lolligquote:Op zondag 13 mei 2007 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Airport-tax en als je hem niet kan betalen kan je niet vliegen.
Begin jij nou ook al!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef flipsen het volgende:
en kinderen
Haha, don´t worry! Zoals de Argentijnen hier zeggen (met zwaar Argentijns accent uiteraard):quote:
Twee maanden is leuk voor een beginnerscursus Spaans. Alleen om 2 maanden in bijvoorbeeld El Calafate te zitten, dat zou voor mij een beetje te lang zijn. Maar ik kan je Bariloche wel aanraden, ik weet hier ook een goede talenschool (van een Hollander btw, maar die geeft zelf geen les).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:18 schreef MarkaD het volgende:
Aangezien ik een jaartje ga stoppen met mn studie, wil ik een rondreis door Zuid-Amerika maken, van november t/m juni/juli. Ik wil denk ik beginnen in Argentinië, daarna Brazilië, Peru en Bolivia (en eventueel nog andere landen waar ik op dat moment zin in heb). Ik spreek nog geen Spaans en wil daarom eerst een cursus doen. In januari (eind december) komen er vriendinnen over (in BsAs), zodat we samen richting Brazilië kunnen reizen. Ik heb nu als plan om in die 2 maanden dat ik alleen ben naar het zuiden af te reizen en daar 4 weken Spaans te leren (+ rondtrekken). Is dit haalbaar binnen die 2 maanden? En wat betreft die taalcursus: zit ik in het zuiden goed of kan ik beter in BsAs blijven? Andere tips zijn ook welkom![]()
Mijn plan was eigenlijk om in die 2 maanden een taalcursus te gaan doen én rondreizen. Dus dat ik dan 4 weken op 1 plek zit om de taal te leren en de overige 4 weken ergens anders aan het rondtrekken ben. Of misschien is het toch beter om 2 maanden Spaans te leren en vanuit die stad andere dingen bezoeken? En weet je ook prijzen van die school?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Twee maanden is leuk voor een beginnerscursus Spaans. Alleen om 2 maanden in bijvoorbeeld El Calafate te zitten, dat zou voor mij een beetje te lang zijn. Maar ik kan je Bariloche wel aanraden, ik weet hier ook een goede talenschool (van een Hollander btw, maar die geeft zelf geen les).
Geboorteakte op Internationaal formulier met Apostille? Que?quote:StudieVoor alle buitenlanders die naar Argentinië reizen met het doel er te studeren is een consulair visum vereist.
Dit visum wordt verstrekt voor een periode van een jaar en kan worden verlengd door de Nationale Directie voor Migraties in Argentinië.
LET WEL: Men moet er rekening mee houden dat voor dit soort visa het vereist is ingeschreven te staan om onderwijs te volgen op middelbaar, universitair of docteraal niveau op een in Argentinië officieel erkende onderwijsinstelling. Om deze inschrijving te bewijzen moet de aanvrager de volgende doumenten overleggen:
a) Brief van de school, instituut of universiteit in Argentinië die de inschrijving bevestigd, deze moet gelegasiseerd worden door het e Ministerie van Onderwijs in Argentinië.
b) Bewijs van Inschrijving (Resolutie 1523/90) - uitgegeven door de Ambassade van Argentinië - om te studeren aan een openbare academische instelling in Argentinië.
Vereisten:
- Paspoort (met geldigheid van minimum een jaar vanaf datum afgifte visum)
- Vier foto's (4x4 - bij voorkeur met lichtblauwe achtergrond - ¾ profiel rechterkant)
- Geboorteakte op internationaal formulier en gelegaliseerd met een Apostille
- Bewijs van goed gedrag op internationaal formulier gelegaliseerd met een Apostille
- Medische Verklaring (dit formulier wordt door het Consulaat verstrekt) met een Apostille
- Beëdigde verklaring wat betreft het ontbreken van strafbare antecedenten (wordt getekend in aanwezigheid van de Consul)
- Betaling van het overeenkomstige consulaire tarief (raadpleeg het Consulaat)
- Bewijs van inschrijving -zie a) en b) boven vermeld-
- Bewijs van economische onafhankelijkeheid, als de student niet over eigen middelen beschikt kunnen hun ouders of voogden een verklaring tekenen, op het Consulaat, waarin verklaard wordt dat zij de kosten van het verblijf in Argentinië op zich nemen.Als de student minderjarig is, zullen zijn hun ouders of voogd een reisverlof moeten tekenen op het Consulaat.
Gisteren is een heel stel vluchten naar Săo Paulo gecancelled.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:21 schreef flipsen het volgende:
Is al ruim een jaar gedonder met de radar in heel Argentinie... Het is tegenwoordig een avontuur om op of in Argentinie te vliegen! En daarbij heb je uiteraard ook nog regelmatig wilde stakingen, zoals nu nog steeds (geloof ik) bij LAN Argentina.
Ach, je went er aan :-)
Zwaai maar even...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:07 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Gisteren is een heel stel vluchten naar Săo Paulo gecancelled.
Ik vlieg vanavond naar Buenos Aires, tenminste: ik ga het proberen ...
je weet het, mijn aanbieding blijft geldig: kom deze kant op en met het grootste plezier laat ik je de andere kant van Argentinie zien !quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Zwaai maar even...
