Als je van skieen en bergen houdt(als je binnen nu en 2 maanden gaat) beter Cordoba anders BsAsquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:50 schreef U het volgende:
Goed, ik probeer te bepalen in welke stad ik eigenlijk 'n maand een spaanse cursus wil volgen in Argentinië; en zit nu te twijfelen tussen Cordoba en Buenos Aires (wil wel graag 'n grote stad dus).. Iemand een mening over verschillen tussen deze twee steden en hoe je er kunt vertoeven?
Hoe kan je dan zeggen dat iemand naar Cordoba moet als ie van skiën houdtquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee, ben er nog nooit geweest.
Voor mij precies andersom. In Mendoza komen voornamelijk mensen om te feesten. Een beetje Salou maar dan voor backpackers. Verder is er niet veel te doen (in de buurt overigens wel). Cordoba is een stuk leukere stad en het heeft leuke hostels. Vooral omdat je er vaak langs komt omdat je op doorreis bent kun je in een korte tijd veel mensen ontmoeten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mendoza vond ik cool, Cordoba niet, BsAs is cool
Zonder DNI (Argentijns identiteitsdocument) of verblijfsvergunning kun je bij Aerolineas Argentinas (die een heel groot gedeelte van de binnenlandste vluchten verzorgt) géén goedkope tickets kopen. Je bent bij hen dus aangewezen op de dure tickets.quote:Op maandag 11 september 2006 09:10 schreef DRA het volgende:
Even een vraagje voor de Argentinie kenners. Ik ga in december naar dit prachtige land. Ik ben er al eens eerder geweest en dat is me goed bevallen. Nu wil ik dit keer naar Salta en omgeving en het liefst ook naar Iguazu. Het liefst vlieg ik naar Iquazu en dan wellicht ook van Salta terug naar BA. Nu heb ik wel eens begrepen (lonely planet) dat je geen economy class tickets mag kopen als buitenlander voor binnenlandse vluchten. Hoe zit dat nu precies? Het liefst zou ik de tickets nu al willen bestellen omdat ik rond de kerstdagen reis en ik weet dat het dan best druk kan zijn.
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:07 schreef U het volgende:
ik ben een maandje terug vanuit Bs As, heb een dikke maand spaans geleerd daar en 'n beetje van het land bekeken
Ik weet dat Típica Reizen er groepsreizen en individuele reizen naar begeleidtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:10 schreef NY_Giant het volgende:
Nog Fokkers die op dit moment Argentinië onveilig maken??? Ik wil er ook een keer heen, heb alleen nog totaal geen idee hoe of wat...
Vond het een superstad, erg naar m'n zin gehad; woonde bij een gastgezin in het centrum (San Telmo, 5 min lopen van Plaza de Mayo). Verder veel te zien en te doen (vooral via zo'n talenschool ook wel, beetje exchange-students idee, hoewel je op moet passen niet teveel Engels te gaan spreken als je daar bent om Spaans te leren). Ook veel culturele dingen en een gaaf nachtleven natuurlijk!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?
Buenos Aires is een wereldstad, op alle vlakken absoluut een rivaal voor welke grote stad ter wereld ook. Met heel veel plezier 6 maanden gewoond!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En??? Goed bevallen? Hoe is Buenos Aires?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef Knakker het volgende:
Buenos Aires is een wereldstad, op alle vlakken absoluut een rivaal voor welke grote stad ter wereld ook. Met heel veel plezier 6 maanden gewoond!
maar uiteraard slechts tijdelijkquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef flipsen het volgende:
[..]En daarom woon ik er nog steeds
![]()
Ik ben jaloersquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef flipsen het volgende:
[..]En daarom woon ik er nog steeds
![]()
Grande!quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:00 schreef reem het volgende:
Hallo allen!
Mijn plan is om een jaar in Argentinië te vertoeven. In de periode van juni 2007 tot en met mei 2008. Van juni tot november studeer ik dan waarschijnlijk aan de Universidad del Salvador in Buenos Aires, maar het tweede half jaar wil ik vullen met een stageplaats, vrijwilligerswerk én natuurlijk de toerist uithangen in Argentinië. Ook ben ik van plan om een tijdje in Chili door te brengen, even een weekendje naar Uruguay te gaan, en wellicht op de terugweg een weekje in Sao Paolo te blijven hangen.
Hangt van nogal wat factoren af he... Vertrekplaats, lengte verblijf, met wie je vliegt, via Amerika of niet (soms goedkoper).quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers![]()
![]()
Wat is de minimumprijs voor een retour Europa, maakt niet uit waar-Buenos Aires?
Hersteldquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:25 schreef Hik het volgende:
Owww... ik dacht even dat je bedoelde dat ze helemaal weg (-gezwommen, opgevist) waren...![]()
Foeske is een meisje toch?
Ze schrijven ook dat tijdelijke visa (tot een jaar) alleen mogelijk zijn voor werk, studie of culturele uitwisseling. Permanente visa alleen voor partners en kinderen van Argentijnen.quote:Toeristen van landen uit de Europese Unie, Zwitserland en de Verenigde Staten Burgers van landen uit de Europese Unie, Zwitserland en de Verenigde Staten van Amerika met een geldig paspoort kunnen naar Argentinië reizen als toerist voor een periode van negentig (90) dagen zonder consulair visum.
De geldigheid van het paspoort moet de periode overbruggen van het voorgenomen verblijf in het land.
Ik ga nooit met de vrachtwagenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:56 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen idee hoe moeilijk ze gaan doen als je deze "truck" 4x toepast (flipsen wel misschien?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |