quote:
Op zaterdag 25 mei 2024 22:09 schreef Pinuts het volgende:[..]
Thanks voor de tips. Dan ga ik me weer even dar in verdiepen. En
Salta? Lees daar ook wel mooie dingen over, maar ligt weer helemaal aan de andere kant.
Ik heb even mijn oude reisschema van 1,5 jaar geleden erbij gezocht:
1 november: vlucht naar Rio de Janeiro
2-6 november Rio de Janeiro (6e namiddag vlucht naar Foz do Iguacu)
7-8 november Iguazu (9e 's morgens vroeg vlucht naar
Salta)
9-12 november
Salta (vooral om de zoutvlakte en Serraria de Hornocal in Jujuy te bezoeken,
Salta zelf is niet veel). 13e 's morgens vlucht naar Mendoza
13 november Mendoza
14 november Mendoza Santiago per bus
15-17 november Santiago & dagtrip Valparaiso, 17 's avonds vlucht naar Puerto Montt
18 november Cruce Andino (Puerto Varas naar Bariloche)
19-22 november Bariloche (22 's avonds en 's nachts vlucht naar Ushuaia met overstap in EZE)
23-25 november Ushuaia
26 november: bus naar Punta Arenas
27 november: Punta Arenas en tour naar pinguïns op Isla Magdalena
28 november: bus naar Puerto Natales, voorbereiding W-Trek
29 november - 2 december Torres del Paine
3 december: bus naar El Calafate
4 december: Perito Moreno gletsjer
5 december: gletsjer boottour vanuit El Calafate, 's avonds aansluitend met de bus naar El Chalten
6-9 december: El Chalten. 9e in de namiddag vlucht naar Buenos Aires
10-12 december: Buenos Aires
13 december: vlucht naar Amsterdam
Ik was al bij al wel tevreden met bovenstaand schema, al zou ik de suggesties van
@flipsen wel ter harte nemen. Ik wilde graag de leegte van Vuurland zien en heb daarom de bus genomen van Ushuaia naar Punta Arenas, maar dat kost je wel 12 uur. Nachtbussen zijn er bij mijn weten niet omdat de veerboot 's nachts niet vaart. Vliegen van Ushuaia naar El Calafate en van daaruit met de bus naar El Chalten, El Calafate, Puerto Natales en Punta Arenas lijkt mij een nuttigere besteding van de tijd. Ook iets om rekening mee te houden is de betrouwbaarheid van het vliegveld in Punta Arenas, de landingsbaan is daar langer en het weer iets rustiger dan in Puerto Natales waardoor je minder kans loopt op annuleringen.
Tevens is één dag in El Calafate wel genoeg om de Perito Moreno gletsjer te bezoeken. Eigenlijk is het enige waar ik spijt van had in bovenstaande route het gebrek aan tijd in Puerto Varas, ik kwam er eigenlijk pas achter hoe mooi het was toen ik er 's avonds aankwam en de vulkanen achter het meer zag liggen. Om dat recht te zetten ben ik afgelopen februari nog een keer gegaan (en aansluitend naar Chiloé)
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2024 08:03:39 ]