Zat gisteren de laatste aflevering van dat "Junlia's tango" te kijken, met heel veel beelden van de parken in Palermo...*zucht
Komt vast nog wel een keer...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:17 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je weet het, mijn aanbieding blijft geldig: kom deze kant op en met het grootste plezier laat ik je de andere kant van Argentinie zien !
de andere kant van de grens, wel te verstaan
Hoe dichterbij BsAs, hoe slechter de kwaliteit van het water, maar in Tigre (half uurtje buiten BsAs) kan je er prima in zwemmen en verder naar het noorden zekerquote:Op maandag 4 juni 2007 23:05 schreef d.n3rd het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Rio_de_la_Plata_BA_2.JPG
Hoe komt die rivier zo bruin? Lekker zwemmen zit er niet in of wel?
Op één van mijn eerste reizen naar Buenos Aires heb ik een paar nachten in een hotel nabij Plaza Congreso gezeten, wat me prima beviel. Ik zal de naam wel opzoeken, het kostte toen (2 jaar terug) ongeveer 60 peso per nacht (15 euro).quote:Op maandag 4 juni 2007 23:55 schreef reem het volgende:
Nog twee weekjes, kan echt niet wachten om te vertrekken...
Kent iemand nog wat hotelletjes met goede prijs/kwaliteit verhouding in Buenos Aires waar ik de eerste paar dagen even kan crashen en mn cultuurshock kan verwerken?
Ik betaalde in Buenos Aires 100 euro per week, voor 20 uur priveles of 40 uur in een klein groepje. In Bariloche is het ongeveer hetzelfde geloof ik. De school in Bariloche ken ik verder niet, ik ken alleen de NL eigenaar. De school in Buenos Aires vond ik heel erg goed en ook gezellig. Ze deden veel buitenschoolse activiteiten (theaterbezoek, tangoles, stadswandelingen) en de groep leraren en leraressen zijn allemaal erg enthousiast en jong (ok, de meest enthouisaste leraar is wel wat ouder, maar die regelt juist alle leuke dingen).quote:Op zondag 20 mei 2007 11:24 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Mijn plan was eigenlijk om in die 2 maanden een taalcursus te gaan doen én rondreizen. Dus dat ik dan 4 weken op 1 plek zit om de taal te leren en de overige 4 weken ergens anders aan het rondtrekken ben. Of misschien is het toch beter om 2 maanden Spaans te leren en vanuit die stad andere dingen bezoeken? En weet je ook prijzen van die school?
Welke school was jij dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik betaalde in Buenos Aires 100 euro per week, voor 20 uur priveles of 40 uur in een klein groepje. In Bariloche is het ongeveer hetzelfde geloof ik. De school in Bariloche ken ik verder niet, ik ken alleen de NL eigenaar. De school in Buenos Aires vond ik heel erg goed en ook gezellig. Ze deden veel buitenschoolse activiteiten (theaterbezoek, tangoles, stadswandelingen) en de groep leraren en leraressen zijn allemaal erg enthousiast en jong (ok, de meest enthouisaste leraar is wel wat ouder, maar die regelt juist alle leuke dingen).
Oeh, dat heb ik dus juist helemáál niet... vooral grammaticaal gezien. Het gebruik van de tijden (imperfecto/perfecto) is in het Engels ontzettend belabberd (daar bestaat dat verschil nl bijna niet meer), terwijl het verschil Spaans-Nederlands in dat opzicht vrij klein is. Je hebt wel gelijk qua woordvolgorde; maar dat is meer omdat in het Nederlands de woordvolgorde erg belangrijk is (in het Spaans totaal niet) en een Nederlandstalig persoon die Spaans gaat leren zal daar dus geen moeite mee hebben. Maar goed, ik geef Nederlandse les aan Spaanstaligen en ken de Nederlandse én Spaanse grammatica van binnen naar buiten (je zou kunnen zeggen dat ik nogal grammaticaal ingesteld benquote:Ik vond Engels-Spaans juist veel makkelijker. Veel woorden lijken nu eenmaal meer op Engelse dan op Nederlandse woorden en ook de woordvolgorde is veel logischer vanuit het engels. Als ik nu "live" vertaal voor mensen vanuit het Spaans, doe ik dat nog steeds een stuk liever naar Engels dan naar Nederlands...
San Telmo is een super wijk om te wonen. Veel leuke kleine barretjes en goedkope (maar fantastische) eethuisjes. Ik zou je echter wel willen aanraden om aan de "centrum-kant" van Av. Paseo Colón te blijven; dat stuk tussen Paseo Colón en Puerto Madero kreeg ik altijd de kriebels vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:38 schreef U het volgende:
Ik zat in San Telmo, iets louche-er, maar vond het een erg leuke wijk (1 blok tegen Puerto Madeiro aan trouwens). Hoewel ik begrijp dat het sinds eind december (toen ik er zat) wel wat onrustiger is geworden wat betreft rellen (zat 3 min van Plaza de Mayo af, altijd leuk om even te kijken)
Vet, ik ga een keer met jou mee dan, kun je gelijk het rondje gevenquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
uitgaan in La Plata is geweldig.
Diegene die daar een buitenlander tegenkomt krijgt van mij een rondje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |