quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:56 schreef renzell het volgende:Oh, en nog een vraag. Ik probeer een inschatting te maken van het bedrag dat we bij elkaar zullen moeten sparen voor onze reis. Ik houd op dit moment rekening met 100 euro per dag voor ons drieën, alles daarbij inbegrepen. De bedoeling is: goedkoop slapen, als de gelegenheid zich voordoet zelf koken, niet te veel georganiseerde toestanden, maar wél iets van het land zien, Dus ik houd rekening met zeker 1 of 2 binnenlandse vluchten. Is die 100 een reëel bedrag denken jullie?
Hoi .
Ik ben zelf 2½ jaar geleden 7½ week naar Brazilie ( 2 weken ) en Argentinie ( 4½ week ) geweest.
Daar heb ik een korte relatie gehad met iemand die me heeft laten kennismaken met de normale dagelijkse levenswijze , en die al die weken met me heeft rondgereisd en als tolk heeft gefungeerd natuurlijk , want ik spreek daardoor nog steeds geen woord spaans ( ik ken die vrouw al 6 jaar via internet , en ze is ook al naar Nederland geweest na mijn trip ).
Als je normaal/eenvoudig leeft/slaapt/eet/drinkt , dan heb je aan 100 euro meer dan genoeg !
Zeker gezien de huidige dollarkoers nu ! Dat is gewoon genieten voor ons europeanen nu daar!
Een maaltijdje kun je daar al krijgen voor .......maximaal 10 euro , en dan bedoel ik echt een goede maaltijd! ( zelfs 6/7 euro is al mogelijk ... ) Zou je het duur maken , luxe gerechten in een ' duur' restaurant , dan nog betaal je maximaal 15 euro per persoon , maar dan heb je ook EXCLUSIEF eten op je bord .
Een slaapplaats kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik had een luxe hotelkamer mijn 2e trip voor 30 euro, maar ik heb ook al hotels / 2 sterren gevonden voor tussen de 20 en 25 euro voor een 2 persoonskamer ! , Das dus voor 2 personen . Als je gaat zoeken naar hostels ipv hotels, dan kun je al voor 15 euro iets vinden........
Dus als je van 100 euro PER DAG uitgaat , hou je na enkele dagen genoegggggggggggg over om meer dan 1/2 binnenlandse vluchten te maken , en kun je het hele verhaal van lange busritten / treinen / auto huren / auto kopen ECHT WEL VERGETEN !
En geloof me , 1/2 binnenlandse vluchten in een periode van 3 maanden is NIKS daar.
Ik heb gedurende MIJN verblijf die 7½ week in totaal ( inclusief start vanaf Amsterdam en retour) 23..... DRIE_EN_TWINTIG vluchten gemaakt !
Dus ga met een gerust hart plannen , eet je buikje lekker vol voor ..... 10 ? euro per persoon / neem een hoTel ipv een hostel met gillende dronken toeristen voor ....... 25 ? euro ( per TWEE personen , dus 12½ PER PERSOON ) , en hou dan nog 55 euro over per dag om ........te GENIETEN van het land !
Geloof me , in 3 maanden kun je HEEL het land zien , ALLE gedeeltes , dus ga NIET bezuinigen op een paar binnenlandse vluchten o.i.d. , want dat is TOTAAL NIET NODIG1
Je moet trouwens gebruik gaan maken van AIR_PASSES ....... meerdere vluchten voor gereduceerde tarieven , ERG aantrekkelijk voor zo'n reis als jullie .
![]()
![]()
GENIET ZE !
P.S.
Als je naar Uruguay gaat , neem dan eens de BUQUEBUS ipv het vliegtuig .
Das een enorme draagvleugelboot , op zich al een belevenis !
2 personen + kind / september 2007 ( zomaar wat ingevuld ) 155 euro , naar montevideo en vandaar met een bus naar het zuidamerikaanse paradijs PUNTA DEL ESTE
http://www.buquebus.com/B(...)aOfertasPrincipalEngEn zo raad ik je met die airpass OOK een uitstap naar Rio de Janeiro aan !!!!!!!! Prijzen daar zijn vergelijkbaar met Argentinie , en al zou het 50% duurder zijn , dan nog is het een habbekrats !
P.S.2
Daar het aantal vluchten op de airpass aan meerdere regels is gebonden , zou je natuurlijk WEL in ZUID argentinie , tijdelijk een auto kunnen huren .
ik heb de rondrit Buenos Aires - Ushuaia - El Calafate - Bariloche gemaakt , allemaal vliegend , maar das met een auto , of die OMFG_BUSSEN erg goed te doen , en dat spaart weer een paar tickets van je airpass !
[ Bericht 3% gewijzigd door luciano op 17-07-2007 01:02:58 ]