quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef Bupatih het volgende:
Tegenargument:
- MB moet dan met keiveel mensen in de trein.
quote:
Uit vele onderzoeken is gebleken dat vooral mensen die eerst met de fiets gaan overstappen naar het OV. Ook gaan sommige mensen nu maar reizen om te reisen. Mobiliteit moet geld kosten of er wordt maar wat afgereisd. Dus zijn er nu meer lijnen + evenveel auto's: nefast files +milieu.quote:- Minder congestie in de grote steden doordat meer mensen het OV gebruiken ipv de auto.
Zie vorig.quote:- Beter voor het milieu.
De rijkdom moet worden herverdeeld via belastigen. Niet via het OV. Dan kunnen de mindergestelden zélf kiezen wat ze met hun misschien weinige geld doen.quote:- Je helpt de mindergestelden in de samenleving. Zij hebben nu gratis vervoer.
Mja, die files weer.quote:- Doordat er minder files zouden ontstaan (daar gaan we dan even vanuit) komen werknemers vaker op tijd op hun werk. Scheelt een hoop centen.
Mits het OV vlekkeloos geregeld is. Op het moment zijn er zo veel problemen, en als die blijven voorkomen dan komen mensen nog steeds te laat.quote:- Doordat er minder files zouden ontstaan (daar gaan we dan even vanuit) komen werknemers vaker op tijd op hun werk. Scheelt een hoop centen.
Goed argument!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef Bupatih het volgende:
Tegenargument:
- MB moet dan met keiveel mensen in de trein.
Mijn Paltos, wat doe je?quote:Ook gaan sommige mensen nu maar reizen om te reisen.
Engerd .quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:43 schreef PeRi het volgende:
Ik stem gewoon PVDA.
Jep, deze kan hij dan ook gebruiken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mits het OV vlekkeloos geregeld is. Op het moment zijn er zo veel problemen, en als die blijven voorkomen dan komen mensen nog steeds te laat.
He bah.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:43 schreef PeRi het volgende:
Ik stem gewoon PVDA.
Hasselt. En de gemeente zadelde de schulden op.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:45 schreef Airelle het volgende:
Je leert het al .
In Antwerpen (of een andere belgische stad) zijn al eens proeven gedaan met gratis OV. Bleek dat er helemaal geen grote verschuiving ontstond van auto naar OV. Het is dus maar een idee dat mensen gevoelig zijn voor dit soort dingen. Veel werknemens blijven de auto gebruiken ookal zouden ze geld toe krijgen.
Ja, heb ik al.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:47 schreef Airelle het volgende:
[..]
Jep, deze kan hij dan ook gebruiken.
En treinen/bussen/metro's/trams komen niet precies op de plekken waar je uit wilt komen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:54 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, heb ik al.
En ook al is alles vlekkeloos geregeld, je doet er nog altijd veel langer over ergens te geraken.
zit nog steeds 'n fout inquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:42 schreef Bupatih het volgende:
Check die korte OP!
En dat zou in België nog veel erger zijn door de slechtere ruimtelijke ordening!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En treinen/bussen/metro's/trams komen niet precies op de plekken waar je uit wilt komen.
Dat lijkt me sterk. De stroom van treinen wordt vaak nog opgewekt in koolcentrales, omdat ze zonodig tegen kerncentrales willen zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:59 schreef Tha_Erik het volgende:
En dat er dan minder luchtvervuiling wordt veroorzaakt, als mensen meer met het OV gaan, is dat wel zo?
De energie van treinen moet toch ook ergens opgewekt worden (of is dat met groene stroom)?
Dat komt door Airelle die de hele tijd haar avatar verandert en waarvan de oude van de server verdwijnt.quote:
ik heb 't niet over de ava'squote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:07 schreef Bupatih het volgende:
Dat komt door Airelle die de hele tijd haar avatar verandert en waarvan de oude van de server verdwijnt.
Wat dan wel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |