Check Air Comet - www.airpluscomet.com - volgens mij (veruit?) de goedkoopste. Vliegt vanaf Madrid.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers![]()
![]()
Wat is de minimumprijs voor een retour Europa, maakt niet uit waar-Buenos Aires?
Julia's tango (stond al in het stukje), op Net5. Niet op internet dus (neem ik aan), maar voor jou goed nieuws: Binnenkort natuurlijk massa's Nederlandse vrouwen die op zoek komen naar de Argentijnse liefdesgoden die ongetwijfeld in deze serie verwerkt zitten...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:16 schreef flipsen het volgende:
Oh? Weet je ook hoe het gaat heten en op welke zender? En of het op internet te volgen is natuurlijk :-)
Ik heb zomaar ff 2 data ingevuld ....... maar de " goedkope " prijzen van rond de 500 á 600 euries zijn enkele reisprijzen !quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:29 schreef Knakker het volgende:
[..]
Check Air Comet - www.airpluscomet.com - volgens mij (veruit?) de goedkoopste. Vliegt vanaf Madrid.
We gaan het maar eens uitchecken vanavond...quote:“Je hoort mij niet klagen”
NET 5 start deze week met de nieuwe Nederlandse dramaserie Julia’s Tango, waarin vier vriendinnen een Bed & Breakfast in Buenos Aires beginnen. Actrices Kim Pieters, Peggy Vrijens, Tina de Bruin en Miryanna van Reeden wonen vier maanden in de Argentijnse hoofdstad voor de opnamen. Kim Pieters: “Het bruisende Buenos Aires ga je veel in de serie terugzien.”
Jammer
Pieters, die de rol van Julia vertolkt, heeft er maar weinig moeite mee dat ze vier maanden van huis is. “Het bevalt me hier erg goed. Van tevoren kun je moeilijk inschatten hoe lang vier maanden eigenlijk is, maar je stelt je er op in. Bovendien werken we hier hard en hebben we het heel leuk, dus de tijd vliegt echt. Skype (gratis telefoneren via internet, red.) is wel onmisbaar. Daardoor heb ik toch het gevoel dat ik weinig mis in Nederland. Dat ik de eerste voorjaarsdagen niet meemaak vind ik wel jammer, maar hier is het elke dag 28 graden. Je hoort mij niet klagen.”
Winkelparadijs
Echt een beeld van het land heeft Pieters echter nog niet. “Ik moet zeggen dat ik nog te weinig van het land heb gezien om daar wat over te kunnen zeggen. We draaien voornamelijk in en om Buenos Aires en dat is echt een geweldige stad. Ik ben wel een paar keer op een estancia geweest. Dat is een luxe boerderij met paarden, waar je kunt overnachten. Dan zie je pas hoe mooi het buiten de stad is. Verder is het hier een heel gevaarlijk winkelparadijs. We vergapen ons aan de leuke winkels. Veel kleding is hier prachtig gemaakt en bovenden is het allemaal de helft goedkoper dan in Nederland. Je snapt het al, daar worden wij blij van.”
Efficiënt
Ook over de sfeer op de set is Pieters enthousiast. “Met Miryanna, Tina en Peggy is het super. We zijn allemaal als het ware in dit avontuur gerold en maken hetzelfde mee. Dat schept een enorme band. Ook met de Argentijnse crew is het erg leuk, al was dat in het begin wel even wennen. Wij werken altijd ongelofelijk efficiënt in Nederland; we willen de tijd optimaal gebruiken. Wachten vinden wij vervelend. De Argentijnen in de crew zie je dan denken: maak je niet zo druk, neem een kop koffie mate en geniet van de zon.” [MT]
Een verslagje zou ik zeer op prijs stellenquote:Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Hik het volgende:
We gaan het maar eens uitchecken vanavond...![]()
Fuck, wou je nou zeggen dat ik toch een ander transportmiddel moet kiezen?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:05 schreef flipsen het volgende:
Je weet dat Peru - Buenos Aires nog een aardig stukje lopen is he?
Muy bien! Ook precies de goeie tijd om te gaan, lente! Wat voor werk doe je?quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:17 schreef d.n3rd het volgende:
Hoera!
Per september zit ik een half jaar in Buenos Aires! Werk welliswaar, maar dat mag de pret niet drukken.
Hehehe, touroperator? CAT zeker...quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:31 schreef d.n3rd het volgende:
Ehm het is een afstudeerstage eigenlijk. Bij een tour operator. Ben nu wat om me heen aan het kijken voor woonruimte. Ben echt benieuwd hoe het er zal zijn
Helaas maar waar; Argentijnen betalen de helft voor hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hehehe, touroperator? CAT zeker...
Moet je zelf je woonruimte regelen? Ik heb dan wel wat interessante links voor je. Mail me daarvoor maar even op info@tipica-reizen.nl.
Reken op prijzen vanaf US$500 voor een redelijk (gemeubileerd) appartementje (1 of 2 kamers), omdat je een rijke europeaan bent...
Nee, geen CAT. Maar ik moet zelf woonruimte regelen ja, ben dus al wat rond aan het kijken. Is het aanbod groot genoeg om binnen 2 weken iets te vinden? Anders probeer ik namelijk eerst wel een tijdelijk onderkomen te vinden, en begin ik daar pas met zoeken. Is vast beter dan vanaf internet iets toezeggen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hehehe, touroperator? CAT zeker...
Moet je zelf je woonruimte regelen? Ik heb dan wel wat interessante links voor je. Mail me daarvoor maar even op info@tipica-reizen.nl.
Reken op prijzen vanaf US$500 voor een redelijk (gemeubileerd) appartementje (1 of 2 kamers), omdat je een rijke europeaan bent...
Nou, dat lijkt me ook wel leuk ja. Maar ik ben hier pas 2 dagen, dus jij weet vast veel beter wat een leuke plek is om af te spreken. Ik zit in hostel Marcopoloinn waar van 9 tot 10 gratis avondeten is, dus dat wil ik wel meepakken. Maar daarna lijkt me leuk. Noem maar wat. Morgen ga ik trouwens verder, dus ik kan alleen vanavond.quote:Op maandag 16 april 2007 17:00 schreef flipsen het volgende:
He Foeske,
Ik zit momenteel ook in Bariloche! Grappig. De busrit raad ik je niet aan, is te lang en vooral saai. Je kan het beste een reisbureautje binnenstappen en informeren naar vluchten naar El Calafate. Wordt waarschijnlijk met Aerolineas Argentinas, omdat LAN wel op Bariloche vliegt, maar alleen vanaf Buenos Aires. Of je kan wellicht de oversteek wagen naar Chili en daar een LAN vlucht naar Ushuaia nemen, hoewel dat een stuk duurder zal zijn...
Vanaf El Calafate kan je prima met de bus naar Ushuaia, dat is wél de moeite waard. Je gaat dan via Chili en uiteraard een stukje met de boot. Zeker het stuk in Tierra del Fuego is prachtig!
Als je tijd/zin hebt, ik heb altijd wel zin in een biertje![]()
kom op zeg, vergeet je nederlandse instelling en go latin !quote:Op maandag 16 april 2007 18:31 schreef Foeske het volgende:
[..]
(..)
Ik zit in hostel Marcopoloinn waar van 9 tot 10 gratis avondeten is, dus dat wil ik wel meepakken.
(..)
Vanuit Río Gallegos gaan genoeg bussen naar El Calafate, neemt maar een beetje meer tijd dan de Ruta 40 (en zijn eindeloos comfortabeler).quote:Op maandag 16 april 2007 18:31 schreef Foeske het volgende:
[..]
Oke, het feit dat het goed te doen is naar Ushuaia is fijn om te horen, want ik begon bijna te denken dat als dat ook lastig zou zijn het amper de tijd, het geld en de moeite waard zou zijn om naar El Calefate te gaan. LADE gaat helaas niet en Aerolineas Argentinas kost meer dan 800 pesos, beetje duur. Ga dus toch maar voor de bus denk ik. Heb gelukkig geen hekel aan lange busritten; ´t is alleen lastig dat de bus maar tot Rio Gallegos gaat en ik daar het laatste stuk moet regelen.
Aangezien ik 2 maanden rondreis nu en dus 2 maanden buiten de deur eet (wat inderdaad een stuk goedkoper dan in Nederland is, maar toch opgeteld best wat geld kost) is het best handig als je 3 avonden gratis kunt etenquote:Op maandag 16 april 2007 18:56 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
kom op zeg, vergeet je nederlandse instelling en go latin !
Waar zit jij dan?quote:en als jullie nou gewoon een taxi pakken en even flink doorrijden, kunnen we hier met z'n drieen van het bier genieten
en leer je ook nog eens een echt leuke omgeving kennen
Ik kom rond 7 uur ´s avonds aan in Rio Gallegos. Enig idee of ik dan meteen een bus geregeld krijg of zal ik in Rio moeten overnachten?quote:Op maandag 16 april 2007 22:00 schreef Knakker het volgende:
[..]
Vanuit Río Gallegos gaan genoeg bussen naar El Calafate, neemt maar een beetje meer tijd dan de Ruta 40 (en zijn eindeloos comfortabeler).
Helemaal met je eens!quote:En geniet van Bariloche, het is er prachtig.
Jammer, wie weet kruisen onze paden ooit nog eens ergens...quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:17 schreef flipsen het volgende:
He jammer, ik kan vanavond niet ;-( Naja, niets aan te doen. Als je een toeristen (backpackers)kroeg leuk vindt, ga naar Wilkenneys (San Martin). Een Ierse pub waar wat meer Barilochenses komen is Pilgrim (Palacios 167). Voor de latere uurtjes is de Roxy leuk, tegenover Wilkenneys. Veel plezier, ook in de bus morgen (poeh, da's een flink ritje).
Rio Gallegos is inderdaad een soort hub voor mensen die naar Ushuaia willen. Maar of je die avond nog een bus te pakken krijgt weet ik niet. Ga er eigenlijk van uit van wel, maar pin me er niet op vast ;-)
En de tip van knakker om via Chilil en Torres del Paine terug te gaan kan ik inderdaad beamen, mits je je niet laat kennen door het ietwat chagrijnige imago van de gemiddelde Chileen en het hogere prijspeil
En die maffe qwerty zit in dat stukkie land boven Argentinië, dat is een behoorlijke taxirit
Het is -als ik me niet vergis- zo'n 4 uur van Río Gallegos naar El Calafate, hetgeen betekent -denk ik- dat bussen tot een uurtje of 8-9 's avonds die kant op vertrekken. Daar het nog steeds geen hoogseizoen is en je ook midden in de week daar aankomt, zou je wel in staat moeten kunnen zijn een bus te vinden. Succes in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 april 2007 01:56 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ik kom rond 7 uur ´s avonds aan in Rio Gallegos. Enig idee of ik dan meteen een bus geregeld krijg of zal ik in Rio moeten overnachten?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:17 schreef flipsen het volgende:
(..)
En die maffe qwerty zit in dat stukkie land boven Argentinië, dat is een behoorlijke taxirit
Ja ik weet het! Maar wat zijn zeg maar de opties als ik geen tijd/spullen/reisgenoten/goede fysieke gesteldheid (knieproblemen) heb om een meerdaagse trek te doen? Daarom was mijn plan over een paar jaar goed voorbereid terug te komen en het nu maar beter over te slaan dan half half te doen. Maar goed, ik weet dan ook niet wat verder mogelijke opties zijn (dagtours, maar zijn die ook echt de moeite waard dan, gaan ze ook echt naar de mooiste plekken van het park?)quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:02 schreef Knakker het volgende:
[..]
Het is -als ik me niet vergis- zo'n 4 uur van Río Gallegos naar El Calafate, hetgeen betekent -denk ik- dat bussen tot een uurtje of 8-9 's avonds die kant op vertrekken. Daar het nog steeds geen hoogseizoen is en je ook midden in de week daar aankomt, zou je wel in staat moeten kunnen zijn een bus te vinden. Succes in ieder geval
En Torres del Paine is écht de moeite waard... kijk hier nog even om je over te halen
ik ga nu uit van 3 maanden, als het financieel haalbaar is misschien langer...quote:Op zondag 13 mei 2007 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ga je?
ik heb geen dagbudget in mijn hoofd... zorg gewoon dat ik zoveel mogelijk gespaard heb en zorg dat ik daarmee van punt A (Buenos Aires) naar B (Lima) kom. De grote lijnen komen later nog wel vast te staan, maar uiteindelijk worden de volgende etappe toch nooit te ver vooruit gepland.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is het budget ongeveer dat je in gedachte had per dag?
Op zich zal dat tijdens de reis niet zo snel gebeuren, heb tegen die tijd genoeg gespaard... [zolang ik maar geen buitensporige activiteiten onderneem... en dat ben ik niet van plan, want dat lijstje is al aardig afgewerktquote:Op zondag 13 mei 2007 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat is je back-up plan als je geld (bijna) op is?
de kans is groot dat het Liberia wordt ja (de opties worden deze week allemaal uitgezocht, volgende week zullen we wrs knopen door gaan hakken), half jaar ticket dus met mogelijkheid tot verlengen.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een flexibel ticket lijkt me.
Maar zo te zien zal je met Iberia gaan en daar is dat redelijk makkelijk.
Zorg wel dat je nog een dollar of 30 hebt als je terugvliegt naar Nederland anders kan je niet mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |