Welkom terug hierquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:29 schreef La_Guiri het volgende:
Ik ben weer in casa sinds dinsdag, en ik heb er moeite mee om weer over te gaan tot de orde van de dag!
Je kunt toch een ticket kopen waarbij je heen naar Buenos Aires vliegt en terug vanaf Quito?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Knakker het volgende:
De vrouw van de Argentijnse ambassade én van Kilroy (verkopen allerlei goedkope studententickets) heeft me verzekerd dat ik problemen ga krijgen als ik alleen met een enkele reis aan kom zetten (omdat ik geen geldige permanente verblijfsvergunning heb); er schijnt zelfs kans te zijn dat de vliegtuigmaatschappij me niet eens wil inchecken in Amsterdam.
Plan was dus om vanuit Buenos Aires naar Quitó (oid) te reizen, maar ik vrees dat ik toch een retour moet boeken dan...
Ach, als je eenmaal in BsAs bent geweest vind je het vast geen straf om daar terug te keren voor je terugvluchtquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Knakker het volgende:
Plan was dus om vanuit Buenos Aires naar Quitó (oid) te reizen, maar ik vrees dat ik toch een retour moet boeken dan...
Dan is ie gebonden aan data en dat wil ie niet, had ik ook al voorgesteld.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:31 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je kunt toch een ticket kopen waarbij je heen naar Buenos Aires vliegt en terug vanaf Quito?
Eerste woensdag van iedere maand de Hollandse Borrel he, niet vergetenquote:Op maandag 10 april 2006 14:21 schreef Knakker het volgende:
Vanaf 1 mei gaat het los... zit eerst 2 maanden in BsAs (ga het lokale AIESEC comité helpen, waarmee weet ik alleen nog niet) en daarna ga ik wat rondreizen... heb er ontzettend veel zin in
![]()
* flipsen kijkt naar TT en gokt... Argentinië?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar heb je foto's van?
Ga naar www.tinypic.com om je foto te uploaden. Kopieer dan het regeltje met [ img] [ /img ] hiernaartoe en plak het in je reactiequote:Op woensdag 12 april 2006 12:49 schreef La_Guiri het volgende:
Ik wil eigenlijk wel wat foto's plaatsen maar heb geen idee hoe dat moet... Het lukt me zelfs niet om een nieuwe avatar te plaatsen, dat laat zien dat ik een digibeet ben.
Mijn eerste insteek is natuurlijk niet het leren kennen van andere Nederlanders in BsAsquote:Eerste woensdag van iedere maand de Hollandse Borrel he, niet vergetenBest leuk, ook al hou ik totaal niet van dat soort meetings, maar er is wel een interessante mix van jongeren en ouderen daar. Café Van Koning, Baéz 825 (even uit het blote hoofd). En uiteraard alle voetbalwedstrijden daar kijken!
Alvast veel plezier
Precies, zo bedoelde ik het ook. 1x per maand is net te doenquote:Op donderdag 13 april 2006 17:21 schreef Knakker het volgende:
[..]
Mijn eerste insteek is natuurlijk niet het leren kennen van andere Nederlanders in BsAsMaar goed, kan er natuurlijk altijd even kijken.
Hm, ik moet ook weer gaan boeken, zat toch aan enkele reis te denken, wat nou als je een enkele reis boekt (MAD-EZE, Aerolineas business class) en ook alvast een enkele reis terug (EZE-AMS, Iberia of EZE-MAD, Aerolineas), dan mag dat toch ook? Maandag maar eens bellen met de Arg ambasadequote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Knakker het volgende:
De vrouw van de Argentijnse ambassade én van Kilroy (verkopen allerlei goedkope studententickets) heeft me verzekerd dat ik problemen ga krijgen als ik alleen met een enkele reis aan kom zetten (omdat ik geen geldige permanente verblijfsvergunning heb); er schijnt zelfs kans te zijn dat de vliegtuigmaatschappij me niet eens wil inchecken in Amsterdam.
Het enige wat je kan gebeuren met een enkele reis is inderdaad dat de vliegtuigmaatschappij je niet wil inchecken, daarna heb je geen enkel probleem meer. Als je het land binnen gaan kijkt kijken ze alleen naar je paspoort. Naar Peru heb ik zonder problemen gevlogen met een enkele reis, je moet alleen kijken of de vliegtuigmaatschappij geen probleem maakt. Air Madrid bijv doet dat niet, behalve een tekst als je het ticket boekt dat je wel een ticket uit het land moet hebben. Air Madrid is ook een van de weinige maatschappijen die een stuk goedkoper is met enkele reis dan retour. Voor de rest is de maatschappij niet fijn (tenminste mijn ervaring), maar als je ergens goedkoop naar toe wilt is het prima. Maar goed, je had al een retourtje gekocht...quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Knakker het volgende:
Als je van skieen en bergen houdt(als je binnen nu en 2 maanden gaat) beter Cordoba anders BsAsquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:50 schreef U het volgende:
Goed, ik probeer te bepalen in welke stad ik eigenlijk 'n maand een spaanse cursus wil volgen in Argentinië; en zit nu te twijfelen tussen Cordoba en Buenos Aires (wil wel graag 'n grote stad dus).. Iemand een mening over verschillen tussen deze twee steden en hoe je er kunt vertoeven?
Hoe kan je dan zeggen dat iemand naar Cordoba moet als ie van skiën houdtquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee, ben er nog nooit geweest.
Voor mij precies andersom. In Mendoza komen voornamelijk mensen om te feesten. Een beetje Salou maar dan voor backpackers. Verder is er niet veel te doen (in de buurt overigens wel). Cordoba is een stuk leukere stad en het heeft leuke hostels. Vooral omdat je er vaak langs komt omdat je op doorreis bent kun je in een korte tijd veel mensen ontmoeten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mendoza vond ik cool, Cordoba niet, BsAs is cool
Zonder DNI (Argentijns identiteitsdocument) of verblijfsvergunning kun je bij Aerolineas Argentinas (die een heel groot gedeelte van de binnenlandste vluchten verzorgt) géén goedkope tickets kopen. Je bent bij hen dus aangewezen op de dure tickets.quote:Op maandag 11 september 2006 09:10 schreef DRA het volgende:
Even een vraagje voor de Argentinie kenners. Ik ga in december naar dit prachtige land. Ik ben er al eens eerder geweest en dat is me goed bevallen. Nu wil ik dit keer naar Salta en omgeving en het liefst ook naar Iguazu. Het liefst vlieg ik naar Iquazu en dan wellicht ook van Salta terug naar BA. Nu heb ik wel eens begrepen (lonely planet) dat je geen economy class tickets mag kopen als buitenlander voor binnenlandse vluchten. Hoe zit dat nu precies? Het liefst zou ik de tickets nu al willen bestellen omdat ik rond de kerstdagen reis en ik weet dat het dan best druk kan zijn.
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:07 schreef U het volgende:
ik ben een maandje terug vanuit Bs As, heb een dikke maand spaans geleerd daar en 'n beetje van het land bekeken
Ik weet dat Típica Reizen er groepsreizen en individuele reizen naar begeleidtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:10 schreef NY_Giant het volgende:
Nog Fokkers die op dit moment Argentinië onveilig maken??? Ik wil er ook een keer heen, heb alleen nog totaal geen idee hoe of wat...
Vond het een superstad, erg naar m'n zin gehad; woonde bij een gastgezin in het centrum (San Telmo, 5 min lopen van Plaza de Mayo). Verder veel te zien en te doen (vooral via zo'n talenschool ook wel, beetje exchange-students idee, hoewel je op moet passen niet teveel Engels te gaan spreken als je daar bent om Spaans te leren). Ook veel culturele dingen en een gaaf nachtleven natuurlijk!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?
Buenos Aires is een wereldstad, op alle vlakken absoluut een rivaal voor welke grote stad ter wereld ook. Met heel veel plezier 6 maanden gewoond!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef Knakker het volgende:
Buenos Aires is een wereldstad, op alle vlakken absoluut een rivaal voor welke grote stad ter wereld ook. Met heel veel plezier 6 maanden gewoond!
maar uiteraard slechts tijdelijkquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef flipsen het volgende:
[..]En daarom woon ik er nog steeds
![]()
Ik ben jaloersquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef flipsen het volgende:
[..]En daarom woon ik er nog steeds
![]()
Grande!quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:00 schreef reem het volgende:
Hallo allen!
Mijn plan is om een jaar in Argentinië te vertoeven. In de periode van juni 2007 tot en met mei 2008. Van juni tot november studeer ik dan waarschijnlijk aan de Universidad del Salvador in Buenos Aires, maar het tweede half jaar wil ik vullen met een stageplaats, vrijwilligerswerk én natuurlijk de toerist uithangen in Argentinië. Ook ben ik van plan om een tijdje in Chili door te brengen, even een weekendje naar Uruguay te gaan, en wellicht op de terugweg een weekje in Sao Paolo te blijven hangen.
Hangt van nogal wat factoren af he... Vertrekplaats, lengte verblijf, met wie je vliegt, via Amerika of niet (soms goedkoper).quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers![]()
![]()
Wat is de minimumprijs voor een retour Europa, maakt niet uit waar-Buenos Aires?
Hersteldquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:25 schreef Hik het volgende:
Owww... ik dacht even dat je bedoelde dat ze helemaal weg (-gezwommen, opgevist) waren...![]()
Foeske is een meisje toch?
Ze schrijven ook dat tijdelijke visa (tot een jaar) alleen mogelijk zijn voor werk, studie of culturele uitwisseling. Permanente visa alleen voor partners en kinderen van Argentijnen.quote:Toeristen van landen uit de Europese Unie, Zwitserland en de Verenigde Staten Burgers van landen uit de Europese Unie, Zwitserland en de Verenigde Staten van Amerika met een geldig paspoort kunnen naar Argentinië reizen als toerist voor een periode van negentig (90) dagen zonder consulair visum.
De geldigheid van het paspoort moet de periode overbruggen van het voorgenomen verblijf in het land.
Ik ga nooit met de vrachtwagenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:56 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen idee hoe moeilijk ze gaan doen als je deze "truck" 4x toepast (flipsen wel misschien?)
Check Air Comet - www.airpluscomet.com - volgens mij (veruit?) de goedkoopste. Vliegt vanaf Madrid.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers![]()
![]()
Wat is de minimumprijs voor een retour Europa, maakt niet uit waar-Buenos Aires?
Julia's tango (stond al in het stukje), op Net5. Niet op internet dus (neem ik aan), maar voor jou goed nieuws: Binnenkort natuurlijk massa's Nederlandse vrouwen die op zoek komen naar de Argentijnse liefdesgoden die ongetwijfeld in deze serie verwerkt zitten...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef flipsen het volgende:
Oh? Weet je ook hoe het gaat heten en op welke zender? En of het op internet te volgen is natuurlijk :-)
Ik heb zomaar ff 2 data ingevuld ....... maar de " goedkope " prijzen van rond de 500 á 600 euries zijn enkele reisprijzen !quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:29 schreef Knakker het volgende:
[..]
Check Air Comet - www.airpluscomet.com - volgens mij (veruit?) de goedkoopste. Vliegt vanaf Madrid.
We gaan het maar eens uitchecken vanavond...quote:“Je hoort mij niet klagen”
NET 5 start deze week met de nieuwe Nederlandse dramaserie Julia’s Tango, waarin vier vriendinnen een Bed & Breakfast in Buenos Aires beginnen. Actrices Kim Pieters, Peggy Vrijens, Tina de Bruin en Miryanna van Reeden wonen vier maanden in de Argentijnse hoofdstad voor de opnamen. Kim Pieters: “Het bruisende Buenos Aires ga je veel in de serie terugzien.”
Jammer
Pieters, die de rol van Julia vertolkt, heeft er maar weinig moeite mee dat ze vier maanden van huis is. “Het bevalt me hier erg goed. Van tevoren kun je moeilijk inschatten hoe lang vier maanden eigenlijk is, maar je stelt je er op in. Bovendien werken we hier hard en hebben we het heel leuk, dus de tijd vliegt echt. Skype (gratis telefoneren via internet, red.) is wel onmisbaar. Daardoor heb ik toch het gevoel dat ik weinig mis in Nederland. Dat ik de eerste voorjaarsdagen niet meemaak vind ik wel jammer, maar hier is het elke dag 28 graden. Je hoort mij niet klagen.”
Winkelparadijs
Echt een beeld van het land heeft Pieters echter nog niet. “Ik moet zeggen dat ik nog te weinig van het land heb gezien om daar wat over te kunnen zeggen. We draaien voornamelijk in en om Buenos Aires en dat is echt een geweldige stad. Ik ben wel een paar keer op een estancia geweest. Dat is een luxe boerderij met paarden, waar je kunt overnachten. Dan zie je pas hoe mooi het buiten de stad is. Verder is het hier een heel gevaarlijk winkelparadijs. We vergapen ons aan de leuke winkels. Veel kleding is hier prachtig gemaakt en bovenden is het allemaal de helft goedkoper dan in Nederland. Je snapt het al, daar worden wij blij van.”
Efficiënt
Ook over de sfeer op de set is Pieters enthousiast. “Met Miryanna, Tina en Peggy is het super. We zijn allemaal als het ware in dit avontuur gerold en maken hetzelfde mee. Dat schept een enorme band. Ook met de Argentijnse crew is het erg leuk, al was dat in het begin wel even wennen. Wij werken altijd ongelofelijk efficiënt in Nederland; we willen de tijd optimaal gebruiken. Wachten vinden wij vervelend. De Argentijnen in de crew zie je dan denken: maak je niet zo druk, neem een kop koffie mate en geniet van de zon.” [MT]
Een verslagje zou ik zeer op prijs stellenquote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Hik het volgende:
We gaan het maar eens uitchecken vanavond...![]()
Fuck, wou je nou zeggen dat ik toch een ander transportmiddel moet kiezen?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:05 schreef flipsen het volgende:
Je weet dat Peru - Buenos Aires nog een aardig stukje lopen is he?
Muy bien! Ook precies de goeie tijd om te gaan, lente! Wat voor werk doe je?quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:17 schreef d.n3rd het volgende:
Hoera!
Per september zit ik een half jaar in Buenos Aires! Werk welliswaar, maar dat mag de pret niet drukken.
Hehehe, touroperator? CAT zeker...quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:31 schreef d.n3rd het volgende:
Ehm het is een afstudeerstage eigenlijk. Bij een tour operator. Ben nu wat om me heen aan het kijken voor woonruimte. Ben echt benieuwd hoe het er zal zijn
Helaas maar waar; Argentijnen betalen de helft voor hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hehehe, touroperator? CAT zeker...
Moet je zelf je woonruimte regelen? Ik heb dan wel wat interessante links voor je. Mail me daarvoor maar even op info@tipica-reizen.nl.
Reken op prijzen vanaf US$500 voor een redelijk (gemeubileerd) appartementje (1 of 2 kamers), omdat je een rijke europeaan bent...
Nee, geen CAT. Maar ik moet zelf woonruimte regelen ja, ben dus al wat rond aan het kijken. Is het aanbod groot genoeg om binnen 2 weken iets te vinden? Anders probeer ik namelijk eerst wel een tijdelijk onderkomen te vinden, en begin ik daar pas met zoeken. Is vast beter dan vanaf internet iets toezeggen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hehehe, touroperator? CAT zeker...
Moet je zelf je woonruimte regelen? Ik heb dan wel wat interessante links voor je. Mail me daarvoor maar even op info@tipica-reizen.nl.
Reken op prijzen vanaf US$500 voor een redelijk (gemeubileerd) appartementje (1 of 2 kamers), omdat je een rijke europeaan bent...
Nou, dat lijkt me ook wel leuk ja. Maar ik ben hier pas 2 dagen, dus jij weet vast veel beter wat een leuke plek is om af te spreken. Ik zit in hostel Marcopoloinn waar van 9 tot 10 gratis avondeten is, dus dat wil ik wel meepakken. Maar daarna lijkt me leuk. Noem maar wat. Morgen ga ik trouwens verder, dus ik kan alleen vanavond.quote:Op maandag 16 april 2007 17:00 schreef flipsen het volgende:
He Foeske,
Ik zit momenteel ook in Bariloche! Grappig. De busrit raad ik je niet aan, is te lang en vooral saai. Je kan het beste een reisbureautje binnenstappen en informeren naar vluchten naar El Calafate. Wordt waarschijnlijk met Aerolineas Argentinas, omdat LAN wel op Bariloche vliegt, maar alleen vanaf Buenos Aires. Of je kan wellicht de oversteek wagen naar Chili en daar een LAN vlucht naar Ushuaia nemen, hoewel dat een stuk duurder zal zijn...
Vanaf El Calafate kan je prima met de bus naar Ushuaia, dat is wél de moeite waard. Je gaat dan via Chili en uiteraard een stukje met de boot. Zeker het stuk in Tierra del Fuego is prachtig!
Als je tijd/zin hebt, ik heb altijd wel zin in een biertje![]()
kom op zeg, vergeet je nederlandse instelling en go latin !quote:Op maandag 16 april 2007 18:31 schreef Foeske het volgende:
[..]
(..)
Ik zit in hostel Marcopoloinn waar van 9 tot 10 gratis avondeten is, dus dat wil ik wel meepakken.
(..)
Vanuit Río Gallegos gaan genoeg bussen naar El Calafate, neemt maar een beetje meer tijd dan de Ruta 40 (en zijn eindeloos comfortabeler).quote:Op maandag 16 april 2007 18:31 schreef Foeske het volgende:
[..]
Oke, het feit dat het goed te doen is naar Ushuaia is fijn om te horen, want ik begon bijna te denken dat als dat ook lastig zou zijn het amper de tijd, het geld en de moeite waard zou zijn om naar El Calefate te gaan. LADE gaat helaas niet en Aerolineas Argentinas kost meer dan 800 pesos, beetje duur. Ga dus toch maar voor de bus denk ik. Heb gelukkig geen hekel aan lange busritten; ´t is alleen lastig dat de bus maar tot Rio Gallegos gaat en ik daar het laatste stuk moet regelen.
Aangezien ik 2 maanden rondreis nu en dus 2 maanden buiten de deur eet (wat inderdaad een stuk goedkoper dan in Nederland is, maar toch opgeteld best wat geld kost) is het best handig als je 3 avonden gratis kunt etenquote:Op maandag 16 april 2007 18:56 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
kom op zeg, vergeet je nederlandse instelling en go latin !
Waar zit jij dan?quote:en als jullie nou gewoon een taxi pakken en even flink doorrijden, kunnen we hier met z'n drieen van het bier genieten
en leer je ook nog eens een echt leuke omgeving kennen
Ik kom rond 7 uur ´s avonds aan in Rio Gallegos. Enig idee of ik dan meteen een bus geregeld krijg of zal ik in Rio moeten overnachten?quote:Op maandag 16 april 2007 22:00 schreef Knakker het volgende:
[..]
Vanuit Río Gallegos gaan genoeg bussen naar El Calafate, neemt maar een beetje meer tijd dan de Ruta 40 (en zijn eindeloos comfortabeler).
Helemaal met je eens!quote:En geniet van Bariloche, het is er prachtig.
Jammer, wie weet kruisen onze paden ooit nog eens ergens...quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:17 schreef flipsen het volgende:
He jammer, ik kan vanavond niet ;-( Naja, niets aan te doen. Als je een toeristen (backpackers)kroeg leuk vindt, ga naar Wilkenneys (San Martin). Een Ierse pub waar wat meer Barilochenses komen is Pilgrim (Palacios 167). Voor de latere uurtjes is de Roxy leuk, tegenover Wilkenneys. Veel plezier, ook in de bus morgen (poeh, da's een flink ritje).
Rio Gallegos is inderdaad een soort hub voor mensen die naar Ushuaia willen. Maar of je die avond nog een bus te pakken krijgt weet ik niet. Ga er eigenlijk van uit van wel, maar pin me er niet op vast ;-)
En de tip van knakker om via Chilil en Torres del Paine terug te gaan kan ik inderdaad beamen, mits je je niet laat kennen door het ietwat chagrijnige imago van de gemiddelde Chileen en het hogere prijspeil
En die maffe qwerty zit in dat stukkie land boven Argentinië, dat is een behoorlijke taxirit
Het is -als ik me niet vergis- zo'n 4 uur van Río Gallegos naar El Calafate, hetgeen betekent -denk ik- dat bussen tot een uurtje of 8-9 's avonds die kant op vertrekken. Daar het nog steeds geen hoogseizoen is en je ook midden in de week daar aankomt, zou je wel in staat moeten kunnen zijn een bus te vinden. Succes in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 april 2007 01:56 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ik kom rond 7 uur ´s avonds aan in Rio Gallegos. Enig idee of ik dan meteen een bus geregeld krijg of zal ik in Rio moeten overnachten?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:17 schreef flipsen het volgende:
(..)
En die maffe qwerty zit in dat stukkie land boven Argentinië, dat is een behoorlijke taxirit
Ja ik weet het! Maar wat zijn zeg maar de opties als ik geen tijd/spullen/reisgenoten/goede fysieke gesteldheid (knieproblemen) heb om een meerdaagse trek te doen? Daarom was mijn plan over een paar jaar goed voorbereid terug te komen en het nu maar beter over te slaan dan half half te doen. Maar goed, ik weet dan ook niet wat verder mogelijke opties zijn (dagtours, maar zijn die ook echt de moeite waard dan, gaan ze ook echt naar de mooiste plekken van het park?)quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:02 schreef Knakker het volgende:
[..]
Het is -als ik me niet vergis- zo'n 4 uur van Río Gallegos naar El Calafate, hetgeen betekent -denk ik- dat bussen tot een uurtje of 8-9 's avonds die kant op vertrekken. Daar het nog steeds geen hoogseizoen is en je ook midden in de week daar aankomt, zou je wel in staat moeten kunnen zijn een bus te vinden. Succes in ieder geval
En Torres del Paine is écht de moeite waard... kijk hier nog even om je over te halen
ik ga nu uit van 3 maanden, als het financieel haalbaar is misschien langer...quote:Op zondag 13 mei 2007 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ga je?
ik heb geen dagbudget in mijn hoofd... zorg gewoon dat ik zoveel mogelijk gespaard heb en zorg dat ik daarmee van punt A (Buenos Aires) naar B (Lima) kom. De grote lijnen komen later nog wel vast te staan, maar uiteindelijk worden de volgende etappe toch nooit te ver vooruit gepland.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is het budget ongeveer dat je in gedachte had per dag?
Op zich zal dat tijdens de reis niet zo snel gebeuren, heb tegen die tijd genoeg gespaard... [zolang ik maar geen buitensporige activiteiten onderneem... en dat ben ik niet van plan, want dat lijstje is al aardig afgewerktquote:Op zondag 13 mei 2007 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat is je back-up plan als je geld (bijna) op is?
de kans is groot dat het Liberia wordt ja (de opties worden deze week allemaal uitgezocht, volgende week zullen we wrs knopen door gaan hakken), half jaar ticket dus met mogelijkheid tot verlengen.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een flexibel ticket lijkt me.
Maar zo te zien zal je met Iberia gaan en daar is dat redelijk makkelijk.
Zorg wel dat je nog een dollar of 30 hebt als je terugvliegt naar Nederland anders kan je niet mee
lolligquote:Op zondag 13 mei 2007 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Airport-tax en als je hem niet kan betalen kan je niet vliegen.
Begin jij nou ook al!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef flipsen het volgende:
en kinderen
Haha, don´t worry! Zoals de Argentijnen hier zeggen (met zwaar Argentijns accent uiteraard):quote:
Twee maanden is leuk voor een beginnerscursus Spaans. Alleen om 2 maanden in bijvoorbeeld El Calafate te zitten, dat zou voor mij een beetje te lang zijn. Maar ik kan je Bariloche wel aanraden, ik weet hier ook een goede talenschool (van een Hollander btw, maar die geeft zelf geen les).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:18 schreef MarkaD het volgende:
Aangezien ik een jaartje ga stoppen met mn studie, wil ik een rondreis door Zuid-Amerika maken, van november t/m juni/juli. Ik wil denk ik beginnen in Argentinië, daarna Brazilië, Peru en Bolivia (en eventueel nog andere landen waar ik op dat moment zin in heb). Ik spreek nog geen Spaans en wil daarom eerst een cursus doen. In januari (eind december) komen er vriendinnen over (in BsAs), zodat we samen richting Brazilië kunnen reizen. Ik heb nu als plan om in die 2 maanden dat ik alleen ben naar het zuiden af te reizen en daar 4 weken Spaans te leren (+ rondtrekken). Is dit haalbaar binnen die 2 maanden? En wat betreft die taalcursus: zit ik in het zuiden goed of kan ik beter in BsAs blijven? Andere tips zijn ook welkom![]()
Mijn plan was eigenlijk om in die 2 maanden een taalcursus te gaan doen én rondreizen. Dus dat ik dan 4 weken op 1 plek zit om de taal te leren en de overige 4 weken ergens anders aan het rondtrekken ben. Of misschien is het toch beter om 2 maanden Spaans te leren en vanuit die stad andere dingen bezoeken? En weet je ook prijzen van die school?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Twee maanden is leuk voor een beginnerscursus Spaans. Alleen om 2 maanden in bijvoorbeeld El Calafate te zitten, dat zou voor mij een beetje te lang zijn. Maar ik kan je Bariloche wel aanraden, ik weet hier ook een goede talenschool (van een Hollander btw, maar die geeft zelf geen les).
Geboorteakte op Internationaal formulier met Apostille? Que?quote:StudieVoor alle buitenlanders die naar Argentinië reizen met het doel er te studeren is een consulair visum vereist.
Dit visum wordt verstrekt voor een periode van een jaar en kan worden verlengd door de Nationale Directie voor Migraties in Argentinië.
LET WEL: Men moet er rekening mee houden dat voor dit soort visa het vereist is ingeschreven te staan om onderwijs te volgen op middelbaar, universitair of docteraal niveau op een in Argentinië officieel erkende onderwijsinstelling. Om deze inschrijving te bewijzen moet de aanvrager de volgende doumenten overleggen:
a) Brief van de school, instituut of universiteit in Argentinië die de inschrijving bevestigd, deze moet gelegasiseerd worden door het e Ministerie van Onderwijs in Argentinië.
b) Bewijs van Inschrijving (Resolutie 1523/90) - uitgegeven door de Ambassade van Argentinië - om te studeren aan een openbare academische instelling in Argentinië.
Vereisten:
- Paspoort (met geldigheid van minimum een jaar vanaf datum afgifte visum)
- Vier foto's (4x4 - bij voorkeur met lichtblauwe achtergrond - ¾ profiel rechterkant)
- Geboorteakte op internationaal formulier en gelegaliseerd met een Apostille
- Bewijs van goed gedrag op internationaal formulier gelegaliseerd met een Apostille
- Medische Verklaring (dit formulier wordt door het Consulaat verstrekt) met een Apostille
- Beëdigde verklaring wat betreft het ontbreken van strafbare antecedenten (wordt getekend in aanwezigheid van de Consul)
- Betaling van het overeenkomstige consulaire tarief (raadpleeg het Consulaat)
- Bewijs van inschrijving -zie a) en b) boven vermeld-
- Bewijs van economische onafhankelijkeheid, als de student niet over eigen middelen beschikt kunnen hun ouders of voogden een verklaring tekenen, op het Consulaat, waarin verklaard wordt dat zij de kosten van het verblijf in Argentinië op zich nemen.Als de student minderjarig is, zullen zijn hun ouders of voogd een reisverlof moeten tekenen op het Consulaat.
Gisteren is een heel stel vluchten naar Săo Paulo gecancelled.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:21 schreef flipsen het volgende:
Is al ruim een jaar gedonder met de radar in heel Argentinie... Het is tegenwoordig een avontuur om op of in Argentinie te vliegen! En daarbij heb je uiteraard ook nog regelmatig wilde stakingen, zoals nu nog steeds (geloof ik) bij LAN Argentina.
Ach, je went er aan :-)
Zwaai maar even...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:07 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Gisteren is een heel stel vluchten naar Săo Paulo gecancelled.
Ik vlieg vanavond naar Buenos Aires, tenminste: ik ga het proberen ...
je weet het, mijn aanbieding blijft geldig: kom deze kant op en met het grootste plezier laat ik je de andere kant van Argentinie zien !quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Zwaai maar even...
Zat gisteren de laatste aflevering van dat "Junlia's tango" te kijken, met heel veel beelden van de parken in Palermo...*zucht
Komt vast nog wel een keer...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:17 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je weet het, mijn aanbieding blijft geldig: kom deze kant op en met het grootste plezier laat ik je de andere kant van Argentinie zien !
de andere kant van de grens, wel te verstaan
Hoe dichterbij BsAs, hoe slechter de kwaliteit van het water, maar in Tigre (half uurtje buiten BsAs) kan je er prima in zwemmen en verder naar het noorden zekerquote:Op maandag 4 juni 2007 23:05 schreef d.n3rd het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Rio_de_la_Plata_BA_2.JPG
Hoe komt die rivier zo bruin? Lekker zwemmen zit er niet in of wel?
Op één van mijn eerste reizen naar Buenos Aires heb ik een paar nachten in een hotel nabij Plaza Congreso gezeten, wat me prima beviel. Ik zal de naam wel opzoeken, het kostte toen (2 jaar terug) ongeveer 60 peso per nacht (15 euro).quote:Op maandag 4 juni 2007 23:55 schreef reem het volgende:
Nog twee weekjes, kan echt niet wachten om te vertrekken...
Kent iemand nog wat hotelletjes met goede prijs/kwaliteit verhouding in Buenos Aires waar ik de eerste paar dagen even kan crashen en mn cultuurshock kan verwerken?
Ik betaalde in Buenos Aires 100 euro per week, voor 20 uur priveles of 40 uur in een klein groepje. In Bariloche is het ongeveer hetzelfde geloof ik. De school in Bariloche ken ik verder niet, ik ken alleen de NL eigenaar. De school in Buenos Aires vond ik heel erg goed en ook gezellig. Ze deden veel buitenschoolse activiteiten (theaterbezoek, tangoles, stadswandelingen) en de groep leraren en leraressen zijn allemaal erg enthousiast en jong (ok, de meest enthouisaste leraar is wel wat ouder, maar die regelt juist alle leuke dingen).quote:Op zondag 20 mei 2007 11:24 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Mijn plan was eigenlijk om in die 2 maanden een taalcursus te gaan doen én rondreizen. Dus dat ik dan 4 weken op 1 plek zit om de taal te leren en de overige 4 weken ergens anders aan het rondtrekken ben. Of misschien is het toch beter om 2 maanden Spaans te leren en vanuit die stad andere dingen bezoeken? En weet je ook prijzen van die school?
