis wat naar wat een schrik moet dat zijn.
Persoonlijk zou ik met zoiets gewoon daar blijven. ik vind het wel gevaarlijk dat ze je met zoiets weer naar huis sturen
sterkte!!
pi_36235285
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:10 schreef _evenstar_ het volgende:
jeetje meis wat naar wat een schrik moet dat zijn.
Persoonlijk zou ik met zoiets gewoon daar blijven. ik vind het wel gevaarlijk dat ze je met zoiets weer naar huis sturen
sterkte!!
als er geen ruimte is dan is blijven geen optie. Amber zou na de 1e opname eigenlijk voor de 2e keer opgenomen worden, maar omdat er geen ruimte was ging dat ook niet door. Ze kregen pas de dag daarna een plekje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:29:53 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36235706
dan nog dan zorgen ze maar voor een vervangend zkh. ik vind dit wel absurd, om een kleine baby met zoiets wat mijn inziens ook nog eens gevaarlijk is als een darmpje klem zit. ik vind dat ze dan wel ruimte moeten maken.
pi_36236030
dar ben ik het wel mee eens.. vooral omdat ze idd zelfin het zh zeggen dat het gevaarlijk is..

blijf op je strepen staan hoor Ladylike
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:23 #100
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_36236284
het is gevaarlijk in de zin van: je kunt dingen (het balletje zelf bv) meeduwen die niet in de buikholte mogen zitten.
ik had de keuze om naar nijmegen of utrecht te gaan, maar of ik daar direct geholpen kon worden was maar de vraag :s
Lid van de MamaSquad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')