Welke school was jij dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik betaalde in Buenos Aires 100 euro per week, voor 20 uur priveles of 40 uur in een klein groepje. In Bariloche is het ongeveer hetzelfde geloof ik. De school in Bariloche ken ik verder niet, ik ken alleen de NL eigenaar. De school in Buenos Aires vond ik heel erg goed en ook gezellig. Ze deden veel buitenschoolse activiteiten (theaterbezoek, tangoles, stadswandelingen) en de groep leraren en leraressen zijn allemaal erg enthousiast en jong (ok, de meest enthouisaste leraar is wel wat ouder, maar die regelt juist alle leuke dingen).
Oeh, dat heb ik dus juist helemáál niet... vooral grammaticaal gezien. Het gebruik van de tijden (imperfecto/perfecto) is in het Engels ontzettend belabberd (daar bestaat dat verschil nl bijna niet meer), terwijl het verschil Spaans-Nederlands in dat opzicht vrij klein is. Je hebt wel gelijk qua woordvolgorde; maar dat is meer omdat in het Nederlands de woordvolgorde erg belangrijk is (in het Spaans totaal niet) en een Nederlandstalig persoon die Spaans gaat leren zal daar dus geen moeite mee hebben. Maar goed, ik geef Nederlandse les aan Spaanstaligen en ken de Nederlandse én Spaanse grammatica van binnen naar buiten (je zou kunnen zeggen dat ik nogal grammaticaal ingesteld benquote:Ik vond Engels-Spaans juist veel makkelijker. Veel woorden lijken nu eenmaal meer op Engelse dan op Nederlandse woorden en ook de woordvolgorde is veel logischer vanuit het engels. Als ik nu "live" vertaal voor mensen vanuit het Spaans, doe ik dat nog steeds een stuk liever naar Engels dan naar Nederlands...
San Telmo is een super wijk om te wonen. Veel leuke kleine barretjes en goedkope (maar fantastische) eethuisjes. Ik zou je echter wel willen aanraden om aan de "centrum-kant" van Av. Paseo Colón te blijven; dat stuk tussen Paseo Colón en Puerto Madero kreeg ik altijd de kriebels vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:38 schreef U het volgende:
Ik zat in San Telmo, iets louche-er, maar vond het een erg leuke wijk (1 blok tegen Puerto Madeiro aan trouwens). Hoewel ik begrijp dat het sinds eind december (toen ik er zat) wel wat onrustiger is geworden wat betreft rellen (zat 3 min van Plaza de Mayo af, altijd leuk om even te kijken)
Vet, ik ga een keer met jou mee dan, kun je gelijk het rondje gevenquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
uitgaan in La Plata is geweldig.
Diegene die daar een buitenlander tegenkomt krijgt van mij een rondje
En niet beroofd?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben er gister nog geweest
Vanavond is de padre de familia jarig, dus dat gaat em helaas weer niet worden, maar geef de hoop nog niet op - want ik heb wel zin in een pot voetbal op korte termijnquote:Op maandag 2 juli 2007 05:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is een stuk rustiger dan Recoleta en Palermo in elk geval.
Zin om morgen mee te gaan voetballen? Als het ja is moet je maar effe bellen of sms´en
Die ken ik dan weer niet. Maar echt een keer proberen... erg de moeite waard (als je even geen lomo/pasta wiltquote:Op zondag 8 juli 2007 00:18 schreef flipsen het volgende:
Ah, ken ik nog niet, ik dacht dat je Green Bamboo bedoelde.
Helaasquote:Op zondag 8 juli 2007 17:53 schreef flipsen het volgende:
Ik koop vooral boeken over Argentinië en toerisme natuurlijk (liefst in het Spaans), maar heb gisteren ook een 'beginnen met meditatie/yoga' boek gekocht![]()
En over de service van Típica Reizen heb ik nog geen klachten gehad, in tegendeel! Probeer het eens
Nog gezien dat je daar ander soort mensen hebt dan in Capitalquote:Op zondag 8 juli 2007 18:37 schreef reem het volgende:
Ik ben gisteren ff in zona norte geweest net buiten de stad, in Unicentre te Martínez... Even wat inkopen gedaan, ongelofelijk hoe groot dat winkelcentrum is... Ook langs t stadion vna River gereden
En te druk. Oh, en geen tijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Te duur?
Ja eentje toevallig, maar dat is meer een groepsfoto waarop je wat sneeuwvlokjes ziet, dan witte straten ofzo (want die waren er niet hier in capital federal).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:44 schreef Jaguarized het volgende:
Hebben onze verslaggevers terplekke ook pics gemaakt?
Fijne tips, dank je!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:01 schreef flipsen het volgende:
Misschien is het zelfs een optie om een auto te kopen voor die 3 maanden en proberen weer te verkopen een week of 3 voor je terugkeer?
En de lange afstandsbussen zijn zeer luxe en er reizen ook vaak genoeg kleine kinderen mee, lijkt me niet echt een probleem.
Treinen rijden er zo goed als niet, met uitzondering van bijvoorbeeld de Tren Patagonico (Viedma naar Bariloche), maar dan is vliegen wel zo handig. Tickets kosten voor 'buitenlanders' inderdaad rond de 150 per ticket, maar de kleine mag voor minder mee natuurlijk...
Een fijn rijtje ook ja! (Oei, zin, zin, zin, nu al!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een trip maken naar Rosario, Cordoba, Mendoza, Santiago(in Chili) is ook leuk
Ryanair of Martinair?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet denken aan BC in een vliegtuig
KLMquote:
OMFG.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:11 schreef flipsen het volgende:
Voor meer informatie over het noordwesten:
www.tipica-reizen.nl/pagessite/regionoordwesten.html
En als je voor de bus 'coche cama' of 'ejecutivo' tickets koopt kan je zoiets verwachten:
[afbeelding]
Mijn reisorganisatie inderdaadquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:15 schreef renzell het volgende:
Jij bent er zeker van Flipsen? Van Tipica?![]()
Hoi .quote:Op zondag 15 juli 2007 11:56 schreef renzell het volgende:
Oh, en nog een vraag. Ik probeer een inschatting te maken van het bedrag dat we bij elkaar zullen moeten sparen voor onze reis. Ik houd op dit moment rekening met 100 euro per dag voor ons drieën, alles daarbij inbegrepen. De bedoeling is: goedkoop slapen, als de gelegenheid zich voordoet zelf koken, niet te veel georganiseerde toestanden, maar wél iets van het land zien, Dus ik houd rekening met zeker 1 of 2 binnenlandse vluchten. Is die 100 een reëel bedrag denken jullie?
Oei, als je het dan zo opschrijft, vind ik het toch best wl veel geld: 9000 euro.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
twee en half jaar geleden was Argentinie ook ongeveer 100% goedkoper dan nu, zeker Buenos Aires
Ik denk dat je met 9000 euro een heel eind moet komen als je telt zonder de vluchten.
quote:Op zondag 15 juli 2007 23:36 schreef nikky het volgende:
DiegoArmandoMaradona, leert het niet. Wederom op de man spelen, offtopic gelul, topics verpesten.
En daar staat hij weer langs de lijn. Mailen niet nodig de eerstkomende vier weken.
Inderdaad balen dat LAN die regels ook overgenomen heeft. Vorig jaar heb ik nog wel heel goedkoop kunnen vliegen maar sinds kort kan dat niet meer. LAN is ook een stuk beter dan AA (met die oude toestellen van 2 eeuwen geleden).quote:Op zondag 15 juli 2007 17:30 schreef flipsen het volgende:
Helaas pindakaas, maar de Airpass Argentina is niet meer. Dat is inderdaad balen, ook voor mij geloof me! Er is nog wel een Zuid Amerika airpass trouwens, maar de restricties die ze nu hebben zijn nogal lastig. Je moet eigenlijk je hele plan al van te voren bedacht hebben en wijzigen van vliegdata kost geld.
Sinds 1,5 jaar zijn bij zowel LAN Argentina als Aerolineas Argentina de prijzen voor extranjeros verdubbeld en soms zelfs verdrievoudigd! Dit is te danken aan de regering die wel graag toeristen ontvangt, maar deze ook overal veel meer laat betalen dan de Argentijnen zelf, ook bijvoorbeeld in de Nationale Parken en veel hotels houden ook 2 tarieven aan.
De prijzen voor kleine kinderen ga ik voor je uitzoeken Renzell, kan ik nu nog even niets over zeggen, het is weekend he en straks de finale van de Copa America, Brazilië - Argentina![]()
www.aerolineas.com.arquote:Op maandag 16 juli 2007 05:28 schreef flipsen het volgende:
Binnenlandse vluchten kan je inderdaad bij reisbureaus hier boeken, maar zoals DAM al zei, er is kans dat je ´extra´ betaalt :-) Je zou ook bij mij kunnen boeken, ik reken in principe geen extra kosten voor binnenlandse vluchten maar gewoon de prijs die je ergens anders ook betaalt. Ik krijg helaas geen commissie van Aerolineas / LAN Argentina, maar ben ook niet te beroerd een landgenoot te helpen :-)
Maar je kan ook zelf kijken op www.lan.com of op www.aerolineasargentinas.com.ar. Probleem met de laatste is dat ze alleen in de kleine lettertejs zeggen dat je als Europeaan bovenop de prijs nog eens 15 euro extra per ticket betaalt...
Ja, die vliegen één keer in de week ofzo. Ik baalde al, maar toen ging ik naar Aerolineas en vond ik voor 2 dagen later (de dag dat ik wilde gaan) een ticket voor ongeveer 120 euro! (Ook Ushuaia -BA dus)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 04:33 schreef Knakker het volgende:
Ik vrees ook dat dat moeilijk gaat worden... ik weet dat LADE goedkoop van Ushuaia naar Buenos Aires vliegt (áls je een stoel kan bemachtigen, that is) maar voor de rest is het gewoon 200 euro per vlucht schuiven.
Inderdaad in de haast de verkeerde URL gemeld, ik zal mezelf vandaag voor straf op tijd naar bed sturen ok?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 05:27 schreef luciano het volgende:
Ok , ook een kleinevan MIJN kant naar Flipsen dan ... slordig van je , dat je met al je ervaring en een aerolineas dame binnen handbereik , niet eens de juiste site van aerolineas weet te overhandigen ........... www.aerolineasargentinas.com.ar is zooooooooooooo 2000
![]()
![]()
Tis dus gewoon www.aerolineas.com.ar heden ten dage .![]()
En nu ga ik werken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |